Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan

Recommended Posts

Salutare dragi colegi!

De cateva zile am observat ca indicatorul de temperatura pentru lichidul de racire (cel aflat in langa indicatorul pentru motorina) nu mai sta in dreptul marcajului de 90 de grade, ci un pic mai jos(undeva intre marcajul de 90 si prima linie dinspre stanga), asta bine inteles dupa ce masina a parcurs un drum destul de lung pentru ca motorul sa se incinga (am mers si 50 de km si tot nu s-a ridicat apa la 90). Daca mai sunt printre voi care au mai avut astfel de manifestari, va rog sa-mi spuneti si mie cum s-a rezolvat problema, sau poate stie cineva care nu neaparat a avut aceasta problema.

Am inceput prin a verifica concentratia lichidului de rachire (nu am schimbat antigelul de asta iarna, sa fie vreo problema?), m-am gandit ca ar putea fi de la senzorul care masoara temperatura acestui lichid, insa nu stiu cum as putea sa-l testez sa vad daca functioneaza in parametri sau nu.

Astept si alte sugetii de la voi. Va multumesc

Link to post
Share on other sites
  • Replies 757
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    75

  • marius1982.11

    49

  • Al Bundy

    39

  • stefanutz30

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Toate masinile din lume au problema asta, asa e normal...racesti un calorifer ventilandu-l , automat el se raceste , incalzeste habitaclu cat poate si automat lichidul din el se raceste...Mai ganditi

verifica intai cablajul de la senzorul G62 - daca este ok, atunci schimba senzorul - cumpara Hella sau OEM - restul nu sunt ok

Sa scoti cu ce ai acoperit ledul ?  

Posted Images

salut

si eu am avut probleme cu temperatura in bord...la drum intins imi statea pe la 70g- 80g ..in oras statea la 90g dar se incalyea mai greu.

termostatul era de vina....l+am schimbat ..80 ron parca a fost...sper ca iti fie de folos

bafta

Link to post
Share on other sites

La mine facea exact cu descrii tu, statea un pic mai jos de 90 de grade si am s-a rezolvat dupa ce am schimbat termostatul. Nu e scump si poti sa-l schimbi chiar tu. E un tutorial pe aici pe undeva. Chiar daca sunt slabe sanse sa aiba si senzorul G2/62 ceva, e bine sa faci o scanare cu VAG-ul sa fii sigur ca nu da eroare si il schimbi si pe ala daca e cazul. Mai ales acum ca vine vremea rece e bine sa stii cand s-a incalzit motorul :)

Link to post
Share on other sites

Salut, mai degraba ar fi termostatul, deoarece, de obicei, cand se duce senzorul de temp are oscilatii in mers. Incearca sa`l dai jos si sa cureti partea de senzor care face contact cu lichidul de racire.

Link to post
Share on other sites

Un prieten de al meu a avut aceeasi problema la un Audi A3 si intradevar problema a fost senzorul. Fa o scanare si vezi ce eroare apare

Link to post
Share on other sites

Salutare !

In urma cu 2 zile am schimbat senzorul de temperatura a lichidului de racire ( avea aceleasi simptome ). A costat 57 lei , am schimbat si antigelul . Toate astea la Augsburg si au costat 240 lei cu tot cu manopera. E a doua oara cand merg la ei, sunt foarte multumit, te lasa langa masina, iti raspund la intrebari , iar la sfarsit, dupa o verificare a masinii , iti fac o lista cu ce ar trebui schimbat.

Operatiunea dureaza maxim 30 min.

Link to post
Share on other sites

Si ai dat 100 si ceva de lei manopera pt. o astfel de operatiune banala si scurta ca durata? Mie personal mi se pare destul de piperat tariful...

Link to post
Share on other sites

Crede-ma ca a durat mai mult spalarea - curatarea instalatiei decat schimbarea senzorului si a antigelului.

Borcanul si cateva conducte au fost demontate si curatate de doua ori cu o solutie speciala. Cred ca era namol de la Techirghiol acolo.

Schimbarea senzorului a durat 30 minute, nu era intr-o zona usor accesibila. Plus ca mi-au ridicat masina pe elevator pt. o examinare amanuntita a pieselor care necesita inlocuire.

Edited by SSSnake
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salutare!

Dupa ce am citit ce mi-ati recomnadat, am dat o scanare care a iesit fara coduri de eroare. Am schimbat termostatul si antigelul. Acum manifestarea este urmatoarea:

1. temperatura creste mai greu;

2. dimineata cand este racoare si pornesc caldura (deci se mareste circuitul pt antigel) nu mai ajunge la 90 de grade.

3. daca, cobor o panata (adica motorul nu este in sarcina) temperatura scade (lucru care nu se imtampla inainte, o data ce ajungea la 90 acolo ramanea acul).

ce credti voi ca ar mai putea fi defect.

va multumesc.

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Si termostatele sunt pe grade la cat sa deschida. Cand l-ai schimbat te-ai uitat sa vezi la cate grade deschidea al tau?

Link to post
Share on other sites
Termostatul.

Nu neaparat. Raportul dintre antigel si apa incorect se manifesta asa. Cunost o gramada de masini pe care s-au efectuat operatiuni asemanatoare, fie chiar si fara schimbarea termostatului iar daca raportul antigel-apa nu a fost corect, acul care indica temperatura apei urca greu iar cand masina nu era in sarcina, scadea foarte repede. Nu mai acuzati piesele care au fost schimbate ci mecanicul care nu a facut bine treaba si dilutia nu a fost corecta. Exista sonde care probeaza treaba asta...

Numai bine

Link to post
Share on other sites

Da, termostatul, chiar daca e nou. Eu zic ca e de la baterie sau de la planetare...

Nevermind, e termostatul

Link to post
Share on other sites

salut,

in ultima vreme aveam si eu problema aceasta, cu oscilarea acului de temperatura. am schimbat sensorul de temperatura nu mai oscileaza doar ca am vazut ca temp apei nu mai urca pana pe 90...sta undeva intre 90 si prima [cenzurat] sub. aceasta imi da de banuit dupa spusele voastre ca ar fi termostatul de vina. ce am mai observat dupa ce am schimbat senzorul este ca masina da mult mai repede caldura... :))

drumuri bune.

Link to post
Share on other sites

Daca nu ma ajunge temperatura lichidului de racire, la90 de grade, atunci temostatul s-a dus. Schimba-l si nu vei mai avea probleme. Cumpara Wahler.

Link to post
Share on other sites

Pentru problemele astea ar fi bine de urmarit urmatorii pasi:

1.verificat cu vag-ul temperatura lichidului de racire din motor dupa ce acesta s-a incalzit.

Daca temperatura din motor este 90 grade iar acul indica mai putin clar este defect senzorul G2/G62.

1.1.Rezolvare:inlocuire senzor.

Daca temperatura din motor corespunde cu cea de pe ac(nu sunt diferente mai mari de 5 grade) dar temperatura este sub 90 grade atunci termostatul este defect.

1.2.Rezolvare:inlocuire termostat.

Daca temperatura din motor si cea de pe ac sunt identice si indica 90 grade dar nu da caldura atunci problema este de la pompa de apa sau nu este aerisita bine instalatia de racire a motorului(asta daca nu s-a folosit solutie pentru stoparea pierderilor de lichid de racire care a infundat radiatorul de caldura din interior).

1.3.Rezolvare:se aeriseste bine instalatia si daca tot nu se incalzeste in masina se schimba pompa de apa.Daca s-a folosit ceva pentru stoparea pierderilor si s-a infundat radiatorul atunci se inlocuieste radiatorul din interior.

Chestiile cu amestecul necorespunzator dintre cantitatile de antigel si apa nu sunt valabile in acest caz si tot ce se intampla este sa congeleze sub anumita temperatura.Dilutia optima este de 1:1 antigel-apa care inseamna un -35 grade.ATENTIE:Antigelul concentrat congeleaza mai repede decat diluat.

Link to post
Share on other sites

am si eu o problema cu indicatorul de temperatura din bord, fiind mai explicit: functioneaza doar cand are chef. de exemplu merg 20 km si ma pomenesc cu el ca sta jos de tot ca si cand ar fi motorul oprit, dau in 2 gropi si se ridica la 90 de grade, sau aprind farurile si ca si cum ar primi curent se ridica. nu stiu care ar putea fi problema, parca stie cand ma duc la service si merge normal si nici pe tester nu arata nimic. de la ce oare sa fie. un pic de help va rog mult

Link to post
Share on other sites

Poate avea circuitul de la sonda de temperatura intreruperi sau un contact imperfect pe placa. Pentru inceput , lasa pe cineva in masina cand este motorul cald si misca cu simt de raspundere mufa si cablurile aferente sondei de pe blocul motor. Daca apar oscilatii, ai gasit sursa necazului. Daca nu , sapa mai adanc si verifica placa.

Link to post
Share on other sites

Sonda este undeva pe blocul motor. Este accesibila. De obicei in capatul opus distributiei. Mai ai doar o sonda accesibila usor la tipul tau de motor si acea este cea care citeste presiunea de ulei. Despre placa..aici se complica putin lucrurile. Trebuie scoasa placa cu ceasurile din bord. Este ceva mai complicat si nu este indicat sa incerci singur daca nu ai mai facut asa ceva. Multe contacte sensibile pe acolo si posibil sa rupi ceva daca nu esti foarte atent.

Link to post
Share on other sites

Salutare baieti. Am si eu o problema asemanatoare la un golf 4 1.9TDI ASZ. Dimineata cand pornsc motorul se aprinde un bec in bord si ma avertizeaza sa verific lichidul si instalatia de racire. In vas este lichid intre limite, lichidul se intoarce in vas pe furtunul de deasupra, si ventilatorul functioneaza. Care ar putea fi problema? Era sa uit. Masina mea are si instalatie de preincalzire, sirocol sau asa ceva.

Edited by ionut16s
Link to post
Share on other sites

Salut

s-a mai discutat

ia o perie de dinti sau o aschie de lemn mai lunga

si curata putin cele doua sarme din interiorul vasului de expansiune

Toate cele bune

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept