Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 18.10.2025 in Postări
-
Salutare din nou! Incep direct, sa ma racoresc: Consuma, ma, nene, nu se incurca. 🤣 Bun, sa incepem povestea. M-am vazut ramas fara Superb si zic, incotro s-o iau ? Mi s-a deblocat instant o amintire cu o veche pofta ramasa nesatisfacuta, un Arteon galben, musai cu trapa, musai R-Line, musai 272/280cp. Iau zile la rand site-urile de pe la noi, o singura masina indeplinea toate criteriile, la Brasov. Dezavantaje ? Da. Rulajul: 150.000 km la momentul achizitiei. Zic totusi sa ii dau o sansa si sa merg la Tess s-o verific, in cel mai rau caz pierd vreo 500 lei. Numai ca la Tess imi prezinta oamenii tot istoricul, curat, intretinuta, fosta masina a unui boss de la VW din Germania, apoi luata de cineva din Brasov pentru un an si putin. Configurata modest, fara zgarieturi, vopsea originala, totul perfect pe sub ea. N-am avut ce negocia la masina decat niste anvelope de iarna pe 20" pe care nu le-am dorit si o baterie, fiind putin obosita cea de pe masina. Am hotarat sa risc putin cu rulajul si problemele ce ar putea sa apara in jurul acestei valori si am luat-o. Zic, aia e acum, o tin maxim un an si o dau, sa nu prind devalorizarea mare la mine. Asadar, dotarile mai de soi: - Virtual cockpit - Navi Discover Pro Gen. 3 - Webasto - Masaj si incalzire fata - spate - Trapa - pACC, Line, Side, Park assist. - DCC - camere 360 - DLA - hayon electric - kessy - rezervor 70 litri ?! (aici nu sunt sigur, dar la primul plin, cand am luat-o, am bagat 65 litri si abia se aprinsese rezerva) Probabil mai sunt dar nu imi vin in minte acum. Dupa 2500 de kilometri in ultima luna, pot spune ca ne-am obisnuit unul cu celalalt si am devenit un intreg. 😁 Ansamblul motor / cutie / transmisie este fantastic in modul Sport si foarte enervant in Drive. In Drive, cel putin in oras, subtureaza foarte mult masina, fiind aproape imposibil sa te strecori rapid, atunci cand situatia o impune. Rotile pe 20" sunt o provocare destul de mare, chiar si pe Confort, tot zguduie masina ca toate alea. In general, merg cu grija in oras, trec foarte incet peste liniile de tramvai si alte asemenea. Arata fenomenal si nu voi trece la 18 sau 19" pentru vara, stricand tot farmecul masinii. Cateva aspecte care imi plac / displac la masina: - franare excelenta - faruri ok, dar personal, sub cele Matrix Led de pe Superb - webasto, o incantare, l-am folosit deja la Busteni si pot spune ca face banii, insa e putin greoi de configurat din masina, il poti seta pentru maxim 3 zile, nu ii poti face un program Luni - Vineri, de exemplu. - scaunele ok, confortabile, masajul e cam meh, e nice to have dar nu poti spune ca te dai in vant dupa asa ceva - mult mai antifonata decat Skoda, eu nu am intalnit celebrele zgomote de aer pe la chedere, masina este foarte inchegata per total. Ce nu prea imi place la ea: - sonorizarea, o medie si un tweeter amarat in fiecare usa, care la volum peste 65-70% incep sa distorsioneze, bleah, ceva oribil. - "socul" acela la pornirea cu motorul rece, trebuie sa stau uneori 1,5-2 minute sa coboare relanti-ul la 850 rpm si sa ma pun in miscare. - este foarte rigida in modul Sport, gratie si anvelopelor pe 20" cu balonaj mic, iar in Bucuresti, singurul mod in care imi place sa conduc, e destul de haos, mai ales cand am si copilul in masina. - tips-uri fake, ma nene, la asemenea motorizare ? Imi pui capace de plastic si tevile indoite in jos ? Si iarna scoate aburi pe sub bara ? WTF ?! - sunetul fake din boxe, in modul Sport. Voi cauta sa dezactivez cu VCDS, imi suna a Aliexpress. Daca vreau sunet, pun clapeta sau o evacuare de Doamne ajuta. - nu trec la aspecte negative, consumul, doar va povestesc putin si despre el. Stiam foarte bine la ce ma inham, am citit mult inainte, fac doar haz de necaz. Dupa Octavia vRS cu 5-6% consum, la Superb hybrid unde aveam 1,5-2% in Bucuresti, zbeaammmm la Arteon, 20-21% dimineata la ora 8:30 sau 13-14% dimineata la 6:00 ori seara dupa 21:00. 🤣 Si merg linistit, uneori si pe Eco, dar nu am obtinut mare economie. Tot pe Sport prefer. ❤️ In afara orasului, nu am reusit sa scot mai putin de 9,2% , cu tempomatul setat la 105 km/h. Ca un long story short, fac un plin de ~500 lei pe saptamana. 😲 Bine ca au rezolvat problema consumului de ulei, daca mai bagam si cateva bidoane de ulei, ala eram. Vine si partea mult asteptata de unii, gandurile de upgrade: - Arteonul R-Line arata foarte bine la exterior, dpmdv, asa incat nu gasesc ceva ok ce i-as mai putea adauga. Posibil, posiiiiibil, un diffuser pentru bara spate, portiunea dintre tips-uri (fake, wtf ?!) fiind cam goala, acolo merge un difuzor cu aripioare, cum aveam la Superb. - deja i-am luat un set de jante de Golf 7 GTI, pe post de bocancei, urmeaza curand niste anvelope de iarna 245/45/R18. - ma tot invart in jurul ideii de a-i monta benzile de led-uri care practic unesc farurile, piese OEM, la fel ca cele de pe Arteon facelift. Mi se pare ca e un upgrade de bun gust, inca ma gandesc daca sa le comand sau nu. - neavand ce sa fac prea mult la exterior, as vrea sa ma ocup la masina asta mai mult la interior, si mai exact, la sistemul de sunet. Din pacate, neamtul s-a zgarcit la Dynaudio, iar sistemul actual suna incredibil de prost, mult, mult sub sonorizarea Skoda. Imi place sa ascult muzica tare, foarte tare, mai ales cand sunt singur. Iar masina asta sufera foarte mult la capitolul sonorizare. Antifonat usile, ceva de la Audison sau Deaf Bonce + o amplificare corespunzatoare si deja as fi peste orice Canton sau Dynaudio. - schimbat culoare etrieri, cei facuti de fostul proprietar mi se par oribili - stage 1 ? Intentionat am lasat-o la urma. Nu sunt inca, 100% convins sa i-l fac, sa merg pe un stage 1 ecu/tcu sau sa ii arunc si o admisie R600 ? Voi vedea. 🙂 Ma chinui sa scriu textul asta la birou de cateva zile, intrerupt fiind de 100 de ori. Daca mai suna incoerent pe alocuri, ma iertati si voi. Mai scriem si de acum incolo. Las mai jos cateva poze cu agregatul:15 points
-
Gata si cu detailingul, las cateva poze mai jos. Ce pot sa zic... am rămas foarte placut surprins cand am vazut cum arata.. a meritat! 🥰 Daca doriți sa ne cunoaștem, va astept la evenimentul auto Dropdown 5, weekendul acesta, pe stadionul Ghencea, in Bucuresti. Superbul va fi expus acolo, si eu voi fi prezent.14 points
-
12 points
-
De mult timp n-am mai vazut un comentariu atat de prost raportat la lungime, absolut fiecare fraza este falsa!7 points
-
Nu de aia , bateriile OE sunt baterii de top , dar la randul lor selectate , nu toate sunt perfecte Pe masinile de top s-au pus in anii anteriori baterii OE selectate cu performante maxime Daca iei 20 de baterii identice fabricate la aceeasi data si le masori vei obtine indicatii diferite Cu cat o baterie e mai noua are sanse sa fie mai buna , nu e neaparat perfecta Poti comanda la reprezentanta o baterie OE si sa le fie trimisa una stata undeva , nu m-ar mira , trebuie sa scape si de alea Asa ca mai bine AM cat mai noua , Varta Dynamic ca serie , cu eticheta galbena , au inceput sa fie fabricate in 2025 , deci sanse sa fie proaspata f mari La Varta noi se codeaza cu cateva caractere , se gasesc pe google decodarile Ex la maine a fost UZFG = 15 Iulie 2025 Germania - Zwickau7 points
-
Un mic video de la evenimentul Dropdown. A fost frumos. Recunosc ca cea mai interesanta parte, pentru mine, NU a fost evenimentul, ci drumul Timisoara - București - Timisoara. M-am bucurat de tot ce știe masina, sunetul VR6-lui, sistemul audio, confortul si insonorizarea. Un drum unde cutia de TDI pe benzinar si-a aratat avantajele. Nu am simțit deloc obositor sunetul motorului, nici pe autostrada. Si asta datorita RPM-ului scăzut cu care a rulat motorul, chiar si la viteze mari. Am prins si porțiuni de drum rele, mai ales cel dinainte de a intra pe noua porțiune de autostrada. Am fost cu Kia in urma cu 3 săptămâni, si mi s-a părut rău. Am zis clar nu vin cu Skoda pe aici. Am ajuns tot pe acolo, fara sa vreau, si culmea, nu l-am simțit asa rău cum credeam ca il voi simți. Deci pernele fac foarte mult. In ciuda anvelopelor 225 35 19. Înapoi am venit duminica noaptea datorita unei urgente. Noaptea pe ploaie, unele părți chiar torențială. Din nou, nu a fost asa rău cum credeam ca va fi. All good, nu s-a stricat nimic 😄. La eveniment a fost frumos, masina a prezentat mult interes pentru multi. Am discutat cu multi oameni. Cea mai amuzanta parte a fost cu 2 copii care cautau cele 2 chiulase si nu înțelegeau de ce scrie V6 pe motor dar are o singura chiulasa I-am lasat asa, vor găsi ei răspunsul cândva M-am întâlnit si cu câțiva oameni de pe forum, a fost o placere sa ii cunosc! A fost si @voinea, am schimbat cateva vorbe7 points
-
Probabil are pachetul optional Vanity Plus care arata viteze mai mari si consumuri mai mici6 points
-
6 points
-
Aici e problem. Mi-i ciuda ca nu am facut un pic de preventie la praguri. Am lasat cred ca 2-3 ani si nu am umblat acolo jos in aripa si sigur s-au strans chestii care mai apoi au afectat pragurile. Mno... Amu' trag ponoasele si trebuie schimbate pragurile cu totul. Deocamdata, costurile date de 1 tinichigiu sunt de 3500 lei, fara praguri in sine (si alea mai sunt vreo 300 lei). Si mai am o oferta cu vreo 4000 lei. Tot pe acolo. + ca probabil va trebui sa iau si alte 2 aripi fata si sa le rezolv frumos si pe alea. Cea de la sofer sigur trebuie inlocuita. cea din dreapta poate mai scapa. Spanac... In weekend am inlocuit radiatorul de pe cutia DSG cu unul nou, de la Nissens ca cel vechi OE era cam infundat si nu trecea suficient antigel prin el - Posibila cauza si pt racirea defectuoasa a uleiului pt ca cele 2 termofloturi sunt inseriate. . Acum urmaresc sa vad daca am scurgeri si observ ca am o scurgere pe partea de sus a termoflotului de ulei. Ori nu e strans bine, ori nu mai tine cum trebuie garnitura cu care a venit termoflotul. 😐 Edit: si cu ocazia datului de bord jos, am gaurit torpedoul si am pus suportul de telefon oem, pe care o sa pun un alt suport cu USB C integrat pt noile modele de telefoane + magneti pe spate sa tina telefonul pe pozitie. Work in progress, deocamdata doar atat avem.6 points
-
Masina s a vandut, se poate inchide topicul. Acum impresii dupa aproape 10 ani si 175000km. Masina a fost impecabila pe parte de motor, cutie de viteze. Nu s a stricat absolut nimic niciodata, nu a curs vre un lichid din ea, nu s a aprins vreun martor in bord. In toata aceasta perioada nu a fost nevoie de schimbare distrbutiei sau ambreiaj. Tot ce s a facut la masina a fost mententa conform indicatiilor computerului de bord si a manualului de service. Au fost schimbate toate elementele de suspensie, amortizoare etc pe la 150000km. Prelata s a pastrat in stare buna. Am fost foarte multumit de masina, de asta am si tinut o atati ani dar deja ajunsese ca a 3a masina in familie si nu am mai reusit sa justific pastrarea ei mergand cu ea doar de 2 ori pe an. Astea sunt ultimele poze facute masinii pentru anuntul de vanzare.5 points
-
Salut, S-a intamplat pana la urma si A2 este momentan singura masina in familie. Nu pot sa zic ca ma plang, face treaba buna, este enorm spatiul interior raportat la dimensiunile ei. Am ramas suprins de cata agitatie este in jurul la A2 prin afara, la noi slabut. Anul asta a devenit si masina clasica si a fost mare eveniment la Audi in Neckarsulm. Raman mare fan Mercedes dar o sa mai imi iau S Class cand voi fi blindat, daca voi fi vreodata. La A2 tocmai am facut o revizie cu ulei si toate filtrele, inclusiv cel de motorina. Ieri i-am pus rotile de “iarna” si cred ca avea dreptate cineva care mi-a zis ca fata e mai ridicata, nu-mi bat capul acum sa investighez. Astea de iarna au balonul pe 50 fata de 65 cat aveau cele de vara dar pe jante de tabla. In fine, la vara voi pune un balon mai mare pe Pepperpotsurile astea. Pompa tandem am observat ca are scurgere (cred ca ar fi mai ciudat sa nu aiba la varsta asta), o sa am in vedere garnitura in prima faza. Dezaburirea pe spate nu funct si nici incalzirea in oglinzi ca sunt pe acelasi circuit dar nu prea am chef sa desfac acum, mai vedem. Am patit o nasoala dupa ploile acelea nasoale din Buc si anume mi s-au infundat niste guri de scurgere de la capota si cand am pornit climatizarea, mi-a tras toata apa din capota pe la filtrul de polen…n-am mai vazut asa ceva, mi-a luat mult sa usuc. Cam atat momentan.4 points
-
4 points
-
De pe urma masinilot termice guvernele incaseaza sume astronomice (taxe si accize combustibili) Pe masura ce termicele sunt inlocuite de electrice cineva trebuie sa acopere sumele respective ,doar nu or veni guvernantii cu bani de acasa . Gandul ca vom merge cu masini fara intretinere,fara schimburi de ulei ,placute…,impozite mici ,incarcare acasa ieftina ….e doar o iluzie de moment. …si magnatii din spatele petrolului se vor apuca de cultivat panouri solare…4 points
-
Ce probleme sa ai cu roti mai mici ? In afara de aspect , nu vad alte dezavantaje Anvelope mai ieftine , masina mai comoda , consum mai mic4 points
-
Buna ziua, In caz ca ajuta pe cineva, ieri am facut inspectia de 30.000km si schimb de ulei + filtru ulei pentru Superb 4 2.0TDI 150 la Autoclub Timisoara. Cost: 1401 ron O zi frumoasa,4 points
-
69300 km Terminat tinichigeria, s-au schimbat plasticele, carenajele, fusta cu cele luate din dezmembrari. Am pus proiectoare de ceata noi Hella ( le-am schimbat pe ambele ca arata urat doar cu unul nou, celalalt fiind mai matuit de la pietre). Am pus si sticla noua la farul care aburea, avea vreo 3 fisuri sticla veche.4 points
-
Asta ar insemna sa renunti la pasiunea pentru EV Cand ai de mic microbul asta cu EV nu mai poti scapa de el indiferent cat te costa4 points
-
Intotdeauna vor exista pasionati si utilizatori , ptr orice gama de orice Nu trebuie blamati niciunii Dar utilizatorii nu trebuie sa dea sfaturi la pasionati ptr ca fiecare are pasiunea lui si trebuie respectata Unii sunt pasionati de masini Altii sunt pasionati de EV-uri Restul sunt utilizatori Eu personal sunt mai mult utilizator , departe de pasionatii pe care ii vad postand pe forum Imi place masina mea foarte mult , majoritar o conduc fara niciun scop absolut necesar , doar din placere , fac 20k pe an fata de 7k cat faceam cu Sorento , doar din motivul ca imi place sa o conduc - cand sunt f ocupat si nu pot pleca departe , in fiecare weekend merg la Sibiu si si la Pitesti doar asa sa ma plimb Nu e deci pasiune neaparat cat placerea de a conduce , sa nu mai vorbim de peisajul de toamna de acum , Valea Oltului este oau , niste culori de zici ca esti la expozitie de pictura Ptr oras , da , mi-as lua o electrica micuta dar nu am ce face cu ea , lucrez peste drum de casa deci nu vad rostul , dar electrica in oras e faina In rest , nu ma atrage ca unica masina Dar nici nu pot spune ca am mers cu Panamera si nu m-a impresionat , abia am asteptat sa ma dau jos si sa revin la electrica mea draga4 points
-
No , daca asta te-a atras ca nu e revopsita , de ce freci furtunul ala de la pompa de vopsea ?4 points
-
Odata ce motorul a pornit alimentarea/incarcarea e sustinuta de alternator . Bateria slaba NU genereaza erori de piese defecte . Regenerarea se face in mers cand alternatorul sustine incarcarea Regenerarea nu are nevoie de forta ,are nevoie de turatie constanta ,motorina ,temperatura …. si lipsa erori .4 points
-
Nu ai cum sa intelegi ,nu esti pasionat ,nu ai microbul . Te uiti la un V6 cum ma uit eu la un fumator si nu inteleg de ce fumeaza . Te miri de un impozit de 3000 lei cum ma mir eu de ce un fumator plateste 3 impozite pe an pe tigari ca sa-si strice sanatatea. Pentru tine masina e doar sa te duca unde ai nevoie indiferent de confort,materiale…. ,ieftin sau poate degeaba . Un pasionat NU cauta asa ceva .4 points
-
Daca te face sa te simti mai bine poti sa ma injuri pe mine pentru asa zisele limitari pe care ti le impune o institutie fara fata, pe care nu o poti scuipa pe strada. Pe de alta parte, fiecare dintre noi suntem victimele alegerilor personale. Sunt de acord ca suprareglementarea este gresita sau ca anumite decizii afecteaza o minoritate pentru a (teoretic) avantaja o majoritate. Dar, ca acceptam sau nu, toti suntem parte a problemei. Asa ca ar fi mai util sa discutam constructiv si sa propunem solutii. Doar zic. Spre ex, si stiu ca nu e o parere populara, eu as propune urmatoarele: - impozit anual pentru vehiculele sub 2000 cc sa fie marite x3 sau x4. Exemplu personal --> as plati vreo 1000 ron pe an versus 250 acum - sub valoarea de 500 de lei a impozitului sa nu existe reduceri de tipul ( ai hibrid clasa x/electric, platesti x% din impozit); - eliminarea tututor exceptiilor de la impozitarea automobilelor cu mentirea a 2 categorii: vehicule de epoca si cauze medicale REALE!!! - obligativitatea ca parcul auto institutional "de strada" sa fie minim E5. Discutia e lunga si evident polarizanta. Revenind la topic, Introducerea fortata a BEV-urilor si in general a limitatilor Green Deal, prin legislatie restrictiva la pachet cu incentive-uri nerealiste sau suprataxare, din punctul meu de vedere a facut doar rau. Pe de o parte a pus pe butuci industria europeana, a scumpit serviciile "de baza" inutil si a distribuit fonduri prin programele de "Rabla" de la toata lumea catre (in general) cei cu venituri medii si mari. Ca doar cine isi ia un VW electric de 40-50k nu poate sa spuna ca e sarac sau ca o duce rau...3 points
-
3 points
-
Astazi, conducand pe autostrada spre munca, pe o ploaie torentiala, in deplin confort, in fotoliul incalzit, cu temperatura setata la 23 C, l-am auzit pe James May live in boxele Phaetonului, invitat la o emisiune radio. Ma luase un pic nostalgia si imi parea rau ca ERA masinilor adevarate a cam apus si TOP GEAR nu mai exista in formatul celor 3, emisiunea care avea 350 000 000 adica 350 MILIOANE de urmaritori, pe vremea cand social media nici macar nu era "a thing"! Nici o emisiune AUTO nu a mai avut acest succes si dupa parerea mea, nici nu mai va avea vreodata! As putea spune ca ei "m-au inspirat" cu denumirea acestui topic, eu visand de mult la un Phaeton, Jeremy a spus ca pentru 45k GBP less (51 000 euro) primesti "Same basic engine (pentru varianta W12) same 4 wheel drive system" (Quattro Torsen distributie fata/spate 50%/50% " , as mai adauga niste lucruri: aceeasi transmisie (cutie de viteze ZF6 HP) aceeasi articulatie si suspensie pneumatica cu 3 nivele de confort si reglare pe inaltime, interiorul creat cu aceleasi materiale HIGH end, geamuri duble, acelasi sistem de climatizare pe 4 zone cu dezumidificator integrat si grile folosite pentru dezaburirea geamurilor laterale, acelasi sistem infotainment si electric conectat la 2 baterii, una pentru pornirea motorului, cealalta pentru optionalele etc! Impartasesc cu voi un clip din perioada de glorie TOP GEAR, lansat in urma cu 20 de ani, chiar si Bentleyul din clip este fabricatie 2005, se poate observa din numarul de inmatriculare "05", pe vremea aia, cea mai rapida masina de serie cu 4 usi, atingand o viteza maxima de 315 km/h, enjoy:3 points
-
Iti alegi: ori faci mancare, ori te incalzesti, ori incarci masina ca sa mergi la munca. 😄3 points
-
Am schimbat arcurile, bratele si bieletele antiruliu pe spate, arcurile si bieletele antiruliu pe fata. De asemenea, am inlocuit uleiul din grupul Haldex, garniturile pompei si am curatat sita pompei. Urmeaza sa schimb lichidul de frana si sa ii fac unghiul de fuga. Nu am rezolvat nimic prin inlocuirea motorasului de la etrierul dreapta spate si cum nu am gasit ce am eu nevoie in dezmembrari, am comandat un etrier nou cu tot cu motoras. Astept sa imi soseasca zilele astea ca sa il montez. Intre timp am cumparat un set de jante Interlagos pe care voi monta cauciucurile de vara.3 points
-
3 points
-
Pai daca nu intelegi logica posibil sa fie din cauza neimplicarii tale in dezvoltarea si updatarea acestui motor. Mai stim ca virusii nu exista ca nu-i vedem, Gaza vine de la gaz etc Pe cumparatorul de 1.5TSI il intereseaza ca motorul sa fie fiabil, sa consume putin si sa traga de puterea declarata iar 1.5TSI le bifeaza pe toate deci 'problema' nu exista. Din cauza opiniilor de 'experti' apare cate unul cu masina 'cumparata la pret bun' care se uita dupa modalitati de ai creste speranta de viata cu dezactivari de ACT, schimb de ulei saptamanal etc3 points
-
1. ACT/COD e cea mai mare prostie inventata. 2. Te chinui sa scoti 85-90Nm din 2 cilindrii fortati la maxim care trebuie sa ii duca si pe ceilalti 2 cilindrii dezactivati+cutia, copmresorul, alternatorul.. 3. Nu vad logica de ce ACT-ul asta functioneza si in treptele 6 (respectiv 7 la cutia automata) cand ai un raport de 0.6 sau 0.7 - adica oricum consuma putin, de ce sa tii in tensiune motorul si cutia? 4. Vibratiile acestea, de 2 ori mai rare, tind sa omoare in timp volant si cutia. 5. Au fortat ACT-ul asta sa intre prea de jos, nu e normal sa mearga la 1250 sau 1350, logica ar fi sa mearga undeva de pe la 1600-1700, cand iese ACT sa aiba turbina de unde sa faca boost fara sa se forteze si fara sa aiba lag. 6. LSPI- Low Speed Pre Ignition, unii producatori cauta sa scape de asta si VW tot insista cu functionarea la turatii mici, si mai zici de unde apar depunerile si problemele. 7. Nu mai zic de pelicula de ulei 0w20 de pe cuzineti biela si ax piston, cand mergi subturat rezulta presiuni mari pe tot ansamblu, inclusiv piston. E doar parerea mea, imi cer scuze daca nu corespunde cu a voastra3 points
-
@davidut5 mulțumesc. Deci bănuiala ta ar fi tot caloriferul. O sa vorbesc cu mecanicul săptămâna viitoare și o să îi spun și cele spuse de tine. In altă ordine de idei, am adăugat un filtru 12V înaintea alimentării camerei și se pare că s-a rezolvat problema imaginii cu dungi. Voiam să adaug că pe lângă opțiunea de Fish eye, utilă în anumite unghiuri, camera are o imagine bună și in condiții de iluminare scăzută. Weekend fain tuturor!3 points
-
3 points
-
Astfel de scenarii nu au nicio legatura in realitate. Cu astfel de teorii ale conspiratiei nu ajungem nicaieri. Cata vreme nu vorbim despre radiatii ionizante, restul este praf in ochi. Avem si bugetari care luau spor de antena sau de calculator. Cred ca tot asa, pe principiul ca poate nu mai apuca pensia...3 points
-
@acidone77 Mersi! Lambo "dupa" Temu! 😄 Nu-i da foc! O sa ia singur! 😄💥🔥3 points
-
3 points
-
30k Km mai tarziu, a venit randul senzorului doi de O2 sa dea rateuri si ieri l-am inlocuit. De data aceasta nu am mai luat OE, am ales un Bosch la jumatate din pretul unuia OE (care dura si vreo 2 saptamani sa ajunga). Am crezut ca rezolv eu montajul ca si prima data, m-am pregatit temeinic (vedeti in poze), dar ...nu am reusit. Accesul este destul de tricky, am demontat si suportul de plastic al pompei ABS pentru mai mult loc (trebuie sa il pun la loc zilele urmatoare, ca nu am apucat), am incercat folosirea si altor accesorii (prelungire chei, adaptor reglabil in unghi), dar chiar daca am format in final un adevarat ansamblu pentru desfacerea senzorului (ca asta era problema principala), cheia mea clicket nu mi-a oferit suficient spatiu si parghie pentru desfacere. Asa ca am fost nevoit sa merg la un atelier local unde cu ajutorul adaptorului folosit la primul senzor O2 si o cheie (vezi poza) mai ..."tare" (marimea conteaza...) am rezolvat in 15 minute... Ce sa facem...nscf, scula conteaza!3 points
-
@sandumbogdan schimbi filtru de aer la 90 000 km asa cum zice manualul? Faptul ca nu schimbam cureaua acuma cat sunt noi motoarele, nu e relevant deloc. Doar timpul va spune daca aceasta abordare e cea inteleapta. Asa a fost si cu intervalul de schimb ulei la 30k km cand a aparut, mare bucurie la inceput, dăi sa respectăm toti. Acum e plin netu de motoare cu cuzineti, axe came si segmenti varză, plus ca vezi culoarea motorului si depunerile. La fel si la DSG fara schimb, ca e long life... Dacă să schimbi sau nu distribuția, aici fiecare si-a format convingerile și ține de ele cu dinții. Oricum, cred ca nedumerirea multora care vor sa o schimbe preventiv, este la cât sa o faca avand in vedere ca nu este mentionat un interval.3 points
-
Materialul textil de la toate usile trebuie refacut. Sa vedem cand... ca am toate materialele necesare. O sa pun de piele sintetica ca nah...e mai usor de intretinut. Dar trebuie sa le lipesc bine ca sa iasa ok. si 2. Usa sofer de inlocuit, pt ca rugina la buza dinspre partbriz...pt ca pietricele si a intrat rugina intre straturile de tabla. Am usa...dar trebuie sa ii vopsesc bandoul. 3. trebuie sa refac pragurile pt ca...si acolo rugina. Deci, mai sunt muuulte pana sa fie "boboc"..3 points
-
3 points
-
Asa cum zicea Creanga , nu stiu altii cum sunt , dar eu ... - nu mai am curaj sa investesc in tara asta pe termen lung - nu mai am curaj sa cumpar sau sa construiesc o casa in tara asta Deci de masini electrice sau nu , noi , scumpe , nici nu se pune problema Momentan poporul este ocupat sa umple magazinele , cosurile si targurile , cu ochii in telefoane Viitorul ii va lovi ca un baros pe majoritatea si oricat m-as pune eu la adapost nu am cum sa nu imi pese Pentru ca o tara saraca e o tara in care mi se va da in cap la fiecare colt de strada2 points
-
Si cum nu puteam sa ma abtin sa nu incep si la asta cu cate ceva, hop mi-a alunecat mouse-ul cu o comanda si incepem cu sistemul audio, capitolul unde suferim cel mai tare. Trebuie neparat schimbata mizeria stock, se aude execrabil de la volum jumate' in sus, iar la maxim volum, poti vorbi cu pasagerul din dreapta si va intelegeti perfect. Pentru mine a fost o mare, mare dezamagire cum se aude. Dar facem sa fie bine ... Urmeaza partea de montaj si totodata, rugaminte, daca aveti o recomandare de un baiat serios, tipicar, care sa-mi puna si mie astea sus pe masina ? Nu vreau cleme rupte, greierasi prin fetele de usi, plastice zgariate. Nu-mi spuneti de Acoustic Essence, Audiolab si alti guru din domeniu, unde mi-au cerut 3000 lei manopera pentru dat 4 fete de usi jos, inlocuit plug & play niste dif-uri si legat un amplificator in spate la torpedou. 😕2 points
-
69400 Azi s-au facut mai multe. Revizie ( ulei, filtre, fara filtru de motorina - ala il schimb la 2 revizii). Schimb ulei cutie de transfer. Reglaj faruri ( bateau cam sus si imi luam flashuri) Incaltat cu rotile de iarna pe 18 cu cauciucuri noi ( le-am. si botezat in ceva noroi gratie primariei municipiului). Dupa prima zi cu rotile pe 18,sunt aproape convins sa fac fix inversul fata de ce cauta lumea deobicei si anume: sa le vand pe cele de vara pe 19 si sa-mi iau pe 18 SH si pt vara. E schimbata in bine masina, mult mai comoda/manevrabila, mai sprintena, servo mai usoara. Ma asteptam la o diferenta, dar nu asa mare. O sa vad si la drum lung cum se aseaza, dar nu ma astept la probleme.2 points
-
Revenim in forta cu noutati 😀 Pai in primul rand, in cursul verii am recurs la un schimb de volan. Gasisem unul nou si pe deasupra cu aceeasi configuratie de butoane ca pe masina, deci totul a fost plug & play. Vechiul volan nu pot zice ca prezenta ceva uzura. In afara de acel luciu tampit ce persista (chiar daca il curatam in mod obsesiv si mai reuseam sa obtin acel efect de mat) nu avea nicio problema. Insa, gasindu-l pe acesta, si la un pret mai mult decat decent, am zis ca merita. E nou, original, feeling de masina noua pana la urma 🤣 Apoi a venit recent timpul sa ma inham la inlocuirea celor 2 gemulete custode de pe stalpii A ai masinii. De ce ? Pai o sa las poza de mai jos sa vorbeasca. Cam asa ajunsese chederul (chederele mai bine zis, pentru ca pe ambele parti situatia se prezenta cam la fel) dupa 9 ani ai masinii. Calitate de top, nu am ce sa zic ! 🤪 Bine, problema este cam cunoscuta cu chederele la aceste gemulete pe Golf-ul 7. Adica am tot citit si pe forumurile straineze si e cam des intalnit acest defect, mai ales la modelele pana in 2017 (adica pana la facelift). Dar culmea e, ca nu e neaparat o regula generala. Sunt Golf-uri din 2013-2014, care au aceste chedere tzipla si sunt Golf-uri 2016 de exemplu (ca al meu) la care sunt praf. Si cand spun praf, pai crapaturi, deja bucati desprinse, o lipiceala aiurea cand le atingi, deci pur si simplu oribil. Tind sa cred ca tine de lotul din care au facut parte aceste gemulete in momentul in care s-au montat pe masina (deci cum ti-o fi norocul) si in acelasi timp unii mai aminteau de calitatea spumei de pe la spalatorii, felul cum dai cu jetul cand clatesti masina, cat de mult sta la Soare, etc etc. In cazul meu sincer, masina de cand o am, a vazut si parcare subternara si parcare doar la umbra la domiciliu. De spalat, mereu am avut grija unde o spal si cum o spal. Pana la urma consider ca o fi fost doar calitatea slaba a chederelor. Ca idee, aceste gemulete se gasesc doar pe original, costul fiind de aproximativ 150 euro/bucata. Eu am optat la a le cumpara din dezmembrari. Am gasit o pereche de asemenea gemulete in stare extrem de buna, demontate perfect. Am dat 300 de lei pt cele 2 gemulete. Si pe langa asta, mi-am cumparat un kit de demontat/montat parbrize + o scula cu lame subtiri pentru a putea curata resturile de mastic. Pus pe treaba, taiat vechile gemulete, curatat frumos, pregatite suprafetele, lipit tot la loc. Cost total undeva la 450 de lei si cam 3 ore de mestereala intr-un ritm relaxat si linistit, sa iasa treaba buna. Nu am mai dorit sa iau cele 2 gemulete la pret de noi, deoarece in primul rand costul mi s-a parut cam maricel si in al doilea rand, cam pe anul viitor planuiesc sa dau masina. Si atunci daca am putut sa rezolv problema asta cam cu 100 de euro, am zis ca e mai sanatos pentru buzunar. Si nu in ultimul rand, o alta mestereala: am inlocuit si garnitura de la stergatorul spate. Cost 27 de lei pe original. Probabil tot o calitate mai slaba a cauciului, deoarece era deja intarit, plin de fisuri si in ultima perioada cam zamuia deja. Cel putin dupa ce spalam masina si ridicam hayonul sa sterg, un firisor de apa se tot prelingea pe interior la luneta. Deci pe undeva, garnitura nu mai etansa bine, aduna apa, pe care o scapa in interior. Si cum vine toamna/iarna, mai multe ploi, parca nu vroiam surprize de si mai multa apa sau umezeala prin portbagaj. Deci cam astea ar fi sa zic asa micile sau marile modificari din ultima perioada. Si daca nu vor mai fi surprize neplacute, ma astept doar la revizia anuala de filtre si ulei in curand. 😁2 points
-
2 points
-
2 points
-
Generațiile și vremurile se schimbă. Nici eu nu mai consider mașina o pasiune sau un simbol al statutului, am dezvoltat alte pasiuni. Pe vremuri conduceam cu plăcere câte 14 ore, acum vreau să ajung cât mai repede la destinație, cu avionul sau trenul de mare viteză, iar la destinație închiriez o mașină oarecare. Dar când conduc mașina personală, vreau să fie cât mai silentioasă si ușor de întreținut. Fără regenerări de filtre de particule sau să aștepți încălzirea motorului. Am mers și cu Porsche Panamera si cu Mercedes AMG, nu m-au impresionat. Probabil că pentru tot mai mulți oameni, mai ales din noua generație, mașina devine doar un mijloc de deplasare pe distanțe scurte și să fie cât mai autonom condusul.2 points
-
Un numar rotund ieri. Adunam kilometri, camerele merg doar cand vor ele, senzorii mai dau si ei cate un fail, dam restarturi si mergem mai departe. Scuzati praful, dar stau intr'o zona in care inca se construieste la greu, asa ca e imposibil sa ramana masina curata si interior si exterior. In weekend am facut test drive cu acea masina care nu poate fi numita pe acest forum Propulsia electrica a masinii e mult mai bine integrata, la putere similara a motorului electric se simte mult mai fasneata masina respectiva. La o capacitate aproape identica a baterie, reuseste aproximativ 50-60 km pe electric, comparativ cu 30 la a mea. Probabil ajuta destul de mult si modul B, prezent pe toate masinile electrice dar care mie imi lipseste la Cayenne. De asemenea, sistemul audio Bowers & Wilkins e o incantare, dar vorbim de un optional de 3600 de euro. Asa probabil si Burmesterul de pe Cayenne livreaza tot o experienta wow. In schimb, suspensia e la fel ca si pe cealalta masina pe care am avut'o, adica de autobuz.2 points
-
Welcome to the dark side of 2.0 turbo petrol.2 points
-
A sosit si cablul hdmi ca să "leg" navigația android de noul bord. Acum pot sa vad pe bord ce e si pe navigație sau pot face split screen si sa am pe bord waze si altceva pe navigație. Dupa ce am făcut poza am mai ajustat marimea hărții pe bord. Se poate face si full screen si dispar ceasurile. Acum mi-am dat seama, navigatia android cu 4g ram care era initial pe masina incepuse sa faca figuri si a fost inlocuita cu alta cu 8gb ram.2 points
-
2 points
-
Asa am ajuns sa gandesc si eu , sa mai conducem V6 cat se mai poate Asta e ca aia cu rosiile - cine a mancat rosii adevarate din gradina lui cand era mic , azi nu mai e multumit de niciuna Cine nu a mancat niciodata rosii adevarate crede ca cele de azi care au vreo aroma sau vreun gust care ii plac , sunt rosii bune si asa trebuie sa fie2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
