Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/18/2021 in all areas

  1. Salutare, Silviu este numele meu, dupa 3 luni de la achizitie si aproximativ 6.000 de km impreuna m-am decis sa va prezint masinuta. Totul a pornit de la nevoia de a achizitiona o masina de zi cu zi si care trebuia sa bifeze urmatoarele criterii: sa fie din grupul vag 😊, benzina (de preferat aspirat), un minim de 150 cp, manuala, tractiune integrala, xenon, clima automata si daca se putea ca un bonus trapa, webasto si o nuanta ceva mai deosebita. Cu toate aceste criterii salvate in diferite aplicatii si site-uri cautarile mele s-au oprit la aceasta masina ce nu bifa totusi un criteriu de baza, acela de benzina aspirata😇, in rest tot ceea ce imi doream si mici bonusuri. Parca nu-mi venea sa cred ca am gasit aceasta configuratie, unde mai pui ca anuntul tocmai ce era postat si avea si un numar considerabil de vizualizari. Asa ca am purces la a contacta vanzatorul, urmata de o discutie foarte lunga si placuta la telefon, o vizita de a o vedea in care am ramas placut surprins de starea si functionarea ei, urmata de o alta vizita pentru finalizarea achizitiei. Cum povestirile nu sunt un punct forte pentru mine, trec si la prezentare: VW Bora, Highline, 1.9 TDI 150cp (ARL), 4motion, toate acestea invelite in nuanta de oceanic green pearl effect. Iar printre cele mai importante dotari: xenon, webasto, climatronic, interior piele crem Recaro incalzit, maxidot, comenzi volan, oglinda electrocromata, alarma cu senzori volumetrici, 6 airbag-uri (stickere sunt vreo 8/10😂) In cele 3 luni au fost facute urmatoarele operatiuni: schimb de ulei si filtre motor, inlocuit bateria tot cu o Varta Silver de 85Ah, vopsit etrieri cu Foliatec stratos silver, vopsit si curatat majoritatea plasticelor interioare ce prezentau uzuri, curatarea si hidratarea tapiteriei de piele, inlocuit cass Beta si a cd player-ului cu o navigatie MCD, inlocuirea modulului Thermocall ce refuza sa functioneze, cu un releu GSM, alte mici maruntisuri ce nu-mi vin acum, precum si un proaspat si binemeritat detailing exterior multumita colegului @Cosmin ZKG Ca si planuri de viitor mi-ar placea sa bifez: - retapitarea volanului - modul bt - plafoniera W8 - senzori de parcare OE - eibach pro kit - reconditionarea jantelor
    22 points
  2. Buna ziua tuturor membrilor vwforum! Voi incerca sa fac o prezentare/descriere a masinii pe cat mai posibil de reala si de detaliata. Ok. Asadar odisea cu grupul vag a inceput in urma cu 9 ani, respectiv august 2012, cu un audi a4 model b8, sedan, 143 cp, manuala. Avion, nimic alteva, dupa perioada de 13 ani in care mi-am facut ,,stagiul,, cu 3 autoturisme dacia 1311, 1410, atat sedan cat si break, o dacia solenza, si nu incele din urma masina care mi-a adus multe, dar multe zambete si momente de placere, renault megane sedan, 1.5 dci, limuzina.....Asadar dupa perioada renault, ce am zis, hai sa incerc si altceva, intai m-am uitat la opel......him, am zis eu, nu m-a atras. Hai sa aruncam un ochi si pe la bmw.......nop, am ajuns la concluzia ca nu ma ,,coafeaza,, tractiunea spate (parere pur personala, stiu daca esti sofer adevarat, nu conteaza, dar.....). Tot in cautare si tot citind pe net, si dupa ce mi-am intors capul de nenumarate ori dupa masinile marca audi, ce mi-am zis ,,pai ce o sa-mi miroasa picioarele int-o astfel de masina?,, Si cauta, si cauta, pina la urma m-am ,,scuturat,, de 15.000 de euro.......si aveam audi! Nu o sa insist mult asupra ei, decat ca a urmat imediat dupa achizitie schimbul de ulei, distributie, si.........o aventura placuta de 6 ani si vreo 45.000 de kilometri, aventura care s-a terminat in anul 2018 odata cu inlocuirea volantului, suporti motor, amortizoare spate, acumulator, folie geamuri fata/spate, inlocuire lichid frana la fiecare 2 ani, inlocuirea tuturor becurilor interior cu led-uri, in fetele de usi montat lumini, montat lumini la manerel usilor si multe spalari la exterior. Bine, a venit momentul despartirii, masina a fost cumparata de cineva pe principiul vazut-placut-luat, dar cu voi inlocui eu acum audi, ma intreb eu. Pina sa iau decizia finala de a vinde audi, am cumparat un vw golf 4 1.4 benzina cu vestitul motor axp, ca de audi masina mare, mai greu cu locurile de parcare, si mai ales ca aveam o distante destul de mica pina la locul de munca. Si ca sa nu stau ,,degeaba,, si dupa cum imi reproseaza sotia, aveam o noua ,,jucarie,,, golf 4! Si da-i si ,,pune-te,, pe el, hai cu niste placute de frana fata, dar stai ca amortizoarele sunt duse, schimba-le pe toate fata/spate, dar hai ca calculatorul de injectie face figuri, ba nu face, (avea cateva lipuri reci desfacute), dar ca egr-ul face figuri, schimba-l, ce stai in 350 de lei, hai si ceva anvelope, toate 4, ca de, asa trebuie. Si nu peste mult timp, hopa !!!!! ulei in vasul de expansiune! Zic, nu-i a buna. Si asa a fost. Da jos chiulasa, verificat la masa plana, inlocuit oringuri la supape, garnitura de chiulasa, evident alta distributie, ca de, nu iese ,,ciorba buna,, daca nu-i pui de toate. Asa pusa din nou pe roti, si ceva cheltuiala, in scurt timp si-a gasit un nou proprietar. Nu trece mult si audi fiind disparut din familie, conducand golful, zic ca totusi ar fi mai bine o masina diesel. Zis si facut se vinde golful 4, si apare polo.......Da, un vw polo 1.4 tdi, 2006, alb, frumos, chiar foarte frumos, o masina care mi-a placut foarte mult. Dar dupa ceva drumuri mai lungi cu toata familia (4 membri), zic ca totusi ar fi mai buna o masina mai mare. Si daca tot a fost deschis drumul catre marca vw, ce zic eu oarecum temator, hai sa incercam si un dsg. E aici decizia, spre surprinderea mea, a fost luate rapid, dsg sa fie. Am fost destul de speriat dupa ,,povestile,, multora ,,am auzit ca........, cutia automata nu este buna'', si multe altele, am zis ce poate fi mai rau decat eventual sa pierd niste bani? Si asa a aparut vw passat break, 2011, 140 cp, DSG!, 240.000 de km, cu xenon, led-uri, si multe altele. Pai sorine, ai cumparat tu masina cu dsg, dar trebuie sa-i fie inlocuit uleiul la cutie! Asa, si? Pai da, citeste, vezi tutoriale pe youtube, si ce sa vezi?, am reusit!!!!!! ba, zic eu, sunt dat dracu'. Pai daca am fost eu in stare de asta, nu pot sa-i inlocuiesc si placutele de frana? e, nu! da-i si inlocuiestele. Dar i-a vezi tu sorine ca un amortizor pe spate curge. Asa, si? Schimba-le pe amadoua, ca se supara daca il inlocuiesti doar pe cel curs. Pai si nu schimbi tu sorine si flansele de la amortizor pe fata, ca scartie si te faci de rusine prin parcare. Pai le schimb......zic eu. Dar surpriza! Hopa! Amortizoarele pe fata, moarte! Bine bre, zic eu, nu te supara pe mine te rog frumos, ca le schimb, si ca sa vezi ca am grija de tine, iti cumpar Bilstein. Bine de mine ca nu s-a suparat, si ca bonus, hai si cu bieletele antiruliu. Cand am zis ca, na, i-a trecut supararea, ce sa vezi, odata cu venirea verii lui 2020, nea freon a plecat in concediu inaintea sosirii verii. Bine, bine nea freoane, dar eu ce fac acum? Pai zice el, i-a vezi tu ca una din cele doua garnituri de la filtru anticondens, pe radiatorul de ac, fasie, de aia am plecat eu in concediu. Bine bre, doar pentru atata pleci? Uite ti le schimb, la pachet cu filtru anticondens, dar vii inapoi? Vin zice el, si a venit. Si trece vara, vine toamna, si in parcare alaturi de passat, in luna decembrie, apare......toyota! aygo!, an fabricatie decembrie 2018, si doar 6.000 de km (masina luata de la un prieten). Dar..........din pacate, prea ,,moale'', consum destul de ridicat pentru un motor de 1000 cc. In martie 2021, toyota isi gaseste alt proprietar. Asadar vine luna mai si vw passat b7 break isi gaseste un nou proprietar la 278.000 de km. Urmeaza pentru scurt timp o skoda superb, manua, tdi, 140 cp si nu cu mult peste 100.000 de km, dar.............spre surprinderea mea, acomodarea cu manuala.............s-a finalizat cu vanzarea skodei. Si in speranta ca a reusit cineva pina aici, vine momentul masinii din prezentare: vw passat, break, dsg, 190 cp, adblue! An de fabricatie, septembrie 2015, achizitionata din germania prin welt auto, reprezentanta din cluj, primul proprietar in romania, in anul 2019 din brasov, eu al doilea. Km la achizitie, de catre mine, 166.662. Model HIGHLINE, si lumini led, da, astea chiar m-au dat pe spate! Dotari, le postez pe cele in limba engleza: 0B4Wheelbases: Wheelbase 0ESInstallation differentiation for vehicle components: Installation differentiation for transmission DQ250 vehicle components 0F5Fuel systems: Fuel system for diesel engine 0FAManufacturing sequence differentiation: Standard manufacturing sequence 0G7Transmission types/gearshift mechanisms: Tiptronic 0K0Alternative drive system: Without alternative drive module 0M4Fuel tank capacity: Fuel tank 0P4Exhaust tailpipe: Exhaust tailpipe, double-flow 0PPNameplate set: Nameplate set "BlueMotion" 0SBSpecial labels/plates: Labels/plates in German 0TDFloor mats: Front and rear floor mats 0VCOwner's manuals: Information kit in German 0Y1Climatic zones: Standard climatic zones 0YDWeight category rear axle: Weight range 4 installation control only, no requirement forecast 1ATBrake systems: Electronic stabilization program (ESP) 1E9Activated carbon canister: Without activated charcoal canister with SCR 1EXIdentification plates: Special identification plate for EC for M1 passenger vehicle 1G0Spare wheel/breakdown kit: Without spare wheel 1JASuspension system in rear: Rear shock absorption, basic design 1 1KUBrake type in rear: Disc brakes, rear 1M6Trailer hitch: Trailer hitch mechanically swiveling and electrically detachable 1N3Steering: Speed-related variable steering assist (Servotronic) 1NLWheel covers: Covers for alloy wheels 1PALockable wheel bolts: Standard wheel bolts 1Q2Mass damper for steering wheels: Mass damper for steering wheel, 36 Hz 1S3Tool kit and jack: Tool kit 1SAFront underbody guard: Without additional front underbody guard 1T3First aid kit / warning triangle: First aid kit with warning triangle 1VGInstallation parts for engine (engine mount system): Installation parts for four-cylinder engine 1X0Drive layout: Front wheel drive 1XXSteering wheels: Leather trimmed multi-function sports steering wheel w/ Tiptronic 1Y0Differential lock: Without differential lock 1Z0Fuel quantity for initial filling: Initial standard fuel filling 1ZABrake type, front: Disc brakes, front 20AHybrid drive: Without electric motor ( hybrid ) 2A0Delivery equipment: Without delivery equipment 2G5Insert for the filling up of unleaded fuel/fuel type: Filler neck module 1 without insert 2H0Charism: Without "drive select" 2JRBumpers: Comfort bumpers 2P1Loading edge protection: Plastic trunk sill protection 2WAAdditional tires (snow tires): Without additional tires 31KLicense plate carrier: Front and rear license plate carrier (ECE) 3B4Additional child seat anchors: Child seat anchor for child seat system ISOFIX 3C7Center rear seat belts: 3-point seat belt for center rear seat 3CXPartition: Net partition 3D3Center console: Center console 3FARoof insert/convertible top: Without roof insert (standard roof) 3GARear luggage/load compartment floor: Without cargo area 3H0Backrest release: Without backrest release for front seats 3M0Special registration measures: Without special measures 3NTRear seats: Rear seat bench unsplit, backrest split folding (three pieces) with center armrest 3PWSeat adjustment: Man. height adjustm. f. front seats plus seat squab inclination a. depth adjustm. left, plus el. backrest adjustm. left 3QTRestraint systems, front: 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front 3S1Roof rails/roof load rack: Bright roof rails 3T2Rear head restraints: Three rear headrests 3U2Luggage compartment cover: Sliding trunk cover 3Y0Roll-up sun screen for rear and side windows: Without roll-up sun screen 3ZBOuter rear seat belts: 3-point seat belts, outer rear with ECE label 4A3Seat heater: Seat heater for front seats separately controlled 4ANDoor and side trim panels: Door and side trim panel 4B4Protective side molding: Protective side molding 4D0Seat ventilation/massage seat: Without seat ventilation/massage seat 4E2Lock operation for tailgate/trunk lid: Tailgate/trunk lid release from inside (electrically) 4GFWindshield glass type: Windshield in heat-insulating glass 4H3Child safety lock: Manual child lock 4I7Door and lid locking system: Central locking system "Keyless-Go" without deadlock 4KCSide and rear windows: Side and rear windows in heat-insulating glass 4L6Breakaway interior rearview mirror: Breakaway interior rear view mirror, automatically dimming 4M6Beverage holders: Cup holder 4U0Luggage net/pocket on backrest(s): Without luggage nets/pockets on backrests 4UFAirbag: Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation 4V0Front passenger seat control: Without front passenger seat adjustment from the rear 4X3Side airbag: Side air bag front with curtain air bag 4ZBDecorative trims: Bright moldings 5C0Body measures: Without special body measures 5D1Carrier frequency for radio remote control: Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz 5J0Rear spoiler: Without rear spoiler 5K7Paint preservative/transit coating: Transport protection film (minimum protection) with additional transport protection measures 5MDInserts: Decorative aluminum inserts 5RQRight exterior mirror: Right exterior mirror: convex 5SLLeft exterior mirror: Left exterior mirror: aspherical 5XUSun visors: Sun visors with mirror, illuminated, extractable, airbag label on sun visor 5ZCHead restraints: Headrests for front seats (x-adjustment) 6A0Fire extinguishers: Without fire extinguisher 6E3Center armrest: Front center armrest 6K3Area monitoring systems: Front Assist incl. city automatic emergency braking for ACC low 6M0Tie down straps/net/pocket: Without tie down straps/net/pocket 6NAMolding roof liner: Unsplit molding roof liner 6Q2Gearshift knob/handle: Leather gearshift knob/handle 6SMLuggage compartment floor covering: Needle-punched trunk floor covering (Dilours) 6T1Interior light in footwell: Interior light in footwell 6XUExterior mirror setting: Exterior mirrors: automatically dimming, electrically adjustable, separately heated 7AATheft protection system: Electronic vehicle immobilization device 7B3Socket: 12-volt socket(s) 7E6Heat accumulator system/auxiliary heater: Electric auxiliary air heater 7G0Vehicle tracing system: Without preparation for VTS (vehicle tracking system) 7K1Direct tire pressure monitoring system: Tire pressure warning light 7L6Start-stop system/regenerative braking: Start/stop system with regenerative braking 7M1Scuff plates: Scuff plates in door apertures with metal inserts 7MMEmissions standard: Emission standard EU6 plus 7RECD ROM/DVD/SD card: SD card (Europe) 7U0Starter: Standard engine starter 7UFNavigation device: Navigation system - Standard 7W0Extended safety system: Without extended safety system 7X2Park distance control: Park distance control, front and rear 7Y0Lane change assist/lane keeping system: Without lane change assistant 7ZDVehicle class differentiation units/platform components: Vehicle class differentiation -3G0- 8FASecond battery/battery installation: Without second battery 8G3Light control systems: Masked high beam 8GUAlternators: Alternator 140 A 8I2Lumbar support: Electrically adjustable lumbar support for left front seat with massage feature 8IUHeadlamps: LED headlamps with variable light distribution 8K3Headlight control: Separate daytime running lights with low beam assistant and "Coming Home" function 8N6Windshield wiper intermittent control/ light/rain sensor: Windshield wiper intermittent control with light/rain sensor 8Q5Headlight range control: Headlight-range adjustment, automatic/ dynamic with dynamic bending light (AFS 1) 8RMSpeaker installation: 8 speakers (passive) 8S6Reading light: Two reading lights front 8SPRear combination lamps: LED taillamp assembly 8T8Cruise control system: Adaptive Cruise Control (w/ "Follow-to-Stop") and Speed Limiter 8TBRear fog lamp: Rear fog light 8WHFront fog lamp/additional headlamp: Front fog lamp and cornering lamp 8X1Headlamp washer system: Headlight washer system 8Y1Horns: Two-tone horn 8Z5Engine cooling system: Not hot country 8ZHAntennas: Antenna for AM/FM reception, "diversity" 9D0Preparation for two-way radio installation: Without preparation for two-way radio installation 9F0Preparation for sound combination for rotating beacon: Without sound combination for rotating emergency light and radio antenna preparation 9IFTelephone / telematics: Comfort telephony with WLAN 9JASmoker's/non-smoker's package: Non-smoking package 9M0Auxiliary heater: Without auxiliary/parking heater 9P9Seat belt check: Seat belt reminder, electric contact in the buckle, advanced safety equipment 9S6Multi-function display/trip computer: Multi-function display/on-board computer "Colour" 9T1Heated washer nozzles: Heated washer nozzles, front 9TJAdditional warning lights: Additional LED warning light (door area) front 9WC"Multimedia", video/DVD/notebook connection: Without "Multimedia" in vehicle 9Z3Operating voltage: Operating voltage 12 V plus 230 inverter A61Tire categorization: Category 1 A8FEquipment levels: Sports equipment AV1Driving on the left/on the right: Driving on the right B01Type approval countries/countries with special requirements: Type approval Germany B0AComponent part sets with country-specific design requirements: Component parts set without country-specific design requirement C42General operating permit, alterations: Operating permit, alteration DE5Engine specifications: 4-cyl. turbo diesel engine 2.0 l/140 kW (4V) TDI common rail base engine is TD1/TR1/T5S/T6F E0ASpecial editions: No special edition EA0Follow-on warranty: Without subsequent warranty EF0ECO function for driving profiles and Drive select: Without ECO function EL3Online services: Online service, with OCU, with head unitcoding, without engine immobilizer interconnection EM1Driver alert system: Rest Assist (drowsiness detection) ER1Regional code for radio: Regional code " ECE " for radio ES0Vehicle inlet: Without vehicle inlet EV0Charging cable: Without charging cable F0AVehicle specifications: No special purpose vehicle, standard equipment F94Wheels: Alloy wheels 7J x 17 FC0Customized installation: Without customized installation FM0Versions: Basic equipment variant G01Suspension system in front: Front shock absorption G1ATransmission specifications: 6-speed automatic transmission GM1Electronic engine sound measures: Standard outside sound H4HTires: Tires 215/55 R17 94W (polymer coating) I8ERadios: Standard radio (Gen2) J2DBatteries: Battery 380 A (68 Ah) K8DBody style: Station Wagon Variant/Avant KA0Camera systems/accident sensors: Without camera systems/accident sensors KH7Heating and air conditioning system: Climatronic (3-zone) with rear air conditioning control panel KK1Refrigerant: Refrigerant R134a KS0Head-up display: Without head-up display L0LSteering system arrangement: Left-hand drive vehicle L34Weight category front axle: Suspension range 34 installation control only, no requirement forecast N7DSeat trim covers: Partially leather seat covering NY0Battery/alternator capacity: Standard battery/alternator capacity Q4HFront seats: Comfort sports seats, front QA0Child seats: Without child seat QG1Service interval prolongation: Service interval prolongation QH0Audio-response system/voice control: Without voice control QI6Service indicator: Service indicator 30,000 km or 2 year ( variable ) QJ3Chrome package: Chrome package (type 2) QK1Camera/distance sensor: Camera and/or distance sensor (driver assistance system) QQ0Light package (lighting): Without add. lights (interior lighting) QR9Compass/road sign display: With traffic signs recognition QV0TV reception/digital radio reception: W/o TV reception/digital radio reception SX8Control number (no PR family): Model year change calendar week 22 SZ9Control number (no PR family): Delivery by "Autostadt Wolfsburg" TR1Base engine: 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 04L.A U5AInstrument clusters: Instrument insert, km/h speedometer UG6Hill start assist: Hill hold control UH2Parking brake: Parking brake UI2Electric interface for external use: Electric interface for external use AUX-IN and 2 x USB UP0Clocks: Analog clock V0ATire suppliers: Tires w/o specification of tire brand VC0Garage door opener: W/o remote-controlled garage door opener VF0Pedal cluster: Standard pedal cluster VL1Pedestrian protection: Extended pedestrian protection measures WBHPassat "Technology" - France - WL7Leather trim "Napa" on sports front seats folie geamuri fata/spate omologata 3M. Dupa ce mi-au trecut emotiile cu privire la cutia de viteze dsg, evident ca este necesar ca emotiile sa continuie, dar cu sistemul adblue, dar, sper eu ca nu o sa fie probleme, sau cel putin nu atat de grave. Planuri de viitor? Nu sunt un fan al retrofit-urilor, imi place ca masina sa ramana asa cum a fost ea construita, respectiv cu optiunile configurate de primul cumparator. Culoarea exterioara imi place foarte mult, scaunele, respectiv banchetele de piele arata foarte, foarte bine, dar prezinta din punctul meu e vedere un minus: vara se incalzesc destul de tare, iar acum stau sa ma gandesc cum va fi la iarna. Pina la momentul prezentarii masinii in topicul dedicat, am efectuat urmatoarele: - inlocuit lichid frana; - curatat scaune/banchete piele (nu era necesar, dar prietenul meu, ,,piticul'' de pe creier, o zis sa fac), urmeaza sa fac si o hidratare, - inlocuit curea accesorii (asa am descoperit ca era cureaua cu care a iesit masina din fabrica), - rola de la intinzatorul curelei de accesorii, - flanse si rulment sarcina amortizoare fata, - completat cu adblue (am urmat sfaturile/parerile colegilor si am cumparat bidon 10 litri cu sigla vw/audi), In categoria ,,probleme'' ar intra un chitait la una din role, accesorii sau electromotor, de asta am inlocuit si rola........dar se pare ca fara succes. Planuri de viitor: - sa inlocuiesc ulei si filtru de ulei la cutia dsg, - sa inlocuiesc distributia (in momentul de fata am 174.000 de km, si din ce am tot citit, se inlocuieste pentru prima data la 210.000 de km, fara a se da limita de timp, daca gresesc.........astept info), nu am reusit sa aflu ce fel de pompa de apa are, - un update la hartile de la navigatie. Si cum o mie de cuvinte nu fac nimic daca nu sunt si ceva fotografii...... Va multumesc pentru rabdare (daca ati avut), de a citi multele, dar multele randuri pe care le-am scris, si va multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri la eventuale intrebari ale acestui model. O seara buna sa aveti!
    17 points
  3. Salutare! O stiti pe aia cu "sa stergem praful pe aici? " Nu am mai postat nimic deoarece nu am mai facut mare lucru la masina pana de putin timp. M-am bucurat de ea dupa cum mi-a permis si timpul. Masina ruleaza fara probleme. 325k km in prezent. Ultimul retrofit este coloana electrica volan cu memorie de Audi A8 D2. Multumesc lui @ichimcornel pentru piese. Si cum nu sunt un fan al plasticelor dure, am imbracat si plasticul din spatele volanului in alcantara.
    16 points
  4. @Catta83 Moooorrrr 🤣🤣🤣. Am ras copios! Kitul este vopsit, reglat, montat, toate cele. A ieșit muuuult mai bine decât ma așteptam și rupe gaturi pe strada . Dar încă nu sunt eu 100% convins de aspectul general, așa ca urmează sa terminam Saga Anului 2021 cu încă o modificare Custom, care sper eu sa ii confere aspectul imaginat de mine 😁. Apoi, ne oprim (măcar pana la anu’ ). Intre timp, ca sa menținem suspansul: #staytuned 😈
    14 points
  5. 12 points
  6. Hai ca a trecut ceva timp de cand n-am mai scris ceva pe aici, lucruri foarte multe nu s-au intamplat, doar acum de curand ceva notabil. Am mai zis si mai sus cred, am avut turbina la vanzare. La cat de multumit eram de cum merge masina, i-am pus un pret pe masura, astfel incat daca cumva cineva vine si imi da suma respectiva de bani, sa nu-mi para rau. Ete ca a venit si momentul, cu un pic de emotii ca na, trebuia sa demontez turbina de pe masina fara sa am o certitudine ca omul "apare" asa cum a zis (m-am mai linistit cand am vazut ca mi-a luat cam 30 de minute sa o dau jos), dar totul s-a concretizat exact cum am stabilit. Buuun, planul era clar de la inceput, mergem pe gtb2260vk, langa care ulterior asteptam niste firad120 si speram la un 300+ cai. Iau banii, gasesc o turbina destul de ieftina pe net dar generatie noua, in stare super buna (in capul meu era ala e pretul, restul costa adaptarea), fix in weekendul ala aveam niste prieteni in CT (unde era turbina), imediat am trimis banii si am luat-o. Vorbisem deja cu niste baieti din domeniu sa merg sa ii facem adaptarea, doar ca atunci cand am ajuns la ei ce sa vezi, surpriza. De cand am intrat in atelier, baiatul a zis "ce ai acolo? Ce turbina e aia?". Eu confuz... zic 2260, iar el zice "da este, doar ca este 2260VZK nu VK, adica nu cea care se foloseste in reteta cunoscuta". Mama... mi-a picat cerul in cap. Apoi mi-a explicat: turbina asta e o generatie mai noua (de-aia probabil e si in stare buna, de-aia a fost vanduta si asa ieftin, pentru ca nu e asa cautata) care are altfel de prindere a sistemului de ungere, cu placuta metalica si furtune cu insertie metalica si o parte de evacuare pe care nu se putea pune bolt on o galerie de 1.9. El mi-a zis s-o vand, sa iau ce trebuie pentru ca va fi bataie de cap putin, in special cu sistemul de ungere. Mama ce fac, mama ce fac, o pun de vanzare, sub pretul pe care l-am platit. Am rezistat cu ea cam o saptamana... dupa care m-am gandit sa caut pe net, sa vad daca nu cumva cineva a mai patit ca mine si cum a facut. Si ce sa vezi, site-ul englezesc cunoscut pentru tuning ul de motoare tdi, are fix placuta asta de adaptare a traseului de ulei de pe masina mea pe turbina asta. Pretul nu foarte mare, zic gata, o pun pe masina. Si ia-ta ma peste inca o saptamana, cu turbina sudata pe galerie de 1.9, convertita vacuumatic si rotita in pozitia in care trebuie, asteptand coletul din uk. Mai am de facut o placuta care sa astupe inca o gaura in partea calda a turbinei, ceva gen EGR dar alta dimensiune (EGR ul e deja astupat). Apoi trebuie sa vad exact ce furtune de ulei voi folosi si cu ce prindere, iar apoi trebuie sa fac alt downpipe. Si din motive de diametru (trecere de la 63mm la 76mm) dar si pentru ca cel de acum are prindere v-band si trebuie sa trecem la prindere cu flansa. Dupa, planul e sa merg cu acelasi soft deocamdata, pana voi reusi sa iau si firad uri. N-are rost sa dau de ori banii pe soft iar singurele posibile consecinte ar fi ca turbina va incarca putin mai sus. Pana la injectoare insa, trebuie sa umblu la ambreiaj, la intercooler si cine stie ce alte maruntisuri.
    12 points
  7. Revin cu cateva noutati In sfarsit am scapat de cele 2 zgarieturi de pe masina + urmele de pietricele de pe capota. Au fost revopsite/retusate 3 elemente, fara sa se vada vreo diferenta de nuanta. In ultima clipa inainte sa vina vremea urata am reusit sa am putina grija de trasura. La exterior, acelasi tratament pe care l-am descris anii trecuti: spalare in detaliu, decontaminare, polish fin si sealant. La interior, chiar daca aveam impresia ca e curat, am decis sa incerc un all purpose cleaner pe plasticele interioare si pe piele. Am ramas un pic uimit cand am vazut cata mizerie poate sa iasa dintr-o masina curatata periodic cu carpa umeda. La final am aplicat o solutie de hidratare pt piele. Rezultatul: Plasticele si pielea au capatat un aspect ceva mai mat, pielea este mult mai moale la atingere si parca a aparut din nou mirosul acela de masina.. aproape noua. Ultimul update: a mai aparut un scaun in masina Incepe sa se simta nevoia de inca 2 usi si poate un portbagaj putin mai mare. Vedem anul viitor...
    11 points
  8. Si acest sfarsit de saptamana ce tocmai s-a incheiat a fost unul petrecut in mare parte mesterind la WOB, asa cum ne-am obisnuit de la inceput... Si asa am reusit sa bifez urmatoarele: - Desfacut carenaje, curatat, degresat si aplicat ceara de cavitati - Curatat si aplicat dressing pe carenaje - Curatat si vopsit suruburile ce sustin carenajele - Curatat niste urme superficiale de rugina, aplicat un ,,rost-stopp,, , vopsea si lac Toata treaba murdara desfasurandu-se vineri, sambata am trecut la a aplica un al doilea strat de ceara solida, tratament hidrofob, solutie de chedere si un dressing pe plasticele exterioare. ☀️ Iar dupa tot acest efort, o scurta sedinta foto😎
    10 points
  9. Lipseste locul 0 = eleganta si confortul interior Am urcat si eu azi in ID4 GTX la Nurvil si era sa ma intep in mana cu cotiera Nu poti compara Q7 cu ID4 , nu mai au absolut nicio legatura in momentul cand te sui in ele Poti opta exclusiv pentru electrica si apoi sa faci comparatii cu masini din clasa lui ID4 Despre costuri de intretinere nu se discuta daca iei in calcul Q7 , asa nu are rost sa il iei in calcul ca sa il compari cu ID4 E ca si cum stai in garsoniera si oau ... cati bani economisesti la intretinere fata de o vila
    10 points
  10. 12h facute de la Munchen la Arad, mers legal (pe pilot cu sign recognition activ). unde nu era limita de viteza pe autobahn am tinut-o la 140 (cu depasiri la 160), si cu ~1h stat in vama. deci cu 2h mai mult decat scrie pe google maps. incarcata la ionity pana la budapesta, apoi la un OMV dupa si la arad la kaufland (pt a 2a zi). deci...gratis (incluzand cardul We Charge si cupoanele Kaufland). mi se pare super decent. tocmai am facut alti 3000km gratis. in total 22.000km gratis. super lejer s-a condus, mult mult mai linistit decat cu ICE (nu doar prin prisma usurintei cu atatia senzori, pt ca 70% din drum nu am avut treaba cu pedalele) dar fara griji de trepte de viteza, radare (datorita recunoasterii semnelor), sasiului f bine echilibrat (de la munchen pana la granita cu austria autostrada este destul de curbata), usurintei in depasirii, reprizele chiar si peste 80-100kmh. incarcam doar pana la 80% ca sa mearga repede, si dura cam 20-25min la ionity. pana ma duceam la baie, pana cumparam ceva din market (oricum voiam sa cheltui voucherul primit la baie in benzinarie), pana setam navigatia mai departe, mai verificam cateva notificari pe telefon..nici nu simteam cat a trecut. in functie de sector cam la 200-250km faceam asta. deci cam la 2h...2h30, o pauza de 20min. mult mai relaxant si usor si sigur decat sa merg ca alte dati ore in sir fara pauza.
    9 points
  11. CC-ul a iesit astazi de la revopsit integral. Nu avea probleme majore, dar fiecare cu obsesiile lui.
    9 points
  12. Vineri a fost zi de service, am schimbat distributia complet, pompa de apa prelingea usor antigel plus rola de la intinzator care scartaia destul de tare. Am mai schimbat bucsele de la bascula cele mari din aluminiu pe fata si bucsele de pe spate din brate plus amortizoare pe spate. Ca piese am mers clasic pe Conti cu role ina si pompa hepu, amortizoare sachs (asa erau si cele de masina originale din 2011) iar bucsele Lemforder. Ma bucur ca am schimbat distributia deoarece era un amestec ciudat acolo, fostul proprietar mi-a spus ca a schimbat-o el cand a adus masina in tara dar pompa de apa era cea oem, cureaua erau dayco iar cureaua de acccesorii tot oem, deci posibil cei din service sa ii fi schimbat doar cureaua fara role si pompa. Pe viitor mai am de facut o reetansare la baia de ulei, umezeste putin baia intr-un colt dar o sa o fac la revizie ca sa ii dau si uleiul jos, plus ceva bieleta de directie parca care au usor burduful crapat. Dupa revizie a primit o spalare temeinica acasa, curatat jante cu sonax full efect, hidratat chedere tot cu sonax gummi-pflege, cel de pe partea dreapta cand se deschidea geamul 1cm pt a deschide usa scartaia urat de tot, acum este liniste. Ce mai am de facut este sa gasesc cum sa curat scurgerile la trapa deoarece cred ca este o mica infiltratie pe stalpul de la parbriz pe partea pasagerului, iar trapa se ridica la masina asa doar cativa cm in sus, pe net nu am gasit nimic concret despre pozitionare scurgeri. Intre timp am reusit sa o inmatriculez si am pus numerele pe niste suporti foarte faini si slim. In rest km si motorina.
    8 points
  13. Salutare tuturor. Sper sa nu plictisesc pe nimeni dar sa si prezint toate detaliile. Acum mai bine de 1 an jumatate ( din feb 2020 ), dupa marirea familiei odata cu venirea celui mai mic membru ( acum si-a pierdut statutul de cel mai mic ) am decis sa intram si noi in vasta familie VAG. Asa ca am vandut cele 2 masini vechi, hatch, neincapatoare, dar cu km putini si valoare sentimentala, ca sa ne luam una “mai mare si incapatoare, si mai noua, si automata, si cu mai multe optiuni, preferabil alba cu motorul de 2 l diesel etc”. Iar pentru ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, dupa ce am gasit aceasta skoda de 1.6 diesel si culoare gri quartz, veche de 3 ani si vreo 3 luni atunci, aproape de granita, pret f bun, cu destule dotari (atat cat ma pricepeam eu din poze), am zis ca asta va fi prima varianta cu siguranta (chiar daca nu avea motorul de 2 litri, desi erau multe altele bonus). Si pentru ca nu e tot timpul rau, mai e si bine, in saptamana plecarii miercuri s-a nimerit sa vand si masina sotiei, joi seara am rezervat masina, duminica dimineata am plecat in cadru organizat (4 prieteni cumparatori si “neamtul”), duminica seara am vazut-o la exterior, luni dimineata inspectat interior, exterior, motor, documente + proba de drum cu ea. Concluzia : O LUAM CLAR ! Dupa mici negocieri cu vanzatorul care chiar era neamt ( sincer nici nu prea ar fi fost multe de negociat ), facut hartiile, schimbat rotile cu cele de iarna si fuga acasa luni pe la pranz. Marti la ora 15:00 eram inapoi acasa, dupa un popas la Arad. In final, masina este urmatoarea : Skoda Octavia 3 Combi, inmatriculata in 11/2016 ( deci MY 2017 ), echiparea vesela JOY, motor 1.6 TDI de 110 CP, cutie DSG uscat 7+1, rulaj 150 mii km, pret achizitie 9.100 euro + TVA ( care nu s-a platit, fiind luata pe societate, big bonus points ). Principalele dotari : - Farurile bi-xenon cu AFS si DRL cu banda led (cica e un tip fara banda ) - Senzori parcare fata + spate - Scaune fata incalzite - Dublu climatronic - Parbriz incalzit - Duze parbriz incalzite - Navigatia Amundsen MIB 2 - SmartLink : AndroidAuto, AppleCarPlay, MirrorLink - Incarcare wireless QI pt telefon - Portbagaj electric - Jante vara aliaj 18 inch, model ALARIS + roti de tabla 16 inch pt iarna - Podea portbagaj variabila ( o optiune misto ) - Carlig remorcare si kit de reparatie - Senzori lumina/ploaie - Pilot automat standard - Front assist - Lane assist - Stopuri LED - Oglinzi exterioare heliomate si rabatabile electric cu puddle lights - Oglinda interioara heliomata Cateva poze de la achizitie : Iar pentru ca este frumos sa iti pui amprenta pe un lucru din pasiune si ca sa il faci unic, au mai urmat cateva retrofituri + alte maruntisuri, respectiv : - Foot lights fata si spate ( initial cu becuri standard, apoi LED ) - Warning lights in usile din fata - Leduri ambientale langa manere ( in toate usile, pentru spate trebuie putin decupat plasticul ) - Schimbat becuri pozitii, puddle lights (cele sub oglinzi), portbagaj, numar spate cu LED-uri - Schimbat becurile din plafoniere cu Phillips BlueVision, cele LED mi se par prea puternice - Schimbat plafoniera simpla cu una avand cele 2 leduri ambientale ( stiu, sunt fan leduri ambientale :))))) ) - pedale si footrest echipare RS - montare amortizoare capota ( se potrivesc unele de portbagaj de Seat Ibiza ) - montare sertare sub scaunele din fata ( la fel, foarte folositor retrofitul, tin compresorul intr-unul din ele si testerul+umbrela in celalalt ). Cele de mai sus sunt facute de mine - retrofit la ACC 30-210 km/h facut de colegu’ sabinx ( cu schimbare de bloc de manete si coduri SWAP ). Masina avea radar si Front Assist. O combinatie foarte reusita DSG+ACC+Lane Assist. - resoftare cutie DSG in primul rand ( pentru schimbare mai sus si activarea treptei 1 ) + resoftare motor ( mai mult pentru un plus de putere la nevoie, nu conduc prea sportiv, mai ales un combi si avand 2 copii :)))) . - update servo-directie la varianta de audi A3 – tot la colegul sabinx. - diverse activari ( unele facute de mine, altele de sabinx ) : High Beam Assist, Traffic Sign Recognition, Meniu Sport, Meniu Offroad, update navigatie la varianta facelift, Meniu Drivers Profile, parametrizare sunet, etc, etc. Pe partea de intretinere : - schimb ulei + toate filtrele, masina are acum 166 mii. Bagat si revizia in service ul electronic, prin ErWin. - schimb ulei cutie DSG ( va urma si in mecatronic ) - schimbare pasla capota si un plastic interior de la picioare ( era zgariat ) - schimbat opritorul de la sofer (se auzea suficient cat sa ma enerveze) - achizitionat tester cu aplicatia vagdpf ( clar trebuie trecut la intretinere ) - in primavara au fost schimbate anvelopele de vara Pirelli P7 (dot 2016 deci din fabrica, mai aveau profil, dar putin crapate) cu altele Michelin Primacy 4, 225/40 R18 - schimbat bateria originala EFB+ avand cod BEM dar codata 1111111111 :))) cu o varta AGM - curatenie generala la colegul Muale Planuri de viitor : - alte anvelope de iarna. Ma gandesc la niste BF Goodrich G-force Winter 2, 205/55 R16 ( nu avem ierni prea grele ) - gresare sistem de rabatare electric ( merge cam sacadat ) - protectie portbagaj OE, negru lucios - semnalizari dinamice ( pentru ca de ce nu ) - poate eleronul de RS - si lista ramane deschisa De mers, masina merge relativ putin ( vreo 10 k pe an, intrucat in timpul saptamanii ma deplasez cu cea de firma si sotia e mai mult acasa deocamdata ), asa ca sper sa mearga frumos si mult si bine La final alte cateva poze (le-am facut cat mai mici, dar claritatea s-a dus la garla, poate ma indruma cineva). Salutari
    6 points
  14. Intrucat am un ID4 1st pentru oras si imprejurimi, caut o masina comparabila cu aceasta si performante mai bune: masina de familie pentru 5 persoane cu portbagajul aferent, tractiune integrala, autonomie comparabila cu ID4 1st (500km WLTP, 400km EVDB ev-database.org), fabricatie preferabil in Europa (piese usor de gasit in urmatorii 3-5 ani), service in oras (Cluj-Napoca), bine insonorizat, faruri led matrix (port ochelari iar conducerea pe timp de noapte ma omoara), suspensii adaptive (la o masina asa de grea, o suspensie adaptiva va ajuta la coloana - cei peste 40 de ani vor intelege), 0-100 foarte bun, pompa de incalzire, travel assist. Unele dintre informatiile de mai jos sunt subiective si nu sunt general valabile (e un proces lung si greu pana te hotarasti la asa masina). Ford Mach-e (pret 70k+ euro cu super optiuni) + baterie mare - portbagaj mic (400L fata de peste 500L la ID4) - nu trece testul elanului - baterie 400V - desi are autonomie WLTP mare, la teste de drum iese cu autonomie mult mai mica (540WLTP, 420EVDB) Tesla Model Y (pret de pornire 63k euro, la care se pot adauga doar optiuni legate de conducere semi/autonoma, pret total 70+) + super performanta + range bun (507WLTP, 410EVDB) + portbagaj mare - nu se poate alege varianta cu 7 locuri in configuratorul pentru Romania - suport slab in Romania (ca o comparatie pe o raza de 150km de Cluj gasesc min 5 reprezentante VW) - nu are faruri matrix led - are izolatie slaba si suspensii rigide, dovada ca are doar 2000kg - cel mai putin dintre toate (va recomand sa vizualizati https://www.youtube.com/watch?v=mXQN5MsM9RE) - forma cu bot de peste nu imi place in mod special (totusi au scos cd 0.23 fara de restul concurentei) KIA EV6 (pret 60k+ euro la RWD cu super optiuni) + masina are performante super, am inteles ca ar fi o varianta sport a lui Ioniq5 + optiuni extraordinare care bat cam tot din lista + baterie de 800V - nu exista inca la vanzare varianta AWD - venind din Korea, are timpi de livrare lungi (ma gandesc ca si piesele se vor gasi tot greu) - reprezentate KIA sunt vreo 6-7 in tara, iar cea de la Cluj arata ca un butic fata de VW, cu oameni slab pregatiti - pret foarte mare fata de Ioniq5 VW ID4 GTX (pret 60k+ euro cu super optiuni) - baterie de 400V Audi e-tron (pret 70k+ euro cu optiuni bune la varianta 50; iar varianta 55 incepe de la 85k+ euro, deci iese din scop) + e-tron e cea mai mare dintre toate cu un portbagaj enorm care se apropie de marimea Q7 + varianta 50 e cu 300+ cai putere + au o varianta de reducere in configurator care scoate varianta 50 la 70k+ euro) + baterie de 800V - dezavantajul la varianta 50 e autonomia mica (341WLTP, 280EVDB), mi se pare o bataie de joc pentru Audi in anul 2021 Audi Q4 e-tron (pret 70k+ cu super optiuni) + finisaje super + autonomie comparabila cu GTX - la aceleasi optiuni cu GTX pretul este cu peste 15k euro mai mare Hyndai Ioniq 5 (pret 56k euro cu super optiuni) + performante foarte bune + optiuni extraordinare care bat cam tot din lista + pretul cel mai bun dintre toate electricele din lista la ce optiuni ofera + baterie de 800V - autonomie destul de mica la varianta superioara Luxury (430WLTP) avand bateria de 72kWh (daca ar fi pus bateria de 77kWh cu siguranta as fi mers pe varianta asta) Mercedes EQB (pret de pornire 60k euro) + posibilitate de 7 locuri - inca nu este in configuratorul din Romania - autonomie mica avand bateria de 66.5kWh (419WLTP, 340EVDB) - portbagaj mai mic decat medie (495L) desi lungimea masinii e peste medie Mercedes EQC (pret de pornire 67K euro) + performante foarte bune - desi masina e mai lunga decat celelalte (4.76m) are portbagajul de doar 500L - autonomia e mica (432WLTP, 370EVDB), iese din discutie pentru o masina de drum lung BMW iX3 (pret de pornire 65k euro) - ICE transformat in EV - performante usor sub GTX - autonomie usor mai scazuta (461WLTP, 385EVDB) - desi masina este mai lunga decat celelalte (4.73m) are portbagajul de doar 510L - nu sunt fan BMW, asa ca nu l-as lua in detrimentul GTX-ului sau al koreenelor BMW iX (varianta de performanta baterie/putere mare incepe de la 100k euro, iar varianta simpla de la 80k euro) + autonomie mare la varianta de performanta (630WLTP!!!) + performante foarte bune - autonomie mica la varianta simpla (425WLTP) - desi are lungime de 4.9m, are portbagaj de doar 500L, nu imi dau seama unde au pierdut spatiul ala enorm - preturile cele mai mari din toata lista la ambele versiuni Cupra Born - nu are varianta de performanta, n-am mai analizat mult Nissan Ariya - desi are baterie mare, sta rau la autonomie Skoda Enyaq (varianta de 265 de cai ) + portbagaj mai mare ca la ID4 - varianta de 265 de cai are performante mai slabe decat GTX - varianta RS (comparabila cu GTX) nu este inca in configuratorul de Romania - preturl la varianta de 265 de cai cu super optiuni ajunge la pret de GTX, banui ca RS va trece peste Pentru @tavitara, @Dolfin, @adrian001: nu o sa ma chinui sa vad raspund, incerc sa aduc informatii aici, nu sa fac polemica pentru ca asta ia timp (am altele mai importante de facut). Eu am ID4 1st de 4 luni asa ca aici nu ma poate convinge nimeni cum stau in scaunul soferului. As alege oricand Q7 e-tron de 4 ani in detrimentul GTX, doar ca primul nu exista inca pe piata, asa ca voi alege ceea ce este azi pe piata. Pentru mine masinile electrice imi servesc necesitatile, asa ca furnalele pe ulei ies din discutie. Un mare atu pe care l-am uitat in postul de mai sus e frana puternica de motor pe care o am in masina electrica la ridicarea piciorului de pe acceleratie fara de care n-as mai putea conduce: fara trepidatii, fara galagie, disponibila in curbe, la vale, pe zapada: nici un Q7 nu poate bate asta.
    6 points
  15. Azi am mai rezolvat o "problema" care ma enerva inca de cand am luat masina, ceva ce nu am putut pune optional(asa cum este la Octavia4): - LED pe proiectoare ca sa nu se mai vada urat pe cornering. - LED pe semnalizare spate - LED pe marsarier Totul fara erori Acum este cu adevarat "top LED" cum scria in foaia de optionale.
    6 points
  16. Pai, producatorul s-a "gandit" ca ceva metalic care lucreaza mereu la inchidere si deschidere si care mai prinde mizerie sa nu fie gresat cu nimic sau aproape inexistent. De aici si problemele.... Ma gandesc cate astfel de locuri mai sunt pe care noi nu le observam momentan 🤦‍♂️.
    5 points
  17. Salutare, Dupa o lunga asteptare in sfarsit ma pot alatura grupului cu "drepturi depline". Timp de aproximativ doi ani cat am cautat un Golf 7 R am fost lurker pe acest forum si nu numai pentru a ma informa cat mai bine. La inceput am fost sceptic, dar dupa asa o perioada de cautare am ajuns la concluzia ca atat motorul cat si cutiile DSG au ajuns in sfarsit la maturitate si pe aceasta generatie de masini chiar sunt de luat. Initial am vrut un Golf 7 GTI, dar dupa multe batai de cap din partea unui coleg de munca si un test drive cu un GTI am concluzionat ca da, vreau R pentru ca mai devreme sau mai tarziu o sa imi doresc ceva mai multa putere si nu cred ca tractiunea fata se va descurca prea bine, mai ales in conditii ce nu sunt ideale. Dupa multe cautari, in 2020 am renuntat sa ma mai uit in tara, oferta de masini fiind limitata. Am gasit ceva in Germania, dar din cauza restrictiilor am decis sa aman momentul achizitiei. Dupa un an agonizant in care am scanat siteurile de profil si pe cele de licitatii zilnic de cel putin 2-3 ori nu am mai gasit nimic sa ma multumeasca. La un moment dat incepusem sa ajung la segmentul de pret al RS3(dar cu provenienta dubioasa/revopsiri/fara dovezi mentenanta) sau Golf 7.5R de la reprezentanta cu toate actele la zi. L-am ales pe cel din urma stiind ca am sa tin masina cel putin 4-5 ani si vreau sa minimizez riscul de a avea "surprize". Aceasta cautare continua s-a oprit brusc intr-o noapte de miercuri spre joi la ora 3-4 dimineata. Un anunt simplu, fara poze cu masina, doar o poza cu parcarea reprezentantei. Am dat mailuri ca un disperat cerand mai multe detalii si niste fotografii deoarece dotarile se potriveau la fix cu ceea ce cautam eu, ba chiar erau peste asteptarile mele. Dimineata la ora 10 am primit fotografiile la o calitate mediocra cu masina, dar suficient de clare cat sa le cer actele la semnat. Dupa semnare, vineri am primit factura, am efectuat plata si am luat bilet de avion pentru a ridica noua jucarie. Pana luni cand trebuia sa ajung acolo nu am mai putut sa dorm noaptea din cauza ca nu imi venea sa cred ca in sfarsit am gasit exact ceea ce voiam, dar si din cauza gandului ca poate masina nici nu exista si am trimis banii aiurea (paranoia much?!). 🤨 Fast forward la ziua de luni, cand am vazut-o in vitrina am crezut ca mi se taie genunchii: MASINA EXISTA! Specul masinii este urmatorul: 06/2018, DJHA 310cai, fara OPF, DSG 7 trepte DCC (singura optiune fara de care nici nu as fi conceput sa iau asa masina) ACC Dynaudio excite 400W Discover Pro 9.2" Jante Pretoria pe 19 Scaune piele nappa carbon cu ajustare electrica si memorii plus airbaguri laterale spate Active info display Side, lane, emergency si rear traffic assists + blind spot monitoring altele: parbriz incalzit cu reflexie IR, geamuri cu protectie termica + fumurii 65% opacitate spate si luneta, oglinzi rabatabile electric, interfata telefon business, app connect, car-net, camera marsarier, torpedou refrigerat, fara elemente revopsite istoric complet fara pachet de fumatori fara panoramic (mi se pare ca arata demential, cred ca ma impacam sa stiu ca am 100kg extra deasupra capului, dar nu as fi putut sa suport sa aud mici greierasi la denivelari....daca avem colegi cu panoramic as aprecia feedbackul lor deoarece pe marele internet am gasit doar pareri negative :(, lucru ce m-a facut sa ma indepartez de aceasta optiune) Baietii de la reprezentanta au fost super de treaba si mi-au predat-o cu detailing interior/exterior/motor plus revizia de 3 ani efectuata (ulei motor, lichid frane, placute noi fata-spate, revizie haldex inclusiv curatare sita pompa sper😁) Fostul proprietar a folosit-o ca a doua masina si i-a efectuat reviziile anual la aproximativ 8000km, a umplut-o de folii de protectie(maner usa, praguri, bara spate portbagaj) si probabil asa va face si cu urmatoarea sa masina ce il astepta la aceeasi locatie: Golf 8R lapiz blue. Imediat dupa predare: Prima ei spalare dupa 1000km la spalatoria din toate aftermovieurile de la Wörther (o pregateam pentru urmatoarea poza): Poza clasica de la Wörthersee (Egger Marterl este la cativa km de Villach in caz ca sunteti prin zona si vreti sa va inramati masinile): Dupa ce am testat-o pe autobahn in Germania, am hotarat sa ma abat de la autostrada si sa vad cum mananca niste serpentine si tuneluri austriece. A meritat din plin! DSG farts si pops&bangs sunt geniale, dar cam cer un upgrade la evacuare! Vinde cineva un Akrapovic la pret bun (joke 😅)? Impresii dupa primii aproape 5000km: Masina mi se pare efectiv o racheta, cea de dinainte avea motor de 1.6 benzina aspirat 100 cai si nu concepeam o depasire fara 2 trepte retrogradate, acceleratia la podea si ceva rugaciuni . Acum mi se pare efectiv ca am ajuns sa conduc cu coduri, nivelul de aderenta si reprizele mi se par fenomenale si abia atept sa vad cum e cu un stage 2 atunci cand ma voi hotari sa fac pasul! Sunetul turbinei si cel de la schimbul treptelor inca imi fac mainile sa transpire dupa fiecare acceleratie si sper ca sentimentul asta sa mai persiste macar cateva luni 🤩 Multi prieteni cu TDI mi-au zis ca o sa plang la pompa din cauza consumului, tot lor le-am trimis poza dupa 500km rulati intre Villach si Budapesta cu un consum mediu de 6.6% la mers regulamentar(ori treapta a 7-a e sfanta ori am mers la vale). Desi nu cred ca intereseaza pe nimeni, dupa drumul Germania-Romania ce a inclus viteze de xxx(nice) pe autobahn, mers prin oras, mers pe serpentine, pedala on/off in fiecare tunel pentru pops&bangs, dar si o gramada de mers linistit cu viteza legala pe ACC am ajuns in Bucuresti dupa 2525km cu un consum de 8.7%. Eu imi calculasem 7 plinuri pentru drum, dar am oprit doar de 4 ori 😮 facand si 730km cu un plin...mi se pare obscen de economic motorul pentru puterea dezvoltata! Acum si ceva minusuri sau carcoteli: masina are acum placute TRW si genereaza asa mult praf incat ma cam exaspereaza. Macar jantele au spitele suficient de departate incat sa se poata curata usor, dar totusi.... raza de virare mi se pare foarte mare, ceea ce face oarecum dificila manevrarea in spatii inguste. Poate nu sunt eu obisnuit cu o masina cu AWD fie el si de tip haldex? ce a fost in capul lor cand i-au setat harta de racire in asemenea hal? 107 grade la mers linistit, iar la mers mai vioi temperatura scade la 100?! Mi se pare putin cam ridicata temperatura...e mai ok sa merg cu ea turata fara sa fie in sarcina inainte de oprire sau sa o las de capul ei si sa duca uleiul la 107 grade? Cum spuneam fosta masina era aspirata si fara pretentii deci nu aveam asa probleme Planuri pentru viitorul apropiat: vreau sa ii caut kitul cu roata de rezerva de dimensiuni reduse(a venit cu kit de pana si cu rotile de 19 merg cu ceva emotii...deja am oprit de cateva ori dupa niste gropi romanesti sa verific daca e nevoie sa dau cu diclofenac pe cauciucuri ca sa se traga galmele ) set de roti de iarna pe 18 (imi fac cu ochiul niste neuspeed RSE10 fiind mai usurele si big brake kit friendly) + conti TS860(am mai avut si mi s-au parut super bune) montat badge R pe portbagaj. Desi multi prefera sa dea jos badgeurile, mie imi place mai mult lookul OEM, plus ca nu prea poti sa fii stealth cand ai 4 evacuari pe la primavara as vrea o sesiune pe circuit pentru a ii vedea adevaratele limite de aderenta. Nu as vrea sa le descopar pe drumuri publice. Vara viitoare intentionez sa trec pe Michelin PS4S deoarece actualele cauciucuri vor implini 4 ani. Momentan mai au 6mm tread depth, dar nu as vrea sa ma iau dupa asta ci dupa varsta cauciucului. Alte planuri (aici va rog sa imi dati sugestii daca spun prostii): schimb bujii la 40.000 schimburi ulei la 8-10mii de km (as prefera la 10.000 pentru easy tracking cat timp nu are nicio modificare si nici nu pot spune ca o abuzez non stop, iar apoi sa cobor intervalul la 8000km) revizie haldex la fiecare 2 schimburi de ulei revizie DSG la 60.000 (DQ381 am vazut ca are revizia la 120.000 si mi se pare cam mult) In momentul de fata masina are putin peste 34000km si fiind un mare upgrade pe partea de putere comparativ cu cea veche nu ii voi aduce modificari cat timp se va mai afla in garantie. De acum sper sa ii ofer cea mai buna ingrijire si ea sa nu ceara nimic in afara de benzina si vizite dese la spalatorie (nu credeam ca e asa greu de intretinut o masina inchisa la culoare). Ceva intalniri prin Bucuresti in perioada urmatoare? PS: scuze daca m-am intins prea mult cu postarea
    5 points
  18. si am depsit borna de 200k km. O binemeritata spalare dupa mai mult de doua luni, in care s-au adunat multi km. Un pic de grija si la interior, chiar daca aprox la doua saptamani l-am curatat (ca doar, in masina stai, nu?) checkul a fost : 17545 additive fuel adaption bank 1 si 17547 additive fuel adaption bank 2 - ambele rich mixture. Is multe cauze posibile, vedem daca mai apare.
    5 points
  19. La ceas ,,aniversar", 3 luni, 10.000 de km împreună.....și de fiecare dată plăcerea de a conduce ! Drumuri bune să aveți!
    5 points
  20. - modulul de inchidere centralizata a fost montat, asa ca nu mai stam cu cheia in usa - senzorii i'am schimbat - a fost tras fir in ECU pt AC ( acum turatia urca cu ~ 50 rpm cand cuplez AC-ul ) - a fost revizuita partea electrica de la ventiloare pt ca nu sunt ale ei de fabrica ( cele antrenate de curea ), iar cel mare era legat pe direct si cand cuplam AC'ul pornea direct pe treapta 2, ceea ce nu era ok, plus ca mai erau niste legaturi dubioase - am spalat exterior, curatat interiorul ( cu ma fra pulimax + aplicat dressing plastice ) si spalat motorul ( degresat cu ma fra HP ) M'am interesat si de arcuri sport si am facut precomanda, insa cred ca le voi monta la primavara. Volanul este provizoriu pana voi reusi sa il reconditionez pe al meu. Va urma si discuri + placute fata.
    5 points
  21. Nu mai dati sfaturi aiurea In cartea masinii exista clar scris ce tip de adblue (certificare iso) trebuie sa aiba lichidul folosit... Asa ajungeti sa va plangeti ca se strica masinile, in cazul de fata instalatia de adblue ...bagand adblue de te-miri unde.
    5 points
  22. Usor usor echipam masina pentru iarna.
    4 points
  23. @Nenciu Victor te joci cu focul pana te arzi. Un set 195 65 R15 din categoria premium nu trece de 1200 de lei.
    4 points
  24. Diferenta e ca bateria la EV se poate incarca oricand, chiar si cand nu e in mers, pentru ca nu trebuie sa fie pornit motorul ca sa genereze energie. Fiecare tehnologie trebuie sa foloasca avantajele sale inerente, nu trebuie sa replicam limitarile tehnologiei pe care o inlocuieste. Ex: putem avea one-pedal-driving la EV (nu la VW, pentru ca au fost prea conservatori), incalzire din telefon (pentru ca nu trebuie sa porneasca motorul pentru asta). Daca vor sa aiba o baterie de 12V (pentru ca ar fi putut la fel de bine sa o elimine), trebuie sa se asigure ca functioneaza.
    4 points
  25. Nu-mi dadeam seama care e algoritmul pentru care uneori in trafic bara la bara cu Travel Assist activat masina porneste singura cand traficul se pune in miscare, si uneori nu porneste singura, ci trebuie input din partea mea (apasat acceleratie sau button reset). Raspunsul e simplu: Mainile pe volan Daca nu detecteaza ca ai mainile pe volan in ultimele cateva secunde, nu mai porneste singura. Presupune ca nu esti atent sau ceva. Imediat ce pun mainile pe volan cand sunt pe loc in bord apare "ACC gata de pornire" si masina porneste singura in functie de traficul din fata.
    4 points
  26. Mic update dupa revizia de 1 an ~ 10.200 km efectuata in urma cu aprox o saptamana: s-au inlocuit uleiul Castrol 0W-20 LL IV la bidoane de 1L si filtrele de ulei, aer, polen. Cu ocazia asta am aflat ca masina nu are filtru de combustibil (un motiv in plus sa am grija de unde se alimenteaza). In afara reviziei clasice Octavia a primit si urmatoarele update-uri (constatate de mine comparand log obd inainte/dupa): - ENGINE: Sw nr 05C906032E (neschimbat) Sw vers de la 1021 -> 1699 Odx vers 1006 -> 2010 - AIRBAG: Sw nr 1EA959655BH -> DC Sw vers de la 0037 -> 0169 Odx vers 1012 (neschimbat) - GATEWAY: Sw nr. 5WA900530D -> H Sw vers de la 7075 -> 7084 Odx vers 4003 -> 4008 - MULTIMEDIA: Sw nr 5E3035869 (neschimbat) Sw vers de la 0891 -> 1316 Odx vers 1003 (neschimbat) Constatari pozitive: motorul e ok acum, revine corect in turatia de ralanti nu mai sta turat aiurea iar sistemul multimedia porneste aproape instantaneu. In Lane Assit am vazut si functia de Vibratie a volanului, nu sunt convins ca era si inainte. Negativ: nu mai merge butonul drive mode selection (nu face nimic la apasare), nu mai merge asistentul de lumini (desi e bifat in meniu) nu se mai activeaza la apasarea manetei (luminile sunt pe auto, verificat deja), martor airbag pasager sta aprins si cu pasager si fara si cu centura si fara. Cam asa arata un scan dupa 300 km de la revizie si update-uri...
    4 points
  27. Nu consider ca nu ai motiv sa te plangi. Daca mi-ai oferit contractual o perioada de x-y saptamani pentru livrare cam ar trebui asumata. Nu poti asuma o perioada, atunci nu preiei comanda/iti asumi un avans simbolic de la client pana la productie.
    4 points
  28. Multumesc! Asta la viteza constanta si cateva accelerari, insa daca te dai la pedala ajuni pe la 8-9 la exterior pe autostrada. Inca imi place cum trage si merge, daca o intreti cum trebuie iti da un zambet de fiecare data cand o conduci.
    4 points
  29. Eu dupa sute de mii de km am vazut multe. Va zic doar atat, si inchei discutia ca deviem prea mult de la subiect - schimbul de ulei e cea mai ieftina intretinere posibila a masinii. Dar, repet, fiecare face ce si cum doreste pe banii si timpul sau. Dar daca o revizie la 10-15k km in functie de mers, care ia maxim 2 ore cu mecanici "lenesi" si 5-600lei, e o "problema", atunci ma declar invins
    4 points
  30. Salutare. Sunt mai vechi pe acest forum si de aprox 1 luna am vandut CC-ul si mi-am cumparat un A4 allroad B9 E o diferenta de la cer la pamant intre ele... Motor 2.0 TDI DETA, 190 cp, 140k km. euro 6 cu adblue Ca dotari are: ACC, lane asist, Audi pre sense, trapa panoramica, virtual cockpit, sign asist, etc... Pe viitor vreau sa fac retrofit la apple carplay din cotiera, buton autohold si poate un stage 1
    4 points
  31. Primele modificari aduse au fost pe parte de MMI plus hd M-am saturat sa platesc preturi de streaptease pt servicii care le poti face singur cu putina documentare... - update VC - update la soft unitate multimedia de la 0917 la 1329 - deblocare navigație - update hărți 21/22 - activare VIM - activare android auto/apple carplay - activat afișarea siglelor posturilor radio totul e relativ simplu dar durează urmează să fac și o adaptare pentru mufa usb. ce adaptare? păi OE trebuie să schimb untiatea din cotieră și să trag alt cablu. hmmmm...mult de muncă. mufa de skoda, cablu de skoda tras în torpedou totul OE. de acolo ori cu cablu usb ori cu modul android auto wifi totul a fost facut cu ajutorul MIBTOOL si SD card
    4 points
  32. Curatare galerie admisie, EGR, Clapeta, Galerie evacuare, turbina, intercooler + inlocuit o parte din furtune alimentare, furtun capac gaze carter, vas expansiune Before: BIG After:
    4 points
  33. Pentru cine mai are sau e interesat de vechituri, postez si eu ceva după aproape 9 ani. Intre atâtea jucării noi, un mk4 e o raritate. Mașina a intrat parca la pensie. Problemele au apărut, au rămas si acum încercam sa le remediem. +motor si cutie: nu consuma ulei, nu bate, nu scoate fum (zici ca e anunț de vânzare ), volant făcea gălăgie încă de la 130k, dar doar ambreiajul si placa au fost schimbate si de atunci (10 ani, cred ca găsim in paginile anterioare) noroc bun. -caroserie: spălată relativ des in tinerețe [săptămânal], sarea era data jos după fiecare călătorie iarna, ceara (manual, no name) la intrare și ieșire din iarnă (realizez ca era prea puțin, dar primea la fiecare spălare ceara rapida de la spălătorie). Rugina peste tot!! S-a schimbat o aripa - vezi poza 1 dar trebuie si aripa poza 2, pragurile, haion, etc. Ansamblul ștergătoare. Cârlig OEM (cu cablaj aferent - plug&play) tractează de maxim 5 ori pe am, dar a meritat. au urmat arcuri fata + amortizoare față spate revin in următorul post si cu curățenia
    4 points
  34. Reality check: - Inca avem oameni care dezbat daca Pamantul e rotund sau plat (vor depasi in curand nr de episoade din serialul Tanar si Nelinistit: 48 sezoane, 11.000 episoade), dar stati linistiti ca ajunge din urma discutiile de EV vs. Termic vs Orice - iPhone scoate acelasi model de telefon de 6 ani si il vinde pe banda rulanta ca si al model total diferit: "we changed the whole camera.....lens" - no offence pt utilizatori. - Sunt oameni care cred ca daca au masina electrica au salvat minim 2 coala, 1 urs panda si 3 coniferi in jurul blocului. - Sunt oameni cu cazane (termice) ce cred ca EV e o prostie, pe motiv ca 3000e in stage 1,2,3,99 merita dar 9000+e pt o electrica e prostie (de la Citroen Ami, pana la Dacia Spring, etc - nu are piele boss) - Media da valori din burta in 90% din cazuri, foarte putini sunt reporteri/jurnalisti ce isi fac temele sau citesc de 2-3 ori ce urmeaza sa publice sau sa dezbata. - Fara nici o indoiala, in spatele oricarei revolutii in stiinta, medicina, mecanica, IT,etc - sunt campanii de marketing, in ziua de azi poti sa primesti "x" gratis dar trebuie sa porti tricoul lor, sa faci un vlog, sa umbli cu stickerul lor pe produs, etc si s.a.m.d Problema generala e ca multi folosim efectul de turma, judecand dupa faptul ca fiecare individ are cunostiinte de baza cel putin, daca se stie ca 2+2=4 aia e regula, dar daca de maine 4 mil. de oameni isi schimba parerea cum ca acel rezultat este gresit pt ca unul mai "renumit" din cei 4 mil a facut calcule matematice "avansate" si defapt corect e 2+2=4.00001 atunci incep dezbateriile, pe cand altii ce posteaza stirile despre dezbatere fac media si castiga argintii bine primiti cu bratele deschise. De ce nu avem oameni corecti in Parlament?Pt. ca sunt o problema, nu tii cu turma ....dispari, simplu. De ce (majoritatea) angajatiilor nu le mai pasa cand iti dai demisia? Pt ca esti usor de inlocuit, pleci tu vine altul, simplu. Ca si idee, in situatia in care ne aflam acum, respectiv anul trecut, nu s-a mai circulat asa de mult cu masina, transport in comun, etc (termic) si teoretic trebuia sa simtim miros de transdafir si liliac pe strazi, dar avioanele au consumat de 2 ori mai mult combustibil, productiile in unele fabrici au ajuns la 102% capacitate, etc (#crizadecipuri) dar de astea nu discutam ca nu avem cifre reale / dovezi asa multe si alea "nu" polueaza asa tare, astia cu termice si drujbe sunt adevaratii pacatosi, nu? Oricinde poate da un google si scoate cifre, statistici si tabele, etc dar acelea trebuie verificate, studiate. Parerea despre EV vs Termic mi-am spus-o in topicul dedicat si o sustin Cat timp masina electrica are cauciucuri ca si suprafata de contact cu terenul pe care ruleaza inseamna ca acel cauciuc trebuie produs de o fabrica ce polueaza, plasticele,etc lista e lunga, ca si idee daca gasesc lampa fermecata a lui Aladdin si ii zic la albastrelul de la emag Genius sa faca de maine toate masinile din lume EV si statii de incarcare din amundenta va pot garanta ca tot vom avea schimbari climatice si tot va exista poluare. De ce nu se discuta asa de aprig despre panouri electrice, reducem consumul? De ce nu se discuta de consumul inutil de apa in timp ce te speli pe dinti? Cati copiii din Africa am salva? De ce nu discutam de colectarea selectiva a deseurilor? Te certi cu vecinul ca ai aruncat plasticul la hartie si mor ursii polari din cauza ta si apoi vine masina de gunoi si le arunca pe toate "selectiv" in aceeasi loc. Avem noi ce avem cu stirile curente, nr de "cazuri" care oricum e cat vor ei, fisele acelea nu sunt facute public, oameni ce au votat PSD dar ei sunt decedati de mult si electricele care sunt scumpe (sau nu) si sunt "viitorul" sau termicele SH mai noi care sunt rezonabile dar nimeni nu intelege ca polueaza dar nu asa mult, deci mai putin, deci e ok...o vreme In afara de o judecatorie, o ambuscada, nu prea stiu exemple de dezbateri ce si-au gasit un final (fericit pt ambele parti) Disclaimer: - datul cu parerea e un sport national unde nu exista castigatori, cititi mai intai instructiunile ambalajului - 99.9% din discutiile din acest topic si majoritatea topicurilor asemanatoare nu vor ajuta la schimbarile climatice - e democratie, nu o luati personal. Breathe easy.🌲
    4 points
  35. Foarte bune ideile, oamenii oricum nu ar trebui să circule noaptea, că doar lucruri rele se întâmplă pe timp de noapte, așa că să stea să doarmă și să-și încarce mașina. Probabil în viitorul apropiat se va restrictiona și consumul alimentar, iar toate frigiderele vor trebui să aibă cântare smart care să decidă dacă îți deschid sau nu frigiderul în functie de BMI și de numărul de calorii consumat în acea zi, bazat pe scanarea într-o aplicație a codului QR de pe ambalaje. Iar mișcarea fizică excesiva, detectată de brățările smart, va fi pedepsită prin interzicerea accesului în supermarket, pentru că se consumă prea multe calorii și se poluează inutil. Ce se considera înainte o lume distopică, va fi normalitatea în viitorul apropiat. Cu scuza salvării climatice, se vor introduce controale tot mai stricte ale vieții private, sub aplauzele entuziasmate ale propovăduitorilor apocalipsei climatice. Cred că aș' putea să trimit scenariul ăsta producătorilor "Black Mirror".🙂
    3 points
  36. Cu poze din astea cauti sa ti-o iei 😄
    3 points
  37. A sosit momentul sa-mi schimb diesel-ul de mers in afara localitatilor cu autonomie tinzand catre 1'000km. In momentul de fata pentru oras am un ID4 1st versiunea simpla, nu cea Max. Pentru exterior am nevoie de o masina mai potenta decat 204hp / 8.5sec pana la 100km/h in special pentru depasirile peste 90km/h. Alternam intre Audi Q7 272hp de 4-5ani vechime sau un ID4 GTX nou cu optiuni, pret si performante relativ echivalente. Intr-un final am ales sa mergem pe electric (probabil ID4 GTX) chiar daca raman urmatoarele dezavantaje fata de Q7: 1. Nu avem 7 locuri pe GTX (si oricum prea putine variante de electrice de 7 locuri la preturi, autonomie, spatiu si optiuni echivalente) 2. Autonomia mica fata de un diesel 3. ID4 e mai mic ca dimensiuni cel putin la portbagaj 4. Nu avem in GTX finisajele din Q7 In schimb avem urmatoarele avantaje (nu sunt in ordine si probabil nu sunt toate): 1. Avem masina electrica pe care o putem preconditiona si porni din garaj fara sa ne grabim sa iesim cu ea din cauza noxelor 2. Timp echivalent de acceleratie pana la 100km/h 3. Intretinere foarte mica comparat cu Q7 pe 10 ani (impozit 0 deocamdata fata de 5'000 euro la diesel, diferenta de combustibil aprox 10'000 euro, diferenta de service anual de minim 5'000 euro pe ulei, filtre si placute de frana) 4. Autonomie destul de mare (475km) incat sa nu-mi fac probleme de statii de incarcare in potentialele tari in care m-as putea duce in urmatorii 10 ani (Bulgaria, Grecia - Thassos, Ungaria, Croatia, Austria, Germania. Nu mai pun deplasarile in Romania in care autonomia e destul de mare si statii (pe bani) sunt destule si functionale 5. Pe langa masina electrica de oras, voi incarca si cea de mers in afara orasului tot la statia de acasa, iar majoritatea drumurilor (peste 80%) voi incarca acasa cu 65 bani/kWh (cel putin un an de acum incolo) 6. Am scapat de fum, injectoare, clapeta admisie aer, EGR, AdBlue si altele care ar putea sa apara. Raman totusi in asteptarea problemelor ce pot aparea la electrica legate de baterie, motor, incarcator/transformator 7. Am scapat de trepidatii, sunet motor si avem confortul condusului cu cuplu maxim instant, depasiri din scurt fara sa se porneasca toata uzina de sub capota diesel-ului Am incercat o paralela intre GTX si Tiguan Allspace R cu optiuni echivalente si am obtinut relativ acelasi pret (luand in calcul si programul Rabla). Am analizat urmatoarele variante electrice: Ford Mach-E, Tesla Model Y, Kia EV6, VW ID4 GTX, Audi Q4 e-tron, Hyundai Ioniq 5, Mercedes EQC, Mercedes EQB, BMW iX3, BMW iX, Audi e-tron, Cupra Born, Nissan Aryia, Skoda Enyaq. Scriu pe grup pentru ca s-ar putea sa fie si alti colegi care se zbat in alegerea unei masini de drum lung diesel vs electric. Oricum, odata ce am mers pe electric in oras, n-am mai rezistat tentatiei si pentru exterior (alaturi de diferenta enorma de intretinere a unui motor V6 diesel; am incercat si V6 benzina dar costul cu combustibilul e aberant). Concluzia: pentru mine merita si nu mai este cale de intoarcere la ICE.
    3 points
  38. Bani aruncati. Pe principiul stim noi mai bine decat producatorul. Si mai e aia cu ei vor sa schimbi uleiul tarziu, ca sa-ti vanda un motor nou. Am schimbat la 2xxxx km uleiul, pentru ca se impineau doi ani, nu mai tin minte exact, ca ma anunta masina. Ce sa vezi, cu uleiul nou mergea exact la fel, ca si cu cel vechi, nicio diferenta. Dupa 9 luni, merge tot la fel.
    3 points
  39. Nu te tenteaza sa faci upgrade la un Touareg? Este destul de clar ca Tiguanul nu a fost conceput pentru regimul asta de exploatare
    3 points
  40. Comandat + montat arcuri sport. Ca si impresie generala, este fix cum imi doream : stabila si totodata confortabila, ca o suspensie sport de fabrica. Pana la primavara sper sa gasesc niste roti r17 complete care sa'i faca cinste
    3 points
  41. Dupa un nr de km mai mare poti sa faci o medie, nu dupa media din ultima dimineata. Ca doar nu o sa mearga mereu cu aceeasi viteza, poate sa fie mai mare sau mai mica. Oricum si 250h de functionare mi se pare un termen destul de mic. Eu circul cu masina >95% din km doar in afara orasului si cu o viteza medie de 50km/h la 250h ar insemna 12.500 km care iar la fel este super putin comparativ cu cat recomanda producatorul. Norma de ulei o selectam in functie de recomandarea producatorului in schimb revizia nu. Totusi sa schimbi uleiul la mai putin de 30k cred ca e benefic dar la 10k e doar o risipa. Recomandarea asta cu schimbul uleiului la 10k cred ca are mai multi ani decat am eu, de pe vremea cand masinile mergeau cu ulei 10w40.
    3 points
  42. Și ACC-ul face toți banii, pune-l pe listă, dacă intră în buget. DSG + ACC fac o combinație super și merită fiecare euro. Absolut da.
    3 points
  43. La reprezentanta vw un bidon de abdlue de 10L e 90lei ( cel putin in oradea ) Nu merita bataia de cap cu adblue luat de cine stie unde odata la 8-9000km. Mergi pe original. Au fost destule probleme cu sistemul de injectie adblue cu solutii non OE. Pt cativa zeci de lei poate, nu merita sa risti.
    3 points
  44. De fapt platim cu totii politele facute la preturi de dumping de City ani buni. Asta e, au fost multi care au girat mizeria asta ca au vrut cel mai ieftin si nu i-a interesat ce ar putea pati cei cu care fac accident. Nu a facut nimeni mare smecherie cu politele de la City in mod real, dar baietii destepti din companie, da. Ne faultam noi intre noi gratuit si tot noi platim, vedem pe termen ultrascurt. Sa vedem si cu euroins cand.
    3 points
  45. Dupa un anumit nr de km/uzura ,injectoarele astea nu se mai pot “resuscita” cu nici un fel de adaptare/reglaj...etc -Daca vrei ca motorul doar sa mearga ...poti incerca sa le “repari” (carpesti) -Daca vrei ca motorul sa mearga bine ...pui 4 inj noi 😀
    3 points
  46. Ce mai e nou la o coteata veche de 21 de ani : - toate improvizatiile au fost scoase ( cablurile care au ramas de la subwoofer atarnand in compartimentul motor, cele de la alarma, cablurile de la AC care aratau ca matele incurcate au fost inlocuite, matlasate si repozitionate, bornele + masele curatate si schimbati papucii ) - alt volan - Releu pus la AC - comandat inchidere centralizata care se va lega in portbagaj la modulul vacumatic, nu aiurea pe sub bord cu chin si improvizatii - comandat senzor temperatura lichid racire si senzor temperatura aer ( preventiv, cel de antigel minte motorul cu ceva grade ) Va urma : - un delcou ca sa iau o piesa de pe el - jante 17 + arcuri sport la primavara. - aplicat glaze ( probabil peste 2/3 sapt ) Cu reparatiile m'a ajutat un coleg f priceput de pe grupul de facebook mk3, caruia ii multumesc din suflet. Se pare ca un om pasionat care detine cunostinte despre un model de masina este de 100 de ori mai valoros decat un mecanic / electrician de care stai sa te rogi sa ii dai bani, spunand ca nu se baga, ca pot fi X cauze,etc ; pacat, ca unii sunt vai de steaua lor dar au ales sa profeseze.
    3 points
  47. aproape de number of the beast, 666xkm in bord conform app In rest nimica nou, am avut cateva drumuri mai lungi cu 3 adulti in masina in care mi-am dat seama ca totusi este destul de versatila, daca o pot numi asa caruta, consum mult prea decent pentru fun factorul ocazional In rest ca proaspat tatic nu am adunat cadre, povestiri frumoase sau timp sa le relatez, asa ca las una cu "aceeasi masina, alta culoare", drumuri bune si o data ce reapare cheful si timpul, voi relata mai pe lung experienta cu agregatul Pana atunci, all the best, salutari de la Cluj ^^
    3 points
  48. Actualizare istoric: Săptămâna 17, comanda și avansul. Termen de livrare conform contract 15-20 de săptămâni. Săptămâna 23, intră în proiectare și nu se mai pot face modificări. Termen de livrare estimat pe săptămâna 32. Săptămâna 30, e produsă dar lipsesc cipuri. Se duce pe aeroport și primește termen nedefinit de livrare. Termen posibil de livrare ce apare acum în sistem, estimat de către fabrică, ... de Crăciun , în săptămâna 52, la 35 de săptămâni de la avans. Acum, eu am mașină în stare perfectă de funcționare și bine întreținută, de șase ani vechime și o vând abia după ce vine cea nouă. E neplăcut doar că nu au reușit să estimeze corect termenul de livrare și mi s-a promis că vine mai repede. Pe de o parte înțeleg, pe de alta e neplăcut.
    3 points
  49. Am mai zis, i se spune prost incalzire globala. Niste oameni de stiinta au facut niste modele acum mult timp si s-au dovedit simpliste. Natura este complicat de modelat, așa ca modelele acelea sunt completate pana cand reprezinta si apoi prezic cel mai bine datele. Un simulator perfect ar trebui sa ia in considerare fiecare molecula de aer din atmosfera si din sol si fiecare foton de lumina de la soare. Hai sa ajungem cu totii la zi si sa-i spune "schimbari climatice", va rog, pentru ca acesta este consesul stiintific actual. Ce facem daca, sa zicem, oamenii astia care studiaza problema gresesc? Nimic nu e exclus. Asteptam si mai multe uragane, incendii de paduri, veri de 40 ºC, astm si moarte prematura in orasele poluate? Sau ii ascultam si incercam sa vedem daca au dreptate? Discursul este asimetric: pe de o parte este majoritatea oamenilor de stiinta, pe de alta parte sunt o mana de oameni de stiinta (indraznesc sa ii numesc dubiosi in cercurile lor) si foarte multi oameni care nu au niciun fel de educatie formala in acest domeniu. O sa zici ca e scump sa trecem la electrificare, ca trebuie sa producem mai multa electricitate. E corect. Multa infrastructura noua, multe schimbari in modul de viata, masini mai scumpe, etc. Dar si mai scumpa este repararea dezastrelor naturale in loc sa se duca in infrastructura, sanatate, educatie, etc. Iar dezastrele continua, nu se opresc. Trecerea la energie nepoluanta o sa se termina la un moment dat. Va recomanda sa incercati sa cititi si argumentele care sunt contrare propriilor opinii: https://www.nytimes.com/2021/04/22/climate/climate-change-economy.html. Pentru moderatori: putem sa facem un topic separat din discutiile astea legate de clima, ecologie si schimbari climatice, ca sa nu poluam acest topic?
    3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept