Jump to content

Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 17.01.2019 în toate secţiunile

  1. 10 points
    @Golfulica mulți de pe aici ne îngrijim dpf-ul pentru a avea o viață cât mai lungă, unii l-au schimbat cu costurile de rigoare. Tu ai ales calea cea mai ușoară dar incorectă. Din acest motiv nu vei primi răspuns la întrebare. Pentru că nu este corect ceea ce ai făcut!
  2. 9 points
    @V.M. Cea mai bine pusă la punct formulă de tungsten se află în Ravenol REP 5w30. Chiar dacă nu are aprobarea Vag datele sunt în cadrul normei 504.00-507.00. Știu, are un preț mare dar ulei bun plus aditiv ieși tot acolo plus că amestecul este stabil, se evita componente care se bat cap în cap. Deci dacă vrei tungsten, este soluția ideală. @CristiALF fac parte dintr-o mică comunitate de pasionați în acest domeniu. Ne documentam, discutăm, analizăm, experimentăm. Toată lumea cheltuie bani pe diverse chestii la mașini, noi am ales să cheltuim în zona asta. E felul nostru de a ne bucura de mașină.
  3. 7 points
    Un nou ulei 504.00-507.00 intră în clubul cu TBN peste 8. Fuchs Titan GT1 Pro C-3 5W-30 XTL Fuchs apelează pentru aditivare la Infineum un joint venture între giganții Exxon Mobil și Shell.
  4. 7 points
    @V.M. Aditivii moderni nu se pot vedea în analizele clasice iar producătorii de aditivi (ex Lubrizol) nu se grăbesc să lămurească misterul, nici legea nu îi obligă să o facă. Ce vedem noi într-o VOA sunt aditivii solizi clasici. O analiză ne ajuta totuși să aflăm câteva caracteristici care țin de performanță și de bazele utilizate. E destul de dificil să aditivezi un ulei modern. Nu știi ce se poate bate cap în cap și ce fel de reacții generează. Dacă nu ai cunoștințe și mai ales date a ce urmează să bagi, mai bine apelează la profesioniștii care fac uleiuri și utilizează doar uleiul din bidon. Poți să obții un cocktail nociv care va produce daune. Lucru valabil și pentru carburanți.
  5. 5 points
    preluand statistica generala referitoare la orice dispozitiv care cuprinde parte mecanica si parte electronica , pot spune urmatoarele : - cu cat electronica e mai complexa , cu atat sansele sa apara un defect pe parte de electronica sunt mai mari - cu cat electronica este mai software decat hardware , cu atat sansele de defectare sunt mai mari ca sa explic simplu - un circuit are nevoie de o tensiune de referinta sa zicem - aceasta poate fi generata hardware cu un divizor rezistiv care trimite un potential unui pin al procesului sau software cu o comanda pe magistrala I2C care comanda intern procesorul de la 2 rezistoare si o tensiune = primul caz , ajungem la o memorie nvm sau flash , tensiune alimentare , polarizare magistrala date , etc = al doilea caz cu cat ceva e mai complex , cu atat sansele sa apara o eroare sunt mai mari daca in acest moment defectele mecanice sunt multiple iar cele datorate electronicii , mai putine , in timp raportul se va inversa , in sensul ca cele mecanice poate vor fi mai multe , dar cele electronice si mai multe ( deci in sens rau ) si va fi nevoie de specialisti buni in domeniu , deci unii care si gandesc si mai bine zis , care inteleg despre ce e vorba , care sa nu iti faca praf electronica masinii ptr ca la televizoare de ex , sunt foaaarte multi specialisti care fac praf un tv in loc sa il repare reducand totul la niste electrocasnice putem afirma urmatoarele : o masina de spalat cu comutator mecanic nu va avea niciodata erori pe care le are o masina cu programator electronic , la fel un cuptor cu microunde , etc vrem tehnologie , ne asteptam si la probleme , inevitabil
  6. 5 points
    @V.M. O aciditate mare, chiar dacă bazicitatea uleiului îi este încă superioară poate lăsa urmări. Da, hârtiile de test sunt o idee bună. Analizele nu se fac la fiecare schimb de ulei. Analizele se fac dacă ai o mașină pe care vrei să o ții mult timp și vrei să știi dacă uleiul pe care îl folosești este ok și cât trebuie să fie intervalul de schimb (nu mă luați cu constructorul a zis). Se fac dacă iei o mașină sh și nu vrei să ai surprize (sunt cazuri în care au fost depistate contaminare cu antigel, turbina sau chiar motorul se ,,măcina"), cu siguranță vei ști ce ai de făcut. Dacă faci modificări, tunezi motorul atunci problema alegerii uleiului devine mai dificilă și doar analizele te pot îndruma corect. Ce vă imaginați, că toată ziua bună ziua dau bani pe analize? Știu ce se întâmplă în motorul meu, am niște date de reper și în funcție de profilul de conducere reglez.
  7. 5 points
    Păi nu cred că are nimeni camion pe-aici. Şi da, cam aşa se fac reviziile la acele "utilaje grele", diferă mult regimul de lucru. Oricum, eşti curajos, eu n-aş ţine un ulei 2 ani şi 28 de mii de Km.
  8. 5 points
    In loc de introducere... Acestea sunt Prapastiile Zarnestilor, chei spectaculoase in Piatra Craiului. Se ajunge usor cu masina din Zarnesti si traseul duce pri. chei la cabana Curmatura, 2-3 ore. Noi am parcurs doar jumatate de traseu, asta e limita la 4 ani dar ne antrenam de zor. Cat am mers noi drumul e usor, am inteles ca urma si o zona de urcus. Pe drum, minuni in toate directiile, auras, corbi, pitigoi si...capre negre. Vreo 3 am vazut, sus pe stanca, minunat. Drumuri bune!
  9. 5 points
    Uleiurile Xado sunt produse de Eurol Olanda. Sunt uleiuri bune, nu senzaționale, cam scumpe pentru ce oferă, am văzut analize de ulei uzat și aveau rezultate normale. Eurol a vrut să vândă și în România dar nu a avut succes.
  10. 5 points
    Treaba asta cu normele e destul de delicată. Pe de o parte uleiurile au evoluat foarte mult, pe de altă parte nici uzura mașinilor în cauză nu a stat pe loc. Un 504.00 este superior unui 502.00 dar rămâne întrebarea dacă un ulei conceput pentru un motor cu toleranțe mai mici (cum este 504.00) va face treabă într-un motor conceput cu toleranțe mai mari și care a mai adunat în timp și ceva uzură.
  11. 4 points
    Kaimaq Khiștoq Konyaq Kovriq Kaliq ...si daca ma mai duc odata la buda, mai vin cu un set nou
  12. 4 points
    Valvoline SynPower MST C3 5w40 este alegerea unor băieți care au mașini puternic modificate. Chestia asta m-a făcut să reconsider problema celui mai bun ulei. Nu cumva răspunsul se află chiar lângă noi? Alergăm după uleiuri exotice, uleiuri poate nesimțit de scumpe și când colo un ulei banal face treabă la fel de bună. Excelentă alegere! Felicitări.
  13. 4 points
    Se pare ca din 17 decembrie se poate cumpara vinieta pentru Bulgaria online https://web.bgtoll.bg/Home Sursa: https://sofiaglobe.com/2018/11/17/bulgaria-electronic-road-tax-vignettes-go-on-sale-online-on-december-17-road-agency/
  14. 4 points
    @V.M. Eu folosesc Archoil 9100 și ți-l recomand numai că achiziția e cam problematică. Eu l-am luat din Anglia cu ajutorul unui coleg de forum, nu trimit în România. Am înțeles că s-ar vinde și în Polonia și trimit în România. Cred că cel mai bine ar fi să scrii un mail pe site-ul oficial și te îndrumă ei. La momentul actual este ,,creme de la creme" mai ales în motoarele moderne. Este cineva care deja are în motor noul Esp cu Archoil, va face și analiză. Eu am optat pentru Total. Teoretic cu fiecare dintre cele două uleiuri ar trebui să crească semnificativ cantitatea de resurse pentru a prelungi viața uleiului. Rămâne de văzut.
  15. 4 points
    @V.M. Gama Delvac este una foarte reușită. Am căutat la uleiul menționat de tine niște informații și am găsit că are o compoziție foarte apropiată de un 507.00 cu PAO și esteri. Chiar aditivarea este una cât se poate de modernă. Nu este cel mai ecologic ulei (depășește cei 0,8% sulf admiși), conține mulți agenți de curățare (este normal doar e un ulei de camion) dar arată foarte bine. Nu vreau să țin o pledoarie că este mai bine să băgam uleiul care trebuie și să lăsăm uleiul de camion camioanelor dar pentru cineva pasionat se poate transforma într-un experiment interesant. Dar experimentele costă și dacă nu vrei să cheltui bani să vezi și rezultatele, mai bine lasă-l în pace.
  16. 4 points
    Are dreptate @lupo_bv, exista un kit de retrofit pentru DPF la motoarele AZV, BKD si BXE. Nu stiu in ce conditii s-au montat, dar daca BXE de mai sus nu are DPF, avand in vedere oricum problemele acestui motor, se recomanda strict 505.01 .
  17. 4 points
    de ce doar 505 01 daca ghidurile de ulei ii recomanda inaintea acesteia, norma 504/507, cu 0/5w-30?
  18. 3 points
    1.2 TSI am avut si, pentru ce era, a fost foarte ok masina, mai ales dupa Stage 1. Bine, nu am mers 200.000km cu ea, am dat-o la ~60.000, dar am vazut masina pe strada la 4 ani dupa ce am dat-o si parea ca atunci cand am vandut-o. Cumparatorul m-a sunat la un an dupa achizitie sa-mi spuna ca nu-i mai merge cheia, i-am sugerat sa schimbe bateria si asta a rezolvat problema, asa ca tind sa cred ca m-ar fi sunat daca avea probleme cu motorul... Am schimbat distributia sub garantie, da, dar aici sunt 2 chestii de luat in calcul. In primul rand nu as cumpara o masina second-hand fara sa-i fac distributia imediat dupa achizitie (plus o revizie completa), indiferent de hartiile pe care le are (exceptand masini pe care le cunosc, evident); si in al doilea rand, ultima versiune a kit-ului de distributie (lant + intinzator) aparent a rezolvat problema asta. Cum motorul nu are alte bube cunoscute sau raspandite eu nu consider chestia asta un impediment la achizitie, atata timp cat se ia in considerare costul schimbarii distributiei dupa achizitie. Pana la urma BMW-ul are fix aceeasi problema la 2.0 diesel (si alte cateva motoare pe langa) si totusi se vand ca painea calda asa ca... na
  19. 3 points
  20. 3 points
    Ca tot dezbateti problema TBN vă adresez și eu o întrebare. Te pui și bagi un ulei cu TBN de 10. La 10000 km constați că ai un TBN de 7... dar ai și un TAN mai mare de 5. E bine să mai ții un astfel de ulei în motor?
  21. 3 points
    ok, dar de ce citatul dat nu spune decat de sulf? vrei sa argumentezi ceva citand defapt un contra-argument. ai pus ceva ce as pune eu defapt. trebuie sa pui ceva care sa redea concluzia ta, dar pariez ca nu vei gasi. plus ca eu am incredere in chimisti, trebuie sa fie suficient, mai ales ca nu voi tine niciodata cat recomanda ei 20-30k km. e ca si cum as pune un a3/b4 si l-as tine sub 5k km, cam asta e comparatia.
  22. 3 points
    @V.M.Era de așteptat. Ai analizele pe oil-club.de la REP, VMP, VMP USVO. Poți să tragi liniștit concluziile. @andrei_221 să nu te miri că într-o zi un ,,ecologist" va cere socoteală pentru că se încurajează astfel de practici. Nu uita că este un forum nu un grup de facebook. Aici totul rămâne și google le găsește.
  23. 3 points
    @V.M.Stiu si eu ca uleiul contine aditivi, multumesc Ideea tocmai asta e: ca ii contine deja. Cand incepi sa adaugi - rezultatul nu e neaparat pozitiv. Uleiul deja trebuie sa contina tot ce este necesar. Nu zic ca nu este posibil ca rezultatul aditivarii suplimentare sa fie unul bun, zic ca este foarte greu de cuantificat. Bineinteles, rezultatul poate fi si prost..
  24. 3 points
    sunt sigur ca daca existau uleiurile de azi, nu mai treceau niciun 502 sau 5w-40. apropo, pe atunci deja existau 0w-40 si erau evident peste 5w-40. mai exista si 0w-30 503 01 dar era prea scump si desigur nu atat de rezistent ca un 0w-30 cu 504/507 de azi. din cate stiu vw spune doar la niste dieseluri fabricate intre `99-`03 505 01. la 5w-40 au evoluat la C3, dar la 5w-30 si 0w-30 sunt mult imbunatatite de ce erau la inceput. eu la motorul meu(scos prima data pe piata in 2003..si la care prima lui versiune cred ca e de prin `97 si a tot fost upgradat pana in 2003) am gasit manual online actualizat cu norma uleiului, dintr-o data recomanda 504/507 incepand cu editia din 2007 a manualului. deci si ghidurile de ulei sunt actualizate, as paria ca un email la vw ar recomanda la fel, nu cred ca se risca producatorii de ulei sa fie dati in judecata pe recomandari nocive. 40 sau 30 nu e o diferenta asa mare de vascozitate. ba chiar ajuta la un mers de strada. cat despre norma, 504 e peste la toate capitolele fata de 502. iar normele vechi mai exista si fiindca in afara uniunii combustibilii sunt cu sulf.
  25. 3 points
    Cel mai recomandat e uleiul de origine, ce pune producatorul, restul ne dam cu parerea, e ca la fotbal, toti se pricep in fata tv-ului. Ce ai pus pana acum la revizie si nu mai mult de 15k. prea multa teorie pentru nimic.
×

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri