Jump to content
Sign in to follow this  
soila

VAG in cadere libera ?

Recommended Posts

V i c t o r

In conditiile globalizarii este normal ca si VAG-ul sa se "adapteze" trendului pietei care cere preturi mici, materiale ecologice si reciclabile (de aici plastice de proasta calitate), motoare economice si nepoluante.

Au trecut vremurile cand o masina te tinea fara mari probleme 20-30 ani. Niciun fabricant nu mai tinteste asemenea performante, desi poate si stie sa faca masini superfiabile.

Experienta de 100 de ani in existenta automobilului ar trebui sa se reflecte in masini pe care sa le tii 30 ani. Nu se doreste aceasta. Tinta este de 7-8 ani si apoi o noua masina... Suntem o societate de consum...

Pe toate forumurile proprietarii se plang de masinile lor, indiferent de marca. Din pacate multe marci prestigioase au ramas doar cu numele, fiind ajunse din urma (mai ales) de concurente coreene.

Si noi cumparatorii (romani) trebuie sa ne schimbam modalitatea de a alege o masina, renuntand la criteriul marcii si punand accent mai mult pe siguranta, consum si pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

Nu cred ca VAG este in cadere atata timp cat la nivel mondial este in fruntea vanzarilor si asta in timp de criza.

Poate ca incearca sa caute o identitate pentru piata, asa cum face renault cu Dacia-Lada,etc...

Am sa inchei cu un citata al mecanicului meu: Mercedes produce de 20 de ani celasi motor diesel la care tot aplica electronica pe el.In rest principiul de functionare e neschimbat

Cam are dreptate.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Cristi, faptul ca VAG este pe locul 2 in lume nu se datoreaza neaparat fiabilitatii, ci adaptarii la cerintele pietei (de exemplu au fost printre primii care au dotat motoarele de mic litraj cu turbine), o gama completa de automobile (vorbim aici de la Fox pana la Bugatti Veyron si camioane Scania si MAN) si nu in ultimul rand o imagine de marca printre cele mai bune din lume.

Eu cand ma gandesc la gradul de multumire al clientului fata de un produs vad lucrurile cam asa: cate masini s-au vandut si cat la suta din ele au ajuns in service. Pentru ca, daca la 1 000 000 de masini de exemplu ajung 200 000, inseamna un procent de 20%. Eu as zice ca nu e un procent tocmai rau. Pentru tine ca producator, evident.

Pe de alta parte sunt constructori care nu au imagine foarte buna, mai ales in Europa, si pentru a avea vanzari trebuie sa faca ceva, gen masini fiabile. Dar stau mai prost la celelalte capitole, gen confort, tinuta de drum etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
120 L

Au trecut vremurile cand o masina te tinea fara mari probleme 20-30 ani. Niciun fabricant nu mai tinteste asemenea performante, desi poate si stie sa faca masini superfiabile.

Agree...

Experienta de 100 de ani in existenta automobilului ar trebui sa se reflecte in masini pe care sa le tii 30 ani. Nu se doreste aceasta. Tinta este de 7-8 ani si apoi o noua masina... Suntem o societate de consum...

In RO s-au dus vremurile in care iti permiteai sa schimbi la 8 ani...nici neamtul nu mai schimba la 4-5 ani.

Criza a insemnat sfirsitul pricipiului consumerist al capitalismului si trecerea la alte baze mai solide de societate, cele de economisire.

Puterea de cumparare a scazut enorm in acesti 3 ani de criza, joburi ioc si salarii idem. Asa ca acum oamenii au inceput sa priveasca la capitolul fiabilitate gandindu-se cum e normal ca trebuie sa mearga inca cel putin 10-15 ani cu actualul automobil la cum evolueaza lucrurile...

Share this post


Link to post
Share on other sites
soundmaker

Passat B5 cu 320.000 Km la bord ..... coafura rezista !!!

Concluzia : Nu-mi iau B6 nici mort, cu toate ca ma tenteaza. Nu sufar de sindromul vulpii care zice ca strugurii sunt acri, dar adevarul e ca fiabilitatea a scazut mult la B6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondin

stai linistit ca exista sigur si B6 cu 320 000 km la bord fara nici o problema. conteaza sa ai putin noroc la cumparare si apoi sa nu iti bati joc de masina. de regula cam cum ai grija de ea asa are si ea grija de tine.

sunt curios daca un camion de generatie 2011 'cade' la 28.000 - 50.000 km sau rezista si el pana la 1.000. 000- 2.000.000 km fara probleme majore, in conditile in care soferul ala vechi de la 40 de ani in sus lucreaza pe acele masini si nu tineretul de 18 ani care te omoara pe strada cand mergi frumos cu masina personala ca tu esti amator si el este marele profesionist.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r
In RO s-au dus vremurile in care iti permiteai sa schimbi la 8 ani...nici neamtul nu mai schimba la 4-5 ani.

Criza a insemnat sfirsitul pricipiului consumerist al capitalismului si trecerea la alte baze mai solide de societate, cele de economisire.

Puterea de cumparare a scazut enorm in acesti 3 ani de criza, joburi ioc si salarii idem. Asa ca acum oamenii au inceput sa priveasca la capitolul fiabilitate gandindu-se cum e normal ca trebuie sa mearga inca cel putin 10-15 ani cu actualul automobil la cum evolueaza lucrurile...

De acord dar aceasta perioada nenorocita va trece, impreuna cu profitorii ei. Lumea va uita si din nou, peste cativa ani, va trai pe datorie.

Ce am invatat eu care schimbam masini noi dupa 1-2 ani, pierzand o gramada de bani? Am invatat ca automobilul trebuie sa de duca de la punctul A la B in conditii de siguranta (cel mai important), confort (sa fie suficient de spatioasa pentru nevoile familiei, sa nu te oboseasca prin zgomot, trepidatii ori lipsa unei climatizari corespunzatore) si sa consume decent. Am mai invatat sa ignor aparitia modelelor noi care nu prea ofera nimic in afara unor bibiluri inutile (vezi Passat B7 ori Golful 6) si sa o tin pana va deveni o povara financiara... :)

Producatorii de masini vor trebui sa se orienteze pe fiabilitatea anilor '80-'90 si pe preturi mai mici. Deocamdata inca mai tine sa vanda masini scumpe si putin rezistente.

Imi amintesc de un prieten care a avut un Volvo 244 DL, masina pe care a vandut-o la vechimea de 22 ani si 930.000 km, cand inca se putea circula cu ea si nu avea rugina deloc. Era o masina ca un tanc. Cate masini fabricate azi vor rezista 22 ani? Eu zic - niciuna, indiferent de marca!

Edited by V i c t o r

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Si daca criza nu va trece? :) Unde sunt motoarele care iti permiteau sa le repari cu adevarat? Motoare fara camasi schimbabile? Este clar ca se doreste o societate de consum sau se dorea. E posibil sa nu fie sustenabil o asemenea dorinta. O sa vedem ce o sa fie...

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Un lucru interesant ar fi diferenta perioadei de garantie intre diferitii constructori. Eu traduc garantie ca perioada in care producator va schimba piesele pe cheltuiala lui. Pentru mine este si un indiciu al fiabilitatii. Nu cred ca exista vreun producator care sa isi asume riscul unei garantii de 4 ani la o masina care incepe sa aibe probleme dupa 2, mai ales in perioade de criza. Toyota poate sa dea garantie standard de 3 ani sau 100.000 de km la fel si Honda. Mitsubishi are 5 ani, primii doi fara limita de km. Revenind in Europa avem Renault tot cu 3 ani sau 150.000km pe cand VW + altii non-vag doar de 2 ani.

Edited by George Mihail

Share this post


Link to post
Share on other sites
c6t9

Pe forumul BMW, cu rare excepții (în general posesorii de X3 și ceva mai puțin cei de X5/X6), lumea se plânge de probleme. BMW-ul este o marcă ceva mai sus decât VW, dar cum fusese menționat și aici, premium nu prea mai înseamnă fiabilitate, ci dotări.

Problema e că nimic nu mai este făcut să țină, chiar dacă este scump. Am schimbat un CD Player cap de linie cu unul și mai HI-FI. Ok, se aude mult peste vechiul, dar deja mecanismul de la tavă dă rateuri. Are 2-3 ani. Cel pe care l-a înlocuit avea 10 ani și a mers mult mai mult fără nici cel mai mic stres. Și vorba aia, era Made in China. Nu mai zic de cd-playere Technics de când lumea, care merg.

Laptop IBM din cretacic zici că este (are un pentium ceva în el), nedesfăcut vreodată, merge 12 ore pe zi. Astea noi la prețuri fabuloase uneori și peste 10.000 de lei, după 2-3 ani sunt praf și pulbere. Sunt excepții cele care nu prezintă probleme. Mă uitam recent pe niște probleme de service la Dell. Mi se pare SF la multe modele să se desprindă mufa de alimentare din laptop. Sau folosirea unei paste termoconductoare de toată jena. Sau ca procesorul să meargă în 100°C. Cât de scumpă o fi o pastă bună și niște radiatoare pasive suplimentare pe toată suprafața radiatorului principal de cupru? Dar pe cine mai interesează ca un laptop să meargă atâția ani?

La Dell bateriile cică au un cip în ele și după un anumit număr de cicluri de încărcare nu mai sunt bune. La un laptop de-al meu după un an era gata. Dell are implementate peste tot programe care mă trimit să cumpăr una nouă. La laptopul meu Clevo, după 3 ani, bateria s-a deteriorat doar 20%. Calculatoarele au fost folosite fix în același regim. Producătorii mai șmecheri dau garanție doar 6 luni pentru baterie. Totul se reduce la a cheltui cât mai mult, pentru a produce cât mai mult. În condițiile în care noi suntem tot mai mulți, este de înțeles într-un fel, dar fenomenul nu poate continua la infinit.

Soluția cu economisirea nu este viabilă. Trebuie altceva. N-ai cum să economisești. Dacă eu nu mai cumpăr de la tine pentru că fac economie. Tu nu mai cumperi de la mine pentru că eu nu mai cumpăr de la tine și nu ai bani, practic ce economie fac? Mă falimentez singur. Eu n-am mizat pe criză tocmai din acest considerent. Dar m-am înșelat, pentru că mai târziu s-a aflat că cei care au intrat în faliment în US, au mizat pe acest lucru și ei personal sunt și mai bogați. Repercursiunile acțiunilor încă le vedem.

Datoriile suverane nu-s de ieri sau din 2008. Sunt de zeci de ani. Sunt curios cum vor aborda problema lor, pentru că este foarte sensibilă. Concluzia va fi una singură, unele țări sunt bogate prin sărăcirea altora. Cui îi va pica bine? Rușii deja au pus punctul pe "i" și au spus public ce sunt americanii de fapt. Doar că americanii nu sunt singuri în această situație.

În plan economic la un seminar se vorbea despre o nouă posibilă ordine mondială pe modelul BRIC - Brazilia, Rusia, India, China. Astea sunt văzute ca fiind viitoarele puteri economice la nivel mondial. Era destul de bine fundamentată teoria. Să vedem ce va fi.

Revenind la topicul nostru, poate cea mai arzătoare problemă este ce mașini mai merită să cumpărăm? Cum le alegem și ce compromisuri suntem dispuși să facem? Până acum am schimbat mașinile destul de repede, dar am ajuns la punctul la care și dacă aș vrea, nu am ce să iau. Sunt mai exigent în algeri și dintr-o dată am descoperit că astea noi sunt mult mai proaste față de ce am eu.

Un lucru interesant ar fi diferenta perioadei de garantie intre diferitii constructori. Eu traduc garantie ca perioada in care producator va schimba piesele pe cheltuiala lui. Pentru mine este si un indiciu al fiabilitatii. Nu cred ca exista vreun producator care sa isi asume riscul unei garantii de 4 ani la o masina care incepe sa aibe probleme dupa 2, mai ales in perioade de criza. Toyota poate sa dea garantie standard de 3 ani sau 100.000 de km la fel si Honda. Mitsubishi are 5 ani, primii doi fara limita de km. Revenind in Europa avem Renault tot cu 3 ani sau 150.000km pe cand VW + altii non-vag doar de 2 ani.

Stai liniștit că avem noi Hyundai. Are garanție fără număr, dar cu ce te încălzește că nu poți folosi mașina pentru schimb de amortizoare, ambreiaj, direcție, frâne etc? Piesele astea nu vin peste noapte.

Și la Renault am avut garanție și cam 3 săptămâni dura până reparau ceva. Deci 3 săptămâni nu puteam pleca din București cu mașina. Dacă vine într-o perioadă nepotrivită, a dispărut orice satisfacție pentru că ai garanție.

Atenție, și cei care dau mașină la schimb (Mitsu de exemplu), o dau numai cât mașina este în service pentru reparație.

Edited by c6t9

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Eu nu iau apararea celor care dau garantie mai serioasa, pt mine perioada de garantie e chiar ultima care m-ar interesa cand imi cumpar o masina.

Spuneam la general ca am vazut in familie ce inseamna sa bagi bani seriosi intr-o masina premium cu garantie 2 ani. Ii expirase garantia de 1luna, asa ca s-a schimbat volant+ toate cele necesare 1500Euro+ stat in service 1 luna. Preferam 1 luna de service, dar si cu 1500euro in buzunar. Si apoi a mai cedat ceva, prea mare coincidenta ca fix dupa 2 ani sa inceapa problemele. Sigur ca un VW Passat din 2004 nu a avut nevoie vreodata de vreo interventie pe garantie, dar nici inafara ei. Decat consumabile, discuri de frana, placute, distributie lucruri obisnuite la o masina peste 80.000km.

Perioada de garantie are ceva relevanta in fiabilitate. Ma pot lipsi de masina ca sa imi schimbe ceva piese decat sa nu am nici masina nici bani in buzunar.

Edited by George Mihail

Share this post


Link to post
Share on other sites
MOTANUL

trebuia sa conduci un 318d sau 320d si vedeai ce au scos bavarezii din aceiasi cilindree ca si VAG

Vorbesti cumva de motoarele astea la care se rup clapetele de acceleratie si distrug motorul? Si romanul inventiv le desfiinteaza? Sunt multi pe forum la care au crapat motoarele ulterior ruperii clapetelor. Nu ai de ce sa ii invidiezi.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/56413-desfiintare-clapete-din-galeria-de-admisie-e-60-diesel/page__p__703012__hl__clapete__fromsearch__1#entry703012

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/102355-e46-galerie-admisie-cu-clapete-vs-fara-clapete/page__p__1450356__hl__clapete__fromsearch__1#entry1450356

Conteaza foarte mult cum se exploateaza masina. Pe forum la BMW o sa gasesti utilizatori (multi) care la 6 luni schimba capetele de bara. Masina mea are deja 180.000 km si are: ambreiaj, turbina, capete de bara din fabrica.

Pana acum am schimbat la ea doar basculele (bratele inferioare) + galeria. Masina nu are nici un joc in rest (acum 2 luni am facut o verificare inainte de concediu).

Seatul este model 2006 si in afara de revizii am schimbat la el frei-ul de la alternator (in 75.000 km).

Si am pe el jante de 8j 17". Nici macar distributia nu am schimbat-o (desi la 4 ani era bine sa o schimb). La urmatoarea revizie o pun pe lista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

În plan economic la un seminar se vorbea despre o nouă posibilă ordine mondială pe modelul BRIC - Brazilia, Rusia, India, China. Astea sunt văzute ca fiind viitoarele puteri economice la nivel mondial. Era destul de bine fundamentată teoria. Să vedem ce va fi.

Eu nu as incadra acolo China, pentru ca cresterea economica din China este una artificiala. Nu ai cum sa ajungi sa-ti pui problema ca nu faci fata cresterii economice, asa cum e cazul Chinei. Nu intamplator tarile europene nu prea vor sa colaboreze cu chinezii (se pare ca doar roamnii vor :vaidecapulmeu: ), dar asta e o alta poveste.

Revenind la calitatea masinilor din ziua de azi. Oare cati dintre voi ar renunta la dotari precum Climatronic, senzori, la turbine, la scaune incalzite, cu masaj reglabile electric, cutii automate etc. Ca sa nu mai zic de senzorii de prin motor. Astea sunt niste lucruri pe care masinile de acum 20-30 nu le aveau. Mai putine lucruri pe o masina inseamna mai putine sanse sa se strice ceva. Aici eu zic ca este problema, nu in faptul in sine ca toate sunt facute sa se strice. Pana la urma vorbim de o concurenta tot mai mare pe piata auto si nu cred ca se mai risca cineva (prea tare) sa vina cu un produs inferior concurentei. Conteaza extrem de mult cum intretii masina. De exemplu masina care nu a fost gandita sa mearga sportiv nu trebuie fortata si dusa in zona rosie a turometrului decat in cazul in care esti forat sa o faci. Ca sa nu mai zic de mersul prin gropi, schimbatul treptelor, folositul ambreiajului etc. Pentru ca daca ar fi o problema ar trebui sa faca exact la fel toate. Dar uite ca nu fac. :)

Exceptie poate fac in momentul asta japonezii, care nu oferta decat thnica simpla si robusta pe masinile lor. De aici si o fiabilitate mai mare. Dar e greu sa alegi o Corolla dupa ce ai vazut ca o Jetta sau un Focus de ex au o tinuta de drum mai buna, sunt mai spatioase, mai confortabile, mai solide etc.

Edited by LauCalin

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcos28

Aceeasi parere o am si eu,desi sunt fan VAG,de prin 2005 chiar sunt in cadere libera.Grupul VAG inseamna o masina simpla,dar fiabila, ceea ce nu prea vad acum la Golful 6 chiar si 5.Golful 4 ar fi ultima generatie de vw mai reusita,tocmai din cauza electonicii mai putin prezenta.Ca motoare,acelasi lucru chiar nu poti sa compari 1.9 cu 2.0 TDI amandoua( sa luam de exemplu ALH),sa nu mai zic de ultima generatie TDI-CR mi se par deplorabile,astea nu mai sunt dieselu ala de la vw care te baga in scaun.

Singurul plus din ultimii ani,care zic eu ca i-a tinut unpic pe linia de plutire ar fi la motoarele pe benzina 2.0 TFSI,si 1.4 TSI,de ultimu nu sunt asa sigur de fiabilitate dar am vazut ca isi face treaba la un consum relativ mic.

Toate cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites
iulian_1976

Oare cati dintre voi ar renunta la dotari precum Climatronic, senzori, la turbine, la scaune incalzite, cu masaj reglabile electric, cutii automate etc. Ca sa nu mai zic de senzorii de prin motor. Astea sunt niste lucruri pe care masinile de acum 20-30 nu le aveau.

...cred ca te inseli. :rolleyes:

-climatronic s-a pus inca de pe primele Vag ale anilor '90

-turbine cu geometrie fixa&variabila foarte bune exista pe masini produse pana in 2005

-senzori motor,admisie etc inca de pe primele Audi B4

-injectoare fiabile de asemenea exista fie non-Pd fie Pd

-volante fiabile de asemenea exista pana in 2005

... lumea nu plange dupa senzori si alte mici neplaceri ci se plang de volante picate in garantie ce sar de 40 de mil,de injectoare care pica care sunt foarte scumpe,de turbine ce pica des de lucruri esentiale.

...cum spunea cineva foarte plastic "Vag a stiut sa se pozitioneze pe piata" :blah:

...ideea ce este indusa si pe buna dreptata este ca Vag a scazut stacheta in ceea ce priveste fiabilitatea in mod voit.

Adica sa te duci in jos dar atat cat trebuie raportat la concurenta,ptr ca rezultatele

economico-financiare arata excelent.

Edited by iulian_1976

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moog

Pai de ce sa faci ieftin si foarte bun, cind poti cistiga si cu scump/complicat si prost...? Mai ales ca altii au deschis calea spre asta...

In 2001 se auzise deja de climatronic, ASR, geamuri/oglinzi(incalzite) electrice, scaune incalzite, ABS, servo, senzori de nivel ulei/lichid racire/stergatoare, knock sensor si inca vreo citeva...

Multe din astea erau si cu 4-5-6 ani inainte...

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni d

Eu raman rezervat in privinta caderii VAG, tin minte ca in anii 90 se vorbea de ce masini bune se faceau in anii 80, in 2000 -ce bune erau in 90 si unu cred ca peste 10ani vom spune ce faine erau actualele masini.Cunosc destui posesori deVAG multumiti de masinile lor si posesori care au probleme pe bune.Ar fi bine sa aflam si cati sant multumiti, eu unu sant multumit de actuala si fosta ( G4),nu-mi place la actuala stratul subtire de lac, fata de G4 care in privita asta era un tanc.

Sper sa nu sariti pe minesmile.gif. STIMA

Share this post


Link to post
Share on other sites
c6t9

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Una din problemele" Chinei este mana de lucru ieftina. Cum toate companiile prefera sa apeleze la China si tocmai din cauza asta s-a ajuns la o blocare a economiei interne ale unor tari. Asa a ajund China o super putere economica mai ales o data ce toata lumea a cautat productie la preturi cat mai mici datorita crizei.

In plus contractele cu companiile chineze sunt cu dus si intors. In primul rand nu ai acces la toate datele si actele pe care le semnezi atunci cand faci un contract. Asa s-a intamplat acum cativa ani in Polonia parca atunci cand o companie chineza si-a luat angajamentul sa construiasca o autostrada. Costul se ridica la 50-60 de mil de euro sau undeva pe-acolo. Au construit chinezii cam un sfert si-au luat jucariile si au plecat. Ulterior cand s-au verificat actele s-a constat ca chinezii avea u voie sa procedeze asa, motivul fiind ce-l pe care ti l-al spus mai sus. Ideea ar fi fost in felul urmator: China ar fi spus ca da 50 de mil, insa ei au dat vreo 20, au facut o portiune de 20 de mil si au plecat, urmand sa incaseze bani pe bucata aia de autostrada din taxe. Dar polonezii au apelat la ei tocmai pentru ca erau ieftini.

Oricum China este o tara comunista cu ideologii comuniste.

Cel putin la concluzia asta am ajuns dupa ce am avut ceva discutii si cu oameni care se pricep mult mai mult decat mine la economie.

PS: zi-mi si mie o companie 100% chineza care are fabrica in Europa ca eu nu stiu. :)

Edited by LauCalin

Share this post


Link to post
Share on other sites
schumy19

eu te-as sfatui sa arunci un ochi si pe la discutiile legate de bmw 318 si 320.este adevarat ca VAG numai este ce a fost dar luati in calcul si cate pr au bmw sau mb.despre mb nu vb ca nu am cunostintele necesare.cat despre bmw, pot spune ca nu este asa stralucit cum se pare

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

@LauCalin: China nu este asa comunista cum o crezi. Au restrictiile lor legate de internet , legate de libera exprimare si comunistii sunt la putere, dar nu se compara cu alte tari comuniste. Economia lor este libera, citez "Since economic liberalization began in 1978, the PRC's investment- and export-led economy has grown 90 times bigger and is the fastest growing major economy in the world." PRC= people's republic of China.

Da statul inca detine piloni importanti in economie, dar existau peste 30 de milioane de business-uri private in 2005, resposabile pentru 70% din PIB (conform Business Week, 2005). 2005 an inainte de criza! Ca un lucru interesant, China este cu 35% mai bogata decat cea mai bogata tara din Europa, Franta. Ideea preconceputa despre chinezi e cum nu se poate mai falsa. Daca Romania comunista avea fie si pe jumatate deschiderea economica a Chinei, eram acum in elita Europei. Absolut nimeni nu apela la ei daca nu erau deschisi unor asemenea idei.

I rest my case !

On-topic: Faptul ca s-a pervertit industria auto, maximizand profitul in detrimentul calitatii pe termen lung este un lucru regretabil. Este gresit sa se dea vina pe tehnologie pentru ca tocmai ea a imbunatatit multe aspecte, inclusiv fiabilitatea. Daca mergem pe principiul cu cat e mai simplu dpdv electronic cu atat e mai fiabila, da, caruta este infinit de ori mai fiabila decat o masina. Cauza scaderii calitatii overall, VAG non-VAG, este tocmai concurenta. Fiecare mai lanseaza un model, un facelift, o dotare in plus, un motor, fara sa il fi testat riguros inainte, tocmai ca sa il scoata cat mai repede pentru a mai lua putin din cota de piata a altora. Sigur competitia asta era si inainte, dar odata cu inmultirea masinilor pe sosele si competitia a devenit mai acerba. In 2003 au fost produse 41.968,666 de masini, iar in 2007 un numar de 54,920,317. O crestere cu aproape 13milioane de masini produse la nivel mondial in 4 ani nu este de neglijat. Cresterea pe anii 99-2003 a fost de doar de 2 milioane. O paine mai mare de mancat, companiile au inceput sa devina lacome aplicand principiul scopul scuza mijloacele. Intrebati-va si voi, cand au inceput sa dea rasol serios constructorii? Cumva dupa 2003-2004?laugh.gif

Edited by George Mihail

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tilu

China o poti numi oricum, sunt doar cuvinte, sabloane, dar sper ca nu ai pretentia ca este o tara unde domneste democratia.

Crezi cumva ca petrolul se cumpara numai din tarile democratice? Economia de piata nu are prejudecati legate de ideologia vreunui partener de afaceri.

Pe vremea cand ceausescu era primit cu covorul rosu si fanfara crezi ca Romania era mai capitalista? Nu, erau doar interese de moment ale politicienilor. Pe vremea comunista a Romaniei, exporturile catre tarile democratice erau mai mari decat acum cand avem o ideologie pe placul vesticilor.

On- nu cred ca masinile actuale au vreun cip minune care le produce daune la doi ani si o zi. Iar cei care ofera garantii extinse nu o fac neaparat datorita fiabilitatii lor extraordinare ci doar pentru ca vor sa atraga mai multi clienti de la concurenta.

Cu toata fiabilitatea "indoielnica" a masinilor VAG, vanzarile din grup cresc.

Nu cred ca-si doreste nimeni vreun produs care sa-l tina o viata. Nici bugetarii probabil, pentru ca in anii acestia s-a vazut ce inseamna mersul impiedicat al economiei.

Cred ca exista un echilibru, inca acceptabil, intre ceea ce ofera masinile actuale si rata de defectiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila
Cu toata fiabilitatea "indoielnica" a masinilor VAG, vanzarile din grup cresc

cresc pentru ca, cumpara cei care nu avut VAG, totusi sa nu uitam VW si Audi erau si sunt marci dorite de multi, acum 10 ani cine avea Audi A4 era boier, sau Passat B5.5 la fel

dar ce se fac odata ce masinile sunt cumparate si se observa fiabilitatea de 2 lei ?

eu ca si posesor de 4 masini VW, sincer nu mai am ce alege de la ei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
SOLAR

Tilu am sa te contrazic. Electronica poate sa pice exact la 2 ani cu aproximatie de cateva luni. Se poate calcula exact asta. Am vazut asta pe pielea mea la sute de calculatoare. Electronica este programabila sa cada exact atunci cand trebuie.Nu este neaprata din soft desi se poate si acolo. Ciclurile de viata ale electronicii sunt cele mai usor de implementat si atata timp cat nu ai secretul de fabricatie al unui cip esti legat la maini.

Edited by divinewind

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nautilus

Sa-ti explic eu de ce? Piata este condusa de cerere si oferta. Atata timp cat loganul si piesele chinezesti au pret scazut o sa scada si pretulla audi pentru ca ei nu pot mentine si cost si calitate la masivul atac economic al statelor sarace si cu mana de lucru ieftina.

Nu vor sa faca masini fiabile,tehnologie exista.

acum 2 ani am zis sa-mi iau masina mica, si optam un logan ieftin, ca doar e potrivit pentru drumurile noastre, dar avand la servici mai multe am vazut cum se ridica pe 3 roti cand iei o curba, si cat de imprecisa e cutia.. etc etc

De asemenea, ce mi s-a parut interesant, statistic, SUV-urile au procentul cel mai mic de defectiuni la suta de masini, clasa mica fiind cea mai problematica.

ce sa mai spuna cei de renault sau honda sau bmw care au chemat zeci de masini noi inapoi la fabrica pentru probleme de franare sau mai stiu eu ce? cred ca acestia ar avea mult mai multe motive de nemultumire si nu ii vad sa arunce cu pietre, da se mai strica una alta la masina cand este in garantie, se repara si se merge mai departe.

credeti ca la bmw, mercedes, opel, renault nu se defecteaza masinile in garantie si ca alea merg brici pana la 500. 000 km fara nici un fel de problema?

Maşina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri