Jump to content

VAG in cadere libera ?


soila
 Share

Postare recomandată

@divinewind, Am avut 2 masini tot timpul. A mea A4 2.5 si a sotiei A3 1.6 MPI. Acum Am A5 si A3 2.0 TFSI. A4 l-am luat la 85 de mii si l-am tinut pana la 250 de mii. Crede-ma cand iti spun ca A4 B7 2.5 TDI este o masina in care nu bagi bani de nici un fel. A3 1.6 MPI al sotiei l-am cumparat la 12 mii si l-am vandut la 30 de mii. A facut 18 mii de km in 3 ani, dar a avut reviziile la zi. Apoi l-a vandut pe un A3 mai nou dar 2.0 TFSI care a vrut ea sa il modifice la maxim. Am bagat bani in ea dar doar in piese pt upgrade. Revizii motor si DSG la zi. De A5 Sportback al meu nu are rost sa vorbim. L-am luat la 9 mii de km de la un dealer Audi din Germania unde lucreaza un prieten. Acum are 65 de mii , revizii la zi (motor, cutia S-Tronic si diferential Torsen 3).

Prima mea masina VAG a fost un Passat B5.5 din 2001 Tiptronic. Nu am avut probleme grave cu el. Doar EGR crapat si pe la 200 de mii cand cutia a dat semne de boala (nu stiam ca se face revizie la cutie si nu am facut niciodata) am vandut-o. La Pasast era regula sa schimba capete de bara, bascule, bucse, suruburi, tampoane motor ori la 6 luni ori la maxim 1 an.

Nu ma ocup cu masini, nu am service auto, consider ca am avut parte de masini bune pana acum. Te-ai uitat pe profilul meu... vezi ca judeci si tragi concluzii fara sa cunosti ?

Bogmotorsport, niciodata nu au fost masini care dupa 20 de ani de folosinta sa arate ca si cand ar avea 2 ani. Nu mai visa. O masina de 20 arata ca una de 2 doar daca nu se merge cu ea si se tine in garaj cu husa pe ea sau in vitrina cum fac bogatii pe afara (chiar si Tiriac sau Nastase la noi sau chiar alti milionari de la noi). Asa si eu bag A5 la hibernat si peste 20 de ani va arata ca in ziua de azi.

Modificat de Kostas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SOLAR

    27

  • GABIVVX

    27

  • soila

    23

  • bogmotorsport

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kostas-Poate era mai bine sa zic ca o masina model nou la 200.000km nu va arata si nu va merge la fel de bine ca una fabricata acum 20 de ani daca ar avea aceeasi km...

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana una alta, trebuie sa ne adaptam. Cati in ziua de azi chiar vor o masina care sa ii tina 20 de ani? Nu prea multi, spre deloc :)). In anii '80-'90 era alta poveste. Clientii si-au modificat si ei preferintele, dupa cum si producatorii si-au modifcat standardele.

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George Mihail, bine spus. Acum majoritatea schimba masina dupa 5-6 ani. De ce rezistau inainte ? Motoarele erau simple. Fara tehnologie prea multa,fara electronica prea multa. De noxe nici nu ma vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tarile mai putin dezvoltate trebuie sa se adapteze si sa tina pasul cu cele dezvoltate intr-o oarecare masura...Pana una alta nu te obliga nimeni sa cumperi o masina iar daca o cumperi stii ce riscuri iti asumi...Pentru o tara ca Romania marea majoritate isi permite o masina low cost deoarece si salariile sunt "low cost"...Neamtului daca i se strica VW-ul merge in service si-l repara la noi poate stai cu ea cateva luni pe dreapta pana primesti salariul ca sa o repari sau tragi de ea pana pica si zici:l-as ca mai merge...Masina aia e facuta pentru o anumita piata insa noi credem ca tot ce apare nou ne si permitem iar cand se strica batem pe la usi sa ne imprumutam pana-n gat ca ni s-au stricat cazanele...Daca suferim de fudulie ca sa nu zic altfel,ne luam masina ca ne place si facem imprumutri peste imprumuturi ca doar toti smecherii au din aia si vreau si eu sa ma dau mare...Altul care e constient de riscuri si totodata de faptul ca atat isi permite isi ia o masina in fuctie de salariul pe care il are...Nemtii traiesc la un alt standard,romanii la altul...pentru noi daca au picat 2 senzori e un salariu(o luna de munca),pentru ei este doar o zi in plus la munca...

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si la noi oamenicare traiesc la nivelul celor din Germania dar din pacate sunt prea putini ca sa ii punem la socoteala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus-o direct dar se subintelege...sunt prea putini care traiesc la standardele unei tari dezvoltate insa toti isi doresc sa aiba la fel ca cei de acolo iar daca le pica o piesa e catastrofa ca iar trebuie sa faca credit la banca insa au uitat in primul rand ca au facut un imprumut sa si-o cumpare si ca au un salariu de 200-300 de euro pe cand acolo vorbesti de 10 ori mai mult si automat pentru noi e un dezastru iar ei reusesc sa treaca cu vederea...Legat de noua electronica pusa pe masini nu cred ca este un dezastru si ca din cauza aia au probleme masinile...Ca in mod voit se defecteaza repede aia este altceva...Tehnologie este cu duiumul...Doar nu de ieri de azi se fabrica masini si nici parti electronice...ideea este sa le produca la costuri cat mai mici si sa se strice cat mai repede dar sa nu bata la ochi si sa faci oarecum clientul multumit sa mai ia si data viitoare un produs de la firma ta...Toti vor sa se imbogateasca!!!

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se poate pune si altfel.In Germania se face service ca la carte,si TUV ca la carte.Daca ai probleme cu masina si se constata ca tie ti-a cazut cutia pt ca la service nu au schimbat ulei la vremea lui...e nasol pt service respectiv.Daca faci un accident si se constata ca TUF a fost luat necorespunzator..e caz de puscarie pt inginerul care ti-a dat TUV-ul.TUV=I.T.P.Am asistat la un TUV cand eram pusti,am locuit in Germania o perioada.E REVIZIE NENE.La noi se stie cum se fac service si I.T.P.Alt aspect...multe masini pleaca din vest pt ca se stie,au un numar mare de km si se considera ca nu mai merita sa bage bani in ele.Km multi incep sa apara problemele majore cu cat masina e mai sofisticata.Alt aspect..multi din noi nu stim cu certitudine cati km au masiniile noastre si gandim;plm..ma lasat ambreajul la 100.000km..si cand colo masina are 250.000.In alta ordine de ideei..calitatea drumurilor ..carburantul si reparatiile din romania.Oricum sunt de acord in mare masura cu majoritatea din ceei care au postat.Calitatea masinilor scade pe an ce trece.Sunt din ce in ce ma complicate si mai greu de intretinut.Nu se mai compara cu masinile care se faceau acum ani de zile..pe care le reparai cu un patent si o surubelnita.Adevarat..acum o masina de clasa buna iti ofera aproape totul..te scarpina si in c..cand te mananca,dar stau si ma intreb cat de eficiente si ce durata de viata o sa aiba toata electroncia de pe o astfel de masina.Daca ati remarcat cele mai multe probleme din punct de vedere al motorului sunt de ordin electronic electric;senzorul ala,egr,injectoare siemens,bobine aprindere,soft prost la 1.2 litri..etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand cumperi o masina iti trebuie plan pe termen lung. Mai mult daca iti cumperi una 2nd hand, unde nema garantie, chiar daca are fiabilitatea ridicata in slavi, tot trebuie bani pusi deoparte, just in case. La o masina noua, exista garantia care acopera multe componente scumpe ale masinii. Chiar si o masina noua poate avea defecte ascunse, mai ales acum cu scaderea calitatii, dar multe din ele, daca sunt cu adevarat grave, ies la iveala in perioada de garantie, la cele sh e si mai mare riscul. am ajuns deja off-topic.In Germania este cu totul alta mentalitate, incepand de la sofer pana la mecanic, incepand de la drumuri pana la carburantul folosit.

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si gandeste-te ca masina asta care zici ca o iei de noua are defecte ascunse si e mai de slaba calitate cum va proceda viitorul proprietar la achizitionarea ei?va sta pe ganduri sa o ia fiind constient ca nu se mai fabrica ca acum 10-15 ani sau va lua una noua...neincrederea in produse va aduce la ceva de unica folosita intr-o oarecare masura permitandu-si toata lumea un lucru nou si fiind constient ca in cativa ani va trebuit schimbat cu unul nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kostas din pacate nu am cum sa gasesc niste principii dupa care sa aleg o masina fiabila dar cu timpul am inteles ca trebuie sa aiba o capacitate cilindrica macar medie. Si eu admir un A4 luat din Germnia care avea 270k de km la momentul cumpararii iar acuma dupa un an jumate de Romania nu are nici o eroare la motor. Totusi trebuie schimbata volant si bucseraia. Deci daca tu imi vb de masini care au costat 10k sau 15k de euro si le-au fost schimbate la termen absolut tot e foarte posibil ca rare masini sa nu aiba nevoie de nimic daca ai si mult noroc. Deci, dupa cum spuneam, conteaza si capacitatea si banii care au fost platiti si priceperea celui ce o alege si norocul si...

Cu toate astea NU CRED ca marea majoritate a masinilor respective intrunesc toate aceste conditii favorabile sid eci fiabilitatea va scade, fiabilitatea fiind de fapt o statistica. Cu siguranta Germania are o alta statistica pentru ca oamenii isi permit sa aiba grija de ele iar Romania o alta statistica pentru ca oamenii sunt nevoiti sa mai uite de pb cu masina si sa mearga prin gropi si sa puna combustibil si ulei indoielnic.

Kostas am spus ca probabil te ocupi de masini si apoi am continuat rationamentul. daca trageam concluzii nu explicam de unde vine concluzia. Inca nu stiu cu ce te ocupi si nici nu am sa te intreb ptr ca totusi e un forum si nu am nici un drept sa intreb.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si gandeste-te ca masina asta care zici ca o iei de noua are defecte ascunse si e mai de slaba calitate cum va proceda viitorul proprietar la achizitionarea ei?va sta pe ganduri sa o ia fiind constient ca nu se mai fabrica ca acum 10-15 ani sau va lua una noua...neincrederea in produse va aduce la ceva de unica folosita intr-o oarecare masura permitandu-si toata lumea un lucru nou si fiind constient ca in cativa ani va trebuit schimbat cu unul nou...

Corect, dupa cum vezi cam spre asa ceva se indreapta societatea, in toate domeniile, cu atat mai mult cele in care exista multa tehnologie (calculatoare, televizoare, masini, telefoane, etc).

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A3-ul 2.0T nu era cel la care ai desfacut motorul din cauza unei bujii parca?

Nu de alta, dar parca asa citisem pe forum si din cate stiu, despre A3-ul albastru e vorba.

LE: acum am vazut ca am postat raspuns fara sa citesc ultima pagina :)

Intrebarea era pentru Kostas, dar e cam tardiva.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad eu inteleg ca ignorati criza. Dupa parerea mea modul asta de dezvoltare a societatii este chiar cauza crizei. Politicul impune directii, economia urmeaza directiile iar in final omul o sa incerce sa fenteze toate astea cu diverse metode una din ele fiind amanetarea viitorului. Cu toate astea cred ca e o situatie limita din care va trebui sa se schimbesau organizarea sociala sau cea economica. Nu cred ca masinile vor mai merge mult dupa economia de consum care este doar o mentalitate de lacusta avida de capital. Consider ca o astfel de economie isi arata falimentul si nu cred ca se va termina criza asta urmand aceeasi dezvoltare. Vom vedea dar mai degraba vad ca societatea sa impuna tuturor o medie intre comunism si capitalism si posibil sa conducem toti aceeasi masina.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu care am ridicat atata in slavi masinile second hand vechi de 10-15 ani si am avut masini laudate la vremea aia, fiabile etc tot masina noua o sa-mi iau intr-un final...De ce? Ganditi-va doar la un accident cum se face una de 20 de ani si cum se face una noua...Inainte nu erau asa multe masini,atatea accidente,atatea masini puternice...Acum la orice intersectie daca nu esti cu ochii in 4 te omoara un idiot care abia si-a luat permisu' cu 100 la ora si cu masina de 300 de cai...Tacsu e mare "bastan" si da spaga sa nu mai faca fisu parnaie si tu esti mort...

O chestie cu telefoanele mobile...tot timpul apar oferte, modele noi ca nici nu-ti mai iei second-uri ca esti in urma cu tehnologia care uneori este folositoare...eu cel putin asa fac, le schimb cand imi expira abonamentul deci dupa 2 ani...daca se strica il duc la garantie daca nu-l mai am in garantie cateodata nici nu merita sa-l repari ca poate costa cat telefonul la mana a doua...

Nu am bani ca sa schimb telefoanele cum apare ceva nou si nici nu ma pasioneaza insa la 2 ani daca mi se ofera posibilitatea si imi este folositor ceva iau, daca nu il mai tin.Second nu mai iau pentru ca lumea nu prea are grija de ele,nu incarca bateriile cum trebuie,le trantesc,varsa lichide pe ele si dupaia tu il iei de bun...Asa e si cu masinile...in vest cei care au bani nu mai pun pretul pe ingrijire...se folosesc de bunuri dupa care le vand...Spre ex,poate nu mai stau iarna cateva minute sa se incalzeasca motorul ci ii da in gura ca se grabeste la munca si uite asa incet incet iei tu masina si dupaia te plangi ca nu mai e fiabila...El o tine cat are garantie si dupaia o vinde ca oricum are bani sa-si ia alta - noi,marea majoritate nu aveam si de aia ne reducem doar la niste second-uri...Insa cu timpul se va ajunge la lucruri de unica folosinta sau cel mult la o a doua mana dar nu cum vedeai inainte masini cu 5-10 proprietari...@divinewind-sa ma scuzi daca nu am inteles bine dar te referi la faptul ca din lucrurile de slaba calitate a rezultat criza?Gandeste-te ca daca nu s-ar mai fabrica lucruri de slaba calitate si nefiabile nu ar mai exista consum decat in zona alimentelor deoarece ele ne sunt vitale in rest ne cam putem lipsi de orice...Si atunci ce am face? ne-am inmultii doar in nestire...Trebuie sa se faca lucruri mai putin fiabile ca sa rezistam mai mult si sa producem si sa cumparam tot timpul cate ceva altfel nu vad cum am trai deoarece nu suntem o lume inofensiva si nu ne intelegem bine cu totii...Daca nu ar produce nimeni nimic ce s-ar intampla...Am ajunge de unde am plecat...

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin ca din economia de consum a venit criza. Adica una peste alta confortul extrem pe care il cautam si care se vinde cu bani buni o sa ne ingroape. Masina a ajuns sa fie un carucior de handicapati. Noi nu consumam ce avem ci am ajuns sa consumam si din viitor ptr ca majoritatea bunurilor se cumpara cu imprumuturi. Este o jmecherie care se perpetueaza dar cred ca a cam ajuns la sfarsit sua va ajunge. Nu cred ca mai sunt resurse sa ne permitem o societate de consum. Am cam consumat...Asta incerc sa spun.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema apare cand te intinzi mai mult decat iti este plapuma. Daca ai bani de golf, dar vrei tu sa iti iei un TT RS si faci imprumut la banca pe ani seriosi atunci apar problemele. Asta a cauzat criza, credite neonorate la timp. Cei care consuma din bani pe care ii au si isi permit Porsche e una, cei are consuma din banii pe care ei CRED ca o sa ii aibe si isi iau o masina doar de fite, statut social, ca sa epateze e cu totul altceva. Se te indatorezi pe 8-9ani pentru o masina mi se pare snobism ieftin si de prost gust. Lumea trebuie sa fie pragmatica, nu sa stea intr-o garsoniera veche cu Cayenne in leasing in fata blocului.Am ajuns rau off-topic :))

Modificat de George Mihail
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Paul, de acel A3 este vorba. A crapat bujia pentru ca fostil proprietar, roman meltean, cioban la proprou nu a stiut sa ingrijeasca masina si sa ii schimbe si bujiile la timp. In schimb a stiut sa faca revizia la DSG, la motor si alte fluide ale masinii. Se pare ca nu el a fost idiot, ci acei oameni de la dealer ca i-au servisat masina. dam vina pe masini dar uitam ca nici cei care se ocupa de intretinerea lor in service nu sunt foarte priceputi.

Sustin ideea de mai sus a colegului George Mihail legat de criza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detaliez.

La A4 nu am schimbat nici o bucsa macar. Vod motor BDG, nu mai are problemele din trecut. Au fost remediate la B7. Cutia cu 7 trepte merge perfect si in ziua de azi. Toate reviziile facute la zi si la motoare si la cutii. Cine nu crede este invitat sa vada masinile care arata perfect. Si aici nu e vorba de latura materiala. E vorba de cum o pastrezi in timp. Masina e ca un om. Te speli, te parfumezi. Igiena corporala. Cam asa e si cu masinile. Nu-ti trebuie bani multi sa te intretii, nici tu nici masina.

Cine ma cunoaste stie ca masinile sunt fix asa cum spun eu.

Eu te cred Kostas ai avut o masina fiabila A4 2.5 tdi cod BDGPentru ca vorbim aceasi limba stii si tu care este problema cu 2.5 tdi-urileanterioare:-AFB 150PS,AKN 150PS,AKE 180PS,AYM 155PS,BFC 163PS....te as pe tine sa spui ce probleme au avut modelele anterioare. :)Eu discut de greseli de proiectare nu invoc sansa ca 2 sin 10 au probleme sau nu stiu ce senzor pica des,ca Sachs nu a avut chef sa faca o volant fiabila siVag tot face update de Ecu etc. :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

George...totul a fost premeditat...s-a vrut sa se ajunga aici si noi astia mici nici nu stim de fapt ce ne asteapta...la fiecare miscare suntem cobaii lor si nu putem face nimic...

Parca vad si acum reclamele la TV:Credit doar cu buletinul fara girant si o gramada de smecherii facute ca sa ne aduca in stadiul asta!Cine a fost "destept" a muscat-o...si au fost enorm de multi...ridicarea artificiala a imobilelor,smenarii si smecherii care dau tepe non stop de miliarde de euro si falimenteaza intentionat firme etc etc dar deja o dam rau in off topic...Ideea e ca trebuie sa produci ca sa consumi...Alte tari produc si noi consumam aia e problema ca daca am avea si noi industrii si clasa muncitoare la greu ca alte tari n-am fi in colaps...Pe noi ne sustin hotii care fura si cumpara diverse lucruri si imprumuturile facute de statul roman care isi plateste bugetarii si pensionarii dar nu mai dureaza mult!Legat de fiabilitate degeaba se fac testele pe 10.000 de modele spre ex pentru ca este irelevant...VW are vanzari extraordinar de bune in comparatie cu alte marci...Degeaba compara ei sa zic un Golf 6 care sa zic ca s-a facut in 1 mil de exemplare si Peugeot 307 care sa zic ca s-a vandut in 500 de mii de exemplare...E clar ca defectele vor fi mai mari la VW deoarece a vandut dublu fata de Peugeot...Asta este doar ca o idee...Niciuna nu mai este asa fiabila si nu poti compara problemele marcilor atata timp cat este o diferenta f mare la tirajul de masini fabricate

Modificat de bogmotorsport
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu nu am avut probleme cu ea. In schimb cele pana in 2004 au avut probleme cu: injectoare, axe cu came, popma de motorina, cutia multitronic in 6 rapoarte. Si cam asta imi aduc aminte acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi am o intrebare care nu am pus-o inca si anume daca un motor de pe audi cu aceeasi serie ca cel de pe vw tine la fel demult? Nu cred ca e alt motor si deci trebuie sa tina la fel.Este corect? a observat cineva vreo diferenta?

Motoarele sunt identice indiferent ca s-a pui pe Audi,Vw,Skoda,Seat cand erau pe platforma comuna.Componentele de langa motor nu sunt identice au producatori diferiti,chiar proiectari diferite.2 ex: o tulumba de servofrana nu este la fel de asta intr-una intra apa in timp,in cealalta nu.compresoarele de clima sunt diferite,functioneaza diferit,preturi diferite.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb strict de motoare. Nu am idee cum sunt produse si daca materialele sunt aceleasi. Nu vb de senzori. Doar blocul motor chiulasa, axele si eventual ecu ca electronica si soft.Poate se face asa: bai baieti ptr VW facem motorul in turcia cu otelul de la chinezi iar ptr audi facem motorul in polonia cu otelul de la austrieci iar ambele se vor numi akl.Sefu dar ai vazut ca sunt pb cu otelu de la chinezi ca au rezistat la testul de rezistenta cu 25% mai putin cele cu otel de austria. Ba taci bah...facem cum am spus.Hai la o bere diseara.Cam la asta m-am referit daca a auzit cineva ceva.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Identice 100% cod motor AVX de pe Audi identic cu cel de pe Passat etc

...chiar dupa ce si-au despartit platformele dupa 2005 exista o serie de motoare identice din pacate cu aceleasi probleme chiar daca ele nu sunt lansate in aceleasi perioada.

Audi lanseaza un motor apoi de obicei dupa luni,uneori chiar ani vin pe Vw,Skoda etc.. si nu invers.

Cand apare un moto nou la Vw, nu ajunge mai tarziu pe Audi.

In rest componente diferite de la an la an pentru ca dealungul timpului s-au gasit producatori mai ieftini,tehnologii ...mai avasate :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica nu testeaza pe VW si apoi pune pe Audi ci testeaza pe Audi si pune pe VW? Eu stiam fix pe dos.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!