Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan

Recommended Posts

marius1982.11

eu zic ca stai linistit. masina ta cel mai sigur nu are nimic.

Vezi atunci cand mai scade, ridici capota si vezi daca e cald radiatorul in partea de sus.

Spre surprinderea ta va fi bocna de rece, ceea ce e normal.

ps: vezi ca bujiile alea merg pana cand motorul ajunge la o anumita temp, in functie de cat de frig e afara, cu cat mai rece cu atat mai mare temp la care opresc.

8 min e bine, eu cred ca pot sa merg si 20 prin oras si nu ajunge la 90, mai ales daca las clima pornita. Termostatul e bun, la drum intins sta pe la 87 acum iarna si la 90 in cap vara, pe vag-com..

benzinarul de 2l din familie ajunge poate in 8 la temp aia. tdi-ul e prea eficient ca sa se incalzeasca asa repede

Link to post
Share on other sites
  • Replies 757
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    75

  • marius1982.11

    49

  • Al Bundy

    39

  • stefanutz30

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toate masinile din lume au problema asta, asa e normal...racesti un calorifer ventilandu-l , automat el se raceste , incalzeste habitaclu cat poate si automat lichidul din el se raceste...Mai ganditi

verifica intai cablajul de la senzorul G62 - daca este ok, atunci schimba senzorul - cumpara Hella sau OEM - restul nu sunt ok

Sa scoti cu ce ai acoperit ledul ?  

Posted Images

Am schimbat ieri termostatul Behr TX 15 87D si flansa de data asta - si azi, cu toate ca au fost 0 grade -aceeasi problema. Ma dau batut.

Link to post
Share on other sites

   Daca as fi vazut postul tau mai devreme... oricum asta seamana f bine cu cel OE. Piesele astea originale vin greu (5-7 zile) si sunt si scumpe.

Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

135 ron am dat eu pe termostat si O-ring original...

Daca stai sa te gandesti...te chinui mai mult cu cele ieftine...muncesti de mai multe ori sa le schimbi...pus timp pierdut si nervi...

Link to post
Share on other sites

 Asa e, dar cateodata conteaza si disponibilitatea piesei. Adica in cazul meu aveam maxim 1 zi sa gasesc termostat si cum spuneam Behr seamana bine cu cel original. Am gasit si la alti producatori aftermarket produse identice cu cele de origine (Sachs,Lemforder etc.). Am zis, totodata, ca fac si o economie.

Link to post
Share on other sites

 Am facut azi niste "teste" cu o Skoda Octavia 2 FL 1,6 TDI CR cu vreo 200.000 km la bord si termostat original - totul neumblat si, spre surprinderea mea, are acelasi comportament - la ralanti cu climatizarea la cald maxim si ventilatia pornita, pe loc, scade temp in vreo 10 min cu vreo 2-3 liniute de la 90 de grade. Scade si in frana de motor.

Edited by Radlog
Link to post
Share on other sites

Acum cateva zile la -13 grade in ralanti si caldura pe maxim masina mea avea ceva din comportamentul masinii tale...si in mers am observat ca se incalzeste mai greut asta cand sunt temperaturi scazute(pana in -10 nu apare fenomenul) dar in frana de motor acul nu se clinteste.Doar in ralanti si doar daca este pe maxim caldura scade undeva pe la 85 de grade...daca o , opresc urca imediat la 90 de grade si viceversa.Termostatul este cel original vara functioneaza perfect si cred ca ''iarna nu este ca vara''.

Link to post
Share on other sites

 Daca, dupa circa 30 de minute de functionare a motorului, dar indicatorul de temperatura a lichidului de racire nu a ajuns la 90 de grade, furtunul care vine din flansa termostatului spre radiator e rece inseamna ca termostatul  este etans/inchis, nu? Adica isi face treaba.

Edited by Radlog
Link to post
Share on other sites

 Ok multumesc. Asa banuiam si eu. M-am speriat in seara asta ca nu se mai ridica odata temperatura si ma gandeam ca termostatul asta Behr e mai prost decat cel Wahler. Dar nu am realizat ca masina a stat mai mult pe loc cu caldura la maxim si ventilatia pe treapta 3.Si am verificat furtunul.

Edited by Radlog
Link to post
Share on other sites

Behr am si eu si sunt multumit...in 10-15 minute de mers prin oras urca la 90 si acolo sta...

Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Azi am avut timp si am schimbat si eu termostatul...

Cum ziceam mai sus am cumparat original...

20170119_173604.jpg

Probabil ca multi care si l-au schimbat singuri acasa am reusit sa rup un pin de la flansa...20170119_175610.jpg

Acum intervine intrebarea...pana la urma ce rol au acei pini?

Au rol doar de ghidaj?sa ajute la montat sau sunt si pe post de ceva distantiere?

Are rost sa ma chinui iar sa demontez si sa pun flansa noua? pentru ca din cate am vazut se cunoaste ca l-am schimbat...in sensul ca acum ajunge indicatorul la 90...

 

Link to post
Share on other sites

Bravo ca ai pus termostat OE.

Anul trecut am montat 3 buc AM la 50-70 ron si toate trei au fost cu problema,un motor a fiert dupa cateva minute.

Nu te stresa ,pinii aia au doar rol de ghidaj,se pune termostatul,se invarte 90 grade si ramane sustinut in pini.

Deci stai linistit ,atata timp cat  nu curge antigel pe langa inseamna ca termostatul sa asezat  la locul lui.

Link to post
Share on other sites
marius1982.11

pinii ajuta la montaj, sa stea frumos acolo la locul lui pana il montezi.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut, am schimbat și eu în seara aceasta termostatul wahler (pus anul trecut pe aceiași vreme) fiind aproape sigur ca el este de vina după ce acul oscila intre 80-90 grade iar la relanti scădea intre 60 -70 cu clima pornita. Pe tester fără clima nu am văzut mai mult de 81 grade, iar după pornirea climei scăzând la 65-67 grade. După cum am văzut recomandările pe forum am cumpărat una bucata termostat oem, garnitura plus flansa oem. După ce le-am montat (fără garnitura căci nu s-a potrivit lasand-o pe cea veche )la probe sa văd la -4.5 grade afară ca acul tot scade la relanti cu clima pornita. Nu mai scade așa mult o idee sub 80. Pe tester fără clima urca 92.7, 93.6, 94.5 maxim am văzut.  Dau drumul la clima în mers scade pe la 87. Iar la relanti după câteva minute bune scade la 70. Întrebarea: este normal la relanti sa scadă așa? 

Mulțumesc.

Link to post
Share on other sites

Partea ciudata pentru care am nelămurirea ăsta este ca altcineva cu un golf 4x4 doar ca are ac nu clima zice ca îi urca la 90 grade la relanti cu ac-ul pornit pe treapta a 2 a.

Link to post
Share on other sites

E normal și logic dacă te gandesti la cat de frig e afară ca sa scadă când sta la relantii. .apa aia se răcește. ..

Link to post
Share on other sites
marius1982.11

daca ar fi sa las clima pe on la -10, non stop, nu cred ca as vedea niciodata acul ala pe 90 in oras.

Lasa pe loc temperatura, cu clima pe off, sa creasca pana la 90 sau chiar peste 90(pe vag-com), apoi urneste-o din drum, cu clima pe off in continuare. Daca scade/ramane la 88-90 de grade insemna ca termostatul nu are  absolut nimic. E ok! nu mai schimbati termostate aiurea.

Daca coboara mai mult, 60-50, 72 de grade, se schimba.

Asta evident dupa ce s-a verificat si temperatura raportata pe instruments sa fie aceeasi, cu o diferenta de maxim 1-3 grade.

Daca e diferenta mai mare si pe instruments arata 88-90 de grade, e G2/G62-ul devina.

ca si o completare, nu puneti balarii, doar OEM. Nu pica atat de des incat sa saraciti din asta si calitatea e garantata.

Se cumpara si oring si carcasa lui, atat pe TDI cat si pe benzinar(in afara de 1.6 FSI unde e alt tip).

Link to post
Share on other sites

salut, la masina din semnatura o bora 1.6 16v cod motor aus, de cateva zile nu mai urca acul mai mult de 70 75 grade, ieri dupa un drum de 100km la -3 grade afara cam pe acolo a stat.am verificat pe vagcom diferenta de temperatura era in marja de 3 grade spusa de marius1982.11, am facut si un test la instrumente tot e ok.credeti ca ar fi termostatul de vina? apropo nici caldura fierbinte nu baga cu, clima data la maxim

Link to post
Share on other sites

am inteles, o sa il inlocuiesc sa vad ce se intampla. inca o chestie stii cumva ce tip de termostat e? din ce am vazut ar fi doua tipuri:

02150027603255.jpg

sau

termostat-lichid-racire-vw-golf-iv-1j1-p

la mine e undeva sub bobina de inductie in partea dreapta a motorului dar nu l-am demontat sa vad niciodata. cam cat antigel se pierde la inlocuit? mersi

Link to post
Share on other sites

Eu zic sa golesti pe la robinet instalatia si apoi il repui ca sa nu pierzi mai nimic sau daca este vechi il inlocuiesti ca nu costa o avere...nu vrei sa umpli cutia de viteze de antigel ca nu are rost.Comanzi termostatul in functie de ce cod are motorul tau adica primul din poza de mai sus.

Later Edit : Am incercuit cu rosu zona ai sa l vezi doar trebuie sa arunci un ochi sub fusta la spoiler...si lasa matorul sa , se raceasca inainte sa faci operatiunea nu de alta dar este pacat sa te oparesti.http://imgur.com/a/FxxqB aicia ai si poza.

Edited by sdR+
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept