Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

Daca se va materializa ideea lui Agopteam cred ca multi dintre cei de pe forum vom contrasemna si vom sustine pe toate caile legale promovarea unei propuneri legislative.

Ma mai gandesc si la ideea lui bogdan_wrc de a promova ideea si pe alte forumuri ... catam contacte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

Treziti-va... 200 (doo sute) de persoane au votat cu "DA, UTILA", si voi vreti sa faceti revolutie.

Cand se aduna 200.000 de semnaturi, s-ar putea ca cineva sa ne asculte doleantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as vrea sa te contrazic SHARANEL, dar totusi trebuie sa facem niste corectii cand interpretam rezultatele poll--ului:

- au votat mai putin de 10% din membri forumului;

- ca numar membri forumului sunt doar o parte infima din conducatorii masinilor VAG;

- acestia din urma sunt doar o mica parte din numarul total al conducatorilor auto din Romania.

Sigur ca o ancheta de acest fel se face stiintific plecand de la un esantion reprezentativ ales aleator din masa totala a conducatorilor auto din Romania, iar modul in care se formuleaza intrebarile e totdeauna perfectibil.

Dar nici nu putem trage concluzii negativiste privind acest poll asa cum este el.

Eu il consider chiar mult mai graitor decat ar parea la prima vedere.

Iese in evidenta o opinie clara si majoritara care se incadreaza in trendul dominant mai ales pe piata auto de la noi: constientizarea tot mai frecventa si mai acuta a importantei securitatii active.

Si nu in ultimul rand: cu cat vom discuta mai mult aceasta problema, cu atat vom “converti” mai multi colegi de traffic … in interesul lor dar si al nostru.

Merita … si nu ca sa facem revolutie. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeam niste intamplari de pe pagina precedenta in legatura cu luminile prost reglate si imbecilitatea unor soferi. Nu stiu care e treaba la noi dar in Romania am ajuns la concluzia ca nimeni nu mai respecta regulile.

Eram in Timisoara, trecut de 18, deja intuneric, in spatele meu unul cu un Matiz, sincer nu stiu ce avea aprins dar pur si simplu ma orbea, i-am facut semn pana cand m-am enervat, am tras rapid pe dreapta sa ma depaseasca, am trecut in spatele lui si ca un porc razbunator ce sunt am dat drumul la faza lunga.

O zi dupa, in Arad, o dacie 1310 batrana (scoala) iar la fel ,de data asta sunt 100% ca avea faza lunga (nu era in programul de scoala pt ca era numai o persoana in masina) asa ca am repetat manevra din timisoara, pac in spate click faza lunga si gata.

Totusi eu nu ii inteleg pe cei ce nu isi aprind luminiile macar in afara localitatilor, mai ales acum spre seara cand am vazut pe multi doar cu pozitiile, de parca li se consuma bateria sau cum spunea cineva mai sus trebuie sa plateasca la electrica factura.

Ma intreb daca cei cu masini mai vechi, ce ii vad cu halogene sau xenoane sau cum se mai numesc, au vreo aprobare sau masina e verificata, luminile sunt testate sau doar le cumpara din piata si le monteaza cu vecinu in garajul din fata blocului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram in Timisoara, trecut de 18, deja intuneric, in spatele meu unul cu un Matiz, sincer nu stiu ce avea aprins dar pur si simplu ma orbea, i-am facut semn pana cand m-am enervat, am tras rapid pe dreapta sa ma depaseasca, am trecut in spatele lui si ca un porc razbunator ce sunt am dat drumul la faza lunga.

<{POST_SNAPBACK}>

nu ai facut bine..asa-s matizurile , nu avea omu ce sa faca probabil, forma farului si directia lui face ca faza scurta a matizului sa fie deranjanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luni dimineata a trebuit sa iau un taxi pana la aeroport la ora 4.30am. nu mai e nevoie sa zic ce bezna era... ganditi-va ca taximetristul mergea cu 120km/h pe centura cu luminile STINSE! Mai aprindea faza scurta 1sec, o stingea inapoi. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mai este ca multi nu stiu/nu vor sa regleze luminile in functie de gradul de incarcare al masinilor,folosesc becuri de 90/100w in loc de 55/60w,etc...

Eu sunt clar pentru faza scurta aprinsa si ziua,mai ales ca am vazut atatia soferi mergand pe ceata sau conditii de vizibilitate redusa ori cu farurile stinse,ori numai pe pozitii.Ce ma deranjeaza este ca o mare parte din acesti soferi este reprezentata de cei profesionisti.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A propos de profesionisti:

Veneam in seara asta spre Iasi pe o vreme mizerabila, era aproape intuneric. Bineinteles ca ma plictisisem sa numar masinile fara lumini sau cu pozitii, dar le faceam in general semne aprinzand repetat faza lunga. Majoritatea imi multumeau salutand si ... incetineau :( , iar dintr-o masina a politiei care venea si ea din sens invers chiar in urma a doi astfel de inconstienti am fost ... tot salutat.

No comment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Circul cu luminiile de pozitie tot timpul aprinse (chiar si ziua) dar imediat cum vremea devine usor intunecata aprind faza scurta. Consider ca ar trebui sa fie obligativitate prin lege sa circuli cu faza scurta (ori pozitiile) aprinsa. In nici un caz cu proiectoarele aprinse... care mai mult deranjeaza pe ceilanti participanti. Nu pot intelege motivatiile de genul: '...consumam mai mult si trebuie sa schimb becul mai des...' Un accident e mult mai scump decit un bec... Votez ptr. faza scurta ON tot timpul. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circulatul cu pozitiile aprinse nu este recomandat, uneori putand sa induca impresia ca masina respectiva stationeaza. Pozitiile sunt pentru stationare. Faza scurta -- da. Mai ales in afara localitatilor si intotdeauna cand incepe sa se insereze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ do it

vezi ca nu prea e de acord lumea cu mersul cu pozitiile. citeste tot topicul si ai sa vezi de ce. mai bine faza scurta. oricum decat deloc, mai bine pozitiile, dar e indicat faza scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circulatul cu pozitiile aprinse nu este recomandat, uneori putand sa induca impresia ca masina respectiva stationeaza. Pozitiile sunt pentru stationare.

Niciodata n-am inteles chestia asta... cum poate da impresia ca stationeaza? Vezi niste lumini care se misca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Idem...confirm necesitatea obligativitatii folosirii luminii de drum 24/24 , 7/7 (asta pt cei care circula non/stop..pt restu, doar cat timp circula :huh: )

am votat pentru.... si ca raspuns pt toti taranii care circula chiar si noaptea fara lumini..

Respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU INTELEG cum pot merge oamenii fara lumini noaptea. Eram odata pe A2 mergeam spre Bucuresti, noaptea si am stins de curiozitate farurile (lasand nimic nici macar pozitiile). Am avut un soc! NU SE VEDEA NIMIC. Le-am reaprins instant. Ce o fi in capul idiotilor astora fara nici macar pozitii noaptea?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata n-am inteles chestia asta... cum poate da impresia ca stationeaza? Vezi niste lumini care se misca...

Cand vezi doo beculete la 300m distanta nu intotdeauna iti poti da seama daca masina aceea circula cu 40km/h sau stationeaza.

E valabil si invers, nu ati patit niciodata sa vedeti ca "vine" din fata o masina cu faza lunga, si oricate flashuri ii dati, nu schimba faza? Si cand ajungi langa el, observi ca e un dobitoc oprit pe dreapta, si vorbeste cu vreun tzaran langa masina?

Pozitiile sunt pt stationare.

Sunt (oarecum) de acord cu obligativitatea folosirii fazei scurte nonstop, dar NUMAI in afara localitatilor. De asemenea, "smecherii" care circula cu pozitii+proiectoare sa fie bagati automat la parnaie, iar la recidiva sa fie condamnati la temnita grea & munca silnica.

Hough!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu SHARANEL. Oare ce merita in plus aia care au si becuri albastre la pozitii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un CD cu manele si mileuri in masina! Din pacate vad des si pe masini mai elegante. Ieri am vazut pe Vacaresti un Passat inchis la culoare cu chestii albastre + ceata. Pacat de masina, ca soferul... (ar fi bine sa fie pe forum, sa vada ce parere au altii despre idiotzeniile alea albastre)!

Banuiesc ca nu sunt legale luminile albastre. Si atunci iarasi imi pun intrebarea: oare nu-i vede nimeni? Politia ar scoate mult mai multi bani din chestii din-astea: mers fara faza de intalnire noaptea, faruri nereglate sau becuri arse, lipsa lampi frana pe spate (era sa-l fac bucati pe unul cu un papuc care nu avea lumini de frana pe spate si cobora cu viteza pe la Cotroceni. mai bine zis ma faceam eu bucati)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei care au calcat in scuipat de smecher si merg cu pozitiile si proiectoarele aprinse, eventual pentru efect mai au ceva beculete in culoarea albastra/verde/rosie & stroboscoape sa si le bage in f**d si sa se conecteze la 220V, poate au sansa unica de a deveni "brad de craciun".

Modificat de black_shadow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexrosiu si @bogdan_wrc ... cred ca ave-ti dreptate...

Imi voi schimbe atitudinea si voi trece de la lumini de pozitie (care pot fi confundate cu o masine care stationeaza ) la faza scurta :) .

No problem. Respect. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul e ca si eu am un cui impotriva celor care circula doar cu pozitiile aprinse, nu conteaza ora. Mai ales ca in regulamentul de aplicare se specifica destul de clar ca pozitiile se folosesc doar in stationare. Cel mai revoltat am fost intr-o zi cu ceata, cand pur si simplu cei cu pozitiile erau la fel de invizibili ca cei fara lumini. Mi-a fost frica sa fac depasiri o bucata buna de drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata n-am inteles chestia asta... cum poate da impresia ca stationeaza? Vezi niste lumini care se misca...

E simplu. In codul rutier se defineste clar: luminile de pozitie sunt doar pt stationare. Daca masina se pune in miscare este obligata sa aiba faza de intalnire pornita.

Deci cei care merg pe strada cu luminile de pozitie comit o contraventie si pot fi amendati de politai.

Prin aceasta definitie clara in codul rutier un conducator auto deduce ca o masina care are aprinse doar pozitiile stationeaza (conform codului rutier).

Edit: si aspectul asta l-am mai spus pe topicul asta mai sus.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa faptul ca luminile de pozitie pot induce in eroare - automobilul in cauza stationeaza/nu stationeaza, mai exista un dezavantaj major. Daca lumina ambienta are un nivel scazut, la intersectiile fara vizibilitate sau cu vizibilitate ingreunata de tufe, pomi, masini parcate etc., te-ar ajuta mult sa vezi niste fascicule luminoase, chiar si prost focalizate, care sa indice apropierea cuiva :o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E simplu. In codul rutier se defineste clar: luminile de pozitie sunt doar pt stationare. Daca masina se pune in miscare este obligata sa aiba faza de intalnire pornita.

Daca nu e lumina afara :o Intrebarea mea este: daca afara e lumina, care-i problema daca merg cu pozitia aprinsa? E mai bine fara nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat PENTRU!

Majoritatea timpului am condus in Israel pentru cativa ani si acolo este lege sa aprinzi fata scurta si ziua in perioada toamna-iarna pana vine primavara.

Era o vorba, care traduza motamo zice: "sa vezi dar sa si fii vazut"

Deci usor de inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!