Jump to content

Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 25.08.2017 în toate secţiunile

  1. 10 points
    Tocmai ca pentru Romania, mai ales daca se merge extraurban destul..masina folosita zilnic, Cross Climate nu sunt alegerea ideala. La noi sunt constant temperaturi de peste 30 vara, temperatura asfaltului fiind mult mai mare. Nu mai spun cum se incinge o anvelopa la rulare constanta cu 130kmh la acele temperaturi. Apoi iarna, sunt zile de -10 grade, nameti care mereu iau autoritatile prin surprindere. Oricat de bun e Cross Climate si e peste o anvelopa obisnuita all-season, in conditiile din Romania si pentru o masina de care ai nevoie zilnic, fara da fie alternativa..mult mai indicate sunt 2 seturi de anvelope. Eu consider ca sunt cu atat mai importante anvelopele sa fie de sezon la noi in tara cu cat te trezesti cu gheata pe carosabil, drum inzapezit, cu pieton care iti sare in fata, cu tot felul de pericole neasteptate care obliga la franare si in situatiile aceastea cati ar prefera cross climate in defavoarea unui pneu dedicat de iarna mid/high-end. Nu e ignorat faptul ca un set de anvelope se va uza considerabil mai repede decat 2 seturi, asa ca exista si aici un aspect.
  2. 8 points
    Salut. Am observat ca iti caut un CC de ceva timp si doresc sa fac o mica observatie. In urma cu putin timp (anul acesta) un coleg de aici de pe forum foarte cunoscut, mecanic de altfel, a mers si si-a luat un passat CC de afara (Franta) 2009 spre final, 170 CP 2.0 TDI euro 5. Masina a luat-o cu 10500E si avea pe bord 270.000km. Daca tu ai impresia ca gasesti R-line cu 11.000euro si cu 130-140.000km cred ca nu stii in ce te bagi, sau urmaresti o teapa mai exact. Cu 11.000 euro de abia iei passat variant 2011-2012 cu 150.000km, d'apoi passat CC care are pretul de lista mult mai mare. Este decizia fiecaruia ce face cu banii lui, insa intr-un asa buget, eu nu m-as uita la passat CC, este prea mic bugetul.
  3. 7 points
    A se citi "am dat bani in plus sa imi iau ceva nou si performant si care ma va ajuta dar totusi nu prea imi place si abia astept sa se strice sa pot sa ma intorc la ceva "foarte prost si subtire"? WTF man
  4. 6 points
    Din seria “Testam de 10 ori si cumparam .. de doua ori” azi va voi delecta .. sau enerva cu un drive-test mai consistent cu noua generatie Honda Civic. Testul se va axa pe evolutia masinii fata de Civic generatia 9 dar va fi si un comparativ cu masinile din grupul VAG, in special cu Skoda Octavia 3. Ajunsa la a 10-a generatie, Honda Civic este cea mai vanduta masina a ochiosilor pe piata auto mondiala, fiind totodata si una dintre primele masini din clasa compacta. A prins viata in 1972, cu 2 ani inainte de prima generatie de Golf si probabil cu 10-30 ani inainte de majoritatea userilor de pe VWForum. Putem spune fara sa gresim cand ne referim la Civic: “first of his name, protector of the compact class ..” Din pacate, Honda a avut si are in continuare strategii total diferite pe pietele auto mondiale, accentul fiind pus pe US, China si Japan. Asadar, in Europa avem “decat” 2 modele cu marketing si suport consistent - Civic si CRV precum si 2 mai exotice – Jazz / House si HRV. Mai mult, acum 2 ani, ne-au nefericit si cu retragerea Accordului din Europa. Mi se pare ca Honda are chiar o “datorie de onoare” fata de Europa sa aduca masini din ce in ce mai bune avand in vedere comunitatea numeroasa de fani. Sa revenim la oaia noastra si sa observam ca Honda a introdus o platforma comuna pentru masinile din clasa compacta, medie cat si pentru SUV-uile declinate din acestea, inclusiv pentru modelele echivalente de la Accura. Astfel, Civic X global, noul CRV MY2017 global lansat in US anul acesta si noul Accord MY2018, au la baza acelasi sasiu. Si bine au facut, pentru ca acesta este trendul pe piata auto. Si macar asa putem avea si noi, crestinii musulmanii din Europa, modele identice cu privilegiatii din State. In Europa, noua platforma se vinde pe Civic gen 10 din Aprilie 2017 iar din martie 2018 fundurile noastre se vor tabaci si in noul CRV gen 5 lansat deja in State. Si pentru ca la orice model nou lansat producatorii se lauda cu “the new and improved MY…bla bla”, sa vedem cu ce ne tenteaza Honda. Cam asa arata lista cu cele mai importante dotari standard pe Civic: · Honda Sensing cu: sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de avertizare părăsire bandă de circulație, sistem de asistare la menținerii benzii de circulație, Cruise Control Adaptiv cu funcţie de anticipare si low speed assist, City Brake cu Pedestrian Detection, Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație. · Direcţie sport progresiva. Electrica, bineinteles. · Frană de parcare electrică cu funcţie Brake Hold. · Sistem Stop & Start · Sistem de climatizare automat cu două zone · Oglinzi rabatabile electric şi incălzite · Scaune incălzite (față) · Sistem multimedia Honda Connect cu: navigație Garmin (7" touchscreen, navigare pe internet, Android Auto si Apple CarPlay), 2 Porturi USB, 8 incinte audio, comenzi audio pe volan · Bord digital · Suspensie spate independenta. · Suspensie sport. Incepand cu nivelul doi de echipare mai primesti foarte gratis si: · Jante din aliaj de 17", 235/45 · Volan imbrăcat in piele, Schimbător de viteze imbrăcat in piele · Senzori parcare (față și spate) · Cameră video pentru mers in marşarier · Geamuri fumurii La echiparile superioare mai poti gasi: Honda Sensing suplimentat cu Blind Spot si monitorizare traffic in marsarier, faruri Full LED, amortizoare adaptive, Trapa, Piele, sistem audio cu 11 boxe si subwoofer, wireless charging, etc, etc. In fine, masina are 5 niveluri de echipare si gasiti mai multe detalii despre preturi si echipari pe portalul Honda Romania: https://www.hondatrading.ro/descarca-brosuri/, https://www.hondatrading.ro/modele/civic-5d/ Din lista cu dotari standard veti observa ca Civic este pozitionat foarte bine si ca Honda ceva planuri de prea-marire in clasamentele de vanzari. Sa vedem acum si ce am condus pentru sufletul meu si pentru acest review: - ~ 50 km cu Civic Sport Plus 1.5 Turbo 182 CP, M6 - ~ 500 km cu Civic Elegance 1.0 Turbo 129 CP, CVT Rapid, cum se prezinta generatia 10 fata de Civicul de generatia 9 prin ochii unui sofer ce conduce un Gen 9 pe un frumos motor 1.8 iVTEC: - Este clar mai silentioasa atat la zgomote de rulare cat si la zgomotele de suspensie. - Suspensia este in continuare setata ferm fara a deranja insa. - Climatronicul este mai reusit. Din pacate lipsesc in continuare gurile de ventilatie pe spate dar poti trai mai usor in caldurile infernale din vara fata de climatizarea de pe generatia 9. - Infotainment reusit, se vede ca s-a lucrat mult aici si a rezultat un sistem inchegat, predictibil si usor de folosit. Asta si pentru ca standard s-a echipat masina cu un ecran de 7”, Navigatie Garmin, bord digital, comenzi audio pe volan, 8 boxe, suport DAB, AA & Carplay. - Motoare Turbo, deci adio iVTEC. - Suspensia independenta standard face masina mai rafinata si miile de gropi bastinase se vor absorbi mai usor si mai silentios. - A aparut un carligel in portbagaj. O mare minune asta, nici nu va imaginati ce nervi iti faci pe Civic Gen 9, o masina cu portbagaj de ~500 litri, fara sa ai ceva de care sa agati plasele. Fun fact / Easter Egg despre Infotainment Doua lucruri m-au surprins placut incepand cu prima cheie. Imediat ce am luat masina, incercand sa efectuez manevrele de plecare, in boxe a inceput sa se auda un mesaj in romana. Initial am crezut ca am pornit un post de radio din greseala si oricum eram ocupat cu comenzile incercand sa ma acomodez cu ele. Nu am dat importanta mesajului dar tot am prins cu urechea ceva despre cum “nu efectuez manevrele de parcare corect”. Imediat am intrat in panica, adicatelea, de unde stiu astia de la Radio ca am luat o Honda Civic si nu stiu sa o parchez bine. Something was dark wrong. Dupa doua secunde de “sa-mi dau palme / WTF / Candid camera moment”, am realizat ce se intamplase. Masina asta duce mai departe sistemele de asistenta sofer, oferind … o asistenta virtuala, sa o numim “Blonda din Honda”, o confidenta practic. Erorile mai importante facute de covrigarii meseriasi sunt insotite, pe langa mesajele de eroare in bord, de mesaje sonore in limba setata pe infotainment. Asadar, o voce suava de domnisoara ma indemna sa “apas frana de picior si sa eliberez frana de parcare inainte de a pune masina in modul Drive”. Adica, eu plecam cu frana de parcare trasa. Pe parcursul testului am mai descoperit si alte mesaje transmise de aceiasi voce sexy. Cica “sa imi pun centura de siguranta”, “sa alimentez urgent cu carburant”, “masina se apropie de limita maxima de viteza limitata electronic”. Ce sa zic, ne-am inteles bine. Ca si in viata reala, “Blonda” vorbea in ritmul ei, eu conduceam in legea mea. Ma gandesc ca ar fi frumos sa ne surprinda Honda la FL cu o holograma pentru aceasta asistenta. Neaparat Hentai. Al doilea lucru inedit este bordul digital care se integreaza cu sistemul de navigatie, inclusiv cu sistemul Android Auto. Mesajele din Waze referitoare la urmatoarea manevra erau afisate si pe bord. Nice to have. Cum merge dracia asta ? Merge ca vantul si ca gandul daca cumperi 1.5 si ca melcul pensionat daca cumperi 1.0 cu CVT. Combinatia 1.5 182 CP, M6 si jante pe 17 cu latime 235 este foarte reusita. Motorul de 1.5 trage incantator intre 3000 si 6000 rpm si daca nu iti cunosti limitele poti sa albastresti tapiteria foarte usor daca porti blugi. Sau poti sa o faci maro daca nu porti blugi. Nu are rost sa palavragesc eu acum despre asta, motorul este senzational, trage fara limite de cuplu sau putere pana in 6000 rpm. Merita sa testati un Civic, macar si numai pentru acest motor. Eu nu am mai vazut niciodata in aceasta clasa de pret un motor asa de tupeist. Te duce la 200 kmph cu o lejeritate impresionanta. Sta la bataie cu 1.8 TSI 180 fara rusine. Pe asfalt masina sta ca pe sine, gumele cu latime 235 te ajuta mult si dupa ce iti dai seama de ce poate motorul, intelegi de ce au facut upgrade de la 225 la 235 pe gumele de 17. Directia este la superlativ. In oras te ajuta cu micsorarea numarului de rotatii de volan iar la viteze mari se intareste. Per total, se simte conectata cu asfaltul si face masina dinamica si vie. As spune ca “masina stie invartita”. Te prinde rau de tot in hora si nu iti mai vine sa o lasi din talpa. Cat consuma ? Motorul de 1.5 cu M6 consuma absolut corect pentru o benzinara de 180 CP care stie meserie cu viteza. 6,5 % pe un drum scurt pe autostrada si cateva orase sate in apropiere de Bucuresti. In schimb, motorul de 1.0 cu CVT consuma absolut totalmente incorect de exagerat de mult pentru “dinamica” oferita. 8 % am avut media pana la Brasov si inapoi. In oras nu am avut consum sub 13%.Asadar evitati 1.0 CVT si mergeti fara regrete pe 1.5 M6. E bun automata ? Este buna si fiabila dar penalizeaza putin dinamica. Este mai linistita cu turatiile inalte, nu te asurzeste cu 6000 rpm imediat ce o calci si clar este un pas inainte pentru cutiile CVT de la Honda. Cu toate astea este sub ce ofera Renault / Nissan cu noul lor CVT – Xtronic. Acolo nu ai cum sa iti dai seama ca mergi pe cutie CVT. Cine a furat motorul Diesel 1.6 ? Honda deja a anuntat ca motorul va fi prezentat oficial in Septembrie la salonul auto de la Frankfurt si va fi disponibil din aceasta toamna in Europa. Vine standard cu M6 si optional cu o automata AISIN in 9 trepte. Identica cu cea de pe CRV. Cine a furat break-ul ? Asta nici noi nu stim inca. Nu exista nicio veste oficial de la Honda in acest sens. Are si ceva spirit practic ? Da, stie meserie si aici. Spatiul a crescut la interior datorita maririi ampatamentului si a ajuns aproape de valorile oferite de Octavia. Totusi, din cauza caroseriei mai “turtite” si a pozitionarii mai joase a scaunelor, masina nu pune in valoare tot spatiul. In Octavia bordul este oarecum aranjat pe verticala si nu intra peste sofer. Stai mai sus si in fata si in spate iar picioarele cad altfel, astfel incat spatiul in jurul tau este mai mare. La Civic bordul “vine peste tine”, ai senzatia de cockpit in fata, stai jos si picioarele le tii mai in fata. Practic, “vezi” mai putin spatiu in Civic decat in Octavia cu acelasi ampatament. Chiar si asa, Civic X este pe locul 2 dupa Octavia la spatiul interior, ambele masini fiind peste orice alta masina compacta dpdv al spatiului. Spatiile de depozitare mi se par foarte bine gandite. In portiere poti sa pui lucruri mai voluminoase decat in Octavia. In lipsa franei de mana cotiera este excelent compartimentata si este foarte adanca. Am pus 2 sticle de 1.5 L fara stres. In Octavia cotiera nu iti ofera mare spatiu. De asemenea ai 2 “etajere” in fata levierului cutiei si poti pune acolo telefon, tableta, posetuta, etc. Overall, este clar peste Octavia la organizarea in cabina. Portbagajul are standard 478 litri, la sedan 520 litri. Daca alegi sistemul audio premium cu 2 suwbwoofere, mai bei 40 litri si ramai cu mai putin. Nivelul de Echipare Sport Plus vine cu evacuari pozitionate central, asadar nu poti monta carlig in acest caz. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Un singur lucru, 2 carlige de tip ancora in portbagaj asa cum are Octavia. Este binevenit singurul carlig oferit acum. Mai agati cateva pungi dar la aproape 500 litri ar trebui sa gasesti ceva mai mult pe acolo. Ma rog, ar mai fi unul, la sedan puteau sa puna hayon. Stie multimedia ? Stie binisor, ai standard bord digital, sistemul Honda Connect adus la zi cu rezolutia, o navigatie Garmin, 8 boxe, volan multifunctional. Sistemul stie Android Auto si Carplay. Asa cum am spus mai sus, mesajele din Garmin si din Waze pe AA le vezi si pe bord daca intri in modul de Navigatie. AA functioneaza impecabil, nu am testat Carplay. Boxele se aud corect pentru clasa masinii. Este un sistem reusit si practic. Te mai ajuta si “Blonda” cand gresesti comenzile. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Pai, un singur lucru. Daca tot ai facut un sistem cu cap, se strica Bill OF Material-ul asa de rau daca se punea un display de 8 sau de 9 ? Macar pe un nivel de echipare superior sa fi fost si te taxau corespunzator. Stie sa conduca singura ? Stie chiar bine dar in limitele legii. Honda Sensing este standard si are un ACC si un LKAS facute ca la carte. ACC are si low speed assist pe cutiile CVT. Fara repros functionarea acestora, evident LKAS ca orice sistem pe baza de camera are limitarile lui si depinde ca calitatea marcajelor rutiere, dar asta iti asumi cand folosesti asa ceva. Ca si comparativ cu Octavia, ACC de pe Honda functioneaza identic, adica excelent. Asadar, sistemele pe baza de radar au cam ajuns la maturitate. LKAS este mai fin decat LA-ul de la VAG, pe Skoda are interventii cam din scurt si masina bruscheaza. Pe Civic intra mai usurel si te tine pe banda fara sa simti. Blind Spot si Rear traffic nu sunt standard si vin de la nivelul 4 de echipare. Ce ar trebui imbunatatit aici ? Pai, nimic. Chiar daca masina stie multe, legislatia obliga producatorii sa restrictioneze sistemele de tip LKAS sa functioneze mai mult de 15-20 secunde fara ca soferul sa aiba mainile pe volan. Asadar, nu poti citi ziarul in timp de masina merge, intra “Blonda” peste tine si te freaca la melodie imediat. Este scumpa ? Este eftina ? Ce sa zic, este mai scumpa decat Hyundai noul i30 si mai ieftina decat Golf 7. Dar la pret de lista cred ca sta la bataie cu Octavia fara probleme daca iei in calcul toate dotarile oferite. Nu stiu nimic de oferte, discounturi. Arata bine macar ? Frumusetea este in ochiul privitorului. Mie imi place, mi se pare ca arata ca o japoneza die-hard. Este agresiva, este lata, are arcuiri intersante pe capota, oglinzile o pun bine in valoare. Fusta spate mi se pare cam incarcata si sunt elemente cam inutile pe acolo. Cu siguranta atrage priviri pe strada. Nu va fi confundata niciodata cu un Focus, Astra, Kia, etc E buna la pipait ? Masina, nu “Blonda”. Plansa de bord nu este reusita. Sunt materiale cam tari si uratele. Fetele usilor sunt in schimb foarte OK, avem materiale textile, piele si plasticele obisnuite pentru aceasta clasa. Mana sta bine dar ochii se cam zgarie cand privesc plansa de bord. Clar este loc de imbunatarire pentru materiale de pe bord. Ce lipseste de pe Civic 10 ? Scurt si la obiect: parbriz incalzit si guri de climatizare pe spate montate in cotiera. In rest are cam toata gama de optionalele pe care le gasesti la concurenta. Care este targetul pentru aceasta masinarie ? As putea sa o dau in filozofii pretentioase aici. Raspunsul este simplu, orice sofer / soferita care apreciaza o masina care se conduce bine, tare, nu te minte si care ofera spatiu peste clasa medie la bani de clasa compacta. Adevar sau provocare: Octavia 3 sau Civic 10 ? Daca ai nevoie de toti cei 590 litri din Octavia si simti ca de abia te-ai descurca la spatiu cu o Superbia 3 sau cu un Skodiaq .. ramai pe Octavia. Nu exista alternativa in clasa compacta premium sau non-premium pentru spatiul util din Octavia. Daca in schimb, 420-520 litri iti satisfac nevoile de spatiu (oricum spatiul in cabina te va incanta), iti mai place si talpica ... , vrei sa simti masina cum se incordeaza, nu vrei sa te minta cu directii artificiale, ei bine, felicitari ! Tocmai ti-ai gasit masina potrivita – Civic X ! Unde mai gasesc si alte review-uri in Ro despre aceasta masina ? Gasiti mai jos teste facute de oameni mai priceputi ca mine: https://eblogauto.ro/test-drive-honda-civic-5d-1-5-vtec-turbo-182-cp-video/ http://www.turatii.ro/2017/07/25/honda-civic-1-5l-vtec-turbo-sport-plus/ http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-15-turbo-182-cp-75883.html https://www.auto-bild.ro/teste/drive-test/noul-honda-civic-honda-imblanzeste-naveta-spatiala-116523.html https://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-honda-civic-sedan-viitorul-miroase-a-benzina-35264.html Poze, ceva ?
  5. 6 points
    Bestial..am luat si eu si Shadowz negativ..desi sunt observatii corecte de la fosti posesori de PQ 35, chiar acelasi 1.4tsi caxa, care au actual MQB. Cum sunt sfaturi de achizitie, nu strica sa vedem si o explicatie din partea cui a dat, ca altfel poate induce lumea in eroare. Eu unul am apreciat postul.
  6. 5 points
    Cateva poze cu utilajul venit.
  7. 5 points
    personal mi-am spus parerea dupa experientele traite. am fost fan diesel din aceleasi motive pe care le enumeri tu (cuplu mare, depasiri din scurt, consum bun) , am luat diesel (1,6 tdi cr) si am ramas profund dezamagit pentru ca nu am regasit ceea ce avusesem la vechile diseluri (1.9 tdi pd) in schimb am avut turbolag la ture joase, consum maricel , filtru de particule care cand se regeneta imi taia din putere, nevoia de a tura motorul ca un benzinar ca sa trec de turbolag, lucru chinuitor in oras. la vreme foarte multi pe forumuri pledau anti 1,6 tdi..... nu am tinut cont decat de preconceptiile mele. dupa 5 ani stiind tot de pe forumuri ca noile tsi-uri consuma putin si mai important au performante fantastice am comandat acest motor. supriza a fost sa gasesc tot ceea ce cautasem la vechile dieseluri ... cuplu livrat la turatii joase, depasiri din scurt, consum excelent (8 in oras). ceea ce spui tu ca puterea o simti dupa ce treci de 3500 de ture contrazice chiar specificatiile masinii (cuplu maxim livrat intre aprox 1300-3500 ture). eu rareori trec de 3500 de ture in oras pentru ca , cuplul e livrat la turatii joase, se conduce efectiv ca un diesel...sigur daca vrei mai mult poti trece de 3500 si tot va urca in putere. deci...eu incerc sa iti expun din experientele mele cum am perceput eu aceste motoare pe pielea mea. 2.0 tdo cr nu am condus dar parerea generala este ca 1,4 tsi este in unele momente e chiar mai sprinten decat 2.0 cr. si atunci intrebarea fireasca vine nu cumva ai o idee preconceputa legat de diesel, cautand super cuplu care de fapt il regasesti si la 1.8 tsi si mai primesti in plus atat de multe. partea cu legislatia eruopeana nici nu main are rost sa o mentionez
  8. 5 points
    m-am uitat de curiozitate pe un configurator, daca tot e sa dai 25k pe o masina de ce sa nu-ti iei masina visurilor asa cum ai spus intr-un post anterior pleci de la Style si cum vad ca nu te dai in vand dupa optionale, te intereseaza mai mult motorul si cuplul, adaugi doar cateva optionale, de ex: 2.0 TDI, DSG, 4x4, 184 CP Style + pachet CleverPack Gri Quarz Tapiterie stofa ACC Driving Mode Selection Senzori parcare spate Volan multifunctional incalzit + padele Pret total: 25.263 Euro poate mai negociezi putin si iesi sub 25k Macar daca tot dai un ban pentru urmatorii 5-6 ani si principalul criteriu este cuplul dieselului ... poti lua versiunea de 184 CP + 4x4 Succes !
  9. 5 points
    Salut, am ajuns acasa azi dupa un weekend fain pe Transalpina si imprejurimi: Vineri dimineata la ora 6 spre Novaci/Pestera Muierii, unde ne-am si cazat pt 1 noapte la pensiunea Casa Motata. Recomand, gazdele sunt primitoare, curatenie, preturi mici, ai ce sa faci 1 seara pe acolo, am facut si o plimbare pe dig si am vazut caprioare, am dat si o tura prin padure. Sambata pe la ora 7 am pornit hotarati sa urcam transalpina, toata, am mai fost pe ea, deci stiam la ce sa ne asteptam. De la Novaci pana la Obarsia Lotrului, drumul este foarte bun, mai bun decat oriunde in Romania ( de 50 de ori mai bun decat pe Transfagarasan) drum marcat, cu parapeti, se merge foarte bine. Am pornit asa devreme ca sa nu prindem multe masini sus, voiam sa merg in stilul meu, nu sa stau dupa toti care merg cu 20 km/h. Am ajuns pe la ora 11 la Hanul Haiducilor, unde am mai fost cazati, si am mancat un mic dejun copios, recomand placinta cu mere si clatitele cu afine ca desert. Preturile sunt maricele, mai mari fata de acum 1-2 ani, insa sa zicem ca am prins finalul sezonului, din septembrie incolo preturile scad mult, inclusiv la cazare, locatia este de vis, mancarea la fel. Am oprit mult pe traseu intre Novaci si Obarsie, pt ca am mers sa cautam si ciuperci. Dupa mic dejun, am pornit spre a 2a parte a Transalpinei - intre Obrasia Lotrului si Sugag. Partea asta este mai proasta comparativ cu prima, insa asfaltul este ok, am luat o singura groapa in rest am mers bine. Eu recomand sa o faceti toata, insa daca nu puteti urcati macar pana la barajul Oasa (eu nu opresc acolo, pt ca mereu e plin si nu suport genul de oameni care opresc acolo). Dupamasa am ajuns la Dobra, langa Sugag si ne-am cazat la pensiunea Casa David care este detinuta de acelasi proprietar care are si Casa Silvra Dobra, care a fost recomandata si aici. Intradevar, gazdele sunt foarte amabile, ne-au dat zacusca proaspata de vinete, am luat si masa la ei, placut. Problema a fost, idiotul de peste drum, care a scos 3 mese afara, a inceput sa puna manele pe niste boxe de 1 m inaltime, sa auda tot satul, si a tinut-o asa pana la ora 3 dimineata, iar din cand in cand mai vorbea si la microfon sa dea dedicatii. Niste manelari cocalari cu x6. Prima impresie conteaza mult, chiar daca a fost deranj indirect, nu ne-am simtit bine la cazare. O sa alegem alta data o cazare mai sus, catre Jina, Poiana Sibiului, deoarece peisajele acolo sunt de 10 ori mai faine. Duminica la ora 7 am pornit spre Bucuresti, Dobra- A1 Sibiu- Valea Oltului - Bucuresti. Peisajele, casele, drumul, oamenii sunt de top intre Dobra si Saliste, asa bun drum nu gasesti nici pe drumurile europene de la noi, paduri de brad si pin, case vechi sasesti, renovate, de departe cel mai fain drum care merita vizitat! Am ajuns la Talmaciu unde oprim de fiecare data tot la o recomandare de aici de pe forum- Pensiunea Ela, e un loc unde opresc traseistii, si mancarea e proaspata mereu, preturile foarte mici, servirea cea mai rapid. Problema a fost ca am prins un convoi militar pe valea Oltului, care mergea spre Buc, si am mers 35 de km in spatele lui, deoarece masina politiei care insotea convoiul nu lasa pe nimeni sa devanseze pe portiunile cu doua benzi, pe motiv ca atunci cand se termina banda, s-ar fi bagat cativa intre autoutilitarele convoiului. Una peste alta, un weekend reusit, cu bune si putine rele. Ca o mica observatie, data trecuta am facut transalpina cu un diesel cu roti de iarna pe 15, acu l-am facut cu o benzina turbo cu roti pe 18, incomparabil mai bine, stabil, fara greturi pasagerilor, nu s-a plans nimeni si am luat curbele mai tare. Temperatura minima pe transalpina a fost 10 grade. Atentie la motociclisti, ii auziti daca nu aveti data muzica tare. Fosta:
  10. 5 points
    Nu poti compata MQB cu platforma anterioara. Este total alta masina si total alt feeling. La fel nu se poate compara motorul 1.4 tsi de generatie noua (pe curea) cu anteriorul pe lant. Este un motor foarte reusit si daca ar fi putut veni impreuna cu dsg6 ar fi fost pe departe combinatia cea mai fericita.
  11. 4 points
    ^+1 Foarte multa lume baga bani in tot soiul de prostii la masina (frane mai mari decat a considerat necesar producatorul, bare stabilizatoare, etc., de parca every day e track day) fara sa tina seama ca principalul factor care influenteaza hotarator comportamentul unei masini e anvelopa. Oi avea eu o coaja de masina cu 200K km. care valoreaza, cu optimism, 3.500 Euro, insa pentru asta, am cauciucuri premium si de vara, si de iarna. Cand a fost cazul sa schimb placutele, am schimbat tot tacamul, ca discurile erau cele originale de pe masina, asa ca acum stau linistit ca masina vireaza cum vreau eu si franeaza asa cum trebuie.
  12. 4 points
    De multe ori uitam valoarea noastra, a proprietarului, indiferent de valoarea de piata a vehiculului la care ne raportam achizitia, iar daca luam in calcul decizia ta de a nu cheltui mai mult de XX Euro.... indiferent de consecinte, discutiile pro sau contra isi pierd din substanta. Am vandut o masina detinuta 9 ani si cu cateva luni inainte am inlocuit anvelopele premium - Conti Premium Contact 2 de 5 ani si 3 mm cu Premium Contact 6. Mi-a fost suficient sa trec cu bine prin 3-4 situatii de trafic influentate de conditii meteo unde comportamentul excelent a facut diferenta fata de cele buget. As mai adauga ca noul proprietar a fost incantat de dotarile masinii si a platit fara tergiversari pretul solicitat. Nu am pierdut mai nimic, nu am castigat decat siguranta mea si a familiei. Oare 5,5 % din valoarea unei masini de 4300 E este mult sau putin??? Dar o economie de la 210 lei Conti Premium Contact 6 la 170 lei pentru Kleber sau Nankang dimensiunea 195/55/15 (se) ...merita?? Imaginile sunt de la IAA 2017 Frankfurt.
  13. 4 points
    @aureliandan - Daca toata lumea ar cumpara anvelope doar pe baza testelor publicate de diferite organizatii (in special germane), atunci toti producatorii in afara de Continental ar fi in faliment.
  14. 4 points
    A! pai treaba e mai de durata. mult de lupta. La tribunalul Bucuresti, la apel, alt fel de judecatori Pe scurt, au ADMIS recursul, si au anulat PV. Adica, dupa un an si ceva de travaliu, vizite la instanta, intampinari, raspunsuri la intampinari, apel, raspuns la intampinare apel, raspuns la raspuns la intampinare, note scrise, planse foto, etc..., in febr. am castigat. Definitiv si irevocabil. Apoi am tooot asteptat ca sa se redacteze solutia.. o luna..douaa.. treiii... pana in august cand m'am dus pste ei cu jalba, ca...trecuse ,,nitel'' perioada legala de..30 de zile.. Am primit raspunsul. Abia ACUM incepe ,,munca grea''- mersul pe la politie-ca sa imi steraga penaliarile din cazier, la ASF, pe la diversele firme de asigurari unde am incheiat pana prin mai, asigurarea la masina... Cum pentru ce? ca sa imi recapat clasa de bonus, sa imi dea inapoi diferenta taxata in plus ca aveam malus.. De la asirom- unde aveam polita in momentul ,,acela'' am primit instant raspunsul- ,,OK! am modifcat si am virat diferenta in cont''! Si ca vor recupera ca ,,plata nejustificata'' banii platiti aluia la reparatie..(chestia asta m'a uns pe suflet la maxxxim, cate nopti nedormite-de nervi-, cat am scrajnit eu din dinti atata vreme..) Urmeaza partea ,,grea''- pentru doua polite trebuie sa caut unde sa depun la Euroins jalba.. si apoi, in baza deciziei tribunalului, sa merg la asiguratorul ,,aluia''- adica fix... Carpatica, in fapt- fondul de garantare a asiguratilior- pentru a"mi recupera dauna produsa de celalalt. Am primit si de la politie raspunsul ,,s'au facut modificarile necesare cf deciziei ..etc''.. Cel mai interesant mi se pare cum a motivat instanta decizia- a dat niste chestii acolo...super! Nu pot pune poza acum, sunt pe fuga, poate reusesc pe seara. Adica sunt niste chestii bune de invatat.. Intrebare- din experienta voastra- se rezolva greu la astia-- Euroins si F Ga Asiguratilor?
  15. 4 points
    Salut, Apropo de ce spunea colegul intr-un post anterior, confirm. Unui Passat B7 MY2012 2.0 TDI CFGB, astazi i-am schimbat bateria originala (veche de 6 ani Banner 68 Ah) cu o Varta Silver AGM 70 Ah. La service-ul magazinului de unde am luat bateria nu mi-au acordat garantie pt. ca dupa schimb, aparatul de masura le arata o incarcare de numai 12.8 V. Moment in care mi-au recomandat o diagnosticare la alternator si sa revin cand rezolv problema. Nicidecum . Un prieten cu VAG-COM mi-a spus ca trebuie re-codat un modul. Astfel, in VCDS --- 61-Battery Regul. --- Long Adaptation --- ch. 04, codul stocat (aferent bateriei vechi Banner 68 Ah) era: 068 JCB 1111111111. L-am schimbat cu 070 VA0 1111111111. Dupa aceasta operatiune m-am intors la service si bateria se incarca bine ~ 13.9 V si mi-au acordat garantia si toate bune si frumoase. Acest forum a fost si este foarte util, Va multumesc.
  16. 4 points
    Trebuie scos CP (component protection ) Se rezolva la reprezentanta sau la un tuner priceput ,costa aprox. 350 ron 18109/P1701/005889 - Transmission Control Unit: Locked Possible Symptoms Transmission will not shift properly. Possible Causes Component Protection active due to module replacement. Possible Solutions If Component Protection is active due to module replacement, this will need to be resolved at the Audi dealer using Software Version Management. SVM is a system used by VW/Audi to update control modules and in certain cases, to change their Coding or Adapt serial numbers for anti theft systems. Special Notes Component Protection is normally found in the Audi (4F) A6 and (4E) A8 platform. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18109/P1701
  17. 3 points
    Valeriu daca poti scoate scaunele sport, si eu am renuntat la ele din pricina vizibilitatii. Cei mici nu mai vad nimic in fata. Mai ales daca zici ca e un pic claustrofob. Nu o sa fi dezamagit de 2.0TDI DSG6. Eu zic ca e alegerea perfecta pentru o Octavia 3. Cuplul te va ajuta in depasiri, cutia automata e painea lui Dumnezeu in oras. Sincer pe mine ma intereseaza mult si consumul. Adica la stilul meu de mers cu masina din profil 2.0TDI DSG 6 am consum de 5.6.-5.8%, daca merg identic cu o masina pe benzina sare de 7%. Ceea ce se simte pe durata lunga. La fel, in oras a mea ia 7.5-7.8% iar o benzina ajunge la 10% in oras. E o diferenta mare.
  18. 3 points
    Nu are sens sa mai pornim discutia DSG or not..eu am luat fara DSG din motive evidente. N-am putut sa iau o masina cu gandul "las' ca are garantie"...ca nu pot lua un produs de nou care are sanse reale sa se defecteze si apoi sa stau dupa importator. Daca masina va fi mult folosita in oras, DSG7 va avea de suferit..sunt destule pe MQB care au cazut si au avut nevoie de ambreiaje sa fie inlocuite. E si cel mai scump optional care se poate pune. ACC, FA, camera de spate as vedea ca primele optiuni dupa farurile led, volan incalzit, scaune + bancheta + skoda connect cum s-a mai zis.
  19. 3 points
    @kthor : N-a fost bagare in seama, a fost o intrebare cu subinteles. Pana in seara asta ezitam in a parasi forumul, dar cred ca este mai bine s-o fac. Mi se pare ca regulamentul a devenit rigid ( nu era asa in 2012 cand m-am inscris) si nu mai am nici un interes si placere sa mai citesc acest forum. Tuturor le doresc sanatate si mii de km fara probleme. Sa ai o seara buna, domnule Bogdan Mototolea.
  20. 3 points
    am condus multe , mai ales dieseluri fiind fan diesel dupa ce am avut un golf 4 cu 1.6 mpi benzina puturos. bora 1.9 pd tdi , audi a4 2.0 PD tdi, rav 4 2.2 d4D ; mazda cx-5 2.2 Diesel parerea mea este ca ceea ce cauti tu in materie de cuplu de la vechile diesel (poate pompe duse) nu le vei mai gasi la actualele common rail in schimb paradoxal le vei gasi la TSI. mai priveste si in jur la ce se intampla cu dieselul, ar trebui sa te puna pe ganduri
  21. 3 points
    M-am gandit sa vin cu un mic ajutor celor care sunt in cautarea unui Golf 7 si zilele acestea bat site-urile de profil de pe la noi. https://www.olx.ro/oferta/volkswagen-golf-7-2013-2-0tdi-150-cp-6-1-trepte-ID9bSc9.html#a646bf9921;promoted Grija mare cu masina asta pentru ca pare dubioasa. Personal am vazut-o in data de 26.08.2017 in targ la Cluj. M-am si uitat un pic la ea, este absolut praf. Pe interior uzata rau, pragurile in zona rotilor din fata clar au fost lovite si rezolvate de un zugrav cred pt ca parca sunt retusate cu bidineaua. Plus ca a fost masina de scoala. Am recunoscut butoanele specifice masinilor scoala de Germania (se poate observa intr-una din pozele de interior, ca pe acel capac de "scrumiera" sunt niste butoane extra). M-am si aplecat sub pedalele din fata si se vedeau acei suporti pe care vine prins acel angrenaj de ghidare catre zona fata dreapta/pt instructor). L-am si intrebat si i-am zis celui care vindea masina ca asta e masina de scoala, normal, raspunsul lui a fost...pai asa am luat-o nu am idee...da masina trage bine, are carte service, km reali....o dat-o cotita. In targ masina era pusa la pretul de 9900 de euro. Ziua urmatoare, duminica, am intrat de curios pe olx sa vad daca masina este si acolo postata, era pusa de vanzare pe Oradea. Peste cateva zile, respectiv saptamana trecuta, rasfoiesc din nou olx-ul, recunosc masina (dupa tzoluri) insa era de vanzare pe Cluj. Azi deja este de vanzare pe Pitesti. (pozele din anunt sunt inca cele facute in Cluj - cand era de exemplu in Oradea la vanzare, masina era pozata intr-o curte)
  22. 3 points
    E, si nu e chiar asa. Cele OE sunt facute de anumiti producatori, dar la standardele impuse de VAG, nu cum le fac ei in mod normal. De aici si sigla VAG pe ele.
  23. 3 points
    Shell-ul ECT 0w30 are norma 507.00. Acel 0 inseamna ca uleiul rămâne fluid la temperaturi mai scăzute, nu ca ar fi mai fluid la temperaturi de 30° sau 100°. Eu il gasesc chiar mai vâscos decât alte 5w30.
  24. 3 points
    In unele cazuri simpla inlocuire a uleiului slab calitativ rezolva tacaneala la pornire
  25. 3 points
    Ba difera. CR e doar tehnologia common rail, e alt motor, alt cod motor. Intercooler racit cu apa, asa numit chargecooler si probabil mai sunt si alte modificari. Passat b7 era pe vechea platorma. La cea nou e altfel inclinatia motorului etc. Sunt destule documente de studiat pe internet. Ca feeling daca te referi e tot pe acolo.
  26. 3 points
  27. 3 points
  28. 3 points
    Nu necesita demotare axa .Se scot doar suruburile care tin rampele respective ,se strang cu 20Nm si 90 grade
  29. 3 points
    Cand da simptome e prea tarziu.Se da capacul jos ,gaurile de unde au sarit dopurile se astupa cu ø 6.1 de otel
  30. 2 points
  31. 2 points
    Avantajul la 184 sta si in suspensia independenta spate si frane mai mari, nu numai in 34cp Pe de alta parte dc te interseaza mai mult optiuni ca sound, navigatie sau full link.....ia tot 184
  32. 2 points
    Multumesc pt sfaturi, am luat asa: ulei pt iarna asta si nu numai, sa vad cum se comporta - shell helix ultra ect c2/c3 0w30 ulei pt vara/toamna viitoare - Liqui moly top tec 4200 longlife III 5w30 filtre mahle/knecht. O sa vad pe viitor carei marci (de uleiuri) ii raman fidel. Am in plan sa incerc si Valvoline.
  33. 2 points
    Consum Octavia 3 1.0 TSI ,Nei Pori - Cluj-Napoca 3 persoane,portbagaj plin. Consum autostrada. Traseu:
  34. 2 points
    cand opresti sa coboare cineva, ca sa eviti tragerea violenta, apesi si tu butonul de descuiere
  35. 2 points
    Kodiaq Sportsline spotted Eu zic ca arata chiar decent pe steel grey
  36. 2 points
    @Marian, @vdragos, @Al Bundy: nu aveti dreptate. Asta nu inseamna ca colegu' @KRAKEN avea slobod la gura (desi asa e el...), insa omul zicea bine ce zicea: ART. 468 Cod Fiscal spune ca: (1) Orice persoană care are în proprietate un mijloc de transport care trebuie înmatriculat/înregistrat în România datorează un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu excepţia cazurilor în care în prezentul capitol se prevede altfel. (2) Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pe perioada cât mijlocul de transport este înmatriculat sau înregistrat în România." Daca vehiculul a fast achizitionat radiat si scos din evidenta fiscala, practic a incetat sa fie vehicul, e doar multa tabla cu un motor termic si roti. E evident din textul legii ca nu se datoreaza impozit pentru situatia expusa de initiatorul topicului , dar daca e mai simplu sa faci oamenii tembeli, decat sa stai 5 minute pe Google... mno... ce sa zic, fain.
  37. 2 points
  38. 2 points
    Dupa traducerea din engleza in romana facuta de un ungur pare a fi switchul de frana.
  39. 2 points
    Oameni buni, voi nu ati inteles ca omul nu vrea benzina, ca vrea diesel ca are cuplu si merge cu ea subturata la deal? Nu inteleg ce tot insistati. Fiecare face alegerea pe care o doreste.
  40. 2 points
    Am rezolvat-o cu ventilatoarele. Mi-am facut mufa adaptoare de la 36 la 32 pini. Am facut si un test in mers. Din pacate ABS-ul face urat. In plus dupa ce trec de 35-40 km/h cade vitezometrul la 0. Mai cercetam:
  41. 2 points
    Am avut aceeași dilemă și am mers pe Fuchs. Aș fi ales Shell dacă l-aș fi găsit ușor.
  42. 2 points
    NU orice can are can extended, vezi posturile de mai sus. Inclusiv xenonul este pe extended.
  43. 2 points
    Mi-e greu sa inteleg de ce va cramponati de chestia asta cu bagatul in scaun la diesel, inteleg daca era vorba de 2.0 TDI 184 CP poate mai intelegeam dar asa, daca nu cari vreo remorca sau nu ai rulota, la cati km mergi tu cel mai indicat ar fi o benzinara. Da, te baga in scaun dar tine foarte putin 2.0 TDI iti va consuma mai putin dar are pretul initial mai mare, pret probabil care il vei amortiza in 5-6 ani daca faci mai putin de 20-25000 Km/an. Ai mai jos o comparatie intre datele unui 2.0 TDI de 150 CP si un 1.4 TSI tot de 150 CP. Dupa cum vezi dieselul are greutate mai mare si desi are cuplul maxim mai mare acesta este distribuit pe o plaja mai mica, la fel si puterea maxima, pana la urma rezultatul unei accelerari 0-100 Km/h este favorabil lui 1.4 TSI. 2.0 TDI DSG- 340Nm @ 1750-3000 rpm 150 CP @ 3500-4000 rpm 0-100 Km/h - 8.5s 1352 Kg (9Kg/hp) 1.4 TSI DSG 250Nm @ 1500-3500 rpm 150 CP @ 5000-6000 rpm 0-100 Km/h - 8.2s 1269 Kg (8.5 Kg/hp) Mai jos niste grafice de la skoda cu distributia de putere/cuplu la 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TDI. Vezi ca nu sunt la aceiasi scara deci sa nu le analizezi doar vizual. Sa nu mai vorbim de rafinamentul motorului pe benzina si de linistea pe care o sa o ai in cabina. Nu mai pomensec de alte dezavantaje ale TDI-urilor pomenite deja de colegii de forum, dpf, regenerari, grija la ce motorina bagi si nu in ultimul rand trendul foarte potrivnic diesel din ultima vreme in UE, o sa spui ca asta este la ei dar sa vezi ce repede se va propaga si la noi ... avem antecedente cu crizele pornite din alte tari Mai ai o noapte in care sa te gandesti ce vei conduce pentru urmatorii 4 sau 5 ani cel putin ...
  44. 2 points
    Generatia actuala de 1,4 TSI nu papa decat benzina, dar extrem de moderat. Altfel, el papa talpa multa si iti ofera voie buna si liniste in portofel. Tot ce trebuie sa stii despre DFP este un singur lucru: sa nu il ai, sa nu il cumperi, in special pe o masina noua cu care preconizezi ca vei freca orasul. Da, la Diesel 2.0 TDI ai o cutie DSG mai fiabila decat DSG 7 de pe 1.4 si 1.8 TSI. La 1.6 TDI ai in continuare DSG 7. La 1.8 TSI 4x4 ai DSG 6. Alegerea DSG 7 prezinta ceva riscuri, eu am ales M6 din aceasta cauza. Cuplul la Diesel e mai mult pe hartie la generatia actuala de motoare care inlocuieste versiunile afectate de DieselGate. Actualul 2.0 TDI 150 este mai anemic decat fostul 2.0 TDI 140 de pe 02 FL sau Golf 6. Si ca sa intelegi cat conteaza cuplul: cu fosta 03 2.0 TDI 150, 320 NM, nu am reusit niciodata sa ma tin dupa a doua masina a mea - Civic 1.8, 142 CP, 174 NM. Trage tu concluziile despre cuplul enorm de pe Diesel.
  45. 2 points
    De curand sunt si eu posesor de Skoda Fabia 2 si bineinteles am aceeasi problema cu mirosul urat in habitaclu. Cand selectam aerul pe rece nu se simtea mare lucru, doar un miros putin urat dar cand opream Ac-ul...ma lua cu ameteala Dupa o cautare mai aprofundata am gasit in filtrul de polen VIERMI, deci ceva a intrat in aeroterma si a putrezit acolo, nu va ganditi ca nu am schimbat niciodata filtrul, era schimbat de maxim o luna. Nu stiu daca este bine sau nu, mie mi se pare cea mai proasta pozitionare a filtrului de polen, de ce nu l-au pus inainte de aeroterma ?!?! Mai protejau si aeroterma si habitaclul de musafiri nedoriti. Pana una alta am bricolat eu pe la gura de aer si i-am montat o sita de protectie
  46. 2 points
    FIind mai lunga, adica cam cat un Passat. :-) Dintre anvelopele enumerate, as lua Alpin 5, nu poti compara Michelin cu celelalte doua branduri.. Daca nu circuli mult iarna si vrei sa faci economie, avand doar un singur rand de anvelope, poti alege Cross Climate. Daca vrei siguranta si aderenta cat mai buna in orice sezon, mergi pe 2 randuri de roti, vara - iarna..
  47. 2 points
    Buna ziua. Ne cerem scuze pentru acest mic off-topic, insa vroiam sa intrebam un coleg cu un Passat CC, din Bucuresti, daca ne poate ajuta sa testam pe masina lui un model de LED care este posibil (nu stim in ce masura, de aceea dorim sa testam ) sa mearga fara eroare de bec ars si in sistem Plug & Play (fara rezistente sau adaptari aditionale) pe luminile de zi / DRL (lampa care ne da multe batai de cap de foarte mult timp). Aspecte importante: Data testare: 2 Septembrie 2017 (maine ); Locatie testare: Atelier Led It Up (https://goo.gl/maps/DRZBpsVgRWH2); Ora testare: Oricand intre ora 10:00 si 14:00; Beneficii: Daca LED-urile vor functiona fara probleme si, bineinteles, ii plac si colegului care ne va ajuta cu testarea, le poate achizitiona cu un discount de 10%. In cazul in care nu functioneaza sau nu ii plac (speram sa nu fie cazul acesta ), poate achizitiona oricare produse / pachete de lumini cu un discount de 15%. Bineinteles, si pentru testarea LED-urilor de DRL dar si pentru celelalte produse (daca doreste) oferim instalare gratuita. Important: Avem un singur loc disponibil pentru testari (consideram ca nu sunt necesare teste pe mai multe modele similare). Se aplica principiul Primul venit, primul servit. Pentru programari privind ziua de maine, ca sa nu spam-am acest topic, ne puteti anunta prin mesaj privat. Vom raspunde tuturor mesajelor, indiferent daca deja s-a efectuat o programare pentru maine Va stam la dispozitie oricand va putem ajuta cu informatii sau detalii. Va multumesc, Catalin @Led It Up
  48. 2 points
    Eu am mai spus in urma cu ceva timp , si parca Victor a semnalat ca Motul nu e pentru PD, l-am dat jos dupa 3k. la vremea aia motorul avea 40k. si era f. zgomotos la cald, initial am zis ca e de la motorina, de atunci am trecut instant la Ravenol VMO care ii vine f. bine la BXE , acum am 76K. si suna corect.
  49. 2 points
  50. 2 points
    @geopsi Ia in calcul faptul ca restrictiile de noxe pe programul Rabla vor deveni din ce in ce mai severe. Anul acesta avem limita 130 g CO2 si practic 1.8 TSI a fost scos din schema. Din 2018 limita va scadea la 120 iar din 2019 la 110. Asadar 1.4 TSI din 2018 nu il vei putea lua cu Rabla.
×