Jump to content
Sign in to follow this  
andREI

Faza scurta obligatorie si ziua.

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 members have voted

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Recommended Posts

stefan_ieu
OT: 99% din masini au tetiere, banuiesc ca si a ta.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu-ti doresc sa testezi cum e sa te loveasca cineva cu putere din spate, chiar daca ai tetiera. Nu-ti rupi gatul, e adevarat, dar nici bine nu-ti e. Cu tetierele active s-a mai rezolvat problema asta....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurg4
Nu-ti doresc sa testezi cum e sa te loveasca cineva cu putere din spate, chiar daca ai tetiera. Nu-ti rupi gatul, e adevarat, dar nici bine nu-ti e. Cu tetierele active s-a mai rezolvat problema asta....

<{POST_SNAPBACK}>

vad va moderatorii nu zic nimic cu toate ca suntem OFF-TOPIC en-gross

pe tine te-a lovit cineva din spate sau doar vorbesti vorbe?

mine mi-a compresat portbagaju un taxi-metrist in intersectie Mosilor cu Eminescu, stiu cum este. amanunte (despre tetiere si altele) in alt topic, daca te intereseaza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Metal_asd

@horgarban In Suedia, Danemarca sau in tarile nordice nu renteaza sa ai motocicleta ca mai mult sta in garaj. Asa ca acolo tinand cont si de conditiile climaterice poate ca faza scurta e binevenita. Dar la noi e alta treaba ...

Si apropo de "pune-te situatia altuia" gandeste-te ca poate mergi si tu cu motocicleta si o sa te lovesti de aceeasi problema, ca nu stii cum sa faci ca sa te vada lumea mai bine. Si problema nu este in afara granitzelor unde e OK, ci aici in RO.

Corect cu colegialitatea dar se aplica doar la 1 la mie din cei care sunt pe strazi. Restul sunt ca pe ogorul lui tacsu'. Eu nu am nici o sperantza ca in Romania se va circula vreodata ca afara. Asa ca, fie cu faza scurta aprinsa, fie cu ea stinsa, tot dracu ala e. Eu am 16 km pana la serviciu si in fiecare zi evit 3-4 damblagii, care nu au ceva mai bun de facut decat sa-si conduca masina ca sa-i enerveze pe ceilalti. Si in afara orasului cred ca de 4-5 ori am iesit cu masina jumate afara de pe sosea ca sa evit prostii. Dar astea sunt chestii de care ne lovim toti cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Eu zic ca e ok sa mergi cu faza scurtu aprinsa in oras, dar nu cu proiectoarele de ceata...

Cu proiectoarele sunt jmecherisme gratuite cand nu e ceata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Pe naiba nu renteaza. In Suedia am vazut motociclete la greu. Se intalneau in fiecare joi + duminica intr-un portulet numit Vauxholm. Am vazut acolo motoare de la cele mai vechi pana la cele mai noi, inclusiv "Home made". Era acolo inclusiv un director de la Ericsson, imbracat corespunzator motociclistilor, muzica rock, etc. Pe vazute.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dogarel

Gata cu off topicul!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
flohusky

Domnilor, cand drumurile noastre vor deveni sosele, ca sa nu zic autostrazi, iar 99 % din masini vor avea ambele faruri functionale si bine reglate, cand se vor da amenzi pentru folosirea abuziva a farurilor si stopurilor de ceata, poate atunci vom putea vorbi in Romania de utilitatea folosirii permanente a luminii de intalnire.

Eu cred ca la noi se provoaca mai multe accidente din cauze stupide precum folosirea fazei lungi, a farurilor de ceata, a vitezei excesive neadaptate conditiilor de drum "cu carutze". Cred ca o mai mare propaganda ar trebui facuta folosirii centurii. Stiu, exista legea, dar nu se respecta nici 1 %. Apoi, semnalizarea carutelor si a bicicletelor. Amendarea shmecherilor care merg cu faza lunga, faruri ceata, etc. Drumuri ------> Sosele, autostrazi. Dupa ce se fac taote astea, voi prinde si eu curaj sa merg mai tare si poate atunci voi intelege utilitatea folosirii luminii de intalnire. Da, pentru dimineata/seara, ploaie, ceata.

@shkoda: vezi ca ai pe O2 a ta si stop ceata. Trage inspre tine de butonul cu care comuri pozitii/faza scurta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlady_zch

eu unul umblu tot timpul cu farurile aprinse indiferent de conditii si as sfatui ca afara din oras sa le aprinda toata lumea.

eu zic ca oricum arata mult mai belea masina cu farurile aprinse si legat de consum sa fim seriosi iar legat de durata vietii halogenelor eu in 4 ani am schimbat unul singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pinkzone911

de acord cu flohusky 100%

eu am avut mici "spaime" de coliziune (adica am trevut "la mustatza" :angry: ) si cu dacia si cu ibiza de cateva ori fie din cauza unor idioti care uitau sa se asigure fie din cauza gropilor... iar pe idioti ii vedeam foarte bine si cu luminile stinse, si si ei m-ar fi vazut daca se uitau in directia mea :angry:

propun sa vorbim la primarie in buc sa dea o directiva sa stationeze toate gropile cu luminile de pozitie aprinse :angry:

si inca un argument ar fi ca luminile aprinse sunte interpretate cateodata ca agresivitate... eu daca imi aprind luminile in spatele unei dacii se da omu' pe dreapta sa-mi faca loc... si n-am nimic cu el :angry:

da' va zic io sigur ca ibizarii galbeni ca si mine sunt vizibili oricum :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
itintea

Folosirea fazei in oras nu o gasesc ochiar obligatorie decat pe timp de ploaie, dar la drum lung absolut obligatorie. In prmul rand ca sunt cazuri in care nu-ti dai seama daca masina din fatza de pe contrasens este in depasire sau vine spre tine, masinile de culoare inchisa nu sunt vizibile de la distantza. Eu nu circul in afara orasului fara faza aprinsa.

Cat despre cei care folosesc becurile de ceatza de pe spate fara motiv, ma abtzin de la comentarii ca nu vreau sa iau warning.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

eu mai folosesc stopurile de ceata pe autostrada cand vad multi ca merg mult mai repede ca mine, pentru a ma putea vedea din timp. Cand eu merg cu 110-120 si altii trec pe langa mine uneori cu (aprox) 180-200-220 km/h cred ca e util sa ma vada cat mai devreme sa ma poata feri daca e cazul. Oricum si cand te apuci sa faci o depasire (ma rog e o succesiune de doua schimbari de banda) pe la 120-130 te rogi sa nu vina un idiot cu 230-280 km/h (credeti-ma ca exista asemenea nebuni - vezi de exemplu desteptul de la Poli Timisoara) care nu apuca sa te vada. Altfel pe drumuri nationale (obisnuite) sau in oras niciodata exceptand situatii de vizibilitate f.proasta (ceata si/sau ploaie torentiala)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Clar pentru! Mai ales in afara localitatii, la viteza mare este bine sa vezi si sa fi vazut cat mai bine (sic!). Chestia cu "dimineata si seara" este la fel de relativa ca si cu centura de siguranta. Trebuie sa spuna din start ca e obligatoriu, zi si noapte, vara iarna, fara exceptie, cu amenda pe masura! Am vazut deseori in Bucuresti ca multi nu le aprind nici cand intra intr-un pasaj, cum e cel de la "Unirea". Sorry, dar asta e inconstienta 100%. Ce se intampla daca "pica" iluminatul? Horor! Si daca la faza cu centura e treaba mea daca vreau sa mor sau nu, faza cu luminile te influenteaza si pe tine.

Repet, pentru+amenda mare!

Off topicul!

Share this post


Link to post
Share on other sites
pinkzone911

pentru cei super-convinsi si legat oarecum si de postul cu motocicleta...

poate ca farurile aprinse te fac mai vizibil si pentru ca majoritatea le au stinse; daca ar fi toate aprinse e foarte posibil ca acest efect sa se piarda, pentru ca subconstinetul (cel care "vede" o situatie posibil generatoare de accident inaintea constientului) se obisnuieste cu peisajul... si ne intoarcem de unde am plecat, eventual scoatem o lege sa fie obligatoriu si un girofar pentru toate masinile...

la drum lung SI fuga mare, cu siguranta ajuta... dar in oras??? ziua, sa orbim soarele??? daca are cineva probleme cu vizibilitatea in conditii optime poate ca nu farurile sunt problema, ci stilul de condus haotic

iar argumentul cu tara x sau tara y unde e obligatoriu - a verificat cineva daca nu era vreun ministru pe-acolo amic cu cineva de pe la producatorii de becuri? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

In alte tari este obligatoriu si datorita infrastucturii: in Ungaria de exemplu, soselele sunt drepte si netede (datorita reliefului), toata Ungaria e o campie mare, acolo nu sunt serpentine, deci te fura peisajul si ii dai talpa, si, poate cel mai important, datorita soarelui puternic (de campie) asfaltul se infierbanta si ai impresia ca este apa pe sosea, chiar aburi. Nici Fata Morgana nu e un fenomen rar.

Chiar si in tara vecina si prietena obligatia de a circula cu luminile de intalnire apare doar in afara localitatilor.

In Romania nu e cazul. Adevarat, conform legii, la noi esti obligat sa aprinzi luminile doar cand vizibilitatea scade sub 20 metri!!!!

Cred ca ar fi suficient daca am aprinde luminile pe autostrazi, si in rest numai de la primele semne ale amurgului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

In viitorul proiect de lege (care se vota prin toamna daca am inteles eu bine) este prevazuta si circularea cu lumina de intalnire si in timpul zilei. (au anuntat la stiri).

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

ieeeee! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Circul oricum cu faza scurta... cu sau fara proiect de lege.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader
In viitorul proiect de lege (care se vota prin toamna daca am inteles eu bine) este prevazuta si circularea cu lumina de intalnire si in timpul zilei. (au anuntat la stiri).

<{POST_SNAPBACK}>

A zis ceva de autostrazi... in rest nu cred ca va fi obligatoriu.

Daca va fi obligatoriu, "smecherii" trebuie sa inventeze altceva ca sa iasa cumva in evidenta (fiecare cu ce poate), pt ca farurile aprinse ziua vor fi obligatoriu.

Apropo, nu s-a interzis folosirea proiectoarelor de ceata in alte conditii decat... ceata?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__
A zis ceva de autostrazi... in rest nu cred ca va fi obligatoriu.

Daca va fi obligatoriu, "smecherii" trebuie sa inventeze altceva ca sa iasa cumva in evidenta (fiecare cu ce poate), pt ca farurile aprinse ziua vor fi obligatoriu.

Apropo, nu s-a interzis folosirea proiectoarelor de ceata in alte conditii decat... ceata?????

<{POST_SNAPBACK}>

o sa se mearga cu avariile... asta pt cei ce vor sa se evidentieze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
shkoda
A zis ceva de autostrazi... in rest nu cred ca va fi obligatoriu.

Daca va fi obligatoriu, "smecherii" trebuie sa inventeze altceva ca sa iasa cumva in evidenta (fiecare cu ce poate), pt ca farurile aprinse ziua vor fi obligatoriu.

Apropo, nu s-a interzis folosirea proiectoarelor de ceata in alte conditii decat... ceata?????

<{POST_SNAPBACK}>

Am vazut si eu la Pro tv. Au zis ca o sa fie obligatorie pe drumuri nationale, europene si autostrazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Alarma falsa, nu va fi obligatorie folosirea luminilor de intalnire.

Colegul LaScurt de pe Autoshow a sapat mai adanc, si a postat articolele cu pricina. Cu voia dvs, imi permit sa-l citez:

-lumini: 49. (2) În cazul circulatiei pe autostrazi, pe tronsoanele de drum expres si drumuri nationale europene, din afara localitatilor, conducatorii de autovehicule pot folosi, în timpul zilei, luminile de întâlnire. Deci as spune ca e optional, nu obligatoriu.

-detectoare: 49. (4) Conducatorii de autovehicule pot fi avertizati de politia rutiera în legatura cu prezenta, în trafic, a dispozitivelor de masurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducatorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de masurare a vitezei.

Consumul de alcool este drastic pedepsit, deoarece :

- "conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80g/l alcool pur in sange ori o concentratie ce depaseste 0,40 mg/l alcool pur in aerul expirat sau care se afla in stare de ebrietate", se pedepseste cu inchisoare stricta de la unul la cinci ani

- intre 2 si 7 ani este pedeapsa pentru conducatorii care "efectueaza transport public de persoane, transport de substante sau produse periculoase ori se afla in procesul de instruire practica a unei persoane pentru obtinerea permisului de conducere".

Share this post


Link to post
Share on other sites
itintea

Asadar s-a dat azi la stiri cum ca s-a votat legea cum ca faza de intalnire va fi obligatorie pe autostrazi, drumuri europene si natzionale; nu ca se va putea folosi ci ca este obligatorie. (KISS FM)

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Eu am citat un articol din lege, tu vii si ne spui o stire auzita cu juma` de ureke la nu-stiu-ce radio, citita de un redactor mahmur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

cam suparat domnu' SHARANEL. intamplator am auzit si eu stirea aceea cu doua urechi la un post de radio si redactorul nu mi s-a parut "mahmur".

legea nu a fost votata inca in forma finala. deci de pe 10 iunie (data postului tau) pana ieri este posibil sa se fi modificat ceva. nu? pana sa avem legea tiparita nu vom fi siguri de nimic.

cred ca nu este necesar sa fim artagosi in mod gratuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
itintea
Eu am citat un articol din lege, tu vii si ne spui o stire auzita cu juma` de ureke la nu-stiu-ce radio, citita de un redactor mahmur :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Deci articole de lege sunt doar cele care apar in monitorul oficial. Pana atunci sunt zvonuri ascultate de 1/4 de urechi vai de mama lor care cred ca nu stiu ce baietzi de la autoshow pot spune cu certitudine care este forma finala a unor legi pe care probabil le citeaza si ei de la posturi unde vorbeste Vadim si Becali, posturi consacrate ca fiind serioase si plauzibile prezentate de super redactori, care de-abia apuca sa zica si ei la incheiere buna-seara sau la revedere.

Data viitoare poate te controlezi un pic, sunt persoane care-si beau cafeaua dimineatza si vad cu totzi ochii si aud cu ambele urechi. Daca nu ai timp de cafea dimineatza, fa un efort si scoala-te mai devreme sa o bei sau daca esti nervos din cale afara, pune mai putzine linguritze de cafea in ibric sau filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri