Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/01/2023 in all areas

  1. Titlu alternativ: când pasiunea bate rațiunea. Aterizez si eu cu avionul personal aici, de data asta am pastrat intro-ul cat mai scurt. Intrebarea “Eu ce masina imi iau?” a parcurs mai multe stadii in ultimele 6-8 luni de zile si filtrele de selectie s-au tot rafinat, in final au ramas cateva aspecte nediscutabile: - Doar berlina/wagon, fara SUV - Benzina neaparat, minim 6 cilindri - Dotari minime: HUD, trapa si scaune ventilate In final se pare ca “recomandarea doctorului” pentru toate simptomele de mai sus a venit sub forma unui 4.0 V8 intr-o caroserie de A8. Trecând direct la miezul problemei, pentru mine ca visator la Challenger-ul american si la V8-uri supraalimentate masina asta este o bijuterie, un adevarat “DreamCar” dar cu pedigree european, echipat cu un V8 la 90 de grade cu doua turbine montate in interiorul V-ului, valori oficiale de 460cp (338kw @ 5500rpm) si 660Nm (1850-4500rpm) si cuplat la o cutie ZF 8HP cu convertizor. Cutia are integrat un motor electric de 8,4kW (aprox 12cp) cu care mașina merge în mod full electric un maxim 45 de secunde între viteze 30-160 km/h (mild-hybrid) când vrea ea, nu e selectabil nimic. Recuperarea energiei se face prin frânare către bateria de 48V. Oficial la cele 2120kg (inclusiv sofer de 70kg) face sprintul 0-100 in 4,4 secunde iar youtube arata un 100-200 in 11,5s dar practic nu am incercat niciuna din ele, pot zice ca o urcare pana in 4000 rpm pare ca intinde scaunele pe spate. Motorul are codul CXYA și este un EA825 de 3996cc produs de Porsche si dat fratilor de la Audi; ca particularitate tehnica pentru pasionații de motoare, motorul este de tipul "square" bore-to-stroke ratio este 1,00: cursa si alezajul sunt egale la 86mm. Motorul a fost introdus in 2017 si este prezent in diferite nivele de putere pe Audi SQ8, SQ7, RS6, RS7, RSQ8, Panamera GTS, Panamera Turbo, Cayenne Turbo, Bentley Flying Spur, Lamborghini Urus. Motorul de 3996cc este diferit de V8-ul anterior produs de Audi (3993cc) care echipa modelele S6 C7 si S8 D4 cu arhicunoscuta problema de oil-starvation a turbinelor datorita sitelor de ulei imbacsite ce limitau debitul de ulei catre turbo probabil suprapus si cu uleiuri supracontaminate folosite la intervale prea mari de revizie. Motorul 4.0 de pe D5 nu are pana in prezent identificata vreo problema majora in afara de cunoscuta fisurare a blocului motor la cilindrul 6 pe sarjele turnate pana in noiembrie 2020 care au fost inlocuite ca motoare complete de catre producator (in USA cel putin), eveniment dupa care s-a introdus in fabrica verificarea endoscopica completa a cilindrilor la inceputul lui 2021. La data scrierii acestor randuri, limuzina este iesita de la detailing, unde s-au facut: - decontaminare completa; - tratament nano-ceramic cu Gtechniq Crystal Serum Ultra - tratament hidrofob cu Gtechniq Exo v4 - tratament nanoceramic pentru piele si trim-uri la interior - infoliere faruri si senzorul central din bara - infolierea celor doua ecrane centrale cu touch La dotari mentionez doar o parte, lista cu descrierea completa are 11 pagini. Extra: - All-wheel steering - Bang & Olufsen Sound System 3D - Faruri Digital Matrix LED - Geamuri duble antiacustice - Head-up display - Incalzire cotiera centrala fata + cotiere usi fata, volan incalzit - Lumini de citit Matrix – LED - Pachet confort scaune individuale spate - Pachet de asistenta plus; remote parking (te dai jos si o parchezi din telefon) - Camere video 360 - Airbaguri suplimentare pentru cap si intre sofer/pasager fata - Tot feluri de assists: intersectie, rear traffic, etc… - Rear seat remote - Scaune confort in fata, piele perforata Valcona - Pachet piele Nappa extins (consola centrala, usi, decoruri, volan) - Pachet plafon microfibra Dinamica (un fel de alcantara) - Scaune ventilate, incalzite si cu masaj, fata si laterale spate - Trapa - Incalzire stationara Standard: - quattro 60-40% (spate-fata) - Adaptive air suspension - Cruise control adaptiv, lane assist, pre-sense front/rear - Virtual cockpit - Lumini spate OLED - Keyless - Directie progresiva - Jaluzele electrice spate si luneta - Navigatia de fabrica - Smartphone interface (android auto...) - Pachete lemn, lumini ambientale - Scaune incalzite fata si spate - Side assit, exit warning - Alarma Deocamdata e prea devreme sa ii fac un review pe categorii, incă sedimentez informațiile în baza utilizării, momentan am adunat 3000km si ceva maruntis. Impresiile de până acum cat si experienta de-a întregul este fără cuvinte, este liniste in masina, vorbesti normal la orice viteza, puterea este suficienta pentru strada, auzi un mormait de v8 cand motorul prinde viata, urca bine la viteze de autostrada inca din modul confort si are un mers din ala relaxat de tânără sigura pe ea, in mod curent nu e necesar sa treci de 2500rpm iar faptul ca mai ai disponibil pana la 6700rpm, pur si simplu... efortless. Pot zice doar ca e greu sa ma decid cu sunetul: pe de o parte imi vine sa dau volumul mai tare ca muzica se aude foarte clar din difuzoare dar în același timp dau pe mute la orice accelerare cât de mică sa aud simfonia de sub capota. In timp o sa raspund si la intrebarea de pe buzele tuturor.. “cat consuma halatul?” dar nu se va intampla astazi. Mai departe las pozele sa continue povestea.
    17 points
  2. #longPost Salutare! 1 an de la ultima postare... ce trece timpul... Nu am mai postat mare lucru in ultimele luni, deoarece doar m-am bucurat de masina, nu i-am mai facut nimic, pana recent.. Masina s-a comportat exemplar in tot acest timp, mergea bine, insa faptul ca rulam cu 2.65 bar pe un bloc motor stoc, neumblat in el niciodata, isi spune cuvantul. Au aparut si primele semne de oboseala si anume gaze de carter mai accentuate + uzura in chiulasa la locasul injectorului 2. Vesnica problema a PD-urilor 8v, o singura prindere la injectoare. In ciuda acestor mici probleme, Superbul merge si se comporta foarte bine. Insa, pentru a fi totul impecabil cum imi si doresc sa fie la masina asta, stiam ca e nevoie de "engine rebuild". Eh, si aici ajung din nou la o rascruce de drumuri.. zic asta deoarece in ultimii ani, apetitul pentru "diesel power" a scazut drastic, in schimb a aparut o placere tot mai mare pentru benzinare, mai ales cele de cilindree mare. Bun, aveam practic 3 solutii: 1. Refac motorul, si continui cu masina asa 2. Dezmembrez Skoda, si imi fac un alt proiect benzinar 3. Fac Superbul benzinar Evident ca merg pe varianta 3 Intre timp a aparut si un cumparator la tot setupul actual de TDI cu care discutam de mult si am ajuns la un acord, asa ca am cumparat un 3.2 vr6 (practic R32), cod motor BMV, 241 cp, complet cu tot cu accesorii, de pe un Touareg. Iar odata ce vine clientul si imi ia motorul, ma pot apuca de swap. Asta s-a intamplat prin Iulie anul trecut Pentru swap aveam nevoie de o gramada de piese de pe un Passat 2.3 vr5, iar Passat vr5 sunt foarte rare mai ales in tara. M-am pus pe cautat dupa fiecare in parte, insa fara mult succes.. singura solutie era sa iau o masina intreaga pentru piese. Si atunci am zis sa fac altceva.. de ce sa nu il fac si 4 motion? Stiam ca exista B5.5 2.3 vr5 4 motion, iar daca tot iau una intreaga, sa iau si 4 motion. (Superb 1 4 motion nu este de fabrica). M-am pus pe cautate iar 2 luni mai tarziu, gasesc fix la Buzau, un Passat b5.5 2.3 4 motion. Sus pe avion, dupa el, si acasa. Problemele au aparut cand le-am pus pe amandoua pe elevator sa studiem situatia. Difera absolut tot.. intarituri lonjeroane prinderile la punte, la amortizoare.. nici o treaba.. chit ca sunt platforme comune. Solutii am gasit dar implica mult flex, multe taieturi din caroserie asa ca am renuntat la ideea de 4 motion. Buun, ne-am apucat de motor, cam asa arata inainte: A durat cam 3 luni. Motivul pentru care ne-am intins a fost faptul ca nu am vrut sa arunc motorul acolo si gata, job done. Am vrut sa fac ceva frumos, la nivel de detaliu. Iar detaliile iti iau din timp, cateodata chiar mai mult decat te astepti.. Si de aici incepe distractia. - Curatat tot compartimentul motor, - Curățat motorul in sine, Suporti, alternator, termoflot etc. - Vopsit bloc si capac culbutori, traversa, trager, (capacul a trebuit sa iau de pe un r32 transversal deoarece la cel lognitudinal, nu se inchidea capota de la buson). - Comandat corpuri de apa noi, furtune noi de apa, distribuție, bujii, bobine, suporti, sonde lambda etc etc. Suporti motor: cel drept de Phaeton 3.2, cel stang de Passat vr5. Placa adaptoare de pe Passat vr5 mi-a permis sa pun cutia mea de TDI. Ambreiajul l-am folosit de pe 2.3, masa dubla cu disc normal. Pe partea de alimentare m-am dus pe o pompa de la Walbro, capabila de 450 cp in caz in care ma tenteaza ulterior de o conversie la turbo. Am folosit rezervorul meu, poze mai jos before and after. Instalatia electrica.. sfarsitul lumii.. am avut nevoie de 3 scheme, cea de la 1.9le de pe Superb, cea de vr5, si cea de 3.2 vr6. Am folosit instalatia de vr5 si adaptata in asa fel incat sa se potriveasca la vr6, iar toti pinii de la mufele intermediare au trebuit modificati pentru a comunica corect cu restul instalatiei ce aveam pe masina de fabrica. Am respectat si lungimea celei de pe 1.9, pentru a nu avea fire prea scurte sau lungi. Imbracata toata instalatia ulterior.. Si ca sa raspund preventiv la intrebarile ce se gandesc multi: 1. Ce faci cu itp / rar? - Ce am facut si pana acum. 2. De ce atata stres / munca / bani pentru ca la final sa ai power mai mic? - Oricine a experimentat un 1.9TDI 8v cu duze Firad o sa ma inteleaga. Fum mult, boost mare = nu prea tine nici o garnitura fie ea oem = ulei peste tot, trepidatiile specifice PD. Practic ai 300+ cp de care te poti bucura doar pe autostrada cand nu ai pe nimeni in spate. Nu sunt genul sa afum pe nimeni si niciodata nu mi-a placut asta. Mi se pare lipsa de respect pentru ceilalti participanti la trafic. - 1.9 tdi la 300+cp e deja dus la extrem pentru interne stoc. Iar only diesel maxim 400 cp si aia cu mult mult fum si turbo lag imens. R32-ul e un motor ce tine 550 cp foarte safe pe interne stoc, cu o conversie la turbo aferenta, nu ai fum - Sunetul de Vr6. Anywayz.. cam asta a iesit.. vezi procesul descris pe scurt si cu cateva poze mai jos. O sa las si un link catre un album cu mai multe poze din timpul swapului (si in calitatea originala) deoarece sunt limitat aici de cei 4mb upload max. https://photos.app.goo.gl/cd3tC4fBimH7KTix7 Revin curand si cu video de pe dyno si cu sunetul ce il scoate ala e cel mai mare farmec al acestui swap. step 1: bye bye TDI Compartiment motor before / after: (vezi pozele din album, acolo se vad detaliile mai bine). Dar a fost enorm de multa mizerie Step 3: Reconditionarea motorului (curatat, vopsit bloc, spalat baie ulei, inlocuit mufe corpuri de apa, distributie, role, curatat galerii evacuare, vopsit capac culbutori etc. etc. (mai multe poze in album)) Step 4: Montat motor definitiv pe masina Step 5: Montat ventilatoare in fata radiatoarelor. Nu imi vine acuma in cap firma dar au venit din U.S., conducte clima custom, traseu apa custom Step 6: Partea de fueling - curatat rezervor, montat pompa Walbro si traseul de benzina (mai multe poze in album) Step 7: Evacuarea. Avand in vedere ca vor fi si niste flacari, am hotarat sa ii pun 2 tipsuri. Nimic wow, am vrut ceva cat mai discret. Am pus o intermediara si o finala. Astfel, nu e nici silent dar nici deranjant. Si se aude foarte bine acel sunet al motorului specific VR6. Step 8: Instalatia (vezi poze in album) Step 9: Motorul in versiunea finala. Am venit cu o galerie de admisie de Audi, deoarece era in stare foarte buna, a necesitat doar curatata. Cea de Touareg a avut gaz pe ea deci nu o mai puteam folosi. Mare feedback nu pot sa dau momentan, trebuie sa o conduc mai mult, sa ma obisnuiesc cu ea. Momentan inca mai avem cateva mici detalii de pus la punct dar curand e 100% gata. Oricum, ce pot sa zic, e faptul ca adio trepidatii specifice TDI la interior, motorul din fata e foarte silentios. Sunetul e ... wow, si... no smoke !! Motorizarea asta nu este pe Superb de fabrica. Nu exista Superb mk1 cu VR6 pe el. Desi nu pun accent pe lucruri de genu, DAR posibil sa fie singurul Superb mk1 VR6
    17 points
  3. Este, este Am cochetat si cu ceva din afara marcii dar am ramas tot aici se pare Las aici un spoiler, incerc sa-mi fac timp zilele astea pt o prezentare cum trebuie.
    13 points
  4. Am revenit la grupul Vag. Dupa aproximativ un an petrecut cu Mazda CX5 2016 sa votat sa ramanem la un suv . Am pus pe lista GLC,X4,SQ5 si Macan care a fost castigator.
    12 points
  5. Intr-un final am terminat si interiorul. Fetele de usi au fost refacute de 3 ori pana la un rezultat aproape perfect. Priceperea si indemanarea cere antrenament. Sunt multumit de cum a iesit. Pentru o "baba" de 20 de ani consider ca a iesit ok.
    11 points
  6. Asa cum spunea @Stefan.DFS, intr-o postare mai sus ,referitor la sezon, se pare ca ne apropiem de sfarsitul acestuia. Practic anul 2022 s-a terminat cam asa : au venit alte jante Santa Monica ( 3 impecabile,1 un pic oxidata) si anvelopele doar de vara - Kumho R17( 5 bucati). Vreau sa pun pe masina 5 jante ( 4+1) , toate aliaj. Adaug ultimele poze de interior ,anul 2022.
    10 points
  7. Dupa spalarea huselor am schimbat buretii scaunelor. Avem la dispozitie 4 scaune identice si astfel am ales cei mai buni bureti din ce aveam. Ambele scaune au primit bureti " de dreapta" si suport lombar.Pe langa asta anumite zone mai sensibile au fost intarite si in cele din urma pe sezut am adaugat burete extra de 10 mm ( acesta nu e inca cuprins in poze).
    10 points
  8. Salutare. A venit momentul sa imi prezint visul meu la care tanjesc inca din copilarie. Este vorba despre un Golf 7.5 GTI Performance din 2019 cu 89.000 km Am cautat super mult masina deoarece imi doream o masina corecta, fara soft, fara multi kilometrii, fara modificari de prost gust si cu ceva dotari deoarece nu as fi vrut sa "dau inapoi", pentru ca inainte am avut un B8 care avea ceva dotari care m-a facut sa imi doresc sa le am si pe urmatoarea masina. Pana acum nu i-am facut nici un fel de modificare, doar niste presuri pentru interior si luminile din usi deoarece pare prea seaca doar cu acele chestii reflectorizante. Fostul proprietar i-a montat o admisie de la RacingLine care i-a schimbat putin sunetul motorului si "cica" i-ar fi dat inca vreo 10-15 cai. Va las mai jos niste poze cu ea, pe viitor ma gandesc la un downpipe si probabil ceva finut la evacuare cu o clapeta.
    8 points
  9. Noul volan cu piele perforata se asorteaza perfect cu un nou bord de Bora , cel fara capac si cu textura. Imi place maxim.
    8 points
  10. Mersi frumos. Primul pas : refacerea zonelor prin care intra apa in masina: zona din spatele barii si garnituriile usiilor (asta s-a mai amanat mult). Al doilea pas: dezmembrare interior pentru a curata tot , inclusiv mocheta. Din pacate, am realizat ca e mult prea murdara si deteriorata pentru a fi salvata. Al-3lea pas: scos tubul de bas. Asa bine era legat ca mai aveam putin si luam foc. :)))
    8 points
  11. Curatare clapete. Depuneri mici ,pana in 5 mm ,galeria curata ,nu a necesitat demonatre si curatare.
    8 points
  12. Salutare! 14000 km de cand am pus DSG. Cand am facut 14000? ca nici eu nu stiu? Am facut si prima alergare 0-100 kmph. A scos 10s, cu motor stock, extra greutate (DSG e mult mai greu) , frane mai mari (discuri mai mari = greutate mai mare la roata), si roti pe 17 de iarna. Not bad! Consumul a ramas tot pe acolo. As zice ca e chiar ok acum ca mai vede si 4400 RPM (in sport) Mai las niste poze si niste video. Winter setup. Poza de la 14000 de dupa DSG. Ador cum arata cu jantele astea. Si stau si fara griji ca nu mai am distantiere 0-100: Nightdrive Daydrive Din pacate, in ultimul video se simte duritatea combinatiei Eibach + bucsele pline si jante pe 17 + idiotii de la DRDP care au asfaltat si au "refacut" rosturile mai prost decat inainte - fapt pentru care ei NU isi asuma nimic si nu sunt raspunzatori de nimic. Una peste alta... La multi ani cu sanatate tuturor si drumuri bune tuturor! 2023 sa vina cu piese putine de schimbat si combustibil ieftin!
    7 points
  13. Dupa desfacere completa a tuturor anexelor am constatat ca motorul e curat la interior. Timp de cam 1 luna am curatat toate componentele si in acelasi timp am comandat piese noi. Masina a fost scoasa afara si astepta cuminte reconectarea cu motorul.
    6 points
  14. Am adaugat nuca de schimbator de pe vechiul Audi A4 B7 (Cred ca a avut cel mai frumos interior); in situatia data se potriveste excelent. Toate plasticele curatate de vopseaua cauciucata si revopsire cu negru mat.
    6 points
  15. Am trecut la ceasuri : schimbarea foliilor si geamului. Partea amuzanta e ca a trebuit sa lipesc inapoi 3 leduri : engine check, airbag si avertizare. Au fost smulse de pe placa, probabil cu ceva metalic( surubelnita? ).
    6 points
  16. "Bob" e din 2004 cu motor de 2.0, echipare pacific. Are aceleasi scaune sport, tempomat, trimuri Al, ceasuri specifice, volan piele perforata,instalatie xenon originala cu spalator de faruri, elemente interior mult mai ok. Asta il face candidatul perfect pentru "transplant".
    6 points
  17. In timpul procesului de desfacere am mai cumparat cateva lucruri : guri ventilatie iluminate de Bora, antena...si pe Bob ( donatorul de organe).
    6 points
  18. Saptamana trecuta am mai avansat - pierderea de antigel nu reuesesc sa o identfic, toate furtunele sunt uscate... Capacul de filtru l-am gasit dupa cod de piesa, zilele viitoare soseste, sper sa fie ok - pana la sfarsitul saptamanii cred ca o fac. Pana atunci niste poze de la tura pe care am dat-o dupa ce am facut "aroganta" de a o porni dupa o luna jumatate de pauza. Bateria si motorul s-au comportat cat se poate de bine.
    6 points
  19. Am pus becuri noi ,xenoane si corner light.
    6 points
  20. @Catta83 Eu realistic as face stage1 minim la orice motor are turbina, pe orice e el pus (si pe drujba daca e) si probabil orice om care a facut asta la o masina vreodata (si nu a avut vreo experienta proasta) ar face la fel. Personal mi se pare ca primesti foarte mult pentru un cost foarte mic, daca e bine facut esti perfect safe in limitele constructorului. Discutiile din topic de genu "unde ii folosesti / limite de viteza" etc nu cred isi au rostul dpmdv cand in discutie este o masina cu motor de 4L benzina !!! ... adica daca e sa ne luam dupa criteriile unde folosesti caii si ce limite de viteza ai... ne-am lua toti 1L GPL ca na, si cu ala ajungi la aceleasi limite de viteza superioare, si cu un consum bun. Treaba asta cu "imi sunt de ajuns, oricum e rapida, etc" tin o perioada la multi oameni, pana cand zic "fuck it, ia sa incerc un soft" sau "oare cum ar fi tras in depasirea asta cu soft" .. samd . Avantajele nu sunt doar pe partea de putere/cuplu ci si la dinamica motorului si a cutiei, cum sunt schimburile de viteza, delay la pedala scazut, de multe ori si consumul scade fiindca AFR-ul este mai optimizat etc. Anyway, nu mai aprofundez in subiectul asta, just my 2 cents nu am nimic cu persoanele care nu vor sa auda de asa ceva, evident, traim intr-o lume libera Sunt sigur ca masina este un norisor plutitor si isi face treaba foarte bine
    5 points
  21. Topicul asta este ca un sezon de Prison Break in vremurile bune. Astepti nerabdator o postare noua. Faina treaba.
    5 points
  22. Dupa momentul momentul asta m-am ocupat un pic de evacuare, xenon, autoleveling, spalator de faruri..etc. Totul a inceput cu o scurta curatare a motorului. Am scapat de filtru sport si am montat o cutie de baterie.
    5 points
  23. Singurul lucru "nasol" la toata masina e dpmdv volanul. Puteau sa gandeasca unul in 3 spite ca alea Sline/RS. Ajung 460cp sau simti nevoia de mai multM
    5 points
  24. Am scos totul din cele doua Golfuri. Am spalat mocheta donatorului, husele scaunelor (care si acestea erau pline de mucegai), tetierele, polita spate.
    5 points
  25. Inainte de schimbul de ulei am dat baia jos. Umezea pe langa cateva suruburi si era musai sa vad cum arata motorul in interior. Motorul e foarte curat ,sorbul la fel.
    5 points
  26. Mulțumesc! Nici ca puteai sa o zici mai bine. Abia aștept zilele cu vreme mai bună... încă nu savurez cât mi-am propus. @Alexutzy @Emy D Mulțumesc! In alta ordine de idei... deocamdată staționăm cu anvelopele din poză. Nu am am avut timp si nici nu am găsit jante pentru look-ul adecvat. Până la vremea mai bună... sa fie bitdi!
    4 points
  27. Imi plac oamenii de pe forum. Adica despre ce vorbim aici ... avem A8 v8 noutz si Superb mk1 cu swap de vr6. Un spectrul mai mare de diversitate nu poate exista :))) (decat daca o faceai si 4motion) Felicitari proprietarului.
    4 points
  28. Sezonul 2: Motorul. Ne-am apucat de motor imediat dupa sarbatori. In 3 ianurie am dat jos motorul. Ce sa zic ?! "Jeg, scandal si galagie". Totul plin de ulei, scurs pe toate directiile, mufe rupte, piese "carpite". Cam tot ce ai putea sa gasesti intr-un motor de 20 de ani.
    4 points
  29. Mulțumesc tuturor pentru urări! @acidone77 Volanul e cel dorit, e altceva. Dar ... de gustibus! Ajung sigur 460 cp graficul arata macar 370cp la 4000rpm și cuplul e încă pe platou. @cristi511 Unii au început cu 1.9 sdi... tdi era pe atunci doar un vis, un poster pe perete! @F l o r i n Vedem ce retrofituri au mai rămas de făcut dar mai mult înclin sa ii dau benzină. Și o tură in seara asta spre Vama Veche și retur. La dus a fost mai apăsat, nu "trashing it" dar un ritm susținut in mod dynamic: masina nu trece in mod electric iar modul "4 cyl" nu se activează. La întors, mers 100 extern pe confort, cu utilizarea bateriei și modul 4cyl când vroia el. Mai jos un consum instant, cam 6% pe bucata orizontala dintre Eforii. Consumurile sunt decente, pana la urma e un 4000 benzina disponibil oricând la cerere. Motorul se aude bine când e pe dynamic, cânta frumos in toate treptele. Cutia ZF are un mic delay la schimbat treptele in modul dynamic, dar nu a fost o surpriză. Pe confort e lină, perfectă. La comutarea din 8 in 4 cilindri nu simți absolut nimic, doar scrie acolo "mod 4 cilindri" dar din 4 in 8 cyl are un ușor dat in nas, dar e ceva foarte fin. Și.. for fun dar irelevant... un consum la intoarcere din vama pana in 2mai când mersese majoritar electric... nu dați poza mai departe ca își iau toti bombardierii motoare v8. Las și un link despre motorizare, nu pot atașa fisierul ca e prea mare. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10172005-0001.pdf Și una din țevile de eșapament, cu clapet de fabrică, are o țeavă simetrica și pe partea cealaltă.
    4 points
  30. Exista si in 3 spite. Acum, trebuie sa mai faca si el un retrofit, ceva....
    4 points
  31. @zidanne Are ceva range... un mixt de 550-600km la alimentari de 70-72 de litri, inca ma obisnuiesc cu miscarea dupa 20 de ani de TDI. Rezervorul are 82 litri, deci sper ca nu e drojdie. Fun fact: pe capacul rezervorului scrie in romana benzina min. 95, dar sub folie are alta eticheta pe care zice 98 cu minim 95. Am pus doar 98 sau peste. @acidone77 Pana la urma este doar un fier, potrivit pentru criza celor la 40 de ani. Cred ca asa se tratează de fapt... 4.0 e indicat pentru 40+ ani. Și dacă nu la 40 și ceva de ani, atunci când? La 60+ cand abia o sa ne urcam în ele? Eu cautam 55tfsi dar nu găseam o mașină cum trebuie, fie era plina de piano black, fie avea tapițerii culori deschise, fie nu era laser matrix (la pre facelift)... nu se alinia nimic. Am avut câteva zile sa accept oferta, apăruse masina și era tot ce trebuie dar cu motorul mai mare, motor v8 pe care nu stim cat timp îl vom mai găsi, deja vad 2.0 cu 4cyl la cei cu steaua în 3 colturi, asa ca mi-am zis hai... asta e, mergi pe v8 sau astepti cine stie cat (deja asteptam și ma gândeam de peste 6 luni). Oricum ma uitam la S8 D4... deci dacă nu era A8 era S8 d4, deși multe erau foarte rulate și cam rupte în blană. Tiguanul bitdi rămâne. Este foarte polivalent și util în multe activități, are și toate sistemele de asistență, e o masina bună, acum înțelegi de ce ziceam ca nu il tunez, urma altceva. A8 este un power cruiser, cam incognito uneori, zici ca e un A4 mai mare, dar la 5,19 metri vezi ca e altceva. Numărul de A8 vândute este de 3500-5000 exemplare anual în Europa, din care marea majoritate sunt 50 tdi, 55tfsi și 60tfsi e (plug-in hybrid). Un 60 tfsi v8 este ceva rar în sine, nu indraznesc sa zic "colectible" ca e masina de volum, dar daca in viitor vor elimina motorizările mari, atunci va tinde spre ceva și mai rar, vom vedea.
    4 points
  32. Mersi frumos. Interiorul fiind spalat am considerat necesar sa spal bine si centuriile. Urmatoarele puncte pe lista au fost : - toate incuietoriile refacute ( microswitchuri si curatat colectorii motoraselor) - urata si migaloasa treaba - incuietoarea haion - toate lamelele butucului de incuietoare erau blocate - desfacut si gresat motorasul stergatorului - burdufele de cauciuc schimbate ( usi si haion) - inlocuit difuzoare cu probleme si inlocuit garniturile de la tablele usiilor.
    4 points
  33. Cele mai faine dotari: - Toba goala prinsa cu sarma si fusta topita - Stickerele sa ascunda chestii - Capota valurita - Usiile care nu se inchid
    4 points
  34. @razvancc cum am zis... ma pregatesc de viitor. Imi caut V6 ;)) LE: eu stiam cu e cu "eclectica" la drum lung, sotia nu prea. Acum a aflat. S-a dat si cu V6-le... nu vrea sa mai auda de chestii pe baterii ;))
    4 points
  35. Nu am mai postat nimic - si de cateva saptamani masina a cam dormitat in parcare. Concediul de iarna, si un drum la Sibiu le-am facut cu inlocuitorul busului... Motive sunt mai multe - am ceva timp la dispozitie luna asta si le voi adresa pe rand: - termostatul este kaputt, sub 5 grade in frana de motor sau mers lejer scade bine de tot apa, si la porniri la rece se incalzeste foarte greu. Si e pacat sa rulez motorul rece aiurea - furtunul de antigel - cel cu scurgerea misterioasa - s-a agravat pana in punctul in care mi-e teama sa nu cedeze de tot. Trebuie macar sa il identific clar - am ajuns undeva pe la 12k km de la ultimul schimb de ulei - si nu vreau sa repet patania cu supapa din capacul filtrului (am povestit mai devreme asta) - aparent sunt doua coduri de piesa si pana nu il dau jos pe al meu sa iau exact codul - nu ma risc. Toate vor implica ceva contorsionism pe sub masina - noroc ca am spatiu acoperit unde sa fac asta ... Dar le voi rezolva, mi-e dor sa o conduc ...
    4 points
  36. Montat si camera de bord ,momentan doar cea din fata.
    4 points
  37. Ihi ... ca nu discutam doar de cei care isi permit masina noua la fiecare 5 ani Ei sunt exceptia si sunt putini , regula e clara = nu iti permiti masina noua la fiecare 5 ani ...si aici sunt cei multi Eu ma bucur si pentru cei care isi iau electrice si pentru cei care nu isi iau Adica e un fel de a spune ca nu ma intereseaza ce fac ceilalti , traim intr-o lume in care fiecare e pentru el , restul sunt texte Degeaba iti iei masina electrica sa protejezi mediul daca iti arunci guma pe jos si tigara pe geam
    4 points
  38. Felicitari pentru realizare! Totusi, nu te-a tentat sa modifici Passat-ul 4motion?
    3 points
  39. A trecut ceva vreme de cand nu am mai postat asa ca o sa spicuiesc repede ce am mai facut la masina. Am mai reparat in urma diversilor "mesteri" care au lucrat la masina gen , inlocuit niste furtune si colere care nu au fost prinse cum trebuie si s-au deteriorat , filtrul de aer vandalizat si care nu mai tragea aer normal , conductele de frana fata care nu erau prinse cum trebuie si atingeau in roata , am schimbat uleiul la cutie din caua ca pierdea ulei , la fel si uleiul de la motor ( se pare ca e nevoie de facultate ca sa schimbi un filtru si sa il stangi cum trebuie) , am schimbar bucsele poliuretanice de la bara stabilizatoare ( cineva a pierdut suporturile de tabla corecte si a pus unele cu diametru mai mic asa ca s-a distrus totul pe acolo ) , am schimbat mufa de la maf care era sparta si indesata la locul ei "frumos" ... si era sa uit , am vrut sa fac proba la webasto inainte sa intram in iarna si am descoperit ca nu mai merge ( am descoperit ca nu mai gasesc firul de curent care alimenta unitatea ) dar si ca am oscurgere de antigel ( aici o sa ii comand un kit de revizie cu garnituri noi , dupa ce am rezolvat cu firul buclucas am reusit sa il pornesc). Acum imi e si frica sa mai merg la service . dar sa trecem peste Ca si plusuri am reusit sa refac softul masinii si am masurat 267 cp si 409 nm , asa ca sunt multumit. Apoi am plecat in concediu in Grecia unde am reusit sa ma bucur de noul comportament al masinii. dupa mai mult de 200km am facut un calcul si a rezultat un consum mediu de 8.2l . Si tot in Grecia am avut parte de niste emotii - clapeta de acceleratie a decis sa se defecteze. Am avut noroc sa dau de oameni dispusi sa ajute si m-am intors cu bine in tara si cu doar 50 eur in minus . In ultimele zile am zis sa ma ocup putin de compartimentul motor si sa ii redau aspectul OEM. Aproape am terminat . Urmeaza apoi etapa de curatenie imi mai lipseste un suport de la capacul motorului care s-a ratacit la ultima revizie cand nu aveam capacul montat. Am tot cautat in dezmembrari dar nu am gasit. Apoi mi-am adus aminte ca exista si varianta de a comanda o piesa noua. Am dat comanda - 49 ron Cam atat acum , urmeaza o noua etapa de reparatii in primavara ( pragurile si eleronul au fost lipite cu scuipinol cred pentru ca au inceput sa se desprinda. )
    3 points
  40. Între timp alte probleme cu ID4. Luminile proiectate din oglinzi au început să se vadă de parcă erau sparte oglinzile din interior. Rezolvat pe garanție De 2 zile scaunul șoferului nu se mai încălzește. Se poate modifica nivelul încălzirii, dar fără efect. În toamnă a fost o problemă asemănătoare dar atunci nu puteam selecta nimic, dacă apăsam pe ecran apăreau bulinele gri/albe, fără să se facă roșii. După vreo 2 săptămâni s-a rezolvat singură. Problema de acum apare cred din cauza termistorului din scaun, temperatura maximă care se poate atinge pe treapta 3 este de 53 de grade C, dar mașina raportează în orice moment că temperatura scaunului este de 55 grade. Asta numai la șofer, celălalt scaun funcționează normal. Problema de mai demult cu telescoapele nu a fost rezolvată, nu se vrea schimbarea pieselor fără să fie siguri că aceea e problema. Dar nici nu sa investigat mai departe, eu chiar le-am propus să ia telescoapele de pe mașinile lor să fie siguri că aceasta este cauza, și să nu comanda piesele de pomana, dar nu au vrut. Am vorbit cu reprezentantul de marcă de la Porsche, a spus sa trimit un mail, am trimis 2,în 2 luni, nici un răspuns. Așa că am urcat pe scara ierarhică, apelând la Volkswagen Germania.
    3 points
  41. @Stefan.DFS Mersi fain de apreciere. @cxr2testNu e deloc rau. Arata chiar ok si discret. Sigur nu iti fura nimeni capacelele de la spalatoare. Am vazut ca pentru unii e "sport national". Un mic update la stopuri si "fata" adunata.
    3 points
  42. Am decupat bara pentru spalatoare si bandoul pentru drl. O mica proba sa vedem cum arata pana a venit si al doilea capacel. Capacelul stanga era pe drum. Un pic de vopsea si totul arata altfel.
    3 points
  43. Mersi fain. Dupa multa "mataraie" am ajuns in punctul asta. Farurile si sistemul de spalare montate. Urmeaza decuparea barii pentru capacele.
    3 points
  44. Evident , a urmat plafonul si toate elementele vopsite negru. Am avut noroc si am gasit oglinda interioara de culoarea neagra. Aici am avut mai multe incercari cu materiale diferite : alcantara fara burete , neelastic si material negru cu burete.
    3 points
  45. deci... am un singur cuvant... e ala... cum ii zice... INVIDIE! Bijuterie. Cred ca ultimul tren pentru motoare de genul. Ai pastrat si BITDI-ul sau, ca parca erai si cu alte activitati mai sportive, carat, bicilcele, moto ( daca nu fac eu vreo confuzie la ora asta ) Pe langa cat consuma mai e si intrebare, e scumpa intretinerea la ele?
    3 points
  46. Update electric: - Instalare tempomant. - Tras fire pentru grile - Refacut si izolat fire taiate de vechii proprietari. Cu ocazia asta bordul a fost dat jos.
    3 points
  47. @vp44Multumesc! Singura eroare este P0087. O sa testez injectoarele pe banc si vad ce aflu. Injectoarele se pot repara daca este cazul sau mai bine iau noi? @DeViAnSAm zis să las pompa de înalte la urmă fiindcă când am montat-o a fost luată de la Mac recondiționată la stadiu de nou și testată pe banc - era țiplă. Văd ce rezolv și vă țin la curent!
    3 points
  48. Oricat de binevoitor si pro tehnologie ar fi cineva, vine un moment in care cred ca oricine incepe sa se sature de toate aceste glitch-uri si mici probleme de sw.
    3 points
  49. Racitorul de aer , tevile de la AC cat si scoaterea rezonatorului au condus la graficul de mai jos La multi ani
    3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!