Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 11/06/2024 in all areas
-
9 points
-
8 points
-
"IN MARE", (la propriu 😄) cam asa s-au desfasurat zilele de concediu: incepeam dimineata "pe racoare" cu o cafeluta☕ si un croissant🥐, "scrolluind stirile" pana se trezea "printesa", desi imi aduc aminte ca citeam ziarul "pe vremuri", apoi luam micul dejun sub pini, in "zumzait" de cicade si ciripit de pasarele "guralive", (chiar citeam online ca francezii au vreo 400 de specii de pasari care ofera un "concert" SENZATIONAL in Sud) apoi ne luam bagajelul si plecam usor spre plaja care se afla la aproximativ 4 minute. Plaja Pampelonne are 4.5 KM, multe portiuni amenajate, apartinand multor cluburi si/sau restaurante. Multe vedete, politicieni si "BAETZ"😎 isi fac veacu' paici, multi dintre ei rusi, ce sa faci, trebuie si oligarhii sa "se simta bine", de obicei vin sa manance cu salupa proprie si/sau cu barca oferita de plaja privata spre/dinspre iaht si sa "se distreze prin cluburi" apoi privesc plaja de pe mare, cazarea fiind pe VAS, bineinteles, nu cu saraki la camping! 🤭 Unii, mai potenti financiar isi faceau aparitia cu elicopterul, ce sa zic, "probleme"! 😄 Parcarea costa 20 de euro pe zi, nu ca ar mai conta, dar totusi, romanul nascut in comunism, pe vremea ratiei, adauga la cheltuiala faptul ca 200 de euro costa doar parcarea la plaja pentru 10 zile, parcarile in oricare alt loc vizitat costau suplimentar! (un aspect de luat in calcul atunci cand vizitezi Sudul Frantei pentru cei care vor o experienta de TOP) Daca mai adaugi motorina cheltuita extra, pe excursii si explorari, pe langa distanta de casa, feribot, taxele de autostrada, asigurari si viniete, ce sa zic, se aduna! 😶 Balloo a stat si el la "bronzat"🐻, in nisip, bine ca i-am pus un parasolar in parbriz, in acest fel, bordul si pielea au fost protejate, CALD, MON CHER! Desi era luna septembrie, temperatura atingea 33 grade la pranz! (nu ca ma plang, Doamne fereste, sunt satul de 13 grade in UK!) Bineinteles ca veneau si plecau non-stop supercars, suvuri de top etc, eh, noi sa fim sanatosi: Si un LaFerrari "corect", probabil costa cat "toata parcarea", mi-a fost rusine sa-i fac poze omului cand se urca in ea cu "iubita", pe niste tocuri de "juma de metru", s-au chinuit "saracii" sa traga de usile alea tip "fluture" si sa se urce, de fapt, sa se coboare in masina, s-au pus pur si simplu cu fundul pe jos, dar la ce sunet are V12-le de 950 cp, nu mai conteaza, doar nu e masina de mers la piata: Soarele, soare! ☀️Plaja, plaja!🏖️ Nisipu', nisip! Marea, Mediterana!🏖️ Rose-ul, Minuty! 🍷Crevetele, Tiger Prawn!🦐🍤 Scoica, Saint Jacques!🦪Iahtu', iaht! 🛥️(cine are!😄) Cateva poze din 2 zile diferite: Nevasta si-a julit genunchii pentru mine saraca, pe stanci (si nu numai 😆) sa imi faca niste poze de WALLPAPER in caiac, a trebuit sa o rasplatesc si eu cu niste poze pentru "FHM"😄. Ii multumesc ca inca ma suporta chiar si dupa 13 ani de casnicie si ii urez "La multi ani!" cu ocazia asta, implineste 34 de ani azi 🍰: Va urma! 🤗7 points
-
7 points
-
Cand am aflat de lansarea Kodiaq PHEV, dupa o scurta prezentare facuta sotiei si o lista pro/contra, ne-am hotarat sa schimbam masina. Am asteptat sa mai treaca un timp de la lansare, am vrut sa primesc actualizarile de software "necesare" din prima, la livrare . Cand am mers sa dau comanda, exista o promotie pentru Sportline, ar fi iesit un pret mai bun, dar am preferat scaunele Cognac in locul elementelor decorative si scaunelor specifice Sportline, plus lipsa ventilatiei a inclinat balanta pentru Selection cu multe optiuni. Comanda a fost data pe 09.09.2024 si modificata pe 14.10; pe 16.10 avea termen initial de productie week 09/25. Masina a fost fabricata pe 09.11.2024, mult mai repede decat ne asteptam, cred ca vor sa isi faca norma de emisii pe 2024. Pe 19.11 a ajuns in curtea dealerului, am prins si programul Rabla Plus, iar pe 22.11 am ridicat-o. Kodiaq Selection PHEV Moon White Selection plus ceva dotari $H3 ***CleverBonus Noul Kodiaq*** EV3 Cablu de incarcare MODE 2 (max 10A) 76H Cablu de incarcare MODE 3 (max. 32A) PI3 Design Interior SUITE COGNAC 1SK Elemente suplimentare protectie sasiu PJ1 Jante aliaj 18" Soira, antracit/argintiu PA2 Pachet Acoustic & Sunset PAB Pachet Assisted Drive Plus WCD Pachet Convenience Plus Clima PLB Pachet Light and View Plus PPP Pachet Performance PFA Pachet Simply Clever Family PTA Pachet Technology 13" PWD Pachet Winter Sport 4GW Parbriz incalzit YOZ Servicii Online SKODA Remote Access - 3 ani Infotainment Online - 3 ani Pe scurt, masina se conduce usor, iar mersul full electric e senzational. Cum am luat-o, am mers sa ii montez anvelopele de iarna. Prima poza, in curtea Brady: Status actual: O mare parte din consumul bateriei a fost "butonarea" infotainmentului vreo 2h adunate in stationare, cu motorul (electric) pornit. Revin cu mai multe impresii si poze.6 points
-
credeam ca e topicul "gagica mea", apoi mi-am pus lentilele de contact si am vazut ca e "masina mea".6 points
-
Niste cadre din camping: Happy wife, happy life! 😄 Harta campingului: 2 poze din aer "dupa" net: Decenta si "balta" din camping: @cristi511Quote: "cum ma sa te duci cu "bentleyu" la camping?!??! cum ma?!!?! This is the most ROMANIAN thing of them all! by far!!! Uite-asa! Mai erau d-astia cu Bentley la camping, chiar si decapotabile, (am facut poza si la un Ferrari Roma, vezi pe paginile precedente, din 10 masini, una era Porsche) era si un Mulsanne, ba am vazut chiar si un Bentayga cu numere de Swiss care tragea o rulota dupa el, parca totusi, acum nu mai e asa de "Romanian" Francezii si elvetienii astia, niste cocalari! La fel si eu, imi asum, ce sa fac! 😄 Seara, la cina, muzica live, peste🐟 si "gongi" din mare🦐🦀, mai un rose🍷 si un trabuc la "cosmelie" pe terasa intre pinii de Alep si palmieri, apoi nani si maine de la capat, ce sa zic, rau n-a fost, intrebati-l pe BALOO🐻! To be continued...6 points
-
Sa acord putina atentie si comentatorilor, ca urmaritori vad ca sunt multi: Fugi si mai ia seminte, ca mai urmeaza postari! 😉 Locurile de parcare nu sunt mici, dupa cum se vede si in poza, incap si Rollsuri si Bentleyuri, ba chiar si supercaruri (care sunt foarte late). Parcarile etajate au accesul foarte stramt, spiralele de acces sunt la limita, trebuie sa fii SOFER cu o masina mare sa nu freci peretii, in Monaco am avut ceva emotii. Nu stiu cum au intrat unii cu Rollsu' p-acolo, tin minte ca intr-o parcare etajata de langa Casino, in 3 etaje cat am cautat un loc de parcare, am numarat 8 Rollsuri Phantom, "d-alea MARI"! Cum naiba au intrat in garaj, nu stiu! 😄 Era necivilzat cand ai fost tu? 😄 Mosul legat la oxigen putea sa stea si cu nepoata, nora etc, daca ma intrebi pe mine, daca era gagica lui, ce sa zic TARE, bravo lui! Exact ce spuneam, acolo nimeni nu are treaba cu nimeni, doar romanii sunt "carcotasi"! "Pulimea", ca sa citez exprimarea ta "civilizata" e de fapt 99% din populatia globului, ultima data cand am verificat, doar 1% isi permitea un iaht. Milionarii vor sa se impresioneze intre ei, cine o are MAI MARE, crezi ca ii mai intereseaza ca se uita "sarakii" de pe margine la ei? 😄 Viano/Vito alea negre (van) sunt taxiuri, am luat si eu unul la un moment dat din port, sa ma duca la cazare, bausem cam mult. Sunt disponibile oricui, le poti lua de pe strada. Ipocrizia, din punctul meu de vedere, e sa te prefaci ca esti sarac, atunci cand esti bogat si invers! 😉 @cristi511 "Eu am ajuns prin zona inainte de social media si sa zicem ca nici atunci nu m-a impresionat prea tare. Dar ce-i drept eram si mult prea tanar ca observ evidenta. In plus mi-au placut inca de atunci masinile si yachturile + eleganta unora. Dar, pe de alta parte, in la vegas nu te duci pentru cultura, nu? " Depinde ce si cum ai vizitat, ce activitati ai facut si cat ai stat. Daca ai stat ca skodamen 3-4 ore, nu stiu la ce puteai sa te astepti. E adevarat ca tine si de gusturi, fiecare e impresionat de lucruri si experiente diferite! Ai dreptate, In "la vegas" (ca sa te citez) nu te duci pentru cultura, am fost si eu in 2010 pentru o luna in America, sa am timp sa vizitez ambele coaste (Pacific/Atlantic) si sa experimentez tot ce mi-am propus, tot inainte de "perioada" instagram. Si eu eram tinerel pe vremea aia, totusi, m-a impresionat sa zbor cu 747 timp de 12 ore, sa vizitez Grand Canyon cu elicopterul, sa conduc un SUV american V8 pe autostrazile lor cu 5-6-8 benzi pe sens si sa fac cursuri de pilotaj pe circuit cu Ferrari, Lamborghini, Porsche etc. LAS VEGAS este un Disneyland pentru adulti. Repet, depinde foarte mult unde mergi si ce experiente ai! In acelasi timp Vegasul ofera si mult chici, turnul Eiffel replica, Venetia replica, aglomerari de cladiri inalte, mancare proasta (junkfood, fastfood de proasta calitate) dar ofera si opulenta, hoteluri si restaurante de top, casinouri de top si distractie cat cuprinde. Va trebui sa ma crezi pe cuvant, pe vremea aia nu eram insurat! 😄 Atasez niste poze din arhiva proprie, facute pe vremea aia cu un Nokia N96, considerat TOP pe "photo"! Cred ca in prezent faci poze mai calitative cu cel mai ieftin smartphone. 😄 Am foarte multe poze, dar nu vreau sa "poluez". Am inchiriat un Suburban nou (avea 2000 mile masina cu motor de 6.0 V8) pentru a vizita tara: In Vegas am stat la Venetian: Nu mai stiu la ce etaj era piscina asta, cu gradina exterioara, in cadrul aceluiasi hotel: Plimbari cu gondola pe canalele din interior hotelului: Trebuia sa bag la pacanele si ruleta la Caesar's Palace si la Bellagio, insa prioritar pentru mine a fost BlackJack si sa bifez un Texas Hold 'em cu niste prieteni: Dragut si Bellagio: Le-am rupt "fashu" pe circuit la nenorocitele astea, BTW, cu 3 dintre ele am reusit sa trec de 180.............de MILE/ORA: Grand Canyon Chopper Ride: Nici eu nu mai sunt impresionat usor in momentul de fata, am o varsta si am umblat un pic in lumea asta, insa ma bucur de experiente noi si apreciez orice e frumos! Mai mult decat atat, nu sunt hater! ☺️ Toate bune! 🤗6 points
-
6 points
-
Sa revenim in Sudul Frantei🏖️: Seara, ieseam la plimbare in portul "pescaresc" Saint Tropez si pe stradutele aferente. Totul are un farmec aparte, cladirile pastreaza arhitectura franceza de "pe vremuri", iahturile stau frumos "parcate", vis a vis de terase, "ospatarii" teraselor servind proprietarii ambarcatiunilor, doar traversand faleza, cantaretii "stradali" oferind o atmosfera de vis, cu muzica live, tipic franceza. Ce sa zic, vin pentru a 3-a oara, nimic surprinzator, "lume buna", de toate varstele, imbracata elegant, miros de parfumuri fine, turisti care radeau si se simteau bine, isi faceau poze, nimeni "nu avea grija' celui de langa el, fiecare isi vedea de treaba si se bucura de vacanta, invaluiti de voie buna, civilizatie si bun gust. Parcarea portului era mare, dar cam plina, de obicei asteptam vreo 2-3 minute la bariera ca sa se elibereze cate un loc, bineinteles luand un tichet care inregistra timpul de parcare. BTW, si parcarea asta ma taxa seara vreo 20 de euro extra fata de cei 20 de euro de la plaja, deci 40 de euro/zi doar parcarea. 🤔 Incercam sa gasesc un loc cat mai aproape de faleza portului, "ca romanu'", uneori gaseam, alteori, insa, slabe sanse, dar mai "iesea" cate unu' si "o bagam" in locu' lui, mai ales daca ajungeai tarziu, insemnand dupa ora 7, vorba aia, e greu sa mearga "printesa" pe tocuri 200 de metri. 😄 Am avut noroc cu angajatul parcarii care incerca sa directioneze masinile si sa "le parcheze" in stil TETRIS, chiar daca toate locurile "din buza apei" erau ocupate. Lucky me! Am numarat in jur de 100 de Ferrari in trafic, toate modelele si generatiile, dar am inceput sa ma plictisesc cu numaratu', bineinteles si restul gamei de top era prezenta peste tot, Lamborghini, Bentley, Rolls Royce, Maybach etc! Porsche zici ca era Skoda, dar asta la nivel de Europa, plin de ele! In schimb, m-a mirat faptul ca n-am prea vazut masini electrice, oare de ce? 🤔 Am vazut vreo 5 SLR-uri, culori diferite insa am reusit sa suprind un roadster parcat in port: Hmm, oare cum a reusit sa il loveasca sub stop si cat costa reparatia? 🫢 Si un Ferrari Daytona SP3 , al 2-lea pe care reusesc sa il fotografiez si al 3-lea pe care am reusit sa il vad, intalnindu-ma la Monaco, in trafic, (venind din sens invers) cu Charles Leclerc, conduce unul asemanator, dar negru mat (va urma si o postare din Monaco in curand): Cateva fotografii cu Portul Saint Tropez si "barcutele" oligarhilor, auzeam vorbindu-se ruseste mai mult decat franceza 🤑: La cina, in cele 2 saptamani de concediu, 80% farfuria ne-a fost "ocupata" de peste🐟 si "oratanii" din mare🦪🦐, vorba aia, fresh, "pescuite din balta de peste drum", preturi nu mai mari decat la terasele din Herastrau, insa calitatea si gustul nu se pot compara, peisajul, calitatea serviciilor si ambianta neputand fi cumparate si/sau comparate, deh, Cote D'Azur: 3 Maybach shuttle cars: Hotel de Paris: Va urma! 😉6 points
-
6 points
-
După cum v-am spus Broski a ajuns din nou la service, cu celebra eroare din grupul VAG: 001025 - EGR System P0401 - 000 - Insufficient Flow - MIL ON EGR-ul fiind nou și clapeta de accelerație curățată, s-a mers mai departe si anume: verificare admisie, verificare tubulatura, verifucare răcitor gaze, cablaje si mufe. Admisia nu era foarte murdară si nici nu prezenta funigine întărită în schimb la demontarea și apoi verificarea racitorului s-a identificat problema: racitorul aproape blocat de tot, nici o sârmă nu mai trecea prin el... Racitorul de gaze a fost înlocuit, iar tubulatura curățată. De asemenea am schimbat si racordul flexibil de la eșapament, întrucât îmi mirosea a gaze în habitaclu, iar la verificare era într-adevăr rupt. Am mai schimbat și această piesă (am uitat cum se cheamă), este pe evacuare și prezenta scurgeri pe la garnitură si o fisura/por. De asemenea am înlocuit și cele 3 bujii rămase, pentru a completa operația până la capăt. După toată operația mașinii i-au dispărut anumite vibrații, mirosul de motorină arsă nu mai întra în habitaclu, nu mai este așa zgomotoasă și parcă nu mai miros înțepător nici gazele de eșapament. Din nou împreună în garaj. Continuăm cu băgat dragoste în ele.6 points
-
Am stat minute bune in fata paginii, pana sa scriu primele cuvinte, pentru ca, inca nu sunt convins ca nu e doar un vis… Un vis care a inceput undeva acum aproximativ 10 ani, intr-o zi de sambata, in Mall-ul din Baneasa, unde la cumparaturi fiind, am dat ochii prima oara pe viu cu un RS6 expus in magazin…si a fost dragoste la prima vedere. Era un C7, full black, cu cea mai nervoasa parte frontala pe care o vazusem vreodata la o masina, accentuata si de DRL-urile led superbe, ceva inca inovativ la vremea aia. Aripile late, jantele mari si garda la sol joasa nu faceau decat sa completeze imaginea de “mean machine” de la care pur si simplu nu imi puteam lua ochii. Insa, dupa 30 de minute de salivat, mi-am revenit la realitate, mi-am dat seama ca de la Passatul B7 care urma sa ne duca inapoi acasa, e drum lung pana la asa ceva, iar costul prohibitiv al unui RS6 e prea mare ca sa mi-l pot permite vreodata. Incet, incet, anii au trecut, veniturile s-au mai rotunjit treptat astfel incat am schimbat in timp Passatul B7 cu Tiguanul R-line si ulterior Tiguanul cu RSQ3-ul actual (care pentru cine a urmarit topicul ei, stie ca nu a fost neaparat o masina mult visata ci mai degraba ceva ce s-a potrivit la momentul ala, in locul unui Tiguan R, ce avea o durata de asteptare mult prea mare prin prisma deficitului de anumite componente in industria auto). Si am zis ca gata, asta e apogeul, cel putin pentru ceva ICE, tinand cont de limitarile tot mai stricte pe partea de emisii, invadarea pietei de electrice samd. Ne intoarcem un pic la 2019, cand s-a lansat generatia actuala de RS6, C8-ul. Cand am vazut primele filmulete de prezentare, tot ce simtisem acum 10 ani pe viu, s-a resimitit si mai intens. Practic, au luat ceva superb, si l-au facut aproape perfect, in ochii mei. Acelasi stance nervos, dar cu jocuri de lumini pe DRL, forme usor mai patratoase, jante mai mari si mai frumoase, tehnologie gramada la interior… I’ll take two, please! Dar vai, numarul ala din 6 cifre de la sfarsitul prezentarii reprezinta pretul? Atunci lasati, ca am niste treaba acum, dar revin eu. Si se face Ianuarie 2024, intru din nou sa confirgurez un RS6 pe site-ul Audi, cum am tot facut o data la cateva luni in ultimii ani (si cum probabil facem mai toti din cand in cand, cu masina pe care ne-o dorim) doar ca de data asta, intru un pic si in oferta de pret, la sfarsit si ma joc cu simulatorul de leasing. Cumva, tot facand calcule, se infiripa o speranta. Dar cum gasesti curaj sa te duci si sa ii spui sotiei ca trebuie sa vindem S3-ul ei, de doar 1 an si cateva luni, sa mai adaugam si de la economii si abia sa dam avansul pentru o masina de care, practic, nu ai nevoie, dar o vrei mai mult decat orice. Eventual….i-am zis mai in gluma asa, ce mi-a trecut prin cap, doar ca n-am primit un raspuns. A fost de ajuns o privire ca sa stiu ca nu e cazul sa mai insist, pe moment. Si mai trec cateva saptamani, ne gasim intr-o seara la o discutie mai serioasa, isi aminteste cu cine s-a maritat si stiind ca nu o sa renunt la idee prea curand, ne-am pus amandoi pe calcule si cumva, cu un pic de efort ne-am dat seama ca am avea bani de avans-ul considerabil iar apoi rata de leasing ar fi una pe care ne-o putem permite. Music to my ears, in cateva zile S3-ul era la vanzare si deja ma vedeam dand comanda asap. Dar in ciuda faptului ca masina era absolut impecabila, infoliata, cu doar 7000 Km in bord, tinuta in garaj etc….telefonul nu suna. Si n-a sunat mai bine de doua luni, pana intr-o zi, cand si-a gasit un nou proprietar, in persoana colegului RazvR. Deja se facuse Iunie, pana am facut toate formalitatile la reprezentanta si s-a plasat comanda, estimarea a venit pentru Decembrie 2024, deci undeva la 6 luni+, un termen dureros de lung si oricine a asteptat o masina, stie cat de grele sunt lunile astea. Primele doua saptamani, a fost cel mai rau as zice, mi se parea ca nu trece timpul deloc! Masina era ultimul lucru la care ma gandeam si primul cu care ma trezeam in minte. Ulterior, au mai aparut altele, ba acasa, ba pe la munca si m-au mai distras un pic. Pe la inceputul lui Septembrie, am ajuns la Porsche Pipera pentru revizia RSQ3-ului si desi imi propusesem initial sa nu intreb nimic pana mai spre Noiembrie, nu mi-am putut stapani curiozitatea si am aflat ca productia se devansase cu mai bine de o luna si ca urma sa se fabrice in prima jumatate a lui Octombrie. Brusc, ma trezesc cu un zambet larg pe fata… Realizez imediat ca n-am roti de iarna cumparate. Intru repede pe site-ul din DE, de unde am luat jantele OE atat pentru RSQ3 cat si S3, la preturi mai mult decat bune si incep sa caut pentru RS6. Gasesc cateva anunturi, nu multe, si intru in discutii cu unul dintre vanzatori. Foarte amabil, mi-a trimis poze extra la solicitarea mea, jantele erau imopecabile fara urme, mi-a oferit toate detaliile, etc asa ca dupa ceva negocieri i-am transferat banii, ca intotdeauna, prin Paypal, la astfel de tranzactii. Si incep sa astept jantele, o zi, doua..o saptamana, doua, vanzatorul insista ca sunt pe drum. Cand ii cer AWB-ul, stai ca a sters mail-ul din greseala, stai ca il mai cauta si revine… hmm, evident ceva nu era in regula; nimic nu decurgea conform asteptarilor sau ca in cazul celorlalte doua comenzi. Asa ca am deschis ticket la Paypal si in doua saptamani mi-am recuperate banii complet de la ei, vanzatorul ne mai dand niciun semn nici catre mine, nici catre ei. Stiam ca nu pot pierde banii, pentru ca achitasem o taxa mica de Buyer’s Protection catre Paypal, doar ca m-a intarziat aproape o luna toata distractia asta si m-a lasat efectiv fara optiuni, cu doua saptamani inainte sa vina masina. Noroc ca, fix in perioada asta sunt discount-uri semnificative la roti OE cu anvelope de iarna, la reprezentanta (le-am luat cu 4500 EUR reducere vs pretul de catalog, iesind doar cu cateva sute de EUR mai scump decat ce as fi luat din DE + cauciucurile aferente) Daca era oferta asta de la inceput, nici nu ma mai complicam cred, dar nah.. Anyway, hai ca m-am lungit cu scrisul, si nici macar n-am intrat in subiect. Mai completez pe parcurs. Asadar, masina este un RS6 Performance in culoare Daytona Grey cu pachet optic negru. Motorizare 4L V8 Mild-Hybrid – 630 CP / 850 Nm, quattro permanent, cutie Tiptronic cu 8 viteze Cum e de asteptat la o masina in echipare de top, are foarte multe dotari in standard dintre care as evidentia: - All-wheel steering - Bang and Olufsen Premium 3D Sound - Climatizare confort cu 4 zone - Geamuri cu protectie Acustica - Quattro cu diferential sport - Suspensie adaptiva pe aer RS Ca optionale, am pus mai tot ce am considerat necesar ( a banii dati, sa regret ca n-am bifat vreo optiune, ar fi trist): - 6Y6Y – Culoare Gri Daytona Perlat - AR – Tapiterie Negru/Cusaturi Rosu Express - 7J3 – Audi virtual Cockpit Plus - 6FJ – Carcase oglinzi exterioare negre - PC7 – Etriere frana vopsite in culoarea rosie - PXF – Faruri Matrix LED HD, inclusiv Audi Laserlight - QL5 – Geamuri fumurii – Privacy Glass - 53G – Jante aliaj usor, 5 spite V trapez 22’, design gri titan mat, polisate / 10.5J x 22 / anvelope 285/30 R22 - 7K3 – Monitorizare directa presiune anvelope - UE8 – Mufe USB pentru incarcare in spate - PCC – Pachet asistenta Tour: Adaptive cruise assist, Emergency Assist, Adaptive cruise control, speed limiter, efficiency assist, swerve assist, turn assist - PA6 – Pachet optic negru - 4ZP – Pachet optic negru Plus - PCV – Pachet park assist plus: Park assist plus, park assist & parking control plus, camera video 360° - 4A4 – Scaune fata si spate incalzite - PEH – Scaune fata sport tip RS cu ventilatie, piele Valcona perforata cu cusaturi hexagonale - 3GN – Set fixare bagaje - PCH - Side assist, pre sense rear: include exit warning, rear cross traffic assist - 0P6 – Sistem de evacuare sport RS - GZ2 – Soft close Ca plan imediat, masina e programata deja peste o saptamana la PPF, ceramic exterior-interior si folie pe display-uri, asa ca pana atunci nu va vedea drumuri extraurbane. Din pacate, momentan am doar cele cateva poze atasate, facute la livrare in seara asta. O sa revin pe parcurs cu altele, dar acum atat s-a putut. Am apucat sa fac doar vreo 25 Km cu ea in seara asta, mers batraneste bineinteles, pentru ca ne tinem de rodaj ca la carte in primii 2000 Km. Motorul si evacuarea se aud minunat si la cele +/- 2000 Rpm cu care s-a mers, mi-e greu sa imi imaginez cum se aude spre redline. Suspensia este wow, se comporta foarte bine pe drumurile din Bucuresti in ciuda jantelor foarte mari. Interiorul e unul familiar, foarte asemanator cu cel de la S3 si RSQ3, dar cu un plus considerabil pe partea de materiale folosite, si pe alocuri un plus la design. Cred ca mai sunt multe de spus, dar mai detaliez in timp, pe masura ce le mai descopar, etc. E deja si tarziu la momentul in care scriu si oboseala isi spune cuvantul, asa ca o sa inchei aici. (Scuze de eventuale typos). Le multumesc celor care au avut rabdare pana la sfarsit!5 points
-
Eu consider ca daca ai cumparat Porsche totul trebuie sa functioneze ireprosabil , mecanic si electric / electronic indiferent ce model este Nu conteaza ca un soft e mai vechi decat altul de la chinezi , trebuie sa fie totul stabil si fara erori daca nu exista ceva care sa cauzeze aceste erori Sincer nu pot sa cred cand citesc texte din astea " da eroare pe ledurile de la stopurile spate cand e umiditate " Cati dintre colegi au masini ieftine cu 300k de 10~15 ani si la care nu a aparut niciodata o asemenea eroare ? E doar un exemplu Nu mai exista o minima calitate ptr produse de top platite cu bani pe masura ? Eu inteleg ca masina asta iti ofera senzatii dar scuze , obligatoriu trebuie sa iti ofere si liniste , relaxare , nu nervi Asa ajungem ca aia care lovesc telecomanda tv de pat cand nu mai merge si apoi iar mai merge 4 zile Nu sunt respectati banii incasati pe asemenea masina Parerea mea5 points
-
Banii ca banii , dar timpul pierdut ... Eu renuntam la masina demult De admirat toti cei care nu se lasa pana nu rezolva o problema 💪5 points
-
Chiar nu stiu cate kg in plus ; prefer un pic de extra confort . Nu cred ca se vor simti 10 - 20 kg la 180 cp. Masina nu o tin de circuit. 😁( descrierea din prima pagina e gresita [acolo apare 150cp] dar masina e AUQ , Euro 4, 180 cp de fabrica)5 points
-
Si eu asa am avut impresia inainte sa trec printro reprezentanta. Insa handlerul care mi-a vandut masina mi-a zis: tu crezi ca la dealer primesti cel mai bun service? Nici pe departe. Doar la service specializat pe porsche care doar de sdtea repara, nu reprezentanta. Asta era in Germania. La aia din representanta angajați simpli li se rupe de masina ta de vis. Li se rupe maxim, mai ales la noi. E rulaj mare, nu prea apuca sa aiba experienta. Mecanicii/expertii adevărați nj stau pe salariile lor de mizerie. Probabil unul bun face salarul alora intro zi buna pe cont propriu in garajul lui de acasa. Cu forme legale sau nu e alta chestie. Si inteleg si costurile unei reprezentante, ca trebuie legal sa aiba multe aparate si scule,licențe, calibrari pt a putea emite facturi cu lucrari pe bune, nu la coltu' blocului la negru. Insa realitatea e ca asta nu se reflecta in calitatea executiei.4 points
-
Salutare tuturor si bine v-am gasit! Sunt (sau mai corect spus, voi fi) proprietarul unui Golf 8 GTI. Tocmai ce am primit astazi telefon de la agentul de vanzari sa imi spuna ca masina este pe drum si urmeaza sa imi fie predata in curand, pana in sarbatori. Pana acum asteptarea a fost cum a fost, dar dupa acest telefon, am devenit de-a dreptul nerabdator. Masina este un Golf 8 GTI, versiunea standard, nu Clubsport. Are un motor de 2l TSI, ce produce 265 CP si un cuplu de 370 (sper ca imi aduc bine aminte). Fiind un GTI, masina era destul de dotata in standard, astfel ca eu am adaugat numai 3 dotari suplimentare: - Pachetul piele - care include tapiterie de piele, scaun cu reglare electrica pentru sofer, scaunele fata sunt incalzite si ventilate, usile sunt captusite cu piele in loc de materialul acela de tipul alcantara (asta vine in standard pe GTI) - Sistem audio Harman Kardon - Suspensie adaptiva O sa revin cu poze cand ajunge masina si cu primele impresii, pentru ca din pacate test drive nu am putut sa fac decat cu versiuni standard, asa ca ceea ce am condus la test drive a fost un Golf 1.5 eTsi. Pe langa subiect, tin sa precizez ca am fost placut impresionat de cum ruleaza acel motor 1.5 eTsi, este foarte agil si consumul este ceva fantastic, efectiv mie mi-a consumat ca un diesel. Am mers prin Bucuresti si in afara, pe centura, pe autostrada, apoi iar prin Bucuresti si m-am intors cu un consum de 5.7, in conditiile in care era test drive si nu am menajat-o, deci nu am mers la consum. Dupa acel test drive, eram destul de hotarat sa achizitionez acea versiune, in echipare R Line. Totusi, cand am inceput documentarea despre motorizare, am vazut ca au existat tot felul de probleme cu motorizarea eTsi si, stiind cum se comporta grupul VAG atunci cand exista defecte din fabrica, am zis ca mai bine sa iau o motorizare testata si cunoscuta de mai multa vreme. Asa ca primul gand a fost sa merg pe versiunea diesel. Din pacate, in Romania, nu exista posibilitatea sa iei motor diesel in echipare R Line, iar versiunile standard ale Golf-ului 8 nu imi placeau, nici la interior, nici la exterior. Nu vreau sa se simta cineva jignit de aici, pur si simplu mie imi dadeau un aer de masini de flota. Asa ca am refacut calculele, am negociat cu dealerul si am decis sa merg pe versiunea GTI. Cu toate reducerile si cu dotarile mentionate mai sus incluse, pretul cu TVA a fost de 39.500 (500 si ceva parca, dar irelevant). Odata cu scaderea a 50% din TVA, masina fiind achizitionata pe firma, pretul a fost de aproximativ 35.700 EUR. Nu stiu cum vi se pare voua, dar in conditiile actuale, in care orice masina decenta costa simtitor peste 20k EUR, un GTI la 35k mi se pare o afacere super buna, avand in vedere ca primesti un motor fiabil si utilizat la scara larga in grupul VAG, precum si faptul ca masina este foarte potenta si fun to drive, dar in acelasi timp suficient de practica astfel incat sa poata fi folosita ca daily car fara probleme. Revin cu poze si impresii dupa livrare. Daca aveti orice curiozitati, feel free!4 points
-
4 points
-
În primul rând, e nașpa că ai pățit-o când voiai să pleci în concediu, dar e bine decât dacă erai în Grecia în concediu! În al doilea rând, te înțeleg perfect, pentru că se pare că ești la fel de ”nebun”, dar și răbdător, ca mine, preferând să continue cheltuiala, timpul pierdut și nervii făcuți, cu speranța că în final se va rezolva totul și te vei bucura de mașinuță așa cum vrei. Și eu am tot sperat înlocuind 3 perechi de faruri xenon, 2 perechi de controlere afs de pe far, 4 calculatoare AFS, nspe pagini citite și codări încercate, ca după 5 ani și 8 luni să descoperim că firul 2 e inversat cu firul 4 în cablajul de la senzorul de autoleveling ... sau schimbi ambreiajul si nu mai afișează camera și senzorii pe display și nu mai ai nici conexiune bluetooth !? În al treilea rând, te înțeleg cu cheltuiala (nu știu dacă și ție soția îți spune ”iar bagi bani în mașină?” - am 6.100 de lei băgați în Golfuleț, în condițiile în care piesele respective ar fi trebuit să fie ok, fiind schimbate sau curățate). În al patrulea rând, bine că n-ai trei de îngrijit, ca mine, pentru că și posibilitatea apariției ”ghinionului” era mai mare! În al cincilea și ultimul rând, bine că ești sănătos și tu și familia. Bani mai facem, fiarele le îndreptăm, piesele le schimbăm. Când o să dăm ”cu subsemnatul” acolo sus, unde sper să ajungem, nu o să ne pară rău că nu am făcut sau încercat și asta,important în viață este să nu te dai bătut! Îți urez să fi spart ghinioanele și să te bucuri de mulți km fără încidente!4 points
-
Ce usor deviaza discutiile de la masini foarte second hand la yacht-uri de milioane 😂4 points
-
Aventuri nu gluma... mai aveam ceva seminte de la topicul lui @corad0, dar le-am terminat aici Esti de admirat cata ambitie si cat nervi ai Poate n-ar strica sa-ti faci niste calcule de un utilaj mai nou? Totodata, nu puteai merge in Grecia cu masina de firma?4 points
-
Nu ii contesta nimeni expertiza lui Titi Aur dar pe de alta parte, fix cand apare frigul afara apare si el prin presa, exact ca Mariah Carey. ideea e ca are un interes direct, prin biznisul pe care il gestioneaza, sa atraga atentia asupra unor aspecte evidente si sa specifice ca cel mai bine sa faci si ceva cursuri de condus preventiv. Pe de alta parte, putem argumenta ca decat 2 seturi de anvelope proaste ( a se citi no name made in "pe vapor"), mai bine un set bun de all-season. Dar pe de alta parte, strazile sunt pline de utilizatori care vaneaza "oferte" pe Olx de anvelope care in mod normal ar trebui sa ajunga la casat. Deci, concluzionez ca problema de fond e alta.4 points
-
Ultimul fără cameră pe spate pentru supraveghere trafic rămăsese Tiguanul, dar de azi e rezolvat și el. După conectarea cablului la cameră față, am început poziționarea prin plafon, până la stâlpul A, apoi cu ajutorul unei sârme am trecut cablul până la stâlpul C. Inițial am zis că poziționez cablul aparent, fără să-l mai trag prin burduf. dar știți si voi că nu mă lasă inima când văd asa ceva și nu aș fi avut răbdare până în primăvară. Așa că după ce am studiat puțin, am scos capacul final, care tine plafonul și am ajuns cu cablul până în spate, urmând ca apoi să îl trag prin manșon Ei, prin manșon a fost ceva de lucru până am trecut sârma, apoi a fost simplu să-l trag prin manșon încă puțin a mai fost până l-am poziționat in spatele plasticului de la lunetă și restul cablului l-am strans sub plafon, după care am clipsat capacul din nou. Am schimbat și cardul de memorie de la 64GB la 128GB, ținând cont că am mai adăugat o cameră și cu asta am încheiat! Săptămâna faină tuturor!4 points
-
Woooooooaaaaawww, e masina visurilor visurilor mele!!!! De cand exista RS-uri combi, au fost masinile de vis absolute in cazul meu. Efectiv ai atins the sweet spot la mine cu aceasta masina....Sa te poarte cu noroc si sanatate pe multe autostrazi din Germania cu pedala la fund si la fel pe multe drumuri virajate, plane ca palma si goale ca in desertul Arizona... Efectiv nu am cuvinte, cum poate fi aceasta masina!!!!4 points
-
Vecinul alaturi de care impart un perete comun, despre care am povestit si pe topicul masinii mele (pentru cine vrea sa-i vada masinile) si care stie ca am avut si eu 2 Porsche in trecut, dezbatand subiectul "MASINI" fiind fan Porsche si care l-a laudat si l-a admirat pe "Baloo"🐻, a aparut cu noul Macan Turbo acasa, desi stiam ca are un 911 si un Cayenne Coupe, amandoua cumparate de noi anul asta. Ne-am intalnit de dimineata, ne-am salutat, ne-am zambit reciproc si am vrut sa fac o remarca legata de faptul ca am remarcat ca are o noua masina: Conversatia s-a desfasurat in engleza, concluzia despre electrice o puteti trage singuri: Eu: "-Vecine, un cold start? Da-i "2 pedale" sa auzim evacurea aia "DE TURBO!" 😄 El: "-Hahahahaa!" 😆 Eu: "-Hahahahaha!" 😆 El, usor stanjenit: "-E doar masina de schimb, primit de cei de la Porsche, au vrut sa imi dea sa incerc si "electrificarea" cu ocazia asta, cat am Cayenneul in service, s-a stricat un calculator care gestioneaza sistemul hybrid si va fi schimbat pe garantie (la o masina de peste 100 de mii de lire sterline, cu 6000 km la bord 😉) insa deja "am vorbit" sa il dau inapoi la buy back pentru noul Panamera." Eu: "-Porsche si "bagat in priza" n-ar trebui sa fie mentionate in aceeasi propozitie, parerea mea, bineinteles!" 🙄 El: "-Stiu, sunt de acord, abia astept sa duc Macanul inapoi! Desi accelereaza ca un Hypercar, nu imi transmite nimic, nu simt nimic atunci cand il conduc. Nu sunt impotriva masinilor electrice, sunt bune "de Uber" in oras, insa nu au nici o treaba cu brandul Porsche, asa cum ai mentionat si tu, de fapt nici eu nu inteleg de ce "isi "bat joc de masini" in halul asta. Inteleg politica, inteleg noul trend "bagat pe gat", inteleg ca toata lumea trebuie sa "inghita galusca cu poluarea planetei" insa mi-a ajuns, totusi pe banii, stresul si timpul meu! Deja am vorbit sa dau Cayenne-ul hybrid buy back pentru noul Panamera, V6!" 😐 Eu: "-Tot hybrid?"🤔 El: "-Ah, nu! Slava lui Allah, mi-a cam ajuns cu "electrificarea"! Am niste surse din cadrul PORSCHE care mi-au spus ca vor sa revina la motoarele conventionale, e cerere foarte mare din partea clientilor si vor fi nevoiti sa aduca inapoi TERMICUL CLASIC! Sper din tot sufletul sa revenim la NORMAL!" Eu: " -Sa dea Mniezo', I mean Allah!" 😄 El: "-HAHAHAH!" 😆 Eu: "-HAHAHHAA"!"😄4 points
-
4 points
-
4 points
-
No hate dar...e o Skoda. Ce asteptari aveai? M-am tot uitat zilele astea mai atent, de curiozitate, la ce ofera piata in momentul actual. Concluzia: aparent nu stiam ca imi doresc sa ajung într-o poziție de a-mi fi platita masina de catre firma. Dar imi doresc. De ce? Pt ca jur ca aproape toate masinile noi sunt niste gunoaie...mai ales in zona joasa de pret. Macar asa stiu o treaba, nu scot eu banii din buzunar. E cu atat mai trist daca ai avut ceva masini vechi cu care sa compari. Altfel, astea noi (majoritatea) sunt facute pt GenZ. Adica de luat in leasing operational... In plus: 60-70k o Skoda full, 60k un SEAT, pardon Cupra, 70k un Passat...da le n ... astea sunt preturi de zona premium de acum 4 5 ani, iar definitia actuala de premium o reprezinta: ecrane, lipsa butoane, luminite, plastic si ceva materiale "raw vegane". Pai nu ne meritam soarta?4 points
-
Ai dreptate legat de planeta @tavitarainsa nu e vinovat Trump de "inarmarea" populatiei Americii! Imi aduc aminte cand am vizitat America in 2010, am intrat intr-un Wallmart in Las Vegas, "baietii" aveau munitie si pistoale "la raft", de vanzare cum s-ar zice, cu un consilier expert in arme care iti recomanda diverse "produse" si asta nu era de atunci, puteai cumpara cu mult timp inainte! Eu atunci am vazut cu ochii mei! Ma miram pe vremea aia ca puteai intra la supermarket sa cumperi morcovi si "de rest" puteai sa primesti GLOANTE, nu caramele! Ce vrei? "Umblat" doar la noi pe "cocioc", in Europa! "Culmea" e, ca inca se poate, oricine poate detine o arma daca indeplineste niste criterii in Statele Unite! Chiar si Kamala sustinea acum o luna la Oprah ca ar omori pe oricine i-ar "intra" in casa 🙄: Hai sa aruncam cu pietre in Trump pentru ca nu-i mai lasa pe astia sa mai intre in USA (poza e facuta in urma cu 23 de ore de Reuters, la granita cu Mexic): Cat despre "salvarea planetei" cu electrice, Trump este impotriva, omul nu "pune botu'" la "vrajeala" Greta, OMS, URSULA von der "LIAR", COVID si finantarea Ukrainei pentru a "invinge" razboiul cu Rusia (nu vreau sa mentionez razboiul din Gaza...intram in alta arie). De asta i-au facut si dosare, ba chiar au vrut sa il lichideze! I-au dat DELETE de pe net, cica "libera exprimare", noroc cu Elon ca a cumparat Tweeter si i-a readus "la viata" profilul. Pentru asta il apreciez! Kamala ar fi fost continuarea Biden si Obama, "marionete" create de familia Bush! Cu toata propaganda americana de pe toate posturile, BBC, CNN, in Romania---> Digi, PROTV, Antena 3, (doar Badea mai povesteste chestii concrete, dar si alea, cenzurate si la ore tarzii cand oricum toata lumea doarme) peste tot ni se prezenta cat de "corupt" e Trump si cat de "sfanta" e Kamala si chiar si asa "nebunu'" a castigat detasat, inclusiv in statele in care pierduse prima data, la primul mandat! Inclusiv votul POPULAR! WHAT? ❤️ Care ar fi fost rezultatul alegerilor daca avea si Trump parte de campanie electorala online + TV si nu ar fi fost denigrat? Hmmm...probabil ca ar fi castigat cu 95%!!! Noroc ca TikTok inca nu e controlat de americani si poti vedea lucrurile si din alt unghi, de exemplu cum Biden ATINGE si miroase parul copiilor, cum se adreseaza rudelor moarte in direct la TV, cum se balbaie si cade pe treptele avionului, cum ramane "stana de piatra" cand i se pune cate o intrebare (ati vazut asemenea clipuri la PROTV sau DIGI? Eu nu!) probabil de asta vor sa baneze tiktokul in Europa dar e doar parerea mea umila. Daca voi mentiona ceva de Telegram probabil ca voi fi facut "Putinist", WHATSAPP-ul e SFANT! Crede si nu cerceta! "In META we trust!" 😄 Chinezii si rusii va fura datele! Asa si GOOGLE, Facebook , Gmail, Instagram, Youtube, nu va fura datele? 😆 Lumea va zice ca nu conteaza, suntem aparati de NATO, trebuie sa "dansam" cum "se canta", insa granita o avem cu Rusia. In caz de nevoie, vin americanii sa ne apere? Sa speram ca nu va fi nevoie sa aflam! Sa revenim la masinile electrice, chiar TRUMP a declarat ca e O vrajeala! "The Green New scam" si trebuie sa salveze industria auto americana de la colaps, desi e prieten cu Elon Musk, pana la urma a trebuit sa o "lase mai moale", dar nu mai conteaza, Elon deja a ajuns cel mai bogat din lume, noroc cu cei care s-au lasat influentati si au pus botu' sa cumpere Tesla. Stiati ca Tesla valoreaza cam cat 60% din industria auto la nivel global? As of November 2024 Tesla has a market cap of $785.59 Billion USD. (declarat oficial, cu plata de taxe, cat o fi "pe naspa", offshore, Mniezo' stie!) Banii n-au miros pana la urma si au prins bine si la campania lui Trump, doar n-o sa-si foloseasca banii din buzunarul propriu, Doamne-ajuta! ❤️ What Trump Has Said: The president-elect has made conflicting statements about electric vehicles. During his nomination speech in July of this year, Trump pledged to “end the electric vehicle mandate on day one,” a reference to the Biden administration's goal to convert half of all vehicle sales to EVs by 2030. The move would, Trump promised, save the US auto industry from “complete obliteration,” and slash US car prices by thousands of dollars. (EVs are by and large still more expensive than internal-combustion cars.) Trump has called federal spending on electric vehicles and their chargers a part of “the Green New scam,” a play on the US Congress' bipartisan “Green New Deal” funding package. Earlier this year, he told a Michigan audience that the industry’s emphasis on electric vehicles would make it easier for China to take over the global auto industry. But Tesla CEO Elon Musk has proved a reliable supporter, adviser, and moneyman for the president-elect. Trump, a transactional politician, seems prepared to repay him. “I’m for electric cars,” Trump said in August. “I have to be, because Elon endorsed me very strongly.” Tesla’s share price soared by 13 percent Wednesday. Then there are the positions of the conservative Heritage Foundation. The right-wing think tank’s Project 2025 transition plan has been disavowed by the Trump campaign, but it may still provide scaffolding for the administration’s policies. In a brief focused on the Department of Transportation, the organization criticized EV subsidies, including tax credits, and new fuel economy standards that attempt to reduce vehicle emissions over the next decade. https://www.wired.com/story/trump-won-what-happens-to-electric-vehicles-now/ Putem deschide un topic nou de politica daca ni se ingaduie si daca exista cerere, mi-ar placea sa particip. Daca mai beau o bere va pot spune cine l-a impuscat pe Kennedy!4 points
-
Salutare, Va las mai jos experienta mea cu problema de mai sus ca poate mai ajuta pe cineva. Imi cer scuze in avans pentru nuvela, dar m-am gandit ca poate daca detaliez un pic ar ajuta in plus pe altii. Dupa cum va povesteam acum cateva zile, am inceput sa observ ca rezervorul de motorina este umed si parea ca se prelinge de sus in jos, si chiar sa pice cateva picaturi pe asfalt. Incercand sa inteleg sursa problemei am inspectat mai intai vizual rezervorul sa ma asigur ca nu sunt fisuri sau alte daune. Intre timp in urmatoarea zi am inceput sa aud pompa de motorina din spate in timp ce eram in trafic, se auzea ca un zumzait intermitent dar care nu il mai auzisem pana atunci. Mentionez ca pana in momentul asta nu aveam nici o eroare sau indiciu pe diagnoza. A mai trecut o zi si am zis sa desfac bancheta din spate dreapta si sa ma uit la pompa, ca poate o fi garnitura de pe acolo. Ei bine cand am desfacut si am vazut sa ma crucesc nu alta. Va las pozele mai jos: \ Practic conectorii de la pompa si de la senzor se scaldau in motorina. Urmatorul pas a fost sa identific piesele afectate si sa le comand. Las mai jos ce am gasit cu cod si link-uri: 1. Sistemul complet de alimentare combustibil - cod OE citit pe piesa => 5N0919088L, iar eu am comandat varianta de la Hoffer cod 7507861 (link aici). Mai aveam o varianta mai ieftina de la MEAT DORIA 77861 (link aici), dar am decis sa merg cu Hoffer dupa ce am mai citit pe forumuri, chiar daca a fost mai scumpa. Mare atentie totusi ca pompa nu vine cu nimic. Garniturile, inele de etansare si sorb trebuie luate separat. Sorbul nu se gaseste la pompele astea aftermarket asa ca trebuie adaptat un pic cel de pe pompa OE. 2. Set de reparatie pentru conectorul de la pompa de combustibil. Am gasit kit-ul asta de la HOFFER cod 25498 care a fost exact ce imi trebuie (link aici). Pinii se crimpeaza, dar atentie la codul culorilor ca nu corespund, trebuie urmarite pozitia lor in conector si apoi crimpate. 3. Garnitura de la pompa => cod OE VW 1K0919133D. Am comandat chiar varianta OE (link aici). Eu am comandat 2, pentru ca in partea stanga este situat in capac ce contine un alt senzor de nivel, si am zis sa schimb si acolo. 4. Inel de entasare din metal, ca era terminat de rugina dupa cum se vede in fotografii mai jos. Codul OE VW este 1K0201375. Si la asta l-am gasit pe varianta OE (link aici). Am comandat tot 2 bucati ca sa il schimb si pe ala din partea dreapta. Am inceput sa curat de mizerie in ambele parti incepand initial cu partea dreapta. Mai jos aveti imagini cu inainte si dupa, inclusiv cu schimbare pieselor. Ok, dupa ce am curatat in partea stanga unde era mai usor, am trecut la partea cea mai interesanta, in partea dreapta. Am scos pompa veche si am observat ca conectorul si cablurile erau arse si pe interior inclusiv firele, practic ardeau in motorina. Investigand am observat ca clipsul de la conectorul de deasupra ce alimenteaza pompa de motorina era rupt. Fapt ce ma face sa cred ca asta e sursa problemei. Clipsul rupt a facut ca conectorul de la pompa sa joace acolo de la gropi si prin urmare sa faca contact imperfect. Contactul imperfect in timp a dus la incalzirea pinilor de alimentare care a topit plasticul din jur pana dedesubt in pompa. Iar eu cand am facut plinul de motorina a trecut pe acolo in sus de la zguduieli si a declansat nebunia. Am trecut la inlocuit pompa, mare atentie ca nu vine cu sorb si prin urmare trebuie adaptat cel vechi, doar ca nu vine chiar fix pe fix. In stanga este pompa noua HOFFER, iar in drepata cea veche OE (fotografia din stanga). Ok, am refecut cablajele, am curatat tot, am scos inclusiv controllerul pompei sa il curat ca era si el plin de motorina. Dupa ce am montat tot, am mai facut o verificare si am dat o cheie. Masina a pornit ok si nu am erori de diagnoza. In seara asta ies la o tura cu ea si ma duc sa fac plinul si peste 2 zile o sa desfac iar bancheta sa vad daca mai e ceva pe acolo. Dar nu ma astept sa fie probleme. Pana sa schimb pompa am primit urmatoarele erori pe VCDS: Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels:. 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 LG HW: 03L 907 309 AD Component: R4 2.0l TDI H24 9979 Revision: 42H24--- Serial number: 00000000000000 CVN: 5498AAD9 Coding: 00250012043600080000 Shop #: WSC 68012 187 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LG 003013 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018LG_VW36.rod VCID: 7AFB47EFFDDF50590F-802F VINID: 9E65EAAAA15EA939C51850C1187C2E91C9 3 Faults Found: 5231 - Fuel Rail/System Pressure P0087 00 [096] - Too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 278019 km Date: 2024.11.06 Time: 19:48:14 Engine RPM: 526.00 /min Normed load value: 99.6 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 100 C Intake air temperature: 37 C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 12.500 V Unlearning counter according OBD: 40 Fuel temperature: 32.7 C Mean injection quantity: 13.64 mg/stroke Rail pressure regulation: status-Bits 0-7: 4 Fuel high-pressure: actual value: 70700 hPa High fuel pressure: specified value: 596500 hPa Pressure control valve adaptation factor: 1.1204 Fuel level: 45.00 l 10061 - Fuel Pump P3043 00 [096] - Mechanical Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 277984 km Date: 2024.11.06 Time: 08:10:10 Engine RPM: 989.00 /min Normed load value: 52.2 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 4 C Intake air temperature: 3 C Ambient air pressure: 1010 mbar Voltage terminal 30: 14.500 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 10063 - Fuel Pump Circuit P3073 00 [237] - Electrical Malfunction MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 278019 km Date: 2024.11.06 Time: 19:48:14 Engine RPM: 287.50 /min Normed load value: 100.0 % Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 100 C Intake air temperature: 37 C Ambient air pressure: 1020 mbar Voltage terminal 30: 12.220 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine status: COENG_RUNNING Engine status-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3 Readiness: 1 1 0 0 0 Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1 Part No SW: 5N0 920 882 C HW: 5N0 920 882 C Component: KOMBI H04 0417 Serial number: 00000000000000 Coding: 111F01 Shop #: WSC 01357 011 00200 ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04114 ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_004_VW36.rod VCID: 3365AACB9A3561118C-8067 1 Fault Found: 9453074 - Fuel Level Sensor 1 B103E 1B [008] - Resistance Too High Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 224 Mileage: 277953 km Date: 2024.11.06 Time: 21:03:32 Sper ca experienta mea sa mai ajute si pe altcineva asa cum si eu la randul meu am fost ajutat si salvat citind experientele altora de pe forum. Daca moderatul considerul ca postare nu este ok, o poate sterge fara suparare. Poate cineva sa imi spuna daca sistemul asta de combustibil de la Hoffer e ok ca si calitate sau m-am pacalit? Multumesc si spor la treaba.4 points
-
Guys, nu va certati. Am masina la schimb, si inca ce masina, nu ma ploua, nu ma ninge, am cu ce duce copiii la gradinita. Important e sa iasa bara aia cum trebuie.3 points
-
Salut, Observ ca a fost sters postul meu...Ii multumeam pt poze si apoi glumeam ca este cocalar...Daca cineva se obosea sa citeasca posturile de mai sus, ar fi inteles ca doar glumeam si ca de fapt eram ironic la adresa altor membri, il stimez pe Corado si sper sa si el a inteles acest lucru. Daca nu a inteles ,atunci sper ca o faci acum, prietene. In rest, nici nu stiu ce sa mai zic, stergem ,aprobam... Seara linistita.3 points
-
3 points
-
Bun, incerc sa mai fac cateva clarificari. Stim cu totii cum sunt drumurile in RO, mai ales in sezonul rece. E nevoie de ceva curaj sa mergi cu 20 inch+ pe la noi si vara, dar mai ales iarna. Asadar, calculele au fost simple, 22 inch pe iarna am exclus din start si nu reprezinta o varianta pentru mine nici la nivel teoretic. Prin urmare nu imi ramane decat varianta de 21 inch. Din moment ce am vrut un look cat mai curat OEM si ceva care sa se potriveasca fara distantiere, alte prezoane etc. nu am avut decat un singur model la dispozitie. Greseala pe care am facut-o si mi-o asum acum, este ca nici prin cap nu mi-a trecut ca jantele astea exista pe dimensiunea de 21 inch, cu doua J-uri diferite. Mai exact, ce ofera Audi ca solutie oficiala de iarna pentru RS6 si ce am luat eu sunt 8.5j (cu cauciucuri 245/40). Ce vine stock pe RS6 pe 21 inch, daca nu se opteaza pentru 22, sunt 10.5j (cu cauciucuri 275/35). Cele 10.5J nu se gasesc decat SH, la un pret deloc mic si de multe ori sunt cu semne de utilizare. Parca nu imi vine sa dau o gramada de bani sa pun jante deja julite pe o masina nou nouta. Asa arata cele 8,5J pe masina, la fel ca la mine: https://www.youtube.com/watch?v=Xhif8jolmPw Asa arata cele 10.5J pe masina: https://youtu.be/jm3l0i1dIUQ?t=58 Diferenta e vizibila in bine cu 10,5J, dar nu e de la cer la pamant si nu se apropie nicidecum de aspectul oferit de cele de 22 inch de vara. Ca idee, la RSQ3 pe iarna, am fix acelasi model in 10 spite, dar pe 20 inch. Pe vara, am tot 20 inch, specificatii identice, dar ceva mai frumos diamond cut. Cum le pun pe cele de iarna, masina devine instant mai putin atragatoare. It is what it is, trebuie sa existe si o latura practica a masinii in sezonul rece, niste jante mai simple care sa tina la solutiile de pe drumuri etc. Nici eu nu am avut problema asta in trecut, cand pe masini aveam 17/18/19 inch, variante erau pe toate drumurile. Dar cum urci peste 20/21 inch deja alegerile sunt cam facute pentru tine, daca urmaresti aspect OEM si compatibilitate... "Multumesc de intelegere" 😅3 points
-
Etrieri - episodul 2. Din motive logistice abia weekendul ce a trecut. Surpinzator, pe dreapta lucruruile mai ok fata de stanga - inclusiv cablul de frana de mana este intact (pe stanga nu o mai duce mult) Poza cu etrierul vechi - cei cu ochiul format o sa vada un detaliu "dragut" (not!) pe care l-am descoperit de ceva vreme, unul din motivele pentru care am mers pe etrieri noi mai degraba decat reconditionare La stanga va trebui totusi sa curat si regresez glisierele - pareau ok la mana, insa agata putin. La drepta am facut operatiune si merg "ca unse"3 points
-
3 points
-
Viitorul energetic suna bine … e la mana lui Dumnezeu …poate bate vantul ,ploua …. https://m.dcnews.ro/suntem-la-mana-lui-dumnezeu-in-energie-am-facut-tot-ce-ni-s-a-cerut-in-ue-iar-astazi-suntem-dependenti-de-importuri-cum-am-ajuns-sa-avem-pret-dublu-fata-de-austria_978242.html “Avem un preț dublu față de Austria, de exemplu” ”Este de vreo 3 ori mai mare decât în Statele Unite, decât în China și alte piețe în care noi concurăm.” “Anul trecut a fost un an deosebit de bun pentru sectorul energetic. Pur și simplu, am fost norocoși. Am avut o producție hidro mare, a plouat mult, a bătut vântul. Deci, suntem la mâna lui Dumnezeu și în sectorul energetic”3 points
-
Va salut! Nu aveam vibratii sau admisia infundata dar aveam un tacanit de injectoare la rece si am banuit ca ar putea fi saibele de foc. O alta cauza ar putea fi pompa Petrom de unde am alimentat in mod constant in ultimele 3-4 luni cu motorina standard. Mi-am comandat saibele de foc, o-ringuri, suruburile OE si l-am sunat pe Catalin @EEXCALADEsa programam o intanlire. Am apelat la el in urma discutiilor de pe aici, a review-urilor pozitive si ca na..suntem forumisti. N-am regretat, mi-a placut cum a lucrat, curat, tacticos si dedicat, exact cum imi place mie plus ca am avut si niste discutii interesante. Nu-mi place mie sa deranjez omul cand lucreaza, cum nici mie nu-mi place sa fiu deranjat, dar el se pare ca nu a fost deranjat. Garniturile, dupa cum se vad in poze, aratau destul de bine, valorile injectoarelor erau ok, dar astazi cand am pornit masina n-am mai auzit tacanitul ala, dar mai testam. Am alimentat si cu OMV extra, poate si asta e una din cauze, dar saibele oricum trebuiau schimbate, chiar si preventiv. 7P, CASA, 237.500 Km.3 points
-
Pentru a fi omologate pentru Europa, anvelopele all season trebuie sa aiba simbolul M+S pe ele. La americani este suficient semnul de fulg de zapada, dar in Romania nu este suficient doar acest lucru. Deci, cand ne luam anvelope all season, sa fim atenti sa aiba marcajul M+S pe ele.3 points
-
Am incheiat si minivacanta de 3 saptamani - aprovizionarea de toamna - jumatate din camara s-a mutat in Luxembourg. Inainte de plecare am montat rotile de iarna cu anvelope noi Hankook winter icept rs3, am facut schimbul de ulei si filtre, am schimbat 2 bujii incandescente care au dat eroare. Am schimbat si prefixul. Masina s-a comportat foarte bine la drum.3 points
-
3 points
-
Termenul de valabilitate de pe ambalaj se referă la data până la care poate fi pus în haldex. Cei care au stabilit acea dată, sigur au luat în calcul și cei 3 ani de utilizare. Deci in total ar avea minim 6 ani de valabilitate de la data producției. Plus că termenele de valabilitate reale sunt mai mari decât cele trecute pe ambalaj. Bucurați-vă de mașină și nu vă mai stresați cu toate mărunțișurile.3 points
-
Hopa, au sarit "in sus" progresistii! 😄 Ma asteptam..😄 @detinator vorbesti despre "conspiratii" si politica dar nu stii sa faci diferenta dintre un imigrant care se stabileste cu forme legale, care munceste legal, plateste taxe si unu care "sare gardu'" sau trece cu barca gonflabila canalul in tara vecina si primul lucru pe care il face e sa "dea in cap si sa fure". 🫡 Ca tot ai mentionat de "fake news", daca tu ai crezut ca "desenele animate" de la Capitoliu au fost "pe bune", ce sa zic, nu mai coninui, nu vreau sa "poluez"...😄 @acidone77Am dat upvote la replyul de mai sus. Legat de "diesel": Sa nu uitam de Cayenne modelul care a cam "salvat" brandul de la faliment, dieselul era relevant, mai ales pe un "Touareg" mult mai luxos si sportiv, am condus si V8-ul diesel care era un MONSTRU, cuplul e impresionant! Chiar si Panamera diesel se misca binisor, mai performant ca un GOLF GTI, mie mi-au placut, range de peste 1400 km cu un plin de 100 de litri pe autostrada. "Puristii" vor spune ca sunt "tractoare", insa tot mai bine decat "aspiratoarele" de azi. 🙄3 points
-
Conteaza enorm ca nu e a ei, si ca perpetuezi fake-news-ul. Ce legatura are masina care i-a fost pusa la dispozitie de cine stie ce guvern cu Ursula, si ce legatura are Ursula, presedintele comisiei EU, cu masinile electrice? Comisia executa ce decide parlamentul european oricum. Ia-o mai incet cu conspiratiile, ca nu ne intereseaza aici vaccinurile tale ai studii economice? Aprecierea unei monede creaza multe probleme cand vine vorba de exporturi3 points
-
vine vine iarna ... Am montat rotile de iarna, curatat etrierii, basculele, capete de bara, protectii disc de frana, amortizoare, tot ce e pe dedesubt, unde am avut acces Am dat vreo 3 staturi de ceara pentru cavitati de la Nigrin la Spray ... Urmeaza sa dau si pe praguri pe exterior un strat doua dar trebuie sa spal masina mai intai Am dat un strat de ceara si pe interiorul jantei, dupa ce am curatat-o ...3 points
-
Omenirea a trecut prin momente mult mai dificile decât cele actuale. Noi o ducem infinit mai bine decât orice generație anterioară. Civilizația nu poate decât să evolueze, asta o demonstrează istoria. Vremurile dificile și războaiele sunt cel mai puternic impuls pentru civilizație, pentru că oamenii sunt forțați să iasă din confortul propriu și să găsească noi soluții. Folosirea combustibililor fosili va face parte din istorie deoarece omenirea va avea nevoie de tot mai multă energie. AI consumă deja cantități enorme de energie. Singurele surse de energie ale planetei noastre e Soarele și reacțiile atomice, altele nu există, iar la ora actuală folosim o cantitate infimă din energia generată de Soare, iar centralele atomice cu fuziune nucleară sunt abia la începuturi. Pe scala Kardashev a civilizațiilor, suntem momentan undeva pe la 0.7 din civilizația de tip 1. Cine e interesat de această scală, poate citi aici: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale La un moment dat vom ajungem să captăm direct toată energia generată de Soare fără să așteptăm milioane de ani să se producă petrol și gaze din fosile.3 points
-
N-au nicio treabă electricele cu salvatul planetei, dar nici să ne facem noi griji pentru planetă nu e cazul, ea va fi tot aici mult timp după ce noi ne vom autodistruge Totuși trebuie descurajată poluarea în orașele mari, iar acolo NOx și PM sunt factori principali, nu CO2.3 points
-
3 points
-
3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00