Jump to content

VAG in cadere libera ?


soila
 Share

Postare recomandată

Da, problemele nu sunt ridicate neaparat de cilindree ( in cazul TSI ) ci de faptul care e f complicat si are multe componente (turbina, compresor, 10.000 senzori, etc) care pot crapa. Statistic vorbind, un motor cu 100 piese e mai putin probabil sa se strice decat unul cu 150 piese. Eu unul am un astfel de motor si am fost constient ca imi asum niste riscuri atunci cand m-am aruncat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SOLAR

    27

  • GABIVVX

    27

  • soila

    23

  • bogmotorsport

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu m-am referit strict la motoare mici, Otto.

Puterea maxima pe care o poate dezvolta un motor creste poportional cu capacitatea acestuia, asta daca luam in discutie si fiabiliatatea cat de cat pentru ca totusi vorbim de motoare pentru "general public" nu F1, rally, s.a.m.d..

Orice motor dus la limita lui de putere si abuzat v-a ceda extrem de repede.

Daca e sa dau un exemplu... motoarele de 160 bhp 1.4 si 1.8 L de pe Golf 6. Ghici care moare primul la acelasi regim de funtionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt nici eu de acord cu motoarele mici si supraalimentate. Nu am nici eu cine stie ce motoare pe masini, dar psihologic vorbind, 1.4 TDI 70 cp imi inspira incredere mai multa decat 1.4 TSI 170, la fel cum 1.9 TDI 105 cp imi inspira incredere mai multa decat 1.2 TSI 105 sau 1.6 TDI. Aici ma refer strict la fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba e ca HY si Ky..copiaza motoarele constructorilor.Sunt facute si sunt pe acceleasi principii.Ne cazul sa comparam constructorii mari cu constructorii coreeni.Si hy si ky sunt masini ieftine care au o clientela binedefinita,oameni simplii cu venituri modeste.Problema se pune altfel...multe din masinile vag au probleme,si ma refer in speta la masini de fabricatie recenta,dupa 2005-2006.Ca preturile sa fie ok..se face rabat mult la calitate.E forumul plin de masini noi din grupul vag cu diferite probleme.O sa vedeti peste cativa ani..cum sta treaba cu TSI,BLUE MOTION,..

Sa nu ne legam de principii, ca daca o luam asa si motorul cu combustie interna functioneaza pe acelasi principiu de mai bine de 100 de ani, doar ca a fost adaptat mereu ca sa fie mai fiabil, mai robust, mai economic sau mai puternic.

Si revenind la Hyundai, este un constructor mic in Romania. In lume lucrurile stau cu totul altfel.

Ma gandeam ieri, e posibil ca declaratia bosului de la VW referitoare la I30 sa ascunda defapt dorinta unei colaborari, pentru ca intelegea cu Suzuki e cam pe sfarsit. Astfel VW ar avea acces mai usor la piata din Asia si State.

Asiaticii se impum prin fiabilitate, in rest ca tinuta de drum, confort, siguranta, finisaje, spatiu, ergonomie etc. nemtii sunt (mult) peste ei. Sunt insa si exceptii care se mai impun, precum Honda Accord, Lexus, Infiniti sau Subaru.

Pe de alta parte eu nu am intalnit un posesor de masina japoneza care sa-mi spuna ca nu mai suporta masina lui... la nemti cam da.

@soila, nu am un VW Blue Motion, dar cred ca partial e o miscare de marketing. Spun partial pentru ca am vazut cateva reportaje in care un Polo 1.4 TDI consuma extrem de putin. Conditia era sa mergi la turatie joasa... asta insemna sa ajungi la destinatie mult mai tarziu... si sa distrugi in timp motorul pentru ca mergi subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate...totusi in ASIA cine are o masina europeana,gen PASSAT,seria 5,VOLVO,DE MB..nu mai pomenesc...face parte din alta clasa.Cam asa stau lucrurile si in SUA.Asiaticii au facut o treaba buna..au construit uzine de productie in Europa..si HY si TOY..au fabrici in Franta si Cehia.Sa mers pe premiza sa se scape te taxa vamala de produse extraeuropene.Piata din SUA e ciudata rau,exista divergente mari si se stie ce sukar a iesit SUA-JAPONIA pe tema importurilor de masini.Am mai postat ca ceea mai vanduta masina din SUA si e posibil din lume ,este FORD F 150..o camioneta de vacar cu motor de 5000cm.Mie sincer LEXUS..imi pare o masina cu un cost exorbitant,chiar daca face parte din divizia TOY lux .Am vazut un LEXUS de 100.000euro,l-am privit cu atentie ,m-am urcat in el,si nu ma impresionat cu nimic..repet cu nimic.Stiti povestea cu MB SLK..si cu LEXUS care a copiat perfect masina Germana.SUBARU...o masina buna,campioana la WRC atatia ani,o masina care in anii 80 a fost prima care a implementat tractiunea 4 roti si controlul electronic al rulajului.Dar doar atat...doar imi ese in evidenta cate un IMPREZA cu lelebrul..777 bricolaj galben.Pt mine marcile europene raman etalon de baza al industriei auto :icon_thumleft: .Voi ce alegeti din cele 2 masini postate de mine.?Rog sa nu se supere nimeni ca nu am ales un VAG dar am luat in consideratie japoneza ceea mai de lux si europeana ceea mai de lux ,cu costuri aproximativ egale....

post-64586-0-63119300-1317278118_thumb.j

post-64586-0-50623000-1317278134_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu de crezut ca nu te-a impresionat cu nimic un Lexus de 100000€ (apropo, care Lexus?) cand masina ta personala este un GOLF 4 ,1.4 16V,APE ...

Cred ca topicul se poate inchide, in general s-au spus destule opinii, acum incepem sa cadem in lamentari personale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK,vad ca esti moderator..Repet si o spun cu sustinere;consider Lexus o masina cu un cost exorbitant.Am luat ca etalon masiniile europene de clasa ei.Nu merge pe zicala,,vupea cand nu ajunge...acrii,,.Eu unul as alege AUDI, MB, BMW, PHAETON..fara sa stau pe ganduri ,in detrimentul LEXUSULUI.Basca peste asta nu suntem pe forum sa analizam ce masini are fiecare membru din forum .Daca vrei iti pot oferii detalii despre LEXUSUL cu pricina prin PM ,nu vreau sa mai poluez topicul.Toate cele bune....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine totusi ca avem pareri diferite. De-asta si avem atatea marci pe piata.:)

Sti ce au in comun masinile asiatice enumerate de tine? O fiabilitate generala peste masinile nemtesti. Cam atat. Pe de alta parte diferentele concrete dintre un Lexus LS si Clasa S de exemplu nu le poate simti un simplu cumparator, pentru ca diferentele sunt foarte mici. Restul tine de gusturi.

Iar dintre cele doua poze, nu zic ce imi place mai mult. Dar cred ca banuiesti. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca as merge lejer pe Lexus....asta si datorita faptului ca marcile gen BMW,MB sunt asociate cu oamenii mai "tuciurii".

post-5886-0-10720100-1317286107_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si lexus-ul la fel, prin oras la noi au numai coloratii si interlopii :D s-au reprofilat

au numai lexus si range rover supercharged... bmw si mb sunt depasite :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu inseamna nimic,daca se apuca tiganii sa cumpere tablouri de Grigorescu,Tonitza,Zaicu,Luchian,Tuculescu....etc,asta ce inseamna?ca s-a "devalorizat" arta?

Fiecare e liber sa isi cumpere ce vrea,faptul ca in domeniul auto au preferinte/cunostinte/cultura extrem de limitata asta e pb lor.

Si oricum Piatra Neamt e departe de a fi un trend setter ;)

Modificat de Hudrea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deviem, dar nu cred ca stiti ce interlopi avem prin orasul nostru drag :D

pana si seful politiei se imprumuta de la ei si le zicea sar`na

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: @ soila: sustin,plus ca Piatra e printre cele mai curate municipii din tara.

@ GABIVVX: cum crezi ? cea din stanga :icon_thumright: ,NORMAL :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a luat ceva timp sa citesc tot topicul. :)

Recunosc ca sunt si eu intr-o dilema. As schimba masina. Acum ca familia a devenit mai mare cu un membru, parca as avea nevoie de ceva mai mult spatiu. Incep sa simt problema cea mare a Golf IV / Bora: spatiu foarte mic. Problema e ca nu stiu ce as putea lua? Sa fie o masina de maxim 3 ani, motor diesel de 170 CP (de preferat) si cutie automata. Ma gandeam mult timp la Golf V Variant (sa continui traditia dupa Golf III Variant si Bora Variant). 2 chestii ma retin: 1) Nu are decat motoarele de 1.9 TDI 105 CP si 2.0 TDI 140 CP. 2) E fabricat in MEXIC. Sincer nu ma incanta ideea. :)

A doua pe lista a fost mult timp Touranul, despre care si mecanicii spuneau ca e printre ultimele masini facute cat de cat ok de la VW. Si parca totusi, ceva nu pusca nici la Touran.

Am avut ocazia saptamana trecuta sa merg / conduc un Passat Variant B6 din 2007 pe un drum de vreo 4000 km prin Europa. Sincer? M-a pus pe ganduri. :)

Revenind la subiect, am fost la salonul Auto IAA de la Frankfurt (va recomand tuturor) si nu mi s-a parut deloc cum ca VAG s-ar duce drastic in jos. Au destul de multe modele si chiar daca unele sunt doar niste FACELIFT-uri (Golf VI, Passat B7, Touran) masinile arata bine, merg bine si sunt destul de diferite de modelele anterioare.

Se stie clar de ce au facut doar facelift: la generatia V au investit enorm in dezvoltarea platformelor, si au fost nevoiti sa vanda masinile destul de scump. Nu si-au scos banii cum si-au imaginat initial, de aceea la asa zisa "generatie noua" au facut mai mult o improspatare, aducere la acelasi nivel si design a tuturor modelelor.

Personal am impresia ca, asa cum si in multe alte domenii, pe o anumita categorie de produse, deja ofera toata lumea acelasi lucru diferenta find doar de BRAND si DESIGN. La masini se mai adauga cateva optionale dar pana la urma tot destul de mici sunt diferentele. Si eu am impresia ca VW a ramas in urma putin, cel putin fata de OPEL care a scos o generatie noua fantastica, design reusit, tehnologii noi etc. Astra nou bate Golful la design si optionale, la fel si Insignia. Noul FOCUS te pune de asemenea pe ganduri.

Evident, EU sunt prea incuiat, si tot VW o sa-mi iau.

Exista atatea probleme si atatia factori care ne influenteaza deciziile, de la salarii la drumuri si multe altele, incat e greu sa iei o decizie pe care sa nu o regreti.

Pe de alta parte nu as da masina mea. Are 270.000 km si inca merge foarte bine, desi ar cam trebui sa investesc deja in ea. Turbina incepe sa oboseasca, un injector devine lenes, din intercooler picura ulei, capetele de planetara incep sa aiba joc (toate), evacuarea e toata ruginita, nu am element care sa nu fie zgariat / lovit putin s.a.m.d. E destul de grea decizia. Sau mai investesc in ea bani, sau imi iau alta. La nr. astia de km ma astept deja la mai multe si recunosc ca mi-ar placea sa am o masina de generatie mai noua, cu servo-ul nou, cutie DSG, mai mult spatiu etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia-ti o Octavia 2 combi, la 140 cp si o remapezi la 170. Nu cred ca o sa gasesti vreun concurent direct cu mai mult spatiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sustin afirmatia lui paul si vreau sa mai precizez pe langa faptul ca daca ai tine actuala masina si ai baga bani in ea sa o readuci cat de cat pe linia de plutire ai ajunge aproape la banii de una buna si cu km mai putini...Oricine ce ar zice deja are aproape 300 de mii si chiar daca merge motorul tot pica piese pe langa si vei investii continuu...

Legat de ceea ce spui de opel degeaba au ei design daca sunt cu probleme...Am intrat si eu pe forum opel si aici si dincolo si au o gramada de defectiuni mai ales noua astra...Nu stiu la cati ploua in golf 6 dar in astra ploua la destui...Daca nici niste chedere de etansare nu sunt in stare sa faca ce sa mai zic de restul componentelor...plus puntea spate cu probleme,partea electrica,cutiile etc...Macar la golf nu pica jumatate de masina...

Legat de calitatea materialelor nici nu se pune problema - degeaba opel are design futurist sau focus cum spui dar sunt pline de plasticaraie...Sincer vw mi se par cele mai de calitate la materiale dupa marcile premium...

Poate sufar eu de sindromul VW....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stau in cumpana daca la anul sa iau B7 sa O2 sau Superb2. VW la ultimele generatii parca au ciuda pe ele. Sotia are O2 tdi si pot spune cu mana pe inima ca masina ei este mai de incredere. Mai simpla dar mai eficienta, robusta, nici nu stiu cum sa o numesc, ai baza pe ea...si eu sunt la a 11 a masina VW daca nu chiar mai mult...si acum regret un Golf 2 GTD...doamne ce masina, mai merge si acum pe strazi.

Am avut si Opel, nu sunt incantat de nimic la masina asta, vad ca sunt in clipa de fata peste VW insa nu stiu ce naiba am, parca sunt cazut in cap,VW-Audi si atat. Bine, mai cochetez eu cu doua marci de prestigiu si probabil ca o sa merg acolo...mai astept sa imbatranesc un pic si fac rocada, gata, ajunge o viata de VW.

ps. De ce am ramas pe VW ? Masina asta are ceva...nu stiu cum sa spun, simti ca o conduci si e foarte intuitiva, nu e luxoasa dar e ok, are ceva... Aceeasi senzatie o am si in Audi.

ps.1 Nu, nu cred ca sunt in cadere libera. Poate nu stiti ce probleme au si celelalte marci. Este greu sa pastrezi personalitatea unei masini in ziua de azi, unde toate par copie la indigo...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ps. De ce am ramas pe VW ? Masina asta are ceva...nu stiu cum sa spun, simti ca o conduci si e foarte intuitiva, nu e luxoasa dar e ok, are ceva... Aceeasi senzatie o am si in Audi.

:icon_thumleft:

De cand a aparut pe piata mi-a placut Mitsu Colt pentru faptul ca e o masina destul de spatioasa, combinatia cu motorul de 1.3 95 CP mi se pare una buna pentru o astfel de masina si cel mai important bancheta spate nu doar se rabateaza ci si culiseaza fata-spate. O solutie parctica pe care nu inteleg de cei doar ei si Toyota Yaris au adoptat-o. Defapt astea doua sunt considerate ca fiind 2 masini de clasa mica (foarte) fiabile.

Am facut un drive test cu masina si cand am trecut de pe Beetle parca m-am urcat intr-o masina care nu-mi inspira prea mult incredere. Zgomote ciudate, pozitie la volan cam incomoda, volanul nu avea cine stie ce feedback, scaune inguste fara spijin lateral... In privinta asta fosta Fabia de 1.4 60CP si 185000 de km pe care am condus-o 2500 de km anul trecut era mai placuta la condus.

Ideea e ca masinile VAG ofera o placere mai mare la condus... niste lucruri palpabile, te fac sa te simti mai bine in ele... nu sunt la fel de plictisitoare. Cam astea cred ca sunt avantajele clare in fata concurentei

Prefer sa nu spun care imi place dintre Clasa E si Lexus LS (ma refer la cele doua poze). Pentru ca suntem totusi pe un forum monomarca. Si nu mi se pare frumos. :)

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista masini din grupul VAG care au ca dotare standard bancheta culisabila fata-spate. De exemplu, Touran, Altea, Altea XL. Pana la urma discutia a alunecat spre VAG vs restul producatorilor, fara argumente foarte convingatoare de partea celor care contesta calitatea si fiabilitatea VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian, discutia a alunecat pt ca, desi la VAG sunt probleme cu volant, turbo, injectoare, chedere etc, trebuie sa privim si spre ceilalti constructori, care au si ei problemele lor. Am un prieten care pe un BMW din 2007, cumparat de nou, (54000 EUR) a schimbat in 120 000 km 2 buc. fulie motor, 2 rulmenti roata, 2 termostate, 4 injectoare plus alte maruntisuri pe care nu mi le amintesc. Brusc, dracul nu mai pare asa de negru in cazul VAG. Toti constructorii reduc costurile de productie si asta se simte dupa 50-60000 km, in conditiile in care acum 5-7 ani incepeai sa schimbi piese dupa 100 000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris o data, insa o s-o fac din nou: la clasa compacta nu vad ce as putea cumpara in afara de Golf/Jetta. Singurele modele care m-ar face sa ma razgandesc ar fi urmatoarea generatie Leon/Toledo, facute pe platforma urmatoarei generatii Golf. Octavia nu ma atrage, desi e o masina foarte ok, fiabila si la un pret bun. M-am uitat la Ford, Opel, Toyota, Honda, chiar si Hyundai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toyota Auris, peste Golf parerea mea, Honda Civic mult peste Golf, Hyundai i30 si mai mult ... Comparatiile nu se fac dupa pret/optiuni/garantie prioritar mi se par felul in care se conduce, practic cum te simti in masina si costurile de intretinere. Binenteles in limita bugetului. Multi vorbesc numai pe ce au citit, insa putini au condus de fapt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!