Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan

Recommended Posts

  • Replies 757
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    75

  • marius1982.11

    49

  • Al Bundy

    39

  • stefanutz30

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toate masinile din lume au problema asta, asa e normal...racesti un calorifer ventilandu-l , automat el se raceste , incalzeste habitaclu cat poate si automat lichidul din el se raceste...Mai ganditi

verifica intai cablajul de la senzorul G62 - daca este ok, atunci schimba senzorul - cumpara Hella sau OEM - restul nu sunt ok

Sa scoti cu ce ai acoperit ledul ?  

Posted Images

 Verifică mufa și cablajul. Vezi topicul cu G62/G2. Posibil si senzor defect de nou, de preferat unul OEM cum ti s-a recomandat mai sus.

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Al Bundy said:

Senzorul a fost OEM ?

 

Nu,febi

Link to post
Share on other sites

As dori sa schimb termostatul la masina din semnatura, fiindca se incalzeste cam greu si daca pornesc caldura ( turatie mare la ventilatorul climatizarii),

acul termometrului oscileaza. Am comandat la un magazin de piese on-line, un termostat BEHR, insa a venit unul MAHLE.

Credeti ca as putea sa-l pastrez (e o marca buna), sau sa insist pentru a-l schimba cu cu unul BEHR?

Link to post
Share on other sites

Dupa ce am studiat mai bine cutia am vazut sigla Wahler si m-am linistit. Am fost nevoit sa schimb termostatul asa din scurt si altceva nu am gasit de cumparat. Cel original si-a dat duhul dupa 14 ani de functionare.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Cu totate ca nu am Golf sau Bora, scriu aici si despre problema mea. Iarna trecuta indicatorul de temperatura a lichidului de racire a inceput sa faca figuri. Adica sta la 90 de grade doar in sarcina (cu motorul turat). Daca merg in frana de motor (de exemplu la coborarea unei pante) sau chiar daca stau pe loc la relanti dar cu caldura la maxim si pe ventilatie treapta 2 sau mai mare,temperatura scade , urmand sa creasca la turarea motorului si/sau plecarea de pe loc si revine la 90 de grade. Recent am schimbat termostatul cu unul Wahler si nici o schimbare, aceeasi problema. Senzorul de temperatura l-am schimbat nu de mult cu unul nou nout O.E. Idei ?

Multumesc anticipat.

Edited by Radlog
Link to post
Share on other sites

Sunt interzise, de asemenea si vor fi sanctionate posturile gen "bump" ("nu mai stie nimeni nimic?", "Anybody?", "Hai baieti, ajutati-ma si pe mine") pe alte arii decat cea comerciala.

Edited by taz21
bump
Link to post
Share on other sites

E ceva normal iarna daca stai la relanti sa scada temperatura.

Link to post
Share on other sites

Pentru ca e temperatura scazuta,acum depinde daca scade imediat sau treptat in timp la relanti.Daca scade imediat nu-i normal dar daca stai mai mult cu motoru pornit la relanti o sa vezi ca scade.

Link to post
Share on other sites

Cred ca o sa incerc sa schimb iar termostatul . Am citit pe aici pe forum ca Wahler ar fi ok si vizual si parea - avea etansare pe cauciuc, spre deosebire de alte branduri. Voi schimba si flansa e data asta.

 

Edited by Radlog
Link to post
Share on other sites

Sursa manual...

Verificarea stării de funcționare a unui termostat se face relativ simplu. După ce se demontează, termostatul se introduce în apă la temperatura ambiantă (aprox. 25 °C). La acestă temperatură termostatul trebuie să fie complet închis. Apoi se încălzește apa până atinge temperatura de 95 – 98 °C. Termostatul introdus în apa încălzită trebuie să se deschidă complet într-un timp relativ scurt. În caz contrar, termostatul este defect și trebuie înlocuit.

Link to post
Share on other sites

  De fapt nici nu stiu daca acest comportament la mine este normal sau nu. Cunosc masina de noua si am mai condus-o inainte de a fi a mea personala dar nu stiu daca asa a facut dintotdeauna. Aici ma pot ajuta alti utilizatori cu mai multa experienta in aceasta problema.

Edited by Radlog
Link to post
Share on other sites

Sursa manual...

Când temperatura lichidului de răcire (motorului) ajunge la 85 °C termostatul începe să se deschidă permițând lichidului de răcire să circule prin radiator. Deschiderea completă a termostatului se realizează la aproximativ 92 °C. În acest caz tot lichidul de răcire trece prin radiator. Poziția termostatului se stabilizează la temperaturi de 85 – 90 °C, unde rămâne parțial deschis, doar o parte a lichidului de răcire fiind trecut prin radiator. În acest mod se asigură menținerea temperaturii motorului în zona optimă de funcționare.

 

Sper ca aici o sa gasesti rasp.la intrebarea ta, daca nu l gasesti...apa/acul trebuie sa stea la 90° in cluster si 80/85° in MB vazut cu vdcs.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Am schimbat si eu in urma cu câteva zile, cu ajutorul colegului Remus66, un coleg de nota 10, care m-a ajutat mereu atunci când am avut nevoie, termostatul la masina din semnatura, VW Golf 4, 1,9 TDI, motor AXR. Simptomul care m-a determinat sa fac aceasta inlocuire, a fost ca acum pe vreme rece, oricât de mult as fi mers prin oras, acul termometrului nu mai ajungea la temperatura de 90*, ci se oprea la cca. 1,5- 2 liniute mai jos de  90*. Vara era bine, insa iarna se comporta cum am spus mai sus si prin urmare nici caldura suficienta in masina nu mai aveam. Nu am recuperat lichidul de racire vechi, era prea complicat pe frigul acesta sa ne bagam pe dedesubt ca sa ajungem la robinetul de golire de la radiator. Pentru reumplerea cu lichid de racire am avut nevoie de cca. 3,5-4 litri de lichid nou.

Prin cele de mai sus vreau sa spun tuturor colegilor care au manifestari similare cu cea descrisa de mine mai sus sa nu ezite sa inlocuiasca termostatul fiindca lucrarea nu este complicata, in schimb aduce multe beneficii.

Link to post
Share on other sites
undertacher2001

Va salut.De ceva timp si doar in sezonul rece am urmatorul comportament al temperaturii in bord.

Zic eu ca incepand cu -5 ajunge cam greu la 90 dar odata ajuns acolo in mers ramane asa dar daca stationez cu motorul pornit scade pe la 70 si chiar 50.Sa fie termostatul blocat pe deschis.

Daca da ce marca de termostat recomandati?Facet,Gates ,Mahle....

Multumesc anticipat.

Link to post
Share on other sites

Problema similara cu acul la 50-60 grade,am schimbat termostatul si caldura oricum era dar acum vad ca la mers normal am consum de 5-5,5 fata de 6,5-7 l/100km.Motorina am din belsug si nu prea fac km,diferenta e ca motorul merge superb la temperatura lui optima de lucru.

Ma gandesc sa schimb si bujiile ca imi porneste greoi dimineata.

Link to post
Share on other sites

undertacher2001

Pune original ,cu Behr  si altele care au costat aprox 50-70 ron am avut probleme .

Edited by EEXCALADE
Link to post
Share on other sites
marius1982.11
On 1/2/2017 at 3:54 PM, undertacher2001 said:

Va salut.De ceva timp si doar in sezonul rece am urmatorul comportament al temperaturii in bord.

Zic eu ca incepand cu -5 ajunge cam greu la 90 dar odata ajuns acolo in mers ramane asa dar daca stationez cu motorul pornit scade pe la 70 si chiar 50.Sa fie termostatul blocat pe deschis.

Daca da ce marca de termostat recomandati?Facet,Gates ,Mahle....

Multumesc anticipat.

toate astea se intampla cu aeroterma pornita?

Link to post
Share on other sites
undertacher2001

Clima este pe automat si da ce este drept  merge cam la jumate din viteza insa nu am incercat sa o opresc sa vad daca mai scade temperatura lichidului.Insa in afara de faptul ca scade atunci cand ajunge la 90, eu zic ca si pana la 90 ajunge greu,pe la -10 grade cam in 8 min ( 3 pe loc pornita si 5 in sarcina) incepe sa sufle aer cald in conditiile in care motorul meu are si sistemul cu cele 3 bujii pentru incalzirea mai rapida a antigelului.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept