Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

Scopul fazei scurte ziua este exact acela: sa fii vazut. Este o forma de respect pe care o ai fata de ceilalti si o masura de protectie suplimentara.

In tara in care se circula noaptea fara lumini, notiunile de mai sus nu au absolut nici un sens (pentru unii)!

Daca nu e lumina afara :D Intrebarea mea este: daca afara e lumina, care-i problema daca merg cu pozitia aprinsa? E mai bine fara nimic?

Da! Mai bine nimic! Pozitia aprinsa inseamna ca stationezi in trafic! Avaria ca ai o oprire fortata, girofarul ca esti salvare sau politie. Nu-s parerea mea, asa zice legea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

Da! Mai bine nimic! Pozitia aprinsa inseamna ca stationezi in trafic! Avaria ca ai o oprire fortata, girofarul ca esti salvare sau politie. Nu-s parerea mea, asa zice legea...

Iar luminile stinse inseamna ca esti parcat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice tu esti singurul care ai voie sa mergi cu pozitiile ziua, deoarece tu nu ai asa ceva. Tu cind aprinzi pozitiile se aprinde gelozia in ochii celor cu golfuri... care merg cu scurta...

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice tu esti singurul care ai voie sa mergi cu pozitiile ziua

Pai vreau sa vad asta si in decret :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dar in oras ziua cum e indicat sa circulam ?

Mentionez ca in oras si nu numai odata cu venirea serii aprind si proiectoarele din simplul motiv sa vad gropile si guurile de canal mai bine. Sa am o imagine mai clara asupra traictoriei corecte de evitare a acestor "obstacole". Si pe desurpa cand circul in oras cobor farurile de faza lunga in pozitia II asta si pt a nu orbi deloc pe cel din fata, dar si ajuta la o iluminare mai eficienta in fata la o distanta medie, dat fiind faptul ca sunt in oras si este si iluminatul public dar si ca nu este nevoie de distante mari de iluminat (intersectii...)

A fost o perioada cand am incercat fara proiectoare prin oras, si dupa ce am luat cateva capace de canal , care desigur nu erau la nivel si m-au zgaltait un pic, am revenit la proiectoare aprinse. Expilcatia e ca faza scurta nu reuseste sa acopere pe o distanta de 2 -3 m in fata masinii, exact de distanta de care am nevoie eu sa evit , deoarece fiind in oras nu am spatiu mare de manevra (strazi inguste, masini parcate si pe drepata si pe stanga, circulatie din sens contrar...). Deci manevra de ocolire trebuie facuta din scurt si cat mai la limita, adica sa nu ocolesc un canal pe la 1 m de el ,ci sa-l incalec sau sa-l evit la cativa cm.

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca farurile de ceata gauresc ochii celorlalti, fie ele reglate cat de bine. nu degeaba in tarile mai "calde" este interzisa folosirea lor daca nu e ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai inseamna ca am sa recurg la folosirea proiectoarelor numai in conditii de vizibilitate redusa, iar ca sa-mi acopar "setea" de vizibilitate in fata masinii am sa-mi cobor faza scurta la III.

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu fac destul de des drumul Timisoara-Budapesta si am vazut si in Ungaria masini care veneau din sens opus ori cu farurile de ceata aprinse, ori cu farurile dereglate, ori tineau faza lunga (care deranjeaza foarte tare, in special cand esti si obosit) pana in ultimul moment sau cu un singur far functional si cand ma apropiam....oare ce vedeam?....numere de Romania (in 97% din cazuri doar) :P

Suntem un popor unde domneste nesimtirea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am votat: "Da, foarte utila, scade riscul accidentelor" cu mentiunea ca farurile sa fie reglate bine.

Nu am citit tot topicul dar am si eu cateva comentarii:

- proiectoarele doar pe ceata/ploaie, si eventual noaptea cand vreau neaparat sa vad marginea drumului

- lumina de ceata de pe spate doar cand e ceata sau cand ploua foarte tare. Daca nu ploua foarte tare pozitiile de pe spate sunt de ajuns.

- frana la semafor intotdeauna pentru ca:

+ ii arata celui din spate ca masina este oprita

+ iti reduce riscul de a intra in cel din fata daca esti lovit din spate.

Stiu ca in Bucuresti, dat fiind felul cum se circula de cele mai multe ori iti dai seama ca masina este oprita, merita sa ramai cu piciorul pe frana, atata timp cat luminile de la frana nu sunt din cele de tip nou care te bronzeaza.

Si un ultim lucru: nu sunt pentru proiectoare la masinile care nu au setari separate pentru proiectoare fata si lumina de ceata spate (asa cum mi se pare ca sunt Cielo-urile) si care in momentul in care aprind proiectoarele in fata fac "solar" in spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu regret constat ca sunt inca multe masini (soferi mai bine zis) care circula ziua cu proiectoarele de ceata, in loc de faza scurta, fara sa constientizeze ca deranjeaza ...

Si sunt si multe masini VAG in aceasta categorie ... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- frana la semafor intotdeauna pentru ca:

+ ii arata celui din spate ca masina este oprita

+ iti reduce riscul de a intra in cel din fata daca esti lovit din spate.

Stiu ca in Bucuresti, dat fiind felul cum se circula de cele mai multe ori iti dai seama ca masina este oprita, merita sa ramai cu piciorul pe frana, atata timp cat luminile de la frana nu sunt din cele de tip nou care te bronzeaza.

ai dreptate cu restul dar mare grija..daca esti cu picorul pe frana si intra o masina in spatele tau,m din cauza fortei de rezistenta vei avea paguba mai mare. dar decat sa ai si fata si spatele, mai bine spatele masinii mai rau. eu oricum las distanta mai mare intre mine si cel din fata cand ma opresc la semfor si vad ca e aglomeratie. daca e ceva mai strang randul :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este foarte util.Doar ca in afara localitatilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai fi surprins sa vezi ca este f util si in localitate ;) (evident nu vorbesc de seara/noapte/apus/etc. ;) )

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Fara nici un dubiu: scurta este extrem de utila in afara localitatii, zi si noapte (azi pe la 09:00, cu soarele pe cer, fara ceata sau ploaie, era sa intru intr-o Dacie gri care venea dinspre Constanta. Efectiv, din cauza soarelui, era invizibila.)

Farurile de ceata NU te ajuta sa vezi gropile sau canalele mai mult decat o "scurta" bine reglata. Sau, ca sa fiu rau, te ajuta la fel de mult ca si led-urile albastre sau verzi de la stropitorul de parbriz. La fel si lampa suplimentara de ceata, care este extrem de deranjanta cand mergi pe autostrada, de exemplu. La viteze mari este bine sa respecti niste reguli minime de securitate si bun simt, astfel incat ceilalti sa nu poata face confuzii car sunt, de regula, fatale.

Oare de ce e grea romana asta pentru unii: "de ceata" - care se foloseste cand e ceata pe drum, nu in alte parti anatomice ale soferului...

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate cu restul dar mare grija..daca esti cu picorul pe frana si intra o masina in spatele tau, din cauza fortei de rezistenta vei avea paguba mai mare. dar decat sa ai si fata si spatele, mai bine spatele masinii mai rau. eu oricum las distanta mai mare intre mine si cel din fata cand ma opresc la semfor si vad ca e aglomeratie. daca e ceva mai strang randul :P

:P Ei, ... si ce te faci cand esti primul la semafor si in fata ai o trecere de pietoni. Sincer, prefer sa am spatele praf, dar sa nu lovesc nici un pieton. Asta ca un motiv in plus pentru a tine pedala de frana apasata la semafor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ca un motiv in plus pentru a tine pedala de frana apasata la semafor.

Bine zi zis, INSA, datorita fortei fizice tot vei fi proiectat in fata...poate mai putin insa totusi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi pana ieri mergeam si eu cu proiectoarele aprinse(nu de smecherie ci doar de imagine a masinii) insotite de faza scurta, si desi constient cu proba facuta ca ale mele proiectoare NU deranjeaza, promit ca de azi nu le voi mai aprinde decat cand e ceatza sau ploaie torentziala(sunt oarecum puse in aceeasi oala).

in rest :

pro - farurilor cu lumina de intalnire atat ziua cat si noaptea/oras sau inafara, mai ales inafara localitatilor;

total impotriva - becului de ceatza spate, mai ales la cielo-uri care te omoara ziua, nu mai vb de noapte cand trebuie sa-l depasesti pornind de la cel putin 20 m inainte;

pro - franii la semafor(atentie pietonii)

impotriva - circularii zi/noapte lumini de stationare(cand faceam scoala, la prima ora cand am fost obligat din cauza conditiilor atmosferice sa aprind becurile, am aprins pozitia.Mi-am luat una dupa cap - metaforic vb, de la instructor, intrebandu-ma unde si cand am citit eu si in care lege ca se merge cu pozitia aprinsa?)

cam atat am avut de spus, drive safe everyone and watch your lights :offtopic:

Modificat de liviuxp2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine zi zis, INSA, datorita fortei fizice tot vei fi proiectat in fata...poate mai putin insa totusi...

:offtopic: Datorita socului cand esti lovit din spate la semafor iti zboara piciorul de pe frana. Am patit-o. Probabil de aceea in Anglia e obligatoriu la semafor sa tragi frana de mana (cel putin asa am auzit cu cativa ani in urma).

Revening on-topic, faza scurta este foarte utilia permanent in afara localitatilor si in localitati atunci cand ploua. Nu m-ar deranja sa fie obligatorie permanent si in localitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am votat "Da, foarte utila, scade riscul accidentelor" pentru urmatoarele motive:

- masina ta "se vede" in trafic, ajuta colegii de trafic

- o masina care "se vede" risca mai putin sa fie lovita

Sunt contra utilizarii stopurilor de ceata si a proiectoarelor de ceata cand nu este ceata sau conditiile de trafic nu inpun acest lucru (ninge abundet, plua tare, etc...). De asemenea mi se pare foarte util ca atunci cand este ceata foarte densa este recomandat sa mergi si cu avariile pornite. Am venit odata de la Brasov si era ceata foarte densa si toata lumea mergea pe avarie, eu unul pana atunci nu am stiut de acest trick, dar acum il gasesc destul de util.

Din cate imi aduc eu aminte in Canada si State, este obligatoriu sa conduci cu faza scurta fie ca e ziua sau noapte, si pentru acest lucru, masinile de acolo in momentul in care pornesti masina faza scurta deja este aprinsa, cu alte cuvinte nu prea ai cum sa mergi fara faza scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai degraba am vazut folosindu-se in Europa faza scurta decit in State...cert este ca e folositoare. Insa multi care te vad cu farurile pornite cred ca e doar de fite sau mai stiu eu ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-ar deranja sa fie obligatorie permanent si in localitati.

mi s epare cam prea mult exces de zel. ma duc sa iau paine cu farurile aprinse...

am observat unele motociclete care dupa pornirea motorului aprind automat farurile. asta e mai normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-ar deranja sa fie obligatorie faza scurta permanent in localitati pentru ca in momentul in care ploua i-as vedea mult mai bine in oblinzi pe cei din spate si pe cei care vin din fata. Daca oamenii ar intelege sa aprinda faza scurta cand ploua sau cand se insereaza, nu mai spune asta. Nici eu nu aprind faza scurta in localitate cand e vreme buna. Dar decat sa nu aiba oamenii farurile aprinse cand e nevoie, mai bine sa le aiba aprinse permanent. Asta am vrut sa spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
mi s epare cam prea mult exces de zel. ma duc sa iau paine cu farurile aprinse...

am observat unele motociclete care dupa pornirea motorului aprind automat farurile. asta e mai normal.

Nu e numai normal, e si obligatoriu la motociclete sa mearga permanent cu faza scurta aprinsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as merge atat de departe sa zic ca este indispensabila. Dar sunt situatii particulare in care sunt. Votat utila uneori. (asta nu inseamna ca nu tre' sa stai cu farurile aprinse tot timpul - pe faza scurta - ca nu stii cind este acel "uneori")

Utile si in localitate pe strazi inghesuite - intunecate.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe ploaie..da si eu as prefera si in oras. dar asta deja caracterizaza cultura oamenilor care si seara sau pe ploaie merg cu ea stins sau pe pozitii. parca ar plati curentul...

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!