Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 27.10.2024 în toate secţiunile
-
Am stat minute bune in fata paginii, pana sa scriu primele cuvinte, pentru ca, inca nu sunt convins ca nu e doar un vis… Un vis care a inceput undeva acum aproximativ 10 ani, intr-o zi de sambata, in Mall-ul din Baneasa, unde la cumparaturi fiind, am dat ochii prima oara pe viu cu un RS6 expus in magazin…si a fost dragoste la prima vedere. Era un C7, full black, cu cea mai nervoasa parte frontala pe care o vazusem vreodata la o masina, accentuata si de DRL-urile led superbe, ceva inca inovativ la vremea aia. Aripile late, jantele mari si garda la sol joasa nu faceau decat sa completeze imaginea de “mean machine” de la care pur si simplu nu imi puteam lua ochii. Insa, dupa 30 de minute de salivat, mi-am revenit la realitate, mi-am dat seama ca de la Passatul B7 care urma sa ne duca inapoi acasa, e drum lung pana la asa ceva, iar costul prohibitiv al unui RS6 e prea mare ca sa mi-l pot permite vreodata. Incet, incet, anii au trecut, veniturile s-au mai rotunjit treptat astfel incat am schimbat in timp Passatul B7 cu Tiguanul R-line si ulterior Tiguanul cu RSQ3-ul actual (care pentru cine a urmarit topicul ei, stie ca nu a fost neaparat o masina mult visata ci mai degraba ceva ce s-a potrivit la momentul ala, in locul unui Tiguan R, ce avea o durata de asteptare mult prea mare prin prisma deficitului de anumite componente in industria auto). Si am zis ca gata, asta e apogeul, cel putin pentru ceva ICE, tinand cont de limitarile tot mai stricte pe partea de emisii, invadarea pietei de electrice samd. Ne intoarcem un pic la 2019, cand s-a lansat generatia actuala de RS6, C8-ul. Cand am vazut primele filmulete de prezentare, tot ce simtisem acum 10 ani pe viu, s-a resimitit si mai intens. Practic, au luat ceva superb, si l-au facut aproape perfect, in ochii mei. Acelasi stance nervos, dar cu jocuri de lumini pe DRL, forme usor mai patratoase, jante mai mari si mai frumoase, tehnologie gramada la interior… I’ll take two, please! Dar vai, numarul ala din 6 cifre de la sfarsitul prezentarii reprezinta pretul? Atunci lasati, ca am niste treaba acum, dar revin eu. Si se face Ianuarie 2024, intru din nou sa confirgurez un RS6 pe site-ul Audi, cum am tot facut o data la cateva luni in ultimii ani (si cum probabil facem mai toti din cand in cand, cu masina pe care ne-o dorim) doar ca de data asta, intru un pic si in oferta de pret, la sfarsit si ma joc cu simulatorul de leasing. Cumva, tot facand calcule, se infiripa o speranta. Dar cum gasesti curaj sa te duci si sa ii spui sotiei ca trebuie sa vindem S3-ul ei, de doar 1 an si cateva luni, sa mai adaugam si de la economii si abia sa dam avansul pentru o masina de care, practic, nu ai nevoie, dar o vrei mai mult decat orice. Eventual….i-am zis mai in gluma asa, ce mi-a trecut prin cap, doar ca n-am primit un raspuns. A fost de ajuns o privire ca sa stiu ca nu e cazul sa mai insist, pe moment. Si mai trec cateva saptamani, ne gasim intr-o seara la o discutie mai serioasa, isi aminteste cu cine s-a maritat si stiind ca nu o sa renunt la idee prea curand, ne-am pus amandoi pe calcule si cumva, cu un pic de efort ne-am dat seama ca am avea bani de avans-ul considerabil iar apoi rata de leasing ar fi una pe care ne-o putem permite. Music to my ears, in cateva zile S3-ul era la vanzare si deja ma vedeam dand comanda asap. Dar in ciuda faptului ca masina era absolut impecabila, infoliata, cu doar 7000 Km in bord, tinuta in garaj etc….telefonul nu suna. Si n-a sunat mai bine de doua luni, pana intr-o zi, cand si-a gasit un nou proprietar, in persoana colegului RazvR. Deja se facuse Iunie, pana am facut toate formalitatile la reprezentanta si s-a plasat comanda, estimarea a venit pentru Decembrie 2024, deci undeva la 6 luni+, un termen dureros de lung si oricine a asteptat o masina, stie cat de grele sunt lunile astea. Primele doua saptamani, a fost cel mai rau as zice, mi se parea ca nu trece timpul deloc! Masina era ultimul lucru la care ma gandeam si primul cu care ma trezeam in minte. Ulterior, au mai aparut altele, ba acasa, ba pe la munca si m-au mai distras un pic. Pe la inceputul lui Septembrie, am ajuns la Porsche Pipera pentru revizia RSQ3-ului si desi imi propusesem initial sa nu intreb nimic pana mai spre Noiembrie, nu mi-am putut stapani curiozitatea si am aflat ca productia se devansase cu mai bine de o luna si ca urma sa se fabrice in prima jumatate a lui Octombrie. Brusc, ma trezesc cu un zambet larg pe fata… Realizez imediat ca n-am roti de iarna cumparate. Intru repede pe site-ul din DE, de unde am luat jantele OE atat pentru RSQ3 cat si S3, la preturi mai mult decat bune si incep sa caut pentru RS6. Gasesc cateva anunturi, nu multe, si intru in discutii cu unul dintre vanzatori. Foarte amabil, mi-a trimis poze extra la solicitarea mea, jantele erau imopecabile fara urme, mi-a oferit toate detaliile, etc asa ca dupa ceva negocieri i-am transferat banii, ca intotdeauna, prin Paypal, la astfel de tranzactii. Si incep sa astept jantele, o zi, doua..o saptamana, doua, vanzatorul insista ca sunt pe drum. Cand ii cer AWB-ul, stai ca a sters mail-ul din greseala, stai ca il mai cauta si revine… hmm, evident ceva nu era in regula; nimic nu decurgea conform asteptarilor sau ca in cazul celorlalte doua comenzi. Asa ca am deschis ticket la Paypal si in doua saptamani mi-am recuperate banii complet de la ei, vanzatorul ne mai dand niciun semn nici catre mine, nici catre ei. Stiam ca nu pot pierde banii, pentru ca achitasem o taxa mica de Buyer’s Protection catre Paypal, doar ca m-a intarziat aproape o luna toata distractia asta si m-a lasat efectiv fara optiuni, cu doua saptamani inainte sa vina masina. Noroc ca, fix in perioada asta sunt discount-uri semnificative la roti OE cu anvelope de iarna, la reprezentanta (le-am luat cu 4500 EUR reducere vs pretul de catalog, iesind doar cu cateva sute de EUR mai scump decat ce as fi luat din DE + cauciucurile aferente) Daca era oferta asta de la inceput, nici nu ma mai complicam cred, dar nah.. Anyway, hai ca m-am lungit cu scrisul, si nici macar n-am intrat in subiect. Mai completez pe parcurs. Asadar, masina este un RS6 Performance in culoare Daytona Grey cu pachet optic negru. Motorizare 4L V8 Mild-Hybrid – 630 CP / 850 Nm, quattro permanent, cutie Tiptronic cu 8 viteze Cum e de asteptat la o masina in echipare de top, are foarte multe dotari in standard dintre care as evidentia: - All-wheel steering - Bang and Olufsen Premium 3D Sound - Climatizare confort cu 4 zone - Geamuri cu protectie Acustica - Quattro cu diferential sport - Suspensie adaptiva pe aer RS Ca optionale, am pus mai tot ce am considerat necesar ( a banii dati, sa regret ca n-am bifat vreo optiune, ar fi trist): - 6Y6Y – Culoare Gri Daytona Perlat - AR – Tapiterie Negru/Cusaturi Rosu Express - 7J3 – Audi virtual Cockpit Plus - 6FJ – Carcase oglinzi exterioare negre - PC7 – Etriere frana vopsite in culoarea rosie - PXF – Faruri Matrix LED HD, inclusiv Audi Laserlight - QL5 – Geamuri fumurii – Privacy Glass - 53G – Jante aliaj usor, 5 spite V trapez 22’, design gri titan mat, polisate / 10.5J x 22 / anvelope 285/30 R22 - 7K3 – Monitorizare directa presiune anvelope - UE8 – Mufe USB pentru incarcare in spate - PCC – Pachet asistenta Tour: Adaptive cruise assist, Emergency Assist, Adaptive cruise control, speed limiter, efficiency assist, swerve assist, turn assist - PA6 – Pachet optic negru - 4ZP – Pachet optic negru Plus - PCV – Pachet park assist plus: Park assist plus, park assist & parking control plus, camera video 360° - 4A4 – Scaune fata si spate incalzite - PEH – Scaune fata sport tip RS cu ventilatie, piele Valcona perforata cu cusaturi hexagonale - 3GN – Set fixare bagaje - PCH - Side assist, pre sense rear: include exit warning, rear cross traffic assist - 0P6 – Sistem de evacuare sport RS - GZ2 – Soft close Ca plan imediat, masina e programata deja peste o saptamana la PPF, ceramic exterior-interior si folie pe display-uri, asa ca pana atunci nu va vedea drumuri extraurbane. Din pacate, momentan am doar cele cateva poze atasate, facute la livrare in seara asta. O sa revin pe parcurs cu altele, dar acum atat s-a putut. Am apucat sa fac doar vreo 25 Km cu ea in seara asta, mers batraneste bineinteles, pentru ca ne tinem de rodaj ca la carte in primii 2000 Km. Motorul si evacuarea se aud minunat si la cele +/- 2000 Rpm cu care s-a mers, mi-e greu sa imi imaginez cum se aude spre redline. Suspensia este wow, se comporta foarte bine pe drumurile din Bucuresti in ciuda jantelor foarte mari. Interiorul e unul familiar, foarte asemanator cu cel de la S3 si RSQ3, dar cu un plus considerabil pe partea de materiale folosite, si pe alocuri un plus la design. Cred ca mai sunt multe de spus, dar mai detaliez in timp, pe masura ce le mai descopar, etc. E deja si tarziu la momentul in care scriu si oboseala isi spune cuvantul, asa ca o sa inchei aici. (Scuze de eventuale typos). Le multumesc celor care au avut rabdare pana la sfarsit!40 points
-
Salutare dragilor, 2025 marchează 10 ani de când am cumpărat acest Superb, prima mașină luată din banii personali, nu și ultima, dar restul au venit, s-au dus și tot așa. O sa pun o lista(cu linkuri la ce se poate), ca un reminder cu tot ce s-a făcut la ea și ce are în prezent pe ea. În 2015, avea 255k km, in prezent 336k km. Dotări de fabrică: - Faruri Bi-xenon cu autolevel și spalatoare - Incazire scaune fata + spate - Scaune piele, electrice cu memorie + memorie în cheie - Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile + puddle lights - Lumini ambientale plafoniera + manere usi - Lumini în usi fata - spate + lumini picioare fata - spate ce se deschid invidividual în funcție de usa deschisa. -Comenzi volan + tempomat -Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire -Senzor ploaie -Maxidot -Mirror down Modificări / Retrofit-uri: Motor: Setup vechi: 1.9 TDI AWX 327 cp 620 nm - Turbo Garrett GTB2260VK MFS - Injectoare AL cu duze Firad 120% - Axa SDI - Prezoane chiulasă 12.9 - FMIC cu traseu pe 60mm - Downpipe 76mm - Evacuare 63mm - Ambreiaj SMF, ceramic, 6 pukuri - Senzor MAP 4 bar Setup nou: swap la 3.2 VR6 N/A 243 cp 310nm, complet functional (Swap journey here) - evacuare cu downpipe, intermediara, finala - a implicat achiziționarea unui motor de Touareg 3.2 vr6, un Passat b5.5 2.3vr5 functional și multe alte piese - Motor refacut complet (segmenti, cuzineți, pistoane, Injectoare, etc.) - Stage 1 + hardcut Exterior: - Jante BBS RS-GT 923 (forjate, modulare) - Frane fata Brembo Z18, 6 pistonase, 350mm - Frane spate Brembo, 4 pistonase, 310mm cu etrier frana de mana separat de VW Phaeton - Airride independent (kit Airlift 3p) - Kit Amortizoare TA-Technix cu perne integrate de fabrica - Revopsita integral in 2018 - facuta facelift complet (grila capota, grila bara, oglinzi, ornamente aripi, stopuri) - Faruri restaurate, cu lupe Hella EVO X-R 2.0, ornamente interior vopsite Interior: - Insonorizat complet usi, stalpi, podea, portbagaj, cu 2 straturi (CTK Standard PRO + CTK Caimat) - Alcantara Plafon, stalpi, podea, plastice scaune + plastice suport volan - Scaune + cotiere + bancheta retapitate in piele (crem + negru) + inlocuire bureți scaune - Linie audio de la eXcursion (tweetere, medii) amplificate de o statie Vibe Powerbox 65.4 - Computer bord Color MFD (in locul ecranului clasic) - Coloana volan Audi 8 d2 electrica cu memorie - Controller de la Airlift incorporat in locul a doi suporti de pahare - Conversie la facelift (manere usi, grile ventilatie, ceasuri bord, trimuri, volan) - footrest OEM de Superb 1 (suportii de picioare din spate) - Comutator cu senzor lumina integrat + maner cu insertii crom + butoane geamuri cu insertii crom - Covorase Lounge Edition 100 - Kenwood 2din DDX4025BT - Oglinda B5.5 cu lumini ambientale - Lumini ambientale picioare controlabile prin Bluetooth Portbagaj (Trunk setup): - Stand airride (ECU, butelie, compresor) - subwoofer eXcursion SHX-12S4 + statie Vibe powerbox 400.1 DYI here Pe langa astea, s-au facut multe lucrari de mentenanta, restaurare/inlocuire a elementelor uzate, lucruri care nu sunt menționate nici aici în jurnal deși am încercat sa îl țin cat mai up-to-date 2015 și prima poza de pe forum, chiar când am cumparat-o: 2025: Concluzie: Ce sa zic, masina asta m-a învățat multe, de la 0 barat pe mecanica și cunostiinte de mecanica, la un know-how "way above average". Cercurile actuale de prieteni pasionati auto, fie de motorsport sau looks s-au format datorita ei. Desi o am de 10 ani, ma uit la ea de multe ori ca și cum as fi luat-o ieri. Îmi place mult cum arata, îmi place mult cum se conduce, cum se aude, este o experienta interesanta și înțeleasă de foarte putina lume (nu ca ar conta). Nu o sa zic celebra fraza "nu o vand niciodata" sau "la mine moare" dar planuiesc sa o țin cat mai mult în continuare, sa ma bucur NU doar din an în Paște de ea, ci aproape zilnic. Desi urmează un upgrade și la celalt daily Iar atata timp cât încă se găsesc piese și legislația ne permite sa umblam cu ele NU am planuri de a o vinde / dezmembra. Sper ca peste 10 ani sa scriu o alta postare similara aici. Drumuri bune!21 points
-
Hey, hello si La Multi Ani in 2025! 🥳 Dupa ce am petrecut o perioada de 6 ani+ cu a 2-a masina dintr-un grup “rival” asiatic, înainte de Crăciun am revenit și upgradat garajul trecând la marca “sora mai mare” a VW, anume Audi 😅. Întâmplarea face ca această schimbare nu era deloc în plan și doar norocul a făcut ca, dintr-o discuție mai în glumă cu soția, sa nimerim fix pe anunțul mașinii în cauză. Într-un film mai aproape de “Truth or Dare”, mai cu parcă “hai sa mergem sa o vedem”, și un “dar hai sa și facem un TD cu ea, dacă tot am venit până aici într-o Duminică”, urmat după cu niște calcule, teste la dealer și online cu Inglostadt, verificări de rigoare și o foarte bună ofertă prin buy-back, am ajuns acum sa fim posesorii unui Audi E-Tron S Sportback, în nuanța Antigua Blue Metallic🥰. Cateva specs: - 22.000 km - baterie de 95 kW brut (86.5 net), verificată dealer si online cu status de 100% - fabricație 07.2020, MY21 - putere 503 cai / 973 Nm / 4.5s 0-100 Ca dotări, am avut norocul/oportunitatea sa nimerim un exemplar dotat, dintre care pot enumera pe cele mai importante: - Virtual Mirrors - Faruri Digital Matrix HD led - Soft-close usi și portbagaj - Kessy - trapa panoramică - Bang&Olufsen 3D Surround - Nav MMI - HUD - Scaune și volan electrice, încălzite față-spate cu memorii - 4-corner Climatronic - Nightvision Assistant - camere&senzori parcare 360 - Audi Pre-sense Front&Rear + Travel&City Assistance - Black Style package - scaune Audi S in Valcona leather - jante S design 5-arms 21” cu anvelope 285/40/r21 Mentionez ca, deși bateria este de capacitate măricică, autonomia este departe de a fi spectaculoasă - lucru care nu ne-a deranjat și pe care l-am acceptat, având în vedere ca mașina va fi utilizată preponderent în oras, cu ocazionale drumuri in afara lui. Ultimii ani, mai ales cei de pandemie, urmați de mărirea familiei, ne-au schimbat nițel obiceiurile și, astfel, pentru deplasările pe care le facem acum, nu prea avem nevoie de mai mult de 300-350 km fără opriri 😅. Pentru drumurile mai lungi, Tiguan-ul + roof rack rămâne o varianta disponibilă, în continuare. Mai rămâne sa testăm disponibilitatea stațiilor de mare putere și planificarea traseului, dar cum mereu este binevenită o pauză de cafea + țigară la Max. 2h, 5-80% încărcare la 150 kW in 31 min, deci nu sună deloc rău nici aceasta varianta 🙈. Până acum, în afară de drumurile mega-haotice cu 2 zile înaintea Craciunului și multe ore pierdute pe la DRPCIV pentru a o înmatricula înaintea Sărbătorilor, am pus approx. 1000 km pe ODO și pot spune ca sunt destul de surprins de cât de confortabilă și silențioasă este experiența EV👌🏼. Totodată, la nevoie, puterea și cuplul instant își fac simțită prezența aproape brutal, ceea ce te poate lua prin surprindere destul de ușor, mai ales pe “unexpecting passengers” care nu sunt atenți la drum 🤣. Ca prim “retrofit”, i-am luat deja încălțări de iarnă - am optat pentru Hankook i*Cept iOn, dedicate pentru EV + Sound Absorber Tech (cu burete interior pentru antifonare). Am câteva altele puse pe lista, ca “planuri de viitor”, dar trebuie văzut ce și cum se va concretiza 😅. Voi încerca să mai postez pe măsură ce apar update-uri. An Nou fericit și drumuri bune! 🥳🍻20 points
-
Gata si cu detailingul, las cateva poze mai jos. Ce pot sa zic... am rămas foarte placut surprins cand am vazut cum arata.. a meritat! 🥰 Daca doriți sa ne cunoaștem, va astept la evenimentul auto Dropdown 5, weekendul acesta, pe stadionul Ghencea, in Bucuresti. Superbul va fi expus acolo, si eu voi fi prezent.14 points
-
Hello! Astazi povestim despre episodul clima: Dupa swap la VR6, clima a fost funcțională câteva luni fara probleme, pana intr-o zi cand a inceput sa bage mai slab si la scurt timp nu a mai bagat. Fiind pe final de vara (asta anul trecut) nu mi-am bătut capu. Anul asta, înainte de a veni caldurile, am zis ca rezolv. Am bagat solutie de contrast, am gasit un leak mic la radiator. Am zis easy peasy, schimb radiatorul si rezolv. Între timp vine etapa de drag, caldurile au venit deja, am zis ca bag freon cat sa am clima pentru drumul către etapa si schimb radiatorul dupa etapa. Bag freon, incercam clima si nu pornește compresorul Mirific! Noroc cu Luci de la Carsx care are vreo 5 VR6 longitudinal pe stoc, am luat un compresor de la el. Si ce sa zic de locația compresorului... între alternator si pompa servo... o distracție sa il înlocuiești fara sa dai tot botul jos. Dupa etapa, direct la garaj, inlocuit compresor, oringuri si radiatorul (prima oara cand regret ca au trebuit prinse ventilatoarele de radiatorul de clima la swap, o placere sa le fixam pe radiatorul nou), rezolvat un mic por ce l-am avut la o țeavă de pe traseul de clima. Teoretic totul ok, nu? Da de unde, de aici începe nebunia. Bagam presiune pe instalatie si lasam asa. In 1 ora, din 5 bar mai avea 3. Pe la compartimentul motorul era curat lacrima tot, 0 urme de solutie... si știți ce înseamnă asta... radiatorul din interior. Care erau șansele? 🙆♂️ Buuun, știind ca bordul de pe Superb era cam șubred, pot spune ca singurul minus ce il mai aveam la interior, in sensul ca avea mai multe cleme rupte ceea ce ducea la anumiti greierasi pe drumuri mai rele. Iar cum masina este complet insonorizata, orice greieras se aude mult mai tare.. Am zis ca daca tot il dau jos, iau altul impecabil, fara cleme rupte si cu toate la locul lor sa fie treaba bună. Găsește tu acum bord de Superb impecabil si fara cleme rupte.. la telefon cu vanzatorii, toate erau impecabile, pana ajungeai sa le vezi. Cred ca aveam eu standarde prea înalte cand vine vorba de cuvântul "impecabil". Dupa ce am vazut câteva, certat cu câțiva ca m-au pus pe drum degeaba, găsesc coaja de bord in stare buna. O iau. Plasticul de sub volan l-am luat din alta parte, torpedou din alta parte, si tot așa am ajuns sa am un set complet de piese pentru bord, fara cleme rupte. Singurul minus este ca bordul actual are locas pentru buton senzor parcare care e ft rar pt Superb 1. Fiind rar, am comandat buton nou.. 20 euro + 25 transport Bun, daca tot dau bordul jos, am încercat sa schimb cat mai multe in spatele lui, sa ma asigur ca o perioada bună nu mai am treaba acolo. Am înlocuit si radiator de căldură, si încă câteva piese. Astfel, reușesc in sfarsit sa rezolv problemele ce tin de clima, masina baga rece foarte bine, temperatura se comuta ok. Iar masina este in sfarsit tanc la interior. Adica bordul este prins bine, nu mai aud greierasi, indiferent de drumul pe care merg. Insonorizarea este acum completa pot spune. Nu va imaginați ca acest swap de planșe de bord a mers smooth: - Am rupt grila de ventilatie parbriz (cea neagra de pe bord ) - am comandat alta împreună cu senzorul de soare - Am reusit sa zgârii puțin folia de pe gurile de ventilatie laterale - comandat alte grile - Am uitat sa scot microfonul de la bluetooth cand am montat bordul, tre sa dau iar jos partea de sub picioare - Am rupt 2 mufe, cea de la senzorul de pe bord si cea de la lumina picioare sofer - Camera marșarier nu mai merge probabil ceva mufa prin spatele playerului - Playerul nu mai intra pana in spate sa fie la nivel cu bordul si sta putin iesit, nu îmi dau seama daca de la plansa noua sau doar trebuie vazut daca din cauza firelor din spate Bine, sunt chitibusuri, le rezolv zilele astea, dar ma plâng si eu 😅14 points
-
Gata rodajul! Am profitat de zilele mai libere de sarbatori si am scos bestia pe autostrada, de cateva ori fara a avea un drum anume de facut ci doar sa adun kilometri. Si cum ieri dupa-amiaza am atins 2000Km rulati, astazi aveam programare la Porsche Pipera asa ca am mers si am facut schimbul de ulei + filtrul aferent, ca sa pot accesa tot turometrul 😁. Nu mai reiau, impresiile de mai sus vis-a-vis de liniste, confortul suspensiei sunt in continuare punctele forte la drum lung, iar impreuna cu multitudinea de sisteme de asistenta o fac ideala pentru drumuri lungi fara oprire. Ce nu testasem pana acum si implicit nu am putut sa ofer detalii, a fost cum se comporta in Dynamic/RS. Well..este cu totul alt animal! Evacuarea face in toate felurile, uneori chiar si la turatii mici gen 1500-2000rpm. Daca se urca spre 3-4000 rpm deja pops&bangs sunt mult mai tari si mai dese. Efectiv nu te poti opri din accelerat si ridicat talpa, ca sa auzi evacuarea 🤦♂️. Acceleratia spre full power te sperie un pic, masina se ridica de bot si in cateva secunde te trezesti la viteze obscene. Doar ca sa punctez si aspectul asta, consumul in regim de autostrada, mers destul de usor pana la terminarea rodajului (110-130 Km/h in principal) a fost in jur de 11%. Ma astept sa fie pe la 12% la un mers mai sustinut 130-140 km/h, cel putin pentru moment. poate in timp sa mai scada usor. in oras, e aproape imposibil sa dau o valoare medie reala, pentru ca variaza extrem de mult in functie de cat de aglomerat e. Cert e ca nu am vazut sub 15% cand era mai liber si s-a dus si in 25%+ cand era mai aglomerat. In trafic infernal, cred ca se duce si in 30%. Clar nu e masina de oras si nici nu intentionez sa o exploatez asa decat ocazional, la ore mai libere. Eram un pic dator cu o poza din profil, cu jantele de iarna, facuta cu cateva minute inainte sa intre la spalat. Dupa drumul de astazi pe ploaie si mizerie, nu mai plang asa tare ca sunt jantele mai inguste pentru ca am ajuns acasa mult mai putin murdar decat as fi facut-o cu jante "la linie".14 points
-
13 points
-
Avand in vedere ca in toamna asta am incheiat doua capitole (topic-uri) descrise aici pe vwforum (“My Brown Beast” si “My Grey Beast”) am plecat in cautari spre un nou capitol (obligatoriu de data asta cu transmisie automata). Initial am cautat tot un diesel de 2.0 sperand la un GTD dar optiunile erau foarte putine si foarte scumpe. Profitand de programul Casa verde 2024 si avand in vedere ca este o masina de daily-drive cu care fac treburile zilnice (serviciu/casa/cumparaturi) am zis sa-mi orientez cautarile spre un hibrid. Dupa ceva documentare am stabilit ca cel mai ok pentru mine ar fi un plug-in asa ca am facut lista de must-have (IQ Light, Keyless Entry/Go, Oglinzi pliabile, Proiectoare ceata) si am plecat in cautari pe mobile.de pentru un Golf 8 de maxim 2 ani vechime. Vizual golful 8 Style/Life nu ma atrage deloc cu acele dungi colorate pe bara asa ca am mers in cautari doar pe GTE si rezultatul este mai jos. Va prezint capitolul „My White Beast” , un Golf 8 GTE Plug-In Hybrid (DGEA 245CP (150 termici + 95 electrici)) fabricatie 09.2022 cu garantie full pana in 09.2027 sau 100.000km si garantie pe baterie pana in 09.2030 sau 165.000km, achizitionata la 45.000km din reprezentanta. Din pacate din lista de must-have nu are proiectoarele de ceata dar am renuntat in detrimentul altor optionale care mi-au luat ochii. Dotari: - Side /sign / line / front / fatigue / travel / emergency break / collision assists - Adaptive cruise control - Matrix LED IQ Light - Lumini vreme rea - Lumini curtoazie sub oglinzi si in cele 4 manere exterioare - Webasto ThermoTop cu telecomanda - Volan incalzit - Scaune fata + spate incalzire - PLA + Camera spate - Keyless entry/go - Oglinzi pliabile electric - Alarma cu monitorizare interior si senzor anti-tractare - Carlig tractare electric - Winter premium pack (era trecut in anunt dar nu am inteles exact la ce se refera 😊 ) - Black Style pachet (jante, oglinzi si plafonul interior in culoarea neagra) - Navigatie Discover Media cu WeConnect Plus - E-Sound - Radio DAB + Internet Radio (dar care e posibil sa nu fie functional in RO) - Mai erau insirate in anunt (Bussiness premium packet, Konfort packet, etc) dar inca nu am inteles la ce fac referire nici astea Pentru ca nu avea cauciucuri de iarna am echipat-o eu cu un set de jante Dijon pe 17” (vopsite negru lucios) cu cauciucuri Bridgestone Blizzak LM005 RunFlat si un set de presuri de cauciuc OEM. Toti senzorii si sistemele de asistenta si farurile costa enorm asa ca am „dotat-o” rapid si cu o asigurare full casco la Allianz. Masina a venit cu jante pe 18” cu cauciucuri de vara Bridgestone DOT 2024 si o revizie de filtre si ulei efectuata la 39.000km deci la capitoul asta stau linistit o perioada. Ca si lipsuri pana la „e full boss” 😊 cred ca ar mai fi trapa, head-up displayul, tapiterie piele nappa cu ventilatie in scaunele fata si proiectoarele de ceata (acele leduri albe tip fagure in grila fata). Din ce am discutat cu AlBundy ar fi destul de greu si costisitor de facut un retrofit OEM la acele proiectoare iar pentru ca masina este si in garantie momentan am renuntat la idee si m-am impacat cu gandul ca nu le are 😁 Nu stiu cum se face dar la doua saptamani dupa ce a intrat in posesia mea ambele modele proiectate de luminile de sub oglinzile exterioare s-au deteriorat (am citit pe aici pe forum ca este un defect comun si foarte des intalnit). Am programare pe 17.01 pentru constatare si remediere pe garantie (sper 😁). Check IT Out13 points
-
12 points
-
De ceva timp, vizionand clipuri pe Youtube mi-a incoltit un gand: de ce nu? Mai ales ca intotdeauna mi-am dorit un CC facelift. Asa ca am cautat pe mobile.de si am gasit masina pe care am adus-o personal din Germania: VW CC ,motor 3.6l VR6, fabricatie 05.2012 Ca si dotari, din ce imi amintesc din configuratorul VW nu are geamuri duble pe fata, priza 220V, alarma si carlig de remorcare. In rest, le bifeaza pe toate: - Park Assist - Side Assist - Lane Assist - Front Assist - Adaptive Cruise Control - Faruri Bi-Xenon cu Dynamic Light Assist - Navigatie RNS 510 - Bluetooth - Scaune din piele Nappa, electrice, cu memorie, incalzite, cu masaj si ventilatie - Scaune spate incalzite - Lumini ambientale in usi - Footwell lights - Door warning lights - Privacy glass _ Perdeluta electrica luneta - Keyless acces - Portbagaj cu deschidere electrica si pedala virtuala - Incalzire si ventilatie stationara Webasto - Oglinzi incalzite, iluminate, rabatabile electric cu oglinda heliomata pe partea soferului - Climatronic - Ceasuri de bord color - Trapa panoramica - Sistem audio Dynaudio Masina s-a comportat bine pe tot parcursul drumului din Germania pana in Romania. Ce i-am facut pana acum? Am schimbat pompa de apa si antigelul, uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer si am reconditionat etrierul de pe dreapta spate. Planuri de viitor: Jante Interlagos 18", volan R-Line si ceasuri de bord 3D Va las mai jos cateva poze cu masina. Drumuri bune!11 points
-
Salutari, dupa cum postam in topicul cu Passatul, eram in cautari ( nu foarte active ) de a-l inlocui, desi oarecum ma obisnuisem cu ideea ca-l mai tin 1 an - 2. Long post ahead: Aflandu-ma saptamana trecuta cu treaba de serviciu prin Bucuresti si scrolland anterior pe olx, vad un anunt cu un Touareg 2017 , frumusel, dragutel, la 27000 eur, cu 51000 km. Cum orice anunt din asta starneste alarme si senzatii de teapa din start (era si redactat cam ciudat, cu ceva dotari in plus fata de ce parea ca are masina in poze, cu ceva greseli), am zis ca mai mult ca sigur e o teapa la mijloc, dar aflandu-ma acolo zic hai sa sun. Raspunde o doamna, imi spune ca e al ei de nou, dar nu poate sa ne vedem decat pe vineri ca e foarte ocupata, nu stia sa-mi dea detalii gen puterea motorului, dotari, dar am primit seria de sasiu. Vorbesc cu o cunostinta , o verificam pe istoricul de reprezentanta, toate reviziile la reprezentanta la 10.000 km cu ulei cu tot, placute / discuri frana fata noi , inclusiv stergatoarele schimbate in reprezentanta. Apare si o dauna frontala, schimbate faruri , bara fata, radiator, senzorii aferenti si revopsit capota si o aripa pe casco in 2021, facuta la PBN. Fara structura, fara airbaguri. Carvertical o da maricica ( peste 24000 lei ) , dar oricum n-am baza in ei si pretul e normal la preturi de reprezentanta ( + camera frontala, senzori etc ). Vine ziua de vineri si fara prea multa tragere de inima ( la cate masini am vazut in viata, eram sigur ca-i gasesc ceva sa nu-mi convina ), ma vad cu proprietara. O iau la puricat, niste defecte cosmetice rezolvabile la polish pe la colturi si pe o usa, vopseaua ok, inclusiv pe elementele revopsite din fata, pe afara cam nespalata, pe dinauntru ca noua, cu miros de nou. Lonjeroanele neatinse, farurile dot 2021. Fac un test de drum, pun testerul pe ea ( incarcare f mica pe filtrul de particule 0.09 l oil ash ) , erori nema ( doar niste voltage low pe ici pe colo), km reali pe toate modulele ( cutie etc ) , corectii injectoare minime ( toarce ca pe benzina la relanti ) , ma bag pe sub ea, nimic curs, nimic rupt, singura problema reala erau anvelopele praf, care erau cele de fabrica ( dot 26 ) , masina mergand foarte putin, fiind tinuta in garaj. Proprietara f ok, necunoscatoare in ale masinilor ( cred ca am speriat-o cu verificarile mele ) , cu un program foarte incarcat ( pleca dupa-amiaza din tara cand abia sosise cu o zi inainte ) , sotul strain cu o functie importanta in mediul privat, amandoi cu masini de serviciu noi f scumpe, nu dau mai multe detalii, totul era in regula, o vindeau pt ca pur si simplu nu o mai foloseau, ea ceruse o evaluare si rugase pe cineva sa redacteze anuntul. Am mers impreuna cu ei la Porsche Bucuresti Nord unde mi-au oferit tot istoricul si un set de jante de iarna care erau in hotel acolo, au fost sinceri cu privire la eveniment, au lasat si la pret mai mult decat convenabil ca nu era o chestiune de bani pt ei, vroiau doar sa rezolve fara batai de cap situatia, masina are si revizia facuta cu o luna in urma. Pe scurt si spre surpriza mea, am luat-o ). Am adus-o la Sv ( consum 8.6 cu tot cu partea de iesit din Bucuresti ) , am pus-o pe rol fiscal. Facut RCA ( 780 ron la Allianz fara decontare directa, 930 cu, am facut cu DD - mai ieftin ca la Passat ). Comandat un set de Goodyear Ultragrip 6 pe 19" noi de vara ( 3700 RON minus 500 RON oferta cashback de la Goodyear pana la sf lui aprilie ). Urmeaza ITP ca expira, inmatriculare pe 28.04 ( la Suceava e greu cu programarile la inmatriculari dupa arestarile de pe acolo ). Estetic, am niste benghiuri mici prin PDR de rezolvat pe o usa ( vinovat copilul proprietarei ), un polish usor pe exterior. Poate gasesc trimurile de lemn interioare, ca mi-ar placea. Tehnic, nu stiu ce sa-i fac.. ) o s-o duc la o verificare, dar nu bate nimic la drum ( in afara de anvelopele praf , dar alea se rezolva saptamana asta ). Poate o revizie la cutie, ca are anii. Un gresat de panoramic. Alte idei nu-mi vin momentan, decat sa ma bucur de ea. Si sa citesc manualul ala , ca ma bate. Mi-a luat juma de zi sa ma prind de ce o descuiam si se misca scaunu singur si pe urma o descuiam si nu se misca ( avea memorie pe cheie si avand 2 chei le foloseam aleatoriu cand pe una cand pe alta fara sa-mi dau seama ). Mi-a mai luat ceva sa scot alerta cu cafeaua din bord. Poate un android ar merge, dar nu-s sigur ce solutie sa aleg ( unitate cu totul sau modul adaptor la unitatea existenta), plus ca muzica de pe YT music si apelurile merg asa.. A, si o baterie noua, e cea de fabrica si e cam trista, am reusit s-o ridic la 12.2V oprita dezactivand coming home/leaving home, oglinzi pliabile, parbriz incalzit automat si alte chitibusuri, dar nu cred ca tine si iarna urmatoare. Despre ce e vorba: Touareg 4motion 3.0 TDI 262 cai, cutie automata in 8 ( Aisin? ), trebuie sa cer o lista cu dotarile ca habar n-am tot ce e pe ea, din ce am descoperit: - piele partiala incalzita ( nu si ventilata din pacate , dar e bej, ceea ce ii spala multe pacate ) - pilot automat simplu ( fara ACC ) - bucuria mea, ma enerva la Passat - side assist ( luminite in oglinzi ) - parbriz incalzit + panoramic ( pasare rara , n-am mai vazut masina cu parbriz incalzit de mult, cred ca e si atermic, sper sa-mi mai mearga detectorul ), imi vine sa fac un Casco mic pt astea 2.. - volan incalzit, oglinzi incalzite, incalzire stationara ( hydronic II SF, habar n-am cum se foloseste ) - padele pe volan ( iupii, eram necajit ca le pierd daca iau Touareg, iaca ca am gasit unul cu ele ) - suspensie perne - faruri xenon cu faza lunga automata - alarma din fabrica - camere 360 parcare - carlig - roata de rezerva de urgenta - compresor - portbagaj electric - jante pe 19 vara, 18 iarna ( cam urate, nu-mi plac, le-as schimba ) si sunt sigur ca mai sunt si habar n-am eu de ele, dar le-oi gasi. E euro 6 cu AdBlue, deci macar de taxe pe poluare sper sa scap cat o am. Rezervor de adblue mai ciudat pozitionat n-am vazut, zici ca-i GPL pus de ultimul service, dar asa e la toate Touareg 7p, pare un afterthought. Impresii comparativ cu Passatul: se simte ca e alta generatie, desi e doar 1 an intre ele. Culmea, imi place mai mult generatia mai veche, adica Touaregul, ca senzatie / materiale / culori ( bordul maro inchis a cam disparut pe modelele noi etc). Mai antifonat. Ca tren de rulare si motor/cutie, nu are rost comparatia, mere cu pere, e cam acelasi raport putere greutate. Ca spatiu interior , pe latime castiga detasat Touareg, sta mult mai bine un adult langa 2 copii. Pe lungime, culmea, castiga Passat, mai ales la portbagaj ( e mai putin practic la Touareg, nu incape nimic la roata de rezerva din cauza tulumbei de adblue, nu are spatii de depozitare laterale etc ) , dar se poate trai cu Touaregul. Apropo, am Passat de vanzare ). Si, desigur: poze.11 points
-
De ieri sunt fericitul posesor al unui Passat B9. Joia trecuta m-am hotarat ca trebuie sa schimb masina anterioara, Passat B8, vineri am gasit-o pe stoc si am achitat-o si luni am fost si am luat-o. A fost expusa in mall, are anul de fabricatie 2024 si 7km la vanzare. Motorul este 1.5 eTsi mild-hibrid, cutie DSG 7 trepte DQ200. La drum lung e super placuta, putere suficienta, consum super mic. De la Sibiu la Iasi am avut consum de 4.7% si am mers normal, nu la consum, adica pe autostrada la Bacau am mers cu 130+ km/h si in rest putin peste viteza legala.11 points
-
Si.. cum vine vacanta si am de tras dupa mine rulota de 1400 kile 😟 pana in Grecia... am zis ca neaparat trebuie sa reconditionez chiulasa inainte de a pleca la drum lung. simptome: - Consum marit (cam 7.5 - 8 mixt in ultima perioada). - motor zgomotos -> devenea o corvoada sa mergi cu golful pe Autostrada la 130 kmph. - putere mica sub 2000 rpm. Practic, era lenes, nu avea vlaga in el. - miros de motorina nearsa. in special iarna. - fum usor in accelerare. Nu stiu ce culoare avea ca il vedeam in special noaptea in farurile celui din spate. - miros de motorina in ulei, desi nu prea crestea nivelul. sau crestea dar prin pierderi nu imi dadeam seama. - multe pierderi de ulei (admisie, retur turbo, etc). - Presiune in vas, antigel oribil de murdar, ruginiu. ce am schimbat: Chiulasa reconditonata cu urmatoarele: -supape noi -ghiduri supape -simeringuri supape - Cuzineti Glyco - Ax came Kolbenschmidt - simering ax Came - ganrituri noi admisie, evacuare, pompa tandem, flansa antigel Injectoare de ARL de pe un motor din afara cu vreo 200k km. Reglate la 180 grade. Garnituri injectoare si suruburi noi, evident. Suruburi chiulasa de ARL Suport cutie cu 3 prinderi, pt DSG. Gasit nu mai stiu de pe ce masina, nou. suruburi si piulite noi, garnituri etc, pe unde a fost nevoie. Turbo, a ramas momentan turbo de pe masina. aproape 400K, originala, fara joc in ax. Da, compresorul nu mai arata ca nou, dar se tine bine la batranete. Actuatorul in stare buna, geometria merge bine. si amu' niscaiva poze. Asa se pleaca cu masina spre sala de operatie: Si poza de la final inainte de plecarea spre casa. si.... valorile pe VCDS dupa operatiune: mno? Faina treaba! Rezultat: Consum de 4.8 pana la Sibiu mers in ritm alert. valori la injectoare aproape de 0. motorul se simte mai elastic, mai vioi nu mai este lent sub 2000 rpm. Turbo incarca bine acum si la ture mai mici. nu mai e zgomotos. E o placere sa mergi cu el pe autostrada la 130 kmph ca nici nu-l prea auzi. "0" presiune in vas. Daca inainte plecam de acasa, mers prin oras sa las copii, sotia la lucru si apoi eu la birou imi lua 8% acum imi ia 6%. Ce as mai fi facut: radiatorul de apa si cel de clima. DAR cum o sa trec la turbo, traseu si IC de ARL le voi schimba atunci. Ca...cam gata cu banii. S-a ajuns la fundul sacului momentan. Apoi soft, fara fum (vedem cat iese -> target - 170-180 cp). De acum, schimburile de ulei vor fi la 10K. Si cam atat. Va mai tin la curent - 10A11 points
-
Sambata mi-am facut niste timp sa mai trag niste fire ca HypeFis-ul nu era complet integrat in masina, si anume: Pinul 4 de la Switch-ul de la faruri, l-am dus pana la un pin din ceasuri (aici am folosit pinul 15 din mufa verde pt ca e liber (la fel si 16 pt cine vrea sa conecteze acolo firul de marsarier) Pin-ul 6 si 9 de la modulul de confort (desi era deja populat - acestea mergeau doar in mufa OBD) asadar ne-am legat cu alte 2 fire torsadate pe acei pini si i-am dus in mufa verde la 8 (CanH) si 9 (CanL). Si amu' e alta treaba. Daca pleci de pe loc si nu ai farurile aprinse, primesti avertizare in bord care se stinge cand aprinzi farurile. (bine, se poate configura si altfel, dar asa mi s-a parut cel mai fain: Always >20kmph). Si amu' vedem toate usile deschise (bine, aici e doar usa soferului, dar imaginea 3D functioneaza pt toate usile si pt haion. Teoretic si pt capota ar trebui, dar nu merge deocamdata - trebuie sa verific switch-ul de la capota. Si acum, avem martori in bord si cu alte info din CCM: dezaburirea + blocarea geamurilor spate. Si cred ca pot implementa si car locked/unlocked. Tot felul de martori aici Dragut? draguuuus, foarte draguuus... Acum testez un alt software More to follow!11 points
-
Salutare si La mulți ani! Topicul de azi, pernele de aer și prin ce am trecut cu ele în ultimele luni. Dupa cum ziceam pe forum, in 6 ani de când am pus sistemul de airride, masina s-a comportat exemplar. Problemele au început dupa ce am înlocuit pernele de aer, cele vechi având o vârstă deja și vorba aia, safety first. La scurt timp, pernele pe fata au inceput sa scape aer. A inceput cea din stanga, apoi dreapta. La modul in cateva ore masina nu mai avea aer pe fata. Nu era problema in mers, Airlift (air managementul) stie sa compenseze si sa sesizeze pierderi. Dar parcam undeva sau o lasam peste noapte si cand ma intorceam, masina era cu fata jos. Bun, pe garanție, mi-au trimis alte perne. Dupa au început cele din spate, la fel, altele. Apoi cele din fata din nou, pe rand. Cireașa de pe tort a fost când cea din dreapta fata a început sa scape asa tare încât în 1 minut, masina era stanga fata jos. Oi fi nimerit un lot prost, idk. Erau exact același brand ce îl aveam și înainte (Rubena). Desi am primit de fiecare data alte perne pe garanție, timpul pierdut sa le dai jos sa pui altele te scoate din pepeni, apeleaza la prieteni, blocheaza elevator, ramai fara masina o perioada.. Satul de toate astea am zis ca trebuie sa fac ceva. Ori renunț la airride, ori caut alta soluție. Plus ca de când ne-au chemat înapoi la birou, Skoda a devenit o necesitate, soția folosind masina cealaltă pentru Copii, dus la grădiniță, etc. Cum nu am vrut sa renunț la airride, (deoarece mi se pare o opțiune ideala pentru mine, oferind atat un aspect "stance" când vreau, dar și opțiunea de a ajusta înălțimea dupa necesitati, am zis ca voi cumpara un kit de amortizoare cu perne de fabrica. Adică un amortizor gândit din start cu pernă pe el, nu unul stock modificat cum aveam eu. In 2017 când am pus kitul, opțiunile de genul erau foarte limitate. Dar, după un mic research, am aflat ca s-a dezvoltat foarte mult piata pentru acest segment. Partea proasta este ca s-a dezvoltat mult pentru mașinile noi, nu pentru un Superb din 2002 😂 Cu toate astea, am găsit kit dedicat de la TA-Technix. Știu, auzi Ta-Technix, te gândești ca e varianta low budget. Dar nu e asa când vine vorba de suspensie pe aer. Si asta reflecta și prețul care a fost undeva la 4000 ron doar pentru cele de fata. Aparent fac chestii foarte calitative când vine vorba de suspensie cu perne de aer, lucru ce mi l-au confirmat mai mulți, atat utilizatori, cât și service-uri ce se ocupa cu asa ceva. Momentan am schimbat doar cele de pe fata, pernele din spate având deja ceva timp în care nu am avut probleme deloc. (Pe spate, perna e separata de amortizor la mine) Cum au ajuns, nu am mai avut răbdare și m-am pus pe treaba, în curte. Masina nu era deplasabila datorita pernei dreapta fata care scapa instant. Si stătea deja de o luna... Am avut și ajutor dupa cum vedeți în poze 😁 Bun, ca și feedback, suspensia este foarte comfortabila. Cel puțin la nivelul de mers principal. Merge pe 1 bar mai puțin la același nivel, fata de suspensia stock, deci presiune mai mica pe instalatie. Partea de stabilitate nu am testat-o, decât puțin și e super ok, stabilitate mai buna fata de suspensia stock, dar aici joaca un rol important și air managementul care știe sa compenseze. Foarte mulțumit, rămâne de văzut în timp cum se comporta. Nu mai vreau sa o laud ca pe cealaltă și sa ajung în aceeași situație11 points
-
11 points
-
@razvan.ac @F l o r i n Mulțumesc frumos, domnilor! @acidone77 Merci frumos! Recunosc ca volanul in 4-spite nu ar fi fost prima mea opțiune, dar, la momentul respectiv, nu exista opțiunea de volan în 3-spite S cu încălzire… Ulterior, a fost introdus și acesta pe alte modele, preponderent pe RS-uri (Q7/8, A6/7/8 etc.). Totodată, deși ca design nu m-a încântat prea mult, trebuie sa recunosc ca este foarte comod în folosință putând sprijini podul palmei sau chiar câteva degete doar, când mașina e pe Travel Assist și se conduce semi-autonom . Revin și cu câteva cadre surprinse în cursul concediului de Sărbători, unde am urcat și la o carieră de piatră dezafectată, pe un drum destul înnămolit 🙈. Acum și în varianta cu numere permanente!11 points
-
11 points
-
Sa mai scoatem praful de aici, zic. Atentieee, postare de luat cafeiul.. Incepem cu inceputul. Drum la Timisoara pt Audit. Pt 2 zile nu are rost sa inchiriez masina mai ales ca la intoarcere iau si ceva echipamente din birou si nu am chef sa ma trambalez cu masina inchiriata pana la aeroport si inapoi sa iau Uber, etc. Zic, simplu sa fie, merg cu Golful si ma vad si cu baietii @mirceateodor@EmilianPop@marius1982.11@Mihai GTi. Am facut si pozici sa nu ziceti ca va mint Toate bune si frumoase...plec la hotel destul de tarziu. M-am cazat singur ca nu era nimeni pe acolo si mi s-a zis la telefon ce cheie de la ce camera sa iau Pe la 12 noaptea, sirene, lumini, si aud numa' jetul furtunurilor de pompieri. Luase foc pizzeria de langa oras. Cu ocazia asta, pompierii mi-au facut cadou urmatoarele, ca na, noi muncim nu gandim: Cel mai ciuda imi e de haion ca ala e recent vopsit si era impecabil. Si da, ei nu sunt obligati sa aiba asigurare de raspundere profesionala si evident ca nici nu au. Si...e caz de urgenta, deci, sunt victima colaterala si raman cu paguba. btw: nici casco nu despagubeste asa ceva. trebuie sa faci "fals in acte" si sa declari vandalism. No, c'est la vie! Mai departe scrie-n carte... ca iarna nu-i ca vara (dupa un mare clasic in viata) si cum nu da caldura cine stie ce, am zis ca trebuie sa rezolv acum cat mai sunt inca temperaturi decente. Prin iarna trecuta (Ian 2024 ) daca bine imi amintesc, mi-am pregatit o tubulatura de climatronic. Desfacuta, si refacute toate clapetele cu burete mai bun: EPDM 80. Problema principala: buretii se desprind de pe clapete si de batranete pleaca la plimbare. Cine are noroc sa ii fie scuipati in totalitate prin gurile de ventilate, e una. Dar in majoritatea cazurilor, ajung si in fata radiatorului intern. Clapetele fara bureti pe ele: Apoi am lipit eu burete EPDM 80. Lipeste super bine si e mult mai rezistent decat cel pus de VW. Am folosit radiatoarele primite la tubulatura de climatronic pentru ca aratau super bine si nu merita sa pun unele noi. Asa arata circuitul de aer. intai prin cel de AC apoi prin cel de antigel. Si clapeta care sa inchida sau deschida aerul spre cel cald daca e nevoie. Deaia caldura pica cel mai repede. Am pus si motoras nou Vemo la V71 (recirculare), ca na, e oribil de schimbat cand e pe masina. Am pus si buretii de etansare pe caroserie si pe alte tubulaturi: Si am purces la desfacut si inlocuit: Vineri m-am apucat de desfacut. Sambata am montat la loc. Si Luni a ramas pt niste chestiute mici de rezolvat, matisat cablurile, aranjat cablurile, etc. Ce am gasit: Si am verificat si pompa de apa cand am golit antigelul, ca sa fim siguri ca inca e buna. Aparent este buna! NO.... Am pus tot la loc si hop, nada iluminat la ceasuri (banuiesc ca si la tine @EmilianPop e acelasi lucru la navi /camera. ) Am gasit un fir care s-a rupt de la manevrarea cablajelor. Aseara mi-am luat inima in dinti si am zis ca desfac iar si trag fir suplimentar daca nu gasesc unde e intrerupt. Dar am gasit unde era buba si l-am reparat, asadar, totul functionaaaal! si caldura, de te frigi la maini! Las si 2 poze cu bordul intreg si una de pe exterior de dinainte de incidentul din TM. No... sper ca nu vi s-a racit cafeaua! Drumuri bune baieti (si fete- daca sunt pe aici). Amu' am caldurica in Golf si nu mai umblu cu geamurile aburite Yay....10 points
-
"Buna ziulica, dRaga pRivitoRule!" (ca sa-l citez pe Gainusa cu accentul rrr-it)! 😄 Nu vreau sa va mai "plictisesc" cu poze din vacanta, cred ca am postat suficient pe paginile precedente, ideea e ca am reusit sa "bifez" Coasta de Azur la volanul "URSULUI" care a "zburat" 5000 km ca si cum nu ar fi fost nimic! 🤭 Am reusit sa fac niste ture de circuit la Monaco, am traversat coasta franceza de la vest la est si invers, in mare parte pe drumul vechi paralel cu Mediterana pentru a admira peisajul. Phaetonul a "despicat" 2 tari de la Nord la Sud (UK-Franta)+ feribot + niste sute de km plimbari aferente pe Riviera Franceza apoi retur, cele 2 tari traversate din nou de la Sud la Nord + feribot, deci mi-am atins obiectivul. Ok, sa va povestesc si un FILM HORROR: Temperaturile au variat de la 12 grade la 34-36 grade, am trecut printr-un ciclon in Franta la intoarcere, cand am plecat din Nisa spre Cannes pe autostrada A8, a plouat mai tare decat a plouat in Anglia timp de 4 ani, n-am mai vazut asa ceva, cu stergatoarele date la maxim, mergeam cu 50 km/h pe autostrada, incercand sa imi iau punct de reper stopurile de ceata al unui tir din fata mea, noaptea, vizibilitate aproximativ 20 de metri. Masinile s-au oprit in benzinarie, chiar si un Cayenne si un Q7 cu care mergeam in coloana si care m-au depasit la un moment dat, la fel si tirurile, inclusiv curajosul sofer profesionist de tir dupa care ma tineam s-a oprit, a renuntat lupta cu natura! Sotia spunea sa ne oprim si noi, insa nu aveam de gand sa dorm intr-o benzinarie. A plouat atat de tare incat in 20 de minute, in momentul in care fulgera, vedeai toata autostrada acoperita de apa. Erai inconjurat de apa in toate directiile. Nivelul a crescut pana la praguri, am hotarat sa ridic masina din perne la maxim si sa continui drumul, incet, cat sa reusesc sa trec de "URGIE" si sa dorm in patul de la hotel sau cel putin asa speram.🙄 Nu cred ca am fost atat de speriat niciodata in viata mea la volan in cei peste 21 de ani de condus si peste 1.5 milioane de km! Nici cand m-am dat peste cap cu masina, fiind tinerel, dar aia e alta poveste! 😄 Pe nevastamea a luato plansul la un moment dat pentru ca abia ne mai auzeam in masina de la zgomotul ploii care lovea caroseria si parbrizul, ori in Phaeton abia daca auzi ceva de afara in mod normal la cat de bine e antifonat. Intuneric bezna, eh, nu mai traversasem un ciclon pana acum. Autostrada nu se vedea, mergeam printr-o "mare de apa", m-am orientat dupa parapetul metalic din lateral, ca sa merg drept paralel, sa urmez banda autostrazii, am pastrat viteza de 50 km/h, gandindu-ma ca daca cedeaza ceva pe partea electrica si masina se va opri, vom ramane sinistrati in mijlocul apei. Am hotarat totusi sa imi continui drumul, pana la urma, oricum era prea tarziu sa renunt, trecusem de benzinarie, urmatoarea era la peste 20 de km, ma gandeam ca au si francezii elicoptere si barci, va veni cineva sa ne salveze in caz de nevoie, nu e problema! 😄 Botul masinii facea valuri, in lumina farurilor nu se vedea decat apa, la un moment dat imi aduc aminte ca incepeam sa rostesc in gand "Tatal Nostru" concentrat sa merg drept. Dupa 20 de minute de chin, autostrada a inceput "sa urce", nivelul apei incepea sa scada, urma un deal mare si ma gandeam la ce urma sa ma astepte la coborare. Incepeam sa imi fac "filme" in cap, nu mai era nici o masina pe autostrada, toata lumea se oprise, doar EU, "BATMAN BATMAN"! Dupa ce am inceput coborarea, ploaia a scazut in intensitate, dupa 10 km nu mai ploua deloc, era totul uscat, pot sa spun ca Dumnezeu mi-a ascultat rugaciunea, timp de inca o ora (100 km) nu am scos nici un cuvant nici eu nici sotia, am ajuns la hotel, am dat drumul la TV si ne uitam ca Marsilia era sub ape, morti, raniti, poduri daramate de ape, tot orasul sub apa, sinistrati, oameni fara locuinte etc etc. CICLON a fost termenul folosit de autoritati! De asta l-am mentionat si eu. Inca eram socati! La hotel era inca liniste, ne-am pus la somn, dar "ciclonul" isi facuse aparitia si la hotel dupa vreo jumatate de ora, "ne-a prins" din urma, a plouat infernal inca 2 ore, niste palmieri rupti, apa pe strazi, acelasi scenariu de cosmar, dar macar eram in pat, nu in masina intr-o benzinarie. Am dormit ca un bebelus, a 2-a zi "ne-am amuzat" de experienta, vorba vine! Inca ma trec fiori cand ma gadesc ce am trait! Familia ne-a sunat in urmatoarea zi sa intrebe "ce si cum" auzind tot felu' de la stiri. Urmatoarea zi a fost "de vara", normala, autoritatile au strans "pagubele" rapid, ca si cand nimic nu se intamplase. Totul uscat! Nu platesc taxe degeaba nici francezii! ❤️ Ce sa zic? Am fost prost, trebuia sa ma opresc probabil, la fel ca ceilalti participanti la trafic, iar acum cand ma gandesc la situatie si judec "la calm" parca imi pare rau ca am continuat drumul. Ce se intampla daca se oprea masina? Nu stiu. 🙃 Sotia ma cearta si acum si imi spune ca am fost inconstient, eu doar apreciez calitatile acestui UBER-SALOON care si-a facut datoria! Am prins si mai mare drag de el si il apreciez si mai mult! ❤️ Probabil ca adrenalina a gandit in locul meu, cert e ca am testat Phaetonul mai mult decat l-au testat oamenii lui Piech in fabrica, cel putin cand vine vorba de condus prin URGIE! Masina e TANC, fiind atat de masiva a trecut prin vant si ploaie extrema fara probleme, n-a intrat nici macar o picatura de apa in interior, totul este inchis ermetic, am scos covorasele, am atins mocheta peste tot, am verificat portbagajul, NIMIC! Nu a "sughitat" nici macar o secunda. A rezistat cu brio la furia naturii, la temperaturile variate si ne-a adus acasa in maxim de confort si siguranta. Sa nu uitam ca vorbim totusi de o masina de 14 ani? In fine! 😉 Am facut 20 000 km fara nici cea mai mica problema. Acum are 110 000 km, este folosita zilnic, indiferent de vreme! Ne apropiem de 2 ani de relatie. Vecinu' inca nu a scos Cayenne-ul cel nou din service, am inteles ca dureaza reparatia, inca nu i-au dat de cap in totalitate si sunt multe piese inca pe drum, s-au tot schimbat anumite componente fara rezultat pozitiv, masina e inca pe "butuci". Se foloseste in continuare de Macanul "Turbo" nou electric dat la schimb. Nu-l plang eu pe vecinul, mai are 2 Porsche, se descurca, nu merge pe jos, asta-i clar! 😄 C'est la Vie! 🤗10 points
-
10 points
-
credeam ca e topicul "gagica mea", apoi mi-am pus lentilele de contact si am vazut ca e "masina mea".10 points
-
10 points
-
Cei plecati dincolo si "educati" acolo de legislatie , isi arata adevarata fata cand vin in vacante acasa Educatia , asa cum e normal , se face cu forta dar la bastinasii nostri nu ramane imprimata in caracter , cu prima ocazie cand apare " libertatea " se schimba si comportamentul In rest aici , zi de zi , peste tot , este la fel , taranie maxima si nas pe sus cu IQ minim - de la B la TR Cui nu-i convine ca e asa , nicio suparare , este majoritar si are dreptul sa stea cu nasul pe sus Eu nu reusesc sa ma mai simt confortabil in mijlocul oamenilor din acesta tara , atat de multe ma deranjeaza incat realizez ca am devenit un tipar minoritar si cu greu imi mai ragasesc locul - exemple : - in trafic - in orice localitate masina ( inclusiv tir ) din spate se lipeste de mine , ma claxoneaza , da flash , depaseste pe linie continua in curba punandu-ma in pericol , masina din fata merge cu mainile scoase pe geam , cad pe geam pachete de tigari , tigari , hartii , fumul la fiecare accelerare ma face sa dau pe reciclare - pe strada - se scuipa , se arunca guma pe jos , se injura , se ocupa trotuarele de grupuri de nimeni , se calaresc bancile si bordurile , se agreseaza verbal femeile catre trec - in magazine , calci pe guma , ti se tuseste in nas si in ceafa , toti ragaie si isi muta flegma din gat in masele , se opresc in mjlocul culoarului ca s-au intalnit doua familii de nevorbiti si nu mai ai pe unde sa treci , aia din spate se urca pe tine la coada la casa , cu ochii direct in cardul tau cand platesti Si toti au nasul pe sus , fiecare din motivul lui - ala ca a depasit , ala ca a ragait , etc Profesional e varza toata tara , instalatori la care curge apa dupa ce pleaca , doctori care nu cunosc corpul uman , profesori care nu iau 5 la materia pe care o predau , mecanici si depanatori care schimba si tot schimba pana la noroc merge , etc9 points
-
Gratar de 1 mai - apoi pe 2 o tura prin Ciucas - ocazie cu care am prins DN1a mai liber decat am prins vreodata. De pasit doua tiruri apoi asfalt uscat pana la Muntele Rosu. Frumos Apoi, ceva ce trebuia de mult sa fac - nu schimbasem bujiile de cand am masina - adica vreo 65k km - ceea ce e oricum mult fata de 40k recomandat. Mersul neregulat la rece imi tot atragea atentia, impreuna cu unele ezitari in acceleratie uneori. 3 din ele aveau electrozii mancat, se vede dupa culoare ca nu era arderea chiar ok. Se simte o diferenta insa nu monumentala. Si cum, cu varsta mai apar chestii - una din garniturile rotunde la capacul de culbutori este obosita, a trebuit sa curat uleiul scurs inainte de a demonta bujia. Schimbarea e o operatiune simpla in sine, doar ca trebuie admisia jos - sper sa reusesc fara sa dau radiatoarele jos... Macar nu e asa urgent, scurgerea nu e asa grava.9 points
-
9 points
-
Am ajuns la 66000 km Apoi m-a prins iarna pe la Braila si am venit spre Constanta pe niste drumuri "minunate". Cand ninge e bine sa nu tranzitezi Dobrogea, e groaznic la intretinere drunuri. Anvelopele s-au comportat foarte bine, cumulat cu adaptarea vitezei la conditiile de drum nu am avut deloc emotii. Sunt multumit de alegere mai ales in ideea in care vineri au fost +10°C iar duminica am venit pe -5°C Masina dupa 200km: Si pentru prima data anul acesta am folosit protectiile acestea foarte utile mai ales dimineata cand te bucuri de ele. Intre timp am primit la munca o masina noua(Caddy 2025) cu multe optiuni peste masina personala si imi plac toate. Dupa ultiemele "vesti" se pare ca octavia ramane mica si incep sa ma gandesc pentru prima data la Superb Combi. Bine, nu in viitorul imediat apropiat dar asa incepe totul, de la un gand :).9 points
-
9 points
-
9 points
-
9 points
-
Mersi de urari! Apreciez si glumele in aceeasi masura 😅. Planeta e salvata, de sistemul mild-hybrid..NOT! Am dat o fuga pana in Politehnica mai devreme, asa ca revin cu niste poze si pe lumina. Nimic artistic, dar macar se vede utilajul mai bine. Extrem de misto grafica 3D oferita de camerele 360, f usor de parcat in ciuda dimensiunilor.9 points
-
6 țări - România, Ungaria, Slovacia, Austria, Cehia, Polonia 8 orașe - Timișoara, Budapesta, Bratislava, Viena, Brno, Praga, Cracovia, Oradea 170.728 de pași 80 de km pe jos 3.259 km la volan 6.6l/100km consumul mediu la pompă Costul vignetelor ~ 74€ (în Polonia nu am plătit vigneta) Costul motorinei ~ 322€ (am alinentat 215l, la preturi între 1.42€/l și 1.53€/l în țările prin care am fost, cu tot cu ce am alimentat la noi la Mol 7.62lei/l in Galați și 7.82lei/l in Oradea) Cele mai proaste străzi în oraș - Budapesta Cele mai bune străzi în oraș - Praga și Bratislava Cele mai bune drumuri naționale - Slovacia Cele mai proaste drumuri naționale - România Cele mai bune autostrăzi - Ungaria Cele mai proaste autostrăzi - România Cea mai ușor de parcurs țară - Slovacia Cea mai greu - România Cel mai ieftin oraș - Bratislava Cel mai scump oraș - Praga Cele mai surprinzătoare orașe - Brno și Budapesta Cele mai frumoase - Praga și Viena Cea mai ieftină parcare (cu excepția celor gratuite) - Brno Cea mai scumpă parcare - Praga Amintirile de neprețuit, pentru restul există cardul bancar, cum suna și reclama.8 points
-
8 points
-
8 points
-
Salutare, Mai in gluma, mai in serios, incepuse sa infloreasca ideea de a lua inca o masina care sa fie "mai mica si mai economa" decat cea pe care o aveam deja. De pe la sfarsitul anului trecut nu mai am masina de munca iar masina personala, un W221 din 2006 nu este chiar cea mai buna optiune cand vine vorba de drumuri scurte cum ar fi 6km dus-intors pana la gradi. In afara nu ma plang, este superba, insa in oras nu prea. Cum nu sunt neaparat adeptul masinilor noi, m-am gandit la ceva mai vechi dar care sa bifeze cateva optiuni: - sa fie in 4 usi, mica dar totusi suficient de incapatoare sa ne putem plimba ok 2 adulti si un copil; - sa consume putin, nu doar mai putin decat Mercedesul ci semnificativ mai putin; - sa aiba ceva dotari - sa nu aiba deloc rugina sau cat mai putina (nu-mi place sa le vad ruginite sau sa trebuiasca sa bag bani in vopsit) - SA-MI PLACA (nu doar sa ma duca din A in B)! Am mai avut 2 A2-uri in trecut (diesel si benzina) si cred ca mi-au ramas cumva la suflet. Ceva in mine imi spunea sa imi iau tot un A2. Martea trecuta am zburat la Leipzig si de acolo a inceput aventura...Am fost sa vad un A2 1.2TDI automat (proprietar neampt) care nu mi-a placut si deja lucrurile incepeau sa se complice pt ca imi planificasem sa ma intorc la volan in Romania. Marti seara am calatorit cu trenul spre Hamburg ca sa vad o Meriva 2011 cu o groaza de dotari (mai am o Meriva in familie si cumva imi place spatiul interior). In aparenta mi-a placut, am dat un avans si am stabilit sa ne vedem a2a zi dim ca sa mergem la acte, numere etc. Am observat totusi ca schimbatorul se misca aiurea atunci cand era in treapta a1a si plecam de pe loc, nu am dat prea mare importanta dar cand am ajuns la hotel m-am documentat putin si nu e chiar ok, e netu plin de povesti. A2a zi m-am intalnit cu vanzatorul (dealer arab din Kosovo, cel putin asa se declara) si s-a lasat cu putin scandal. L-am citit si voia sa ma faca si de bani. Am lasat Meriva si avansul acolo si am plecat de la vanzator. M-am trezit la o periferie, habar nu aveam pe unde sunt si ce urmeaza sa fac In ziua precedenta, dupa ce stabilisem deja sa calatoresc spre Hamburg sa vad Meriva, ma sunase o batranica nemtoaica de 36 ani careia ii dadusem eu mesaj ca sunt interesat de masina ei (cea din titlu) dar initial nu a vrut sa se "complice" cu vanzarea catre export. Probabil s-a mai gandit si m-a sunat sa vada daca mai sunt interesat. Cum deja eram in tren spre Hamburg, am incercat sa o tin in standby in caz ca ceva merge rau cu Meriva...si a mers. Revenind la ce am facut dupa ce am plecat de la Meriva, am sunat-o pe doamna neamt si usor usor am stabilit o intalnire pt ziua urmatoare (joi). Am rugat-o sa se intereseze daca putem scoate nr rosii a2a zi de dim pt ca altel s-ar fi complicat si mai tare sederea mea in Germania. S-a interesat, se poate, totul suna bine. Am calatorit iar ore intregi cu trenul (schimbat tren de multe ori etc), m-am intalnit miercuri seara cu ea ca sa vad masina si a fost dragoste la prima vedere (la Audi ma refer). A2a zi de dim mers la acte si pe la 10 dim plecam inapoi spre Romania. Sper ca nu v-am plictisit cu povestioara si ca am fost cat de cat coerent. Revenind la masina, este un A2 1.4 TDI din 2004 75cp Akoya Silver cu destule dotari pt un A2: - tempomat, computer bord mare, scaune incalzite, climatronic, Audi Concert, navigatie, interior negru, airbaguri extra si probabil si altele. Mi-a placut ca pare intreaga, nu vad nimic rupt. Am primit 2 chei, 2 seturi de roti (aliaj de Audi A3) si cu capacele originale, dosar cu toate facturile, covorasele originale, mapa originala cu toata documentatia masinii, kitul de urgenta original. Trusa de scule intreaga etc. Totul pare la locul sau. TUV era facut in noiembrie 2024. Consumul pana acasa a fost de 5.1 cu tempomatul pe autostrazi la 130. Nu este totusi perfecta, nici nu ma asteptam. I-am comandat kit distributie INA cu pompa apa, bucse stabilizatoare FEBI si bielete antiruliu Lemforder (bucsele fac zgomot iar bieletele erau schimbate anul trecut dar sunt ieftine si am zis sa le iau si pe astea sa fie), uleiul si toate filtrele. Urmeaza pe sapt viit sa le schimb. Vineri am ajuns rupt acasa dupa 24 ore de condus dar sambata am tras si o fuga la mare ca sa arat familiei ce poate noul bolid E destul de nervoasa jucaria, cred ca are in jur de 850kg. Las si cateva poze, nu este foarte curat interiorul, proprietarii sunt mari iubitori de caini...Insa nu este nimic rupt inauntru. Apropo, mai aveau un A2 in familie. Las si poza de la batranica de 36 ani din curte. Probabil in poze pare putin mai patat decat in realitate. O sa il spal cu un Karcher. Multi mi-au zis ca nu sunt ok pt ca dau banii pe un A2 in 2025...pt mine este o intreaga experienta si nu doar o masina (stiti si voi probabil istoria A2, ca e facut din aluminiu etc) si iubesc fiecare mm la masina asta Sper sa se dovedeasca si o alegere buna dpdv financiar. Multumesc si o zi linistita la toata lumea.8 points
-
8 points
-
8 points
-
Salutare prieteni! Buun, a trecut ceva timp. Cel mai bine fac o lista (insotita de cateva poze). 1. Instalat MIB3 (unitate RW cu GPS incorporat) si OCU complet functional. 2. Instalat TPMS (modul, senzori de presiune) 3. Instalat Subwoofer Canton (cu amplificator ''special'') 4. Dataset MIB3 (5F) custom 5. Instalat parbriz facelift (incalzire fara linii vizibile), camera 2Q0980653H (2025), cu patch si dataset custom (mentinere 10 min si LA 40km/h) 6. WEBASTO 7. Jante 19'' --> URMEAZA Frane GOLF7R8 points
-
8 points
-
8 points
-
25-26-27 Aprilie a fost etapa de Rodrag. Fiind membru din staff, am fost prezent in toate cele 3 zile. Recomand tuturor sa veniți la următoarea etapa, a ieșit chiar ceva frumos! Legat de Skoda, am lăsat-o la zona de expo. Și niste poze funny, cu fata ridicata maxim si spatele lasat maxim: Cât despre mine, cam asta a fost biroul meu in acel weekend:8 points
-
8 points
-
Si ne revedem cu bine in noul an. Dupa doi ani de pauza, in care in vacanta de iarna am alergat tractorul, am luat Golful. Drumuri obisnuite - totul ok, mai putin un incident azinoapte pe autostrada, inca tehnic inexplicabil, voi posta cand voi intelege pe deplin cauzele, insa din care am iesit cu bine datorita coportamentului extraordinar de stabil trenului de rulare al Golfului. In afara de astea, toate bune, trebuie insa sa consum cateva fise sa dau jos mizeria. A, si un bun prieten mi-a facut cadou o pereche de becuri led de faza scurta. Nu sunt fan, insa acestea sunt fizic identice ca dimensiuni cu cele halogen, chiar si pastilele sunt exact pe pozitia filamentului. Lumina este ceva mai puternica, calda, aproape ca la becuri normale, patternul farului se pastreaza, si nu am primit flash-uri.8 points
-
Si a aparut si prima problema tehnica. In timp ce mergeam, mi se aprinde senzor si ma anunta sa verific lichidul de racire. Trag pe dreapta, deschid capota, lichidul de racire era sub nivel cu vreo 2-3 degete. In zona curelei de accesorii, pe scutul de jos, se vedea cum picura. Marfa. Ii pun noste apa distiloata din benzinarie si ma indrept spre service. Acu astept sa vad despre ce e vorba. E frustrant ca se intampla asta cu o masina noua si e si mai frustrant ca aveam planuri de calatorii pentru sarbatori, iar daca necesita vreo piesa de schimb pot sa imi iau adio de la acele planuri. Daca citesti postarea, tine-mi pumnii8 points
-
2408 km ,Bacau -Vienna-Bacau. Masina sa comportat conform asteptarilor ,zburda pe autostrazile de afara . Consumul a fost 6.5-7.5 ,in functie de viteza ,pe autostrada am mers constant 130 pe ACC. Regenerarile au ajuns la aprox 820 km la extern,interval foarte bun pt E6. Vienna ....o capitala foarte curata ,parcarile impecabile....totul la superlativ,merita vizitata.8 points
-
In loc sa-ti iei si tu un ID3 care are cuplu instant... of Doamne... Nu prea te intereseaza sa salvezi planeta sa inteleg... Faina cotetu, nu prea is ia lumea, oare is bune, fiabile? Spor la invartit rotile alea de 22... giiizas... mie si 21 si s-au parut overkill pt Romania...8 points
-
7 points
-
@dercosMisto! Nu imi place sa ma repet, imi pare rau ca nu se citesc pagini din spate si revin la aceleasi subiecte dezbatute deja, dar revin cu completari, nu e problema! Am avut mai multe BMW, printre care acest E39 sedan 2.5 d manual, cumparat de nou din Olanda, al2-lea proprietar de la care l-am cumparat eu il tinea intr-un garaj incalzit, pe gresie, intr-o casa impunatoare pe langa Dortmund. Dupa vreo 10 ani de "forja", l-am reconditionat total, i-am achizitionat un set de jante BBS RC 090 din Germania (style 5, jantele veneau echipare OEM pe 540i V8) le-am reconditionat si pe astea, exista un istoric pe forumul e39.ro si bmwclub.ro, masina inca e in familie, in momentul de fata a trecut de 400 000 km. Am avut si e39 Touring FL, imi plac break-urile foarte tare, am postat si acel 530XD Touring LCI pe paginile anterioare desi am avut si 5 e60 LCI sedan si F10 sedan (3.0D X-drive): In 2009, aveam deja un X5 3.0 D M57 luat nou de zi cu zi si am hotarat sa iau o masina mai "de pasionat", "de weekend", un 630i manual facelift, ultimul motor cu 6 cilindri in linie aspirat facut de BMW, pe care l-am si tinut vreo 12 ani? Am dat X5-ul intre timp, o cunostinta mi-a pus o oferta pe masa pe care nu aveam cum sa o refuz, insa am luat pe comanda acel GTI DSG "tornado RED" prezentat si pe acest forum, 6-le nu era chiar o masina de mers zi de zi prin traficul nenorocit din Bucuresti. Nu ca GTI ar fi fost, dar era automata, motor mai mic, mai usor de parcat, nu trebuia sa "nenorocesti" ambreiajul ala, pana la urma era un GOLF, fie el si de pasionat, 6-le avea 3 pedale, era misto pe curbe virajate montane sau de coasta, insa nu in Bucuresti bara la bara! Vorbeam mai devreme de masina asta comandata de cineva, cu avans de 20k platit, masina a venit si clientul a renuntat la ea. A ramas in stoc la Bavaria niste luni bune. Am prins "castana"! ❤️ @marius1982.11Ai spus, te citez: "Voiam sa evidențiez ce inseamna reparații si mentenata pt unii. Sarma si surub de lemn." "Este unu' la mine pe ulita, de vanzare unde sunt si alte masini. Dintre toate cotetele care s-au perindat pe acolo si au disparut(vandut) asta cam de un an de zile tot acolo rugineste in continuare, mai ia o cheie din cand in cand sa se umfle suspensia. de ce, nu stiu? O fi impozitul prea mare. Nu stiu care o fi publicul target pt un Phaeton, dar cand alegi sa repari asa unu', nici nu stiu ce sa mai spun." S-a mai dezbatut subiectul asta pe topic la pagina 7 si nu numai. V-am aratat grupuri de Phaeton de p-afara cu oameni pasionati care intretin aceste masini superbe. De ce e plin de "cazaturi" de Phaeton in RO? Am mai spus! Va trebui sa ma repet: Impozitul, asigurarea si consumul sunt ultimele probleme la masina asta! E plin de "cazaturi" de orice fel de masina de lux, nu doar de Phaeton, de la S class la Cayenne si Panamere, ca sa nu zic ce "panarame" am vazut. Unii conationali vor sa mearga cu masina de lux "pe gratis". Mentenanta 0 si KM cat se poate! De aia! Drumurile proaste, traficul infernal, modul de exploatare si "reparatiile" facute de "DOREL" contribuie si ele la degradarea unei masini. Daca o mai tii si parcata pe marginea drumului, iarna in ploaie si ninsoare si ger de -15 grade si vara in soare si +45 de grade...se va transofrma foarte rapid intr-o "COAJA" sau "CAZATURA" sau "COTETZ", mai ales o masina care are deja 15 ani vechime, indiferent de cat a costa de noua! Bineinteles, nu generalizez, exista si oameni pasionati, v-am aratat ce a facut DYC cu 7-aru ala de 25 de ani si cu 850-ul, ambele V12. BTW, asta e Phaetonul lui, mai exista oameni in Romania care stiu cu ce se mananca masina asta, eu ma raportez la ei 😉: Ma consider si eu pasionat, de asta am postat si cele 2 "jucarii". Pe una dintre ele am reconditionat-o total, pe cealalta am cumparat-o la 0 km din vitrina. ❤️ Marius "draghe", ne aflam totusi pe un forum auto dedicat, cred ca majoritatea de aici sunt pasionati, nu cred ca trebuie sa-i mentionezi pe topicul asta pe cei care isi "repara" masina cu sarma, negrese si "surub de lemn" si/sau cei care au "ruginituri" parasite in balarii, nu poti baga pe toata lumea in aceasi oala. Am aratat grupuri de Phaeton de p-afara, oameni care au investit bani grei in aceste masini sa le mentina in stare ireprosabila, am prezentat si acel V10 facut cap/coada de Callum, visiniu cu interior bej, btw, am prezentat si excursia organizata de el, invitandu-ma si pe mine cu grupul din UK Phaeton la fabrica transparenta de la DRESDA! Am aratat si alti proprietari de Phaeton care le-au condus mai mult de 500 000 km. Am aratat si Phaetonul lui Sarbu' W12 cumparat de nou in RO si care acum este la vanzare! REPET: Eu ma raportez la oamenii astia si ii apreciez pe cei care isi iubesc masinile si au grija de ele, indiferent de brand! ❤️ Restu' nu conteaza! 😉 Credeam ca lumea si-a facut deja o parere despre masina din acest topic! Unii tot nu pot sa "priceapa" sau nu vor....dar eu sunt aici ca sa le explic, nu e problema! O sa revin curand cu update din vacanta petrecuta de Baloo pe Coasta de Azur 2.0! N-am prea avut timp de editat. Masinoiul a mai halit 5000 km intre timp, zburand spre Riviera Franceza si inapoi, mananca autostrazile pe paine, sau pe "croissant", dupa caz! 🥐 Va multumesc inca o data pentru interesul acordat!7 points
-
Boon! Dupa ce am traversat Canalul Manecii cu feribotul, am schimbat sensul de mers si m-am incadrat pe "contrasens" la fel ca ceilalti participanti la trafic. 😋 Mai aveam de parcurs 1200 km pe autostrazile franceze pana la destinatie, dar ca si anul trecut, am hotarat sa oprim pe drum, in inima Frantei, sa ne odihnim o noapte la hotel. Nu avea sens sa conduc dintr-o bucata atata drum, desi as fi putut sa mai castig o zi, dar mi-au ajuns 2 saptamani de concediu, nu m-am grabit niciunde, plus ca, la fel ca si data trecuta, niste bericioace la draft 🍺 ma strigau pe nume. 😄 Domnisoara de la receptie era moldoveanca si cand ne-a auzit ca vorbim romaneste a devenit foarte prietenoasa, mai ales cu mine! Sotia nu a prea ras! 😄 Hotelul a fost full din ce ne-a spus, cica am facut bine ca am rezervat din timp. De obicei fac rezervare la "popasuri" cu o luna inainte de vacanta pentru a nu intampina probleme, atat la dus cat si la intors. Ursu' a plutit pe autostrazi in prima zi 1100 km, fara sa "gafaie" nici macar o secunda, aerul conditionat si-a facut treaba cu brio, ador faptul ca gurile de ventilatie principale, din bord sunt acoperite de trimuri, stau ascunse, ca sa nu te "sufle" aerul in fata, temperatura fiind mentinuta prin gurile de ventilatie de pe usi, stalpi, parbriz si cele de la picioare. Ai permanent temperatura dorita, fara sa simti de unde vine "RECE". GENIAL! ❤️ Daca doresti aer rece suplimentar sau vrei ca ventilatia sa "sufle" spre tine, la apasarea unui buton, poti ridica trimurile, astfel, grilele raman descoperite, pe rand, bineinteles individual, le poti alege doar pe cele pe care le vrei deschise sau pe toate, dupa preferinte! Poti selecta debitul de aer dorit la fiecare grila de ventilatie in parte, poti selecta rece sau cald, etc! Fiecare pasager isi poate seta ambianta si temperatura dorita dupa bunul plac. 🥰 Sistemul de aer conditionat este SF din punctul meu de vedere! Am mentionat in prezentarea masinii ca are si dezumidificator integrat, nu stiu cate masini au aceasta dotare nici macar in prezent. Tare? Ador masinoiul asta, este pur si simplu un IAHT pe roti! Am parcurs aproape 40 000 km in cei 2 ani. Devoreaza autostrazile, chiar si la 180 km/h este liniste, vorbeam cu sotia normal, volumul sistemului audio nu trebuia ridicat, se aud usor cum ruleaza pe asfalt anvelopele Continental Premium Contact 5 XL care trebuie sa mentina cei peste 5 metri si 2.5 tone de masina pe traiectorie, in rest, nimic, este antifonata la MAXIM, geamurile duble fac toata diferenta iar suspensia pneumatica te face sa te simti la fel ca pe feribot, pur si simplu pluteste usor, amortizand orice denivelare fara sa miste caroseria in nici un fel, fotoliile moi imbracate in piele Vienna perforata contribuie si ele la confortul de vis, cam pentru asta a si fost creata aceasta masina...sa manance autostrazi pe paine, sau "pe croissant", dupa caz! 🥐 Francezii "te ard" daca vrei sa plutesti pe autostrazi, "baieti destepti" ce sa zic, trebuie sa intretina si ei infrastructura, am dat cu cardu' la bariere de mi s-a "acrit", de fapt nu foarte des, dar consistent! 28 de euro aici, 34 de euro dincolo, 41 de euro etc dar stiam asta deja din calatoriile pe care le-am mai facut in trecut. C'est la vie! 🤪 Acelasi traseu pe care l-am parcurs si anul trecut: Baloo s-a odihnit si el, la hotel, a reusit din nou performanta de a parcurge 1100 km cu un singur plin de motorina! Sarumana' lu nea' V6-le ca stie d-astea! ❤️ Parcarea era plina de masini cu numere din toata Europa: Italia, Franta, Germania, Olanda, UK, Belgia, Swiss etc: Hotelul foarte ok: Popas tot la TECUCI, "bancu' cu mustaru'"😄 Seara, ceva de haleala (peste): Dimineata urmatoare, mic dejun, cafea☕ plinul de motorina lui Phaetonake de la TOTAL si din nou la drum spre Coasta de Azur!Mai aveam de parcurs 600 km pana la destinatie: Va urma!7 points
-
"IN MARE", (la propriu 😄) cam asa s-au desfasurat zilele de concediu: incepeam dimineata "pe racoare" cu o cafeluta☕ si un croissant🥐, "scrolluind stirile" pana se trezea "printesa", desi imi aduc aminte ca citeam ziarul "pe vremuri", apoi luam micul dejun sub pini, in "zumzait" de cicade si ciripit de pasarele "guralive", (chiar citeam online ca francezii au vreo 400 de specii de pasari care ofera un "concert" SENZATIONAL in Sud) apoi ne luam bagajelul si plecam usor spre plaja care se afla la aproximativ 4 minute. Plaja Pampelonne are 4.5 KM, multe portiuni amenajate, apartinand multor cluburi si/sau restaurante. Multe vedete, politicieni si "BAETZ"😎 isi fac veacu' paici, multi dintre ei rusi, ce sa faci, trebuie si oligarhii sa "se simta bine", de obicei vin sa manance cu salupa proprie si/sau cu barca oferita de plaja privata spre/dinspre iaht si sa "se distreze prin cluburi" apoi privesc plaja de pe mare, cazarea fiind pe VAS, bineinteles, nu cu saraki la camping! 🤭 Unii, mai potenti financiar isi faceau aparitia cu elicopterul, ce sa zic, "probleme"! 😄 Parcarea costa 20 de euro pe zi, nu ca ar mai conta, dar totusi, romanul nascut in comunism, pe vremea ratiei, adauga la cheltuiala faptul ca 200 de euro costa doar parcarea la plaja pentru 10 zile, parcarile in oricare alt loc vizitat costau suplimentar! (un aspect de luat in calcul atunci cand vizitezi Sudul Frantei pentru cei care vor o experienta de TOP) Daca mai adaugi motorina cheltuita extra, pe excursii si explorari, pe langa distanta de casa, feribot, taxele de autostrada, asigurari si viniete, ce sa zic, se aduna! 😶 Balloo a stat si el la "bronzat"🐻, in nisip, bine ca i-am pus un parasolar in parbriz, in acest fel, bordul si pielea au fost protejate, CALD, MON CHER! Desi era luna septembrie, temperatura atingea 33 grade la pranz! (nu ca ma plang, Doamne fereste, sunt satul de 13 grade in UK!) Bineinteles ca veneau si plecau non-stop supercars, suvuri de top etc, eh, noi sa fim sanatosi: Si un LaFerrari "corect", probabil costa cat "toata parcarea", mi-a fost rusine sa-i fac poze omului cand se urca in ea cu "iubita", pe niste tocuri de "juma de metru", s-au chinuit "saracii" sa traga de usile alea tip "fluture" si sa se urce, de fapt, sa se coboare in masina, s-au pus pur si simplu cu fundul pe jos, dar la ce sunet are V12-le de 950 cp, nu mai conteaza, doar nu e masina de mers la piata: Soarele, soare! ☀️Plaja, plaja!🏖️ Nisipu', nisip! Marea, Mediterana!🏖️ Rose-ul, Minuty! 🍷Crevetele, Tiger Prawn!🦐🍤 Scoica, Saint Jacques!🦪Iahtu', iaht! 🛥️(cine are!😄) Cateva poze din 2 zile diferite: Nevasta si-a julit genunchii pentru mine saraca, pe stanci (si nu numai 😆) sa imi faca niste poze de WALLPAPER in caiac, a trebuit sa o rasplatesc si eu cu niste poze pentru "FHM"😄. Ii multumesc ca inca ma suporta chiar si dupa 13 ani de casnicie si ii urez "La multi ani!" cu ocazia asta, implineste 34 de ani azi 🍰: Va urma! 🤗7 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
