Jump to content

Clasament

  1. EEXCALADE

    EEXCALADE

    Membri Seniori


    • Puncte

      334

    • Număr postări

      10.106


  2. tavitara

    tavitara

    Membru Level 2


    • Puncte

      309

    • Număr postări

      1.993


  3. grp

    grp

    Membru Level 2


    • Puncte

      283

    • Număr postări

      318


  4. corad0

    corad0

    Membru Level 2


    • Puncte

      248

    • Număr postări

      209


Conţinut popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 08.05.2024 în toate secţiunile

  1. Am stat minute bune in fata paginii, pana sa scriu primele cuvinte, pentru ca, inca nu sunt convins ca nu e doar un vis… Un vis care a inceput undeva acum aproximativ 10 ani, intr-o zi de sambata, in Mall-ul din Baneasa, unde la cumparaturi fiind, am dat ochii prima oara pe viu cu un RS6 expus in magazin…si a fost dragoste la prima vedere. Era un C7, full black, cu cea mai nervoasa parte frontala pe care o vazusem vreodata la o masina, accentuata si de DRL-urile led superbe, ceva inca inovativ la vremea aia. Aripile late, jantele mari si garda la sol joasa nu faceau decat sa completeze imaginea de “mean machine” de la care pur si simplu nu imi puteam lua ochii. Insa, dupa 30 de minute de salivat, mi-am revenit la realitate, mi-am dat seama ca de la Passatul B7 care urma sa ne duca inapoi acasa, e drum lung pana la asa ceva, iar costul prohibitiv al unui RS6 e prea mare ca sa mi-l pot permite vreodata. Incet, incet, anii au trecut, veniturile s-au mai rotunjit treptat astfel incat am schimbat in timp Passatul B7 cu Tiguanul R-line si ulterior Tiguanul cu RSQ3-ul actual (care pentru cine a urmarit topicul ei, stie ca nu a fost neaparat o masina mult visata ci mai degraba ceva ce s-a potrivit la momentul ala, in locul unui Tiguan R, ce avea o durata de asteptare mult prea mare prin prisma deficitului de anumite componente in industria auto). Si am zis ca gata, asta e apogeul, cel putin pentru ceva ICE, tinand cont de limitarile tot mai stricte pe partea de emisii, invadarea pietei de electrice samd. Ne intoarcem un pic la 2019, cand s-a lansat generatia actuala de RS6, C8-ul. Cand am vazut primele filmulete de prezentare, tot ce simtisem acum 10 ani pe viu, s-a resimitit si mai intens. Practic, au luat ceva superb, si l-au facut aproape perfect, in ochii mei. Acelasi stance nervos, dar cu jocuri de lumini pe DRL, forme usor mai patratoase, jante mai mari si mai frumoase, tehnologie gramada la interior… I’ll take two, please! Dar vai, numarul ala din 6 cifre de la sfarsitul prezentarii reprezinta pretul? Atunci lasati, ca am niste treaba acum, dar revin eu. Si se face Ianuarie 2024, intru din nou sa confirgurez un RS6 pe site-ul Audi, cum am tot facut o data la cateva luni in ultimii ani (si cum probabil facem mai toti din cand in cand, cu masina pe care ne-o dorim) doar ca de data asta, intru un pic si in oferta de pret, la sfarsit si ma joc cu simulatorul de leasing. Cumva, tot facand calcule, se infiripa o speranta. Dar cum gasesti curaj sa te duci si sa ii spui sotiei ca trebuie sa vindem S3-ul ei, de doar 1 an si cateva luni, sa mai adaugam si de la economii si abia sa dam avansul pentru o masina de care, practic, nu ai nevoie, dar o vrei mai mult decat orice. Eventual….i-am zis mai in gluma asa, ce mi-a trecut prin cap, doar ca n-am primit un raspuns. A fost de ajuns o privire ca sa stiu ca nu e cazul sa mai insist, pe moment. Si mai trec cateva saptamani, ne gasim intr-o seara la o discutie mai serioasa, isi aminteste cu cine s-a maritat si stiind ca nu o sa renunt la idee prea curand, ne-am pus amandoi pe calcule si cumva, cu un pic de efort ne-am dat seama ca am avea bani de avans-ul considerabil iar apoi rata de leasing ar fi una pe care ne-o putem permite. Music to my ears, in cateva zile S3-ul era la vanzare si deja ma vedeam dand comanda asap. Dar in ciuda faptului ca masina era absolut impecabila, infoliata, cu doar 7000 Km in bord, tinuta in garaj etc….telefonul nu suna. Si n-a sunat mai bine de doua luni, pana intr-o zi, cand si-a gasit un nou proprietar, in persoana colegului RazvR. Deja se facuse Iunie, pana am facut toate formalitatile la reprezentanta si s-a plasat comanda, estimarea a venit pentru Decembrie 2024, deci undeva la 6 luni+, un termen dureros de lung si oricine a asteptat o masina, stie cat de grele sunt lunile astea. Primele doua saptamani, a fost cel mai rau as zice, mi se parea ca nu trece timpul deloc! Masina era ultimul lucru la care ma gandeam si primul cu care ma trezeam in minte. Ulterior, au mai aparut altele, ba acasa, ba pe la munca si m-au mai distras un pic. Pe la inceputul lui Septembrie, am ajuns la Porsche Pipera pentru revizia RSQ3-ului si desi imi propusesem initial sa nu intreb nimic pana mai spre Noiembrie, nu mi-am putut stapani curiozitatea si am aflat ca productia se devansase cu mai bine de o luna si ca urma sa se fabrice in prima jumatate a lui Octombrie. Brusc, ma trezesc cu un zambet larg pe fata… Realizez imediat ca n-am roti de iarna cumparate. Intru repede pe site-ul din DE, de unde am luat jantele OE atat pentru RSQ3 cat si S3, la preturi mai mult decat bune si incep sa caut pentru RS6. Gasesc cateva anunturi, nu multe, si intru in discutii cu unul dintre vanzatori. Foarte amabil, mi-a trimis poze extra la solicitarea mea, jantele erau imopecabile fara urme, mi-a oferit toate detaliile, etc asa ca dupa ceva negocieri i-am transferat banii, ca intotdeauna, prin Paypal, la astfel de tranzactii. Si incep sa astept jantele, o zi, doua..o saptamana, doua, vanzatorul insista ca sunt pe drum. Cand ii cer AWB-ul, stai ca a sters mail-ul din greseala, stai ca il mai cauta si revine… hmm, evident ceva nu era in regula; nimic nu decurgea conform asteptarilor sau ca in cazul celorlalte doua comenzi. Asa ca am deschis ticket la Paypal si in doua saptamani mi-am recuperate banii complet de la ei, vanzatorul ne mai dand niciun semn nici catre mine, nici catre ei. Stiam ca nu pot pierde banii, pentru ca achitasem o taxa mica de Buyer’s Protection catre Paypal, doar ca m-a intarziat aproape o luna toata distractia asta si m-a lasat efectiv fara optiuni, cu doua saptamani inainte sa vina masina. Noroc ca, fix in perioada asta sunt discount-uri semnificative la roti OE cu anvelope de iarna, la reprezentanta (le-am luat cu 4500 EUR reducere vs pretul de catalog, iesind doar cu cateva sute de EUR mai scump decat ce as fi luat din DE + cauciucurile aferente) Daca era oferta asta de la inceput, nici nu ma mai complicam cred, dar nah.. Anyway, hai ca m-am lungit cu scrisul, si nici macar n-am intrat in subiect. Mai completez pe parcurs. Asadar, masina este un RS6 Performance in culoare Daytona Grey cu pachet optic negru. Motorizare 4L V8 Mild-Hybrid – 630 CP / 850 Nm, quattro permanent, cutie Tiptronic cu 8 viteze Cum e de asteptat la o masina in echipare de top, are foarte multe dotari in standard dintre care as evidentia: - All-wheel steering - Bang and Olufsen Premium 3D Sound - Climatizare confort cu 4 zone - Geamuri cu protectie Acustica - Quattro cu diferential sport - Suspensie adaptiva pe aer RS Ca optionale, am pus mai tot ce am considerat necesar ( a banii dati, sa regret ca n-am bifat vreo optiune, ar fi trist): - 6Y6Y – Culoare Gri Daytona Perlat - AR – Tapiterie Negru/Cusaturi Rosu Express - 7J3 – Audi virtual Cockpit Plus - 6FJ – Carcase oglinzi exterioare negre - PC7 – Etriere frana vopsite in culoarea rosie - PXF – Faruri Matrix LED HD, inclusiv Audi Laserlight - QL5 – Geamuri fumurii – Privacy Glass - 53G – Jante aliaj usor, 5 spite V trapez 22’, design gri titan mat, polisate / 10.5J x 22 / anvelope 285/30 R22 - 7K3 – Monitorizare directa presiune anvelope - UE8 – Mufe USB pentru incarcare in spate - PCC – Pachet asistenta Tour: Adaptive cruise assist, Emergency Assist, Adaptive cruise control, speed limiter, efficiency assist, swerve assist, turn assist - PA6 – Pachet optic negru - 4ZP – Pachet optic negru Plus - PCV – Pachet park assist plus: Park assist plus, park assist & parking control plus, camera video 360° - 4A4 – Scaune fata si spate incalzite - PEH – Scaune fata sport tip RS cu ventilatie, piele Valcona perforata cu cusaturi hexagonale - 3GN – Set fixare bagaje - PCH - Side assist, pre sense rear: include exit warning, rear cross traffic assist - 0P6 – Sistem de evacuare sport RS - GZ2 – Soft close Ca plan imediat, masina e programata deja peste o saptamana la PPF, ceramic exterior-interior si folie pe display-uri, asa ca pana atunci nu va vedea drumuri extraurbane. Din pacate, momentan am doar cele cateva poze atasate, facute la livrare in seara asta. O sa revin pe parcurs cu altele, dar acum atat s-a putut. Am apucat sa fac doar vreo 25 Km cu ea in seara asta, mers batraneste bineinteles, pentru ca ne tinem de rodaj ca la carte in primii 2000 Km. Motorul si evacuarea se aud minunat si la cele +/- 2000 Rpm cu care s-a mers, mi-e greu sa imi imaginez cum se aude spre redline. Suspensia este wow, se comporta foarte bine pe drumurile din Bucuresti in ciuda jantelor foarte mari. Interiorul e unul familiar, foarte asemanator cu cel de la S3 si RSQ3, dar cu un plus considerabil pe partea de materiale folosite, si pe alocuri un plus la design. Cred ca mai sunt multe de spus, dar mai detaliez in timp, pe masura ce le mai descopar, etc. E deja si tarziu la momentul in care scriu si oboseala isi spune cuvantul, asa ca o sa inchei aici. (Scuze de eventuale typos). Le multumesc celor care au avut rabdare pana la sfarsit!
    40 points
  2. Hey, hello si La Multi Ani in 2025! 🥳 Dupa ce am petrecut o perioada de 6 ani+ cu a 2-a masina dintr-un grup “rival” asiatic, înainte de Crăciun am revenit și upgradat garajul trecând la marca “sora mai mare” a VW, anume Audi 😅. Întâmplarea face ca această schimbare nu era deloc în plan și doar norocul a făcut ca, dintr-o discuție mai în glumă cu soția, sa nimerim fix pe anunțul mașinii în cauză. Într-un film mai aproape de “Truth or Dare”, mai cu parcă “hai sa mergem sa o vedem”, și un “dar hai sa și facem un TD cu ea, dacă tot am venit până aici într-o Duminică”, urmat după cu niște calcule, teste la dealer și online cu Inglostadt, verificări de rigoare și o foarte bună ofertă prin buy-back, am ajuns acum sa fim posesorii unui Audi E-Tron S Sportback, în nuanța Antigua Blue Metallic🥰. Cateva specs: - 22.000 km - baterie de 95 kW brut (86.5 net), verificată dealer si online cu status de 100% - fabricație 07.2020, MY21 - putere 503 cai / 973 Nm / 4.5s 0-100 Ca dotări, am avut norocul/oportunitatea sa nimerim un exemplar dotat, dintre care pot enumera pe cele mai importante: - Virtual Mirrors - Faruri Digital Matrix HD led - Soft-close usi și portbagaj - Kessy - trapa panoramică - Bang&Olufsen 3D Surround - Nav MMI - HUD - Scaune și volan electrice, încălzite față-spate cu memorii - 4-corner Climatronic - Nightvision Assistant - camere&senzori parcare 360 - Audi Pre-sense Front&Rear + Travel&City Assistance - Black Style package - scaune Audi S in Valcona leather - jante S design 5-arms 21” cu anvelope 285/40/r21 Mentionez ca, deși bateria este de capacitate măricică, autonomia este departe de a fi spectaculoasă - lucru care nu ne-a deranjat și pe care l-am acceptat, având în vedere ca mașina va fi utilizată preponderent în oras, cu ocazionale drumuri in afara lui. Ultimii ani, mai ales cei de pandemie, urmați de mărirea familiei, ne-au schimbat nițel obiceiurile și, astfel, pentru deplasările pe care le facem acum, nu prea avem nevoie de mai mult de 300-350 km fără opriri 😅. Pentru drumurile mai lungi, Tiguan-ul + roof rack rămâne o varianta disponibilă, în continuare. Mai rămâne sa testăm disponibilitatea stațiilor de mare putere și planificarea traseului, dar cum mereu este binevenită o pauză de cafea + țigară la Max. 2h, 5-80% încărcare la 150 kW in 31 min, deci nu sună deloc rău nici aceasta varianta 🙈. Până acum, în afară de drumurile mega-haotice cu 2 zile înaintea Craciunului și multe ore pierdute pe la DRPCIV pentru a o înmatricula înaintea Sărbătorilor, am pus approx. 1000 km pe ODO și pot spune ca sunt destul de surprins de cât de confortabilă și silențioasă este experiența EV👌🏼. Totodată, la nevoie, puterea și cuplul instant își fac simțită prezența aproape brutal, ceea ce te poate lua prin surprindere destul de ușor, mai ales pe “unexpecting passengers” care nu sunt atenți la drum 🤣. Ca prim “retrofit”, i-am luat deja încălțări de iarnă - am optat pentru Hankook i*Cept iOn, dedicate pentru EV + Sound Absorber Tech (cu burete interior pentru antifonare). Am câteva altele puse pe lista, ca “planuri de viitor”, dar trebuie văzut ce și cum se va concretiza 😅. Voi încerca să mai postez pe măsură ce apar update-uri. An Nou fericit și drumuri bune! 🥳🍻
    20 points
  3. Salutare dragilor, 2025 marchează 10 ani de când am cumpărat acest Superb, prima mașină luată din banii personali, nu și ultima, dar restul au venit, s-au dus și tot așa. O sa pun o lista(cu linkuri la ce se poate), ca un reminder cu tot ce s-a făcut la ea și ce are în prezent pe ea. În 2015, avea 255k km, in prezent 336k km. Dotări de fabrică: - Faruri Bi-xenon cu autolevel și spalatoare - Incazire scaune fata + spate - Scaune piele, electrice cu memorie + memorie în cheie - Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile + puddle lights - Lumini ambientale plafoniera + manere usi - Lumini în usi fata - spate + lumini picioare fata - spate ce se deschid invidividual în funcție de usa deschisa. -Comenzi volan + tempomat -Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire -Senzor ploaie -Maxidot -Mirror down Modificări / Retrofit-uri: Motor: Setup vechi: 1.9 TDI AWX 327 cp 620 nm - Turbo Garrett GTB2260VK MFS - Injectoare AL cu duze Firad 120% - Axa SDI - Prezoane chiulasă 12.9 - FMIC cu traseu pe 60mm - Downpipe 76mm - Evacuare 63mm - Ambreiaj SMF, ceramic, 6 pukuri - Senzor MAP 4 bar Setup nou: swap la 3.2 VR6 N/A 243 cp 310nm, complet functional (Swap journey here) - evacuare cu downpipe, intermediara, finala - a implicat achiziționarea unui motor de Touareg 3.2 vr6, un Passat b5.5 2.3vr5 functional și multe alte piese - Motor refacut complet (segmenti, cuzineți, pistoane, Injectoare, etc.) - Stage 1 + hardcut Exterior: - Jante BBS RS-GT 923 (forjate, modulare) - Frane fata Brembo Z18, 6 pistonase, 350mm - Frane spate Brembo, 4 pistonase, 310mm cu etrier frana de mana separat de VW Phaeton - Airride independent (kit Airlift 3p) - Kit Amortizoare TA-Technix cu perne integrate de fabrica - Revopsita integral in 2018 - facuta facelift complet (grila capota, grila bara, oglinzi, ornamente aripi, stopuri) - Faruri restaurate, cu lupe Hella EVO X-R 2.0, ornamente interior vopsite Interior: - Insonorizat complet usi, stalpi, podea, portbagaj, cu 2 straturi (CTK Standard PRO + CTK Caimat) - Alcantara Plafon, stalpi, podea, plastice scaune + plastice suport volan - Scaune + cotiere + bancheta retapitate in piele (crem + negru) + inlocuire bureți scaune - Linie audio de la eXcursion (tweetere, medii) amplificate de o statie Vibe Powerbox 65.4 - Computer bord Color MFD (in locul ecranului clasic) - Coloana volan Audi 8 d2 electrica cu memorie - Controller de la Airlift incorporat in locul a doi suporti de pahare - Conversie la facelift (manere usi, grile ventilatie, ceasuri bord, trimuri, volan) - footrest OEM de Superb 1 (suportii de picioare din spate) - Comutator cu senzor lumina integrat + maner cu insertii crom + butoane geamuri cu insertii crom - Covorase Lounge Edition 100 - Kenwood 2din DDX4025BT - Oglinda B5.5 cu lumini ambientale - Lumini ambientale picioare controlabile prin Bluetooth Portbagaj (Trunk setup): - Stand airride (ECU, butelie, compresor) - subwoofer eXcursion SHX-12S4 + statie Vibe powerbox 400.1 DYI here Pe langa astea, s-au facut multe lucrari de mentenanta, restaurare/inlocuire a elementelor uzate, lucruri care nu sunt menționate nici aici în jurnal deși am încercat sa îl țin cat mai up-to-date 2015 și prima poza de pe forum, chiar când am cumparat-o: 2025: Concluzie: Ce sa zic, masina asta m-a învățat multe, de la 0 barat pe mecanica și cunostiinte de mecanica, la un know-how "way above average". Cercurile actuale de prieteni pasionati auto, fie de motorsport sau looks s-au format datorita ei. Desi o am de 10 ani, ma uit la ea de multe ori ca și cum as fi luat-o ieri. Îmi place mult cum arata, îmi place mult cum se conduce, cum se aude, este o experienta interesanta și înțeleasă de foarte putina lume (nu ca ar conta). Nu o sa zic celebra fraza "nu o vand niciodata" sau "la mine moare" dar planuiesc sa o țin cat mai mult în continuare, sa ma bucur NU doar din an în Paște de ea, ci aproape zilnic. Desi urmează un upgrade și la celalt daily Iar atata timp cât încă se găsesc piese și legislația ne permite sa umblam cu ele NU am planuri de a o vinde / dezmembra. Sper ca peste 10 ani sa scriu o alta postare similara aici. Drumuri bune!
    19 points
  4. Stie multe despre masini , mereu am admirat oamenii care cunosc si vorbesc ce trebuie - sunt putini - ca o voce clara pe un post de radio unde e doar zgomot de fond in restul timpului Asa ca apreciati-i si pe @F l o r i n , @EEXCALADE , @Al Bundy + mai sunt cativa , profesionisti care ajuta cu sfaturi bune pe gratis Revenind la @Doomy Stie sa povesteasca ( la fel stie si @corad0 , sunt unii oameni ( nu multi ) care au talent sa se faca placuti cand povestesc ceva ) Stie sa filmeze , sa pozeze , sa redacteze postarile Stie sa se descurce in orice situatie , are si mult bun simt , se simte asta din tot ce posteaza Exista doua feluri de bun simt - bunul simt al omului simplu , de la tara ( rar il mai intalnesti la unii batrani , putini de altfel ) - bunul simt al omului destept , stapan pe el , care inlocuieste aroganta cu intelepciune ( si asta e rar , majoritatea oamenilor destepti sunt aroganti ) Unul din topicurile mele preferate Niciodata nu m-a atras Tiguan-ul dar mi-a devenit simpatic datorita acestui topic , ba mai mult , cand vad unul culoarea asta ma uit la numar sa nu fie @Doomy
    17 points
  5. Salut Haro…pai acum am 43, are si babuinul 17, la anul e major, poate sa bea legal😃😃 E genul de masina de care te indragostesti, daca a fost un vis, si ai putut sa ti-l indeplinesti…aveam cam 26 cand m-am cunoscut cu el, as putea sa zic ca l-am luat de nou, dar avea 33.000 km, luat de la un bun prieten, care cand a luat-o de noua, stia ca ajunge la mine…m-a dus peste tot, de la munti si mari si tari, la maternitate, la inmormantari, e genul de masina care imbatraneste odata cu mine dar nu isi arata varsta. Tre sa sic ceva frumos, ca mai citeste si el😃😃😃…il mai pozez, nu il fac de ras, ca sa nu se supere. More pics to come Babuin in vama veche, langa un cartonabil legendar In 2 Mai Imbatranim impreuna…si nu imi pare rau, am 43, el 17 si 250.000 km…mai avem timp si unul si altul Brgds
    17 points
  6. Viata merita traita si sa ne bucuram de ea…anul asta, fata de ceilalti ani, ne-a acomodat banuinul, noi suntem 2 parinti cu 4 copii, si de obicei pt concediu avem un touran cu 7 locuri, are si el topic pe aici, dar merge doar o luna pe an…si cum spuneam, fiul cel mare a fost plecat peste mari si tari si astfel am mers 5 cu golful…mergem babuinul cu noi peste tot, chiar si la munte, doar ca noua ne place marea, poate mai mult ca orice…erau ani cand aveam 7-8 calatorii la mare pe timpul verii, intre timp lucrurile s-au mai schimbat/ aglomerat, cert e ca noi ramanem aceiasi, cu tot cu banuin…imi place sa ma consider un membru mai vechi sa zicem si poate nu asa de activ ca in anii primei tinereti, insa noi continuam povestea, si va multumim ca mai aruncati un ochi din cand in cand. Brgds
    15 points
  7. Gata rodajul! Am profitat de zilele mai libere de sarbatori si am scos bestia pe autostrada, de cateva ori fara a avea un drum anume de facut ci doar sa adun kilometri. Si cum ieri dupa-amiaza am atins 2000Km rulati, astazi aveam programare la Porsche Pipera asa ca am mers si am facut schimbul de ulei + filtrul aferent, ca sa pot accesa tot turometrul 😁. Nu mai reiau, impresiile de mai sus vis-a-vis de liniste, confortul suspensiei sunt in continuare punctele forte la drum lung, iar impreuna cu multitudinea de sisteme de asistenta o fac ideala pentru drumuri lungi fara oprire. Ce nu testasem pana acum si implicit nu am putut sa ofer detalii, a fost cum se comporta in Dynamic/RS. Well..este cu totul alt animal! Evacuarea face in toate felurile, uneori chiar si la turatii mici gen 1500-2000rpm. Daca se urca spre 3-4000 rpm deja pops&bangs sunt mult mai tari si mai dese. Efectiv nu te poti opri din accelerat si ridicat talpa, ca sa auzi evacuarea 🤦‍♂️. Acceleratia spre full power te sperie un pic, masina se ridica de bot si in cateva secunde te trezesti la viteze obscene. Doar ca sa punctez si aspectul asta, consumul in regim de autostrada, mers destul de usor pana la terminarea rodajului (110-130 Km/h in principal) a fost in jur de 11%. Ma astept sa fie pe la 12% la un mers mai sustinut 130-140 km/h, cel putin pentru moment. poate in timp sa mai scada usor. in oras, e aproape imposibil sa dau o valoare medie reala, pentru ca variaza extrem de mult in functie de cat de aglomerat e. Cert e ca nu am vazut sub 15% cand era mai liber si s-a dus si in 25%+ cand era mai aglomerat. In trafic infernal, cred ca se duce si in 30%. Clar nu e masina de oras si nici nu intentionez sa o exploatez asa decat ocazional, la ore mai libere. Eram un pic dator cu o poza din profil, cu jantele de iarna, facuta cu cateva minute inainte sa intre la spalat. Dupa drumul de astazi pe ploaie si mizerie, nu mai plang asa tare ca sunt jantele mai inguste pentru ca am ajuns acasa mult mai putin murdar decat as fi facut-o cu jante "la linie".
    14 points
  8. Pana una, alta.. teach 'em young! Mi se pare amuzant cum pentru un copil de aproape 4 ani, nu contează anul, km sau ce marca e. Le place sunetul, le plac luminile, și tot timpul, cel mare alege Skoda când e de mers undeva, chit ca cealaltă masina din familie e cu 20 de ani mai tânără 😅
    14 points
  9. Va salut si bine v'am regasit pe forum! Nu prea am mai fost activ pe aici, desi inca avem masina sotiei, un E-Golf care isi face treaba cu brio prin oras si imprejurimi. Totusi, am considerat ca noua achizitie a familiei, masina din titlu, merita o prezentare. Inca de mic, de cand erau gumele Turbo, eu am fost fascinat de marca Porsche. Nu Ferrari, nu Lamborghini, Maserati si ce alte supercaruri se mai gaseau la acele cauciucuri, ci Porsche. Fast forward aproximativ 20 de ani mai tarziu, atunci cand m'am angajat la primul job serios, mi'am propus ca pana la 30 de ani sa am un salariu foarte bun, din care sa imi permit un Porsche 911 (nu neaparat nou 😁). Cand am ajuns la varsta respectiva, nu s'a mai pus problema de asa ceva pentru ca s'a nascut primul copil si deja trebuia masina de familie. Inca un fast forward pana in luna iunie a anului curent, cand intr'o noapte am visat ca mi'am vandut cele 2 masini si mi'am achizitionat un Porsche Taycan. Ala a fost triggerul 😁. Initial, am luat'o ca pe o gluma, ca pe un vis frumos, dar la fel ca in Inception, filmul cu Leo DiCaprio, mi'a incoltit totusi ideea in minte. "Cum ar fi daca?" Usor usor am inceput sa caut din ce in ce mai fervent pe mobile.de exemplare de Taycan pe la diferite Porsche Zentrum. La mijlocul lui august, am gasit in final un Taycan 4S ce bifa toate punctele de pe lista, mi'am facut calcule peste calcule si am zis ca asta e momentul, asa ca am dat 5000 de euro avans. Numai ca trebuia sa astept aproximativ 3 saptamani pentru ca dealerul sa rezolve un recall legat de niste conducte la partea de franare. Zis si facut, m'am inarmat cu rabdare asteptand un semn din partea lor, sa imi iau bilet de avion. Dar totusi, in titlu e vorba de un Cayenne, nu? Ei bine, pe masura ce zilele treceau, familia ma tot batea la cap ca sunt nebun sa trec 100% pe electric. Discutia decisiva am avut'o cu fiul meu de 5 ani, care mi'a spus, citez: "Tati, nu e bine sa stam cu 2 electrice. Trebuie macar una si pe benzina, tati" 🤣 Asa ca nu am avut de ales, si a trebuit sa il ascult. Drept urmare, m'am reorientat si am inceput sa caut Cayenne Hybrid, nedorind sa renunt de tot la partea electrica. Am zis ca daca gasesc un Cayenne pana ma anunta cei din Germania ca au rezolvat recallul, e un semn . Pana la urma, prin colaborare cu Porsche Pipera, am castigat la un pret foarte bun acest exemplar, comercializat direct de fabrica Porsche ca Werkswagen. Masina este aprilie 2023, si are 22000 de km. Licitatia a fost castigata pe 5 septembrie, masina a ajuns in tara pe 18 septembrie, dar au mai durat pana ieri toate formalitatile. Si la Taycan, si la Cayenne, pusesem pe lista 3 optiuni ca must have: Suspensia adaptiva, Porsche Innodrive si farurile Matrix. De la dealer si de pe forumurile de afara, am inteles totusi ca e aproape imposibil de gasit un exemplar 2022 sau 2023 cu Matrix, din cauza razboiului din Ucraina. Cica era acolo o fabrica ce producea farurile, sau cel putin niste componente pentru ele si a durat mult si bine pana au pus pe picioare o alternativa. Alta optiune pe care nu am pus mare pret, dar acum mi'as fi dorit'o este sistemul de sunet Bose, pentru ca cel standard de pe masina este efectiv mediocru. Aseara am crezut initial ca e stricat. Va las aici cateva poze cu masina curtea dealerului si lista cu toate dotarile.
    13 points
  10. Salutare, Un mic update. Masina se comporta foarte bine de când cu swapul de la TDI la VR6. Dpdv software, un singur bug trebuie rezolvat și anume calibrarea injectoarelor. Le-am înlocuit odată cu refacerea motorului. Masina merge ok, nu afectează cu nimic, singurul simptom fiind pornirea mai greoaie în anumite circumstanțe (mai rare). Pe parte mecanica, 2 probleme, dar nu mari: 1. Am descoperit ca pompa de apa secundara nu funcționează corespunzător, o voi înlocui și pe aia. Motorul merge oricum destul de încins (97°-102° pe BC, in trafic pe caldurile astea) indicatorul de temperatura apa arata 90 ca la toate VAG-urile, însă ecranul color e setat sa îmi arate temperatura reala). Tot timpul a mers asa de când l-am pus. Am discutat cu mai mulți posesori de R32, și aspirat și turbo, însă toți mi-au zis ca e normal, asa mergând și la ei. Pompa de apa secundara am descoperit ca nu merge în momentul în care am oprit masina și pornit-o după 2-3 minute iar apa a urcat +5 grade fata de cât era când am oprit. La pornire, ventilatoare își fac treaba și răcesc foarte repede. 2. Clima. Desi am încărcat cu freon și a funcționat perfect 3 luni (nu au fost identificate pierderi de freon la incarcare) intr-o zi am descoperit ca baga foarte slab rece iar ulterior deloc. Compresorul îl cuplează și după decupează in secunda 2. O sa ma pun intr-o zi sa verific. Exista 3 scenarii: ori a murit compresorul, ori a scăpat tot freonul pe undeva, ori presiune prea mare. Vom afla și repara, probabil când schimb și pompa secundara de apa. Bun, pe partea de to-do list, pe lângă cele ce au apărut (de mai sus), am dus masina la vopsitorie pentru revopsire bara fata și plafon. Sunt singurele elemente afectate în cei 6 ani de când am vopsit-o. Plafonul probabil de la cum a stat masina doar în soare s-a matuit iar bara fata, urme de pietricele. Probabil va urma și un detailing exterior după. Și o folie de protecție pe plafon. Pe lângă problemele mentionate, masina se comporta ok, motorul merge ok, suna bine, nu exista probleme de ordin electric, erori etc. Chiar am pus VCDS-ul zilele astea și 0 erori pe motor. (Nu avem DTC-uri sterse). Chiar am fost contactat de niște indivizi ce au făcut un swap similar pe un b5.5 sa ma întrebe cum am rezolvat erorile de pe ceasuri de ABS, ESP și frana de mana deoarece nu reușesc sa ii dea de cap. - intr-adevar o problema destul de greu de rezolvat din software când faci un swap similar și 3.2ul provine de pe masina cu, cutie automata. Las aici și un cold start 😁: Și un rev limit pe noapte: Bun, și sa încheiem cu o veste bună, după 6 ani aproape cu BBS CH, a venit vremea de o schimbare sau mai bine zis un upgrade la niște jante pe care mi le doream de mult, sincer. BBS RS-GT 19" x 8.5j, ET37 - modulare (2 piece) - forjate (9 kg) E un set destul de rar de la BBS, iar preturile sunt destul de mari la ele, deci o putem numi investite 😅 BBS CH-urile ce le am momentan le-am pus la vânzare dar sunt puțin pe gânduri dacă sa le dau. Probabil ca le revopsesc si le voi tine ca și al 2-lea set. Și ca tot vorbeam de clima, sa facem și haz de necaz
    13 points
  11. Ieri am reușit să termin izolarea podelei și a portbagajului. Ca de obicei muncă multă și lipici pe mâini. După degresarea finală am început măsurarea și lipirea foliei de STP Gold GB 2mm. Am găsit-o la un preț bun la bulk-ul de 5.2m2. Mai aveam niște STP și CTK și le-am folosit sub buretele negru. STP-ul a fost stratul primar, pentru reducerea cât de cât a vibrațiilor. L-am folosit și la hayon, pe unde mi s-a părut că poate vibrațiilor tabla. Mi-a luat destul de mult timp și prin ciocanire am adăugat folie pe unde mi s-a părut că pot apărea vibrații nedorite. E adevărat că pentru a absorbția aproape completa a vibrațiilor ar trebui folosit un strat primar de peste 3.5mm, dar totuși nu este nici mașină de competiție audio și nici bugetul alocat nu a fost foarte mare, așa că am ales acest compromis, bazându-mă și pe cele două experiențe anterioare. Stratul al doilea a fost insonorizant din burete negru de 10mm, destul de chinuitor la dezlipit hârtia de pe spate și lipiciul de pe degete. Am dublat și adăugat acest material peste tot unde pusesem STP, dar și în locuri unde nu pusesem. Materialul este flexibil, poate fi întins puțin iar adezivul este foarte bun, lipește foarte bine fără a fi necesară o presare foarte mare. Pe parcursul acestei etape au fost necesare ceva ajustări, așa că nu exagerați cu materialul acesta în partea din față, nu lipiți pe tunelul central unde vin tuburile de ventilație către spate, întrucât nu se mai pot fixă corespunzator pe întăritura de sub scaune. Cel mai bine, înainte de a veni cu buretul negru montațile provizoriu și vedeți exact cât și unde poate fi pus pe tunelul central. Pe podea nu mai e problema un strat, dacă l-ati dubla, se aplica aceeași situație ca la tunelul central. Apoi am asezat pâsla, mocheta, am prins in șuruburi frâna de mână și buretele negru Am fixat și pedala de accelerație și pedala moarta (footrest-ul) și am montat acoperitorile . Am mai aspirat o dată mocheta, scaunele și banchetă care au stat la soare și ieri și am mai reușit să înlocuiesc mânerul de la hayon cu cel cu cameră. Sa vedem ce mai pot face si azi după serviciu. O să detaliez toate costurile elementelor adăugate mai târziu.
    13 points
  12. Avand in vedere ca in toamna asta am incheiat doua capitole (topic-uri) descrise aici pe vwforum (“My Brown Beast” si “My Grey Beast”) am plecat in cautari spre un nou capitol (obligatoriu de data asta cu transmisie automata). Initial am cautat tot un diesel de 2.0 sperand la un GTD dar optiunile erau foarte putine si foarte scumpe. Profitand de programul Casa verde 2024 si avand in vedere ca este o masina de daily-drive cu care fac treburile zilnice (serviciu/casa/cumparaturi) am zis sa-mi orientez cautarile spre un hibrid. Dupa ceva documentare am stabilit ca cel mai ok pentru mine ar fi un plug-in asa ca am facut lista de must-have (IQ Light, Keyless Entry/Go, Oglinzi pliabile, Proiectoare ceata) si am plecat in cautari pe mobile.de pentru un Golf 8 de maxim 2 ani vechime. Vizual golful 8 Style/Life nu ma atrage deloc cu acele dungi colorate pe bara asa ca am mers in cautari doar pe GTE si rezultatul este mai jos. Va prezint capitolul „My White Beast” , un Golf 8 GTE Plug-In Hybrid (DGEA 245CP (150 termici + 95 electrici)) fabricatie 09.2022 cu garantie full pana in 09.2027 sau 100.000km si garantie pe baterie pana in 09.2030 sau 165.000km, achizitionata la 45.000km din reprezentanta. Din pacate din lista de must-have nu are proiectoarele de ceata dar am renuntat in detrimentul altor optionale care mi-au luat ochii. Dotari: - Side /sign / line / front / fatigue / travel / emergency break / collision assists - Adaptive cruise control - Matrix LED IQ Light - Lumini vreme rea - Lumini curtoazie sub oglinzi si in cele 4 manere exterioare - Webasto ThermoTop cu telecomanda - Volan incalzit - Scaune fata + spate incalzire - PLA + Camera spate - Keyless entry/go - Oglinzi pliabile electric - Alarma cu monitorizare interior si senzor anti-tractare - Carlig tractare electric - Winter premium pack (era trecut in anunt dar nu am inteles exact la ce se refera 😊 ) - Black Style pachet (jante, oglinzi si plafonul interior in culoarea neagra) - Navigatie Discover Media cu WeConnect Plus - E-Sound - Radio DAB + Internet Radio (dar care e posibil sa nu fie functional in RO) - Mai erau insirate in anunt (Bussiness premium packet, Konfort packet, etc) dar inca nu am inteles la ce fac referire nici astea Pentru ca nu avea cauciucuri de iarna am echipat-o eu cu un set de jante Dijon pe 17” (vopsite negru lucios) cu cauciucuri Bridgestone Blizzak LM005 RunFlat si un set de presuri de cauciuc OEM. Toti senzorii si sistemele de asistenta si farurile costa enorm asa ca am „dotat-o” rapid si cu o asigurare full casco la Allianz. Masina a venit cu jante pe 18” cu cauciucuri de vara Bridgestone DOT 2024 si o revizie de filtre si ulei efectuata la 39.000km deci la capitoul asta stau linistit o perioada. Ca si lipsuri pana la „e full boss” 😊 cred ca ar mai fi trapa, head-up displayul, tapiterie piele nappa cu ventilatie in scaunele fata si proiectoarele de ceata (acele leduri albe tip fagure in grila fata). Din ce am discutat cu AlBundy ar fi destul de greu si costisitor de facut un retrofit OEM la acele proiectoare iar pentru ca masina este si in garantie momentan am renuntat la idee si m-am impacat cu gandul ca nu le are 😁 Nu stiu cum se face dar la doua saptamani dupa ce a intrat in posesia mea ambele modele proiectate de luminile de sub oglinzile exterioare s-au deteriorat (am citit pe aici pe forum ca este un defect comun si foarte des intalnit). Am programare pe 17.01 pentru constatare si remediere pe garantie (sper 😁). Check IT Out
    12 points
  13. Observ tot mai des ștergerea comentariilor în care utilizatorii discuta despre prețuri și ofertele primite de la dealeri. Subiectul topicului este „Sfaturi de achiziție și configurare Octavia 4”, ceea ce, cel puțin după cum sună titlul, ar trebui să includă și discuțiile despre prețuri și oferte – căci acestea sunt unele dintre cele mai importante criterii pentru a lua o decizie informată de cumpărare. Știu că trebuie menținută ordinea și evitat off-topic-ul, dar cred că ar fi mai productiv să lăsăm aceste discuții să aibă loc deschis și transparent. Până la urmă, schimbul de informații despre prețuri între utilizatori nu poate decât să ajute comunitatea să facă comparații mai bune și să negocieze mai eficient. Apreciez efortul pe care îl depuneți pentru a menține un forum civilizat și util, și sper că putem găsi o soluție care să fie în beneficiul tuturor membrilor.
    12 points
  14. Nu am mai postat de ceva timp : am pregatit si varianta unui management Standalone care se asorteaza cu o clapeta/TPS de pe G60 OEM cutie automata, o bobina de 40k V, fise care sa poata sa duca upgrade ul, injectoare de 315CC care in prezent merg cu un FPR de 3,8(undeva la 350cc) si etc
    12 points
  15. Sambata mi-am facut niste timp sa mai trag niste fire ca HypeFis-ul nu era complet integrat in masina, si anume: Pinul 4 de la Switch-ul de la faruri, l-am dus pana la un pin din ceasuri (aici am folosit pinul 15 din mufa verde pt ca e liber (la fel si 16 pt cine vrea sa conecteze acolo firul de marsarier) Pin-ul 6 si 9 de la modulul de confort (desi era deja populat - acestea mergeau doar in mufa OBD) asadar ne-am legat cu alte 2 fire torsadate pe acei pini si i-am dus in mufa verde la 8 (CanH) si 9 (CanL). Si amu' e alta treaba. Daca pleci de pe loc si nu ai farurile aprinse, primesti avertizare in bord care se stinge cand aprinzi farurile. (bine, se poate configura si altfel, dar asa mi s-a parut cel mai fain: Always >20kmph). Si amu' vedem toate usile deschise (bine, aici e doar usa soferului, dar imaginea 3D functioneaza pt toate usile si pt haion. Teoretic si pt capota ar trebui, dar nu merge deocamdata - trebuie sa verific switch-ul de la capota. Si acum, avem martori in bord si cu alte info din CCM: dezaburirea + blocarea geamurilor spate. Si cred ca pot implementa si car locked/unlocked. Tot felul de martori aici Dragut? draguuuus, foarte draguuus... Acum testez un alt software More to follow!
    11 points
  16. Salutare si La mulți ani! Topicul de azi, pernele de aer și prin ce am trecut cu ele în ultimele luni. Dupa cum ziceam pe forum, in 6 ani de când am pus sistemul de airride, masina s-a comportat exemplar. Problemele au început dupa ce am înlocuit pernele de aer, cele vechi având o vârstă deja și vorba aia, safety first. La scurt timp, pernele pe fata au inceput sa scape aer. A inceput cea din stanga, apoi dreapta. La modul in cateva ore masina nu mai avea aer pe fata. Nu era problema in mers, Airlift (air managementul) stie sa compenseze si sa sesizeze pierderi. Dar parcam undeva sau o lasam peste noapte si cand ma intorceam, masina era cu fata jos. Bun, pe garanție, mi-au trimis alte perne. Dupa au început cele din spate, la fel, altele. Apoi cele din fata din nou, pe rand. Cireașa de pe tort a fost când cea din dreapta fata a început sa scape asa tare încât în 1 minut, masina era stanga fata jos. Oi fi nimerit un lot prost, idk. Erau exact același brand ce îl aveam și înainte (Rubena). Desi am primit de fiecare data alte perne pe garanție, timpul pierdut sa le dai jos sa pui altele te scoate din pepeni, apeleaza la prieteni, blocheaza elevator, ramai fara masina o perioada.. Satul de toate astea am zis ca trebuie sa fac ceva. Ori renunț la airride, ori caut alta soluție. Plus ca de când ne-au chemat înapoi la birou, Skoda a devenit o necesitate, soția folosind masina cealaltă pentru Copii, dus la grădiniță, etc. Cum nu am vrut sa renunț la airride, (deoarece mi se pare o opțiune ideala pentru mine, oferind atat un aspect "stance" când vreau, dar și opțiunea de a ajusta înălțimea dupa necesitati, am zis ca voi cumpara un kit de amortizoare cu perne de fabrica. Adică un amortizor gândit din start cu pernă pe el, nu unul stock modificat cum aveam eu. In 2017 când am pus kitul, opțiunile de genul erau foarte limitate. Dar, după un mic research, am aflat ca s-a dezvoltat foarte mult piata pentru acest segment. Partea proasta este ca s-a dezvoltat mult pentru mașinile noi, nu pentru un Superb din 2002 😂 Cu toate astea, am găsit kit dedicat de la TA-Technix. Știu, auzi Ta-Technix, te gândești ca e varianta low budget. Dar nu e asa când vine vorba de suspensie pe aer. Si asta reflecta și prețul care a fost undeva la 4000 ron doar pentru cele de fata. Aparent fac chestii foarte calitative când vine vorba de suspensie cu perne de aer, lucru ce mi l-au confirmat mai mulți, atat utilizatori, cât și service-uri ce se ocupa cu asa ceva. Momentan am schimbat doar cele de pe fata, pernele din spate având deja ceva timp în care nu am avut probleme deloc. (Pe spate, perna e separata de amortizor la mine) Cum au ajuns, nu am mai avut răbdare și m-am pus pe treaba, în curte. Masina nu era deplasabila datorita pernei dreapta fata care scapa instant. Si stătea deja de o luna... Am avut și ajutor dupa cum vedeți în poze 😁 Bun, ca și feedback, suspensia este foarte comfortabila. Cel puțin la nivelul de mers principal. Merge pe 1 bar mai puțin la același nivel, fata de suspensia stock, deci presiune mai mica pe instalatie. Partea de stabilitate nu am testat-o, decât puțin și e super ok, stabilitate mai buna fata de suspensia stock, dar aici joaca un rol important și air managementul care știe sa compenseze. Foarte mulțumit, rămâne de văzut în timp cum se comporta. Nu mai vreau sa o laud ca pe cealaltă și sa ajung în aceeași situație
    11 points
  17. Saptamana asta am inlocuit preventiv egr-ul ,care vine impreuna cu racitorul de gaze si doi senzori de temperatura. Am pus piesa noua OE 2024.
    11 points
  18. 324k km. Aprox 10k km cu 3.2ul. Mai las ceva poze. Nimic nou momentan, all good. Singurul update ar fi ca am luat ITP-ul, TDI-ul e sanatos, tun!
    11 points
  19. Buuuuuuuuun, din nou saptamana viitoare a devenit luna viitoare. M-am obisnuit cu treaba asta. Partea buna e ca am reusit sa incalt jantele, si sa le pun pe masina. Am avut o mica problema la o perna pe care am remidiat-o. Am rezolvat si pompa de apa secundara care functioneaza perfect acum. Inca 2 chestii off the list. Las si cateva poze in noul setup: Ultima poza e cu nivelul cu care circul de obicei. Jantele fiind foarte usoare, se simte si directia o idee mai usoara. Franele se vad mult mai bine acum, mai ales cele de pe spate. BBS-urile vechi au intrat la vanzare. Daca nu se vand, le voi reconditiona si le voi pastra ca si al 2-lea set. Unii poate observati, inca nu am grilele din bara. Am reusit sa comand complet noi grila centrala + grila stanga. Din pacate grila dreapta efectiv nu o gasesc nicarier. Nu o mai duce nimeni. Daca stiti voi cineva care m-ar putea ajuta in directia asta, as aprecia mult. Am si grilele vechi, dar cea din dreapta e putin decupata de la traseul vechi de intercooler. Nu e decupata tare dar la masina asta, totul trebuie sa fie impecabil E putin trist ca deja nu mai gasesti piese pentru ele. Daca nu mai gasesti grile pentru bara, o zona care e destul de expusa la incidente, ce sa mai zic de lucrurile marunte? Pe langa asta, am mai luat multe chichite. Plafoniere spate originale negre. Chit ca si ale mele sunt vopsite, alea originale au si iconitele de on / off / on when door open, pe ele. Ceasurile inca asteapta, suport ochelari OE pe care trebuie sa il curat si vopsesc. Inca un set de grile manere noi originale (erau la pret bun), cleme usa prag (pragurile ce sunt pe usa au niste cleme ce as vrea sa le schimb ca sunt subrede - din nou, aceste cleme nu le-am gasit nicaieri, noroc cu ebay si traiasca B5.5) Am mai cumparat si un set de magneti foarte puternici pentru numar. Am pregatit numarul cu banda de protectie in spate sa nu stricam vopseaua + magnetii. Mai am de dat bara jos si sa pun magnetii in spatele ei. Clima e urmatoarea prioritate, identificat de ce nu mai merge / ce s-a intamplat si reparat.
    11 points
  20. Merita, pana nu mai merita. Dupa aproape 3 ani si 60k km s-a incheiat etapa electrica pentru mine. Prioritatile s-au schimbat, am revenit la ICE si am redescoperit cat de simplu e sa faci plinul in 3-5 minute si sa ai un confort psihic si o stare de liniste vazand ca ai ~1000 km autonomie. A meritat electrica. Pt mine. Am mers 3 ani 'gratis' economisind 6k euro pe combustibil si tragand linie chiar am iesit pe plus. Daca o mai tineam, nu merita. Pentru ca degeaba incarcam cu 10 lei/100 km daca pierdeam sute de euro/luna din devalorizare. Peste 1 an probabil primeam cu cateva mii de euro mai putin, peste 2 ani probabil primeam jumatate si peste 3 ani probabil nu o mai cumpara nimeni, pentru ca... Electrica Sh. P.s. Is ft faine electricele, se conduc super misto, la inceput esti entuziasmat pentru ca totul e nou, tehnologia noua, pare chiar misto sa stai sa incarci si sa vezi ca mergi mai departe. Pana la un punct, pana cand nu mai e. As mai lua electrica. Dar fie ieftina pt oras pana in 10-12k euro, fie Tesla (pt superchargere). Altfel nu.
    11 points
  21. Salutare tuturor! Povestea mea alaturi de un fier colorat cu roti continua, si pentru ca e interesant cum am facut lucrurile, greselile si invataturile, am zis sa impartasesc aici pentru ca a fost foarte misto sa fac asta cu Bolful. Dupa ce am ajuns la concluzia ca imi trebuie masina, cam stiam deja ce imi doresc: voiam tot un hatch (nu e momentul inca de ceva mai mare, sau daca va fi, va fi in paralel), un hatch care sa nu fie foarte scump pentru ca am considerat ca indiferent de buget, nu e corect sa sari de la o masina 2002 la una 2022. Un hatch nu foarte scump dar care sa fie rapid si sa aiba cutie automata (pentru ca ulterior va ramane complet masina sotiei). Si toate sagetile indicau golf 6 gtd. Fratele meu are passat b7 de ceva ani deja si s-a potrivit la fix sa ma consilieze in ceea ce inseamna noile motoare, electrica, dotari, samd. Initial am cautat inafara (oare era mai bine? nu vom sti niciodata), insa am gasit unul aici care parea ce trebuie si am zis hai sa il luam. Zis si facut, am plecat la Iasi, am aranjat inainte pentru verificarea masinii la un service (prin recomandari). Ajungem, conduc masina spre service, totul merge ok, nimic sa imi ridice suspiciuni. Masina avea niste defecte estetice insa am considerat ca alea se rezolva si ideea ca tehnic sa fie ok e cel mai important. Ajungem la service, fac baietii verificare, totul ok, negociez, semnam si plec cu masina acasa. Pe drum din nou, totul ok, a mers foarte bine totul. Golf 6 GTD 2009, cumparat de nou din Romania, eu sunt al treilea proprietar: - 177 000 km, fiind de nou din Ro, esti sigur 100% ca verificarile pe care le faci sunt ok - tornado red probabil - culoare deosebita, draguta, care a contribuit si ea la alegere - ca dotari e de mijloc as putea spune si mai bine spun ce ii lipseste: comenzi pe volan, incalzire in scaune, bluetooth.. cam astea din cele de baza asa. Mai e suspensia care e normala (nu cea adaptiva), nu are pilot parking... si cam asta e ce imi vine in minte. Are farurile fara daylight cu led si stopurile fara led. Farurile astea mi-au placut mai mult din primul moment cand a aparut masina asta si am vazut la @The_Ego, mi-a placut enorm unde e pozitinata lumina de pozitie. - a avut vreo 2-3 evenimente insa usoare, proprietarul mi-a aratat poze si filmari. Iar ca si defecte avem: - scaun sofer cu aripioara rupta (am vazut mai pe toate modelele de vanzare din afara treaba asta) - prag sofer cu rugina (probabil de la eterna problema cu apa stransa in carenaj) - putin din usa stanga spate si bara spate cu vopsea matuita de soare - plafon dezlipit Bun. Ca un om responsabil ce sunt, inainte sa programez si sa duc in saptamana urmatoare masina la service pentru revizie motor si cutie, am fost la TCM si am facut soft cutie si motor. Entuziasmul a preluat controlul din pacate... dar am mai invtat o lectie. Dupa ce am dus-o in sfarsit la service, incepe povestea: imi trimite cel care se ocupa poza asta spunand "masina este rea". Am mers sa discut cu el, imi explica ce si cum: cutia pierde ulei pe la mufa mecatronicului (lucru care nu are rezolvare) si a avut doar 4.5l de ulei in cutie inloc de 6. Ai mare noroc ca cutia inca merge cum trebuie. Pana sa ajungem la inlocuirea mecatronicului... imi recomanda sa incercam sa schimbam garnitura capacului. Prima mea reactie cand vad poza... "masina nu era asa cand am luat-o, m-am uitat cu ochii mei pe dedesubt pe elevator. Nu avea acea mizerie acolo"... moment in care am realizat ceea ce ar trebui sa fie titlul acestui topic: AM CUMPARAT MASINA FARA SA DAU SCUTUL MOTORULUI JOS. Doamne ce greseala de incepator... nici eu nici cei de la service nu am avut in asta in cap... in fine, am facut pace cu mine si am mers mai departe. E prima masina pe care o cumpar "de capul meu" si am zis asta e, invat si merg mai departe. Ok, pe langa problemele la cutie am facut constatare si pe parte de tren de rulare si am gasit si acolo niste chestii de schimbat, si pe puntea fata si pe cea spate, insa nimic asa grav/urgent precum cutia. Am programat urmatoarea data pentru schimbarea garniturii de la capacul mecatronicului + ce e nevoie pe puntea fata adica: bucse mici, suport antibalans, bucse antibalans, bielete antiruliu, bara stabilizatoare, capete de bara si bineinteles geometrie. Dupa vizita asta la service, primesc din nou o poza care deja nu mai e socanta ci devine amuzanta: Un surub liber plimbandu-se in capacul mectronicului... Impreuna cu mesajul "nu-ti face sperante prea mari, cine a umblat pe aici e maestru si pare ca se pierde mult ulei pe la mufa". Zic ok, lasam masina fara scut si monitorizez si vedem dupa ce e de facut. Intre timp am rezolvat si scaunul si plafonul si am inceput sa adun piesele necesare pentru comenzi volan si am schimbat si plasticul din jurul schimbatorului de viteze. Tot intre timp am fost sa verific si starea rotilor si bineinteles ca sunt strambe, pentru ca de ce nu. Aici am avut un conflict interior intre o parte care imi spunea ca trebuie sa raman cu 17 si cealalta parte care imi spunea ca 18 sunt ce trebuie. Si m-am trezit facand un drum la CT sa iau un set de charleston care nu erau neaparat tipla, dar cu gandul ca le voi reconditiona in negru. Apoi am decis ca o sa le pun chiar de vara asta pe masina (urmeaza) pentru ca sunt mai drepte decat seattle si au si cauciucurile putin mai noi si mai bune. Cauciucuri noi noi o sa iau incepand cu iarna viitoare. Siiii cam asta ar fi de povestit pana acum, intre timp am mai apucat sa fac vreo 100km pana sa trebuiasca sa iau o pauza fortata de vreo 40 de zile, timp in care va conduce doar sotia (adica foarte foarte putin), iar aseara am bagat telefonul sa filmeze pe dedesubt putin si bineinteles ca exista ulei curs pe cutie. Pe jos nu sunt pete dar e clar ca trebuie facuta o interventie mai majora acolo. Daca schimbam mecatronicul sau cutia cu totul... ramane de vazut. Suntem la zi, stiu cam am fost stangaci in cumpararea masinii, insa mi-am asumat si stiu ca dupa rezolvarea problemelor ($$$) voi avea o masina tipla. Ca planuri... in cazul in care nu e evident e sa rezolv cu cutia, apoi sa termin pe dedesubt si cu puntea spate, apoi reparam pragul si apoi ii facem un detailing. Comenzile pe volan, bluetooth, roti si ce alte bits and pieces vor mai fi... probabil vor fi asa usurel pe parcurs. Mergem pe red and black: roti, embleme, tipsuri, etc Va urma...
    10 points
  22. "Buna ziulica, dRaga pRivitoRule!" (ca sa-l citez pe Gainusa cu accentul rrr-it)! 😄 Nu vreau sa va mai "plictisesc" cu poze din vacanta, cred ca am postat suficient pe paginile precedente, ideea e ca am reusit sa "bifez" Coasta de Azur la volanul "URSULUI" care a "zburat" 5000 km ca si cum nu ar fi fost nimic! 🤭 Am reusit sa fac niste ture de circuit la Monaco, am traversat coasta franceza de la vest la est si invers, in mare parte pe drumul vechi paralel cu Mediterana pentru a admira peisajul. Phaetonul a "despicat" 2 tari de la Nord la Sud (UK-Franta)+ feribot + niste sute de km plimbari aferente pe Riviera Franceza apoi retur, cele 2 tari traversate din nou de la Sud la Nord + feribot, deci mi-am atins obiectivul. Ok, sa va povestesc si un FILM HORROR: Temperaturile au variat de la 12 grade la 34-36 grade, am trecut printr-un ciclon in Franta la intoarcere, cand am plecat din Nisa spre Cannes pe autostrada A8, a plouat mai tare decat a plouat in Anglia timp de 4 ani, n-am mai vazut asa ceva, cu stergatoarele date la maxim, mergeam cu 50 km/h pe autostrada, incercand sa imi iau punct de reper stopurile de ceata al unui tir din fata mea, noaptea, vizibilitate aproximativ 20 de metri. Masinile s-au oprit in benzinarie, chiar si un Cayenne si un Q7 cu care mergeam in coloana si care m-au depasit la un moment dat, la fel si tirurile, inclusiv curajosul sofer profesionist de tir dupa care ma tineam s-a oprit, a renuntat lupta cu natura! Sotia spunea sa ne oprim si noi, insa nu aveam de gand sa dorm intr-o benzinarie. A plouat atat de tare incat in 20 de minute, in momentul in care fulgera, vedeai toata autostrada acoperita de apa. Erai inconjurat de apa in toate directiile. Nivelul a crescut pana la praguri, am hotarat sa ridic masina din perne la maxim si sa continui drumul, incet, cat sa reusesc sa trec de "URGIE" si sa dorm in patul de la hotel sau cel putin asa speram.🙄 Nu cred ca am fost atat de speriat niciodata in viata mea la volan in cei peste 21 de ani de condus si peste 1.5 milioane de km! Nici cand m-am dat peste cap cu masina, fiind tinerel, dar aia e alta poveste! 😄 Pe nevastamea a luato plansul la un moment dat pentru ca abia ne mai auzeam in masina de la zgomotul ploii care lovea caroseria si parbrizul, ori in Phaeton abia daca auzi ceva de afara in mod normal la cat de bine e antifonat. Intuneric bezna, eh, nu mai traversasem un ciclon pana acum. Autostrada nu se vedea, mergeam printr-o "mare de apa", m-am orientat dupa parapetul metalic din lateral, ca sa merg drept paralel, sa urmez banda autostrazii, am pastrat viteza de 50 km/h, gandindu-ma ca daca cedeaza ceva pe partea electrica si masina se va opri, vom ramane sinistrati in mijlocul apei. Am hotarat totusi sa imi continui drumul, pana la urma, oricum era prea tarziu sa renunt, trecusem de benzinarie, urmatoarea era la peste 20 de km, ma gandeam ca au si francezii elicoptere si barci, va veni cineva sa ne salveze in caz de nevoie, nu e problema! 😄 Botul masinii facea valuri, in lumina farurilor nu se vedea decat apa, la un moment dat imi aduc aminte ca incepeam sa rostesc in gand "Tatal Nostru" concentrat sa merg drept. Dupa 20 de minute de chin, autostrada a inceput "sa urce", nivelul apei incepea sa scada, urma un deal mare si ma gandeam la ce urma sa ma astepte la coborare. Incepeam sa imi fac "filme" in cap, nu mai era nici o masina pe autostrada, toata lumea se oprise, doar EU, "BATMAN BATMAN"! Dupa ce am inceput coborarea, ploaia a scazut in intensitate, dupa 10 km nu mai ploua deloc, era totul uscat, pot sa spun ca Dumnezeu mi-a ascultat rugaciunea, timp de inca o ora (100 km) nu am scos nici un cuvant nici eu nici sotia, am ajuns la hotel, am dat drumul la TV si ne uitam ca Marsilia era sub ape, morti, raniti, poduri daramate de ape, tot orasul sub apa, sinistrati, oameni fara locuinte etc etc. CICLON a fost termenul folosit de autoritati! De asta l-am mentionat si eu. Inca eram socati! La hotel era inca liniste, ne-am pus la somn, dar "ciclonul" isi facuse aparitia si la hotel dupa vreo jumatate de ora, "ne-a prins" din urma, a plouat infernal inca 2 ore, niste palmieri rupti, apa pe strazi, acelasi scenariu de cosmar, dar macar eram in pat, nu in masina intr-o benzinarie. Am dormit ca un bebelus, a 2-a zi "ne-am amuzat" de experienta, vorba vine! Inca ma trec fiori cand ma gadesc ce am trait! Familia ne-a sunat in urmatoarea zi sa intrebe "ce si cum" auzind tot felu' de la stiri. Urmatoarea zi a fost "de vara", normala, autoritatile au strans "pagubele" rapid, ca si cand nimic nu se intamplase. Totul uscat! Nu platesc taxe degeaba nici francezii! ❤️ Ce sa zic? Am fost prost, trebuia sa ma opresc probabil, la fel ca ceilalti participanti la trafic, iar acum cand ma gandesc la situatie si judec "la calm" parca imi pare rau ca am continuat drumul. Ce se intampla daca se oprea masina? Nu stiu. 🙃 Sotia ma cearta si acum si imi spune ca am fost inconstient, eu doar apreciez calitatile acestui UBER-SALOON care si-a facut datoria! Am prins si mai mare drag de el si il apreciez si mai mult! ❤️ Probabil ca adrenalina a gandit in locul meu, cert e ca am testat Phaetonul mai mult decat l-au testat oamenii lui Piech in fabrica, cel putin cand vine vorba de condus prin URGIE! Masina e TANC, fiind atat de masiva a trecut prin vant si ploaie extrema fara probleme, n-a intrat nici macar o picatura de apa in interior, totul este inchis ermetic, am scos covorasele, am atins mocheta peste tot, am verificat portbagajul, NIMIC! Nu a "sughitat" nici macar o secunda. A rezistat cu brio la furia naturii, la temperaturile variate si ne-a adus acasa in maxim de confort si siguranta. Sa nu uitam ca vorbim totusi de o masina de 14 ani? In fine! 😉 Am facut 20 000 km fara nici cea mai mica problema. Acum are 110 000 km, este folosita zilnic, indiferent de vreme! Ne apropiem de 2 ani de relatie. Vecinu' inca nu a scos Cayenne-ul cel nou din service, am inteles ca dureaza reparatia, inca nu i-au dat de cap in totalitate si sunt multe piese inca pe drum, s-au tot schimbat anumite componente fara rezultat pozitiv, masina e inca pe "butuci". Se foloseste in continuare de Macanul "Turbo" nou electric dat la schimb. Nu-l plang eu pe vecinul, mai are 2 Porsche, se descurca, nu merge pe jos, asta-i clar! 😄 C'est la Vie! 🤗
    10 points
  23. @razvan.ac @F l o r i n Mulțumesc frumos, domnilor! @acidone77 Merci frumos! Recunosc ca volanul in 4-spite nu ar fi fost prima mea opțiune, dar, la momentul respectiv, nu exista opțiunea de volan în 3-spite S cu încălzire… Ulterior, a fost introdus și acesta pe alte modele, preponderent pe RS-uri (Q7/8, A6/7/8 etc.). Totodată, deși ca design nu m-a încântat prea mult, trebuie sa recunosc ca este foarte comod în folosință putând sprijini podul palmei sau chiar câteva degete doar, când mașina e pe Travel Assist și se conduce semi-autonom . Revin și cu câteva cadre surprinse în cursul concediului de Sărbători, unde am urcat și la o carieră de piatră dezafectată, pe un drum destul înnămolit 🙈. Acum și în varianta cu numere permanente!
    10 points
  24. Rarau ,vacanta de sarbatori.
    10 points
  25. credeam ca e topicul "gagica mea", apoi mi-am pus lentilele de contact si am vazut ca e "masina mea".
    10 points
  26. Am revenit. Un volan… in scarba, un proiector pe parbriz… atat s-a putut
    10 points
  27. Inlocuit bujii. Am dat jos Beru VW si am pus Beru. Vaselina anti-seize si stranse la 12NM
    10 points
  28. Salutare tuturor! In urma cu o săptămână, prin intermediul unui grup de whatsapp pe care il administrez, am lansat o invitatie la un mic "meeting" audi and friends, va las o poza cu o parte din masini la cea de a doua locatie din traseu mai jos. De asemenea, din cauza unui taximetrist grabit, am reușit sa sparg spoilerul de la bara spate (acel difuser), iar masina arata cam asa fara el. O sa il pun la loc, reparat, dar acum am oportunitatea sa io modific putin, si sa scot un tips dublu afara, pentru un confort mai bun la relanti. Sa fac sau nu mutarea asta? Cer si eu parerea publicului ca sa spun asa. De asemenea, daca tot am luat volanul, nu am putut sta mult fara sa il montez, dar era pacat sa nu punem si cruise control. Am ramas placut surprins ca masina fiind benzina, mufa intermediara era precablata spre ecu (chiar daca la beetle ecu este la 5cm distanta de acea mufa, m am bucurat ca a fost precablata), deeeeci, beetle nu e golf 4, glumesc. Las cateva poze cu volanul pus pe masinuta Va urez o săptămână minunată si astept parerile dvs legate de evacuare!
    10 points
  29. Vara asta umbla ceva mai mult Golful decat anult trecut. De cand n-am mai postat s-au mai adaugat cateva drumuri. Ceva munti - Piatra Mare, Bucegi, o escapada de o zi la mare, etc. Si o iesire mai lunga pe la inceput de Iulie - "doar" Sighisoara - insa nu pe drumurile principale - la dus prin Codlea, Sercaia, Viscri - si la intoarcere pe Apold, Bradeni, Agnita - apoi Cartisoara si, de ce nu, fiind zi de lucru, Transfagarasan. Cumva tot ne intoarcem pe drumurile secundare de prin Ardeal. De fiecare data intalnim peisaje superbe, asfalt excelent, si putina aglomeratie. Plus locuri faine de vizitat. Toate bune, nu prea am de ce sa ma vait Doar ca in toamna voi schimba chinezismele de pe fatza. Sunt aproape la semn - aprox 50k km.
    10 points
  30. Salutari, dupa cum postam in topicul cu Passatul, eram in cautari ( nu foarte active ) de a-l inlocui, desi oarecum ma obisnuisem cu ideea ca-l mai tin 1 an - 2. Long post ahead: Aflandu-ma saptamana trecuta cu treaba de serviciu prin Bucuresti si scrolland anterior pe olx, vad un anunt cu un Touareg 2017 , frumusel, dragutel, la 27000 eur, cu 51000 km. Cum orice anunt din asta starneste alarme si senzatii de teapa din start (era si redactat cam ciudat, cu ceva dotari in plus fata de ce parea ca are masina in poze, cu ceva greseli), am zis ca mai mult ca sigur e o teapa la mijloc, dar aflandu-ma acolo zic hai sa sun. Raspunde o doamna, imi spune ca e al ei de nou, dar nu poate sa ne vedem decat pe vineri ca e foarte ocupata, nu stia sa-mi dea detalii gen puterea motorului, dotari, dar am primit seria de sasiu. Vorbesc cu o cunostinta , o verificam pe istoricul de reprezentanta, toate reviziile la reprezentanta la 10.000 km cu ulei cu tot, placute / discuri frana fata noi , inclusiv stergatoarele schimbate in reprezentanta. Apare si o dauna frontala, schimbate faruri , bara fata, radiator, senzorii aferenti si revopsit capota si o aripa pe casco in 2021, facuta la PBN. Fara structura, fara airbaguri. Carvertical o da maricica ( peste 24000 lei ) , dar oricum n-am baza in ei si pretul e normal la preturi de reprezentanta ( + camera frontala, senzori etc ). Vine ziua de vineri si fara prea multa tragere de inima ( la cate masini am vazut in viata, eram sigur ca-i gasesc ceva sa nu-mi convina ), ma vad cu proprietara. O iau la puricat, niste defecte cosmetice rezolvabile la polish pe la colturi si pe o usa, vopseaua ok, inclusiv pe elementele revopsite din fata, pe afara cam nespalata, pe dinauntru ca noua, cu miros de nou. Lonjeroanele neatinse, farurile dot 2021. Fac un test de drum, pun testerul pe ea ( incarcare f mica pe filtrul de particule 0.09 l oil ash ) , erori nema ( doar niste voltage low pe ici pe colo), km reali pe toate modulele ( cutie etc ) , corectii injectoare minime ( toarce ca pe benzina la relanti ) , ma bag pe sub ea, nimic curs, nimic rupt, singura problema reala erau anvelopele praf, care erau cele de fabrica ( dot 26 ) , masina mergand foarte putin, fiind tinuta in garaj. Proprietara f ok, necunoscatoare in ale masinilor ( cred ca am speriat-o cu verificarile mele ) , cu un program foarte incarcat ( pleca dupa-amiaza din tara cand abia sosise cu o zi inainte ) , sotul strain cu o functie importanta in mediul privat, amandoi cu masini de serviciu noi f scumpe, nu dau mai multe detalii, totul era in regula, o vindeau pt ca pur si simplu nu o mai foloseau, ea ceruse o evaluare si rugase pe cineva sa redacteze anuntul. Am mers impreuna cu ei la Porsche Bucuresti Nord unde mi-au oferit tot istoricul si un set de jante de iarna care erau in hotel acolo, au fost sinceri cu privire la eveniment, au lasat si la pret mai mult decat convenabil ca nu era o chestiune de bani pt ei, vroiau doar sa rezolve fara batai de cap situatia, masina are si revizia facuta cu o luna in urma. Pe scurt si spre surpriza mea, am luat-o ). Am adus-o la Sv ( consum 8.6 cu tot cu partea de iesit din Bucuresti ) , am pus-o pe rol fiscal. Facut RCA ( 780 ron la Allianz fara decontare directa, 930 cu, am facut cu DD - mai ieftin ca la Passat ). Comandat un set de Goodyear Ultragrip 6 pe 19" noi de vara ( 3700 RON minus 500 RON oferta cashback de la Goodyear pana la sf lui aprilie ). Urmeaza ITP ca expira, inmatriculare pe 28.04 ( la Suceava e greu cu programarile la inmatriculari dupa arestarile de pe acolo ). Estetic, am niste benghiuri mici prin PDR de rezolvat pe o usa ( vinovat copilul proprietarei ), un polish usor pe exterior. Poate gasesc trimurile de lemn interioare, ca mi-ar placea. Tehnic, nu stiu ce sa-i fac.. ) o s-o duc la o verificare, dar nu bate nimic la drum ( in afara de anvelopele praf , dar alea se rezolva saptamana asta ). Poate o revizie la cutie, ca are anii. Un gresat de panoramic. Alte idei nu-mi vin momentan, decat sa ma bucur de ea. Si sa citesc manualul ala , ca ma bate. Mi-a luat juma de zi sa ma prind de ce o descuiam si se misca scaunu singur si pe urma o descuiam si nu se misca ( avea memorie pe cheie si avand 2 chei le foloseam aleatoriu cand pe una cand pe alta fara sa-mi dau seama ). Mi-a mai luat ceva sa scot alerta cu cafeaua din bord. Poate un android ar merge, dar nu-s sigur ce solutie sa aleg ( unitate cu totul sau modul adaptor la unitatea existenta), plus ca muzica de pe YT music si apelurile merg asa.. A, si o baterie noua, e cea de fabrica si e cam trista, am reusit s-o ridic la 12.2V oprita dezactivand coming home/leaving home, oglinzi pliabile, parbriz incalzit automat si alte chitibusuri, dar nu cred ca tine si iarna urmatoare. Despre ce e vorba: Touareg 4motion 3.0 TDI 262 cai, cutie automata in 8 ( Aisin? ), trebuie sa cer o lista cu dotarile ca habar n-am tot ce e pe ea, din ce am descoperit: - piele partiala incalzita ( nu si ventilata din pacate , dar e bej, ceea ce ii spala multe pacate ) - pilot automat simplu ( fara ACC ) - bucuria mea, ma enerva la Passat - side assist ( luminite in oglinzi ) - parbriz incalzit + panoramic ( pasare rara , n-am mai vazut masina cu parbriz incalzit de mult, cred ca e si atermic, sper sa-mi mai mearga detectorul ), imi vine sa fac un Casco mic pt astea 2.. - volan incalzit, oglinzi incalzite, incalzire stationara ( hydronic II SF, habar n-am cum se foloseste ) - padele pe volan ( iupii, eram necajit ca le pierd daca iau Touareg, iaca ca am gasit unul cu ele ) - suspensie perne - faruri xenon cu faza lunga automata - alarma din fabrica - camere 360 parcare - carlig - roata de rezerva de urgenta - compresor - portbagaj electric - jante pe 19 vara, 18 iarna ( cam urate, nu-mi plac, le-as schimba ) si sunt sigur ca mai sunt si habar n-am eu de ele, dar le-oi gasi. E euro 6 cu AdBlue, deci macar de taxe pe poluare sper sa scap cat o am. Rezervor de adblue mai ciudat pozitionat n-am vazut, zici ca-i GPL pus de ultimul service, dar asa e la toate Touareg 7p, pare un afterthought. Impresii comparativ cu Passatul: se simte ca e alta generatie, desi e doar 1 an intre ele. Culmea, imi place mai mult generatia mai veche, adica Touaregul, ca senzatie / materiale / culori ( bordul maro inchis a cam disparut pe modelele noi etc). Mai antifonat. Ca tren de rulare si motor/cutie, nu are rost comparatia, mere cu pere, e cam acelasi raport putere greutate. Ca spatiu interior , pe latime castiga detasat Touareg, sta mult mai bine un adult langa 2 copii. Pe lungime, culmea, castiga Passat, mai ales la portbagaj ( e mai putin practic la Touareg, nu incape nimic la roata de rezerva din cauza tulumbei de adblue, nu are spatii de depozitare laterale etc ) , dar se poate trai cu Touaregul. Apropo, am Passat de vanzare ). Si, desigur: poze.
    9 points
  31. De ieri sunt fericitul posesor al unui Passat B9. Joia trecuta m-am hotarat ca trebuie sa schimb masina anterioara, Passat B8, vineri am gasit-o pe stoc si am achitat-o si luni am fost si am luat-o. A fost expusa in mall, are anul de fabricatie 2024 si 7km la vanzare. Motorul este 1.5 eTsi mild-hibrid, cutie DSG 7 trepte DQ200. La drum lung e super placuta, putere suficienta, consum super mic. De la Sibiu la Iasi am avut consum de 4.7% si am mers normal, nu la consum, adica pe autostrada la Bacau am mers cu 130+ km/h si in rest putin peste viteza legala.
    9 points
  32. varianta finala carplay pt MH2p
    9 points
  33. Am ajuns la 66000 km Apoi m-a prins iarna pe la Braila si am venit spre Constanta pe niste drumuri "minunate". Cand ninge e bine sa nu tranzitezi Dobrogea, e groaznic la intretinere drunuri. Anvelopele s-au comportat foarte bine, cumulat cu adaptarea vitezei la conditiile de drum nu am avut deloc emotii. Sunt multumit de alegere mai ales in ideea in care vineri au fost +10°C iar duminica am venit pe -5°C Masina dupa 200km: Si pentru prima data anul acesta am folosit protectiile acestea foarte utile mai ales dimineata cand te bucuri de ele. Intre timp am primit la munca o masina noua(Caddy 2025) cu multe optiuni peste masina personala si imi plac toate. Dupa ultiemele "vesti" se pare ca octavia ramane mica si incep sa ma gandesc pentru prima data la Superb Combi. Bine, nu in viitorul imediat apropiat dar asa incepe totul, de la un gand :).
    9 points
  34. Probabil ultima aparitie pe anul acesta, pana se ne apucam de treaba.
    9 points
  35. 9 points
  36. Ce oameni ... 😛. Si inapoi la Timisoara. Masina a fost vopsita in Sibiu. A durat cam 1 luna.
    9 points
  37. Mersi de urari! Apreciez si glumele in aceeasi masura 😅. Planeta e salvata, de sistemul mild-hybrid..NOT! Am dat o fuga pana in Politehnica mai devreme, asa ca revin cu niste poze si pe lumina. Nimic artistic, dar macar se vede utilajul mai bine. Extrem de misto grafica 3D oferita de camerele 360, f usor de parcat in ciuda dimensiunilor.
    9 points
  38. Slautare tuturor. De 4 luni am intrat si eu in clubul VW cu un VW Golf 7.5 R Am cautat unul pe placul meu, dotari, varsta si km putini la un pret cat mai decent, mai mult de un an si jumatate iar dupa a 2- ajumatate a lunii mai l-am gasit - exact ce cautam si chiar mai mult decat am sperat avand dotari mai mute decat "bifasem" sa gasesc in pretul platit. Masina am luat-o de la o persoana privata din Germania care o scosese la vanzare dupa ce si-a cumparat un Mercedes V8 si a stat pe site-ul de vanzari doar o zi timp in care am negociat cu vanzotorul care la inceput a fost sceptic si nu prea a vrut sa mi-o vanda dar se pare ca modul cum am pus problema l-a convins sa imi vanda masina. Am trecut de la un Renault Megane 2 1.6 16V si 110 CP pe care l-am avut de nou 17 ani si care in general m-a dus fara probleme cam peste tot pe unde am avut nevoie. Trecerea de la 110 CP la 300 CP este fara cuvinte, ca sa nu mai spun ca masina este spectaculoasa din toate punctele de vedere, este foarte agresiva atunci cand acceleratia este la podea, sunetul motorului este grozav, se conduce foarte bine iar consumul masinii este mai mult dect decent avand in vedere ca are 300 CP. Cel mai bun consum a fost de 6,2% mers la o viteza de aproximativ 70-80km/h in afara orasului si cel mai mult 11,1% la viteze ce nu pot fi mentionate pe acest forum Masina este din iunie 2022 si avea la momentul achizitiei 35890km - acum are 41225km dupa 2 drumuri de Germania. Imi plac mult la ea farurule cu sistemul DLA fiind foarte usor de condus noaptea, modul de conducere selectiv cu 5 moduri de conducere, suspensii adaptive... o multime de dotari care fac modul de conducere foarte placut. Scaunele sunt foarte confortabile, pozitia la volan excelenta, iti confera senzatia de masina sigura, se comporta excelent in viraje ca sa nu mai zic de senzatia din depasiri, sistemul 4x4 se simte ca isi face treaba atunci cand trebuie, l-am simtit o data ca cuplat pe ud cand ama accelerat puternic avand viteza mica. Mi-a trebuit mai mult de 2 luni sa ma obisnuiesc cu ea, cu sunetul pe care il face cand accelerez, cu rulajul masinii - e greu de descris in cuvinte senzatia pe care o am atunci cand o conduc - o adevarata placere, parca fiecare deplasare e o mica sarbatoare pentru mine un fel de aventura. Oscilam la inceput intre Audi A4 All-Road varianta de 245 CP dar mi se pare ca iasa prea mult in evidenta (e o masina frumoasa), apoi Peugeot 508 GT de 225 CP si varianta de top VW Golf 7R care mi se pare o masina discreta si nu tradeaza prea mult faptul ca ar avea sub capota 300 CP. Tin sa multumesc pe aceasta cale colegului Dryone care m-a ghidat in procesul de achizitie si m-a sfatuit ca le sa ma uit si cam ce sa caut -- Multumes mult Dryone! --> trapa panoramica nu are "greierasi" nici la trecerea peste denivelari 😀. As putea sa spun ca e pe modul "silent" tot timpul. Am 2 Intrebari pentru cei care aveti si voi Golf R: 1. In aplicatie zice ca ar fi 2 porturi USB. Eu n-am gasit decat unul in consola de incarare wireless pentru telefon. Unde ar fi al 2-lea port USB? Ca eu nu l-am gasit nici acum dupa 4 luni si nici in torpdou nu este ca m-am uitat si acolo. Tind sa cred ca nu exista a 2-lea port USB. 2. La RAR nu au reusit sa gaseasca seria motorului si au scris in CIV "seria motorului nu poate fi citita - fara serie" -- la voi cum este? Lista de dotari: ACC DISTANCE CRUISE ADAPTIVE CRUISE CONTROL ACTIVE LIGHTING SYSTEM - High beam assistant, LED DRL, cornering lights BLIND SPOT Assistant Plus High beam assistant DYNAMIK LIGHT ASSIST (glare-free FL) FRONT ASSIST Fatigue detection EMERGENCY BRAKE ASSISTANT LANE KEEPING ASSISTANT Mobile phone preparation Bluetooth with FSE and induction charging for smartphones Front center armrest 2-zone automatic climate control AIR CARE Heated front seats Pedals in aluminum or stainless steel look TOP PACKAGE PROGRESSIVE STEERING 7-speed automatic transmission FRONT airbags KNEE airbag HEAD airbags HEAD airbags, rear. SIDE airbags, front Isofix TRAFFIC SIGN RECOGNITION Electric windows front and rear. Rear seat back can be folded down in two parts BUSINESS PREMIUM package PERFORMANCE package Driving lights switch automatically Dynamic headlight range control, with dynamic cornering lights Differential lock Otto particle filter (OPF) Airbag deactivation switch PANORAMIC SUNROOF DISCOVER PRO NAVIGATION SYSTEM LM rims 19" PRETORIA gray MULTI-COLOR ACTIVE INFO DISPLAY OUT OF PARK ASSIST Pedestrian detection PDC front and rear Digital radio reception DAB Voice control USB sockets 2x ALL WHEEL DRIVE Brake calipers painted black, multifunction leather steering wheel and shift paddles A-mirror is electrically foldable, heated and adjustable with passenger lowering Automatically dimming interior mirror KEYLESS ACCES - Keyless central locking CARBON decorative inlays Roof rails black Darkened windows from the B-pillar LED taillights Headlight cleaning Ambient lighting rain sensor Tire pressure control Driving profile selection EU6 DG exhaust concept Start stop system with recuperation ABS - ESP Alarm system Electronic stability program ESP with trailer stabilization LEATHER EQUIPMENT Nappa/Carbon with top sports seats at the front LED HEADLIGHTS with cornering lights and LED daytime running lights TOP SPORT SEATS Si poze atasate
    9 points
  39. @detinator incerc sa tin tonul jovial, ironic, amuzant. Altfel, grija la limbaj ca nu ne tragem de sireturi. Parerea mea, umila si lipsita de substanta, asa cum sustii fara sa ne cunoastem, este ca toata lumea din universul asta fortat al electrificarii urmareste sa castige ceva de pe urma altcuiva. Partea de chargere, ca biznis, asa cum o vad eu, are cateva mari probleme in a fi sustenabila si profitabila pe termen mediu si lung: - avansul tehnologic al bateriilor. Practic, in 10 ani autonomia bateriilor este x4 si inca suntem la inceput. O sa devina inutil sa ai statii de incarcare din 200 in 200 de km; - pretul energiei. Din momentul in care se vor scoate subventiile si plafonarile, va deveni cel putin la fel de scump sa "faci plinul" cu electroni, daca nu chiar mai scump decat in cazul unei ICE; - rata de "acceptare" a EV-urilor in piata. In lipsa subventionarii masive din banii TUTUROR, nici dracu nu cumpara o masina electrica; - orice BP facut chiar si cu AI iti va spune ca e important sa tii cont de nevoile clientului. Pai in cazul de fata, tocmai citatul tau de mai sus confirma ce spun; Taria cu care sustii ev-urile, doar pentru ca de 4 ani tie iti merge bine, si inversunarea cu care ni se impinge in fata EV-ul ca salvare a planetei nu face decat sa confirme caracterul fortat al intregii scheme. Daca e nevoie, ma duc pe balcon si iti fac o poza care face nu cat 1000 de cuvinte, ci cat o intreaga lucrare "stiintifica" despre cum EV-urile si mai ales PC-urile (personal cars) vor salva Planeta si pe noi odata cu ea. Adica, in termeni simpli, am o parcare in care sunt in orice moment al unui interval de 24h, peste 500 de tiruri....si niste trenuri. si zeci de utilaje industriale care functioneaza pe dinozauri lichizi. Daca tehnologia era eficienta cu adevarat si rentabila dpdv economic, toate companiile mari se aliniau si se grabeau sa o adopte, insemnand un plus la profitabilitate si un minus la cheltuielile operationale. Mai eco/green/eficient sau cum vrei tu sa ii spui este ca fiecare dintre noi sa planteze niste copaci, niste plante, orice e verde .
    9 points
  40. Exclus. Trebuie sa nu ai nimic mai bun de facut ca sa stai cu orele la incarcat cu familia in vacanta.
    9 points
  41. Nimic nou pe frontul litoral, de unde tocmai am mai facut un road trip, continua sa inghita kilometri, oferind aceeasi placere pt mine ca sofer…da, e vechi ca un ursulet de plus, da e demodat, dar e babuinul meu si imi place la fel de mult ca la inceput…cred ca am sa ii iau o prajiturica, sau un energizant din ala, Kong😃😃😃😃😃 Brgds
    9 points
  42. 9 points
  43. Naspa , mi-a stricat toate planurile , nu mai iau Bentley
    9 points
  44. 2408 km ,Bacau -Vienna-Bacau. Masina sa comportat conform asteptarilor ,zburda pe autostrazile de afara . Consumul a fost 6.5-7.5 ,in functie de viteza ,pe autostrada am mers constant 130 pe ACC. Regenerarile au ajuns la aprox 820 km la extern,interval foarte bun pt E6. Vienna ....o capitala foarte curata ,parcarile impecabile....totul la superlativ,merita vizitata.
    8 points
  45. Boon! Sa continuam povestea traseului: dupa 1200 km de autostrada parcursi, am "dormitat" o noapte la hotel, ne-am reincarcat bateriile, ne-am trezit FRESH si am pornit din nou la drum. Am hotarat sa alimentez si am constatat cu stupoare ca TOATE benzinariile ⛽ aveau self service, trebuia sa platesti inainte, DOAR CU CARDUL! (ok si daca aveam doar CASH, ce faceam? in fine, traim vremuri bune...) Multe benzinarii nu aveau decat pompe, fara magazin, fara nici un angajat, NIMIC! 🤬 Uneori ma simteam ca intr-un film SF apocaliptic. Am apreciat totusi ca dupa ce ieseai din fiecare benzinarie, erau indicatoare pe autostrada care iti "spuneau" cati km mai sunt de parcurs pana la urmatoarea benzinarie, inclusiv brandul aferent, exemplu, Shell 25 km, Esso 40 km, Jet 75 km etc. Am incercat sa platesc cu 2 carduri de debit (gen Revolut, banca virtuala) si nu a mers, amandoua cardurile respinse, tranzactie esuata desi am platit prin TOATA EUROPA cu ele si au functionat perfect! La benzinarie au fost refuzate. Initial n-am vrut sa abuzez de cardul de credit in strainatate pentru ca stiam ca are comisioane mari, insa avantajul este ca poti plati "imprumut" si restitui banii luna viitoare. Insa, surpriza: Benzinaria mi-a luat "garantie" 120 de euro, initial am crezut ca mi-a luat banii de 2 ori, pe langa cei 120 de euro pe care i-am platit pe combustibil. Ce sa mai zic? Am hotarat sa nu ma enervez, facusem plinul si vroiam sa ajung la destinatie. Mai aveam in jur de 600 km de parcurs: Aerul conditionat se simtea solicitat, temperatura exterioara indicata in bord era de 35 grade, desi in cateva zile urma sa intram in luna SEPTEMBRIE, insa Baloo plutea pe autostrada in continuare, fara efort, ca un YACHT, fara sa se simta deranjat de caldura. 😁 Am mai oprit sa mai facem cate o pauza de pisulica si cafea, nu pisulica in cafea 😄 + asaltat "boulangeria" frantuzeasca. Frate, astia au PAUL in benzinarii, ce sa zic, niste "boulangeii", TARE! ❤️ Se auzeau ventilatoarele radiatorului ca "gafaie" la maxim cand opream motorul, avea si ursul nevoie de cate o pauza, cald tare "Mon Cher"! 🥵 Dupa cateva ore eram deja in Sudul Frantei! Am ales un camping pe care l-am vazut ultima data cand am fost in vacanta, foarte aproape de plaja, 4 minute cu masina si 10 minute distanta de Portul Saint Tropez, mai exact in patria vinurilor rose, Ramatuelle. 🍷 Avand in vedere ca urma sa stam 10 zile, campingul era mult mai rentabil financiar, (150 de eur/noapte) o camera la hotel in perioada aleasa de noi costa intre 250-600 de euro/noapte si nici nu erau multe variante atat de aproape de plaja. Mai toate erau la peste 20 km de Saint Tropez. Ma uitasem de curiozitate la cateva case de inchiriat si costau si 10 000 euro pe saptamana! 😄 Cateva dotate cu 3 si 4 camere, e adevarat ca daca ai un grup de prieteni cu care sa imparti cheltuiala, merita, dar tot e foarte scump. Deh, Coasta de Azur! 😎 Cum e campingul de la plaja in Franta? Am bifat sa aiba parcare in primul rand, (domeniu privat in care accesul se facea cu cartela) fiecare "cosmelie" cu locul de parcare aferent, care includea un dormitor (in genul unei camere de hotel de 2-3 stele, nu era lux, insa era totul nou si curat) o baie, o mica incapere la intrare, o chicineta (bucatarioara) dotata cu tot ce ai nevoie pentru a-ti prepara micul dejun, (puteai sa si gatesti linistit, insa noi am folosit bucataria doar dimineata) frigider, aer conditionat, masina de spalat, fier de calcat, aparat de cafea, internet, televizor (satelit) si o mica terasa exterioara. Existau si casute mai mari cu 2 dormitoare pentru grupuri mai mari dar si spatiu pentru parcat rulote. Totul foarte organizat, acces usor, curat, umbra peste tot, liniste, inconjurat de pini si vita de vie, langa cea mai tare plaja din Saint Tropez, departe de trafic, galagie, stres si probleme cotidiene, exact ce am cautat! 🥰 A urmat operatiunea descarcatul bagajelor, in portbagaj am bagat 4 trollere+1 geanta mare de voiaj, 2 scaune pliabile si 2 umbrele de plaja si o geanta textila frigorifica. Volumul de 500 de litri si-a facut treaba, luand in considerare ca sub bagaje mai e o roata de rezerva completa, cric, cateva scule si in peretii laterali, 2 baterii si un tablou de sigurante! Bineinteles ca am mai completat si in spate cu bagaje, sacose, rucsacuri, etc, nu ma intrebati, nevastamea stie ce a pus in toate! 🤨 Toate bagajele astea au intrat in portbagajul unui SEDAN! What? 😊 Am resetat KM cand am plecat de acasa: Boon, am lasat bagajele si am fugit repede sa-i dau un jet dupa "urechi" lui Baloo,🐻 ca era prafuit si plin de muste pe bot, dupa cat a alergat: In timp ce sotioara despacheta bagajele si facea "ordine" prin "rulota" eu m-am pus sa "afum" "Pinii de Alep" cu "neshte trabuce" si m-am hidratat cu un Rose 🍷 produs de viile din spatele campingului, un domeniu foarte apreciat de localnici si nu numai, pe cateva acorduri "Ploiestene" ale lui Nea' Nelu', Mniezo sa-l ierte! 😌 Va urma, stay tuned! 🤗
    8 points
  46. Si ca sa mai eliminam tensiunile Am visat mereu de mic Cand nu aveam mai nimic Sa-mi gasesc si eu un loc Sa pot sa ma mut la bloc Acum am crescut nitel Cam cat boul , din vitel Si-uite asa , peste noapte Am ajuns sa am de toate Garsoniera , la parter LED Tv si frigider La geam , sa-l pazesc de hoti Un BMW antic cu volan si roti Stau la meci pe canapea Este super viata mea Cand mai rod si un covrig Uit ca inca stau in frig Ma uit pe geam si miros pe-un carton parfum de nisa Dau muzica mai tare sa n-aud vecinii cum se ... Aproape atipesc privind cum cad frunzele agale Si brusc ma trece un fior din cap pana-n picioare Am vazut la tv o reclama Si abia acum bag de seama Stiu ce imi mai lipseste in viata ! O masina electrica sa ma duca la piata Iau telefonul si calculez si brusc ma entuziasmez Pot sa imi scot priza pe geam Si merg ca pe gratis cel putin un an Ma duc sa testez o Dacia Spring Si ma simt ca pocnit in ring Vreau sa intru sa ma sui la volan Dar am burta prea mare si loc nu am Morala Asa e in viata , nu faci tot ce vrei Daca esti prea gras , iti iei ID.3
    8 points
  47. Unde am ramas cu "povestea"? 🤔 Ah😛, am traversat Canalul Manecii, am "coborat" de pe feribot si dupa 2 giratorii am iesit pe autostrada. N-am asteptat nicaieri, tot traficul s-a dispersat in 5 minute, infrastructura NENE si la "franceJi" cu J! 😁 Temperatura indicata in bord a crescut exponential cu distanta, de la 13 grade acasa, pe malul Englezesc, la Dover erau vreo 17 grade, am "dat cu nasul" in 33 de grade pe malul Francez dupa nici 100 km parcursi. Incepeam sa inteleg ce inseamna anotimpul VARA! 😄 Intotdeauna mi-a placut sa verific ruta traseului din timp, sa pun la punct masina cu tot ce are nevoie, revizie, verificat nivel fluide, luat extra 1 litru ulei+lichid de parbriz, verificat presiune anvelope, inclusiv roata de rezerva, facut plinul de motorina cu o zi inainte, bifat asigurari de recovery UK+Franta (asistenta rutiera), viniete etc si sa incerc sa minimalizez riscul unei calatorii cat se poate de mult. Niciodata nu am plecat pe graba, de bagaje se ocupa sotia de fiecare data si nu mi-am batut capul, imi iau marja de intarziere in caz ca trebuie sa ajung la timp undeva, in cazul de fata feribotul, care s-a dovedit ca nu necesita un stres neaparat, but better be safe than sorry. Parcurgand multe trasee lungi la viata mea, niciodata nu mi-a placut sa fac toata distanta dintr-o bucata, desi am condus alta data si peste 2200 de km o data, am ajuns la destinatie RUPT si am hotarat sa nu mai experimentez asa ceva. De regula, intotdeauna m-am oprit seara undeva, sa ma odihnesc si am impartit distanta in 2 etape. De regula caut un hotel ok, care sa aiba urmatoarele facilitati: (in ordinea importantei) *PARCARE *Acces usor la autostrada *Pat Mare *Restaurant (daca este disponibil, daca nu, sa fie macar intro zona in care poti merge pe jos, aproape, sa "sorbi o bere si o saorma" micul dejun pentru a 2-a zi ar fi de asemenea apreciat, sa nu pleci la drum cu burta goala. *WIFI (sa nu trebuiasca sa iti consumi datele mobile, pentru 3 GB de net roaming "englezesti" am platit vreo 20 de euro+20 de euro sotia) Am filtrat toate aspectele astea "de bun simt" zic eu, de regula pe Hotels.com sau Booking si am gasit un hotel nou (construit recent) la Tecuci! Pardon, la Dijon, vorba aia, bancu' cu mustaru'! 😄 Am ajuns la ultimul "checkpoint" in jur de ora 6 (ora Frantei) dupa vreo 14 ore pe autostrazi (1200 km) + 2 ore feribot si cateva opriri. Cam 2 treimi din distanta era parcursa, exact cum mi-am propus. 😉 Masina asta te "plimba" aproape ca un AIRBUS, ai impresia ca zbori, inghite KM de autostrada ca si cand n-ar insemna nimic. "Pluteste" pe autostrazi, cu pilotul automat setat intre 120 km/h-140 km/h si ai impresia ca stai pe loc. Depaseste cu cea mai mare usurinta, cuplul este prezent de fiecare data cand ai nevoie, V6-le toarce frumos desi este insesizabil la cat de antifonata este masina, trebuie sa urmaresti acele ceasurilor din bord pentru a vedea ce viteza si turatie ai, de asemenea schimbatul treptelor il sesizezi tot din miscarea (variatia) turometrului, nu se transmite nici o vibratie, nici o smucitura, NIMIC! Esti la volanul unui vapor care nu stie altceva decat sa te duca inainte in MEGA CONFORT si SIGURANTA! Suspensia masinii este magica si te face sa intelegi ce inseamna confortul unui "BENTLEY" ❤️! Am "prins" si RADIO SALAM, un radio "frantuzesc" (am atasat o poza) cu muzica "balcanica". 😄 Cireasa de pe tort e ca am reusit sa parcurg 1200 km cu un plin, avand inca 200 de KM RANGE! CE? Am ajuns la hotel, ne-am cazat, am primit exact ce am cautat, conditii si servicii foarte bune, am tras o baie in piscina, 2 beri pe terasa si 1 la cina. (de acolo am ochiul rosu, nu de la oboseala 😄) Am atasat o poza! 😂 Ne-am uitat un pic la Louis De Funes si ne-am pus la nani, iar dimineata, dupa un mic dejun copios, niste patiserie frantuzeasca, croissante si cafea, ne-am pornit din nou la drum inspre Sudul Frantei! P.S. : A se observa ca "m-am lepadat" de trening. Nu de alta, dar erau 32 grade! 😄 Stay tuned for the next chapter! 🙂
    8 points
  48. Deci... ca intotdeauna e un deci... Sambata trecuta am facut ochi devreme, am luat A1 la picior cu directia Ranca - Saua (Pasul?) Urdele. Cum a fost liniste pe Dealul Negru, cu tot cu un pitstop in Horezu... am facut vreo 3h30 pana la destinatie. Bine... dupa Ranca am trecut din Eco in Drive si... pe cand admiram niste 812 Superfast in miscare (eram deja parcati) colegu... a inceput sa isi scuipe stomacul. In sfarsit, trec nebunii, rasuna valea... incepem sa urcam. Bineinteles... ca sa avem de unde sa coboram... Cum an' trecut am renuntat la Caldarea Galcescu din motive medicale, anu' asta era "must have" Asa ca, dupa Mohoru, am coborat din creasta. Si am coborat Si am tot coborat Pana la lac Am dat o tura Si apoi am inceput sa urcam Si sa urcam Bineinteles... pentru a avea motiv sa coboram Si apoi sa mai urcam nitel Si apoi sa ma coboram putin Pana am ajuns in varf Cum colegu era pus pe facut poze, ne-am sincronizat sa prindem apusul in creasta Si bezna pe Varful Iezer Cand sa scot trepiedul... un surub era MIA (Missing In Action) asa ca am tras cateva poze cu telefonul, din mana Maine... e noua zi.
    8 points
  49. Sa nu va mai aud ca banii nu aduc fericirea😀 Eu am dat 300ron de am schimbat bieletele antiruliu si e alta masina...nici nu vreau sa ma gandesc cum e cu totul schimbat🙂 Imi place ideea asta...de a munci cot la cot cu mecanicul...misto relatia👍 Drumuri bune si...stii vorba aia...unde se termina asfaltul,incepe aventura🦎
    8 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!