Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/28/2021 in all areas

  1. Salutare, Sunt nou pe acest forum si nou in lumea VAG, fosta masina fiind un BMW E90 320D LCI, incerc sa ma familiarizez cu noua masina, dar si cu forumul. Scopul principal al acestui topic este de a tine evidenta tuturor modificarilor, de a impartasi pareri si de a invata cat mai multe despre intretinerea motoarelor EA888 EVO 4, motor pe care il am pe Formentor. Cand a venit momentul sa schimb E90-ul, prima data am vrut sa raman tot pe aceasta marca, fiind un mare fan al RWD. Formentorul, la inceput nu a fost o varianta de luat in calcul, fiind un model care credeam ca o sa depaseasca cu mult bugetul meu, dar cautand putin pe mobile.de, mi-am dat seama ca este o varianta de luat in vedere. Prin prisma faptului ca voiam un G20 330i RWD de 258 cp, Formentorul avand 310cp, acest lucru reprezenta un mare plus pentru mine. La inceput am fost destul de sceptic, fiind un crossover, m-am gandit ca nu o sa gasesc in el, "sportivitatea" pe care o cautam de la o masina. Am mers la PBN si am testat masina, mi-a placut foarte mult designul, pozitia joasa de la volan si felul cum se conduce. Mi-a placut foarte mult ca varianta de 310cp avea foarte multe optionale in standard, multe din ele pe care nu le gaseam pe G20-urile gasite de mine. Long story short, am gasit la un dealer din Germania masina, cu 11.000 km, si exact toate optionalele pe care mi le doream pe masina: sistem audio Beats portbagaj electric franele Brembo de pe TTRS/RS3 scaune electrice FARA trapa, fiind o masina inalta, am preferat sa nu ii maresc centrul de greutate si mai mult Lucrez in domeniul auto, si la dealerul la care sunt consilier vanzari, mi-am cumparat masina si programat transportul ei catre Bucuresti destul de repede. Primul lucru dupa ce masina a venit, a fost sa ii fac un schimb complet de ulei si filtre, pentru ca vreau sa tin masina in jur de 5-6 ani, schimbul de ulei nu vreau sa depaseasca 7-8000km, masina mergand 90% din timp, in modul Cupra. Primele poze ale masinii, inca nu aveam numere rosii sa pot iesi cu ea pe strada. Apoi au sosit si numerele rosii. Si ne-am imprietenit mai bine Fiind un model iesit nou pe piata, si fiind din primul lot de masini, are destul de multe bug-uri, cu care incerc usor usor sa ma acomodez. Am avut si probleme de garantie pe care le-am rezolvat, n-am fost foarte incantat de cei de la PBN, dar nu are rost sa detaliez aceste lucruri. Chiar daca imi doream un RWD, fiind si prima mea masina cu tractiune integrala, ne intelegem destul de bine, puterea motorului este suficienta pentru moment, cutia DSG nu este la fel de rafinata ca un Steptronic, dar nimic peste care sa nu pot trece cu vederea. Amotizoarele adaptive isi fac treaba foarte bine, sunt foarte multumit, diferentele intre confort, sport si "sport plus" aka CUPRA mode, sunt evidente. Au sosit si numerele negre intre timp Fiind un mare fan al mesteritului pe la masina, am inceput usor , am scapat de suportii numarului de inmatriculare, pe spate a fost usor, fiind prins de bara in 2 suruburi, dar pe fata are un suport din fabrica, care se distanteaza de bara cu 2 cm, pe care nu l-am vazut inestic si mi se parea ca "incarca" bara. Atentie, suportul nu se mai poate pune inapoi pe bara, deci daca aveti de gand sa faceti asa, este o miscare ireversibila. Am scos literele CUPRA de pe portbagaj, ca oamenii sa ramana si mai nedumeriti in privinta acestui brand, fiind o intrebare pe care o primesc des " ce masina e asta?" Ca masina sa aibe un look si mai clean, si obisnuit ca la sedan, fara stergator spate, am comandat un dop de anulare stergator si cu putina munca am scos motorasul si bratul stergatorului de pe masina. Pentru a putea scoate bratul stergatorului, am apelat la un centru de parbrize, pentru ca bratul era oxidat pe tija motorasului, si nu putea fi scos fara presa. Si va recomand sa faceti asta, ca sa nu spargeti luneta De Craciun masina a primit un set de arcuri H&R, ca sa mai reglam putin wheel gap-ul, dar si pentru a imbunatati stabilitatea. Momentan arcurile nu au fost montate, mai asteptam pana in primavara. Planuri de viitor pentru masina am foarte multe, si pe partea estetica dar si asupra motorului, dar printre cele mai importante ar fi un downpipe decat si un opf delete, datorita acestor OPF-uri masina este gatuita enorm, sunetul fiind primul care are de suferit foarte mult. Masina are in momentul de fata 20.000km, zilele urmatoare o programez la revizie, in rest doar benzina 100 si muulta talpa. Daca aveti sfaturi despre intretinerea masinii, pe care trebuie sa le am in vedere pe viitor, va ascult si le notez!
    35 points
  2. Cum nu am mai postat de ceva timp, revin cu update la revizia de 75k km: filtre si ulei, deci nimic special Măcar să populez postul ce ceva amintiri proaspete din patria hitiților.
    19 points
  3. Afara e vreme de primavara, asa ca am rezolvat cu rotile de vara dupa foarte multe cautari si razgandiri. Sunt jante oem de A4 b9, 8x18 ET40, facute de BBS in Germania, luate la un pret foarte bun in conditia in care sunt ca noi. Anvelopele de vara sunt pregatite, mai e nevoie de inele de centrare si de primvara adevarata
    17 points
  4. Am facut, in sfarsit si fortat de imprejurari (o mica greseala -> lipsa talon tiguan), downpipe-ul pentru turbina noua. Dupa ce baiatul la care am facut lucrarile de genul nu a mai lucrat in domeniu, am gasit pe altcineva, care din fericire e mult mai priceput si migalos. Am cumparat teava diametru 76, flansa de prindere am avut-o impreuna cu turbina (mare noroc se pare, cel care mi-a facut lucrarea a spus ca sunt foarte rare si ca si el a cautat foarte mult timp), un racord flexibil pe care l-am schimbat in urma recomandarii lui (cel pe care il luasem initial era mai scurt ca cel din poze si foarte foarte rigid), niste coturi de 90 si cam aia e. Ca de obicei, sa fie poze Prima plimbare dupa foaaaarte mult timp Buun, acum sa plec de acolo, cu greu ma abtin sa merg usor pana se incalzeste motorul si cand sa ii dau mare talpa... ce sa vezi masina nu trage. Merge de parca e in LIMP. Am oprit, m-am dat jos, am verificat senzorul map, alte fire si ce mai puteam asa la prima vedere, nimic suspect. Important e oricum ca masina merge, ca am rezolvat downpipe-ul si ca intra pe un fagas bun. Nu m-am suparat prea tare ca nu merge, astept sa fac niste teste amanuntite sa vedem despre ce e vorba. Primul lucru pe care vreau sa il verific e furtunul care duce la capsula de vacuum. Asa ca, pana data viitoare, mergem incet si frumos. Economia de motorina approves this
    11 points
  5. Nu stiu daca , in Romania, merita achizitionarea unei masini electrice. Impactul e mare, trebuie sa schimbi multe, prea multe. Si nu te ajuta nimeni, nici autoritatile, nici producatorii. Eu vreau un oras mai putin poluat, mai civilizat, mai avansat, dar vad ca eu sunt primul care trebuie sa faca compromisuri, ba chiar eforturi foarte mari. Vad ca viitorul verde se construieste pe banii mei, si, mai rau, pe timpul meu si sanatatea mea. Eu mai astept, motorul termic nu e nici pe departe la sfarsit de viata. Iar daca sunt catalogat ca "roman rezistent la schimbare" nu ma deranjeaza, rezistenta e data de ponderea mare dezavantaje. Felicitari totusi celor care au ales sa achizitioneze EV-uri. Cei care le folosesc si ne imparasesc experientele lor cat mai neutru si mai obiectiv sunt de admirat. Iar despre Dacia Spring nu pot spune decat ca cei care o cumpara fac un compromis si mai dureros, cel al sigurantei. Siguranta celor care folosesc masina ar trebui sa fie prioritara fata de orice altceva. Un an nou fericit tuturor!
    8 points
  6. Cantonul nu era defect, programasem masina la inlocuirea completa cu altceva after-market de fapt. Dupa o mica vizita la beloud masina a primit tratament vibroabsorbant, fonic si termic pe toate 4 portiere + un mic subwoofer in spate. diferentele sunt enorme acum. dupa ce ma obisnuiesc cu noul sound voi inlocui si amplificatorul de sub scaunul soferului cu un AMP+DSP plus difuzoare noi.
    7 points
  7. Va salut! Zilele trecute am reusit sa mai fac ceva mentenanta preventiva: am pus un o valva noua PCV, ultima revizie- desi nu am probleme, am zis sa previn cedarea acesteia. Totodata am schimbat si antigelul, G13 avut in instalatie cu G12evo, au intrat aproximativ 6 litri. Mai am inca 2 litri “pe stoc” pe care ii voi baga in vas, dupa cateva goliri succesive ale acestuia pt a mari “concentratia “ de antigel nou. Mentionez ca G12evo vine gata diluat la -35 grade C. Totodata vazand cateva cazuri pe alte forumuri straine in care o piesa mica din circuitul de racire, fiind din plastic si pozitionata deasupra turbinei, s-a retezat si a imobilizat masini…. Am zis sa previn. Am luat piesa si furtunelul aferent, pt o schimbare mai usoara. Urmatoarea operatiune este legata de o curatare, hidratare si sigilare a pielii din interior. Voi reveni cu poze inainte si dupa
    7 points
  8. Eh... ultimele 2 zile n-au fost cele mai fericite. Prima data, in seara cand am fost si am postat si aici ca am aranjat furtunul si totul e bine, eram atat de sigur ca totul e ok incat nu am mai facut nicio verificare. Big mistake. Furtunul s-a crapat si aseara m-am trezit pe drum cu bec de ulei si stop. Minunat. Am avut marele noroc sa fiu foarte aproape de garaj si sa ajung usurel si repede. Dupa ce evident am oprit instant si am verificat joja. Dupa ce am ridicat masina, dedesubtul arata foarte dramatic Apoi.. dupa lungi "ce naiba punem, cum naiba facem" si dupa ce fiecare incercare de a face ceva dadea gres, am gasit un furtun si am ales sa fac o tig... pardon, mizerie si sa trec cu furtunul pe sub planetara, nu pe deasupra. Nici sa pozez asa ceva n-am putut... dar voiam neaparat sa ajung acasa. Si am ajuns, totul ok, fara probleme. Dimineata am zis, daca n-am pata de ulei sub masina, plec cu ea si azi. Scopul era unul stiintific, sa vad cum tine furtunul, prinderea pe care am facut-o etc. Orice info m-ar fi ajutat la inventarea furtunul final. Insa ghinion si de data asta, exact cand sa ajung la munca, la ultimul semafor, se aprinde iar becul vietii. Unde trag, ce fac, cum o las, am gasit un loc fix in fata garii de nord si acolo a ramas. Dedesubt? Furtunul iesit complet . Acolo ramane pana maine cred. (nu inteleg de ce imi urca forumul poza invers, sorry, dar se intelege ideea) Apoi, partea buna e ca am reusit impreuna cu colegii mei ingineri sa gasim o solutie permanenta potrivita. Sper ca am luat toate in calcul si ca voi reusi sa pun in practica exact cum am stabilit. Asta dupa lungi desene si calcule. O sa va tin la curent bineinteles si aici cu planul si cum decurge el. Cam asta e creatia despre care mi s-a zis inainte sa pun turbina pe masina, dar nu-i nimic. Mi-am asumat inhamarea la treaba asta si sunt sigur ca pana la urma imi va iesi cum trebuie. Ne vedem data viitoare
    7 points
  9. Aseara am fost la garaj si am aranjat returul de ulei. Initial voiam sa schimb complet furtunul dar dupa ce nu am gasit unul care sa reziste la fel de bine la temperaturi (in timp util, fara livrari si asteptat de zile) am zis ca il pastrez pe asta si il aranjez si modific pozitia. Am taiat un pic din teava care se prinde pe bloc, am remodelat forma furtunului si i-am gasit o pozitie buna, dupa ce am indoit putin conducta de tur. Mecanicul fiind si el pe acolo mi-a dat ok-ul si cred ca am rezolvat. Oricum voi verifica cu fiecare ocazie. @~LauR~ imi pare rau de motorul fostei tale masini dar da, stiu care sunt motoarele despre care vorbea Emi si stiu ca trebuie sa fac ceva in legatura cu asta. Ba chiar aseara dupa ce am terminat treaba, am stat un pic de vorba cu mecanicul (care este si cel care mi-a facut motorul) si am aflat ca blocul meu a ramas putin afectat de atunci de cand mi s-a rupt lantul la pompa de ulei si mi-a sugerat sa iau un bloc ambielat de ASZ, facem reparatiile obisnuite pe bloc si pistoane, il pregatim cu piese noi (cuzineti, segmenti, poate chiar o garnitura de chiulasa etc.) si apoi montam direct complet pe masina. Nu e costisitor nici ca bani nici ca timp. Vom vedea. Tot aseara, cum am zis, am pus si rotile de iarna si am ridicat putin suspensia fata (nu mai vreau sa umblu niciodata, mi se pare perfect dar am mai zis astade data asta TREBUIE sa ma tin de cuvant). Strans la dinamomanometrica, facut presiune, dat un jet rapid si pozat ud ca sa arate mai bine .
    7 points
  10. Buna, sunt un tanar de 27 de ani pasionat de masini, si in special automatizarea lor, electronica, mecanica, lucrez si in domeniu auto, vanzari mai exact de piese auto de aceea, tot ce are nevoie masina, are la dispozitie si dupa o luunga perioada si mult asteptata am reusit insfarsit sa ma mandresc cu masina mea si sa v-o prezint, si mai ales planurile pe care le am cu ea Este vorba despre un Passat alltrack, mometan 161.900 de km, ultima intrare intr-un service autorizat la 155.000 --> mai am cam 9600 pana la revizia generala dotat cu toate dotarile preferate de mine asistenta: side assist front assist lane assist sign assist DLA assist PLA 2.0 assist + camera spate alte dotari: scaune full electrive, fara masaj sau ventilatie incalzire auxiliara parbriz incalzit haion electric --> urmeaza si Easy Open carlig electric TMPS direct RDKS keyless exit, entry PS: nu am vrut ca sa fie cu suspensie adaptabila Motorizare: 2.0 CFGC 177 hamsteri, eu zic ca trag toti 4MOTION haldex Gen4 DSG6 DQ250 02E am primit-o cu 2 seturi de jante vara: CANYON R18 ET40 225/45/R18 Continental, cred ca sunt cele de fabrica, arata oribil si vor fii schimbate cand incepe sezonul de vara ma gandesc sa merg chiar pe un 235/45/18 iara: niste cauciucuri foarte oribile 205/50/17 .... si in ultima perioada tot imi caut niste cauciucuri totusi zdravene si mai dedicate pentru un light off road dupa cu se vede si intr-o poza, am incercat cu un set de pe tiguanul tatalui meu, 235/55/17, nu am vazut sa incurce cu ceva la carenaje, am mers si pe un drum mai accidentat ca sa vad daca cumva atinge, ce am mai intalnit prin trafic, a fost chiar un alltrack cu un set de anvelope chiar pe 235/55/17 si chiar m-am gandit sa incerc si eu legat de anvelopele de iarna astept si parerile voastre Ca si planuri de viitor, momentan vreau sa o pun putin la punct O problema este farul din stanga, nu mai merge faza lunga si deja am cumparat calculatorul de sub far, sambata ma apuc sa dau bara, grila si farurile jos, ca sa rezolv problema aceasta. Dupa ce rezolv problema cu farurile, as vrea ca incet incet fiecare calculator sa il schimb cu cel de passat B8 sau golf 7 spre exemplu SIDE assist, momentan 3AA907568D are acest cod si dorest sa trec la 5Q0907685B pentru a acea si REAR TRAFFIC ASSIST bineinteles si o unitate DISCOVER MEDIA 5C0035680B dar pe parcurs, o sa mai revin la acest subiect momentan sa rezolv problema farurilor si cu anvelopele de iara 225/55/17 sau 235/55/17 Urmeaza dupa sambata sa pun mai multe poze si cu masina mai curata
    7 points
  11. Hai ca am descoperit unde erau racer-ii de alta data, sunt ascunsi in masini electrice de familie si fac liniute la semafoare
    7 points
  12. Problem solved. Injectorul era ok. Un oring a fost ciupit. L-am dus oricum la verificat si e in regula. Am schimbat cu ocazia asta si garnitura la capac culbutori. Un an nou fericit tuturor!
    7 points
  13. Nu as renunța la uleiul longlife. Eu folosesx longlife la toate masinile și fac revizii la maxim 15k... chiar la 5k la cele pe care le rulez puțin, dacă tot e pe banii mei, măcar să fie ce trebuie și la toate merg pe longlife la dealer... iar norma uleiului trebuie respectată. Ce treabă au autostrăzile din Germania cu uleiul? Stie uleiul pe ce strada merge? Daca fac București-Constanța pe A2 de multe ori pe săptămână, cu ce e diferit față de autostrada de germania? Asa va mai place sa le legați aiurea...
    6 points
  14. Hai acas' c-avem treaba
    6 points
  15. Unii viseaza Macanuri pe aici la rate pe PFA de garsoniera si besini Euro 3 SH, incheiem subiectul?
    6 points
  16. La multi ani! Saptamana trecuta am ridicat masina, comandata pe 16.08.2021. Este un Style, 2.0 TSI 190 CP, Graphite Grey. Skoda a decis ca nu am nevoie de Canton si sigurante usi spate actionabile electric, in rest am primit tot ce am comandat(inclusiv side assist si area view). Va doresc asteptare usoara!
    6 points
  17. Long time no see... am lucrat pe 24 si 31 decembrie... asa am scapat de ce mai mare parte a aglomeratiei. Am stat pe langa casa si am circulat impotriva curentului... Am reusit chiar si un 5% pe vreo 200km =))) Cum am zis si acum vreo cateva luni s-au umplut sosele de masini "so called" premium in echipare "chelline" - bagde, volan, scaune si jumatati de motor. Si cu piesa dintre scaun si volan tare defecta - cred ca au incercat vreo versiune piratata de Prost. Alain. Je ne sais pas... Cum ziceam, in ziua de Craciun, teroristul ne-a trezit cu noaptea in cap ca a venit Mosu'. Dupa ceva vreme... am plecat spre bunici ca sa vedem ce a lasat si pe acolo. Vreme frumoasa, soare... ne-am bucurat de toate. Trafic aproape zero. Minunat. A doua zi, niste prieteni ne invita la ei, intr-un orasel la vreo 70 de km. Ma asteptam la trafic aiurea dar... spre deosebire de prima zi, a doua zi de Craciun a fost tare ciudata. Ploaie, ceata, vizibilitate intre 200 si 800 m... plin de raceri (aka Prost din paragraful de mai sus). Masini 2015+ cu DRL-ul dezactivat, doar pozitii sau... nici macar nimic. Masini gri sau gri soboloan. Asfalt ud. Depasiri in "overdrive". In 50 de km era de vreo trei ori sa testez ratingul de 93% la protectia pasagerilor adulti. Noroc ca unii mai stiu deplasari (fizica clasa a IXa). Si ciocniri ;)). In sfarsit, ajungem la destinatie pe o ploaie marunta de toamna... O ceta laptoasa... de iti venea sa o mulgi... Gazda ne serveste un ceai... mama cum a mers pe vremea aia. Cumva la plecare am reusit sa ne sincronizam cu siesta celor mai sus mentionati asa ca a fost bine. Exceptand vreo 2-3 cocalari (eu sunt diferit, imi iau motor aspirat si merg pe ceata doar cu DRL ca eu vad si masina stie ce e de facut) drumul a fost o placere. Uichindeul asta, cum n-am gatit nimic, doar niste eclere am continuat sa fim paduchi (aka paraziti) si, dupa petrecerea la care - pentru prima data in multi ani - doar am ajutat cu privitul, cand am facut ochi, am mers... sa mancam si noi ceva =))) si sa bem o cafea ca nici din aia n-aveam in casa. Adica aveam dar nu era macinata ;))) Prima zi, sambata, a fost pustiu pe strada. Pe la 1400 nu era nici tipenie. Politia nu a existat. Nici macar masinile nu erau parcate in fata postului... Nimic. Trei masini in 40km. Si doi pietoni. Azi, la intoarcere, a fost la fel de liber (putin mai aglomerat pe sensul spre B) dar nu stiu cum se intampla de toti cei ce voiau sa ma depaseasca o faceau pe pod. Cu masina pe contrasens si 3-4 cruci pe dreapta. Pentru vreo doi chiar a trebuit sa franez sa le fac loc ca... aia e. Overdrive. Nici nu m-am mai enervat. Voiam sa le explic una-alta despre banda de cuplu, banda de putere, diferenta dintre puterea nominala si cea "reala" dar vorbeam cu stejarii de pe marginea drumului. Am facut 400 de km de la plin si as mai aveam vreo 400 si ceva. Incepe sa imi placa =)))
    6 points
  18. Cateva poze din minivacanta de sarbatori. Detailling maniacs look away Prins si un pic de zapada sa testam Haldex-ul - nu ca pe asfalt nu as fi facut asta ...
    6 points
  19. Fix la un an dupa Bansko de anul trecut cand am facut 100.000, anul asta tot in Bansko am facut 115.000 Uleiul Ravenol merge de minune, au trecut 3mii km si nu a mai vrut completare (cum voia cu Castrol LL din reprezentanta) Las si o poza din Bansko sa fac chef celor care schiaza si masinuta plina de sare pe drumul de intoarcere
    5 points
  20. Masina s-a vandut saptamana trecuta, pentru cine este interesat o gasiti la weltauto.. asta daca nu s-a vandut deja . Overall dupa 1.5 ani de ownership a fost fara greseala 15.000 de KM fara vreo defectiune sau ezitare. Din pacate cei 125 de cai nu au fost de ajuns si din nevoie de o masina de vineri seara si weekend a trebuit sa fac switch-ul catre altceva. Am ales Alfa Romeo Giulietta QV. Se poate inchide topic'ul.
    5 points
  21. O noua problema aparuta in ultima saptamana: nu mai porneste incarcarea la statiile rapide DC. Ma rog, porneste cateodata. Prima data s-a manifestat la o statie Eldrive dintr-o benzinarie, unde, pe statie, se afisa "Waiting to start charging until power is available". Dupa ce am pierdut vreo 30 minute incercand tot ce mi-a dat prin cap, inclusiv sa sun la numarul de pe statie (unde mi-a raspuns cineva, apoi a zis ca ma transfera, auzind ca vreau sa vorbesc in engleza, ca imediat sa-mi inchida telefonul, iar, cand am sunat a doua oara, nu mi-a mai raspuns nimeni), sa vorbesc cu personalul din benzinarie care nu avea nicio idee despre cum functioneaza statia, etc. Mai frumos, dupa ce dadea eroare, ramanea si cablul de incarcare blocat in port. In cele din urma, l-am deblocat "descuind" masina din cheie de 3 ori, dar nu inainte de a inventaria toti sfintii din calendar. Apoi am plecat spre o statie Kaufland aflata la vreo 10 km, afara de pe traseu, cu doar 30 de km de autonomie ramasa. Acolo, fara autonomie sa ajung la alta statie, aceeasi problema: "waiting until power is available". De disperare, am incercat sa pornesc incarcarea si din aplicatia de telefon in timp ce o porneam de pe statie, iar, cam la a treia incercare, a luat-o. Cat am stat la hotel, am incarcat in fiecare zi la o statie type 2 (AC) fara probleme. Puneam masina la incarcat seara, dimineata o scoteam incarcata, puneam scotch-ul regulamentar pe portul de incarcare si porneam in caldura. Lux, cum ar veni. In sfarsit, la intoarcere, ajung la o statie dintr-un showroom Kia din Sofia (arata precum cele ultrarapide de la VW). E si o poza exemplificativa mai jos. Plin de speranta, dezlipesc duct-tape-ul de pe portul de incarcare, trag tare de el ca se si semi-blocase inchis intre timp, instalez a 10-a aplicatie de incarcare pe telefon — Kia avand reteaua proprie —, bag dudulanul in gaura cu aceeasi forma a masinii, iar incarcarea porneste din prima. Minunea dureaza doar 12 secunde, insa, pentru ca se opreste de la sina. Incerc din nou, si din nou, cu acelasi rezultat: . Testandu-mi capabilitatile de coordonare ochi-mana, reusesc sa pornesc incarcarea si din aplicatia masinii imediat dupa ce o pornesc din aplicatia statiei, iar, cam la a cincea incercare, o ia. Cu mandrie pot sa spun ca toti bulgarii care ma asistau au mai invatat niste cuvinte romanesti, dar nu sunt sigur ca e o idee buna sa le folosesca in preajma copiilor. Urmatoarele doua incarcari au mers bine, ambele la statii indentice cu cea precendenta, dar in retele diferite (una in Fines si alta in reteaua VW). Cam așa arata statia — locatia este ceva special, ca multe din Bulgaria, marcata pe harta ca fiind pe sensul celalalt, bineinteles : Si doua intrebari, daca a mai patit cineva: 1. Ati mai avut probleme de incarcare? O fi ceva ce se poate rezolva din soft? Nici nu stiu cum as putea reproduce, decat sa ma trezesc ca nu merge fix cand am mai mare nevoie 2. Cateodata, masina nu se mai descuie prin proximitate, cand trag de maner. Stiti cumva cum se poate schimba bateria cheii?
    5 points
  22. Uau! Cum or fi reusit sa aiba atatea rateuri pe o piesa atat de putin sofisticata? Este prima data cand aud despre un asemenea fail - si este o optiune utilizata de foarte mutl timp de multi producatori... Probabil una dintre consecintele eforturilor pe care le fac pentru reducerea costurilor (in timp ce majoreaza preturile ).
    5 points
  23. Am fist vineri la Nurvil fix pentru asta. Am eroarea la baterie de vreo doua saptamani. Desi le-am explicat clar problema si au avut si o saptamana intre ziua in care am sunat si data programarii, m-am dus degeaba acolo. Au facut doar constatare si urmeaza sa comande piesele. Am fost pentru baterie, plafoniera spate si stop stanga care aleator da eroare de bec ars pe semnal. Am inteles si ca au mai schimbat cateva baterii. Cand am plecat chiar am intrebat daca sa imi fac griji in privinta bateriei si am fost asigurat ca nu vor fi probleme O sa iau un redresor, sa incerc sa mai trag de ea o saptamana insa e de kko. Sper sa nu mai apara si alte probleme. Oricum, senzatia e aiurea. Ieri am avut un incident cu unul din copii si a fost nevoie sa ies urgent cu masina. A mers arunci insa seara, cand am vrut iar sa ies, nu a mai pornit. Daca facea asa cand a trebuit sa fug, cred ca-i dadeam foc, la ce nervi aveam deja. Urmatoarea masina nu va mai fi din acest grup. Inadmisibil. Probleme de soft, sevice jenant, aplicatie de mobil absolut penibila. Si la e-Up! aveam mai multe functii. Tesla killer my ass!
    5 points
  24. Nu cred că se bazează nimeni pe stațiile Mkaufland în tranzit, iar dacă se bazează este o abordare total greșită și îți asumi așteptarea extra dacă dorești încărcare gratuită. Și când zicem gratuită este cu nuanță deoarece acele cupoane sunt acordate în cadrul unei campanii a cărei reguli le respecți, așadar cuponul respectiv vine în baza unui cost. Cuponul trebuie privit exact ca și o încărcare normală pe bani dar la o stație foarte aglomerată. Situația de la Kaufland apare din cauza subdimensionarii, foarte mulți utilizatori ai programului pentru un singur punct de încărcare, aglomerare de aici apare nu din faptul că se dă sau nu check in pe plug share. Kaufland dacă tot mențin programul de fidelizare atunci ar trebui să extindă punctele de încărcare conform creșterii numărului de de utilizatori în cadrul campaniei. Legat de etica de a da check-in, nu sunt de acord cu "obligativitatea". Este o etică care a apărut din cauza aplicațiilor proaste a rețelelor de încărcare, se poate implementa foarte ușor în aplicația rețelei să poată vedea oricine timpul rămas de încărcare conform puterii și setării mașinii legate la cablu decât să te bazezi pe informația manual și facultativă introdusa de utilizator. Nu mai vorbesc de expunere, mulți nu doresc să vadă cineva unde și când încarcă. Ne zbatem cu privire la intimitate în multe domenii dar în unele situații considerăm benefic și recomandăm expunerea benevola.
    5 points
  25. Turbina e gata, o lucrare foarte foarte buna din punctul meu de vedere. Am luat-o azi si cred ca maine o voi pune pe masina. Brida de sustinere pentru a proteja sudura pe galerie Returul de ulei
    5 points
  26. ID3-ul meu in dimineata asta in cele 30 de minute de cand am pornit incalzirea din WeConnect a consumat 5.4 kwh pentru a incalzi bateria si interiorul. Ce-i drept, lasata peste noapte afara la -13,5 grade. Dupa cele 30 de minute am pus-o la incarcat la statia de la cazare pentru a suplimenta pana la 90% pt ca urmeaza un drum mai lung. Am preferat sa nu incarc aseara ca sa nu o las incarcata cu peste 80% in frig, iar in dimineata asta preincalzirea am efectuat-o doar pentru a nu incarca o baterie rece. Pare o bataie de cap electrica asta, dar in realitate trebuie doar putin mai multa planificare. Desi am luat-o ca masina de oras, am ajuns sa o folosesc peste tot. Si cam asta patesc toti ce isi iau electrice. In alta ordine de idei: Cluj-Tg Mures-Toplita consum 20,5 kwh/100km. Decent. Nu cred ca am depasit 110-120 kmh, fiind in concediu nu ma grabeam si oricum nu economiseam ft mult timp. Ce nu-i ft decent: am vazut si consum de 67 kwh/100km pe distanta de 10 km in urcare spre partie cu bateria rece, dar e de inteles tinand cont de temperarurile de afara. La coborare recupereaza Range real iarna extraurban cu bateria de 45 kwh = 210-220 km. Singurul minus la varianta Pure 45 kwh pe care il vad e faptul ca incarca cu 7.4 kwh pe type 2 in loc de 11 kwh. Aia e. Era bine sa incarce cu 11 kwh pe AC. Era si mai bine sa incarce cu 22 kwh. Dar atata timp cat in afara orasului incarc la CCS cu 50-100kwh si type 2 doar acasa/la cazare/la birou nu ma afecteaza in mod real.
    5 points
  27. Și atunci scopul întrebărilor de aici care este, având în vedere că păstrezi mașina actuală? Cu ceva postari in urma ai asociat cuvântul "dinamic" la un SUV ... a fost amuzant, dar iti zic eu: un SUV stă rău pe curbe chiar cu DCC pe Sport. SUV este dinamic doar cand are cai multi, o calci pe coadă și ii lași pe alții în urmă. Cum apar doua viraje, te cumințești. În schimb, la confort si spațiu pentru pasageri... daaa, cu DCC pus pe confort si mers chill la 120km/h... e sublimă.
    5 points
  28. Ștergem praful de pe topic: am avut niște drumuri de făcut pe la București, ocazie cu care am trecut și pe la @Al Bundy(Cristi) în încercarea de a rezolva ultima problema a retrofitului la xenon, eroarea de la AFS. Nu am reușit nici de data asta, voi mai schimba încă o dată modulul AFS de pe far, întrucât nu mergea codat. To be continued... După primul drum la București, am observat că trăgea puțin dreapta. Am ajuns la vulcanizare pentru verificarea anvelopelor și am găsit asta în anvelopa spate dreapta, exact între rizuri După îndepărtare și aplicarea unui petic, plus efectuarea presiunii nu am mai avut probleme. La alt drum spre București, la ieșirea din Slobozia spre Drajna, un idiot s-a angajat în depășirea unui TIR, întuneric fiind, trecând peste linia continuă, în pantă și curbă fără vizibilitate... A mai avut și o reacție ciudată când m-a văzut, a tras de volan stânga, în loc să frâneze și să încerce să revină în dreapta, noroc că s-a oprit, altfel intra în mine, care trăsesem spre dreapta mea. Clipul nu are sonor din motive de înjurături de final. Urmează în martie-aprilie, un schimb de plăcuțe, discuri, furtune de frână, pe față cel puțin, dacă nu și cele din spate. In plus, pe lângă acestea și revizia anuală mă paște un schimb de bucșe, cu tot cu brațe și pivoți la puntea față. Drumuri bune tuturor!
    5 points
  29. Si acelasi golf 150hp versul smart forfour 82 cai, care se simt ca 450 de fapt, stie colegu de mai sus.
    5 points
  30. Dacă suportul de numărul nu se mai poate pune înapoi, sper ca măcar ștergătorul spate să se poată. Fiindcă, la cum se va murdări luneta, vei avea nevoie de el... Să o stăpânești sănătos!
    5 points
  31. Autobuzele sufera si ele de aceleasi minusuri ca si masinile normale. Regenerari dese, probleme cu injectoare, adblue necesar, colmatari de piese (egr, galerii), samd. Dupa ce conduci o masina cu motor pe benzina (in special in oras) un diesel o sa ti se para desuet. Pe benzina nu ai regenerari, nu ai dpf (ai gpf dar regenerarile sunt extrem de rare), nu ai adblue, nu ai injectie de inalta presiune cu injectoarele aferente cu costul aferent, nu ai volant cu masa dubla (ca nu e nevoie), nu ai vibratii si trancaneala specifica dieselului, este cu totul alta experienta. Poate sunt eu prea impresionat de experienta cu un motor pe benzina, dar de fiecare data cand ma urc intr-o masina cu motor diesel, fie ea si mai noua, am impresia ca ma intorc in timp, prin anii 90-2000. Chiar zilele trecute vazusem un E class 2019, negru, super fain al unui amic. Cand i-a dat cheie si a inceput "tractorul" Brasov sa trancane...i-a scazut cu mult prestanta. Da, au si motoarele diesel avantajele lor, anume cuplu, consum si...cam atat. Revenind la subiect: Din pacate pe Golf 6 nu prea exista motorizari faine pe benzina fiabile. Doar 1.6 aspirat care este mai rar si cam lesinat. Deci doar 2.0TDI ar fi ok de cumparat, cu minusurile enumerate mai sus.
    4 points
  32. Da. L-am trimis la curatare termica. Daca tot am dat jos egr-ul , i-am facut si o curatare
    4 points
  33. Acelasi drum dar sens invers si temperaturi negative. Aeroport Cluj - Mureș - 113km- 28.1 kWh/100km Am plecat cu 57% si am ajuns cu 5%, drum cu zapada partial pe urcarea spre Turda. 52% pentru 113 km.....nu stiu ce sa zic, te trece masina asta prin niste stari suspecte La plecare am zis sa pornesc incalzirea in drum spre parcare (beneficiile mult laudate pentru masinile electrice), dar surpriza, aplicatia nu trimitea comanda la masina desi starea bateriei o citea. Am mai patit cand o las perioade lungi de timp sa nu mearga comenzile din aplicatie, dezamagitor total. Urc in ea, pornesc incalzirea parbriz / habitaclu sa topesc zapada si ma dau jos sa sterg farurile (led, zapada, alta fericire). Surpriza iar, masina opreste tot pentru ca m-am dat jos din ea. Te apuca putin dracii cand vezi niste chestii la care nu te astepti venind de pe ICE.
    4 points
  34. Astazi am ajuns la o noua borna rotunda 120.000 km... nu am apucat sa ii fac poza. Pentru ca le urmaream de foarte mult timp, de cand am luat masina:) astazi am primit prin curier : Sunt maxim de incantat de ele, mai ales ca nu sunt greu de motat si codat. Mai ramane sa vad cand avem timp de ele pt montaj.... Tot saptamana asta mai urmeaza sa fac un mic upgrade la partea estetica...
    4 points
  35. Test pe autostrada Nadasel-Aiud-Nadasel. Parcurs autostrada: Temperatura exterioara: -2 la 0 grade Temperatura interioara: 22.5 grade, cu incalzire Distanta: 156km Consum: 33.1kWh/100km Consum baterie: 67.2% Autonomie estimativa cu un plin: 232km (doar pe autostrada) Tot drumul de acasa dus-intors: Distanta totala: 200km Viteza medie: 95km/h Consum: 30.3kWh/100km Consum baterie: 79.2% Autonomie estimativa cu un plin: 250km (3/4 pe autostrada si 1/4 drum European si oras) Observatii: Topografia terenului este cu urcusuri si coborasuri, in general in urcare spre Cluj-Nadasel Travel Assist nu pierde deloc banda pe autostrada Pe eco, ACC nu accepta viteza mai mare de 130km/h Drumul nu era uscat fiind dimineata
    4 points
  36. Nu inteleg de ce ai cere sfaturi avand in vedere ca "Probabil peste cativa ani, daca se vor aseza lucrurile, voi lua o masina noua" si "dar nu prea e momentul de schimbat masini acum. Ambii suntem multumuiti de masinile actuale" cred ca cu asta trebuia sa incepi si colegii de forum nu ar mai fi insistat cu sfaturile si experientele lor. Iar SH ul cu performante adecvate , cu kilometri si pret corect nu cred ca exista. Daca totusi, peste cativa ani reusesti sa cumperi ceva nou (probabil EV), astept cu interes o prezentare la fel de stufoasa in sectiunea Masina mea.
    4 points
  37. Am inteles eu gresit intrebarea ta. Fomentor vine in standard cu sistemul de franare de care iti spuneam mai sus, cu discuri de 340 sau cu sistemul optional, Brembo cu discuri de 370, cel pe care il am pe masina, este sistemul de franare care a fost pus pe Audi TT RS 8J sau Audi RS3 8P. Poza cu Brembo
    4 points
  38. Golf 8 1.5 150hp vs id3 performance 204hp. Unde e racheta aia de fugi cu ea pe luna, ca nu vad… 50 cai in plus si o secunda avans. sa nu mai vorbim ca o masina electrica la 10% nu mai are aceleasi performante. Acelasi golf 8 150hp 1.5etsi vs e-golf 7 136hp. O racheta acel egolf… ce sa mai. Doar ca de la 80 in sus, dumnezeu cu mila si cu procentul bateriei, ca dupa 100km cauti disperat o priza.
    4 points
  39. Passat de 200cp presat de un smart electric... ok. Hai sa ne oprim aici. Culmea, unii dintre noi chiar au condus electrice, si da, fata de un logan sau golf 1.4/1.6 o fi unele electrice mai rapide, dar stimate coleg, nu mai exagera inutil ca nu e cazul. Deja devin hilare comparatiile.
    4 points
  40. Serios? Cat timp pierzi la o revizie? Maxim 2 ore la 10/15k km? Cat timp pierzi pt un schimb de bucse, placute, etc? Tot maxim 2 ore? De cate ori incarci masina in cei 10/15k km? Daca nu stai la casa si atunci nu prea te intereseaza... dar si asa tot faci cateva drumuri lungi in km astia cand tot trebuie sa stai la incarcat, si garantat depaseati orele de revizie prin incarcari... Cat despre "racheta" si demaraje "fulminante" hai sa nu exageram... Sa pastram discutiile ancorati in realitate...
    4 points
  41. La multi ani tuturor! Si un mic wrap up... Masina mai mult sta decat se misca, pentru ca lockdown + bebe...de azi maine 1 an in posesie si mai putini km decat in unele concedii din trecut Am avut o iesire Cluj-Bistrita-Sighisoara-Cluj in care am mers pa regim de duba, portbagaj full pana la plafon, spate sotie+galusca, fata bagaje cu centuri, is ferm convins ca logistica va deveni mai usoara o data ce mai crestem, sper , dar ajungi la consumuri interesante Oricum, fata de anul trecut, aceeasi configuratie a urcat nu mai putin de 8.000€, cred ca a innebunit de tot lupul... Si sa las un aspect de final, deja mi sa intamplat de 3 ori ca la pornire sa nu ma pot folosi deloc de Infotainment, masina ramane intrun loop de incarcare a profilului si la iesire iti zice pa personalizat Aspect care isi revine doar cu ceva pauza, repornirea infotainmentului sau oprire pornire agregat la mine nu isi revine, sa speram ca e un known error si nu voi beneficia de acest aspect la drum lung. Pana una alta, drumuri bune si sa speram la un an mai normal pentru timpurile in care traim, mergem inainte ca inainte era mai bine
    4 points
  42. Renovatio chiar a anunțat un 2.49 RON pe kW cumulat cu un consum de iarnă, deja calculul economic la un EV dă cu virgulă (pentru consumuri reale, nu WLTP visat in condiții ideale). Timp mare de așteptare la încărcare, planificare traseu mereu in funcție de stații, multitudine de aplicații pentru încărcări, pentru mine, actual posesor de EV, s-au confirmat toate "avertismentele" primite, inclusiv de la un dealer de marcă. Încă nu suntem pregătiți pentru EV si avantajele ei (sunt și avantaje) sunt umbrite ba chiar depășite de dezavantaje, din păcate.
    4 points
  43. Oameni buni, va rog, nu mai repetati idiotenia asta cu "de banii aia se puteau face spitale". Spitalele nu se fac ca nu se vrea. Bani sunt si de pensii si de spitale si de scoli, insa la noi banii se toaca pe contracte cu dedicatii, pe interese personale si nu pe proiecte de interes national. Cred ca dupa 30 de ani, macar atata lucru a inteles lumea, ca nu exista VOINTA. Cat despre electrice si bonusuri, sunt necesare in prima faza, deoarece nu vorbim despre o tehnologie care sa fie complet si fara echivoc superioara solutiei actuale de mobilitate. Plus de asta, costurile sunt mai mari la electrice, pana se ajunge la productia in masa. Insa sunt de acord ca la un moment dat, ar trebui sa scada ajutorul pentru electrice, asta cand piata incepe sa se miste in directia dorita si stimulentul nu mai este necesar.
    4 points
  44. Salutare, într-un final mi-am făcut curaj si am zis să îmi prezint si eu mașinuța.(P.s o am de 7 luni) Este vorba de o Octavia 3, motorizare 1.4 Tsi - 150 cp DSG , iulie 2016 si cu 95.000 km. Masina este luata de la o cunostinta , imi lipsesc cateva optionale care mi le-as fi dorit...dar din pacate asa a fost sa fie. As vrea sa ii fac cateva retrofituri dar sunt cam stangaci ma gandeam in primul rand la alte faruri si stopuri cu led pe spate, bloc d lumini cu senzor si functia auto,senzori parcare. Daca aveti idei va rog spuneți-le cu incredere.
    4 points
  45. Salutare! Eu aici ma opresc pe anul acesta . Va doresc sarbatori fericite si un an nou cat mai bun alaturi de masinile voastre!
    4 points
  46. As vrea sa deschid acest topic pentru a discuta reguli si recomandari de folosire a statiilor publice. Din experienta mea, si din ce am mai citit pe internet, as vrea sa deschid eu cu cateva lucruri care mi se par esentiale: locurile de incarcare nu sunt de parcare, nici pentru masini electrice si, cu siguranta, nici pentru cele termice incarca atat cat ai nevoie, pentru prezervare sanatatii bateriei, mai ales daca asteapta cineva dupa tine; dupa 80% multe masini isi scad dramatic puterea de incarcare si ai putea sa incarci pe Type 2 (curent alternativ, mai incet) nu lasa masina la incarcat mai mult de o ora; gen, daca esti la cumparaturi, nu lasa masina 2 ore la incarcat doar pentru ca ai "platit" locul de parcare mai ales daca incarci la Kaufland si alte statii gratuite si, deci, aglomerate, dar, as zice, si la cele platite, este frumos sa dai check-in pe PlugShare cu "incarc", "astept", ca sa poata si altii sa planifice si sa nu se trezeasca ca au ajuns la statie si e coada incearca sa pozitionezi masina optim, ca sa nu blochezi si alte porturi; incearca sa te asezi astfel cablurile ramase disponibil sa ajunga la locurile de parcare libere check-in pe PlugShare este util si pentru cei care au nevoie urgenta de incarcare ca sa te poata contacta Lista nu este exhaustiva, ci doar ce mi-a venit acum in minte.
    3 points
  47. Totusi a reusit sotia sa faca poza la bord cu brona rotunda:)...eu ma resemnasem
    3 points
  48. 3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept