Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Ok, e cel post-turbo, de alimentare. Cel de comanda are grosimea cam cat degetul mic de la mana deci nu cred ca le poti confunda asa usor ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e in felul urmator...ce apare acolo in imagine nu prea seamana cu ce am vazut eu pe masina...poate ma insel...DAR nimeni nu spune nimik de anumite reglaje care se pot pierde prin demontare si prin reasamblare, etc.

sau ce si cum se demonteaza si in ce ordine mai exact...detalii care trebuie stiute daca faci lucrul asta pt. prima data...eu pana acum nu am mai desfacut o turbina dar tot aud de echilibrari si alte reglaje....

as vrea si detalii de la cine a facut aceasta operatiune cap->coada cu mana lui nu peste umarul mecanicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce vezi tu in imagine e acelasi tip de turbina ca si cel de pe masina ta dar cu o alta galerie de evacuare, acolo ai exact toata procedura de curatare.

cat despre echilibrare, aceasta este necesara numai daca se demonteaza si rotoarele.

in cazul unei curatari simple rotoarele nu se demonteaza, e important la curatare ca acel inel care pune in miscare vanele sa se miste foarte usor.

cand vreti sa curatati turbina lasati rotoarele exact in starea in care se afla, acestea se curata numai prin sablare.

alte detalii:

-incearca sa te inarmezi cu o tona de rabdare si mult spray degripant

-incearca sa nu pui flacara pe turbina ca sa desfaca mai repede,

-cumparati scule adevarate, ai nevoie de niste t25 sau t30 adevarate rau ca sa desfaci paletii care dirijeaza jetul de aer pentru rotorul de pe evacuare, asta numai in cazul in care vrei sa te uiti si la ei, eu nu i-am desfacut pt ca nu ei se gripeaza ci inelul care ii comada e cel care face figuri.

-foloseste pasla pt curatare si nu folosi hartie abraziva,

-fi foarte atent la demontare, ar fi bine sa-ti faci si niste semne pe carcase ca sa sti exact pozitia in care trebuie sa le montezi.

-ceva foarte important: turbina se poate scoate si pe deasupra motorului daca se desface galeria de admisie, in documentatie se spune ca ea se scoate pe jos dupa ce desfaci planetara, e mult mai mult de munca asa.

Modificat de energizer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

70E demontat-montat turbina, la Garrett si in banii astia cred ca o si curata.....parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce vezi tu in imagine e acelasi tip de turbina ca si cel de pe masina ta dar cu o alta galerie de evacuare, acolo ai exact toata procedura de curatare.

cat despre echilibrare, aceasta este necesara numai daca se demonteaza si rotoarele.

in cazul unei curatari simple rotoarele nu se demonteaza, e important la curatare ca acel inel care pune in miscare vanele sa se miste foarte usor.

cand vreti sa curatati turbina lasati rotoarele exact in starea in care se afla, acestea se curata numai prin sablare.

alte detalii:

-incearca sa te inarmezi cu o tona de rabdare si mult spray degripant

-incearca sa nu pui flacara pe turbina ca sa desfaca mai repede,

-cumparati scule adevarate, ai nevoie de niste t25 sau t30 adevarate rau ca sa desfaci paletii care dirijeaza jetul de aer pentru rotorul de pe evacuare, asta numai in cazul in care vrei sa te uiti si la ei, eu nu i-am desfacut pt ca nu ei se gripeaza ci inelul care ii comada e cel care face figuri.

-foloseste pasla pt curatare si nu folosi hartie abraziva,

-fi foarte atent la demontare, ar fi bine sa-ti faci si niste semne pe carcase ca sa sti exact pozitia in care trebuie sa le montezi.

-ceva foarte important: turbina se poate scoate si pe deasupra motorului daca se desface galeria de admisie, in documentatie se spune ca ea se scoate pe jos dupa ce desfaci planetara, e mult mai mult de munca asa.

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc frumos....am sa ma apuc de curatat week-end-ul viitor

sper sa nu imi cumpar una noua :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fratilor o "facui"

sambata pe la 5 dupamasa m-am apucat si duminica dimineata dupa o tona de desfacut si pus la loc am terminat...apropo cine nu stie sa nu se bage ca e belea...va spun eu...nu ma laud dar la mecanica ma pricep, la turbine nu prea si a fost crunt.

am desfacut pe deasupra asa cum am fost sfatuit...

am desfacut filtrul aer si tubulatura aferentapana la intrarea in turbo apoi pe rand EGR+tubulatura(furtun si conducta metalica), galerie admisie, teava cu flexibil de la esapament, galerie evacuare care e cu tot cu turbo....o mie de suruburi si surubele si coliere cu autostrangere.....criminal !!!

apoi am avut o mica/mare surpriza partea de evacuare de la turbo nu a vrut sa se desfaca nicicum...acel mic levier comandat de vacuum era gripat spre capat pe la cam 75% din cursa...parca intra in ceva cu mici scartieturi...

dar cum nu am putut sa desfac nicicum acea parte sa curat in interior am curatat cu spray si solutie degripanta de mai multe ori pana avea cursa foarte usoara si normala din capat in capat...am zis ca e bine si asa desi as fi vrut sa vad ce e acolo in ea "turbina"...

APROPO cum naiba se desface parte aia de la paletii de evacuare? parea sudata de atata ardere...ce procedeu exista? stie cineva?

oricum...apoi am curatat EGR care avea o tona de depuneri fata de paletii de la turbo care erau doar fumurii pe evacuare si perfecti pe admisie...EGR cu cam 4-5mm depuneri cu ceva care semana cu un noroi lipicios...galerie admisie la fel pe partea dinspre EGR si mai putin la intrare in motor...asa ceva nu credeam ca o sa vad....dar....

apoi a venit partea mai grea pusul la loc...suruburi care la desfacere au fost usor de convins pt ca cheia se pune usor pe ele la montare era greu sa le mai pun la loc pt. ca loc sa pui cu mana nu era iar cu cheia nu prea ai simt...mai greu cu simtul gaurii probabil...important e ca nu mi-au ramas nici suruburi in plus nici nu mi-au mai trebuit desi de cateva ori am pierdut piulita de la teava de evacuare din partea de jos care e din ceva asemanator cu cuprul sau e chiar cupru si nu prea face zgomot cand pica....

SI CEL MAI important masina a pornit la fel de bine ca inainte si merge super...parca chiar nu mai are zgomot urat de motor turat la turatii de 3000 si peste....

deci concluzia mea este ca nu cred ca demonteaza cineva atatea si iti ia numai 70 euro....eu nu as mai face nici la masina mea pt. 100euro... ;)

as spune ca si la emisiunile tv mai trasnite "copii sa nu faceti asta acasa" si nici daca aveti acces la service si scule cum am avut eu...

sper sa nu mai se murdareasca si sa nu mai gripeze levierul ala mic si nemernic...

va las ma duc sa dorm...ca nebun oricum sunt :lol:

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se simte vreo diferenta notabila fata de cum mergea inainte de curatare?

Ce scule ai folosit? (detaliaza un pic).

Poze n-ai facut?

Felicitari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci aveai actuatorul gripat sa intelegem? Acum ar merge un log pe grupul 11 sa vedem raspunsul turbinei..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar se curata turbina la Garrett pt 70 EUR ? Stie cineva sigur asta si daca fac treaba buna? Banuiesc ca daca o desfac verifica sa nu mai aiba nici joc in lagare (daca e cazul). Cine stie ceva sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie sa dai turbina jos ca sa verifici uzura, desfaci colierul de pe admisie apoi desfaci furtunul si misti de ax.

actuatorul se poate da si el jos de pe masina fara sa dai turbina jos.

Modificat de energizer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca e diferenta...nu am mai simtit nici un limp mode decand am curatat turbo....si i-am dat fratilor si 4000r/min in 1-2-3-4-a si nu s-a mai agatat...

si nu cred ca face cineva ce am facut eu pt. 70euro...eu nu as mai face cred nici pt. mine pe gratis :)

e de munca mult, f mult, si nu e deloc usor totul a durat 12 ore de munca in continuu, cu scule adecvate (mai putin cleste special de coliere cu autostrangere)

cat despre loguri in mers astept propuneri de la cei din tm cu vag-com...

cine are intrebari despre demontat poate sa le puna si daca pot cu placere il ajut cu sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari la toata lumea.Am si eu cam aceasi problema la passatul meu din 2002 cateodata cand accelerez pe la 3000 de turatii se aude un zgomot(pufait) si pierde putere.Am observat ca daca opresc motorul si-l pornesc iar revine la normal,adica are iar putere.ce sa fie oare ,o fi turbina?Motor avb 1900 tdi 101 cai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca dupa ce "pufaie" nu mai are deloc putere si isi recapata puterea dupa repornirea motorului, este vorba de limp-mode. ai nevoie de o diagnoza cu vag-com ca sa afli cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt promptitudine si azi ma duc sa-i fac un test.Am bagat aseara ceva solutie de curatat injectoare si sper sa curete si aia ca mai e de curatat da fac si un test :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

success story

povestea a inceput simbata cu o incercare de depasite viteza 70km/h viteza a3a rezulta un limp mode. ajung acasa bag vagul (multumesc frumos Lori !!) eroare stocata

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

citesc si citesc si citesc tot ce s-a scris pe tema asta - multumesc tuturor care au impartasit din experienta lor si in special Ender, AndiTDi, Alexrosiu, Sebica79 Alinica pentru explicatiile detaliate.

astazi m-am hotarit sa ma duc la mecanic si sa incep verificarile, sa imi arate unde dracu' este turbina, cum arata actuatorul ...etc.

cu logurile in brate si cu lectia invatata de la voi ii spun ce vreau, el nu si nu ca nu poate fi adevarat tija nu se poate bloca ;) ma apuca dracii si ma infig in el.

verificam in primul rind actuatorul. la punerea contactului se deplasa cam 1,5 cm tija dar fara sa zvicnesca si ii spun sa ii faca un tratament cu spray degripant. bag vagul engine/basic settings/grup 11 3-4 minute (apropo asta se face cu motorul pornit sau oprit?) . omul meu incepe sa strige de sub masina ca tija actuatorului se misca mai mult si mult mai repede; incep sa am sperante ;) . dau masina jos de pe elevator, pornesc motorul, la punerea contactului acuma se aude din masina cum lucreaza actuatorul, iar suieratul tubinei s-a modificat si el si plec in teste.

la primul test WOT in 4200 rpm am iar limp mode ;) . sterg eroarea si mai fac doua teste de data asta ambele fara erori pina aproape de 5000rpm ;)

ramine acuma de vazut cit va tine.

pentru cine vrea sa vada logurile dinainte si dupa degriparea actuatorului le aveti in attachement.

multumesc tuturor!

Modificat de trouble
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai chip sau box tuning? Citi cai putere dezvolta acum motorul?

De cita vreme (km) ai motorul modificat?

Se pare ca la 1900 rpm esti fix pe linia surge a turbinei: 2250mB. Evita sa dai talpa sub 2200rpm in treptele 3,4 si 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am putut sa vad si eu din log-ri, clar, ca are dreptate ender si ar mai fi parca ceva ... mi se pare ca timpul de raspuns este destul de mic ... se poate observa usor dintr-un grafic pe Specified si Actual. Acestea intarzieri sunt generate in general de vaacum pt ca sunt liniare.

Acuma, nu ti-ar strica sa vezi cum stai si cu vaacumul - my opinion. (cu toate ca, daca ar fi fost ceva mai grav ep vaaacum, prindeai si negative deviation-ul ca eroare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender multumesc pentru sfat!

masina o din iulie anul asta. este luata la second hand am luat-o la 87.000km acuma are 92.000. nu am facut nici un tuning si nu are box. sau nu am vazut eu sa existe vreo cutie ciudata :lol:

in germania a fost a unei doamne si sincer sa fiu nu cred sa fi facut remapare. cum se poate verifica daca are sau nu chip sau box? pot sa mai fac ceva loguri din care sa rezulte?

@ sebica : sint un pic in ceata . nu este bine ca timpul de respuns sa fie mic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina sigur are box sau chip tuning. De unde stiu? Simplu, MAP request este mult peste valoarea stoc de 1948mB la WOT.

Si zici ca a apartinut unei doamne? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am procopsit si eu cu aceeasi problema de ceva timp, ieri a trebuit sa fac un drum mai lung si mi-a venit sa-i dau foc pe autostrada Bucuresti-Pitesti cand trebuia sa iau contactul cateodata si din 5 in 5 secunde.

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un test in Bucuresti.....pls.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal la toti. Dupa cum am aratat prin posturile mele anterioare am avut si eu aceeasi problema ca si voi si anume peste 3000 de ture nu mai aveam putere,iar dupa oprirea si repornirea motorului problema disparea. Am rezolvat acesta problema prin curatarea tuturor furtunelor care duc la turbo si a turbo-ului pt ca mecanicul a constatat ca sunt pline de mizerie ,cauza nu se stie (,probabil motorina prosta si mersul subturat). Dupa curatare problema a disparut si masina trage mult mai bine. Va sfatuiesc sa incercati acest procedeu inainte de a baga bani in debidmetre si alte prostii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Poate cineva prin Bucuresti sa ma ajute cu un vag-com la o octavie 1 care a intrat in limp mode, va rog? mi-e cam frica de mecanici scumpi si care nu se pricep si as vrea sa ma duc macar pregatit. Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!