Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/06/2022 in all areas

  1. A venit momentul acela cand "stergem prafu" Cum piticii nu dorm... trebuiau facute schimbari, lucruri pe care, unele dintre ele, mi le doresc inainte sa am masina, si am facut atat research si am cautat atat de mult unele lucruri (fiindca unele nu sunt deloc ieftine si am tot "vanat" produse pe site-uri de anunturi internaltional SAU anumite servicii... ) incat au devenit obsesie. Volanul: Volan de R8, mi-l doresc pe un Audi, inainte sa am Audi. Cumva acum cateva luni am reusit sa gasesc unul la un pret decent (foarte scump in realitate, insa decent prin comparatie cu 99% din piata de volane de acest tip, fiind foarte rare). Volanul este nou si personalizat avand toate elementele originale chrom satinat facute piano black, airbag in piele si padele metalice de Urus. Evident, masina mea nu stie sau nu are deloc unele functionalitati de pe comenzile acestui volan, asa ca a trebuit o abordare custom. Am gasit la niste baieti destepti din belgia (ambrace eu) un modul facut 100% de ei la niste standarde foarte ridicate, cu ajutorul caruia am putut face fiecare buton functional (chiar daca nu sunt neaparat functionalitatile reale ale butoanelor, macar "fac ceva"). Exemple: - drive select dintr-un buton nu e suportat de masina mea, doar pe facelift s-a pus, asa ca la mine imi face ESP on/off. - race / lap timer face eleron sus/jos - exhaust - opreste/porneste modulul de sunet activ (boxe pe evacuare) - butoanele < > de langa scroll-ul din stanga fac comfort blinking (semnal x 3) (mai exista niste butoane < > tot in stanga, care sunt folosite pentru computerul de bord) - butonul de back din stanga da flash (butonul acesta nu exista pe C7, nu ar fi avut functionalitate in meniu) - butoanele de prev/next song din dreapta functioneaza (nu exista pe C7 aceasta functionalitate pusa pe volan) - cand deschizi usa si motorul este oprit, lumina butonului StartStop face fade in / out iar restul sunt stinse. Overall senzatia la condus este schimbata in bine, aspectul interiorului este mult intinerit si imbunatatit. Trimuri: Aveam de mai bine de 1 an un set de trimuri SH, luate in ideea in care candva voi gasi pe cineva care sa le lamineze in carbon real (adica fibra reala carbon, rasina epoxy, lac protectie UV, etc... ca la carte). Am gasit intr-un final pe cineva - carbonitromania - care parea ca face treaba buna, si desi pretul nu a fost mic, a fost decent comparat cu altii care cereau preturi exorbitante (cat un set SH OEM sau chiar nou... ) Rezultatul final nu a fost bun, a fost mult peste asteptari, a fost extrem de bun. Trimurile au fost facute cu o finete iesita din comun, carbonul se vede demential in soare, efectul "3D" fiind foarte prezent - nu, nu are nici o treaba cu hidrotransfer sau colant carbon, pentru asta platesti pana la urma, ca sa stai in fata Schimbator: Nuca schimbatorului a fost inlocuita cu una de RS cu piele perforata, chromul satinat fiind facut piano black, fiind exact in acelasi ton cu volanul. Coloana volan electrica: Cu ajutorul unor persoane am descoperit ca se poate face retrofit la coloana cu reglaj electric al volanului. Am luat una de pe un S8 + capacul cu buton necesar de A7, au fost montate, cablate, codate. Ideea finala care era ? voiam easy entry activat, adica sa fie ridicat maxim volanul cand intru si atunci cand pornesc motorul sa-mi coboare volanul in brate, setat fiind pe memoria masinii (impreuna cu scaun, oglinzi, etc). Acest lucru banal pentru unii, pe mine ma duce cu gandul intr-o zona de premium/lux a masinilor, acea miscare a volanului cand pornesc, parca masina se muleaza pe preferintele mele, imi face pe plac (plus ca am picioarele lungi si chiar ajuta cand intrii/iesi din masina). Ambientale RGB: Cochetam de mult cu ideea de ambientale RGB (masina avand doar alb, slab ca intensitate). Am gasit un kit ce contine si anumite module, conectate la anumite mufe ptr CAN etc, fac posibil reglajul culorii, intensitatii si al unui eventual joc de lumini / fade direct din MMI. Kit-ul contine lumini pentru picioare, consola centrala, usi, manere usi, buzunare usi. Normal pe generatia C7 nu a existat vreodata selectarea culorilor din MMI, acest lucru se face cu un workaround, prin meniul de selectare intensitate lumina ambientala, o rotita cu f multe trepte, pe fiecare treapta este o culoare iar anumite trepte regleaza cu + sau - intensitatea. E cel mai bun lucru pe care il poti avea pana la urma, integrat cu masina, fara aplicatii pe telefon sau telecomenzi. Cireasa de pe tort? am reusit sa gasesc combinatia de fire corecta (4 fire, au culori diferite...) sa alimentez si iluminatul ambiental din tweetere, lucru ce ma incanta maxim, faptul ca reglez o culoare din MMI, pentru toata masina (exact ca la generatiile noi C8). Acesta este inca work in progress, am montat doar lumini picioare si consola centrala, pe usi nu imi place solutia oferita de acest kit asa ca voi cumpara altul care este 1:1 cu oem dpdv module iluminat, prinderi, etc. si le voi adapta pe toate impreuna. Buton start stop: Asta e chiar simpla si banala, dar de mare efect in setupul curent, butonul de start/stop de RS, cu rama rosie. Cumparat pe cod original, montat in cateva minute, eazy. Concluzia finala, interiorul este total schimbat, intinerit, atractiv (pentru mine cel putin), este total altceva. Nu am foarte multe poze etc, cand voi finaliza proiectul (adica ambientalele din usi) o sa mai revin cu altele. PS: scuzati mochetele neaspirate, s-a lucrat foarte mult la masina, n-a mai ramas timp si de aspirat PS2: oricat de misto ar parea in poze, in realitate e de 100 de ori mai misto Mai multe gasiti (si veti gasi in viitor) pe pagina de instagram dedicata masinii mele: audia7havana
    25 points
  2. Salutare, Din Decembrie 2021 sunt fericitul nou intrat in familia VAG. Precizez de la inceput ca sunt inginer electromecanic naval cu vaste cunostinte tehnice. Mulțumită motivul fericit de al treilea copil am renunțat la breakul benzinar japonez si am ales un VW Touran 2018. Timp de 6 luni am cântărit toate optiunile de masini de familie 5+2 locuri din toate punctele de vedere, modularitate, spatiu, tehnic,fiabilitate, etc. Campion de departe a iesit VW Touran 5T1 cu pachetul Family si doua "integrated child booster seats". Avand acum 3 copii mici (6a, 4a si 9 luni) cautam o solutie sa scap de imensitatile de scaune de copii alese de soție pentru copii si isofix pe scaunul din mijloc. Scaunele de copii integrate de la VAG sunt geniale si suplimentar poti pune un scaun de copil isofix in mijloc(au de serie 3 isofix pe spate). Era exact ce aveam nevoie, cand am descoperit asta am avut un moment "Eureka" asa ca am trecut apoi la partea tehnică. Am vrut sa îmi dau comanda de o masina noua insa am renuntat repede cand am aflat de termenul de livrare de peste 12 luni (la momentul Decembrie 2021). Am periat toate motorizările pe benzină (am exclus diesel din start) si cel dorit era 1.8 tsi 180 cuplat cu DSG7(ambreiaje umede). Sunt f rare Touran 1.8 tsi si luni de zile am periat toate site-urile si nu am gasit nici unul cu pachetul family si integrated booster seats asa ca am renunțat si am avut de ales intre 1.4tsi si 1.5 EVO tsi. Dupa mult citit si dupa ce am testat ambele motoare pe Tiguan (gabarit si greutate similare cu Touran) am ajuns la concluzia ca 1.4 e mult mai dinamic si, fiind produs inainte de dieselgate, nu era sufocat ca 1.5 pt emisii. Problema era ca 1.4 era produs doar pana in 2018 iar eu voiam o mașină cat mai noua si cu cat mai putini km. DSG7 pe ambele motoare era infama DQ200 cu actuatori hidraulici. In domeniul naval se folosesc actuatorii hidraulici pe agregate de 20 de ani fara probleme.Practic aceasta cutie este de fapt o suma a doua cutii manuale robotizate cu actuatori hidraulici. Dupa update-ul facut din cauza fisurarilor acumulatorului si al corpului de valve cred ca aceasta cutie a devenit super fiabila. Din experienta de lucru de 15 ani cu actuatori hidraulici in domeniul naval va pot spune ca sunt extrem de fiabili si teoretic nimeni nu ar trebui sa isi faca griji. Mecatronicul nu va fi o defecțiune recurenta daca se face mentenanta corect. In Romania, doar cei care fac multi km exclusiv in Bucuresti in traficul ala infernal pot intampina probleme, insa doar daca tin uleiul in mecatronic "for life". Lucrând in domeniul tehnic naval cu actuatori hidraulici si multe tipuri de uleiuri de la mari producatori am avut pe mana multa documentatie tehnică pentru uleiuri. Va pot spune clar ca uleiurile hidraulice nu au viata indelungata in functiune cu fluctuatii mari de temperatura. Mai mult decat atat dupa maxim 5 ani de "shelf life", adica ulei nefolosit din stock, in fiecare an obligatoriu trimitem proba de ulei la laborator sa verifice daca uleiul mai este in parametri.Am mai multa incredere in producatorul de ulei decat in VW. Asta pe mine ma face sa nu cred povestea cu ulei hidraulic pe viață in mecatronic. Eu il voi schimba la 5 ani sau 100.000 km, merg maxim 40% in oras pe un trafic relativ fluent (Constanța). Cei care fac mai multi km in oras ar trebui sa scurteze intervalele. Referitor la distributia pe curele dintate "for life" iar sunt sceptic. Daca masina sta numai in garaj poate as mai crede, a mea sta afara intr-o zona cu aer umed si sarat asa ca tot la 5 ani voi face si distributia. Am deviat de la subiect... pana la urma a aparut un Toran 2018 1.4 tsi DSG7 cu 50.000 km pachet family si doua integrated booster seat si l-am luat imediat fara sa ezit platind in avans suma integrală. Am masina de 9 luni in care am facut 13.000 km si sunt super multumit de mașină din toate punctele de vedere. Sunt extrem de dezamăgit ca VW probabil va inceta sa mai producă Touran in favoarea mai scumpului si mai inghesuitului Tiguan Allspace. Mi-as fi cumparat fara doar si poate urmatoarea generatie Touran daca ar produce-o. Drumuri bune si multi km fara incidente.
