Jump to content
Sign in to follow this  
soila

VAG in cadere libera ?

Recommended Posts

soila

pornind de la alte discutii in care eu sincer am inceput sa critic, si sa nu mai inteleg de ce concernul VAG nu mai face masini bune

ci masini cat mai ieftine ca si costuri de productie, dar scumpe pentru ce ofera

discutia am pornit-o in topicul in care se prezinta cateva imagini spion cu "noul" golf 7, care din poze va fi o alta clona a platformei golf5/6

practic nimic nou sub soare, VAG copie aceleasi platforme pe toate masinile, ca si dovada noua jetta, noul passat sunt aceleasi masini la design, eu nu le vad mari diferente

de motorizari nu mai zic, dispar motoarele care au facut istorie (in sensul fiabilitatii) si sunt inlocuite de motoare 1.2 1.4 stranse de gat ca sa scoata aceiasi putere ca un 2.0 sau 2.5, motoare care nu vor rezista 100.000km

ok sa zicem ca VAG merge in tendinte cu piata, unde se cer motoare mici si consum cat mai redus

dar si la capitolul inventii, se sta prost, practic am tot analizat si iar prost de tot sta la acest capitol, fata de concurenta

de exemplu BMW mai au putin si scot masina care se conduce singura, sau becuri cu laser http://0-100.hotnews.ro/2011/09/01/bmw-uitati-de-led-lansam-faruri-cu-tehnologie-laser/ , Toyota e lider la motoare hibride, pana si Renault are planuri mari si inainteaza cu masina electrica

VAG a scos cateva modele blue motion care sunt niste rebuturi absolute, are un amic de al meu pe golf si deja s-a plictisit cate drumuri a facut la reprezentanta, la fel un alt individ are un Crafter cu blue motion si nici 100.000km nu are, dar deja a schimbat absolut tot in el

sa ma contrazica cineva, sa vina cu argumente, eu unul sunt destul de pornit in aceste aspecte

pentru ca sunt la al 4-lea VW, si pe viitor sincer nu mai am de unde alege, pentru ca VAG incepe sa faca masini de unica folosinta

Edited by alios

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Sa-ti explic eu de ce? Piata este condusa de cerere si oferta. Atata timp cat loganul si piesele chinezesti au pret scazut o sa scada si pretulla audi pentru ca ei nu pot mentine si cost si calitate la masivul atac economic al statelor sarace si cu mana de lucru ieftina.

Resursele sunt limitate iar concurenta nu este. Singurul castigator o sa fie cel care are mai multe resurse. Calitatea? Era buna cand exista un bloc comunist pe care sa arunci vina si sa te compari cu el. E alta epoca acum. Acuma castiga statele totalitare care vand ieftin si deci o sa inceapa construirea unor structuri totalitare care sa lupte economic cu China. Deci calitate cat mai jos si preturi cat mai jos. Calitatea nu mai este economica cum nici libertatea nu mai este economica. Valorile astea sunt bune de motivatie cat ai o piata. Cand piata dispare sau e invadate de produse ieftine dispar ca importanta. BANUL conduce.

Simplu nu?

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

grupul VAG isi are clientela binedefinita.Nu poti face o masina de 100.000euro cu toate nebuniile pe ea,pt ca automat clientul va alege alta marca.Sa iti dau un exemplu vw PHAETON,o masina mare din gama premium care batea la pret cu BMW 7,MB etc.Din punct de vedere personal a fost un fiasco.Tu ce ai alege?phaeton un 7 sau un S?In schimb constat ca AUDI a castigat multa clientela la gama limuzine si se cam bate de la egal la egal cu marii constructori.Stai linistit,toti constructorii au probleme cu masinile de generatie noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondin

VAG nu este in cadere libera, este doar in trend cu restul lumii. peste tot se doreste ieftin si bun, asta incearca si ei sa ofere. sunt ridicoli acum la tv astia cu buretele lor de vase, scump dar care rezista mai mult, pe cine mai intereseaza asta la raft?asa este si cu masina, acum toata lumea este eco, blue si electric, salvam natura dar vindem masini mici cat mai multe, vrem ieftin dar sa fie si foarte bun, fiabilitatea maxima daca se poate.Daca ar veni VAG cu un design revolutionar, unii s-ar declara fani din prima clipa, altii ar comenta la nesfarsit ca s-a pierdut identitatea, ca era mai bine inainte, cu vechile modele, asa cum inca se mai plang si acum unii cu bmw-urile lor, insa asta este progresul, pasul cu timpurile, trebuie sa te adaptezi, atat ca vanzator auto cat si in calitate de consumator, mergem mereu inainte si nu inapoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hudrea

Nu vor sa faca masini fiabile,tehnologie exista.

Am Generator in varful muntelui cu motor diesel Cummins de 9.000cc ,merge de aproape 2 ani incontinuu aproape(e o statie de observatie care nu are curent electric).Mai face pauza noaptea max2 ore adunate,are si niste UPS-uri gigantice care tin consumatorii mici gen calculatoare,becuri eco,frigidere...etc.Are rezervor ingropat in pamant de 2.000L

Nu are nicio problema pana acum...nimic.E indestructibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

si care e gradul de multumire a clientilor de masini noi VAG ???

eu daca mi-as lua un logan as sti ca e o masina ieftina si sa ma bucur ca merge

daca imi iau un golf 6 de exemplu, ma astept sa fie mai confortabila, sa nu-i fuga spatele cand iau o curba cu viteza mai mare, sa nu trancane dupa primii ani de utilizare.. etc

ce ati zis mai sus se aplica la masinile facute in VAG pana in 2005, care sincer cred ca au fost cele mai bune,

incepand cu 2007-2008, aratati-mi si mie masini din VAG, pentru care numai laude exista :)

da, face masini in pas cu trendul, de aia nu apuca sa le testeze bine, si lasa clientul sa fie cobai si sa le dea feedback

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Cam toti producatorii au probleme de calitate/fiabilitate...nu numai VAG-ul...

ASA FACE TOATE....

soila a zis bine pina prin 2005 inca se mai facea calitate...

Daca ar face masini ce tin 30ani fara probleme ar da faliment dupa vreo 5 ani :)) ca piata s-a micsorat...

Piata de consum scrie pe noi...formata din timpiti majoritar...sau asa rezulta din statistici...

Uitati-va la Windows 7 facut pt idioti...asa a reiesit din studiile de piata ca zona cretinilor e neocupata si atunci HOP pe ea...ce conteaza ca utilizatorii existenti cu IQ-ul > nr de la pantofi isi dau cu tesla..."se obisnuiesc ei pina la urma"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Mama mama ce discutie , pai daca windows 7 e facut pentru idioti atunci pentru cine este facut Leopardul de la Mac??.

soila ca veni discutia de Logan si pe mine ma batut gandul de cateva ori, dar sa iti spun parerea cumnatului meu care e inginer la Silvic in Bacau si are in dotare un Logan MCV. Omul asta a distrus pur si simplu vreo 3 Dacii pana acum, un stil mai brutal de a folosi o masina nu am vazut, cu Loganul a facut deja vro 80000km ( saraca masina)si totusi si el este uimit de cat merge de bine( inca) masina.

Nu esti departe de adevar, si pe mine ma strange in spate cand ma gandesc ma trebuie sa schimb masina intr-o zi, mai bat eu campii si spun ca mi-am tatuat VW pe inima, dar de multe ori sunt dezamagit de VW

Da asa este mergem inainte ca inainte era mai bine!

Edited by tengola

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eto

Intradevar VAG a ramas un pic in urma fatza de BMW si MB. Vreau sa specific ca BMW are cele mai bune motoare din lume la ora actuala, si MB tine bine pasul cu ei. Pe cand VW si audi tot la 2,0 TDI 140 cp au ramas...

Cat despre VW nu stiu ce sa zic... de cand a aparut B6 si G5 parca s-au prostit de cap, toate arata la fel, nu sunt fiabile deloc, se strica foarte repede, garantia in RO e doar o "vorba in vant".

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

eu unul ma gandesc cu groaza, ca daca ar fi acum in acest moment sa schimb T5-ul si golf-ul... nu as avea ce alege din VAG

T5-urile noi sunt niste dube de 3.5 tone cu motor 2.0 TDI 140cp de golf

iar golf-urile actuale sunt niste facelift-uri la ceva introdus in 2003 in productie (golful 5) si la fel va fi si cu golful 7

acum 2 ani am zis sa-mi iau masina mica, si optam un logan ieftin, ca doar e potrivit pentru drumurile noastre, dar avand la servici mai multe am vazut cum se ridica pe 3 roti cand iei o curba, si cat de imprecisa e cutia.. etc etc

ziceam, nu.. imi iau ceva din VW, si golf4, la care visam de mic copil.. golf3 vr6 si apoi golf4 gti

nu regret nici acum de alegere, de aceea ma gandesc ca am sa tin golful asta cat pot de mult, pentru ca e marturie a calitatii pe care o facea VW in timpuri apuse :)

iar urmatoare masina mereu mi-am zis ca va fi un bmw, ca seria1 ca seria3, oricum au niste motoare bune din cate m-am documentat

adica trebuie sa ne multumim cu masini de proasta calitate ca asa e trendul ??? dar bmw si mercedes de ce nu urmeaza trendul ? ei inca fac aproape toate masinile cu tractiune pe spate

Share this post


Link to post
Share on other sites
c6t9

Am ajuns la un nivel la care lucrurile evolueaza foarte repede si trebuie sa existe mereu crestere. Totul se masoara in crestere. Daca nu ai crestere permanent, e de rau. Pentru a putea ocoli regulile economiei (conform carora este imposibila cresterea constanta, fara caderi), se apeleaza la tot felul de artificii care mai devreme sau mai tarziu vor avea repercursiuni negative majore. Si asta se vede acum poate mai mult ca niciodata si pentru ca suntem mai atenti pe ce dam banii. Lucrurile in general sunt facute in viteza, neglijent, se repara din mers. Problema e ca degeaba ai garantie 7 ani, daca lasi masina in service saptamanal. Pe termen lung vor avea de castigat cei care reusesc sa revina la solutii simple si ceva mai fiabile.

In cazul masinilor s-a trecut foarte mult in umbra scopul lor primar si au devenit un fel de extensie a confortului de acasa (care intre noi fie vorba a ajuns si ala la niste cote ridicole in unele cazuri). De ce s-a facut asta? Pentru a masca alta problema majora a societatii. Muncim, daca nu mai mult (ca si timp), cel putin cu mai multa apasare, care mi se pare in crestere. De fapt, tinand cont de previziunile legate de pensionare, sigur si timpul va creste. Pentru a nu sucomba, exista anumite "supape" care ne mentin in functiune. Asa veti vedea oameni carora nu le foloseste la nimic, ca merg cu Porsche la serviciu doar pentru ca ii ajuta intr-o anumita forma, le justifica sacrificiul si eforturile.

pe de alta parte inteleg si toata nebunia asta cu productia. Oamenii au ales sa nu mai moara. Poate pare o prostie ce spun, dar este adevarul. O lege a naturii care regla populatia cat de cat, a fost faultata. Numarul nostru e in crestere galopanta. Este normal pentru a supravietui (chiar in conditii mizere precum se intampla in Asia) sa se forteze o productie artificiala sustinuta prin impunerea fortata a schimbarii produselor tot mai des. Mereu ti se da impresia ca nu ai cel mai nou produs, cel mai bun, mereu iti lipseste ceva. Fiind bombardat zilnic cu astfel de informatii, cedezi pana la urma, chiar daca iti dai seama sau nu.

Problema in sine este chiar una interesanta si complexa si coroborat cu alte aspecte, va fi declansatorul unor crize mondiale fara precedent. Cheltuim mult pentru a avea ce cheltui. Asa s-au nascut tot felul de "bule", care mai devreme sau ami tarziu se vor sparge.

La cazul nostru concret, si mie mi se pare ca VAG-urile incep sa prezinte tot mai multe probleme. Dar nu mica mi-a fost mirarea sa vad ce jafuri a scos mai nou Mercedes de exemplu. Eu am vrut sa vand X3-ul anul trecut pentru ca exista o problema cu firtul oglinzilor. Dupa vreo 2 luni de cautari am ales sa-l pastrez. Nu am ce sa cumpar. Masina mea foarte probabil sa fie unul dintre ultimii dinozauri fiabili.

Ca sa va faceti o idee cam unde se plaseaza VAG-urile.

De asemenea, ce mi s-a parut interesant, statistic, SUV-urile au procentul cel mai mic de defectiuni la suta de masini, clasa mica fiind cea mai problematica.

MINI/SMALL CARS

- mileage up to 50,000km:

1. Ford Fiesta

2. Renault Twingo

3. Toyota Yaris

- mileage between 50,000-100,000km:

1. Toyota Yaris

2. Opel Corsa

3. Mazda2

- mileage between 100,000-150,000km:

1. Honda Jazz

2. Audi A2

3. Ford Fiesta

COMPACT CARS

- mileage up to 50,000km:

1. Toyota Prius

2. Volkswagen Golf VI

3. Volvo C30

- mileage between 50,000-100,000km:

1. Toyota Prius

2. Toyota Auris

3. Volkswagen Jetta

- mileage between 100,000-150,000km:

1. Volkswagen Golf V

2. Skoda Octavia

3. Mercedes-Benz A-Class

MEDIUM CARS

- mileage up to 50,000km:

1. Opel Insignia

2. Audi A4

3. Ford Mondeo

- mileage between 50,000-100,000km:

1. Mercedes-Benz Klasy C

2. BMW 3-Series

3. Volkswagen Passat

- mileage between 100,000-150,000km:

1. Volkswagen Passat

2. BMW 3-Series

3. Volvo S40

UPPER MEDIUM/EXECUTIVE CARS

- mileage up to 50,000km:

1. Audi A6

2. BMW 5-Series

3. Mercedes-Benz S-Class

- mileage between 50,000-100,000km:

1. Audi A8

2. Volkswagen Phaeton

3. Audi A6

- mileage between 100,000-150,000km:

1. Audi A6

2. Audi A8

3. BMW 7-Series

SPORTS CARS/COUPES

- mileage up to 50,000km:

1. Mazda MX-5

2. Volkswagen Eos

3. Audi TT

- mileage between 50,000-100,000km:

1. Volkswagen Eos

2. Porsche 911

3. BMW 6-Series

- mileage between 100,000-150,000km:

1. Porsche 911

2. Mercedes-Benz CLK

3. Mercedes-Benz SL

SUV/OFF-ROAD

- mileage up to 50,000km:

1. Honda CR-V

2. Toyota RAV4

3. Nissan Qashqai

- mileage between 50,000-100,000km:

1. Porsche Cayenne

2. Toyota RAV4

3. BMW X3

- mileage between 100,000-150,000km:

1. BMW X3

2. Volkswagen Touareg

3. Mercedes-Benz M-Class

MPV

- mileage up to 50,000km:

1. Volkswagen Golf Plus

2. Nissan Note

3. Toyota Corolla Verso

- mileage between 50,000-100,000km:

1. Volkswagen Golf Plus

2. Toyota Corolla Verso

3. Ford Galaxy

- mileage between 100,000-150,000km:

1. Ford Galaxy

2. Volkswagen Golf Plus

3. Toyota Corolla Verso

DEKRA Fiabilitate 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites
120 L

S-a mai discutat...e veche treaba, cam de pe la sfirsitul anilor 90 trendul s-a mutat spre unica folosinta la toate.

Un Audi din anii 90 e de belea fata de actualele...dar eu totusi consider ca am prins una din ultimile generatii de skodite facute cu simt de raspundere. Fabia 1 ca si O1 sunt din punctul meu de vedere cele mai bune modele ca si fiabilitate-costuri-tehnica-confort din toata istoria brandului.

La fel e Passat B5...etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

@Eto..gresit;BMW si MB au avut si vor avea cele mai bune motoare din lume.Toate masinile gen PAGGANI motorizare AMG V12,ASCARI.motorizare M5,Koenigsegg am senzatia ca motorul e facut de MB,MCLAREN F1 motorizare BMW.Bine aici putem include si BUGATTI(proprietate VAG) si R8.Dar masinile mentionate mai sus fac parte din alta categorie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

nu are rost sa comparam motoarele bmw si mercedes, pentru ca vedem zilnic pe strada bmw-uri de 20 ani care merg fara probleme :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
C_r_i_s_t_i

Si te face sa crezi ca un Audi B4 de 20 de ani nu ar merge fara probleme ? :lol:

Edited by C_R_I_S_T_I

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

Am tot vazut scris mai sus ca VW Golf 7 va fi tot pe baza platformei de Golf 5...

Nu stiu de unde ati dedus asta dar in toata presa germana se discuta de viitoarea platforma super-modulabila pe care se va putea face atat Golf 7, noul A3, Octavia 3, cat si Vw Passat, SUperb dar si masini mini gen UP, Skoda Joyster inclusiv electrice.

Legat de Golf 6, acesta este intradevar un facelift major a Golfului 5, dar Golf 7 va fi altceva...

Just wait and see :icon_thumright:

Legat de fiabilitate: La octavia 2 in 4 ani/70000 km am schimbat doar niste bucse sau pivoti la directie (nu stiu cum le zice - au fost 250 lei la Porsche) in rest nimic. (nici macar placutele de frana, sau un bec sau stergatoare) Toate mergeau ca in prima zi.

La Logan a treb sa schimb stergatoarele in prima luna datorita scartaitului...

Am condus in concediu BMW 118d si am fost impresionat de tinuta de drum nu de motor care mi se pare in urma VAG ca rafinament.

Edited by nsm

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Da si un vento din 93 luat acum 2 ani cu 75k facuti in acest timp in tara a mancat doar 30 de milioane.

Nu cred ca e vreo masina cu care sa o comparati din grupul VAG, o masina din ultimii 4 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

trebuia sa conduci un 318d sau 320d si vedeai ce au scos bavarezii din aceiasi cilindree ca si VAG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flavyus

Eu am venit dupa 2 Forduri noi echipare medie, aveam capul plin de reclama negativa la adresa VAG, am trecut la Passat HL cu DSG (evident mai scump decat ce avusesem) si efectul a fost ca mi-a depasit asteptarile ca raport satisfactie/ pret (e adevarat ca nu am nimerit lot cu probleme). Am 100k cu masina de noua si multa lume crede ca am achizitionat-o luna trecuta. Daca ingrijesti masina si nu ai lot cu probleme din fabrica, VAG e ca tancul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Si loturile cu probleme? Cand iei VAG trebuie sa ai garantia ca nu e loterie. Sau asa era odata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geisterfahrer

Aici cateva statistici ADAC despre panele inregistrate in ultimii ani, totul impartit pe clase auto. Datele astea contrazic parerile ca pana in '95 masinile VAG erau bune, dupa '95 nu-s bune de nimic...:rolleyes: Sa nu confundam date exacte cu parerea subiectiva a unuia sau altuia...:blah:

- 2009: Statistica 2009

- 2010: Statistica 2010

Deci VAG sta bine, se vede clar ca masinile lor s-au imbunatatit semnificativ in ultimii 10 ani.

Edited by dinu_s

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Statistica cine a facut-o? Tu? Cineva interesat? Sa fie ei sanatosi. Chiar si istoria a fost scrisa de invingatori ptr ca ei aveau bani de scribi.

Totusi din cate stiu un vento costa pe vremea lui cat o casa. Asa ca atat dai atata face.

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites
tengola

Dinule dar stim foarte bine ca acesta parte a matematicii, adica statistia , este facuta ca sa demonstrezi ceva ce tii cu adevarat, eu am facut 16 ani de camion in Europa si pot sa va spun ca de cele mai multe ori am vazut Mercedesuri oprite pe autostrada in pana, dar statistic vazut poate nu treceam la momentul oportun pe acolo

Edited by tengola

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geisterfahrer

Statistica cine a facut-o? Tu? Cineva interesat? Sa fie ei sanatosi. Chiar si istoria a fost scrisa de invingatori ptr ca ei aveau bani de scribi.

Totusi din cate stiu un vento costa pe vremea lui cat o casa. Asa ca atat dai atata face.

Eu zic ca mai bine te interesezi cine e ADAC inainte sa postezi, e simplu, dai pe Google :blah_: Ia uite aici ce zice Wikipedia (si nu, nici asta n-am scris-o eu): ADAC Wikipedia

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Imi cer scuze dar mie mi se rupe de FIRME si titulaturi. Ok? TOTI au un interes. Exista pereri obiective si universal valabile? Hai sa fim sanatosi.

Mai lasa-ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri