Jump to content
Sign in to follow this  
andREI

Faza scurta obligatorie si ziua.

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 members have voted

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Recommended Posts

mmneg

sunt o persoana linistita si tot timpul caut sa-mi respect partenerii de trafic. nu sunt unul care sta calare pe frana la semafor. mi s-a parut ca ai venit foarte pornit si cred ca intelesesem gresit. nu am vrut in nici un caz sa fiu rautacios. bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Cam OT, dar spun:

In Ungaria, daca mergeti cu proiectoarele si stopurile de ceata aprinse fara motiv (adica nu e ceata afara), se primeste un pic de amenda. Si nu chiar mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Azzuro

Era prin '98,mergeam dinspre Bucuresti catre Constanta,vara,vizibilitate f.buna.Ma asigur,intru in depasire,cand obser in ultimul moment venind din contrasens un BMW negru,fara lumini.Abia am avut timp sa ma repliez.Cred ca datorita umbrei pomilor si culorii masinii nu l-am observat.Pana atunci mersul cu faza scurta mi se parea un moft,de atunci centura si faza scurta au devenit un reflex(farurile reglate,bineinteles).Farul si stopul de ceata il folosesc doar in caz de necesitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gorrocs

Cand ies din oras intotdeauna merg cu faza scurta aprinsa . Nu cred ca ajuta foarte mult mai ales daca mergi cu 200kmh in localitate sau te crezi zmeul zmeilor dar totusi e o masura preventiva .

Proiectoarele + stop ceata decat in caz de.. ceata :mad: in rest xenonu isi face bine treaba .

Am ras teribil :mad: la gandul ca cineva ar face economie de carburant mergand cu farurile stinse .. ce facem atunci , dam jos casetofonul pe masina , scoatem ventilatoare , lumini interioare etc (AC nu mai vb ca e crima :D ) sa fim seriosi !

Edit: am uitat : nu mai semnalizam , nu deschidem geamurile , dam intensitatea luminoasa a bordului la minim (sau chiar stins ) , si mai usor cu jucatul cu comp de bord

Edited by gorrocs

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul "nebun" care merge cu farurile aprinse ziua in mijlocul lui august pe un soare infernal :mad:

Sunt categoric pentru faruri aprinse in orice moment. In oras de obicei merg cu proiectoarele (nu dati cu pietre, dar nu mi se par deranjante cum zic unii) iar in afara orasului proiectoare+faza scurta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dogarel

Eu merg cu pozitiile aprinse in oras (in timpul zilei) si cu faza scurta afara si mi se pare foarte util din motivele enumerate mai sus de colegii de forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Eu merg cu faza scurta si proiectoarele. Sunt jos pe bara si nu deranjeaza pe nimeni! Cele care sunt integrate in far, sunt intr-adevar DERANJANTE. Lampa ceata spate, doar pe ploaie torentiala si pe timp de ceata!

OT: care este ideea ca becurile de ceata sa fie integrate in farul normal si nu cum erau odata jos pe spoiler?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

proiectoarele in oras sun bune pentru ca lumineaza partea intunecata din fata masinii pana la zona luminata de faruri si la cate surprize exista pe strazi... farurile la golf IV nu lumineaza cel mai bine, cel putin eu nu sunt multumit comparativ cu alte masini

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg
OT: care este ideea ca becurile de ceata sa fie integrate in farul normal si nu cum erau odata jos pe spoiler?

<{POST_SNAPBACK}>

ratiunile economice: este mai ieftin sa integrezi intr-un far decat sa faci altul

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Si eu merg 90%+ din timp cu faza scurta aprinsa (inclusiv ziua, inclusiv oras...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

Spre seara, in oras eu merg cu pozitiile (nu, repet nu faza scurta) si proiectoarele de ceata. Stopul de ceata il pornesc numai cand este ceata sau ploua f f f f f tare si nu mai vezi nimic in fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

Referitor la farurile de ceata, eu am luat amenda prin 98 in bucuresti pt. ca mergeam cu dacia cu farurile de ceata noaptea...

Share this post


Link to post
Share on other sites
paullie

Ca mai toata lumea de pe aici se pare, sunt pentru faruri aprinse. Insa as fi mai moderat, si le consider necesare decat in afara orasului in timpul zilei, cat despre proiectoare sunt si mai reticent, si as prefera sa se intample asa ca in toate tarile occidentale, adica sa fie folosite doar in conditii de vreme urata si eventual amenzile sa ajute la respectarea unei astfel de reglementari.

Cat despre stopul de ceata as fi foarte drastic in cazul detectarii celor care il folosesc abuziv.

Legat insa de calcatul franei la semafor, mi se pare aberant sa nu o calci. Este un gest reflex si peste tot in Vestul Europei (in speta Germania) la semafor veti vedea toate stopurile aprinse. Fac aceasta comparatie deoarece imi imaginez ca asta este idealul nostru de trafic mai corect...

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader
Spre seara, in oras eu merg cu pozitiile (nu, repet nu faza scurta) si proiectoarele de ceata. Stopul de ceata il pornesc numai cand este ceata sau ploua f f f f f tare si nu mai vezi nimic in fata.

<{POST_SNAPBACK}>

In primul rand e ilegal sa pui masina in circulatie cu luminile de pozitie aprinse. Un autovehicul in mers va folosi lumina de intalnire sau cea de drum, pozitiile sunt pt masinile oprite.

In al doilea rand, de ce nu circuli cu faza scurta, e cel mai deranjant cand din fata iti vine o masina cu pozitii + proiectoare. La acestia imi sare mustaru`, si le raspund la fel: sting faza scurta si aprind proiectoarele, sa vada ce bine e. Farurile de ceata sunt, asa cum ii spune si numele, pt ceata. Nu ca sa fim noi mai smecheri.

Iar cei care circula NOAPTEA fara faruri, doar cu proiectoare, ar trebui drastic pedepsiti (tragere pe roata, tragere in tzeapa, sau macar sa stea in colt in genunchi pe boabe de porumb), pt ca sunt deosebit de deranjanti, in plus acel nenorocit far de ceata nu lumineaza absolut deloc, am facut eu proba si orbecaiam ca orbu` in Braila. Nici macar nu pot fi reglate farurile de ceata, asta ar trebui sa va dea de gandit.

Nu esti mai smecher daca circuli cu proiectoarele alea aprinse, reactia celorlalti participanti e cu totul alta. Nu pot sa zic care, ca ma banati pt ca as insinua ca unii (nu de pe acest forum) sunt Niste tzarani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

cred ca este asa cum le spune si numele. te-ai enervat prea tare ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__
Ca mai toata lumea de pe aici se pare, sunt pentru faruri aprinse. Insa as fi mai moderat, si le consider necesare decat in afara orasului in timpul zilei, cat despre proiectoare sunt si mai reticent, si as prefera sa se intample asa ca in toate tarile occidentale, adica sa fie folosite doar in conditii de vreme urata si eventual amenzile sa ajute la respectarea unei astfel de reglementari.

Cat despre stopul de ceata as fi foarte drastic in cazul detectarii celor care il folosesc abuziv.

Legat insa de calcatul franei la semafor, mi se pare aberant sa nu o calci. Este un gest reflex si peste tot in Vestul Europei (in speta Germania) la semafor veti vedea toate stopurile aprinse.  Fac aceasta comparatie deoarece imi imaginez ca asta este idealul nostru de trafic mai corect...

<{POST_SNAPBACK}>

Zici ca e un gest reflex sa stai cu piciorul pe frana la semafor? Hai sa iti dau un exemplu practic si nu are legatura cu deranjarea soferului din spate... daca doamne fereste intra unu' din spate in masina ta si tu stai cu piciorul pe frana, pe langa faptul ca pagubele sunt mult mai mari te poti alege si cu alte probleme la gat datorita impactului. Nu doresc la nimeni acest lucru. Doamne fereste de asta.

Zici ca in Germania sta lumea cu piciorul pe frana? Eu sincer nu prea am vazut... nici in Germania, dar nici in restul Europei. Cine stie... nu m-am uitat eu atent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

Cidat este ca eu merg doar cu proiectoarele si pozitiile tocmai pt ca eu consider ca e mai putin deranjant pt ceilalti lumina mea slaba de alfel la proiectoare in comparatie cu faza scurta...

Daca imi merge cineva in spate cu faza scurta ma deranjeaza mai tare decat daca ar avea proiectoarele. Proiectoare deranjante sunt numai la masini de varf nu la seat ibiza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Sharanel, daca si proiectoarele mele care sunt jos pe spoiler te deranjeaza, iti promit ca le voi stinge cand ne intalnim! Daca te referi la cele integrate in far, atunci ai mare dreptate!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian HondaFan

"day time running lights" =DLR sunt incorporate pe multe din masinile noi vandute in USA in ultimii 5-6 ani. VW il ofera standard din 2001 pe toate masinile noi din America si Canada.

avantajul DLR e ca se aprind automat cand pornesti motorul si eliberezi frana de mana si ca se aprind doar la o intensitate mai mica decat faza scurta ( asa ca nici nu consuma atat de mult, dar oricum subscriu parerii ca e irelevant pt. puterea masinilor moderne).

totusi chestia nu e obligatorie in multe state americane. In statul New York esti obligat prin lege si pasibil de amenda daca nu te conformezi sa aprinzi faza scurta atat timp cat dai drumul la stergatoarele de parbriz (pe ploaie/ ninsoare) si pe ceata.

aici e recomandat sa stai cu piciorul pe frana la stopuri tocmai pt. ca daca te loveste un idiot sa nu ajungi in mijlocul intersectiei si sa te lovesti de cei care circula in intersectie. in plus masinile cu transmisie automata cand stau la stop le tii din frana. cum aici 90% din masini sunt automate stopurile vor fi deci aprinse oricum. poate asta e si cazul unora care le au aprinse la intersectii in Buc...

Edited by Iulian HondaFan

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Tocmai la cele din spoiler ma refer, care sunt groaznice! Dati-mi si mie un singur argument in favoarea proiectoarelor si in defavoarea luminii de intalnire! Adica ce va face sa circulati cu proiectoarele (care sunt de ceata), si nu cu faza scurta. Pe voi chiar nu va deranjeaza cand va intersectati sau cand sta in fundul vostru o masina cu proiectoarele aprinse? Propun schimbarea denumirii in "Proiector de smecher"

Uite, am si eu, dar le-am aprins doar ca sa-mi fac poza! (scuze pt calitate, e facuta cu T610).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__
"day time running lights" =DLR sunt incorporate pe multe din masinile noi vandute in USA in ultimii 5-6 ani. VW il ofera standard din 2001 pe toate masinile noi din America si Canada.

avantajul DLR e ca se aprind automat cand pornesti motorul si eliberezi frana de mana si ca se aprind doar la o intensitate mai mica decat faza scurta ( asa ca nici nu consuma atat de mult, dar oricum subscriu parerii ca e irelevant pt. puterea masinilor moderne).

totusi chestia nu e obligatorie in multe state americane. In statul New York esti obligat prin lege si pasibil de amenda daca nu te conformezi sa aprinzi faza scurta atat timp cat dai drumul la stergatoarele de parbriz (pe ploaie/ ninsoare) si pe ceata.

aici e recomandat sa stai cu piciorul pe frana la stopuri tocmai pt. ca daca te loveste un idiot sa nu ajungi in mijlocul intersectiei si sa te lovesti de cei care circula in intersectie. in plus masinile cu transmisie automata cand stau la stop le tii din frana. cum aici 90% din masini sunt automate stopurile vor fi deci aprinse oricum. poate asta e si cazul unora care le au aprinse la intersectii in Buc...

<{POST_SNAPBACK}>

Pey in State e alta problema... acolo majoritatea masinilor sunt automate, deci se sta cu piciorul pe frana tocmai sa nu ajungi in mijlocul intersectiei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
andy84

nu vreau sa va supar pe niciunul. exista pareri si pareri despre care tip de faruri is mai deranjante, dar eu cred ce faza scurta este mult mai deranjanta decat decat micile proiectoare de ceata integrate in blocurile optice de la golf IV, pentru mers in timpul zilei. ganditi-va noaptea care se vad mai puternic: faza scurta/proiectoarele de ceata integrate care sunt mici cat o bila de biliard? am verificat eu noaptea...raspuns faza scurta bate mult mai puternic, cu proiectoarele de abia vezi.

eu circul ziua cu proiectoarele aprinse+ pozitii-inevitabil si atat(fara lampa din spate-EVIDENT ;) ;) ) si nu e deranjant pt alti participanti de trafic-fara suparare!

a, sa va spun ce a patit un prieten de al meu: mergea la mare cu BMW pe drum national, super asfaltat dar neiluminat, avea vreo 140km/h mergea constant pe banda intai a drumului pe la vreo 1 noaptea si a intrat din plin intr-o caruta nesemnalizate, nu a vazut-o deloc, nu frana, nu nimic....in fine a scapat si de atunci cand merge la drum lung noaptea, tot timpul aprinde faza LUNGA, da LUNGA cand merge pe astfel de drumuri(bune, in viteza, fara stalpi de iluminare), primeste o gramada de blitzuri, da nu il intereseaza-se uita in partea dreapta jos a drumului!! stiu nu e prea placut pt alti participanti la trafic da...asta este! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian HondaFan

@mariuz:

recomandarea sa tii piciorul pe frana e facuta pt. toate masinile inclusiv cele manuale si e parte din educatia soferilor aici. e printre altele motiv de penalizare cand dai proba practica la examenul de soferi si de aceea instructorii auto te piseaza la cap cu chestia asta.

motivele sunt cele expuse.

daca vrei neaparat la intersectie poti sa schimbi automata in modul "parking" dar nu se recomanda si e mai incomod ( schimbatorul ala tot nu se misca din "parking" decat daca apesi frana).

Edited by Iulian HondaFan

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

in bistrita poate nu aveti gropi asa mari, dar la noi in bucuresti apar si dispar gropile ca ciupercile dupa ploaie. de la o zi la alta in zone pe care le cunosti si mergi fara probleme te trezesti cu cate o bucurie in carosabil. drept pentru care aprindem proiectoarele de jmecher ca sa vedem mai bine in ce am dat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
codres_ali

@mariuz

Daca te loveste o masina din spate si ai frana apasata, efectul asupra ta este mult mai mic decat daca n-ai fi avut frana apasata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri