Jump to content
Sign in to follow this  
andREI

Faza scurta obligatorie si ziua.

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 members have voted

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Recommended Posts

pinkzone911

:cheers: :( :(

mah da toata lumea e nervoasa

cum ar fi sa fie obligatorii neoanele sub masina, huh? :D ca sa ne vedem mai bine... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
D77

Salutare, :cheers:

Am votat si eu pentru folosirea luminii de intalnire in afara localitatilor... E o masura de precautie care aduce un plus de siguranta in deplasarile noastre.

Pot sa spun ca am facut recent un drum intre Timisoara si Resita si am vazut ca toate masinile cu numere straine (HU, A, D - care circula mai frecvent prin zona de vest) aveau luminile de intalnire aprinse. Din fericire am remarcat ca destul de multi romani au urmat exemplul B) Putem sa fim civilizati si daca nu se impune prin lege :(

Diferenta e clara la depasiri... cand iti vine din fata un bolid cu luminile aprinse il observi mult mai usor, mai ales daca are si o culoare inchisa sau apropiata de cea a drumului...

O zi buna,

D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luca

Pe site-ul masini.ro este un articol care prezinta penalizarile din noul cod rutier si acolo este trecuta penalizare cu doua puncte pentru "nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de intilnire si pe timpul zilei pe autostrazi, drumuri expres si pe drumurile nationale europene (E) ". Articolul se numeste "Spaima soferilor si a pietonilor: noul Cod Rutier".

Asa ca in 2 saptamani va fi obligatoriu sa se circule cu faza scurta aprinsa pe drumurile mari. :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pinkzone911

atentie ca pe site-ul sus-numit mai apar si balarii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Nu uitati ca deocamdata cu faza scurta circula doar oameni cu masini relativ recente si cu mult bun simt (k membrii forumului), bun simt in sensul ca avem farurile reglate k la karte si din reglajul interior coborate la maxim (cel putin eu asa le port) ca nu cumva sa orbim pe cineva...

Dar cand faza scurta va fi obligatorie si ziua, vor circula cu farurile aprinse toate trompetele de 20 de ani, Aro incarcate cu doo tone, plus dacii veki, oltcit si alte cazane expirate, ale caror faruri bat peste tot, numai exact pe sosea nu, ati ghicit, bate exact in okii nostri!!!

Nu spuneti ca ziua nu va orbeste, si ziua si noaptea va deranjeaza la fel de mult un far reglat de-am`prashtia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoSonic

Eu intelesesem ca in viitorul cod rutier, va fi obligatorie circulatia cu pozitiile aprinse, nu cu faza scurta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Ai inteles gresit.

Un automobil aflat in miscare va folosi faza de intalnire sau cea de drum, in functie de gradul de iluminare a drumului public.

dpdv legal, e interzis sa circuli cu pozitii sau lumini de ceata (fara faruri aprinse). Pozitiile sunt pt stationare, la fel ca si luminile de stationare, care de fapt sunt jumatate de pozitii :o

Cu pozitiile mai circul si eu, trebuie sa recunosc, dar cand vad cate un... meserias cu pozitii+proiectoare ceata, pur si simplu fack crize, daca are aprinsa si faza scurta parca nu ma mai deranjeaza, dar cand vad smecherii cu matiz sau ursulet1985 cu combinatia mortala pozitii+ceata, imi vine sa-i dau jos din masina si sa le bag proiectoarele mele in oki, sa vada ce bine e.

(membrii vwforum care circula cu poz+ceata se exclud :o dar ii rog sa se gandeasca ca e deranjant pt ceilalti participanti la trafic. Acele lampi sunt concepute, asa cum le spune si numele, pt CEATA)

Edited by SHARANEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoSonic

Sharanel, da-mi si mie te rog link-ul la proiectul de lege, sau pdf-ul.

(banuiesc ca-l ai... din tonul cu care ai raspuns)

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Nu spuneti ca ziua nu va orbeste, si ziua si noaptea va deranjeaza la fel de mult un far reglat de-am`prashtia.

<{POST_SNAPBACK}>

E faza scurta cum poate sa te orbeasca ziua?! mmmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Mai fratilor de ce toata lumea imi spune ca-s nervos, ca am un ton nu-stiu-de-care, pe bune eu mai glumesc, incerc sa dau niste raspunsuri la obiect, si voi va ofticati :D poi atunci de-acum hai ca o luam pe ocolite, inainte de fiecare post spun un banc :D

proiectul de lege se afla la camera deputatilor, dar e tare naspa organizat site-ul lor, ai de sapat la greu sa gasesti ce vrei, dar am sa-l caut din nou si am sa postez linkul cu legea.

iar cu pozitia nici dupa o lege nu ai voie sa circuli, indiferent din ce an ar fi legea, pozitia este numai pt iluminarea masinii oprita sau stationata.

exact cum nu ai voie sa pui masina in miscare cu luminiile de avarie, care se folosesc doar daca autovehiculul nu se afla in miscare (ceea ce multi nu stiu, am vazut multi, mai ales cei remorcati, ca lasa avariile pornite).

Art. 190. (1) Remorcarea unui autovehicul se face cu respectarea urmatoarelor reguli:

(...)

d) conducatorul autovehiculului remorcat este obligat sa semnalizeze corespunzator semnalelor efectuate de conducatorul autovehiculului tragator.

-de aici se intelege ca daca luminile de avarii sunt in functiune la "tragator" :D sau la tras (ce bine suna :D), nu mai pot sa semnalizeze skimbarea directiei de mers.

stiu ca ultima parte a fost cam hofftopic, dar am vrut sa evit "kestionarile" ulterioare.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoSonic

Nu contrabalansa logica obligatiei de a folosi pozitiile cand masina e oprita ... daca e obligatoriu acest lucru, asta nu inseamna ca nu ai voie sa folosesti pozitiile si in timpul mersului. (daca nu e specificat ca e interzis, inseamna ca e voie :D, la fel ca si cu intoarcerea in intersectie).

ps: N-am zis ca esti nervos :D am vrut doar sa justific presupunerea ca ai legea, ca spuneai ca eu ma insel de parca stateai cu legea in fata :D

Oricum, am facut eu rost de pdf... dar are 11 mega...

edit: am pus ce am gasit referitor la discutie... si nu zice ca e obligatoriu, ci ca pe autostrazi si drumuri europene este voie sa folosesti luminile.

Edited by RoSonic

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

uite, asta e din vekea lege: (intr-adevar nu se interzice in mod expres folosirea pozitiilor in mers, dar spune ce lumini trebuie folosite in mers):

Art. 143. (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si pana in zorii zilei, ziua cand ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori in alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public, precum si in tuneluri, sa foloseasca instalatia de iluminare a vehiculului astfel:

a) luminile de pozitie sau de stationare, in timpul opririi pe partea carosabila in afara localitatilor;

B) luminile de intalnire sau de drum, in mers, atat in localitati, cat si in afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public

cat despre textul de lege care l-ai atasat pot sa spun ca e confuza legea, si din acesta cauza se cearta colegii cu mine :D intr-adevar conform textului nu este obligatorie folosirea luminii de intalnire, ci e optionala, dar culmea, la contraventii si sanctiuni apare amenda de nu-stiu-cat pt nefolosirea luminilor de intalnire pe timpul zilei bla bla bla :D

ce sa mai intelegi de-aici... asa ceva numa` la noi e posibil :D

hapropo, cu intoarcerea in intersectii, care e smekeria??? E interzis, din cate tin eu minte, exceptia fiind intresectia cu sens jiratoriu :D unde poti sa intorci ocolind centrul intersectiei.

Mai este vreo smekerie si nu o stiu eu????

:D

Edited by SHARANEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoSonic

Am cautat in ce am eu.. si nu zice nimic la contraventii... decat ca se sanctioneaza "folosirea incorecta a luminilor de drum la intalnirea cu un autovehicul care circula din sens opus", si nefolosirea luminilor pe timp de ceata sau ninsoare abundenta atat ziua cat si noaptea.

Iar cu intersectia, se poate intoarce atat timp cat acorzi corect prioritatea. Asa este de cativa ani in legea veche, din care s-a scos interdictia efectuarii intoarcerii in intersectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Atunci de unde zvonul? Pe forumuri, la tv si mai ales la posturi de radio serioase si bine cotate, cu redactori profesionisti... :D

:17:

Share this post


Link to post
Share on other sites
oaspetele

Contraventii penalizate cu doua puncte (700.000 de lei):

- folosirea incorecta a luminilor de drum

- nerespectarea obligatiei de a folosi luminile de intilnire si pe timpul zilei pe autostrazi, drumuri expres si pe drumurile nationale europene (E)

- folosirea telefonului mobil in timpul mersului

- nefolosirea centurii de siguranta

- depasirea cu 10-20 km/h a vitezei legale

- refuzul inminarii actelor la cererea politistului

- circulatia pe drum cu accesul interzis

asta e din Ev Zilei.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoSonic

Pai cine stie... poate or fi mai adus modificari in senat... eu am versiunea aia aprobata de camera deputatilor.

Oricum pana nu vad legea in monitorul oficial, nu ma iau dupa ziare. :blink: Ca s-a dovedit si la ultima modificare a legii ca prin presa au interpretat gresit anumite articole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu_cracu

sunt pentru faza scurta aprinsa si ziua

cel mai crunt este atunci cand si pe inserate, ploaie,etc nu se foloseste

prefer sa moara becu' decat eu sau altcineva

cat despre noua lege eu zic ca este ok

nu stiu insa cum este cu punctele, se tot aduna sau se mai si prescriu (se anuleaza)

pana la urma fiecare greseste

Edited by radu_cracu

Share this post


Link to post
Share on other sites
lautrec
Cam OT, dar spun:

In Ungaria, daca mergeti cu proiectoarele si stopurile de ceata aprinse fara motiv (adica nu e ceata afara), se primeste un pic de amenda. Si nu chiar mica.

<{POST_SNAPBACK}>

peste tot in UE se primeste amenda pt asta. si pe buna dreptate.

faza scurta consider ca trebuie sa insemne "pericol", adica anumite conditii nefavorabile, meteo sau de drum, gen noapte, inserare, ploaie, ceata, soare puternic, praf, fum etc. si nu modul normal de a circula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

e parerea ta.. pentru majoritatea inseamna un factor de siguranta in plus.. nu ai fost pus in situatii in care ai fi vrut sa aiba cel de pe banda cealalta farurile aprinse probabil

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

mi-am mai amintit un minus :D

cand se circula in coloana, sau sta unul lipit de fundul masinii tale cu farurile aprinse, poate fi deranjant si obositor. Mai ales daca e un bus sau camion, si ii bat farurile putin in sus (e suficient sa fie setate din interior pe "3 persoane in spate". Sa nu mai spun daca prinzi un papuc cu doo tone pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

minusul asta se rezuma doar prin faptul ca nu au farurile reglate cum trebuie.. chestie pedepsita de lege .. dar la noi cui ii pasa..

Share this post


Link to post
Share on other sites
raz.ro

In afara orasului cred ca e bine cu faza scurta ziua, dar in oras mi se pare cam aiurea, cel putin in timisoara de abia te tarai ziua prin oras cu 20km/h ce mai pui sa-ti bage si toti luminile in ochi...

Mai degraba pozitiile cred ca merg aici(fara faruri de ceata), alea nu orbesc pe nimeni nu inteleg de ce nu ai avea voie sa le aprinzi, eu am mers cu ele aprinse de multe ori ziua ori si nu m-a oprit nici un politist.

La faza cu frana la semafor, am patit-o eu...eram pe o banda din mijloc unde toate masinile oprisera la semafor, pe banda din stanga si dreapta masinile inca "curgeau" si eu .....am curs mai departe in fundul unei dacii..in fine am pus frana dar tot mi-am spart grila in ditamai spoilerul ala de metal al daciei :D

Nici nu am vazut cand a pus frana (dacie de prin 80), posibil ca si daca avea piciorul pe frana nu vedeam rosul din cauza starii masinii...

Share this post


Link to post
Share on other sites
lautrec
e parerea ta.. pentru majoritatea inseamna un factor de siguranta in plus.. nu ai fost pus in situatii in care ai fi vrut sa aiba cel de pe banda cealalta farurile aprinse probabil

<{POST_SNAPBACK}>

evident ca e parerea mea, doar nu postez parerea altuia.

intr-adevar nu am fost pus in astfel de situatii ziua cu vizibilitate perfecta. si nici nu cred sa fiu vreodata pt ca am un stil de condus, cred eu, suficient de preventiv. in schimb deseori sunt pus in situatia de a ma deranja farurile altora. chiar azi in bruxelles, cei ce stiu orasul pot confirma. are o multime de tunele prin care se tot intra si iese la suprafata. evident ca toti aprind farurile cand coboara in subteran dar unii uita sa le mai stinga afara. dupa ce intri si iesi astfel de cateva ori vezi numai blitzuri. dupa ce ai scapt din oras ultimul lucru ce-l mai doresti e sa mai vina unul in spatele tau ziua cu farurile aprinse, mai ales ca nici nu e prudent sa schimbi pozitia oglinzii. nici nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi sa umble toti asa pe 3-4 benzi pe sens. ti-ar juca ochii in cap mai rau ca la disoteca.

voi ati incervat sa va imaginati un bucuresti plin de faruri apinse ziua? sau soseaua spre ploiesti, pe vizibilitate perfecta si toti cu farurile aprinse? si asa pt variatie si cate unul cu proiectoare?

Edited by lautrec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

nu prea mi-e clar ce intelegi tu prin vizibilitate perfecta... ziua pe timp de vara fara nori la ora 12 la amiaza e perfecta? surpriza sa vezi din cauza stralucirii soarelui pe sosea ce bine ar fi fost daca erau niste faruri ... anyway ai putea sa te duci prin suedia sa vezi acolo toate masinile cu farurile aprinse si reglate corect

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

In suedia sunt cu totul alte conditii atmosferice si geografice: iarna lunga, zile scurte si innorate, ceata e obisnuinta acolo, autobenzi care te indeamna sa o calci.

Ne grabim sa adoptam legile UE, dar infrastructura noastra e la nivelul anilor `60 a Suediei, iar civilizatia... la inceputul secolului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri