Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

Consider utila folosirea luminilor de intalnire pe timpul zilei. Intrucat nu stai tot timpul sa te gandesti, acum e util hai sa pornesc luminile, acum e inutil hai sa le opresc este mai comod sa le pui in functiune atunci cand pleci la drum. Ca regula generala atunci cand pornesc nu uit sa pun farurile in pamant, sa se vada dar sa nu deranjeze - mai ales in varf de rampa.

Nu sunt de acord cu utilizarea farurilor de ceata pe timp senin (atat ziua cat si noaptea). Deranjeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

Am votat pentru... sunt multi care nu te vad altfel :)

Si inca ceva... cum va deranjeaza pe toti farurile de ceata... eu nu sunt orbit de ele...

Modificat de Golf TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GOLF TDI, interesant sa raspund si sa vad ca e modificat postul...loool

stim cu totii ca el se referea la cele care bat direct in ochii omului, sau in copaci. dar sa stii ca si cele de ceata reglate bine, tot deranjeaza putin. combinate cu poztiile sau si cu faza scurta.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GOLF TDI, hai sa nu facem pe victimele...

stim cu totii ca el se referea la cele care bat direct in ochii omului, sau in copaci. dar sa stii ca si cele de ceata reglate bine, tot deranjeaza putin. combinate cu poztiile sau si cu faza scurta.

Da, sunt de acord cu tine... dar nu se pot pune pe aceeasi pozitie cu stopul de ceata... care e intr-adevar orbitor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Golf TDI, da-ti singur raspunsul:

"Art. 143. - (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si p

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Danemarca masinile sunt facute din fabrica (sau de catre dealer) sa aprinda singure luminile la punerea contactului.

Banuiesc ca doar pozitia.

Poate fi facuta si la Skoda lucrul asta din Vag, fara alte modificari?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca doar pozitia.

Din ce stiu se aprinde faza mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat pentru ! E o masura de siguranta care ar trebui adoptata si la noi.

In special sunt culori care de la departare se confunda cu nuanta soselei. e si cazul meu :). Gri metalziat, negru si cred ca mai sunt culori de felul acesta. .

Stiu ca pentru masinile VAG de generatie mai veche este un releu pentru luminile de zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru!

In Germania este cu siguranta obligatorie circularea cu faza scurta.(fost-am si mi s-a spus)

Circularea pe timp senin cu proiectoarele de ceata se pedepseste iar mai nou, acu se pedepseste si daca

circuli in spatele unui alt autovehicul si il BLITZEZI, sa se dea la o parte.

Este utila folosirea fazei scurte dar si mai utila ar fi sa se bage toate Matizurile (no ofence pentru cine detine)in service sau cand li se face ITP-ul pentru a li se regla inaltimea fazei scurte (probabil defect de fabricatie sau se circula cu reglajul farurilor la maxim).

Iar circularea cu stopurile de ceata aprinse ar trebui pedepsita, pe zi sau noapte daca nu e ceata, ploaie sau ninsoare. Deranjant pt cei din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa se circule cu faza scurta si ziua e OK... dar mai vin oameni cu proiectoare cu halogen... xenon si alte minuni care te pot deranja daca nu sunt reglate corespunzator.

Oricum nu mi se pare o prioritate in ceea ce priveste reglementarea circulatiei in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde au unii impresia ca proiectoarele de ceata te ajut sa vezi mai bine. Ele sunt inventate si proiectate ca sa FII VAZUT MAI BINE! Si asta numai in conditii de vizibilitate scazuta, cum ar fi ceata si ploaia sau ninsoarea abundenta.

Si oricat s-ar agita unii, proiectoarele de ceata deranjeaza atunci, cand nu e nevoie de ele! Un amic, a trecut in Ungaria cu proiectoarele aprinse. L-au amendat urgent. Si la noi poti fi amendat, insa politia e ocupata cu panda cu radarul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat prima varianta. De ce sa ma zgarcesc la cateva grame de motorina? Prefer sa fiu vazut, mai ales ca masina mea e gri metalizat si cateodata se observa mai greu, mai ales la oboseala....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi eu am votat prima varianta, dar as vota prima varianta + fara proiectoare de ceata!!! alea au cu totul alta intensitate, intradevar dau bine aprinse, dar pentru cei din sensul opus nu e tocmai placut. faza scurta si atat - fara halogene, proiectoare si alte inventii colorate. (ce ma dispera astia cu faruri rosii...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci haideti sa aprindem si luminile pe strazi in timpul zilei ca poate vedem mai bine cine merge pe strada, poate eventual purtam si fiecare cate o lanterna sa nu ne ciocnim unul de altul cand mergem pe jos. Eu zic ca luminile aprinse pe timpul zilei nu fac decat sa nu aproximezi foarte bine distanta pana la masina din sens opus. Mi s-a intamplat destul de des ca pe timpul zilei sa renunt a mai efectua depasirea masinii din fata tocmai pentru acest motiv, lumini aprinse ziua, adica am aproximat ca nu am timp sa efectuez depasirea cu toate ca acest lucru era posibil. Cu siguranta fiecaruia dintre noi i s-a intamplat. Altceva ce sa zic, chiar nu ma intereseaza consumul de combustibil si/sau curent daca merg sau nu cu luminile aprinse; este neinteresant. Pot fi de acord ca cei care merg cu viteza excesiva sa foloseasca faza de intalnire pe timpul zilei ca semn ca se apropie de tine din sens opus foarte repede; practic avertizare ca ruleaza cu viteza foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta discutia referitoare la folosirea fazei de intalnire pe timp de zi.

Am votat pentru.....dar nu din cauza ca in tarile U.E. aceasta regula este obligatorie.

Problema mare este alta. In ultimul timp cred ca permisul de conducere se acorda mult mai usor dupa anii 2000 in comparatie cu alti ani. No offence pentru cei ce au permis de numai cativa ani.

Circul foarte mult pe timpul noptii ( aprox. 12 000 km/an ). Nu pot sa inteleg "CRIMINALII" care, desi sunt cu autovehiculul in miscare, folosesc dupa caderea intunericului numai luminile de pozitie. De multe ori am "luat teapa" crezand despre acea masina de pe contasens ca este oprita, am intrat in depasire, iar dupa aceea ne-am chinuit , cu emotiile de rigoare, sa trecem unii pe langa altii, toate 3 masini in acelasi timp. Sa nu mai spun de "NEMERNICII" care pe timp de ceata circula numai cu luminile de pozitie aprinse. Sa nu mai scriu despre acei ...nu pot sa le spun soferi ( a avea un permis de conducere in buzunar nu inseamna automat ca esti si sofer), care opresc noaptea pe partea stanga a drumului si raman cu faza scurta sau lunga aprinsa, dandu-ti portia necesara de orbire. La un drum scurt , poate ca ceea ce v-am descris mai sus trece neobservat, dar cand ai de facut in acea noapte 500-600 Km, credeti-ma ca este un calvar sa ai parte de asa ceva.

Eu, daca as avea putere la politia rutiera, i-as reprofila pe " militienii " ( Domnilor, suntem baieti mari ...nu are rost sa ne amagim ca avem politisti; sau care cumva voi inca mai credeti ca au fost teroristi si revolutie in Dec.89:) ) de pe radare, sa urmareasca in trafic autovehiculele care nu folosesc instalatia de lumini corespunzator.

Ref. la problema proiectoarelor, eu unul, le folosesc UNEORI noaptea pe drumuri judetene si in satele de pe drumurile nationale. Acum sa nu incepeti sa aruncati cu pietre in mine :Driver: Stiti foarte bine ca ele "bat mai bine" pe partile laterale ale drumului decat farurile. Pana acum nu am primit "flashurile" de "multumire" din partea celor ce veneau din sens opus. Cum de obicei ma ghidez dupa regula: "Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face", am reglat farurile si proiectoarele sa " bata" cat mai jos si astfel sa nu imi umple altii frigiderul de carne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat pt. a 2-a optiune (poate fi utila uneori). O data ce e reglementare legala in unele tari (chiar si vecine) banuiesc ca poate fi argumentat logic suficient. Noi mai avem de "lucrat" la capitolul ITP si nu numai. Sunt foarte multe masini in trafic cu instalatiile electrice "varza" si cred ca asta e principalul motiv pt. care inca nu avem si noi aceasta prevedere in legislatie.

Sunt de acord/patit ca sofatul noaptea devine uneori foarte periculos mai ales datorita nefolosirii corespunzatoare sau defectiunilor inst. electrice. Folosirea fazei scurte ziua ar aduce de multe ori noi riscuri in loc sa elimine din acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Eu zic ca luminile aprinse pe timpul zilei nu fac decat sa nu aproximezi foarte bine distanta pana la masina din sens opus. Mi s-a intamplat destul de des ca pe timpul zilei sa renunt a mai efectua depasirea masinii din fata tocmai pentru acest motiv, lumini aprinse ziua, adica am aproximat ca nu am timp sa efectuez depasirea cu toate ca acest lucru era posibil. Cu siguranta fiecaruia dintre noi i s-a intamplat.

Ciudat, la tine efectul este chiar pe dos decat la ceilalti... Preferabil ar fi sa nu faci o depasire decat sa o faci si sa te trezesti cu o masina in fata aparuta ca din pamant. Cel putin cand vii dimineata spre Constanta este destul de greu sa vezi msinile de pe contrasens daca mai ai si soarele in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Eu zic ca luminile aprinse pe timpul zilei nu fac decat sa nu aproximezi foarte bine distanta pana la masina din sens opus. Mi s-a intamplat destul de des ca pe timpul zilei sa renunt a mai efectua depasirea masinii din fata tocmai pentru acest motiv, lumini aprinse ziua, adica am aproximat ca nu am timp sa efectuez depasirea cu toate ca acest lucru era posibil. Cu siguranta fiecaruia dintre noi i s-a intamplat.

La fel ca si Zorro Classic spun si eu ca ceea ce afirmi este ... "pe dos decat la ceilalti".

Un om cu vedere normala nu pateste asa ceva decat in lumina crepusculara ... si stiu ce spun. ;)

Marea majoritate am votat prima varianta, am postat in consecinta si am constatat ca sporirea vizibilitatii scade riscul accidentelor fara efecte secundare de felul celor mentionate de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce ti se pare ciudat. Nu mi s-a intamplat sa nu vad masinile din contrasens pe timpul zilei si am depasit mereu fara a ajunge in situatia de a vedea ca din sens opus a aparut ca din senin o masina. Cat despre venitul spre Constanta vei fi mai fericit atunci cand va fi finalizata autostrada pentru ca nu te vei mai intalni cu o astfel de problema. Pe autrostada ce vei face, tot asa, cu luminile aprinse pe timpul zillei!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref. la problema proiectoarelor, eu unul, le folosesc UNEORI noaptea pe drumuri judetene si in satele de pe drumurile nationale. Acum sa nu incepeti sa aruncati cu pietre in mine ;) Stiti foarte bine ca ele "bat mai bine" pe partile laterale ale drumului decat farurile. Pana acum nu am primit "flashurile" de "multumire" din partea celor ce veneau din sens opus.

Eu nu dau niciodata flash celor care vin din sens opus cu proiectoare pentru ca stiu ca tot ce voi obtine va fi o faza lunga indesata bine de tot inapoi si injuraturile de rigoare... asa ca sa stii ca nu inseamna mare lucru ca nu-ti da nimeni flash... dar crede-ma! sunt FOARTE deranjante, mai ales noaptea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@matazas...atata iti spun..de cat sa fac o depasire de care nu sunt sigur (deci la care efectul farurilor e important) mai bine nu mai fac.. daca vad ca vine cu lumini..ma asigur ma bine...si asta e un lucru rau? ca nu m-am bagat intr-o depasire ca mi se pare ca vine ala tare?? sau ca vine cu faruri? pai tocmai un motiv in plus sa mergem cu ele aprinse.. sa sa se uite mai bine toti cand fac depasiri..ca poate vine careva tare.. lasand gluma la o parte, nu mi se pare corect cum spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe autrostada ce vei face, tot asa, cu luminile aprinse pe timpul zillei!!

Da, intotdeauna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact cum zice ice, ca mai sunt masini care cu 65 km/h pe autostrada depasesc camioane care merg cu 64 km/h! si sa vada din timp in oglinda ca eu merg cu 129 km/h!

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spui asta din pricina faptului ca acuma cei pe care ii vezi ca vin din sens opus vin cu luminile aprinse ii analizezi mai bine fata de cei care nu le folosesc. probabil ca vei avea o alta optica atunci cand vor folosi toti faza de intalnire pe timpul zilei. Si de unde poti sa mai analizezi daca cel din sens opus vine cu viteza excesiva sau cu viteza legala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wrong!

am mers destul de mult si in afara tarii, si destul in HU, unde e obligatorie tot timpul. si pot zice ca se vede mai bine daca din fata vine (in primul rand) cineva..si cu ce viteza vine! gandeste-te la drumuri de campie mai serpuite..sau la serpentine...printre care zaresti masini cate o secunda ..doua.. nu numai la drumuri drepte si cu vizibiltate 100% !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!