Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

.......

iar civilizatia... la inceputul secolului.

Pai este normal. Suntem la inceputul secolului. 2005 este al 5-lea an din secolul actual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

:o ai dreptate, m-ai prins aici :o

credeam ca se intelege ca vorbesc de anul 1960, si despre inceputul secolului XX.

mea pulpa :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

@sharanel Mi s-a ars un far de ceata, deci nu mai merg cu proiectoarele aprinse ca se vede urat. :banghead: Dar asta pana mi le schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam OT, dar spun:

In Ungaria, daca mergeti cu proiectoarele si stopurile de ceata aprinse fara motiv (adica nu e ceata afara), se primeste un pic de amenda. Si nu chiar mica.

<{POST_SNAPBACK}>

sorry dar e un pic gresit ceea ce ai afirmat. la intrarea in ungaria este un indicator MARE pe care scrie ca PE TERITORIUL COMUNITATII EUROPENE FOLOSIREA CENTURII DE SIGURANTA SI A LUMINILOR ESTE OBLIGATORIE. de asemenea la intrarea in Austria, Germania, si Italia scrie la fel.

regula imi pare buna avand in vedere ca, in unele zile, in functie de culoarea soselei si a masinilor, sunt masini pe care aproape ca nu le observi daca esti obosit sau daca soseaua face acel efect de fata-morgana...

ptr faza cu proiectoarele... hmm... ziua nu stiu daca sunt necesare, dar noaptea, mi-au dezvaluit multe din "secretele" drumurilor (gropi, damburi, etc) care la lumina farurilor nu apareau. dar la mine proiectoarele bateau in jos si spre laterale (au si ele reglaje).

Modificat de demon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu ai voie sa le folosesti decat pe ceata. Ca le-ai folosit tu nu inseamna ca este si voie. Despre efectele benefice folosirii proiectoarelor de ceata nu e locul aici. Prima data cand am iesit cu masina in Germania, si eu le foloseam noaptea, pana m-a vazut o cunostinta de-a mea si mi-a spus f serios sa nu le folosesc decat pe ceata, ca altfel iau amenda maricica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu ai voie sa le folosesti decat pe ceata. Ca le-ai folosit tu nu inseamna ca este si voie. Despre efectele benefice folosirii proiectoarelor de ceata nu e locul aici. Prima data cand am iesit cu masina in Germania, si eu le foloseam noaptea, pana m-a vazut o cunostinta de-a mea si mi-a spus f serios sa nu le folosesc decat pe ceata, ca altfel iau amenda maricica.

<{POST_SNAPBACK}>

legislatia rutiera din germania n-am citit-o, dar iti pot spune ca am facut pe teritoriul UE aproape 200.000km. la toate controalele de care am avut parte in germania, nici unul din politisti nu a comentat nimic despre proiectoare. se poate si ce spui tu, avand in vedere ca majoritatea controalelor au fost pe autostrada. dar am vazut si in orase multi cu proiectoarele aprinse. pana nu vedem regulamentul doar speculam pe tema asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric sunt pentru faza scurta aprinsa in timpul zilei....micsoreaza riscul accidentelor.

AM vazut ca s-a votat si pentru "nu" ,dar nimeni din categ asta nu a spus nimik...

Ce ma deranjeaza cel mai mult si cred ca ar trebui amendati sunt cei care isi pun proiectoare after-market,gen turcia sau china (de fapt nu amendat ,ci cu talonul luat) ,pentru ca tot aceia circula noaptea cu priectoarele aprinse si faza scurta stinsa,bineinteles cu 2-3 km/h,ca asa da bine...

Mai sunt proiectoarele de dacii facute pana-n '98,inclusiv care cam orbesc si daca mai e cineva in spate deja e prea mult.Multi nu se gandesc ca daca ai mai multi pasageri in masina si aprinzi proietoarele ii orbesti pe ceilalti colegi de trafic pt ca accestea nu se regleaza pe inaltime..dar ce sa ceri unuia care-si pune becuri de 100/110 w per masina si merge cu farurile la max cu 5 pasageri si bagajele aferente.... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa stiu de ce folositi proiectoarele de ceata atunci cand nu e ceata? Mai rau, de ce folositi proiectoarele de ceata in loc de faza scurta??? Nu va dati seama cat este de deranjant, si in plus ilegal???

Stiti si voi ca nu vezi absolut nimic daca mergi doar cu proiectoarele, si stiti cat de mult deranjeaza pe cei care va intersecteaza. Voua va place cand din fata vine cate un ... sofer cu farurile de ceata aprinse???

Daca vreti sa fiti mai bine vazuti, circulati cu faza scurta. Se vede mult mai bine, nu deranjeaza pe nimeni (mai ales daca aveti bun simt si le setati din interior sa bata in jos), si este legal. Stiu ca nu este ilegal -din pacate- sa circuli SI cu proiectoarele, dar este interzis sa pui masina in miscare DOAR cu proiectoarele. Ceea ce putini stiu si nici politia nu se leaga.

Fac crize cand vad ca circula cate unu doar cu pozitiile si cu proiectoarele. Doar asa, pt ca are impresia ca ii sta bine. Ce conteaza ca nu vede absolut nimica, ce conteaza ca e deranjant. Oricum nu ii pasa de altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa stiu de ce folositi proiectoarele de ceata atunci cand nu e ceata? Mai rau, de ce folositi proiectoarele de ceata in loc de faza scurta??? Nu va dati seama cat este de deranjant, si in plus ilegal???

Stiti si voi ca nu vezi absolut nimic daca mergi doar cu proiectoarele, si stiti cat de mult deranjeaza pe cei care va intersecteaza. Voua va place cand din fata vine cate un ... sofer cu farurile de ceata aprinse???

Daca vreti sa fiti mai bine vazuti, circulati cu faza scurta. Se vede mult mai bine, nu deranjeaza pe nimeni (mai ales daca aveti bun simt si le setati din interior sa bata in jos), si este legal. Stiu ca nu este ilegal -din pacate- sa circuli SI cu proiectoarele, dar este interzis sa pui masina in miscare DOAR cu proiectoarele. Ceea ce putini stiu si nici politia nu se leaga.

Fac crize cand vad ca circula cate unu doar cu pozitiile si cu proiectoarele. Doar asa, pt ca are impresia ca ii sta bine. Ce conteaza ca nu vede absolut nimica, ce conteaza ca e deranjant. Oricum nu ii pasa de altii.

<{POST_SNAPBACK}>

Si ce-i mai rau ca astia care merg numai cu proiectoarele aprinse noaptea (in general) sunt posesori de dacii....si mai asculta si manele.... :)

Folosirea fazei scurte este absolut necesara,mai ales ca la noi se intampla f multe accidente din neatentie si multe altele.Oricum aici o faza scurta aprinsa se intelege gresit de genul:"ala e smecher" sau altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric sunt pt faza scurta si ziua... riscul accidentelor scade. Sincer in oras nu prea o folosesc(desi ar trebui si sunt pentru) decat cand ploua sau e innorat. Cel putin pe ploaie cred ca ar trebui sa fie obligatoriu. IN afara orasului intotdeauna merg cu faza scurta pt a fi observat mai bine si mai repede de ceilalti soferi, mai ales ca imi cam place viteza si o tin numai in depasiri :unsure: .

In privinta proiectoarelor in timpul zilei, parerea mea, sunt inutile si de figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proiectoarele de ceata se folosesc NUMAI pe ceata! Punct! La fel cum avaria se foloseste numai pentru a semanaliza ca ai o problema, nu ca sa-ti lasi masina in mijlocul strazii ca sa-ti iei ziarul...

Eu as baga amenzi ca in alte state (mai civilizate ca al nostru)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri, pe ploaie, am gasit un argument excelent in favoarea utilizarii luminilor de intalnire pe timpul zilei: geamurile laterale si oglinzile pline de picaturi de ploaie - asigurarea la schimbarea benzii de circulatie, in special spre dreapta e foarte dificila daca cel din spate de pe banda pe care vrei sa te inscrii nu are lumini aprinse; riscul de a-l lovi creste mult. In concluzie: aprinzi farurile=esti vazut =>ai mai putine sanse sa fii lovit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ploaie toata lumea cred e de acord cu folosirea farurilor. Problema e daca sa le folosim si in rest.

Eu sunt pentru. Vizibilitate mai buna => orice element de siguranta suplimentar e binevenit. N-are rost sa detaliez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ploaie toata lumea cred e de acord cu folosirea farurilor. Problema e daca sa le folosim si in rest.

Eu sunt pentru. Vizibilitate mai buna => orice element de siguranta suplimentar e binevenit. N-are rost sa detaliez.

<{POST_SNAPBACK}>

Problema e ca nu toata lumea foloseste farurile cand ploua. Asa ca obligativitatea de a le avea tot timpul aprinse ar elimina acest impediment.

La fel e si cu folosirea farurilor cand se lasa seara: unii le pornesc altii nu. Am vazut destule masini pe inserat care nu aveau farurile pornite(afara din localitate, momentul ala nasol in care tu ca sofer nu vezi mai bine daca ai farurile pornite, dar ii vezi bine pe cei care le au pornite).

Asa ca daca se introduce obligativitatea folosirii farurilor legea ar trebui sa spuna ca se folosesc tot timpul pe orice tip de drum, chiar daca in localitate sunt 100% utile pe ploaie, ceata,etc.

Numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat, apropo de ce zice adici, ca multi folosesc seara si pe ploaie numai farurile de ceata combinate cu pozitia sau, si mai grav, numai pozitia.

Parca in regulament zice clar ca pe ploaie se utilizeaza faza scurta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat, apropo de ce zice adici, ca multi folosesc seara si pe ploaie numai farurile de ceata combinate cu pozitia sau, si mai grav, numai pozitia.

<{POST_SNAPBACK}>

Spune-mi cu ce incomodeaza pozitia ? chiar nu inteleg, cand e vreme asa putina ceata, si nu imi vine sa bag farurile in ochi la altii cu faza scurta, iar faruri de ceata nu am, prefer sa aprind pozitia sau sa fiu intampinat cu pozitia nu cu 100 de faruri prost aliniate sau chiar si bine alinate, dar pe strazi denivelate tot iti intra in ochi faza scurta. Chiar e foarte deranjant in oras sa-i vezi pe toti cu faza scurta. Adevarat cand e foarte ceatza si ploie puternica e folositor, dar cand doar picura si e putina ceata mi se pare deplasat.

Deci sa-mi explicati si mie ce e rau in pozitie aprinsa cand nu e vreme de faza scurta de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Deci sa-mi explicati si mie ce e rau in pozitie aprinsa cand nu e vreme de faza scurta de exemplu.

<{POST_SNAPBACK}>

Legislatia in vigoare in acest moment prevede foarte clar ca in stationare se folosesc luminile de pozitie iar in mers faza de intalnire sau de drum, dupa caz, iar in conditii speciale se adauga proiectoarele de ceata si stopul de ceata.

Pericolul de a circula cu pozitiile este ca se deruteaza ceilalti soferi, care vor fi surprinsi sa vada ca masina pe care ei o credeau stationata... se misca :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legislatia in vigoare in acest moment prevede foarte clar ca in stationare se folosesc luminile de pozitie iar in mers faza de intalnire sau de drum, dupa caz, iar in conditii speciale se adauga proiectoarele de ceata si stopul de ceata.

Pericolul de a circula cu pozitiile este ca se deruteaza ceilalti soferi, care vor fi surprinsi sa vada ca masina pe care ei o credeau stationata... se misca :beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

Pentru ca e ilegal, de exemplu... Si, cum spunea si D77, ii deruteaza pe ceilalti.

Reiau o idee spusa de N ori pe topik: hai sa utilizam semnalele masinii in scopul pentru care au fost create: lumini ceata - pe ceata, avariile - cand ai probleme (reale, nu cu "mansarda"), luminile de pozitie (sau stationare) - cand stationezi... si lista continua...

Chestia cu faruri prost aliniate: e vina politiei romane ca nu da amenzi sa te usture portofelul rau de tot... Aceiasi remarca si pentru becuri arse si asa mai departe: e o obligatie morala si un semn de respect fata de ceilalti soferi sa ai la tine becuri "de rezerva", sa-ti reglezi farurile, sa semnalizezi partenerului de trafic ce ai de gand sa faci, sa circuli pe banda 1 si sa depasesti pe a doua... si lista, iarasi, continua...

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa vada ca masina pe care ei o credeau stationata... se misca :beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

:cheers: inteleg, dar ...e nasol ca uite in oras farurile de la O2 sunt foarte puternice si mari, si faza scurta chiar daca o pun sa bata in jos cred ca ii incurc pe ceilalti, la vreun damb, groapa, deal, etc.

Ma gandeam macar cu pozitia mai ma vad de la distanta fara sa-i orbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ raz.ro: Fara grija, atat timp cat esti pe latura "safe" - adica circuli cu faza corespunzatoare si ai reglajele corecte - don't worry! O faza de intalnire sanatoasa nu are de ce sa deranjeze. Mult mai mult deranjeaza luminite abastre/rosii/verzi montate in fata de unii "specialisti in tuning", ca nu mai stii ce e... locomotiva, avion, vapor... :beerchug:

Problema cu gropile e deranjanta pentru toti si ziua si (mai ales) noaptea sau in conditii de vizibilitate redusa. Vorbind de Tm, ca tot suntem concitadini :cheers:, am uneori impresia ca am ajuns in N'Gore cu capitala la M'Babare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat a doua optiune, cu convingerea ca adevarul nu se afla 100% in nici una din tabere (vorbesc strict de obligativitatea circulatiei cu faza scurta aprinsa permanent).

Probabil ca unii stiu, dar nu toti, de acest site. Nu spun ca au dreptate, dar cel putin unele din argumentele lor mi se par pertinente. Ideal ar fi ca fiecare sofer sa judece singur si sa-si dea seama cand e bine sa aprinda farurile si cand nu; de exemplu, daca circuli cu o masina neagra prin desert nu cred ca devii mai vizibil cu farurile aprinse, dar un alt sofer va aprecia mai greu distanta pana la tine si viteza ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am votat prima varianta, intotdeauna cand am circulat in afara orasului am mers cu faza scurta, mie mi se pare mult mai usor sa vezi o masina (mai ales inainte de depasiri vezi mult mai bine masinile ce vin din sens opus). Cateodata si in oras in timpul zilei le-am folosit (aici zic ca sunt bune mai ales daca te uiti in spate si vezi o masina iar cand o vezi cu farurile aprinse stii sigur ca merge nu sta pe loc). Ce ma enerveaza pe mine (chiar azi in arad cand veneam de la selgros am observat) unu cu dacia cu faza lunga in spatele meu, toata lumina se reflecta in oglinda si ma orbea, am facut semn cu avarile, dar el ce face, le stinge o secunda si le aprinde iar), apoi scap de asta, altul in spate tot cu dacie si proiectoare nu puternice ci foarte puternice si doar cu pozitiile aprinse. Si am mai vazut pe multi ce circula cu proiectoarele aprinse, in fine, ar trebui cineva sa le bage o lampa in ochi sa vada ce bine e sa mergi asa, poate atunci se vor invata minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ma enerveaza pe mine (chiar azi in arad cand veneam de la selgros am observat) unu cu dacia cu faza lunga in spatele meu, toata lumina se reflecta in oglinda si ma orbea, am facut semn cu avarile, dar el ce face, le stinge o secunda si le aprinde iar), apoi scap de asta, altul in spate tot cu dacie si proiectoare nu puternice ci foarte puternice si doar cu pozitiile aprinse. Si am mai vazut pe multi ce circula cu proiectoarele aprinse, in fine, ar trebui cineva sa le bage o lampa in ochi sa vada ce bine e sa mergi asa, poate atunci se vor invata minte.

<{POST_SNAPBACK}>

Baiatul ala avea o problema des intalnita la daciotzi: li se arde "scurta" si merg pe "lunga". Am patit-o si eu vineri, pe Predeal. Este foarte deranjant pe serpentine sa te "arda" unul in ceafa cu lunga lui. L-am semnalizat scurt, tipul a stins lunga si a ramas pe "scurta" doar pe farul din dreapta, si ala reglat aiurea.

:P In schimb m-a chinuit un confrate cu Golf 4 Variant care cara ceva greu si-mi baga si proiectoarele de ceata si scurta direct in oglinzi. Oare G4 n are reglajul farurilor?

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!