Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

Zorro Classic
crede-ma, deranjeaza!

Hai, mai ice! Cum deranjeaza? Avem noi pitici pe creier! La fel si cu lampa suplimentara de ceata. Inca mai franez cand ma apropiu de un Cielo ca am impresia ca franeaza. Deh, batranetea, rutina. Dar totul este doar in imaginatia noastra!

Proiectoarele, oricat de gandite sunt masinile, sunt gandite sa fie utilizate in anumite conditii de vreme. Nu cred ca producatorii se gandesc ca noi le folosin for fun sau sa vedem gropi in asfalt.

Repet si eu ce spune Ice: deranjeaza. Bineinteles, daca nu vrei sa le vezi, nu deranjeaza...

Dar discutia a luat-o razna. Parca se vorbea de faza scurta... Conduc des pe drumuri lungi si este maare diferenta de apreciere a distantei pana la o masina care are faza scurta aprinsa fata de una care are proiectoarele + pozitia, mai ales daca sunt montate pe bara. Ai impresia ca masina este mult mai departe cand de fapt ea este la 100 m de tine. Iar ca sa-i ajuti pe ceilalti sa te vada si sa aprecieze corect distanta pana la tine este o dovada de respect: fata de altii si fata de viata ta. Asta in eventualitatea in care nu te doresti vedeta la ora 5, pe ProTV si pe topicul dedicat accidentelor...

Reafirm pozitia mea: pentru faza scurta in afara localitatii si contra proiectoare aiurea (cu un accent negativ pe proiectoare + pozitii).

In oras le pot trece cu vederea, dar in afara localitatii mi se par extrem de suparatoare.

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

subscriu la ce zice Zorro, oricat ati incerca sa ma convingeti nu am intalnit masina sa vina din sens opus sau sa-mi stea in oglinda, cu proiectoarele pornite fara sa ma deranjeze, si au fost Passat-uri, Sharan, Zafira, Audi-uri, orice cu proiectoare in bara. Cand imi vine din spate trebuie sa ma dau mai in stanga (cu corpul) ca sa nu se reflecte din oglinda. La intalnire cu proiectoare mi se par mai deranjante si ca o faza lunga. Toate acestea noaptea, ziua recunosc ca se poate trece cu vederea peste acest aspect. Personal nu am sa circul cu proiectoare aprinse (momentan nici nu am :blink:) numai in cazurile necesare: ceata, ploaie, ninsoare.

Modificat de GIZMO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea standard la Golf, da.

dar la Audi, astea mai noi, deranjeaza mult mai putin. am mers in fata lui Alexrosiu si driver_TDI o bucata cu proiectoarele aprinse. ziua. si nu pot spune ca m-au trimits la oftalmolog. dar era si ziua. noaptea e alta problema. oricum, eu nu folosesc decat in cazuri rare, ceata, ploaie deasa, sau noaptea cand sunt singur pe ssosea si merg incet din cazua gropilor.

si eu am mers in fata lui alex pe inserate si ma deranjau destul de mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma se pare ca este in functie de om..pe unii ii deranjeaza pe altii nu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Da. Dupa cum am mai spus (serios) fiecare are piticii lui. Cand piticii sunt comuni pentru mai mult de 50% dintre oameni, devine regula sau lege. Democratie, deh!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema farurilor de ceata nu este ca bat in sus ci ca sunt pentru ceata... ca atare, lupa creeaza o lumina foarte "densa" care este deranjanta chiar daca nu bate direct spre ochi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic:Ma fac eu anarhist!! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vad proiectoarele ca deranjente ci farurile de Logan.Ca sa nu mai zic daca este incarcat si soferul nu regleaza fasciculul de lumina mai jos e teroare. Sincer nu stiu ce aveti cu proiectoarele.pe mine nu m au deranjat niciodata (cel putin nu mi aduc aminte).Ce ma deranjeaza pe mine este ca nimeni nu foloste reglajul farurilor pe inaltime cand masina este incarcata.Asta este cel mai nasol (mai ales la xenon).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Bogdan !

Deci discutiile care apar, se datoreaza si faptului ca se generalizeaza. Daca la un anumit tip de masina e ceva nasol , asta nu inseamna ca si la restul se respecta regula.

Tocmai de asta am afirmat in primul meu post ca am cautat un A6 cu proiectoarele aprinse noaptea sa vad in ce masura ma deranjeaza. Si intr-adevar e ca si cum ar mai fi o faza scurta reglata cu cap.

Mai ales ca si pe timp de ceata le-am lasat aprinse si m-am departat de masina si se vedea clar zona in care batea fascicoulul luminos emis de acestea: in jos la ~2 m in fata masinii.

Faza e ca este posibil ca de la distanta (zeci, sute de metri) lumina data de proiectoare cumulata cu cea de la faza scurta (nu sunt expert in candele si luxi.. ) sa deranjeze. Dar eu nu folosesc proiectoarele la drum intins, ci numai cand merg pe o portiune cu gropi si sunt nevoit sa merg incet (treapta 2 sau 3) pt a vedea trasa ideala.

TazVW: la Xenon se face automat acel reglaj de catre masina(asta daca sistemul xenon este OEM). Daca est pus after-market, intr-adevar reglajul trebuie facut de catre sofer.

Ice_2k: eu nu am lupe la proiectoare. E bec H7 mi se pare cu oglinda in spate si sticla clara in fata.

Modificat de andrein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... dar si celor care stau cu piciorul pe frana la semafor.

Cred ca e o boala sa stai cu piciorul pe frana la semafor... daca as sta si eu, cel din spate cu faza lunga aprinza cu ar fi?

dupa cate stiu nu numai ca nu este de rau sa stai cu piciorul pe frana la semafor , dar este chiar recomandat, indiferent daca esti in panta sau nu.

de ce?

pai cred ca are legatura su securitetea celui din fata in cazul in care esti lovit din spate.

pe langa asta, strazile nu sunt chiar asa de drepte incat sa nu ai nevoie de frana, si e foarte stresant sa te tot uiti in retrovizoare daca mai ai mult pana la cel din spate, sau poate chiar si cel din fata. asta daca nu ai o cutie hidramata.

intradevar, daca nimeresti in spatele la un logan, noaptea, nu este o prea mare placere sa ii "verifici" stopurile, insa este o durere necesara (asa cum sunt si xenoanele). ;)

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat pentru utilizarea fazei de intalnire chiar si ziua, dar sunt total impotriva folosirii fazei lungi si a proiectoarelor de ceata. Nu poate sa ma convinga nimeni ca proiectoarele lui de ceata bat in jos si nu orbesc pe cei din sens opus pentru ca ele, prin dispersorul pe care il au, sunt concepute sa trimita fasciculul de lumina intr-un unghi apropiat de 180 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ele, prin dispersorul pe care il au, sunt concepute sa trimita fasciculul de lumina intr-un unghi apropiat de 180 grade.

Exact din acest motiv ,ele orbesc pe cei aflati la distanta fata de cei care sunt in arpopierea masinii pt ca unghiul de vizibilitate se micsoreaza cu cat esti mai departat de masina cu proiecoarele aprinse.( de ex cum a stat Bogdan_wrc in fata lui Alexrosiu si driver_TDI )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar eu am zis ca era zi, pe ice_2k se pare ca il deranjeaza. oricum eu sunt impotriva farurilor de ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, proiectoarele de ceata montate in spoilerul fata au impactul descris de voi.

La Octi 1 insa ele au fost integrate in far, sunt de dimensiuni mai mici si nici efectul maxim nu-l au, cu becuri originale. Eu le-am schimbat cu unele Philips BlueVision si apoi la revizia de acum o luna am reglat farurile.

Personal, desi le folosesc frecvent, nu am primit "mustrari" sau "faze" de la ceilalti participanti la trafic si de aceea sustin ca nu sunt deranjante. Sper sa nu fiu pus la zid ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

data viitoare cand mergeti ziua cu proiectoare de ceata pe autostrada in germania si va opreste vre-un politist, incercati sa-i aduceti aceleasi argumente; sa vedem ce spune......

valabil si pentru mers cu pozitiile in loc de faza scurta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu suntem in Germania...asa ca nu as avea de ce sa discut cu un politist german! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg cu farurile aprinse permanent, indiferent de ora, chiar si in oras. Am grija sa le spal cand este nevoie ca sa nu orbesc lumea, iar in afara localitatilor aprind si farurile de ceata.

Personal nu m-au deranjat niciodata farurile de ceata corect reglate si de aceea nu consider ca deranjez pe cineva. Descopar insa aici ca exista cazuri cand lumea este incomodata (chiar colegul Ice_2k mi-a facut o reclamatie verbala, caz despre care a amintit si aici) si probabil nu le voi mai folosi.

Sunt constient ca este aproape nesemnificativ aportul de vizibilitate al farurilor de ceata in conditii normale (noaptea); le folosesc mai mult pt efectul "psihologic" - daca vreti - pe care il are aproape oricine cand vede o masina venind din sens opus, cu xenon si proiectoare. Ma gandesc ca poate ii impiedica sa se inscrie intr-o depasire hazardata sau, cel putin, ii ajuta sa vada ca vin (probabil destul de tare :P ).

Ceea ce consider cu adevarat enervant si oarecum o taranie este mersul cu pozitii + faruri de ceata. Pe asta chiar nu o inteleg. Pozitiile sunt pentru stationare, punct. In aceeasi idee am putea zice, fara sa gresim prea mult, ca farurile de ceata sunt pentru ceata, punct.

Morala: faza scurta is good ;) , pozitii si proiectoare sunt bad ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
dupa cate stiu nu numai ca nu este de rau sa stai cu piciorul pe frana la semafor , dar este chiar recomandat, indiferent daca esti in panta sau nu.

de ce?

pai cred ca are legatura su securitetea celui din fata in cazul in care esti lovit din spate.

pe langa asta, strazile nu sunt chiar asa de drepte incat sa nu ai nevoie de frana, si e foarte stresant sa te tot uiti in retrovizoare daca mai ai mult pana la cel din spate, sau poate chiar si cel din fata. asta daca nu ai o cutie hidramata.

intradevar, daca nimeresti in spatele la un logan, noaptea, nu este o prea mare placere sa ii "verifici" stopurile, insa este o durere necesara (asa cum sunt si xenoanele). :icon_idea:

Multumesc!

Citeste si aici: http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...ndpost&p=237649

Daca nu tineam piciorul pe frana loveam o mama cu copilul de mana si alte persoane care se aflau pe trecere. Cu frana apasata si ma impins vreo 30 de cm...

Morala: piciorul pe frana!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, scoatem din calcul proiectoarele de ceata care sunt integrate in far la octavia 1. Alea chiar ca nu deranjeaza pe nimeni dar ajuta mult pentru laterale....

Sa nu-mi spui ca la un serie 5 nu-i frumos sa vezi angel eyes cu proiectoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU. PUNCT.

angel eyes (pe pozitii, poftim, ca sa fiu mai exact ce vreau sa spun) se vad frumos..cand masina sta!!

nu conteaza doar frumusetea..ci si utilitatea...

ca asa..ice ar trebui sa mearga numai pe pozitii!!

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Daca are angel eyes ar fi pacat sa mai foloseasca si proiectoare. Am vazut ieri pe autostrada diferenta: au trecut 2 la interval de 2 minute (aveau peste 200 si le-a orpit la Drajna. dar asta-i alta poveste).

Cel cu scurta + angel eyes arata mai bine. Parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu-mi spui ca la un serie 5 nu-i frumos sa vezi angel eyes cu proiectoare...

Imi place mult mai mult DOAR cu angel eyes aprinse... dar pana una-alta nu frumusetea conteaza aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce consider cu adevarat enervant si oarecum o taranie este mersul cu pozitii + faruri de ceata. Pe asta chiar nu o inteleg. Pozitiile sunt pentru stationare, punct. In aceeasi idee am putea zice, fara sa gresim prea mult, ca farurile de ceata sunt pentru ceata, punct.

Morala: faza scurta is good :icon_idea: , pozitii si proiectoare sunt bad :ceuameni: .

daca ai avea octavia 2(cel putin asta), unde in prima faza trebuie sa aprinzi pozitiile, ce faci?nu ai acum sa aprinzi proiectoarele fara sa aprinzi si pozitiile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oate masinile VAG de productie mai noua trebuie sa aprinzi proiectoarele de ceata DOAR dupa ce aprinzi pozitiile. dar idee e ca trebuie sa ai faza scurta aprinsa si farurile de ceata..doar cand e cazul..si DOAR alaturi de faza scurta. oricum, uneori pe ceata, parca mai bine s evede doar cu pozitiile si cu farurile de ceata. dar..DOAR cand e ceata deasa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
daca ai avea octavia 2(cel putin asta), unde in prima faza trebuie sa aprinzi pozitiile, ce faci?nu ai acum sa aprinzi proiectoarele fara sa aprinzi si pozitiile...

Pai ce sa faci? Rotesti in continuare de buton cam inca vreo 30 de grade si nu-l mai tragi. Simplu. Problema a aparut si la alte tipuri de VAG si inca nu a fost rezolvata.

Pacat ca nemtii nu s-au gandit mai mult: sa nu se aprinda ceata decat cu faza scurta. Scapari, deh!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!