    10 points
  3. În ultima perioada nu s-au întâmplat prea multe lucruri de menționat, dar Green Bora nu a dus lipsa de atenție iar răsfoind galeria din telefon am mai găsit niște poze cu cele întâmplate! Am achiziționat o unitate MFD, iar din cele 2 + încă o față am reușit să obțin o unitate pe placul meu ca și aspect (display, butoane, ramă). Am montat în portbagaj un cârlig pentru sacoșe, împrumutat de la un Audi! Avem și o lampa ce-și așteaptă rândul în a fi montată (asta după ce reușesc să fac cablajul cu mufe/ pini, cât mai oem-ish), deoarece lampa originală montată in partea stângă a portbagajului nu-mi pare suficientă. Reușit într-un final să trec la kit-ul de ștergătoare AERO! Ocazie în care a primit ștergătoare noi Bosch Aerotwin.
    10 points
  4. Buuun. Suntem in februarie, incercam sa rezolvam cu returul la ulei. Dupa ultimele poze, am rezolvat punand o bucata de furtun special pentru ulei/combustibil si facand la fiecare dintre capetele tevilor o infasurare cu banda de aluminiu, pe care sa se stranga colierele si care sa functioneze ca niste garnituri. Bineinteles, am facut asta dupa ce am pus fara si picura O sa impart povestea in mai multe postari, ca sa nu facem un roman lung si semi-plictisitor. Bun, urmatorul lucru se intampla la inceputul lui iunie. Masina merge, vreau sa merg cu ea, deci trebuie sa mai pun chestii la punct. Cel mai important si primul de care sa ma ocup a fost aerul conditionat. Aveam compresor luat anul trecut, trebuia curatata instalatia de span si montat radiator de clima nou. Asadar, am fost cu compresorul inainte sa il montez la un service specializat in a/c sa ii puna ulei nou, urmand sa revin dupa montaj tot la ei pentru curatarea instalatiei. E o procedura mai speciala si nu am vrut sa-mi bag capul. Apoi am comandat radiator si am montat si compresorul si radiatorul in curte acasa. Cu ocazia asta, de mult voiam sa umblu la faruri (boala mea... acum serios vorbind, chiar am ajuns la concluzia ca la o masina in general, pentru mine personal chiar conteaza mult farurile). Sa umblu la faruri inseamna sa schimb becurile xenon cu unele de culoare spre original (am pus 4300k, erau 6000k - albastrui un pic), becuri halogen pe pozitie (ca sa se asorteze) si vad cum naiba curat geamul (plasticul ) pe interior la farul drept. Aici am ales cea mai simpla solutie (si ceva ce am mai facut in trecut) si anume sa schimb plasticele cu unele noi. Zis si facut, olx 200 lei noi noute, pistol aer cald, silicon. Si cam atat deocamdata. Va urma...
    8 points
  5. 16.8xy km Ce se intampla cand iti apare ceva mai drag ca masina in viata? ajungi sa faci in peste 18 luni de la achizitie km mai putini ca cu alte masini in sub 6 luni Am avut si eu un concediu pe 4 roti, sotie si fetita de 12luni+ in masina, si am zis macar de vazul lumii, sa mai fac un update si la topic Cluj -Valkanela (HR) via Vama Urziceni (SM) Tur direct, in tandem, o oprire pt ~50min somn dupa intrarea in Croatia, never again...obositor, atent la cel din spate sa fie tot timpul acolo, obositor... Retur cu oprire pe langa M0 (HU) si aceeasi ruta, insa nu in tandem, parca mai odihnitor... De cand am "schimbat" stilul de condus, aka. no Pop&Bangs cu fetita, am reusit sa scap pe moment de orice senzatie de rau a copilului la drum lung, ceea ce a fost un win pentru mine. Foarte lungi drumurile cand te opresti la bibi...la scutec...la etc etc, dar consumului ii prieste Mi-as dori sa fie mai multe de spus, dar nu prea sunt , masina incapatoare, decenta... Inceput fain de saptamana tuturor...
    8 points
  6. Masina a primit borduri la jante mai mici de 1,5j,ca urmare noua configuratie este de 7,5j fata cu 195/45/15 si 8j spate cu 205/45/15, roti de ceva timp trecute si in carte . Am reusit intr-un final sa cumpar mocheta de G60 Edition One …. mocheta care masina mea a avut-o dar a fost vanduta( este o mocheta atipica din piese si foarte rara 500 buc.) . Se poate spune ca acesta era ultimul element distintiv care-mi mai lipsea. Evacuarea a primit si ea atentie .
    8 points
  7. Buna ziua, Numele meu este Flavius, locuiesc in vestul Germaniei de aprox un an si jumatate si de cateva zile sunt proprietar de golf 7 facelift combi, primul vw. Sunt incantat de masina, cu toate ca nu am facut inca 1000 de km cu ea. Masina este din octombrie 2017, are 95.000 km reali, revizii la doar la reprezentanta, garantie mai 3 saptamani si a costat 12.500 euro. Am cautat aproximativ 3 saptamani masina, initial am vrut opel astra j apoi k, plecand de la un buget de aproximativ 6000 euro, apoi tot am crescut. Am fost foarte dezamagit dupa ce am ratat un opel astra k full, din olanda, cu 92.000 km, 1.6 cdti manual, iar apoi am gasit un golf 7 1.4 tsi comfortline in nordul Germaniei, care s-a dat si el de pe o zi pe alta, pana am negociat, a venit cineva si l-a luat la pret intreg. Apoi, cu gandul de a conduce prima data un golf 7, eu cautam 1.4 tsi, am avut in apropiere un 1.6 diesel la un dealer turc, am facut test drive si am fost impresionat de cat de silentios este la relanti, fara vibratii si ce rotund suna, dar era 13.500 euro cu 136.000 km. Am mai condus ocazional un golf 5 1.4 manaul, si mi-a placut pozitia la volan, ergonomia, scaunele, mi-a ramas de atunci vw in cap. Am cautat la privati pe ebay (la autohaus sau dealear fiind cu aprox 2000 euro mai scumpe), am negociat si am gasit un batran in Baden Wurtenberg cu care am negociat 2 zile, si am ajuns la 12.500 euro de la 13.500. Masina are ultimul schimb la reprezentanta la 92.000 km, Tuv in iunie, discuri si placute in stare buna, si cauciucuri all season Hankoon kinenergy 4s2, din 2021, in stare foarte buna. Ca si istoric de masini am avut un ford mondeo mk3 tdci timp de 10 ani, an 2005, luat in 2009, m-a servit bine, dar in ultimii 2-3 ani cam cerea bani. In 2019 mi-am indeplinit un vis de a avea masina visurilor, sau asa credeam, Honda civic X, 1.5 cvt elegance, dar pe cat de entuziasmat am fost pe atat de dezamagit am fost dupa aprox 6 luni, cand am avut prima tentativa sa o vand. M-a dezamagit in primul rand zgomotul la rulare din partea rotiilor, AC slab si defectous, faza scurta slaba, protectie termica 0, zgomote suspensie de la 10.000 km, comportamentul cvt, confortul scaunelor, atitudine dealer proasta. Masina avea multe atuuri, echipare peste medie, acc, display bord digital, android auto, lane assist si lande departure, camera, oglinzi electrice si incalzite, plus spatiu din belsug, design atractiv si stabilitate excelenta. Cu toate ca a fost in teorie un companion bun de oras prin cvt, suspensiile erau cam zgomotoase si dure, iar afara masina era cam zgomotoasa si scaunele erau inconfortabile, suport la coapse slab, greutatea fiind concentrata pe fundul, pe langa ca la drum ma si durea spatele, suport lateral slab. Am avut nenumarati greieri in bord (nerezolvati), stalp (rezolvat), CVT whine. Am schimbat uleiul CVT la 40.000 km la reprezentanta, iar desteptii mia-u pus un ulei gresit, de la modelul anterior, cu alte specificatii, ce au facut ca cvt whine sa fie mai proeminent in sport. Am aflat asta cand am facut o diagnoza la reprezentanta in Trier Germania, am platit 280 de euro pe banii mei, iar Autoklass nu a recunoscut niciodata. Alte dezavantaje, schimburi dese de ulei, 6000-8000 km, asa cerea masina deoarece reprezentanta a facut o setare de drumuri grele, probabil sa faca mai multi bani de service. Inteleg un 10-12000 km, dar alti useri de pe forum faceau la 5000 pentru ca asa le cerea masina. Honda a fost vanduta dupa 3 ani si aprox 60.000km, in principiu ca ii expira garantia europeana (3 in europa si 5 in romania), deoarece radiatorul de ac cu toate ca a fost schimbat odata, dadea iar semne de slabiciune, garantia europeana trecea si pentru faptul ca de un an sunt in Germania iar pe autostrada este zgomotoasa si avea scaunele inconfortabile. Logodnica mea are un i30 2014, 1.4 benzina manual, care merge ca in prima zi, are acum 84.000 km, din care 30.000 doar din ultimele 6-7 luni de cand am vandut Honda, cam jumatate din viata masinii am condus-o eu. Este o masina simpla, cu o vizibilitate excelenta, usoara, 1180 kg, comenzi foarte usoare si placuta la condus, cei 100 de cai aspirati isi fac treaba la un mers normal, dar la drumuri lungi de autostrada este putin chinuita. Pentru ca facem drumuri lungi si extraurbane, ne-am gandit la o masina confortabila, practica, economica si la un pret decent, astfel am ajuns la gold 7.5 combi. Ca si echipare este sound, ACC, geamuri cu protectie termica, scaune, ELECTRIC AUXILIARY AIR HEATER, jante aliaj 16, oglinzi incalzite, RADIO "COMPOSITION MEDIA" cu android auto, senzori fata spate, reglaj scaune fara lombar si pe inaltime, sertare sub scaune, schi hatch si cam atat imi vine. Observatiile imediate au fost legate de calitatea masinii per general fata de honda, la exterior gappurile fiind mult mai mici, tabla mult mai tare, usiile grele stau deschise in orice pozitie si se deschid larg, insonorizarea termica si fonica este net superioara, in special de la pasajul rotiilor, scaunele excelente, cu toate ca nu sunt cele agr, am suport foarte bun la coapse si spate, nu am avut probleme la un drum de 4 ore. Sistemul de sunet mai bun, infotainmentul de calitate excelenta ca si rezolutie, meniu dar si speed, cel de honda era efectiv o tableta cu android 4 si grafica slaba. Calitatea materialelor la interior super, buzunare usi capitonate, cotiera centrala si usi imbracate in material textil de calitate, moale si care nu irita, fata de cel de honra, plus feelul general de soliditate. Locul la picioare in spate la Honda era o idee mai bun si masina parea o idee mai lata, dar pot trece peste. Golful ofera spatiu, vizibilitate suficienta, eu am 182 cm, calatorim predominant 2 persoane. Cu toate ca m-am temut ca are doar 5 trepte, sunt ok etajate si la 130 are undeva la 2400 de ture, nefiind zgomotoasa, ciudat cumva la 140 mi s-a parut ca motorul se auzea chiar mai putin. Acc este ce trebuie, lucreaza foarte fin, ofera un tampon rezonabil, nu bruscheaza. Cel de honda era nerafinat, brusca cand detecta o masina, chiar dadea in nas, iar daca era vale si limita de 100 sa zic, prindea viteza, nu stia sa mentina, era riscul de radar. Directia este precisa, poate o idee mai grea decat voiam, dar da feel de soliditate, iar schimbatorul de viteze si el da un feel de soliditate, e precis, chiar am condus in urma cu o luna un porsche boxter s si am fost surprins de ce grele au fost comenzile, dar in acelasi timp ce feel si precizie, la golf nefind la fel de grele dar feelul de precizie si soliditate este cumva similar. Suspensia este confortabila dar in acelasi timp f ok pe viraje, ma asteptam mai nasol avand in vedere ca are punte pe spate, nu am auzit nici un zgomot de suspenise. Un alt aspect ce mi-a placut au fost luminile cu halogen, atat faza scurta cat si lunga, cu toate ca nu sunt cu lupa, lumineaza excelent, nu ma asteptam (H7 HEADLAMPS WITH LED SEPARATE DAYTIME RUNNING LAMPS). M-a impresionat cat de rafinat a fost motorul, lipsa vibratiilor si cat de rotund suna, aproape ca un v6tdi, apoi am vazut in optiuni ca are electronic engine sound si nu ma deranjeaza, pana sa nu citesc in optiuni, nu as fi zis. Mai are LECTRONIC DIFFERENTIAL LOCK XDS DYNAMIC TRACTION SUPPORT si ELECTRIC AUXILIARY AIR HEATER si am descoperit recent in meniu ca are si moduri , eco, confort, normal si sport. Parca in sport are un sunet mai placut si un raspuns o idee mai bun, dar putin sesizabil. Mentionez ca nu am buton in jurul schimbatorului de viteze. Singurul dezavantaj este ca am un greier in usa dreapta spate, care apare pe anumite drumuri cu denivelari si la muzica tare cu bas, dar nu tot timpul, acesta a fost si un factor in negociere, sper sa il rezolv cat de repede. Alte mentiuni sunt niste zgarieturi superficiale de pe trimul interior negru de pe bord de la pasager si pe trimul negru de pe usa soferului, daca stiti de unde pot fi comandate poate ma gandesc. Mai am niste zgarieturi, puncte sarite pe bara spate, dar neglijabil, in rest masina arata interior exterior ireprosabil. Consumul de cand am luat-o este 5.2%, combinat, oraselul unde stau nu este aglomerat, nu am facut drumuri scurte, am mers si sport putin pe serpentine dar si autostrada la 140, pot spune ca sunt foarte multumit. Am intrat forum sa invat mai multe despre masina si sa impartasim experiente. Pe viitor poate o sa vreau un upgrade la o camera de reverse.
    7 points
  8. M-am obisnuit sa fie in limba romana, chiar daca traducerile sunt bizare..cel mai bizar fiimd setarile pt sunetul evacuarii, cel cu valvele deschise fiind “prezent”. Am trecut de 13k in niciun an cu masina, asadar probabil ajung la 15k pe an. Cel mai tarziu la inceputul lui 2023 urmeaza al doilea schimb de ulei, primul la 7k a fost.
    7 points
  9. Am facut 76000 Km si a venit vremea sa inlocuiesc discuri si placute fata/spate, plus lichid frana - toate piesele originale. Am cochetat putin cu ideea de upgrade la frane, dar am renuntat in special din doua motive: probabilitate mare de a nu mai putea folosi jantele de iarna de 17" (si nu doresc sa bag bani in alte jante / anvelope pentru iarna) plus faptul ca prefer sa folosesc altfel diferenta (mare..) de bani. Ca sa nu mai spun ca mereu am fost multumit de cum franeaza masina (sa speram ca acum va frana la fel, inca sunt in break-in..) si nu am simtit o reala nevoie de upgrade. Dupa care am facut un detailing interior, nu facusem niciodata asa ceva deci cred ca era cazul. Cu aceasta ocazie s-a aplicat si tratament hidrofob pe toate geamurile (sa vedem cum este, e prima data cand fac), plus curatare compartiment motor (atat cat s-a putut, fara apa). Cam aceastea sunt rezultatele Acum inca ne relaxam inaintea anotimpului rece..vorba romaneasca...n-aduce anul ce aduce ceasul...
    7 points
  10. A trecut si vara, cu plimbari destul de putine si alea pe distante scurte si medii. Da..stiu, merita plimbata mai mult, dar cu WFH si concediile facute cu avionul, mai greu un pic sa adunam kilometri impreuna. Motorul si cutia pare ca s-au mai lasat un pic, se simt mai responsive cand se merge alert iar cand se merge normal consumul e ceva mai bun. La sfarsitul saptamanii trecute a primit si cea de-a doua revizie la 10900 Km, constand in schimb ulei OEM Audi+ filtru ulei. De vreo doua luni au inceput sa scartaie si franele ocazional. Din fericire nu fac mereu astfel incat se poate trai cu ele asa. In rest, se pare ca in sfarsit undeva la finalul saptamanii viitoare, dupa fix 8 luni de asteptare, se va ocupa si cel de-al doilea loc de parcare si voi putea da jos insemnele cu "Wife's Uber" de pe RSQ3 . Simpaticii de la fabrica Audi au gasit in sfarsit toate piesele necesare pentru a asambla S3-ul si l-au trimis catre Curtici. Overall, o experienta destul de frustranta cu asteptarea unei masini noi in anul 2022...sunt multi colegi de forum care cu siguranta stiu la ce ma refer, fiind in aceeasi situatie. Nu cred ca va primi topic dedicat S3-ul, e deja plin de ele pe forum ( @ShadoWzZ @The_Ego) si in afara de un schimb de jante imediat cum iese din reprezentanta, nici nu are planuite alte modificari in viitor. Atasez si o poza, in offroad extrem!
    6 points
  11. La sfarsit de august - inceput de septembrie a avut loc cel mai lung concediu din ultimii ani - o saptamana intreaga Traseu - Iasi, Durau (pentru ca Ceahlau) Miercurea-Ciuc si pein secuime si Brasov. 1000+ km si drumuri de toate felurile. Ireprosabil pana la Brasov, cand incepe sa mearga in 5 ... (ca si paranteza, am mai mers cu masini in 4 cil cu un cilindru mort, si se misca groaznic - m-a uimit cum acest motor abia simte lipsa unui cilindru ...) Si-a revenit la repornire, pe Cheia a mers perfect, pe la Buc iarasi... Bineinteles primul gand - aprinderea... Citit eroarea, si intr-adevar - misfire pe cilindri 2 si 5. Simptom clar bobina inductie (eu am varianta de VR cu bloc de bobine, nu cu bobina pe fiecare bujie. Comandat piesa (afara, ca la noi era cu 300 ron mai scumpa) asteptat o saptamana jumate si montat, regie proprie - iar dupa 35km de testdrive pare ok Pozele sunt din cheile Bicazului.
    6 points
  12. Ziua următoare a fost dedicată traseului turistic nr. 9, pe care l-am parcurs invers, nu de la Cheia ci din spatele școlii din Moeciu de Sus. Chiar dacă urcarea e puțin mai abruptă, e mult mai scurtă decât pe la Cheia. Urcați cât de cât sus priveliștile se deschid și ai ceva panorame de văzut. Liniște, zumzet de gâze, șoimi zburând deasupra pădurii, triluri de păsări... totul parcă făcut să uiți puțin de cotidian. Ajunși pe coama priveliștea se deschide și mai mult, in zare se văd munții Bucegi dar și Piatra Craiului. In vârf este in platou amenajat cu niște buturugi și pietre, in cerc, pe care te poți odihni și admira peisajul. puțin mai jos găsiți Amfiteatrul Transilvaniei, o locație de cazare și cu ceva leagăne frumos amenajate (pentru poze pe insta/feisbuc) Drumul continuă pe lângă vila centrală și după o mică urcare, doar se coboară. Liniște, miros de iarbă cosită, iar in apropiere de Cheia, înainte de a începe casele găsiți și cățeluși sau vaci la păscut. Coborârea spre Cheia se încheie pe un drum pietruit printre case și apoi continuă la stânga, pe asfalt, spre Moeciu de Sus! Înainte de a ajunge în Moeciu de Sus, pe partea dreaptă găsiți cascada "La Chișatoare", care atunci când plouă e mai vizibilă, altfel riști să treci fără să o vezi (e pa șosea deci puteți pune și pe gps). Ajunși la mașină, întrucât se pornise și ploaia am plecat spre Bran, unde am mâncat lângă castel la terasa "Cristian" parcă, niște mici buni și mărișori! Apoi am mers către vilă la odihnă, întrucât deși nu a părut foarte lung traseul a avut 17km, care s-au adunat la cei 18km parcurși pe jos in ziua anterioară. Sâmbătă a fost zi de plecare, iar pentru întoarcere am optat pentru traseul prin Focșani, nu înapoi pe DN1 spre Ploiești. Pe drum ne-am oprit in Ozun, județul Covasna, unde am capturat câteva chestii Apoi ne-am continuat drumul spre Focșani, prin serpentinele de după Ojdula sperând să vedem și ursul care mai iese la DN. Nu l-am văzut de data asta, in schimb ne-am oprit in Lepșa pentru un popas scurt și o cafea la cascada Putna După câteva minute de odihnă, privit și poze am plecat spre casă și am încheiat și acest minim concediu. Cifrele din bord vorbesc de la sine despre relaxare, deși nu am mers foarte încet.
    6 points
  13. Am reușit ieri să instalez proiectoaele OEM și să activez cornering lights. Am pus cu ocazia asta becuri Osram Night Breaker atât pe proiectoare (H11), căt și pe faruri (H4). Sunt mulțumit de lumini în momentul ăsta; aștept un drum de noapte în afara orașului pentru a testa. Mulțumesc Florin pentru ajutor!
    5 points
  14. Nu am zis ca nu curata ,tocmai asta e problema ,ca incepe curatarea din rezervor unde e multa mizerie ,mizerie care ajunge in sistemul de alimentare. Aditivul se pune direct in sistemul de alimentare ,intr-un vas separat si filtru pe retur :
    5 points
  15. Salutare. Pentru ca nu am putut sta degeaba m-am distrat putin inlocuind plansa de bord - este plansa nr 3 - NOUA cu difuzor central, grile ventilatie cu negru lucios OEM si am adaugat un mic subwoofer in roata de rezerva. work in progress...
    5 points
  16. Am luat legatura si cu un service dedicat VAG foarte laudat pe grup Carfix Motors si oferta era de 1.700 Ron pentru distributie (piese + manopera). Cum intentionez sa fac o gramada de operatiuni la masina la prima revizie ( 5 ani 65.000 km) iar reprezentanta refuza sa faca schimburile de ulei cutie+ mecatronic mi-am facut deja programare pt luna Octombrie. Pretul este decent iar din ce am citit pe grup profesionalismul este la cote inalte. Dupa ce fac revizia voi reveni cu detalii si impresii.
    5 points
  17. Ehhh, pitici sunt multi ... si planuri multe Mai avem la interior de gasit capace de bang olufsen pe fetele de usi, avand deja tweeterele de B&O arata ciudat cu Bose pe usi, plus ca cele metalice de B&O arata criminal. Stiu ca nu e cel mai "frumos" sa fac aceasta modificare, neavand sistemul pe masina, insa am deja o bucatica din el iar restul sistemului deja nu mai este stock (am inlocuit un difuzor central cu unul aftermarket mult mai performant si planuiesc si subwooferul sa fie inlocuit cu altul pe cutia originala + amplificare dedicata), nu incerc sa pacalesc pe nimeni ca as avea B&O ci doar imi place sa fie totul pe aceeasi linie vizuala si asa cum zis si mai sus, arata foarte bine Ornamentele plastic de langa MMI sunt negru mat iar pe RS vin in piano black, probabil le voi face curand si pe acelea piano black. Tot la interior exista sansa sa trec la un plafon oem full alcantara, asta ramane de vazut ... (da s-au pus din fabrica plafoane alcantara negre cu cusaturi custom etc, arata f misto). La exterior planuiesc bara fata + praguri de RS astfel incat sa finalizez complet look-ul de RS (spatele este deja acolo, franele sunt, interiorul este .. etc) Nu, nu o sa pun vreodata sigla de RS pe exterior pe undeva, nu vad rostul. Da, la interior am sigle RS fiindca asa vin volanul cu nuca schimbator, nu ma deranjeaza, nu e ca si cand pacalesc pe cineva cu ele . Ultimul pas ce ar mai fi de facut ar fi pe partea de putere, sa ajung in zona de 480-5xx CP, insa are o prioritate f scazuta. Daca trag linie la tot ce s-a facut pana acum, dpdv financiar, ma apropiam cu suma totala a masinii + modificarilor de un RS7 real Cand oi ajunge vreodata sa iau un RS7 veritabil, o s-o iau simultan cu a mea, ca sa pot muta de pe una pe alta tot ce imi doresc Planul cu retrofit la facelift cu matrix e foarte putin probabil, fiindca din tot ce m-am interesat este extrem de costisitor si necesita foarte multe interventii pe masina astfel incat sa mearga 100% corect si fara erori ramase pe diagnoza de orice fel. Bottomline este faptul ca o masina cu un design ce a inceput din 2011 inca arata foarte de actualitate (zic eu, dar sunt subiectiv... ), suceste gaturi pe strada de parca ar fi vreo exotica si nu o vad sa isi piarda acest efect prea curand, deci nici nu va pleca prea curand de la mine.
    5 points
  18. Multumesc @massconfusion! Am luat deja Se poate inchide topicul, sunt intrus acum
    4 points
  19. In sfarsit am facut butelia toroidala. Urmeaza sa mai fac mutarea de la sistemul vechi cu distribuitoare la cel nou cu un bloc comun.
    4 points
  20. Mersi mult! Farurile sunt mult mai ok decat cele de pe Leon, dpmdv. Ajuta putin si faptul ca e mai inalta masina dar clar sunt mai puternice pe formentor. Daca te hotarasti sa iti comanzi, pe unele variante de Formentor au inceput sa fie disponibile farurile Matrix. Pacat ca s-au gandit abia acum... Cat despre motorizare... ar fi bine sa faci cate un td cu cele 2 variante. Intre timp am reusit sa aplic si protectia ceramica pe piele. Multa munca pt un rezultat invizibil, dar merita
    4 points
  21. Îmi rămăsese un obiectiv de atins in munții Bucegi așa că am tras o fugă de 3 zile pentru relaxare . Am plecat in jur de 8 din Galați, traficul a fost așa și așa, când aglomerat când liber, cu excepţia zonei din apropiere de Comarnic. Am părăsit Sinaia și ne-am îndreptat prin serpentine spre Transbucegi. Când am ajuns la barieră am rămas surprinși de mulțimea de mașini dintr-o zi de joi. Ne-am echipat și am plecat spre Babele, după care spre Crucea Caraimanului. La precedentele tentative ori nu ne-a lăsat vremea (ceață densă, gheață) ori nu ne-am mai ținut picioarele să mergem și acolo. De data asta vremea a fost ok, nu foarte înnorat, în schimb vântul a bătut tot drumul până acolo. Am mers pe creastă și la dus și la întors; la întoarcere se rarise numărul de mașini ne-am schimbat și am plecat spre Moeciu de Sus, unde ne-am cazat la Vila Simona (foarte curat, având de toate necesare pentru relaxare). La coborârea de pe Transbucegi până la Sinaia, am folosit cât mai mult frâna de motor și mi-au ieșit valorile de mai jos, semn că sunt pregătit de mașină electrică .
    4 points
  22. Prezint si aici noua achizitie. Din motive de largire a familiei + o casa la munte cu un drum putin mai greu accesibil iarna, cautam ceva mai mare si "mai 4x4" ) decat Golful curent. M-am uitat mult dupa un Mercedes W211 E320cdi 4matic break, dar la noi in tara nu am gasit unul in mintile lui si pana la urma a primat partea practica si am decis sa iau ceva mai economic si nou, ca sa nu transform masina familiei intr-un proiect de restaurare. Apoi m-am uitat dupa un Passat Alltrack, dar cei cativa cm in plus de garda la sol + cateva brizbrizuri nu prea justificau diferenta mare de pret fata de un 4motion normal. Am vazut si la noi in tara cateva masini, dar cu probleme ( erori pe cutie, accidente marisoare etc) si ar fi urmat o cautare destul de lunga asa ca am decis sa risc si sa iau din Germania pe neve, doar cu o verificare de serie sasiu la reprezentanta si pe carvertical. Masina e un Passat 4motion 2018 2.0 TDI cu DSG si motorul de 190 de cai, cu AdBlue, rulaj 150000 km la achizitie. Ca dotari mai interesante are: - scaunele ergocomfort cu masaj la sofer pe care le-am vrut musai ca le stiam de pe Golf ca is super ( aici is in varianta fara alcantara, dar ca profilare tot sunt foarte ok, ajuta foarte mult la Passat ca tetiera e reglabila si pe adancime si poti sa o pui sa iti rezeme capul) - Faruri led full cu faza lunga automata - clima pe 3 zone - ACC - plasa despartitoare la portbagaj - roata de rezerva full ( aici decodarea de vin imi dadea ca are, i-am sunat pe cei de la dealer inainte sa o iau si au zis ca din pacate nu o mai are, dar cand a ajuns in tara am gasit-o la locul ei, cred ca au fost de treaba si mi-au pus-o de la alta masina, ca are dot 2019 si aveau mai multe passaturi la vanzare) - priza 230v in cotiera spate ( nu stiu care e utilitatea inafara de a utiliza un incarcator standard) - radio cd cu display mare si navigatie ( total inutila zic eu, am activat app connect pt Android Auto la reprezentanta acum cateva zile) - padele la volan pt schimbat vitezele ( bucuria mea, dsg in drive e prea setat pe economie, cu motorul cald o tin mai mult pe sport/manual) - camera spate și senzori de parcare -luneta si geamuri spate fumurii - scaune fata incalzite, oglinzi incalzite etc Am facut revizia motor ( ulei si filtre complet), am schimbat toate bujiile incandescente deoarece 2 dadeau erori. In rest masina este perfect curata, nu are nici o eroare. M-am mai jucat putin cu obdeleven si am activat Scandinavian DRL ( DRL pornite si fata si spate tot timpul), refuel quantity, staging la ceasurile de bord si alte 2-3 chitibusuri. Urmeaza sa o bag la un detailing interior-exterior, spalatoriile cu perii din Germania isi spun cuvantul, arata bine, dar nu-ti mai poti numara dintii in lacul vopselei, intra la un polish usor si o protectie ceramica si o curatare integrala cu injectie extractie interior ( e curata, dar se simte cateva secunde cand intri in ea un vag miros de tigara, probabil s-au mai fumat din astea cu vaporizator). Miercuri sunt programat si pentru revizie la haldex cu curatare pompa, filtru si cu montaj de filtru suplimentar ( cei de la reprezentanta Skoda din Suceava au fost foarte amabili si au propus ei toate aceste operatiuni fata de cei de la VW care nu vroiau nici sa curete ca nu le dadea in program, deci de acum voi apela la ei). Revizia la DSG a avut-o la 115000 de km, deci urmeaza probabil la urmatoarea revizie motor. Are jante pe 16, am luat si cauciucuri de iarna Goodyear ultragrip 8, cele de pe masina (Michelin de vara) mai merg un sezon. Ca istoric e destul de curata, a avut doar bara fata si parbrizul schimbate, lucru pe care l-am confirmat cu un tester de vopsea, e neatinsa in rest. Din fericire, am prins din fasa un benghi la parbrizul nou si l-am umplut cu rasina inainte sa dea mustati, poate e si de pe drumul incoace. Fiind luata de la reprezentanta VW, am primit si un an garantie in orice reprezentanta VAG din Europa. A costat 18800 euro la care se adauga platforma pentru adus. Deocamdata n-am scos-o inca la drum lung, dar pare vioaie si agila chiar si prin oras pt cata masina e, ma asteptam sa fie mai vapor, dar e foarte usor de condus, are aproape 5 metri lungime, dar nu simti ca lupti cu ea daca o conduci mai infipt, nici nu e greu de parcat/manevrat. M-a speriat si prima regenerare, nu stiam ce se intampla, uitasem cum e cu diesel :)).
    3 points
  23. Multumesc pentru primire si feedback. Intre timp am mai facut putin peste 1000 de km cu masina. Am fost cu ea la un service local, unde este un mecanic roman si am verificat masina, a ridicat-o pe elevator, pe dedesupt arata impecabil (curat si totul la locul lui, din ce am vazut eu), iar mecanicul a verificat directia si a zis ca bucsele nici nu au crapaturi. A bagat laptopul in ea si a avut 2-3 erori vechi, pe care le-a sters si a zis ca nu erau relevante. A facut si o proba si a zis ca masina este in stare foarte buna. Vineri si sambata am mai facut vreo 940 de km dus intors cu masina din Birkenfeld la Uberlingen, lacul Bodensee (la granita cu Elvetia), 75% autostrada, 10% oras 15% national. Consumul la dus a fost 4.8%, am prins 3 accidente si am stat in coloana pe autostrata (stau), trafic mult de vineri dupa-masa si ne-am decalat cu peste o ora. La retur a plouat mai tot drumul si ne-am bagat prin Stuttgart si la oultet city si consumul a fost 5.2%. Mers normal, cu traficul, pe portiuni nu lungi 140-150 (nu prea a permis traficul si multe restrictii). Am incercat 180km/h (masina stabila, dar deja destul de zgomotoasa). Ca si range la un mers regulamentar cred ca face 1000 km cu un plin, banuiesc ca rezervorul are 50l. Din ce am vazut puteam sa fac drumul de 940 km dus intros cu un plic, mai ramaneam cu aprox 40 km range, dar am alimentat cand mai aveam 160 km range, de siguranta. La fosta Honda, cu rezervorul de 46 l am facut un maxim de 725 km cu un plin pana la Rotterdam, motorul era foarte eficient, pe un drum in olanda (limita max autostrata 100 km h pana la 7 seara apoi 120 dupa), prin Belgia (120 km/h limita max). Ce am remarcat, ce mi-a placut - masina se simte foarte solida pe autostrada, ca un tren, comenziile putin grele, feeling de precizie, mai ales la cutie,, da o satisfactie cand schimb viteza, directia mi-ar fi placut sa fie doar o idee mai usora suspensia bine setata intre comfort si stabilitate. ACC ul excelent pe autostrada, nu bruscheaza, detecteaza din timp, am invatat comenzile bine de la volan, pot anticipa, dezactiva si lasa sa curga, daca am o restrictie, pot reactiva si accelera sau deaccelera lin din acc. Scaunele sunt foarte bune, cu toate ca nu am cele agr(din pacate), sunt un mare improvement fata de honda. Spatarul excelent, nu am avut nici o durere de spate dupa 5.5 h de condus dintr-o bucata, suportul lateral ok, dar nu sport, ias sezutul un improvement mare fata de honda si improvement fata de hyundai, se putea doar o idee mai lung (am 182 cm), sau o idee mai inaltat pe partea din fata (merg cu ele pe cea mai joasa setare). Tin minte ca la golf 5 pe cea mai joasa setare, partea din fara a sezutului este o idee mai inaltata. Per total sunt foarte multumit de scaune, un improvement, dar ma gandesc cum era cu cele agr. Mi-ar fi placut sa poate fi reglate doar o idee mai jos, in Honda mi-a placut ca stateam mai jos. Alte remarci pozitive, ceasurile cu toate ca nu mai am ecranul digital de la Honda, sunt elegante, clare iar displayul central monocrom este informativ (cu toate ca se putea o idee mai complex, de ex cand arata viteza, putea in paralel mai multe inf). Multimedia este foarte responsive, ecranul are culori si rezolutie foarte buna, mult peste Honda, si conexiunea cu apple sau android nu a picat niciodata (la Honda pica des). Sistemul de sunet bun se aude curat, basul ok, peste Honda, clar, se simte o calitate superioara cand este conectat la apple car play sau android auto fata de radio. Mi-a mai placut ergonomia, buzunare usii incapatoare si capitonate, cup holderele cu suport variabil, tin perfect orice pahar de cafea sau apa (inclusiv 0.75 L), Am descoperit usita din stanga de langa volan pentru portofel (imi era dor de ea de la FOrdul mondeo), suportul de ochelari poate tine 2 perechi poate chiar si 3 de ochelari, si sertarele de sub scaun sun binevenite. Cotiera imi place ca culiseaza in fata, iar spatiul din ea este ok, cu toate ca la Honda era imens (intra si un rucsacel), imi e ok. Cu toate ca nu am avut bagaje, 2 trolere medii si un rucsac, 2 umbrele, portbagajul parea gol, sunt entuziasmat. Imi place coverul de la portbagaj care are si o pozitie intermediara, 3 sfert, pentru acces facil, iar gamurile cu tenta inchisa isi fac treaba ok, nu prea se vede in masina. Zgomotul din partea rotiilor este bine atenuat, mult peste Honda si Hyundai, la vant pana la 130 la fel, de la 140 se simte dar e acceptabil pana la 150. Ce mi se pare ciudat, zgomotul de la motor, la relanti f ok, nu transmite vibratii, chiar si start stopul ok, pana la 120 este f ok, in zona 125-135. intre 2300-2500 ture sa zic este mai zgomotos decat mi-ar fi placut, sau are o rezonanta ce imi da o mica durere de cap, nu ca s-ar auzi ceva ne la locul lui, doarr un zgomot de diesel, acolo zgomotol de la vant si roti e atenuat ok si iese mai tare in evidenta motorul. La 120 este perfect, iar ciudat dupa cum am remarcat si prima data la 140, are 2600 de ture, si are o tonalitate mai inalta, mai placuta, nu neaparat mai zgomotos, si vantul din fata se simte foarte putin. Cumva prefer fie sa merg cu 122 km/h sau sa zic sau 139:). Am cumparat intre timp presuri de cauciuc, erau in top pe amazon, se potrivesc bine, sunt aderente, orignal aveam cele textile, cu o cusatura rosie, probabil cele de sound, dar se murdareau imediat. https://www.amazon.de/gp/product/B016BSOGUY/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Mai doresc sa cumpar o protectie pentru bara spate, la portbagaj, si asa am 3-4 zgarieturi, si vreo 3 puncte sarite de vopsea, singurul defect optic al masinii. https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07QTFBFF2/ref=ox_sc_act_title_1?smid=AIAGZUZIYTC0V&th=1 Acum ma gandesc ipotetic cum ar fi cu un mic stage 1, gen 140 cai si 320 nm, a mai facut cineva? e ok la motorul acesta? m-ar interesa o varianta ce poate fi activata si dezactivata usor, gen din aplicatie sau dintr-un dispozitiv, sa nu il folosesc tot timpul. Am vazut ca masina are niste moduri, din setari, nu am buton langa schimbator, am eco, confort, normal si sport. Pot sa zic ca pot sesiza diferenta intre eco si sport, dar nu de la cer la pamant, si eu merg in principal pe normal pe autostrata, si am dat pe sport pe national sau serpentine, parca e mai responsive la pedala si urca o idee mai usor in ture. Am gasit varianta aceasta, ce parere aveti? https://www.racechip.de/shop/vw/golf-vii-2012-bis-2021/1-6-tdi-1598ccm-115ps-85kw-250nm.html Ce nu imi place, cu toate ca am fost la mecanic inainte de drum expres pentru greierele din usa stanga spate, nu s-a manifestat nici cum, ca si cand mergi la dentist pentru o durere, nici pe drum denivelat, nici cu basul maxim si setat spre spate. Pe drum dupa ce masina s-a incalzit putin, a rezonat mai tot timpul, zgomot perceput mai mult din zona pasagerului dreapta. Nu foarte tare, dar ca un zornait cum s-ar atinge 2 doze goale. Teoretic masina mai are garantie pana in 15 octombrie, asa scrie intr-un document oficial al masinii, voi merge saptamana viitoare la reprezentanta sa vad daca pot rezolva. Un alt greier, ce se manifesta la anumite gropi sau la drum rugos, in zona din dreapta a bordului, sau poate chiar tweeter stalp dreapta fata. Din ce am citit acesti greieri sunt cunoscuti la acest model, daca are cineva un sfat sau solutie, este binevenita !
    3 points
  24. Eu il tin conectat de vreo 2 ani pentru VAGDPF si nu am avut nicio pb.
    3 points
  25. Am mai facut un retrofit , ghici ciuperca
    3 points
  26. Cold Air Intake APR full carbon a inlocuit vechiul Ramair Oversize. Zgomotul inutil la mers normal al filtrului deschis, dupa 3 luni de utilizare, am renuntat la el. Sunetul de aspiratie mi-a facut capul efectiv......calendar. Avand soft APR, intercooler APR, am optat si pt intake APR si pt ca admisia trage aer din exterior si are filtru in carcasa 'inchisa'. Mai era si varianta de la VW Racingline, dar cea de la APR mi-a placut mai mult. Admisia Ramair Oversize 346cp. Admisia APR am scos 353/364cp.
    3 points
  27. TFSI e un branding... In spatele acestui branding se afla motoare pe benzina, turbo. In ultimii 10-15 ani de cand Audi foloseste brandul asta, motoarele s-au schimbat, au primit revizii majore, chiar reproiectari complete, cum e si cazul motorului de care zici. 1.4 TFSI pana prin 2010-2011 (adica pe B8 pre facelift, B7) era bazat pe un 1.4 turbo, introdus prima data prin 2004-2005, cu distributie pe lant, injectie directa, intercooler si cu probleme la consumul de ulei. Nu mari, dar existau. Din 2011-2012 (B8 facelift, B9) motorul asta a fost reproiectat complet, a primit distributie pe curea, charge air cooler si nu mai consuma ulei, cel putin nimic notabil. Ele tot TFSI se cheama, dar sunt motoare complet diferite. Asta ar fi explicatia din spatele postarii @halamadrid Pe scurt, nu, tfsi-urile noi (care cel putin pe platforme transversale sunt aceleasi motoare ca TSI-urile), inclusiv alea de 2L si 1.4L, nu mai au probleme cu consum mare de ulei, deci poti lua linistit, daca masina e intretinuta corespunzator.
    3 points
  28. Pai in primul rand ma gandesc ca ai un contract in care ai primit asistenta gratuita 2 ani daca nu ma insel...de ce sa platesti tu platforma?Daca ramaneai in Portugalia cu ea,plateai platforma sa-ti aduca tigaia la Metroplm? Altfel iti luai ceva second-hand si ii purtai singur grija!
    3 points
  29. Partea a doua ;))) Ramasesem dator cu vreo cateva poze de pe traseu: Rosia in parcare: Ceva poze de pe carare: Si din nou, lacul Scropoasa: Cum ziceam... daca in prima parte a traseului am intalnit 2 rataciti care voiau sa dea o fuga in Cheile Orzei la Scropoasa era autostrada. Normal, lume multa... oameni putini. Purced usor spre Cheile Zanoagei si observ cum unui cetatean ii scapa un sevetel umed prin padure. Nu ma pot abtine sa ii zic "Alo, domnu ati pierdut ceva!" "Da, dumneata domnu' in tricou galben, v-a cazut un servetel!". Golul din privirea lui... priceless ;)) Ialomita era scazuta, puteam chiar sa fac traseul prin ea... dar am zis sa nu ma ud la sandale Pana la urma, la punte a trebui sa intru in apa ca ma prindea maine... In sfarsit ajung la camping... dau o tura... mi se face foame. Aveam doar 6 lei in buzunar. Normal ca nimeni nu avea POS ;)) Fac vreo 3 poze, iau o bere la 0.5 si... inapoi pe traseu. De data asta puntea era mai libera, o tanti se chinuia sa coboare pe scara... ii arat cum... doza era deja goala o pun in rucsac... foame mare... la masina ma asteptau 3 gogosi cu gem si vreo 3 "sandwishe". Normal, am uitat sa le iau dupa mine... Ajung la Scropoasa, caut un cos de gunoi, las doza (impreuna cu cheita) si... purced pe deal spre Cheile Orzei... Cu chiu cu vai ma taras prin padure si reusesc, intr-un final sa ajung in varf... Normal, ca sa am de unde sa cobor. Ajung iarasi la rau si ma opresc sa imi trag sufletul. Deci conditie fizica 0. Pardon. Negativa. Pe cand imi scuipam cea de a nu mai tin minte cata pereche de plamani, apare un grup de drumeti si pun de gustare langa mine. Ma invita sa gust din pachetul lor... foame nu-mi mai era de mult dar atat de bine mirosea salamul ala de vara ca n-am putut refuza Mai stau ce mai stau, pulsul imi scade sub 200 si ma duc sa vad partea din spate a barajului... Shotanc! Shotanc! mai o urcare, mai o coborare... ajung la zona unde acum mult timp era un lant/cablu... care normal ca era colac pe partea cealalta. Aveam doua optiuni: faceam pe capra neagra pe perete ajungeam relativ repede dincolo coboram pana la rau si... bagam un pui de somn pana dimineata urmatoare ca nu ma mai vedeam in stare sa urc iar pana sus Nu, failure is not an option. Aleg varianta 1... si dupa putin timp incep sa recunosc peisajul. Dupa 30 de ani: Cum nu aveam cheia de la usa... a trebuit sa ma intorc... Pe drum am vazut ceva frumos: Ajung la locul unde am facut popasul si fac dreapta, spre vale. Si merg si merg si merg.... si nu se mai termina si iar mi-e foame si padurea devine mai deasa. Ma uit pe harta inca 1km. Inca 900m... moooor.... si apoi am iesit la lumina: Rosia ma astepta in parcare... putin incinsa... deschid usa... iau punga cu gogosi umplute... scot una... o mananc pe nerasuflate. Mai iau una... Musc din ea... mama ce buna eeeee... Toata ziua am visat la ea ;)) Decid sa mut masina vreo 100m, mai la umbra... Termin gustarea, termin si apa si ma pun usor in miscare spre casa...
    3 points
  30. Deci... daca tot am limbarita, hai sa incep sa povestesc de prima tura in Bucegi anu' asta: Dobresti - Scropoasa - Cheile Zanoagei - Camping Zanoaga si retur cu stop in Cheile Orzei. Traseul e acesta https://en.mapy.cz/s/masunekegu (folosesc mapy pentru ca e free si are cam 99 din traseele din aplicatiile platite. Si da, poti salva hartile offline). Am plecat din B pe la 7... CB - stanga pe DN7 in Chitila - dreapta pe DN71 la Tartasesti - Targoviste (direct prin oras) - am continuat spre Fieni - in Pucheni am facut stanga spre Caprioara/Cerbu/Vanatoru... din 7km vreo 4 sunt asfaltati (pana la Caprioara), vreo 2 sunt de pamant dar destul de neted (pana la Cerbu) si de acolo pana Dobresti/Vanatoru' e putin mai "rough" dar nu prea... Rosia am lasat-o la poarta.... trebuia sa o duc putin mai in spate dar... aia e. Poarta parea inchisa... era cineva in curte, dar nu m-a bagat nimeni in seama. Imping in poarta si vad ce se deschide... Continui pe langa cladiri si ajung la cealata poarta. Nu mai fusesem acolo de 30 de ani. Ialomita se tara pe pietre... poteca e plina de urzici si... mai si plouase cu o seara inainte. Dupa 2km - cand am ajuns la intrarea in Cheile Orzei... doar gulerul de la tricou mai era uscat. Asa ca am facut dreapta prin padure - o urcare usoara... cica - pana in deal mi-am scuipat plamanii de doua ori. Coborare usoara - vorba aia, urci ca sa ai de unde cobori, si ajung la Lacul Scropoasa. Cer senin, lacul verde... purced spre Zanoaga... lume multa... oameni putini. Ca in trafic. ... va urma...
    3 points
  31. Salutare, Dupa 10 ani de mers numai cu masini in 2 usi, de voie si de nevoie am trecut la 4 usi :)). Noua masina a familiei este o Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310cp 4drive. Comanda a fost plasata in Octombrie 2021. Dupa aprox 4 luni am fost constrans de criza semiconductorilor sa elimin din configuratie camerele 360 si portbagajul electric pentru a evita o intarziere de pana la un an. Asadar masina a ajuns sa aiba urmatoarele optionale: - Pachet piele petrol blue cu scaune fata CUP - Sunroof panoramic - Sistem Audio Beats - Connectivity Box cu incarcare wireless si amplificator de semnal Cupra ofera un pachet destul de generos de dotari in varianta standard deci ar mai fi de mentionat: - Faruri Full LED - Camera marsarier - Kessy - Full Link Wireless - multe alte sisteme de asistenta + siguranta Pana acum am reusit sa ii montez camera de bord Xiaomi A500S Pro iar cu ObdEleven am activat scandinavian lights si am dezactivat soundaktor-ul. Urmatorul pas ar fi sa protejam cumva vopseaua dar si interiorul. 3000km parcursi pana acum. Evident ca motorul este partea cea mai frumoasa in combinatie cu evacuarea (fara rezonator pentru MY22) . Nu am putut testa scaunele inainte de comanda insa sunt surprinzator de confortabile cu un suport lateral bestial. Atasez cateva poze cu masina si revin cu noutati
    3 points
  32. Urmeaza urmeaza... am tot vrut sa fac postarea dar e ataaaat de mult de scris... incat am tot amanat din motive de... comoditate sa ii spunem
    3 points
  33. 16 statii de incarcare rapida cu 1.10 lei / kWh in Timisoara si mai urmeaza cica inca 21 statii. https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/soferii-cu-masini-electrice-le-pot-incarca-de-azi-in-16-locuri-din-timisoara-1631518/
    3 points
  34. sa o stapanesti sanatos. eu as pune folie pe consola aia jos. o vei zgaria cu cheia, cu telefonul, cu bauturile cu orice. pare ca eu nu mai primesc masina. adica nu pana expira voucherele ceea ce o bataie de joc fara margini. masina comandata la 1 sept 2021, am termen saptamana 11 din 2023 si sigur la data aia voucherele vor fi expirate. evident, nu ti se da nici masina la schimb ca deh, e vina ta ca ei nu o produc. acum chiar SPER sa nu o mai primesc ca asa ma duc frumos in germania si bmw seria 2 active tourer 2022 scrie pe mine. second, evident. o adunatura de incompetenti. li se taie gazul ne-a zis cineva pe aici. e uite ca nu li s-a taiat gazul si produc masini, dar pt alte piete. pe aceeasi masina ei iau peste 40k in germania, deci logic de ce nu o produc. dar sa lasi oamenii asa cu anii e bataie de joc fara margini.
    3 points
  35. Inca o iesire la mare. Cu aceasta ocazie am remarcat ca sitemul de esapament face prea multa galagie. Am masurat si este undeva la 100-110 db la turatii mai mari. Costurile inlocuirii ar fi foarte mari (doar una din componente costa 6300 euro) si ma intereseaza un "db killer". Adica ceva de pus la iesirea din toba sa mai reduca zgomotul (pentru ca in rest nu ma deranjeaza nimic si chiar apreciez ca este totul original). E clar ca sitele sunt ruginite in tobe si aerul trece "direct". Am vazut astfel de sisteme pentru moto. La ce diametru imi trebuie mie nu stiu cat sunt de eficiente sunt (60-77 mm). O alta alternativa ar fi sa caut o toba finala cu camere-site-etc (adica nu una sport ca nu ma intereseaza). Poate are cineva experienta cu aceste sisteme si ma poate indruma pe ce varianta sa merg. Atasez si cateva poze.
    3 points
  36. Un amic mecanic a rezolvat o masina cu pornire greoaie la care a schimbat multi senzori fara rezultat. Demarorul atingea turatia de pornire, fara erori pe ECU dar pornea dupa cateva incercari. L-am pus sa masoare atunci cand invartea demarorul tensiunea intre borna plus a bateriei si plusul ECU si de asemenea intre borna minus a bateriei si minusul ECU. Totul ok pe ramura de plus. In schimb, pe ramura de minus apareau pulsatii de tensiune ciudate. Dupa ce a refacut traseele de masa intre motor si caroserie atat pe partea stanga cat si pe dreapta (strans papucii pe cabluri si curatat locurile de contact) a pornit la sfert. Sunt 3 saptamani de atunci si nu a mai fost nici o problema. Cei cu probleme pot avea in vedere si acest aspect ca ultima verificare, daca nu au alte erori.
    2 points
  37. E recomandat pentru cutie si boltul de blocare procedura urmatoare : opresti, pui in N, tragi frana de mana si eliberezi pedala ( sa tina in frana de mana ), calci din nou frana si in final pui in P. Cam asa fac eu la deal, pe drum drept merge si clasic ( pus in P si frana de mana ).
    2 points
  38. Daca ai obd11 poti verifica si cu el DPF, ca sa nu ai doua dongle-uri dupa tine.
    2 points
  39. Maine ridic de la VW Atlas-ul 4 Mot SEL echipat cu de toate. Este dit'ai sufrageria dar cum noi in RO nu avem asa ceva cred ca ar merita sa vi-l prezint cu toate ca o sa apuc sa-l conduc doar vreo 500km pana ma intorc in RO o perioada. Mi-e dor de golfulet
    2 points
  40. Salutare grup, Revin cu "povestile" mele. In prima faza le multumesc si imi cer scuze, si pentru inainte si in avans, fata de @vlahdacoroman si @moroenius. Filtru de particule curatat, schimbat racitorul de EGR, resetat valorile care sa indice faptul ca a fost "schmbat" dpf-ul, dupa 300km (100 intern+200 extern) sa aprins din nou martorul de DPF, iar dupa inca 90km a intrat in limitare.Efectiv nu isi mai face regenerarea. Fiind la Cluj, am dus masina la un service cu care am mai lucrat, iar concluzia lor a fost ca nu au fost codat / setat corespunzator in memoria calculatorului, faptul ca s-a curatat dpf-ul. Informatie suplimentare ce am aflat, e faptul ca acest model nu stie regenerare fortata in mers, decat pe stationare. Ei presupun ca problema tot nu sa rezolva cu aceasta setare, dar altceva nu isi dau seama ce poate fi, si ca ma paste un DPF off. Nu mai rezist cu ea, si nu stiu incotro sa ma indrept. Am vorbit la reprezentanta in Oradea, au zis ca nu imi garanteaza ca vor gasi si/sau rezolva problema, si ca ma va cam ustura buzunarul ca sa faca diagnoza pas cu pas. In principiu luand in vedere ca curatarea la mine sa facut prin scoaterea filtrului de ceramica din DPF, ei nu se prea baga la asemnea "manevre" facute de "alti mecanici", dar ar face o exceptie (cunosc pe cinvea). Idei pareri recomadari de mecanici? Multumesc anticipat. P.S. Dupa ce rezolv problmea (daca o rezolv) voi scoate o carte legat de acest topic
    2 points
  41. Uite ce se afla in admisia de 2.0 tdi cr. Deci, o igienizare din asta e binevenita. Racitorul si egr, clapeta admisie, catalizator si dpf.
    2 points
  42. Oare cata lume de pe forum tine uleiul 30.000km? Stiti de ceva studiu in care sa fie prezentata starea motorului dupa 200.000km sau cat s-a pierdut din performantele acestuia?
    2 points
  43. Dap! De 3 ori cu 2-4km intre ei. Abia la al 4lea reboot a luat-o scaul arata asa
    2 points
  44. Eu as zice sa lasi filtru in pace daca nu iti face probleme. Un condus normal intre 1500-2500 rpm chiar si 3000-3500 in unele cazuri e ok. La mine in Drive schimba mult prea jos (schimba si mai jos pana am resoftat cutia). Eu personal merg 90% in oras si 10% afara poate 5% uneori. Merg aproape tot timpul in Sport si asa schimba vitezele la 2500-3000 rpm in functie de cat de tare accelerez. Filtru il monitorizez cu Vag DPF (aplicatia Android) si nu am avut probleme. In 2 ani de zile am crescut Oil Ash cu 100ml.
    2 points
  45. In cazul mentionat mai sus de @ss0ryn.....fiind o problema (inca nu stim asta) de alimentare din rezervor,singura forma este sa alimentam masina cu motorina dintr-un bidon separat,anulind pompa electrica,cu alte cuvinte,doua furtune pleaca din bidon,si intra in filtru de motorina,cele care vin din rezervor se anuleaza. Trebuie tinut cont ca sint anumite masini,si pompe de injectie,care nu functioneaza daca la intrarea in pompa nu exista cel putin 2,5 bar de presiune,insa majoritatea functioneaza si fara acea presiune,trebuie incercat.
    2 points
  46. UPDATE: Revin cu detalii, in idea ca poate cineva le va gasi folositoare candva. In cele din urma am gasit un service foarte bun in Sinaia care mi-a confirmat incaodata ca problema este la rulmentul intermediar al axului cardanic. Am optat pentru schimbarea cu totul a axului, cei de la service mi-au zis ca se poate schimba si rulmentul doar ca nu recomanda deoarece exista posibilitatea destul de mare ca in masina sa se simta vibratii puternice. Nu stiu cat e de adevart acest lucru, tind sa cred mai degraba ca nu aveau ei experienta necesara in a face aceasta operatie. Oricum, fiind presat de timp si de faptul ca aveam nevoie de masina, am mers pe schimbat cardanul cu totul. Cu tot cu manopera m-a ajuns undeva la 4500 lei(4000 cardanul, 500 lei manopera). Am facut pana acum cam 400 km cu masina - fara probleme. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
    2 points
  47. Agregatul a implinit 180k km pe 1 septembrie. Fara probleme pana acum.
    2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!