Jump to content
Sign in to follow this  
andREI

Faza scurta obligatorie si ziua.

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 members have voted

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Recommended Posts

andREI

Am pornit acest sondaj de la ideea ca Romania se va integra in UE si unele tari din UE au aceasta obligativitate. Eu personal o consider necesara. Am sa va povestesc pe scurt o intamplare pe drum (via Slobozia) catre Marea Neagra: Mergeam pe drum drept, soarele in spate, vizibilitate excelenta. Vedeam in fata la vreo 300-500m (distanta mare) un TIR cu luminile aprinse. La un moment dat si-a stins luminile. M-am intrebat de ce. Dupa vreo alte cateva sute de metri am vazut ca nu si-a stins de fapt luminile ci l-a depasit o dacie cu luminile evident ne-aprinse. Cat de mult poate conta un detaliu asa "minor"...

BTW: Becurile in general consuma circa 50W deci 100W cu totul. Stiind ca un motor de 90CP genereaza maxim 66kW adica 66.000W calculati si voi cam cat consuma din puterea lui (deci si cat afecteaza consumul de carburant) un set de 2 becuri de 50W aprinse. Sigur cand mergem cu 100km/h constant motorul nu genereaza cei 66kW ci o fractie dar tot nu cred ca ceva comparabil cu consumul acestor becuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

Eu merg de aprox. 5 ani cu faza scurta tot timpul aprinsa, si asta dupa o discutie cu cineva din Suedia ( unde este obligatorie ), care mi-a explicat "avantajele", descrise si de andrei mai sus.

E interesant ca unii nu folosesc luminile de intampinare nici macar cand e seara pe motiv ca masina consuma mai mult... daca periclitezi securitatea traficului pt. un consum de ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Eu circul cu faza scurta permanent (nu in Bucuresti). Cand plec din oras aprind farurile pe scurta. Am circulat in strainatate, si am constatat ca este f utila. Adica in Ungaria, Danemarca, Suedia este obligatorie. In Germania este recomandata daca "nu este soare pe cer", adica si cand este innorat. Si ei chiar o folosesc.

Oricum, eu sunt pentru. Am observat ca pe la tara, ma semnalizeaza automobilistii cu farurile ca "uite-l ba si pe bou' asta, si-a uitat luminile aprinse. Da prost mai e."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laurg4

da, este utila pe drumuri si autostrazi.

in oras, cel putin dimineata si seara (amurg-ul este foarte tricky pt. vedere) si in conditii nefavorabile.

m-am confruntat si eu cu situatii cand "economia" romanului putea genera accidente.

farurile aprinse sunt un element din caracteristicile conducerii preventive.

personal pledez pt. obligativitatea acestei masuri poate macar asa romanii nostri economi vor considera ca lumina de la stalpi nu este suficienta in traficul nocturn.

PS. oare e mai scump un bec pe an sau 0.1l/100km decat consecintele unui accident?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

@horgarban: cum spunea si andrei, chiar daca este soare pe cer o sa ai surpriza sa nu iti dai seama ce sens de mers are o masina pe care o vezi in zare.. daca ar avea farurile aprinse ai sti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adici

Votat cu farurile aprinse tot timpul, cel putin in afara localitatii.

De 2 ani de cand am masina eu circul cu faza scurta.

Era sa am vreo 2 experiente nefericite din cauza asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reader

Cand te vede lumea cu farurile aprinse zice ca esti megaloman. Sa nu uitam ca in Ungaria, datorita reliefului, au drumuri drepte, ca-n palma, iar soarele iti joaca feste, apar "pete" pe asfalt, chiar si Fata Morgana. La noi deocamdata nu e cazul.

Mai degraba ar trebui pedepsiti dobitocii care circula cu proiectoarele de ceata aprinse nonstop, iar cei care folosesc stopurile de ceata in alte conditii decat vizibilitate f redusa ar trebui bagati direct la bulau.

Poate deveni obositor sa vezi toate masinile cu faza scurta aprinsa: ganditi-va cand va ajunge din urma o masina (ziua) si are faza scurta aprinsa. Este ca va deranjeaza?

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
litza

PENTRU categoric. Si amenzi mari la cei ce nu folosesc.

Cu dedicatie pt desteptii care nu aprind farurile nici atunci cand ar trebuie. Mai bine o regula sa fie tot timpul aprinse si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

@Sharanel. Pe mine nu ma deranjeaza. Am circulat mult in afara si este utila.Cel putin stii daca celalat vine sau se duce si poti aprecia f bine distanta fata de celalat. Parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79

Eu zic ca este utila doar dimineata la primele ore, seara si pe timpul ploilor neaparat. In occdent numai in cateva tari este obligatorie tot timpul. In Germania, cred ca, in timpul zilei, numai daca ploua este obligatorie - poate ma insel.

Ideea e ca nu ai un consum suplimentar, adica in ideea ca ai uza ceva, sunt gandite sa mearga toate, si mai bine chiar sa mergi cu masina si sa mearga alternatorul sa ai incarcare mai tot timpul :D

Deci, as gasi util nu altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallax

Mi se pare foarte utila, mai ales de cand se vand tot mai mult culorile "camuflate"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jhonny

E greu de argumentat pentru fiecare moment al zilei, daca trebuie sau nu circulat cu faza scurta. Unii da, altii ba !!! :D

Personal, consider ca e mult mai sigur, pentru tine ca conducator auto si pentru cei aflati in masina ta, sa o folosesti, indiferent de ora. Poate ca pe tine nu te ajuta tot timpul, insa te faci vazut de ceilalti, si asta e cel mai important !

Nu o data, ne-am intalnit, in zori sau in amurg, cu masini inchise la culoare, si fara lumini puse in functiune ! :D

Deci, mai bine obligatoriu decat la alegere !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
KLF

Am votat "pentru" deoarece circul cu faza scurta aprinsa tot timpul in afara localitatii si de cateva ori chiar mi-a fost de folos. Este foarte greu sa observi anumite culori de masini daca nu au luminile aprinse, si unele chiar in timpul zilei se confunda cu soseaua. Asa ca ar trebui sa fie obligatoriu pentru toata lumea, fiindca in lipsa unei legi se va merge in continuare pe ideea "nu aprind farurile ca mi se consuma becurile" si "las' ca ma vede ala". :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudutz

Categoric pentru aprinse. Daca acum cativa ani consideram ca cei care merg cu farurile aprinse sunt "jmecheri" care se iau dupa cei din vest, acum nu concep faptul de a merge fara lumini aprinse in orice conditii meteo si la orice ora din zi.

Din pacate, sunt foarte multi soferi care merg inca fara faruri ziua, din considerente numai de ei stiute. Dupa cum spunea si laVW, parca totusi viata valoreaza mult mai mult decat un consum mai ridicat sau faptul ca schimbi becurile mai des.

Cred ca numai obligativitatea prin lege ii poate face pe soferi sa foloseasca luminile din momentul in care pornesc motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Apropo de asta, masinile pt Suedia au o "smecherie". Dupa ce porneste motorul se aprinde si lumina. ca sa nu mai existe probleme.

Si amenzile sunt al naibii de mari daca nu le ai aprinse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

@Sharanel: daca farurile sunt reglate corect nu au de ce sa te deranjeze! problema la noi este ca pe majoritatea nu ii intereseaza acest lucru...

@horgarban: prietenul asta al meu din suedia mi-a zis ca e o chestie tehnica obligatorie sa ii se aprinda farurile la masina odata cu motorul, mi-a zis ca si-a luat masina de altundeva si a trebuit sa mearga la service sa ii "activeze" acest feature...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liviu S.O.2

Am votat pentru! Este utila aprinderea fazei de intalnire, incontestabil. Chiar si cand este soare, in special dimineata si seara, cand soarele este "jos", daca mergi spre el, iti poate juca feste mari. Cu conditia insa ca farurile sa fie reglate bine.

Dar apropo de noul cod rutier: ce prevede la acest capitol?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg
Mai degraba ar trebui pedepsiti dobitocii care circula cu proiectoarele de ceata aprinse nonstop, iar cei care folosesc stopurile de ceata in alte conditii decat vizibilitate f redusa ar trebui bagati direct la bulau.

:mad:

<{POST_SNAPBACK}>

cu ce deranjeaza proiectoarele de ceata ziua? nu am intalnit cazuri deranjante. cat despre stopuri este alta treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stefan_ieu
Apropo de asta, masinile pt Suedia au o "smecherie". Dupa ce  porneste motorul se aprinde si lumina. ca sa nu mai existe probleme.

Si amenzile sunt al naibii de mari daca nu le ai aprinse.

<{POST_SNAPBACK}>

Optiunea se chema "daylight running lights". Sunt destul de multe masini (cam toate de fapt) pe care se poate activa.

cu ce deranjeaza proiectoarele de ceata ziua? nu am intalnit cazuri deranjante. cat despre stopuri este alta treaba.

<{POST_SNAPBACK}>

Ideea e ca in general cei care folosesc proiectoarele aprind si stopul de ceata (care e foarte deranjant - stim cu totii). Cred ca ar trebui amendati cei care-si aprind stopul de ceata pe vreme buna.

Ca sa raspund la intrebare : nu le folosesc pentru ca nu sunt obisnuit. Dar cred ca ar trebui sa-mi fac un obicei din a le folosi, macar in afara orasului. Deh, greu cu obiceiurile vechi (vezi centura in oras ...).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Eu circul cu faza scurta aprinsa cand ies din oras pentru ca esti mult mai bine observat pe drum.

In oras poate ar fi bine sa se mearga cu luminile de pozitie. Chiar daca sar putin de la subiect zic ca ar trebui date niste amenzi la cei care merg cu proiectoare puternice si prost reglate, celor care folosesc stopul de ceata cand nu e necesar dar si celor care stau cu piciorul pe frana la semafor.

Cred ca e o boala sa stai cu piciorul pe frana la semafor... daca as sta si eu, cel din spate cu faza lunga aprinza cu ar fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

faza cu piciorul pe frana la semafor mi se pare cam exagerata, iar pana la amenda mi se pare deplasat. drumurile nu sunt tocmai plane, iar folosirea franei de mana nu este intotdeauna cea mai comoda. daca te deranjeaza stopurile la semafor , exista si autobuzul ca optiune, stai mai sus si nu ai nici un stres.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Cred ca ai inteles gresit... Se sta cu piciorul pe frana cand nu este necesar, ca acum nu's idiot sa fac galagie cand e neaparata nevoie ca masina sa fie ajutata la un semafor din rampa.

Nu vreau sa fiu rautacius, dar ori nu ai inteles ce vreau sa spun ori esti unu' de stau calare pe frana la semafor. Iti doresc sa stai in spatele unei masini cu becuri bune pe frana vreo 3-4 minute la un semafor.

La faza cu autobuzul prefer sa nu iti raspund... multa bafta.

Edited by Mariuz

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg

problema este cu masinile noi cu stopuri puternice, dar aici intervine spiritul civic si o doza de respect, care lipseste de cele mai multe ori.

sunt de acord cu folosirea fazei scurte in timpul zilei, proiectoarelor de ceata (montate din fabrica si reglate corect) si a stopurilor de ceata doar in cazurile pentru care au fost concepute.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mariuz__

Ai zis bine: RESPECT, asa ca hai sa-l respectam si pe cel din spatele nostru. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
stefan_ieu

Mai sus m-am declarat nemultumit de folosirea stopului de ceata. Dar in cazul franei nu sunt de acord cu tine. Si eu ma plang uneori cand stau la stop si ma orbeste cel din fata cu stopurile desi nu e nevoie. Dar macar e static. Pe cand stopul de ceata e deranjat in mers, ceea ce poate duce si la accidente...

In plus de asta :

- unii soferi incepatori sunt instruiti sa stea la stop cu piciorul pe frana ca sa nu uite sa faca asta cand e panta - sincer prefer asa decat sa-mi zgarie unul masina ca nu era atent cand o ia masina din loc

- la cutiile automate cand stai pe loc trebuie sa tii frana usor apasata (daca nu scoti din "Drive").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri