Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

Baiatul ala avea o problema des intalnita la daciotzi: li se arde "scurta" si merg pe "lunga". Am patit-o si eu vineri, pe Predeal. Este foarte deranjant pe serpentine sa te "arda" unul in ceafa cu lunga lui.

...

<{POST_SNAPBACK}>

O situatie si mai placuta e sa vina in spatele tau, la cativa metri, un "participant la trafic" grabit, care iti face semn prieteneste (a se citi iti aprinde de cateva ori faza de drum in toate oglinzile) sa te dai la o parte, ca el trebuie sa treaca. Efectul e foarte deranjant si pe moment nu mai vezi ce e in fata ta. Iar daca indraznesti sa nu te dai la o parte, pentru simplul motiv ca... nu ai unde (?!)... trebuie sa te astepti la o noua "sedinta foto" ;) pana cand respectivul trece de tine.

Din punctul de vedere al nesimtitului asta este foarte ok. Atat timp cat el e cel care isi face damblaua nu il intereseaza ce se intampla cu ceilalti, cei pe care ii orbeste si ii pune in acest fel in pericol. Dar poate intr-o zi se intalneste cu un alt iresponsabil care are montate proiectoare in spate (am vazut puse pe o dacie ;) ) si il "fotografiaza" la randul lui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate "fotografiatul" cefei este o moda pe drumurile patriei... Parte din vina le apartine si celor semnalizati: ai depasit, treci frate pe prima banda. Ca doar n-ai inchiriat banda a doua! Demential este cand individul vede ca depasesti un camion si te flash-uieste! Dar ne departam de topic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca daca nu fac astia obligatorie faza scurta si lasa la aprecierea conducatorilor cand nu e vizbilitate iese prost.. tocmai am venit pe valea prahovei pe o ploaie torentiala nu se vedea la 30m in fatza si veneau de pe contra-sens chiar si depasind masini fara lumini ( sau cu pozitiile ).. prefer sa ma orbeasca in timpul zilei cate unu decat sa apara perioade d-astea in care astia uita sa isi aprinda farurile ca poate lor li se pare ca se vede..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA

DA r sa iasa si sobordonatii lui Fatuloiu sa vada ca sunt soferi care au la masina doar un stop pe dreapta (faza scurta nu poseda) si sa ii amendeze ca-n tren fara bilet, bec la pret *100.

Joi - Vineri am facut 1200 km, incheiati vineri noaptea dupa 12, din cauza noptii si a farurilor f prost reglate care-mi bateau in ochi eram silit sa mai fac cite un flash scurt de tot sa vad ce e mai incolo. Nu o data mi s-a raspuns cu 8-10 faruri (proiectoare sau instrumente de vinat stele) aprinse si lasate asa de mi-am vazut trecutul 5 minute. (Evident TIR). Scuze de OT dar consider ca musai trebuie facut ceva cu farurile, sa fie obligatoriu ziua(ma refer la faza scurta), iar cine are mai mult si diferit de ce are masina omologat sa fie "belit" corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Un DA categoric pentru obligativitatea fazei scurte pe timp de zi. Mi se pare o masura de conducere preventiva elementara !

Eu circul asa de multi ani si am constatat ca am mai putine surprize cu cei ce vin din sens contrar si incearca sa depaseasca.

Mi s-a intamplat de 2 ori, inainte de a adopta aceasta masura, sa nu fiu observat decat in ultima clipa ... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt pentru mersul cu luminile (faza scurta) aprinse...nu conteaza aici sa vezi tu ci sa fii vazut, chestii pe care multi nu o inteleg nici seara, cand merg in oras, desi iluminat, cu pozitiile, gandidu-se ca

Modificat de bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da foarte util eu merg de multi ani cu farurile aprinse si intradevar parca nu se mai baga nimeni in fata masinii sunt mai atenti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca unii zic ca esti smecher,consider ca este f.bine sa fii vazut,in special in situatii de vizibilitate redusa.

Deci pt.lumini!

P.S.:Oricum,sunt si vor exista mereu niste soferi cu "talent" la condus care nu ne vor vedea nici asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

sunt de parere ca (mai ales ziua) luminile le aprinzi nu numai pt tine ci si pt restul participantilor la trafic!

ideea este ca aprind mai mereu macar pozitiile si ziua, dar tot in acelasi timp mi-se pare frustrant atunci cand sta unu in spatele tau sau chiar vrea sa te depaseasca si nu are pe unde oricat m-as da la o parte (si el sa stea cu luminile aprinse)

parca sta cu cutitul indreptat catre spatele tau si evental mai zice "date ma ca vine EU!"

stiu ca parerile sunt pro

dar cred ca sunt altele mult mai importante de schimbat la soferii din romania!

si in acelasi timp ma gandesc ca si asta este un inceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea este ca aprind mai mereu macar pozitiile si ziua, dar tot in acelasi timp mi-se pare frustrant atunci cand sta unu in spatele tau sau chiar vrea sa te depaseasca si nu are pe unde oricat m-as da la o parte (si el sa stea cu luminile aprinse)

parca sta cu cutitul indreptat catre spatele tau si evental mai zice "date ma ca vine EU!"

Exact asa am patit eu azi..mergeam lejer cam cu 40 la ora in oras, si vad unu cu farurile in fundul meu, cred ca statea desteptul la cel mult 15 cm de fundul masinii. Si cred ca o facea la misto ca m-a vazut cu semnul de incepator pe luneta (il uitase sotiimea - care e incepatoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric DA! Merg de citva timp cu faza de intilnire afara tot timpul si in oras cind ploua sau e cetos, ca azi de dimineata. Culmea e ca daca pana acum vedem tot felul de idioti mergand cu pozitiile si proiectoarele aprinse pe inserat, azi dimineta jumatate din masini nu aveau nici macar pozitiile aprinse :D . Nu mai pricep nimic, parca traim intr-o tara de cretini.

Putin off-topic: in Ungaria am fost opriti de Politie acum trei ani pentru ca aveam noaptea pe langa faza de intilnire si proiectoarele de ceata aprinse si nu era ceata. Am scapat de amenda, dar ni s-a facut o morala teapana si am fost perfect de acord cu ei. La noi de ce Dumnezeu ii lasa politia pe toti cu tot felul de lumini, care mai de care mai fistichii :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric DA! Merg de citva timp cu faza de intilnire afara tot timpul si in oras cind ploua sau e cetos, ca azi de dimineata. Culmea e ca daca pana acum vedem tot felul de idioti mergand cu pozitiile si proiectoarele aprinse pe inserat, azi dimineta jumatate din masini nu aveau nici macar pozitiile aprinse :D . Nu mai pricep nimic, parca traim intr-o tara de cretini.

Putin off-topic: in Ungaria am fost opriti de Politie acum trei ani pentru ca aveam noaptea pe langa faza de intilnire si proiectoarele de ceata aprinse si nu era ceata. Am scapat de amenda, dar ni s-a facut o morala teapana si am fost perfect de acord cu ei. La noi de ce Dumnezeu ii lasa politia pe toti cu tot felul de lumini, care mai de care mai fistichii :D .

<{POST_SNAPBACK}>

Faza cu proiectorele de ceata si (mai ales) lampile de ceata aprinse aiurea ma zgarie si pe mine pe retina.

Si o chestie si mai grava: in regulament scrie clar ca se aprind luminile de intalnire cand intri intr-ul pasaj sau tunel... Mi-e groaza de ce se poate intampla daca se ia lumina brusc in Unirii la o ora de varf... Mai ales ca am observat ca se circula cu 80-90 la ora prin pasajul asta (si eu am facut-o pana era sa-l pocnesc pe unul: am uitat ca in pasaj este umezeala pe jos mai tot timpul... am oprit la milimetru de bara unui Passat!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea este ca aprind mai mereu macar pozitiile si ziua, dar tot in acelasi timp mi-se pare frustrant atunci cand sta unu in spatele tau sau chiar vrea sa te depaseasca si nu are pe unde oricat m-as da la o parte (si el sa stea cu luminile aprinse)

parca sta cu cutitul indreptat catre spatele tau si evental mai zice "date ma ca vine EU!"

<{POST_SNAPBACK}>

Si mie mi se pare uneori frustrant, dar dupa ce circuli mai mult, mai ales daca ai sansa sa circuli in tari unde faza scurta e obligatorie ziua, ajungi sa nu-ti mai pese si vezi doar latura utila.

Eu cred ca trebuie sa perseveram in acest comportament preventiv; ii ajutam si pe ceilalti sa adopte aceasta atitudine extrem de utila.

Daca acum cativa ani cand am inceput sa merg astfel, cei mai multi ma semnalizau in sensul ca as fi uitat luminile aprinse, acum mi se mai intampla extrem de rar asa ceva.

Deci "keep the course" :D

P.S. Si eu am vazut in seara asta pe o ceata deasa o gramada de neispraviti ce mergeau la drum lung doar cu niste pozitii anemice sau chiar fara lumini. Groaznic ! Si unii mai si depaseau din sens opus astfel "echipati" :D

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e o treaba super utila...dar atata timp cat ai farurile calibrate bine si nu bat in toate directiile.Eu folosesc de fiecare data (deja mi-e reflex cand ma sui la volan) proiectoarele, iar daca se innoreaza mai tare sau incepe ploaia, faza scurta obligatoriu.

Dar...cel mai meserias a fost un sofer de maxi-taxi intr-o seara pe la 23 care circula doar cu niste pozitii chioare, iar soseaua era aproape goala, si inauntru erau multicei pasagerii. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc de fiecare data (deja mi-e reflex cand ma sui la volan) proiectoarele, iar daca se innoreaza mai tare sau incepe ploaia, faza scurta obligatoriu.

<{POST_SNAPBACK}>

Spune-mi si mie de ce folosesti proiectoarele daca nu este ceata, si la ce te ajuta, si de ce nu folosesti faza scurta, care se vede mai bine si nu deranjeaza deloc.

Ca sa nu mai spun ca proiectoarele de ceata folosite in alte conditii decat ceata devin "Proiectoare de neam prost".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat "da poate fi utila uneori".

Cred ca ar trebui sa fie obligatorie in afara localitatilor si, totusi, discutabil in localitati.

Treaba e relativa pentru ca zic eu ca tine in principal de intensitatea luminii naturale si de viteza de deplasare.

Stabilirea gradului de vizibilitate datorat luminii este apreciat de fiecare-n parte deci e relativ. Cel mai periculos este cind "crapa de ziua" sau in amurg.

La fel vizibilitatea functie de viteza de deplasare - intr-un fel va percepe cineva care merge cu 200km/h obstacolelesi altfel unul care merge cu 90km/h. S-ar putea ca la 300km/h sa nu te ajute nici toate fazele ( si proiectoarele ) din lume !

Noroc ca astea sunt cazuri extreme numai bune de pus in rama.

Despre cei "originali" care folosesc proiectoare / pozitii sper sa le vina mintea la cap - inclusiv mie ( si eu mai folosesc uneori pozitiile , cind ma intereseaza doar sa vad indicatoarele din bord, afara fiind semi intuneric ). Asta desi realizez ca pot induce in eroare pe ceilalti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa adaug si eu parerile mele:

- in primul rand luminile de pozitie trebuie folosite numai la stationare, nu si in mers; este specificat in legilatia rutiera. Deci daca mergeti cu pozitiile aprinse se poate lua amenda de la politie;

- farurile de ceata trebuie folosite numai in conditii de vreme nefavorabila. De asemenea lucru specificat in legilaslatie.

- mi se pare foarte util ca in afara orasului sa se foloseasca faza de intalnire. Ajuta mult in trafic, chiar si ziua.

OT: Aseara am vazut un Matiz care mergea fara nici un bec aprins si pe un drum care nu era prea luminat. Era 8 seara si o ceatza de abia vedeai la 10m departare. Abia l-am vazut si norocul meu era ca mergeam incet. Dupa vreo 4-5 flashuri cu faza lunga si-a adus aminte ca ar trebui sa aprinda si el farurile. Jenant ca exista asa oameni in trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu e ok cu pozitiile in mers? (presupunand ca afara e lumina. cu ce deranjeaza pozitiile). Recunosc ca de cand mi-am pus angel eyes, lumina de pozitie a devenit lumina de "basini" ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ice, la tine se face exceptie, ca farurile tale atrag priviri ;) ,

dar o masina care merge pe pozitie e mai greu vazuta de ceilalti participanti la trafic (mai exact de cei din fata) si poate fi confundata cu o masina care stationeaza..(vorbim de conditii de vizibilitate mai grele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat "da poate fi utila uneori".

Cred ca ar trebui sa fie obligatorie in afara localitatilor si, totusi, discutabil in localitati.

Treaba e relativa pentru ca zic eu ca tine in principal de intensitatea luminii naturale si de viteza de deplasare.

<{POST_SNAPBACK}>

Totusi ... ma intreb de ce ar fi discutabil in localitati daca farurile sunt reglate corect si nu deranjeaza pe ceilalti?

Daca ne gandim ca exista persoane cu fotofobie, ar fi discutabil, dar asta ar fi valabil si in afara ... Cum spuneam in alt post, practic nimeni nu ma mai atentioneaza (nici in localitati) ca am faza de intalnire aprinsa ziua.

Dupa parerea mea circulatia cu faza de intalnire in cursul zilei este o atitudine ce apartine nu doar conduitei preventive ci si sigurantei active si mi se pare foarte corecta.

Daca esti vazut din timp, inclusiv de pietoni, esti mai ferit de riscuri, nu e o noutate pentru nimeni. :)

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi si mie de ce folosesti proiectoarele daca nu este ceata, si la ce te ajuta, si de ce nu folosesti faza scurta, care se vede mai bine si nu deranjeaza deloc.

Ca sa nu mai spun ca proiectoarele de ceata folosite in alte conditii decat ceata devin "Proiectoare de neam prost".

Hai sa nu recurgem la jigniri ca nu e cazul... si pe mine ma deranjeaza cei care au doar pozitie si far de ceata care bate fix in sus. Daca farurile de ceata sunt ok si bat doar la cativa metri in fata masinii, nu vad cu ce te-ar putea deranja...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut un reportaj de curand referitor la culorile masinilor si vizibilitatea lor pe timp de zi... s-a dovedit ca masinile argintii, gri...etc sunt putin vizibile ziua datorita asemanarii lor cu asfaltul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e MIGUEL, am observat si eu de multi ani acest aspect (ca si ceilalti, cred) si tocmai din cauza asta am inceput sa merg ziua cu faza scurta mult inainte de legiferarile din Vest.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi si mie de ce folosesti proiectoarele daca nu este ceata, si la ce te ajuta, si de ce nu folosesti faza scurta, care se vede mai bine si nu deranjeaza deloc.

Ca sa nu mai spun ca proiectoarele de ceata folosite in alte conditii decat ceata devin "Proiectoare de neam prost".

<{POST_SNAPBACK}>

Neam prost sau nu, mie imi place cum arata asa, iar de deranjat nu prea cred, bat in jos la cativa metri in fata, plus ca nimeni nu m-a atentionat (flash, etc) cum ca i-ar deranja proiectoarele mele. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!