Jump to content
Sign in to follow this  
andREI

Faza scurta obligatorie si ziua.

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 members have voted

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Recommended Posts

reader

andy84, tocmai despre asta e vorba, ca farurile de ceata nu lumineaza mai nimic pe drum tocmai pt ca sunt concepute special pt ceata, si nu pt figuri. Ele nefiind reglabile, lumineaza oriunde, numai unde trebuie nu, iti spun eu, bate exact in okii celorlalti participanti. Deci recunosti ca nu vezi nimic cu ele, dar totusi le folosesti, ti se pare cool, nu??? ;)

Faza scurta reglata corect si coborata la maxim din interior (cum le folosesc eu cand e innorat sau ploua) bate in fata masinii, in pamant, la 10 metri, deci este un fascicul bine definit! Pe cand nenorocitele alea de proiectoare imprastie lumina peste tot, numai pe drum nu!

Daca sunt faruri de ceata, folositi-le pe timp de ceata, daca vi se pare ca sunteti mai cool daca aprindeti tot felul de luminite care au alta destinatie, atunci montati-va girofar.

Si, cu riscul de a ma repeta: un autovehicul in miscare trebuie sa foloseasca lumina de intalnire sau cea de drum, si nu pozitii, proiectoare, sau alte beculete (pt cei care se lauda cu pozitii+proiectoare).

Edited by SHARANEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
shkoda

Hmm... Sa va spun sincer, pana sa citesc acest topic, consideram mersul cu faza scurta aprinsa pe timpul zilei o dovada de "jmekerism". Eu unul nu le-am aprins niciodata ziua (cand afara era soare, bineinteles...) dar nu m-am gandit nici o clipa ca fac vreo economie de ceva... pur si simplu nu gaseam utilitatea. Nu m-am confruntat pana acum cu vreo situatie limita de care ati spus voi mai sus (sa nu vad masini ce vin de pe contrasens sau altele...) insa am invatat cate ceva din cele spuse de voi si o sa aprind si eu faza scurta la drumurile in afara Bucurestiului.

Dar sa va zic altceva ce fac eu: Pe ploaie torentiala (cand abia vezi pe unde mergi) sau pe ceata, neavand proiectoare de ceata si nici stopuri de ceata, pe langa faza scurta, mai pun si avaria. Sincer sa fiu nu prea am mai vazut si pe altii sa faca treaba asta insa eu consider ca e util sa pui avaria in astfel de cazuri, cel putin la mine becurile de pe semnalizare sunt cred niste "xenoane galbene" ;) Au o lumina f. puternica...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallax

Subscriu la faza cu proiectoarele. Bat in orice directie, nu in asfalt ca faza scurta. Chiar si in poza lu' sharanel se vede ca sunt mai luminoase proiectoarele decat faza scurta (care are insa becul mai mare).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

@sharanel Drept sa-ti spun, eu le aprind mai ales pentru faptul ca farurile mele de ceata sunt acum albe si nu galbene cum au venit din fabrica, au un alb placut care se potriveste cu xenonul, arata bine si nu deranjeaza pe nimeni. Fii sigur ca, daca orbeam pe cineva, nu le mai aprindeam oricat de frumos ar arata ele cu xenonul ala. Am sa fac si eu o poza sa vezi diferenta intre ale mele si ale tale, care din poza, intr-adevar cred ca orbesc lumea.

Deci, sunt pentru folosirea lor atat cat nu orbeste participantii la trafic.

Si nu consider deloc o smecherie ca le aprind eu sau altii, oricat de nefolositoare ar fi. Iar daca deranjeaza, e o nesimtire si atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

O nelamurire mai am si eu. De ce se numesc lumini de ceata? Sincer... ca sa se foloseasca pe timp ce ceata. Cred ca orice alta parere e buna dar nu are acoperire...

Multa Bafta cu luminile de ceata prin oras la 30 grade. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
docman

de acord cu faza scurta pt in afara orasului ziua.

NU sunt de acord cu proiectoarele de ceata in alte conditii decat in cele indicate de producator: adica de ceata. punct.

din motive enumerate deja +

- flux luminos complet inutil

- maresc suprafata luminoasa a vehiculului (pare ca sunt megafaruri de la distanta)

- lasa loc de mici teribilisme gen proiectoarele retrofit de pe dacii "tunate", ledurile albastre in loc de faruri (care mi se par niste demente... luat carnetul direct, te dor ochii de la ele, nu poti focusa pe masina respectiva), proiectoarele de pe masinile de teren (mai nou se merge si cu alea pornite, ca-s de ceata...), etc

din pctul meu de vedere, ar trebui mers pe o linie foarte clara ca iluminare de zi, adica:

- amenda pt proiectoarele de ceata (cum e in HU, AT)

- orice beculetze, leduri etc lasate deoparte

- voluntar cine tine la pielea proprie farurile aprinse

OT: desigur, sunt proiectoare si proiectoare de ceata. cele patrate cum are polo 6N de ex sunt foarte obositoare la distanta mica. cele micute cum are passat-ul sunt ok la distanta mica dar de la distanta mare sunt cumplite.

tocmai de aceea ar trebui facuta o regula clara: fara. cel putin pana nu le standardizeaza asa cum au standardizat cat de cat fluxul de pe faza scurta. + reglaj

OT (cu riscul de a-l supara pe Vlad MHL): pt cei care folosesc proiectoarele de ceata in mod complet aiurea in afara orasului (in oras discutabil, sa zici ca mai eviti o groapa, in afara nici n-apuci sa tragi de volan cand o vezi...), le raspund ca mitocanul cu o dedicatie: la variantul meu stopul de ceata e cat un semafor de mare, pe 1/2 din inaltimea portbagajului. Urmarea: cand il aprind respectivul ori stinge proiectoarele, ori depaste, ori lasa distanta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Mda... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

STOPUL de ceata da, este foarte nasol. Insa farurile de ceata, daca nu deranjeaza, nu vad de ce supara pe altii, parerea mea. Oricum, imi plac estetic si daca as sti ca deranjez, cu siguranta nu le-as mai folosi. Nu sunt badaran.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__
STOPUL de ceata da, este foarte nasol. Insa farurile de ceata, daca nu deranjeaza, nu vad de ce supara pe altii, parerea mea. Oricum, imi plac estetic si daca as sti ca deranjez, cu siguranta nu le-as mai folosi. Nu sunt badaran.

<{POST_SNAPBACK}>

Acum eu am generalizat la farurile de ceata, dar tinand cont ca se numesc faruri de ceata ar trebui folosite pe ceata. Ca unii le au reglate sa bata in oglinzi sau sa alerge iepurii pe camp e alta problema, insa logic nu mi se pare sa fie folosite daca nu e ceata. Atat. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

domnilor.... va rog.. discutia era despre utilizarea fazei scurte (NU PROIECTOARE !!!) permanent

Share this post


Link to post
Share on other sites
Metal_asd

Parerea mea in legatura cu folosirea fazei scurte pe timp de zi este ca ar putea fi utila dar exista o mare problema: motocicletele. Din aceast motiv nu sunt de acord, ba chiar sunt impotriva folosirii fazei de intalnire pe timp de zi.

Atunci cand mergi cu motocicleta trebuie sa te faci cat mai vizibil, pentru ca tot timpul exista, pe un traseu scurt, cel putzin 5 boi care sa nu te vada si sa incerce sa se suie pe tine. Asa ca, daca mergi cu motocicleta, obligatoriu ai faru' aprins. Daca cei cu masinile fac la fel, nu o sa mai potzi sa te diferentziezi din marea de masini si o sa fie o mare problema.

Recent, in tarile care au obligativitate pt. mentinerea fazei de intalnire si in cursul zilei, se incearca sa se ajunga la un consens intre asociatiile de motociclisti si guvern, pentru a rezolva problema asta.

Eu votez impotriva!

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

@metal_asd pai atunci vrei sa spui ca suedezii, ungurii, danezii si alte tari care au introdus obligativitatea fazei scurte sunt mai prosti ca noi, sau nu s-au gandit la aceste aspecte. Ba da. Acolo toti circula cu faza scurta aprinsa (nu cu proiectoarele de ceata). Noi nu putem intelege adevarata utilitate, dar ei s-au lovit de multe accidente si per ansamblu a scazut nr de accidente. la noi nu exista colegialitate si bun simt. Pai dincolo daca vrei sa intri pe banda 2 ca se lucreaza pe banda 1 te lasa toti (mai putin romanii ca sunt ei mai destepti). La noi daca ai ramas pe banda 1 acolo ramai o jumatate de ora. De asta se intampla atatea, pentru ca nu exista colegialitate.

Asa ca hai sa gandim ce am face daca am fi in locul celuilat, si apoi sa actionam. Asa se progreseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Pana la urma cum am zis ieri la noi nu exista RESPECT. Ca sa nu imi mai aduc aminte de aia de merg pe banda a doua si dau cu flashu' de parca si-au luat sosea... mai ales ca din cate stiu eu e banda de depasire si nu de "fleshuit" cand nu e cazul. Dar stai ca deschis un topic pe tema asta. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurg4

OT: picior pe frana la stop, nimeni nu a comentat pina acum.

stop ceata :( , este deranjant pt. cei din spate.

respect pe sosea, mai e de curs multa apa pe dunare, dar macar colegialitate

Share this post


Link to post
Share on other sites
bubu
OT: picior pe frana la stop, nimeni nu a comentat pina acum.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu intzeleg (mai am de purtat inca 4 luni lamia in geam), e bine sau nu e bine, sa tii piciorul pe frina la stop?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurg4
Nu intzeleg (mai am de purtat inca 4 luni lamia in geam), e bine sau nu e bine, sa tii piciorul pe frina la stop?

<{POST_SNAPBACK}>

bubu, citeste semnatura (masina)

Share this post


Link to post
Share on other sites
stefan_ieu
a, sa va spun ce a patit un prieten de al meu: mergea la mare cu BMW pe drum national, super asfaltat dar neiluminat, avea vreo 140km/h mergea constant pe banda intai a drumului pe la vreo 1 noaptea si a intrat din plin intr-o caruta nesemnalizate,  nu a vazut-o deloc, nu frana, nu nimic....in fine a scapat si de atunci cand merge la drum lung noaptea, tot timpul aprinde faza LUNGA, da LUNGA cand merge pe astfel de drumuri(bune, in viteza, fara stalpi de iluminare), primeste o gramada de blitzuri, da nu il intereseaza-se uita in partea dreapta jos a drumului!! stiu nu e prea placut pt alti participanti la trafic da...asta este! :(

<{POST_SNAPBACK}>

Adica amicul tau merge MEREU cu faza lunga afara din oras cand strada nu e lumitata? Si i se pare normala chestia asta? E o tampenie (ca sa nu zic idiotenie) MARE, MARE. Pai ii orbeste pe ceilalti si poate provoca accidente. Nu, decizia lui nu e cea corecta. Decizia corecta era sa circule cu viteza mai mica cand nu are vizibilitate.

Parerea mea in legatura cu folosirea fazei scurte pe timp de zi este ca ar putea fi utila dar exista o mare problema: motocicletele. Din aceast motiv nu sunt de acord, ba chiar sunt impotriva folosirii fazei de intalnire pe timp de zi.

Atunci cand mergi cu motocicleta trebuie sa te faci cat mai vizibil, pentru ca tot timpul exista, pe un traseu scurt, cel putzin 5 boi care sa nu te vada si sa incerce sa se suie pe tine. Asa ca, daca mergi cu motocicleta, obligatoriu ai faru' aprins. Daca cei cu masinile fac la fel, nu o sa mai potzi sa te diferentziezi din marea de masini si o sa fie o mare problema.

Recent, in tarile care au obligativitate pt. mentinerea fazei de intalnire si in cursul zilei, se incearca sa se ajunga la un consens intre asociatiile de motociclisti si guvern, pentru a rezolva problema asta.

Eu votez impotriva!

<{POST_SNAPBACK}>

Si de de trebuie sa-i diferentiezi? Trebuie doar sa-i vezi. Motocicleta este tot un vehicul care trebuie "tratat" ca si automobilele. Eu cred ca problema vine si din partea motociclistilor. Stiu ca au loc si se baga printre masinile care merg pe benzi alaturate. Dar ei ar trebui sa circule tot pe benzi, nu sa se strecoare printre masinile aglomerate pentru ca au loc. O fac pe riscul lor.

Nu intzeleg (mai am de purtat inca 4 luni lamia in geam), e bine sau nu e bine, sa tii piciorul pe frina la stop?

<{POST_SNAPBACK}>

Ti s-au dat aici cel putin 2 motive pentru care e bine sa tii piciorul pe frana daca nu esti sigur ca esti stapan 100% pe masina in orice conditii :

1) impactul e mai nasol pentru tine daca te loveste cineva din spate (masina se va deplasa, tu ai inertie, capul ramane pe spate, daca tetiera nu e bine reglata...... etc)

2) daca te loveste cineva din spate risti sa ajung in mijlocul intersectiei in fata masinilor care eu verde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurg4

@stefan_ieu, in prima parte a postului sunt de acord cu tine, motociclistii sunt vehicule participante la trafic si trebuie tratate ca atare. din pacate nici ei nu sunt cu legea in mana, adica nu prea respecta regulile de circulatie.

in ceea ce priveste asteptarea cu piciorul pe frana la stop, eu stau de nevoie (cutie automata), dar ar mai fi 2 motive:

1. daca esti ultimul din coada esti mai vizibil, indiferent de conditiile meteo etc.

2. daca te loveste cineva din spate (nu tare), atunci nu mai ajungi la randul tau in cel din fata (impact multiplu, avarii spate+fata, etc.); asta este valabil doar la impacte usoare, la un impact major piciorul se ridica involuntar de pe frana din cauza acceleratiei (a loviturii).

sunt OFF-TOPIC rau, dar inchei: daca esti primul la stop, nu tre sa stai cu piciorul pe frana, daca esti ultimul, da.

PS. impactul e mai nasol daca tii piciorul pe frana! cumulezi/absorbi toata energia cinetica a celui care te loveste!! = masina m.ci

Edited by laVW

Share this post


Link to post
Share on other sites
shkoda

O intrebare la voi:

Daca ma prinde nenea politzaiu' cu faza scurta aprinsa pe timpul zilei, imi face ceva? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
stefan_ieu
PS. impactul e mai nasol daca tii piciorul pe frana! cumulezi/absorbi toata energia cinetica a celui care te loveste!! = masina m.ci

<{POST_SNAPBACK}>

Corect, dar tu la ce tii mai mult? La masina sau la gatul tau?

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

@shkoda Nu iti face decat daca ai faza lunga. Mie nu mi-a facut niciodata nimic de cand circul cu faza scurta. O data unul chiar mi-a zis ca fac f bine ca merg cu luminile aprinse si ziua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Bottom line: si din cele patzite de mine si mai ales din statistici, circularea cu faza scurta pe timp de zi in afara oraselor reduce mult riscul de accidente. Chiar daca repet ce s-a scris pana acum, luand cazul defavorabil al unei masini de culoare gri ce vine din contrasens pe lumina, la distanta mare e aproape imposibil s-o vezi iar apoi sa stabilesti sensul de mers pentru ca se confunda cu carosabilul.

Referitor la faptul ca faza scurta "deranjeaza"....hai sa stam stramb si sa judecam drept: cati din cei de aici au fost PE BUNE deranjati de aceasta lumina, avand in vedere ca oricum intensitatea luminoasa a luminii naturale (date de Soare) este mai mare decat becul de far, asa ca se va vedea doar "spotul", iar cei care au probleme cu aceasta intensitate (asa cum am avut si eu) se datoreaza unei, hai sa-i spunem afectiuni a ochilor, care in cazul meu s-a tratat. Fiind obsedant de atent la detalii, pot sa mai spun ca sunt si ochelari pentru condusul pe timp de zi/noapte, asa ca nu gasesc nici o scuza intre a/a-ti salva viata si faptul ca "deranjeaza" lumina unui far.

And by the way, pe timp de noapte cum e cu faza scurta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__
Corect, dar tu la ce tii mai mult? La masina sau la gatul tau?

<{POST_SNAPBACK}>

Cred ca sanatatea e mai importanta... acum cred ca depinde si de obisnuinta... sau de indicatiile unor soferi cu "experienta"... sa stai cu piciorul pe frana. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurg4
Corect, dar tu la ce tii mai mult? La masina sau la gatul tau?

<{POST_SNAPBACK}>

OT: 99% din masini au tetiere, banuiesc ca si a ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blueyed

Masina mea e gri metalizat si in anumite momente ale zilei devine "invizibila" pe sosea asfaltata asa ca folosesc (indeosebi) la drumurile efectuate in afara orasului faza scurta. Chiar si in oras, cum "amurgeste", aprind macar pozitiile din aceleasi considerente. Consider si votez utila folosirea fazei scurte MACAR la circulatia pe drumurile nationale. Desi s-a deviat putin de la topic si recunosc ca nu mai cunosc 100% reglementarile in vigoare, consider ca cei care folosesc abuziv si nejustificat luminile de ceata (spate) proiectoarele sau becurile pentru far foarte puternice ar trebui pedepsiti macar cu o amenda considerabila. De asemenea, piciorul pe frana la stop il consider util din 2 motive simple:

1) exista destui neatenti care nu realizeaza ca stationezi la stop si astfel se pot preveni incidentele neplacute

2) circuland in Bucuresti, datorita carosabilului "ca in palma", de foarte multe ori sunt nevoit sa calc frana ca sa n-o ia masina la vale.

Respect pe strazile din RO si cu precadere pe cele din Bucuresti NU exista. In opinia mea, cei mai nerespectuosi sunt taximetristii, soferii de pe masinile de aprovizionare, dubite....si alti nesimititi..no offence!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri