Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan

Recommended Posts

Dar ai ceva probleme daca nu ai schimbat.o,afectează cu ceva termostatul nou?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 757
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    75

  • marius1982.11

    49

  • Al Bundy

    39

  • stefanutz30

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toate masinile din lume au problema asta, asa e normal...racesti un calorifer ventilandu-l , automat el se raceste , incalzeste habitaclu cat poate si automat lichidul din el se raceste...Mai ganditi

verifica intai cablajul de la senzorul G62 - daca este ok, atunci schimba senzorul - cumpara Hella sau OEM - restul nu sunt ok

Sa scoti cu ce ai acoperit ledul ?  

Posted Images

Nu cred,doar daca se rup piciorusele din interiorul ei care de altfel sunt destul de sensibile,atunci nu mai tin termostatul la locul lui.

Link to post
Share on other sites

Termostatul se potriveşte la mai multe motorizări, dar la unele diferă flanşa şi de asta pot fi mai multe garnituri.

Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,

 

Asa cum am scris si ceva mai devreme pe forum, am o nelamurire legata de temperatura normala a apei in perioada asta la un Golf 4 1.4 16V. Ideea e ca in oras, dupa un timp, acul indica 90 de grade, insa doar la ralanti, semafoare, perioade scurte de mers cu a doua in timpul aglomeratiei, motor putin turat. Altfel, la mers intins, in afara orasului, acul se ridica foarte greu si abia trece de primele 3 gradatii (cele foarte apropiate). Asta fara sa incalzesc habitaclul. La treapta a doua a ventilatiei, clar temperatura scade (in cazul in care a urcat putin sau chiar si la 90 in oras). Am schimbat termostatul acum cateva zile (avea capacul gaurit), insa nu am observat nici o schimbare. Temperatura aerului din habitaclu variaza odata cu temperatura indicata la bord a apei (deci, in principiu, am caldura in masina).

 

S-a mai lovit cineva de problema asta? Este o problema? Vorbim de temperaturi intre -15 si poate chiar 10 grade.

 

Multumesc mult!

Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,

Asa cum am scris si ceva mai devreme pe forum, am o nelamurire legata de temperatura normala a apei in perioada asta la un Golf 4 1.4 16V. Ideea e ca in oras, dupa un timp, acul indica 90 de grade, insa doar la ralanti, semafoare, perioade scurte de mers cu a doua in timpul aglomeratiei, motor putin turat. Altfel, la mers intins, in afara orasului, acul se ridica foarte greu si abia trece de primele 3 gradatii (cele foarte apropiate). Asta fara sa incalzesc habitaclul. La treapta a doua a ventilatiei, clar temperatura scade (in cazul in care a urcat putin sau chiar si la 90 in oras). Am schimbat termostatul acum cateva zile (avea capacul gaurit), insa nu am observat nici o schimbare. Temperatura aerului din habitaclu variaza odata cu temperatura indicata la bord a apei (deci, in principiu, am caldura in masina).

S-a mai lovit cineva de problema asta? Este o problema? Vorbim de temperaturi intre -15 si poate chiar 10 grade.

Multumesc mult!

Salut.Da,este o problema...ce termostat ai pus si ai schimbat si flansa lui(gatul acela de plastic)?eu am patit la golful 3...am luat un termostat de 25ron si la 3-4zile l-am schimbat din nou.de data asta am luat unul de 60 de ron care si in momentul de fata functioneaza perfect(a fost schimbat acum 3ani).am inteles cabher sau whaller ar fi bune.si eu o sa.l schimb zilele astea.
Link to post
Share on other sites

Da, am schimbat si capacul de plastic...era intr-adevar gaurit. Termostatul este CALORSTAT by Vernet.

Link to post
Share on other sites

Da, am schimbat si capacul de plastic...era intr-adevar gaurit. Termostatul este CALORSTAT by Vernet.

alt termostat.de preferat bher sau wahller.
Link to post
Share on other sites
marius1982.11

eu nu pot sa va recomand decat original. Asta am montat si n-am dureri de cap.

Topran stiu cine a comndat vas de expansiune antigel pe passat. Ai zice: "cat de mare branza e sa faci unu' de ala". si uite ca e, picura pe la imbinarea cu furtunul. Pana la urma tot unul OEM a fost raspunsul.

 

mircea, flansa si rolul ei difera la TDI, nu are sens sa ceri pareri la dieselari.


ce poti spune e ca cel oem era pridus de BEHR.

Link to post
Share on other sites

Salut! Acum o saptamana, fiind la service pentru schimbare curea accesorii, mecanicii au constatat ca nivelul meu la antigel este la minim si ca ar trebui completat. Zis si facut: am cumparat un litru de antigel de la ei (firma Bardi) si am completat cu el concentrat cam 200 ml. Dupa 20 de km facuti prin oras, am vrut sa verific daca a scazut si surpriza: nu scazuse nivelul, dar in schimb in vasul de expansiune am avut spuma alba (destul de multa si care atunci cand am completat nu exista). Dupa ce am revenit la acelasi service si au zis ca"nu stiu de unde este spuma ", am ajuns si la reprezentanta unde am stabilit ca antigelul cu care am completat nu era bun (cand am agitat putin bidonasul cu antigelul ramas dupa completare acesta facuse spuma deasupra). Am schimbat antigelul, cu unul OEM, dupa ce am spalat instalatia cu apa si aseara am observat ca la -10 grade apa temperatura apei a ajuns la 90 de grade dupa 5-7  km  (1.6 FSI-BAD) si cand am ajuns la destinatie acul a inceput timid sa scada (fiind la relantiu cu ventilatia la clima destul de mare) si acum sunt pus pe ganduri deoarece cred ca inainte de minunile povestite nu cred ca acul scadea in nici o conditie. Intrebarea mea, dupa ce am citit tot topicul, este: la temperaturi negative (-10 grade) este normal sa se miste acul de la 90 de grade? Stiti cumva un cod pentru termostat pentru acest motor? Multumesc mult.

Link to post
Share on other sites

E posibil ca din cauza temperaturii scazute sa scada si temperatura motorului cand stai la relanti,nu e turat. Ca si marca de termostat eu recomand numai Behr,la fel ca cel OEM.

Link to post
Share on other sites

Stiti cumva un cod pentru termostat pentru acest motor? Multumesc mult.

Ia legătura cu gabivwx(lasa-i un pm) cu ce-ti trebuie si codul de motor si iti da el codul.e un băiat de nota zece. Edited by mirceamad
Link to post
Share on other sites
mariuspolizei

Care flansa? Am schimbat doar termostatul, cum e in poza doar ca nu a avut o-ringul ala

post-86662-0-70945700-1453752457_thumb.j

Link to post
Share on other sites

Revin cu un mic update: ieri am mers mai mult cu masina prin oras si dupa am stationat 10 minute la -6 grade=>acul nu s-a mai miscat. Deci la mine momentan totul este in regula...m-am agitat degeaba :)

Link to post
Share on other sites
mariuspolizei

Astazi am reusit in sfarsit sa rezolv problema. Dupa ce vineri pusesem un termostat Hans Pries Topran si nu mi se mai incalzea motorul deloc, luni am comandat un nu termostat, Behr. Ieri m-am dus sa il iau, m-am intors la serviciu si zic hai sa il incerc cu apa fiarta. Am un fierbator electric, am pus apa la fiert, am pus termostatul intr-o cana si am turnat apa clocotita pe el. S-a deschis, a iesit tija, dar cand il scot, surpriza: tija nu mai intra la loc, desi era rece (l-am tinut sub jet de apa rece la chiuveta), am si impins in ea dar tot nu intra. M-am mai jucat putin cu el si cand am mai impins o data in tija, a intrat. Ca sa fiu sigur ca nu va ramane blocat pe deschis in motor, l-am mai pus o data in apa fiarta, a iesit tija dar dupa aceea nu am mai reusit nicicum sa o mai bag la loc. M-am intors la magazin, i-am spus omului de acolo ce s-a intamplat, si desi nu prea i-a convenit, mi l-a luat si a zis ca imi aduce altul. Totodata, mi-a spus ca nu trebuia sa il bag in apa clocotita, ca el in motor se deschide treptat, pe cand la contactul cu apa a avut un fel de soc, si din cauza aia s-a blocat. Astazi am fost sa il iau pe celalalt, iar in seara asta am fost la mecanic. L-a pus pe masina, am data cateva ture cu el si functioneaza corect. Nu stiu daca e adevarata faza cu socul de la apa fiarta, important e ca acum nu mai am probleme. Mecanicul, are un Audi A4 si a zis ca si el de mult timp are probleme cu termostate noi, iar dupa ce a vazut ca al meu functioneaza, a zis ca o sa isi ia si el tot behr.

Link to post
Share on other sites
marius1982.11

din nou, pisele de schimb ieftine isi spun cuvantul

Edited by marius1982.11
Link to post
Share on other sites

Astazi am reusit in sfarsit sa rezolv problema. Dupa ce vineri pusesem un termostat Hans Pries Topran si nu mi se mai incalzea motorul deloc, luni am comandat un nu termostat, Behr. Ieri m-am dus sa il iau, m-am intors la serviciu si zic hai sa il incerc cu apa fiarta. Am un fierbator electric, am pus apa la fiert, am pus termostatul intr-o cana si am turnat apa clocotita pe el. S-a deschis, a iesit tija, dar cand il scot, surpriza: tija nu mai intra la loc, desi era rece (l-am tinut sub jet de apa rece la chiuveta), am si impins in ea dar tot nu intra. M-am mai jucat putin cu el si cand am mai impins o data in tija, a intrat. Ca sa fiu sigur ca nu va ramane blocat pe deschis in motor, l-am mai pus o data in apa fiarta, a iesit tija dar dupa aceea nu am mai reusit nicicum sa o mai bag la loc. M-am intors la magazin, i-am spus omului de acolo ce s-a intamplat, si desi nu prea i-a convenit, mi l-a luat si a zis ca imi aduce altul. Totodata, mi-a spus ca nu trebuia sa il bag in apa clocotita, ca el in motor se deschide treptat, pe cand la contactul cu apa a avut un fel de soc, si din cauza aia s-a blocat. Astazi am fost sa il iau pe celalalt, iar in seara asta am fost la mecanic. L-a pus pe masina, am data cateva ture cu el si functioneaza corect. Nu stiu daca e adevarata faza cu socul de la apa fiarta, important e ca acum nu mai am probleme. Mecanicul, are un Audi A4 si a zis ca si el de mult timp are probleme cu termostate noi, iar dupa ce a vazut ca al meu functioneaza, a zis ca o sa isi ia si el tot behr.

Nu se incearca asa sistemul ala de termostat.E vina ta ca ai stricat termostatul.Flansa in cauza blocheaza tija termostatului sa nu iasa prea mult si ca deschiderea lui sa fie efectuata corect.

CUMPARATI SI FLANSA TERMOSTATULUI la motorizarile de 1.4 si 1.6 16 v.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

salutare. am si eu un seat toledo 1.6 akl din 99. am o problema cu caldura .. nu prea baga si nici motorul nu prea se incalzeste .. daca pun mana pe furtunul de la termostat e rece iar celelalte inclusiv radiatorul sunt calde ...

 

 

 

 

 

Edited by Flocker
Link to post
Share on other sites
Laurentiu_LWR

Bun...pe langa faptul ca te afli in aria Golf4/Bora...deci oarecum offtopic...ai si o intrebare?sau doar ne informezi cum e la tine?

Link to post
Share on other sites

   Eu as cumpara setul de garnitura termostat, flansa termostat si termostat si as rezolva treaba.

Link to post
Share on other sites

Daca vrei numai sa te uiti, iti trebuie garnitura sigur ca cea veche poate nu va mai etansa.

Oricum, daca ridici capota motorului nu este nici o deosebire intre Seat Toledo/Leon 1999 si Golf4.

Link to post
Share on other sites

Buna,

 

am un Passat B7 din 2012, motor de 2.0, 170 CP. Am observat ca oscileaza indicatorul de lichid de racire. De exemplu am facut 270 km. In primele 100 km era pe 90 Grade. Afara erau + 7 grade. Pe urma am observat ca scadea la 70-80 grade, cateodata chiar si la 60 grade si afara erau + 6 grade. Am mai patit asta in perioada cnd era frig afara si ma gandeam ca din cauza frigului. Dar acuma nu era deloc frig afara. Era pronita clima la 22 grade. Dupa un timp (aprox 2-3 minute de mers) a revenit la 90 grade. Dupa care iarasi scade....  Si tot asa. Sunt perioade in care sta la 90 fix, si sunt perioade cand scade si ocileaza intre 60-90. Oare ce ar trebui sa schimb? Senzorul care costa cam 50 lei originalul sau si termostatul care costa in jur de 200 lei originalul? La schim se pierde si antigel?Multumesc.

Edited by Ambrus Zsolt
Link to post
Share on other sites

salut, vin si eu cu o problema asemanatoare, in sensul ca azi dimineata ( -3...-5grade) la pornirea masinii inainte de a pleca spre munci masina n-a mai vrut sa porneasca la sfert ca de obicei  plus ca la a2a cheie mi-a aprins in bord si martorul de temp pt sistemul de racire. am lasat-o sa se incalzeasca vreo 10min apoi am oprit-o si pornit-o din nou, totul ca nou de aceasta data, insa dupa ce am vrut sa ma pun in miscare s-a aprins becul de la bujii, cel cu spirala. asta din urma n-a mai vrut sa se stinga sub nici o forma. masina acum continua sa porneasca ca de obicei la sfert, insa o alta constantare ar fi cea ca temp indicata a apei nu mai ajunge la 90 ci sta pe undeva pe la 75 indiferent de cat as fugari-o. lichidul e inca la nivel ..nu si-a schimbat nici culoarea...

1,9tdi AHF

Edited by shark_re8ell
Link to post
Share on other sites

FA o diagnoza. Verifica nivelul lichidului de racire, curata cele 2 tije din vas.

Link to post
Share on other sites

lichidul e undeva intre min si max..pe la Jumate intre ele...iar acum am pus vcds-ul insa surpriza la eroare....

 

 

00513- engine speed sensor G28

            27-00 implausible signal

Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Al Bundy said:

FA o diagnoza. Verifica nivelul lichidului de racire, curata cele 2 tije din vas.

Am facut diagnoza. Nu imi da nici o eroare.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri