Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 14.11.2017 în toate secţiunile

  1. 13 points
  2. 7 points
    Printre pasiunile mele se numara audio. Am ascultat destule de-a lungul timpului am mesterit iar. In functie de starea de spirit, mediul ambiant rezultatele subiective variaza f mult. Ba de multe ori am fost pus in situatia in care am fost mirat ca mi se parea ca boxa suna altfel. Sau un filtru ajustat dupa multe incercari, dupa care urechea oboseste/se adapteaza a doua zi mi se parea ca nu imi funa pe plac, desi parea sa sune ok. Vorbim aici despre detalii de finete, nu de greseli grosolane specifice unor autointitulati specialisti autohtoni. Exista aplicatii ieftine care aud mai bine decat un om. Cat timp masori in aceleasi conditii, ideal noaptea pe liniste. Restul e doar o treaba dupa ureche. Creierul uman poate recunoaste sunete discrete care ies clar in evidenta, gen un tzacanit metalic de lant, care e sau nu e, dar cat timp el exista in ambele cazuri e greu sa il evaluezi care a sunat mai tare la un moment dat. E.g. asculta acelasi motor ziua si apoi noaptea cand e liniste totala. Daca ai un tachet care bate la rece, un lant care bate la pornire e clar ca recunosti sunetul f usor. Dar nu poti sa spui ca astazi a sunat mai tare fata de ieri decat daca e vorba de o diferenta imensa. In rest nu contest ca utilizatorului X ii se pare ca motorul suna mai tare sau mai incet cu uleiul Y. Eram curios daca cineva a avut o abordare mai inginereasca.
  3. 6 points
    Daca rotile de iarna au ajuns sa coste enorm ....las-o balta . Indicat ar fi sa o vinzi si sa-ti cumperi o masina pe care iti permiti sa o intretii. La CC o sa se mai strice una alta si ...reparatia o sa coste "enorm" . Imi cer scuze fata de moderatori si ii rog sa stearga posturile offtopic
  4. 6 points
    Deocamdată nici un retrofit. Pe viitor niste stopuri cherry GTI Led. La BMW nu mi-a plăcut direcția, si faptul ca dealerii mint cu nerușinare despre istoricul mașinilor. A doua a avut 2 proprietari si vânzătorul a zis ca numai unu, plus ca am vazut ceva lucrări pe la garnitură col directie făcute de un ucenic, un burete care spanzura afara si un surub lipsa, bara spate rerevopsita, scaunele naspa (gen logan). Plasticele din bord, scartiau ca la un Lodgy de mana a 3-a cu 300k km reali, si am auzit alti greierasi pe drum cu denivelari. Motor, cutie viteza si Xdrive de nota 10 cu steluta. Golful e ca nou, dimineața se încălzește ușor și are multe dotări. DSG e un vis si la Polo am fost încântat de cutia asta... restul sunt mituri de retardei care au avut masini cu "km reali". La fel ca si mitul cu 1.6tdi la care se f...e EGR. Sunt la a 4-a masina cu acest motor si 0 probleme, deși toți retardei de pe forumuri mi-au explicat ce naspa e motorul... acuma aflu de cutie 😂 Am făcut o economie de 6000€. Cu banii ăștia vizitez Canada la anul sau imi fac renovare la casa. La Golf am full casco la 33€/luna... la BMW 60€/luna. Gabaritul la BMW era cam mare pt o frmeie care intra cu ea prin parcări subterane etc. Numa cand am vazut camerele din bara față am avut imagine de coșmar cu ele sparte 😀 La BMW au refuzat să îmi facă inspecția periodică care urma in Martie si nici nu au vrut să îmi schimbe plăcuțele de pe spate care mai aveau ~ 12.000km. Tot insistau cu plăcerea condusului. Euro 6 benzina e un avantaj enorm in fata unui Diesel Euro 5. Asta daca locuiești în vest si mai vrei o vigneta de poluare sau vrei sa intri cu ea intr-un oraș care are restricții de poluare. ( vezi Munchen, Freiburg, Paris). La Caracal nu ai probleme de genul ăsta... din contra poate agati vro fană BMW . Multumesc pentru atenția acordată si pentru sfaturi. Rog un operator sa închidă acest topic.
  5. 5 points
    Mai "fraierilor", voi(noi) astia care nu am ales sa NU anulam DPF. Voi nu intelegeti ca este o problema constructiva cu filtrul si ca inginerii de la VW sunt niste carpaci incompetenti? Cum sa nu ti se puna pata si sa il anulezi cand tu stii foarte bine ca masina ta din 2012 are 140.000 Km "reali" facuti in week-end in drum catre/de la biserica, schimbi consumabile la < 1 an, bagi ulei 2T in motorina alternativ cu aditivi din Carrefour si, dupa toate astea, cand tu esti convins ca motorul este in stare exceptionala se apuca sa faca regenarari ca nebunul? Ce vorbim noi aici?Ce reglementari, noxe si alte bazaconii? Alea sunt pentru fraieri. Scuze de OffTopic.
  6. 5 points
    Salutari din Solden! Cu ocazia minivacantei de 1 Decembrie, am zis sa mai scoatem Golful pe autrostrazile Europei. Traseul nu e nimic special Bucuresti - Solden si retur, cu o noapte de cazare in Viena si inca una la intors in Budapesta. Va las si niste poze, mai ales pentru skiorii de pe forum
  7. 4 points
    NU va dorsc decat sa vi se ia talonul in trafic la controale RAR sau sa nu treceti ITP-ul. Doar atat.
  8. 4 points
    @noobsound: Un motor 2.0d care consuma 1.5 litri la 2500 km= problema la motor (garnituri, turbina, sau ulei cu vascozitate gresita din cauza uzurii premature a motorului, are nevoie de un ulei cu o vascozitate mai mare). Cum spuneam, inca am un 525d in 6 cilindri (cu aproape 400 000 km la bord, 240 000 km facuti de mine) in care am folosit 8 ani la rand acest tip de ulei si nu consuma mai mult de 0.5 litri intre schimburi. Am folosit si ulei BMW (care am inteles ca este tot ulei Castrol). Nu am simtit nici o diferenta. Eu nu vorbesc de prieteni, sau ca am auzit la cunostiinte, eu am folosit pe propria mea piele in toate BMWurile, chiar asa sa am eu noroc la toate? nu s-au stricat si nici n-au consumat niciuna ulei. Inca am un 630i luat de nou, la fel acelasi tip de ulei il folosesc, din 2008 pana in prezent, la fel nici o problema. Nu vreau sa ma ridic in slavi, dar cred ca am condus 1 milion de km adunat, deci as zice ca am ceva experienta, si uite ca fara probleme la motoare. Stii cum e, pe forum scriu cei care au probleme, 10 din 1000. Ceilalti 990 se abtin. @EEXCALADE: Nu te contrazic legat de diferente, sunt convins ca poate sa fie mai calitativ cel din Germania, de asta si schimburile din reprezentantele lor la 30 000 km sau 2 ani. Ba chiar si la noi, in reprezentantele noastre (BMW), 5 ani cu revizii gratuite se faceau la 25 000 km sau 2 ani, (desi nu e recomandat, tocmai datorita acestei mentalitati, ca la noi produsele sunt mai proaste). Dar nu trebuie inteles gresit si nu mai credeti in afirmatii de gen: "uleiul asta e bun, uleiul asta e o mizerie!" atata timp cat faci schimburile la timp, n-ar trebui sa intampini nici o problema, indiferent de uleiul pe care il folosesti, pana la urma o revizie costa in medie 100-150 euro de euro si mai bine o faci anual sau la 15 000 km, pastrand vitalitatea motorului Nu m-am zgarcit niciodata la nimic legat de masina, ba dimpotriva. Eu mi-am spus parerea folosind acest produs intens. De ce l-as schimba daca isi face treaba cu brio? Era vorba aia: "if it ain't broke don't fix it".
  9. 4 points
    Daca tot e o comunitate de impatimiti in mare parte si de oameni care isi iubesc masinile si isi exprima parerile si experientele, va pot da si eu un feedback pe acest topic cu privire la uleiuri; am auzit si am citit tot felul de controverse legate de anumite uleiuri (ca sunt contrafacute) si nu le contest, eu pot sa va ofer un reply legat doar de experienta mea. Sunt convins ca problemele care au aparut la unii au tinut de alte lucruri (poate probleme mai vechi care nu au fost remediate si/sau folosirea unor uleiuri care nu indeplineau normele motoarelor in cauza). Am detinut in jur de 12 automobile personale pana acum. In cele 7 BMWuri pe care le-am avut (atat diesel cat si benzina), am folosit doar Castrol Edge FST/Titanium 5w30 asa cum recomanda producatorul, cumparat atat de la reprezentanta cat si de la service-urile unde am facut reviziile in regim propriu. La reprezentanta s-au facut reviziile chiar si la 2 ani sau 30 000 km (ceea ce nu recomand, dar atata timp cat masinile erau in garantie si asa recomanda producatorul nu m-a interesat). Inca detin 2 automobile BMW, unul cu 90 000 km (benzina) celalalt cu aproape 400 000 km (diesel), ambele folosind acest tip de ulei. In ultimii 8 ani (revizie in fiecare an), va pot spune cu mana pe inima ca nu am avut nici o problema la motor. Am vazut ca cei de la BMW nu mai recomanda Castrol ci Shell si sunt convins ca e doar o chestie de marketing, probabil au fost finantati "puternic" de Shell sa fie promovat, licitatii etc. Adica din istoria BMW se folosea doar Castrol si acum brusc au schimbat. Probabil ceva neintelegeri la nivel inalt, "abureli". In Porsche-uri, atat cel diesel cat si cel Turbo, care inca se afla in familie am folosit doar Mobil 1, (la fel cum recomanda producatorul) cel diesel are 150 000 km (Mobil 1 5w30 ESP Formula), cel pe benzina depaseste in curand 200 000 km (Mobil 1 0w40), iar de acum 10w60 (la peste 200 000 km cei de la reprezentanta (din alta tara) au recomandat un ulei cu vascozitate mai mare (s-a facut revizia si de 2-3 ori pe an, avand in vedere ca au strans repede km), la fel nici o problema legata de motor. Am avut grija si inca am de flote de masini atat VW cat si Mercedes (utilitare si nu numai) in care am folosit doar Mobil 1 (de regula 5w30 ESP Formula) si Castrol Edge 5w30 FST/Titanium. Majoritatea masinilor au fost folosite intens, 80% in oras, deci regimul de exploatare cred ca a fost destul de sever. Asadar eu va recomand Castrol Edge FST Titanium si Mobil 1 ESP Formula atat pentru motoarele pe benzina cat si cele diesel atata timp cat sunt indeplinite normele constructorilor de pe eticheta. Parerea mea personala este ca majoritatea uleiurilor care indeplinesc normele pentru motoarele voastre sunt ok, exista doar mult marketing. La fel, consider ca si daca as fi folosit alt tip de ulei, brand consacrat, nu cred ca as fi avut probleme, dar am luat in calcul recomandarea producatorului de masini (Mercedes si Porsche recomanda Mobil1-Porsche fiind VAG...trageti voi concluziile). Eu am folosit intens cele 2 branduri mentionate si repet, n-am avut nici o problema, restul e cancan si polemica.
  10. 4 points
    E un amarat de golf, cu motor de 150 CP, cutie manuala, faruri halogen in 2018!, fara trapa, fara pachet R-line, are DCC? hai ma... oricat de fan golf ai putea sa fii, e imposibil sa nu vezi diferenta enorma de pret pentru un golf. La 35.000euro ai cupra, sau bmw/audi.
  11. 4 points
    Ma bucur sa revin in clubul posesorilor de golf cu un nou golf MY 2018, R, M6, alb, optionale: DCC, active info display, keyless, blind spot, rear trafic alert si lane assist, dynamic light assist, faruri led top, pachet iarna, park pilot, navigație discover media.
  12. 4 points
    Da ,frumos ! Scuza-mi bagarea in seama si incercarea de a te convinge ce e legal si recomandat de producator!
  13. 4 points
    @CristiALF eu zic sa nu te plangi
  14. 4 points
    Fiecare isi ia masina pentru ce are nevoie. 1.0 TSI DSG este perfect pentru traficul din Bucuresti cu 2 persoane la bord. Faptul ca iesi de 3 ori pe an cu el in afara Bucurestiului, nu stiu daca face sens un motor mai mare. Eu personal am in vedere o astfel de motorizare. Conduc acum un Golf 5 1.4 (80cp) de 1.2 tone si este mai mult decat suficient pentru nevoile mele.
  15. 4 points
    Decat sa alimentez de la Luk, mai bine merg 10 Km pe jos pana la urmatoarea benzinarie
  16. 3 points
    4x4 adauga inca aprox 100kg care se simt la consum (ca tot se facea comparatie cu a colegului Stryder) OT: referitor la gramatica, era corect "e", contextul fiind "iar la mine la ambele (consumul) e cu 2L in plus" sau "iar la mine ambele sunt cu"
  17. 3 points
    Din motive "tehnice" unii ar anula si motorul ...doar ca nu merge masina fara el
  18. 3 points
    Masina ta nu mai are niciun euro . La vara nu o sa poti sta langa masina cand e pornita. O sa ai bara afumata daca masina e culoare deschisa. DPF-urile tin lejer peste 500 mii km ,chat si in regim de taxi pe RO Si daca nu ai facut downgrade de soft inainte de anulare dpf ....ai ramas cu dieselgate-ul care mai are si alte probleme ,nu doar regenerarile dese
  19. 3 points
    Ei tot nu inteleg aceste dispute, cine nu vrea sa foloseasca, sa nu o faca. Nu e obligat nimeni la nimic. Daca retin bine, topicul e de prin 2009 si nu s-a plans nimeni cum ca i-a fost afectat motorul direct, in mod negativ, de adaugarea uleiului 2t. Nu gasesc normal, ca persoane care nu au folosit sau au folosit o data sa vina si sa "arunce cu noroi" in cei ce o fac regulat si de cativa ani sau un numar considerabil de km. Cei care asteapta exponentiale de putere sau reduceri considerabile de carburant au gresit topicul. E doar punctul meu de vedere, in calitate de utilizator al uleiului 2t.
  20. 3 points
    soferul de camion a invatat sa conduca incarcand marfa in spatele camionului pentru el obligatoriu la stanga inseamna mana pe claxon si gura mare trebuie sa existe urmatorul semn ca sa aiba prioritate , caz in care tu , garantat , nu ai fi avut semn de prioritate
  21. 3 points
    Cel mai probabil, o avut impresia ca semnul ala de sub semnul de prioritate ii arata directia drumului cu prioritate si se credea cu dreptatea in mana...cand de fapt, el nu o cascat bine ochii si era cu prostia in cap...
  22. 3 points
    Mulrumesc, guys VW ramane in continuare marca mea de suflet, mai ales fiindca masinile din grup care au fost pe numele meu (un Golf 5, un A3 8PA si un Polo 6R) au fost masini pe care le-am indragit fara rezerve, insa am chibzuit putin si am ajuns la concluzia ca nu vreau sa imi petrec toata viata conducand masini de la o singura "casa". Capitolul din viata mea in care am fost detinator de VAG s-a incheiat definitiv, fiindca dupa C5-ul asta, voi avea varsta la care imi voi lua un E-Klasse, insa masinile grupului VAG vor avea intotdeauna un loc special in inima mea. Cand mai vad pe strada Polo-uri albe, ma surprind zambind usor cu nostalgie... End of OT (si scuze ca am luat-o putin pe aratura emotionala).
  23. 3 points
    Sincer eu nu as mai cere sfaturi daca banii nu ar fi o problema ....foloseste si tu alt termen gen ,,bugetul se poate suplimenta la nevoie,,.....nu de alta dar ne faci sa ne simtim mici
  24. 3 points
    Nu incearca nimeni sa te convinga de nimic, fiecare impartaseste experientele proprii. Tu ai incercat 5000 de km pe aceasi masina, eu am zeci de mii pe diferite marci si motorizari. Tot ce fac e sa impartasesc, nu sa sau sa nu, recomand. Fiecare alegere e pe propria raspundere.
  25. 3 points
    Adaugarea uleiului 2T are un singur plus, reduce sensibil zgomotul injectiei, fix zero, acelasi lucru il face o motorina superioara. De minusuri pe termen lung nu se gandeste nimeni, motorina e combustibil care arde incomplet, cu reziduri de funingine, ganditi-va uleiul cum arde, orice ulei prin ardere creeaza depunere, toti luptam sa diminuam aceste funingini, care au tendinta de a colmata, EGR, galeria de admisie, si cel mai important injectoarele, viata turbinei, geometriei, nu mai vorbesc de DPF care abia suporta emisiile , motorina de la noi nu e din cea mai stralucita, asa ca nu mai innecati motoarele si cu ulei. O motorina de calitate superioara este suficienta pentru motorul dvs.
  26. 3 points
    Pentru astfel de modificari intr-o tara civilizata nu treci itp-ul ,nu-ti despagubeste asigurarea ,la un control iti ia actele,numerele ,iei amenda .... Nu-i mai simplu sa le vinzi si sa cumperi dimensiunile legale ?
  27. 3 points
    Pe principiul romanesc merge si asa ....poti pune si pe 15.
  28. 3 points
    Sa va arat diferentele dintre kiturile de distributie vechi si nou (03F198158B)
  29. 3 points
    Stiu ca la VW exista acel turbo lag...poate acela a fost acolo (tu fiind obisnuit din ce vad cu motoarele bmw) Cum a mai zis un coleg mai sus, si eu iti recomand un GLC, elegant, suv compact, AI posibilitatea de a lua pe benzina ceea ce este recomandat pentru oras mai mult Ai mai fost pe la teste etc? Sa ne tii la curent
  30. 3 points
    Pai nu asta am scris ?
  31. 3 points
    El oricum era setat pe golf..acum, depinde cine a facut alegerea..pt ca poate a intervenit si 'frustrarea' ca nevasta ar avea o masina de 3 ori mai misto, fara nicio jignire plus ca, nu umbla dealerul restul vietii cu mine in masina dupa ce o cumpar..pe mine nu ma intereseaza de la cine cumpar, ci ceea ce cumpar..cadouri ce constau in presuri de cauciuc / mocheta si un set de roti de iarna nu m-ar incanta deloc la pretul unei masini de 20k+ euro ( preferam sa-mi faca discount 3-400€ si mi le luam eu pe toate, nu sa ma perie )..dar in fine, poate faptul ca suntem pe un forum vw face ca alegerea sa fie evidenta..desi, mie personal golfurile mi se par niste masini banale care nu exceleaza cu nimic..intre golf 4 si 5 s-au vazut si simtit schimbari majore( si nu o spun pt ca am eu ), dar apoi, facelifturi la facelifturi..am mers saptamana trecuta cu un golf 7 1.6 tdi cu dsg..prima senzatie cand m-am urcat in el a fost " wtf ?! In scaunele din golful meu stau mai bine..si spatiul? E mai mic ? Sa nu mai zic de exterior care e..clasic si banal..playerele alea integrate in consola..oribile" Bmw-ul e bmw, la fel si mercedesul ; nu exista termen de comparatii intre aceste marci vs vw orice ar spune fanii ( desi nu prea au ce )..daca vorbeam de opel / peugeot / fiat / hyundai samd..toata lumea ar fi spus " pfff clar vw.." Aia e, tu sa fii multumit de alegere, mai exact cine o conduce ( desi la banii astia....aproape ca o luai noua din reprezentanta ) ; dar nici eu si nici altii nu vom intelege aceasta alegere...no offence sa o stapaniti sanatosi si fara incidente.
  32. 2 points
    Dupa un portofoliu de cel putin 10 x B7 cu retrofit xenon ( sunt autorizat sa fac asta si la masini in garantie, doar VW/Audi), iti spun acum (2017 ), nu la momentul 2013, ca este cea mai idioata treaba sa nu pui autoleveling. Un singur Polo din vreo 5, nu l-am facut cu leveling si imi pare rau, desi respecta conditia de la inceput, conducatorul auto are 55-60 kg , masina tot timpul goala, circula 99 % ziua si nu iese din oras, face 2000 km /an. In primul rand este 100% ilegal si nu este nici o diferenta intre tine si cei cu "csenoane chinezesti" daca nu ai autoleveling.(Aia macar au reglaj manual). La fel de ilegal esti si daca nu completezi cu instalatie de spalat faruri !! ( Nota: stiu, o sa spuneti ca la B8 in configurator este optional, astept sa ma anuntati cand o sa treceti de control trafic RAR si Politie cu argumentul asta! ) Functie de momentul in care sunt extrase farurile adaptive de sub alimentare / can , pot ramane in pozitii limita care nu se pot compensa din reglaje manuale !! Fortarea la capete de cursa a reglajelor mecanice va duce la stricarea angrenajelor!! Nu mai punem ca ai bordul " pom de iarna" si erori multiple , functie de includere, sau nu, in can gw list. Solutia este: OEM sau deloc. Exista si solutia sa nu asculti de parerea asta , sa pui adaptori 10/14, sa nu-ti pese de ceilalti participanti la trafic, sa nu ai flash pe FL cu luminile stinse, sa reglezi farurile la usa de la garaj , sa ai IC cu pom de Craciun inainte de Craciun, sa nu ai DRL "corect",..., dar sa nu ai masina in poze cu numar de inmatriculare pentru ca este o baza de date RAR in continua crestere cu cei cu "csenon"! Asta dupa ce se pare ca esti si norocos la can -gw si bcm....
  33. 2 points
    Condus 1.0TSi 115P mai mult de 100 km - motor ok , decent, pentru un om fara pretentii sportive este excelent . Recomand pentru utilizare in oras dar condus relaxat. PS: Masina are 1.265 kg goala, deci este ok. Se misca exact ca o Octavia 1.0TSi 115CP. PS2 : Stabilitate foarte buna pe sosea.
  34. 2 points
    Este pentru parinti care s-au descurcat foarte bine cu O3 2015 1.2 TSI mauala. Termenul este trecut in contract Dar o sa mai intarziem ridicarea pentru a intra in RABLA si odata cu ea sa prindem si bonusul financiar
  35. 2 points
    Cu toate ca Touaregul este o masina premium, calitatea de fabricatie si a pieselor de la furnizori a scazut cu schimbarea generatiilor. Cutia automata, turbina, senzori, perne de aer, incep sa cada dupa 200K km.. Pe langa pretul de achizitie sa fii pregatit cu niste sume consistente pentru eventualele reperatii..
  36. 2 points
    Daca masina va fi cumparata de noua, atunci in mod sigur nu ai de ce sa-ti faci griji pentru cele scrise mai sus. Stopurile daca se mai fisureaza se schimba pe garantie. Vopseaua este proasta la toate masinile produse recent. Sa aplici o folie pe faruri, ca e pacat de ele. Motorul 1.8 tsi este foarte bun, dinamic, se mica excelent, silentios, elastic. Cutia de viteze te felicit ca ai ales manuala, si nu te-ai orientat spre dsg uscat, cu probleme. Trapa nu as alegeo pentru ca de obice devine problematica, si este utilizata foarte rar, este mai mult o dotare de aspect, decat de utilizare, cel putin eu asa o vad. Chestii mai utile sunt incalzirea in scaune, navigatie ca sa ai mirror link cu waze/maps de pe telefon, incalzire in volan/pabriz dar nu stiu daca astea sunt valabile la seat (la octavia si golf sunt). Alta chestie utila ar fi geamuri atermice. Seat system sound mi se pare ca de la facelift sau din my2018 vine cu o imbunatatire notabila, si la putere care s-a triplat si la claritate. Eu am seat system sound si e chiar bun, este suficient pentru nevoile mele, cateodata dau muzica tare si rad ca tampitul. Acum, ca sa vezi ca sunt si impartial, si obiectiv, cu toate ca detin 5f, ce alte marci de masini te-ar mai interesa? care sunt rivalele? specifica si un buget. Dupa parerea mea posesor de leon, masina nu merita mai multe de 20.000euro noua, in echipare buna si cu 1.8 tsi. O salveaza motorizarea, care este una fenomenala, aspectul, ledurile, si eventual scaunele, in rest totul este mainstream, de consum, mai mult de 20.000euro bine dotata nu face.
  37. 2 points
    @tavitara: daca te hotarasti sa iei una de aici, din Germania, da un semn, poate reusesc sa te ajut. Ideea e urmatoarea: cand cauti pe mobile, sa incerci sa te orientezi la un dealer care are si alte VW-uri, nu unu de-ala care vinde tot ce-i pica la mana. Incearca sa alegi pe cat posibil unul cu review-uri multe si bune (sa aiba 4-5 stele). Nu e neaparat o garantie, dar nu strica. de asemenea, poti exclude primele 4-5-6 rezultate din cautare ca neconcludente/avioane.
  38. 2 points
    @skodafan30: zgarieturile fine (sau panza de paiajen) apar din mai multe cauze: 1. spalare incorecta - lipsa celor 2 galeti, lipsa prespalarii in cazul murdarier foarte puternice, sampon slab lubrifian, manusa de calitate slaba etc. Cum tu faci spalarea fara atingere, nu cred ca e cazul sa intram in detalii 2. uscare deficitara: - fie din cauza ca masina nu a fost spalata corect si este inca murdara (cauza cea mai frecventa la spalatorii) - asta poti verifica usor la urmatoarea spalare facand uscarea cu o laveta proprie, de culoare deschisa. Daca se murdareste cred ca este destul de clar de ce. Daca ai doar cateva urme atunci nu e chiar asa rau si problema este cu ce si cum usuci. - fie laveta cu care se face uscarea este prea aspra si zgaraie (a doua cauza la spalatorii). Majoritatea spalatoriilor folosesc pielea de caprioara pentru uscare pentru ca absoarbe multa apa si se stoarce usor apoi putand retine la fel de multa apa. Problema ei este ca nu poate inmagazina deloc mizeria si orice a ramas de la spalare este plimbat pe restul caroseriei. Pot evita majoritatea problemelor de uscare folosind o laveta de microfibre si un quick detailer sau ceara lichida in timpul uscarii. Ceara ajuta la lubrifiere si chiar daca mai ramane "ceva" dupa spalare sansele sa faca rau scad. Insa acel "ceva" este greu de descris in cuvinte, masina trebuie sa fie absolut curata ca sa nu apara zgarieturi. Orice firicel de praf va duce inevitabil la zgarieturi. Din punctul meu de vedere problema majora este ca masina nu ramane curata dupa "spalare". Ramane foarte mult traffic film care necesita interventie manuala. Mai ales in ro un toate drumurile sunt pline de noroi. Metoda de spalare fara atingere merge pe timpul verii, cand inlaturi doar praf superficial. Cand intervine apa si acel praf se lipeste de masina nu exista nici o solutie (sigura pentru vopsea) care sa-l curete fara atingere. @zorro79: atat timp cat respecti nici o regula de bun simt nu ai nici o grija cu presiunea apei asupra vopselei. Cateva reguli de bun simt: folosesti o duza cu evantai mare (25-40 grade, nu 0), presiunea nu depaseste 130 bari, nu tii lancea intr-un singur loc timp indelungat. Folosirea aparatului cu presiune este esentiala in perioadele ploioase/cu zapezi pentru micsorarea sanselor de zgarieturi. Cu cat indepartezi mai multa mizerie in faza de prespalare cu atat ramane mai putin de inlaturat cand speli cu manusa. Folosirea furtunului in loc de aparatul cu presiune e valabila la masinile de epoca, cu etansari mult mai slabe decat cele moderne, unde apa poate patrunde in masina din cauza presiunii ridicate. In rest este un instrument foarte util si nu trebuie evitat. Mai ales cele din gama hobby, care au debit mic si nu nici o sansa sa cauzeze probleme.
  39. 2 points
    Daca motorina a evoluat si a devenit motorina fara sulf, cum crezi ca e ok sa bagi ulei cu continut scazut de suft in motorina? Si aici vorbim strict de motoarele cu filtru de particule. Daca ai probleme cu pompa de inalte, fa upgrade la cp3 sau vinde masina. Daca ai probleme cu injectoarele, remediaza problema, nu o amana cu niste ml de ulei 2T, se repara, se schimba. Daca vrei ca motorul sa fie mai silentios, cumpara-ti o masina electrica. Mie unul, nu-mi plac improvizatiile, si nici amanarea problemelor prin mijloace ieftine. Aici ma refer strict la cei care folosesc ulei 2T in motorizari pentru care nu este facut sa functioneze asa. Nu am nimic impotriva cu cei care folosesc 2T in rotativa sau pompe duze). Daca te deranjeaza asa de tare zgomotul motorului, inseamna ca nu este masina potrivita pentru tine. Sunt oameni noi pe forum care vin si citesc postarile de aici, din gre seala scapa o ratie x3 decat normala de ulei 2T in motorina, si apoi au probleme cu motorizarile CR, nu este bine.
  40. 2 points
    @teozuzu20 poti folosi fara probleme un ulei 2t low ash. Eu iti recomand Liqui moly 1052 pentru ca la mine, din brandurile pe care le-am testat, se comporta cel mai bine. Cei cu dpf nu s-au plans de intervale mai scurte de regenerare, ci dimpotriva, distanta dintre regenerari crescand. Citeste ultimele pagini si te vei convinge ca sunt multi cu motoare cr (1.6, 2.0, 2.7 sau 3.0) care folosesc si nu au probleme. @deenman Din punctul meu de vedere, cel mai mare beneficiu pe care il are uleiul 2t la motoarele CR e acela fundamental al 2t-ului,si anume sa asigure lubrefiere suplimentare. Poate ai auzit de problemele cu spanul facut de pompele de motorina cp4.1 la motoarele CR, span creat in principal datorita lipse de lubrafiere a combustibilului. Poate nu e o solutie sa scapi complet de probleme, dar macar cresti durata de viata a piesei respective.
  41. 2 points
    Nici unul, ai filtru de particule (dpf) si nu este recomandata folosirea unui ulei 2T, indiferent daca are sau nu are continut scazut de sulf. Initial folosirea uleiului 2T aducea in principiu un singur beneficiu mare si lat, diminua zgomotul motorului. Unii aveau impresia ca urca mai repede in ture, dar astea sunt fabule, nu exista asa ceva. Motoarele CR (printre care si CBAB) au oricum un zgomot mult diminuat fata de vechile PD/pompa rotativa, deci folosirea 2T nu ti-ar aduce beneficii exagerate, chiar daca nu ai avea DPF. Mai sunt oameni care cica baga 2T, dar baga si motorina mai scumpa, sau aditivi, si apoi au impresia ca uleiul 2T le-a salvat injectoarele de la moarte.
  42. 2 points
    Nu stiu daca masina ta cu DSG are Launch Control, dar stiu ca: LC + motor nerodat + ulei rece = nasoale si belele mai tarziu la motor. Ai grija de masina, te-ai agitat atat sa o configurezi si sa o cumperi si acum incepi cu racingul. Ai timp de Nordschleife cand treci de 10.000 km.
  43. 2 points
    Nu e simplu sa eviti aparitia "panzei de paianjen". Nu exista o solutie unica de genul: nu o mai stergi si gata (PS: mie nu mi se pare deloc o idee buna sa nu o stergi deoarece apa aduna praf care apoi se usuca pe caroserie, asta pe laga petele care raman vizibile pe culorile inchise). Sunt foarte multe aspecte la care trebuie sa fii atent: Cu ce o speli (tipul de manusa)? Folosesti 2 galeti? Folosesti grit guard? Speli elementele de caroserie intr-o ordine anume (incepi cu cupola, capota, geamurile, jumatatea superioara a potierelor, apoi cea inferioara, fata si spatele)? Aplici protectie? Si ar mai fi multe de zis. Ideea e ca daca te pasioneaza trebuie sa studiezi mai mult problema. Am mai mentionat ca asta ar fi o baza de plecare/crash course: https://www.ammonyc.com/beginner/ Cat vei aprofunda domeniul si cat vei fi dispus sa aplici e decizia ta. Mai mult nu cred ca putem face. Succes! PS: Cinstit vorbind e dificil sa pastrezi masina oglinda la infinit, avand in vedere conditiile de mediu de la noi. Clima e destul de arida; avem mult praf etc. La urma urmei, nu locuim in California. Pana la urma tot trebuie revitalizat lacul cu cate un polish usor, dar aceasta interventie se poate amana destul de mult daca avem grija.
  44. 2 points
    Pana acum, in aproximativ 4 ani, nu am avut astfel de manifestari, niciodata, iar dupa 3 luni de citit forumul si specificatiile tehnice ale lubrifiantilor am ajuns la ideea ca intre 505.01 si 507.00 este o diferenta infima si anume: In ceea ce priveste Ash, Sulphated, valorile sunt: 0,64 pentru Edge 5W30 0,8 pentru Edge 5W40 Crezi cu tarie ca acesti 0.16 % wt fac diferenta intre un filtru curat si unul colmatat? Intreb
  45. 2 points
    Cerand sfaturi sub forma acestui topic, fiecare o sa aiba o parere subiectiva, intr-o mai mica sau mai mare masura. Si e foarte usor sa iti cumperi ceva sau sa propui pe banii altuia, sa ia altceva, ba sa ia din alta parte, ba sa cumpere cine stie ce. Revenind la dilema ta, voi fi subiectiv, ca doar este o parere personala. Dintre cele 2 as alege Golf 100 %. Sa fiu in locul tau, si sa dispun de bugetul tau, da, as da peste 30.000 de euro pe un Golf, chiar daca nu e GTD, GTI sau mai stiu eu ce echipare cu leduri si pachete optice pe exterior etc etc. De ce as alege Golf ? Pentru ca are o tinuta mai joasa, este mai stabila, consuma ceva mai putin decat un SUV, intretinerea este mai ieftina (ma gandesc la cauciucuri, parte de directie, franare - unde un SUV mereu uzeaza mai repede si mai tare tot). Personal, fiind un anti-suv-uri total, nu le vad rostul. De iesit pe off-road poate in 5% din ciclul de viata al unui SUV se ajunge....si zic offroad....drumuri cu pietris sau un pic de iarba. Pozitia la volan este inalta, fapt ce mie personal nu imi place deloc, iar ideea ca vezi mai bine in jur ? Pe bune ? Poate in urma cu 10-15 ani, cand senzorii de parcare erau cam scumpi, sa nu mai vorbim de sistemele de asistare a parcarii din prezent. Si daca e sa o luam pe partea de pasiune, Golf-ul e Golf. Din seria, cine a fost primul, oul sau gaina, pai Golf-ul e ceva iconic. Sub orice forma ar fi el, a scris si scrie istorie. Restul sunt umpluturi din punctul meu de vedere, cu atat mai mult mania asta a SUV-urilor. Cam astea ar fi parerile mele si ma repet, sa am bugetul tau, Golf all the way. Daca esti pasionat si esti fixat pe ceva, da, poti parea diliu in ochii altora. Dar pana la urma fiecare e liber sa faca ce doreste, pe banii lui, nu pe banii altora.
  46. 2 points
    @MariusPD nu fa prostia sa o iei din Italia, era sa fac prostia asta si eu. Au preturi enorm de mari. Cand am luat Passat-ul am fost la Volkswagen Roma si pentru culoarea alb imi cereau 600 euro, nu mai zic daca puneam Crimson Red Metallic cred ca imi cereau 1500 doar pe vopsea. Bun, iau masina din Italia, dar asigurare? Hai sa merg la Allianz...ma duc la ei si surpriza: 3200 euro pe an deoarece sunt nou la ei in sistem si e prima masina (plus motor mare 2.0 TDI ). Iti recomand sa o iei din Romania, ai preturi mult mult mai mici decat in Italia. Daca ai rezidenta pe Italia, o pui frumos pe numele unui parinte si faci contract de comodat (50 euro). Numai bine.
  47. 2 points
    Bre, e ciudat, da' au inglejii o vorba: if it's too good to be true, in almost all of the cases, it is Daca tu stii ca nu aia e valoarea masinii, poti trece linistit peste, sigur e teapa.
  48. 2 points
    Eu, si probabil si alti colegi, nu te prea intelegem. Te superi cand atatia oameni iti spun ca nu e ok pretul ala pt ca "banii nu sunt o problema", dar atunci cand ti s-a sugerat ideea de passat ai spus ca in aceeasi bani il iei mult mai chel. De ce nu mai pui bani si iei passat-ul la fel de dotat? Sau tiguan-ul cu 4 motion? Eu zic ca cel mai bine ar fi sa se faca un poll si sa voteze fiecare ce crede.
  49. 2 points
    o ti lunga cu 35...32... mii euro... cred ca nu ai citit tot topicul... masina noua e noua... ce mi.ai aratat tu este ok...doar ca nu sti daca sunt km adevarati..si nu mai sti cine a ,avut inainte masina... vrei sa ma repet a 3a oara ca banii nu ar fi o problema? eu nu am cerut sfat de alte masini..ci am cerut sfat dintre cele 2 postate de mine.... cu tine inchei aici deenman stiu ca tu esti cu scuzele de rigoare...ieftin!
  50. 2 points
    Dupa update a2a generatie de cr nu e afectat asa tare ca prima generatie .Defectiunea egr-ului poate fi doar o conincidenta . Am avut egr cazut in 2015 la 50-60 mii km,sa inlocuit pe garantie.
×