Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

Nu spun gresit!

E parerea ta si o respect. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa respecti parerile altora.

Ca mic detaliu, am votat pozitia 2 in top.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

eu din cate am inteles, matazas crede ca masinile cu lumini aprinse ziu, merg f f repede, si deaia ii e mai greu sa depasesca....si cum spunea el, ca numa masinile care circula cu viteza sa aprinda farurile, aici nu sunt deloc de acord....pai asa vad o masina cu farurile stinse, ma bag, ca dupaia sa vad ca ala venea cu 200, dar saracu a uitat sa aprinda farurile.....

-oricum ar trebui niste legi schimbate...sa marit mult traficul in ultimii ani... si cum mai spunea cineva mai sus, si scoala de soferi nu se face prea bine. la scoala mergi numa ziua cu maxim 50 km/h. si dupaia ia copchilu de 18 ani bmw-u lu tacsu si ii da noapte 200..clar ce se intampla. in ghermania la scoala de soferi te pune sa o calci pana pe la 140, sa te inveti si cu viteza, depasiri,.... eu la examen a trebuit sa merg vreo 20 de metri, si dupaia sa opresc pe dreapta (normal, nu intre masini) si gata. nici o manevra nimic. a durat cam 3-4 minute totul...mi-a parut bine, dar nu prea e bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu spun gresit!

E parerea ta si o respect. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa respecti parerile altora.

Ca mic detaliu, am votat pozitia 2 in top.

ti-o respect..doar ca incercam sa o inteleg..si poate sa ne convigem de ce fiecare are alta parere.. poate ajungem la un consens.. ;)

dar nu mi se pare corect sa mearga cu lumini doar aia care merg tare.. adica doar cei care merg peste limita de viteza, sau cum? pai pe un drum cu serpentine, si cu tot felul de buruieni si copaci pe laterale.. poti sa mergi si cu 50..ca tot e mai bine sa aprinzi luminile.

ideea e ca oricum nu sunt multi care stiu cand e situatia oportuna sa aprinda luminile..si de aceea sa fie tot timpul aprinse. e mai sigur asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am scris cred ci astfel:

Pot fi de acord ca cei care merg cu viteza excesiva sa foloseasca faza de intalnire pe timpul zilei ca semn ca se apropie de tine din sens opus foarte repede; practic avertizare ca ruleaza cu viteza foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci aia..da clar,

dar si cu ceilallti din situatia prezentata de mine cu drumul serpuit..? deci vezi ca sunbt mai multe situatii..asta era ideea...si e de preferabil sa se foloseasca tot timpul, sa nu stai sa iti amintesti de fiecare data... ar fi indicat sau nu sa aprind farurile... poate e doar o serpentian unde dupa tufis nu se vad masini.. 4-5 m, si cineva din fata nu vede asta..si niste faruri aprinse ar ajuta.. sunt multe situatii..

lasand la o parte particularizarile, tara noastra e o tara cu toate formele de releif, si daca la unguri, care e 99% o tara plana s-a adoptat, eu zic ca noua nu are ce sa ne strice!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, si daca uita sa aprinda faru? tu te bagi in depasire in functie de cum are ala din sens opus farurile? si dupaia sincer iti spun ca si eu as aprinde, chit ca merg numa cu 80, da macar stiu ca nu se mai baga nimeni pe contrasens in fata mea..... . nu cu asta nu sunt deloc de acord. nu am incredere in cei din trafic...mai bine astept decat sa ma infig in depasire, ca vad ca vine ala cu farurile stinse, chit ca merge cu 200+

LE: ori toti ori nici unu. nu ati vrea acum daca mergi cu 100, nimic, la 150 faza scurta, la 200 aia lunga la peste 200 si proiectoarele, pe care-i duc masinile la 300, sa-si puna obligatoriu, 4farurui in plus pe capota...

Modificat de horry_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Da, intotdeauna!

Subscriu si eu! Nici nu ma gandesc sa merg cu 130 km/h fara sa fiu SIGUR ca sunt cat mai vizibil. Gandeste-te numai la o masina care se baga in depasire si nu te vede ca vi tare din spate pentru ca ai uitat sa aprinzi luminile sau la una care intra pe autostrada. Nu toti vad asa de bine si nu toate masinile sunt rosii!

Este interesanta teoria celor doi colegi in legatura cu raportul viteza / lumina (sau si mai tare, numar de lumini). Conform regulamentului este bine sa te faci cat mai vizibil in trafic (cu ce exista montat pe masina). Unele dintre luminile montate pe masina au destinatii speciale si se folosesc in anumite imprejurari. Daca se va introduce obligativitatea aprinderii fazei scurte in afara localitatii sper ca politia sa aplice si amenzi.

Imi place ca in tara cu clima bizonica obiceiurile bune (cum este faza cu luminile preluata din vest) produc mici revolte iar obiceiurile dubioase (gen pozitii+proiectoare, leduri albastre, flashuri) sunt preluate fara discutii si te fac un sofer mai bun, mai curat, mai cool!

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Apropos de ce spuneau unii colegi de pe forum ("am proiectoarele reglate"): de unde se pot regla proiectoarele astea? Nu am gasit nici un element de reglare a lor pe VW. Am facut un test sa vad cum bat proiectoarele mele. Disipa foarte multa lumina si in laterale dar si in sus. Am remascat asta si la un Passat nou, al unui vecin. Am aprins proiectoarele in fata unui perete si am constatat ca nu se compara cu farurile ca si focalizare a fasciculului luminos (eu am pe faruri halogen, Passatul are xenon). Probabil ca rostul lor este sa te faca si cat mai vizibil.

Iar legat de vazutul gropilor: niste faruri cu faza scurta reglata corespunzator te ajuta muuult mai mult decat proiectoarele. Intr-adevar, bat si pe laterala, dar mult mai slab decat un far normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata viata mi-am dorit o masina cu proiectoare ;) Mi se pareau asa "cul" incat in sinea mea ii invidiam pe toti cei care aveau asa ceva pe masina ;)

De ceva timp am si eu proiectoare, dar la cum le-am vazut ca bat, si in plus dupa ce am vazut cat de deranjant poate fii pentru cei care imi vin din fata le folosesc doar in situatiile absolut necesare.

In schimb faza scurta a devenit obisnuita si pot sa spun ca e foarte buna.

Am avut un moment pe autostrada soarelui cu un Logan bej-nisipiu pe care l-am vazut doar in ultima clipa tocmai pentru ca nu avea nici o lumina aprinsa si pentru ca avea o culoare foarte apropiata de cea a asfaltului.

Nu e necesar sa ma gandesc cum arat eu pe autostrada cu "sombra gray" si fara lumini :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima poztie votata :(

E necesar rau de tot. De ce ? Nu neaparat ca ziua umbla lumea cu viteza si fara faza scurta aprinsa, insa sint foarte multi care nu inteleg ca luminile de pozitie sint pentru stationare. Macar asa poate le intra in mina sa aprinda faza scurta mereu cind pleaca la drum. E deranjant faptul ca pe inserate sint multi care merg doar cu pozitiile sau chiar fara nimic aprins si o mai si calca... Si nu vezi ! Si ziua sint foarte OK... Ieri am venit de la Iasi si pot sa spun ca am fost senin si soare puternic... Pur si simplu erau unele masini despre care nu puteai spune ca vin tare sau nu. Cred ca luminile aprinse ajuta mult si in cazul acesta. Si nu mai spun de vremea ploioasa cind e posibil sa nu poti folosi o oglinda pentru ca este plina de picaturi de apa si nu vezi nimic in ea... Un far aprins se vede... Am fost n situatii de acest gen si era sa iasa urit.. Noroc ca nu ma bag cu ochii inchisi...

Cit despre proiectoare, ele m-au mai ajutat sa evit citeva persoane foarte atinse de vaporii de alcool de pe marginea drumului... Dar in general evit sa le folosesc prea des, pentru ca deranjeaza destul de mult pe altii... Cred ca bat si in sus putin.

ps: eu sint si pentru bec/leduri separat pentru frina separat de cel de pozitii... Chiar si cu al treia lampa de frina. (care de multe ori e defecta la multe masini)... Nu am reusit niciodata sa inteleg de producatorii auto se incapatineaza sa le puna pe acelasi bec, cind au la dispozitie (90% cel putin) destul spatiu pentru bec separat in blocul de lumini..

ps: cind a fost ultima data cind ati folosit faza lunga im mod constant ? Eu, de vrei 2-3 luni, nu am mai mers deloc cu faza lunga. Mai ca mai am putin si uit cum sa comut pe ea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la 1 septembrie e obligatorie faza scurta (nu ceata sau pozitiile) pe autostrazi si drumuri nationale, in caz contrar amenda... aviz amatorilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut deacord cu faza scurta si ziua!!! m-ar bucura nespus sa se se ia masuri si in ceea ce priveste folosirea stopului de ceata seara sau noaptea atunci cand conditiile atmosferice n-o cer! E absolut inuman!!!!!

Sa le ia permisul :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prefer faza scurta unor lumini de pozitie...de ce masinile din Europa nu sunt ca cele din US care au doar faruri stinse/faruri pornite? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu zic ca e bine sa se circule cu faza scurta aprinsa chiar si ziua (in afara localitatilor mai ales). Sincer sa fiu, in oras nu aprind farurile decat daca este vremea mai inchisa, dar in afara localitatilor intotdeauna.

Cred ca nu degeaba in foarte multe tari din vest este obligatoriu acest lucru.

De asemenea, referitor la farurile de ceata, cred ca nu e cazul daca nu e ceata. Desi, daca sunt bine reglate, nu ar trebui sa fie deranjante nici chiar noaptea. De obicei eu aprind noaptea si farurile de ceata ca sa am o mai buna vizibilitate a gropilor si nu am remarcat sa fie nimeni deranjat, pentru ca ele bat in jos, cativa metri in fata masinii.

Dar, referitor la aceasta, mergeam odata la Belgrad si, bineinteles ca aveam faza scurta aprinsa (fara faruri de ceata). Si am fost oprit de politie pe acest motiv si era sa iau si amenda. Noroc ca era un politai tanar care vorbea si engleza si ne-am inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar iti dau dreptate legat de farurile de ceata. Ca si la mine ..proiectoarele sunt reglate bine si dernajeaza pe ceilalti participanti la trafic.

Ma refer la faptul ca daca nu s-a umblat la ele ... si sunt asa cum au venit din fabrica ele nu dernajeaza.

Eu chiar am mers in fata unui A6 ca al meu care avea proiectoarele aprinse si chiar nu ma deranjau deloc.

Apoi am mai facu un test. Pe vreme fff cetoasa le-am aprins si m-am departat de masina sa le vad exact trasa luminii emitente si bate in josul masinii la 1,5 -2m in fata si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in prima fraza a se citi "Ca si la mine ..proiectoarele sunt reglate bine si NU dernajeaza pe ceilalti participanti la trafic. "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

...iar in a doua faza a se citi: "Ca si la mine ..proiectoarele sunt reglate bine si dupa DUPA PAREREA MEA NU dernajeaza pe ceilalti participanti la trafic. " :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de deranjat nu cred ca deranjeaza proiectoarele de pe masinile gandite bine. nu e normal sa se mearga cu ele aprinse insa pana la urma ar trebui fiecare sa se gandeasca la siguranta lui si a pasagerilor asa ca daca considera necesar cateodata sa le si aprinda. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ZORRO ... am sa te rog sa te uiti atent in proiectoarele aprinse ale unui A6 pe care il intalnesti in trafic .sau Passat (poate or mai fi si altelele ..dar pe acestea le-am vazut cu ochii mei) si ai sa observi ca nu de derajeaza absolut deloc. Ele doar se vad ca alte becuri de faza scurta reglate ff bine !

Intr-adevar nu fac abuz din folosirea lor .dar cand vreau sa evit gropile de pe un traseu cu capcane prefer sa merg cu proiectorele aprinse pt a-mi oferi o vizibilitate imbunatatita asupra carosabilului din imediata apropiere a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proiectoarele nu se regleaza bine sau prost. Vin din fabrica sa bata in sus. Asa e normal. Asta e ideea. Asa ca deranjeaza orice proiector de pe orice masina. Daca il mai prinzi pe o denivelare deja ii trimiti nota de la oftalmolog. :251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu msa fie reglate sa bata in SUS ? Poate ai vrut sa zici in JOS.

Daca sustii ca in SUS .inseamna ca nu stii ce vorbesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proiectoarele mi se par utile noaptea la observarea gropilor!!Sunt pro proiectoare :251:

Eu nu am probleme proiectoarele celorlalti....mai repede sunt incomodat de farurile reglate aiurea care bat in toate directiile numai in jos nu!

Modificat de Havoc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziua circul cu proiectoarele de ceata (cele stock din far, ca urmeaza sa-mi montez unele suplimentare in bara fata) aprinse in afara orasului. Noaptea proiectoarele sunt primele pe care le aprind, apoi urmeaza si faza scurta, daca drumul sau iluminarea o cer. Si nu-mi spuneti ca este deranjant pt cei din sensul opus. Pe langa faptul ca le reglez anual si le-am si testat fiind dintr-o masina din fata, sunt concepute sa bata mai mult in lateral si jos! Cum sa deranjeze atunci? :251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crede-ma, deranjeaza!

alea standard la Golf, da.

dar la Audi, astea mai noi, deranjeaza mult mai putin. am mers in fata lui Alexrosiu si driver_TDI o bucata cu proiectoarele aprinse. ziua. si nu pot spune ca m-au trimits la oftalmolog. dar era si ziua. noaptea e alta problema. oricum, eu nu folosesc decat in cazuri rare, ceata, ploaie deasa, sau noaptea cand sunt singur pe ssosea si merg incet din cazua gropilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!