Jump to content
energizer

Probleme Turbina

Recommended Posts

Andi TDI

"Positive deviation" inseamna ca presiunea masurata este mai mare decat cea pe care urmareste ECU sa o primeasca. Adica vanele turbinei sunt deplasate spre pozitia "boost mare" fata de cat ar fi cazul.

Cauze:

- Excess de vacuum inspre membrana actuatorului. (decupleaza furtunul de vacuum si astupa-l apoi vezi daca mai reapare eroarea)

- Membrana actuatorului ruginita/murdara/gripata intr-o pozitie diferita de cea de repaos

- Depuneri in mecanismul vanelor iar acestea sunt agatate intr-o pozitie de "boost crescut"

- Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul orpit fata de presiunea atmosferica)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Multumesc pt reply.

Luate rand pe rand:

- verificarea furtunelor a dus la concluzia: totu' e OK

- problema a aparut doar de 2 ori in 6 luni, chiar la distanta de 6 luni, iar dupa ce opresc-pornesc motorul totul revine la normal, si pot sa merg cu ea in blana, plus a 2-a , a 3-a pana la 4000-4500 turatii fara nici o problema.

Pe scurt, pana acum nu am avut posibilitatea de a replica problema, ci a aparut aleator, acum in timp ce eram in viteza a 5-a la 120km/h

- pt. depuneri in mecanismul vanelor, ajuta tratamentul cu aditiv Castrol si apoi mers cu masina la turatii de peste 4000 cel putin 3-4 minute?

- senzorul de presiune poate sa functioneze bine si doar din cand in cand sa dea erori?

Share this post


Link to post
Share on other sites
reca
- Senzorul de presiune defect (compara presiunea indicata cu motorul orpit fata de presiunea atmosferica)

Andi, e vorba de G71 care face corp comun cu G72 (senzorul pentru temperatura aerului admis)? Testul de care zici se face cu Engine 01 - basic settings grupul 010 ? Daca da banuiesc ca atunci cand motorul e oprit G71 trebuie sa arate valoare egala cu F96(senzorul de pres atmosferica) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaurLOS
Furtunele de vacuum nu sunt cauza daca eroarea este "positive deviation" (adica presiunea masurata este peste presiunea specificata). Acest lucru nu se poate datora decat unei valve unisens infundate, unui N75 infundat sau mecanismului vanelor care agata.

Atentie, mecanismul vanelor inseamna inclusiv membrana de actuare pneumatica.

Este exact ceea ce s-a intamplat la tine!Si pentru ca fenomenul a fost sporadic mai mult ca sigur de vina este mecanismul vanelor,care in anumite conditii 'agata' si datorita presiunii momentane in turbina, peste valoarea specificata, determina ECU sa intre in 'Limp mode' (adica regim de siguranta unde puterea motorului este adusa la minimum necesar pt deplasare pana la service).In momentul in care ai luat contactul,ECU reseteaza functionarea pe 'Limp mode' si intra pe functionare normala (pana data viitoare cand va agata),dar stocheza un cod de eroare.Fenomenul este aleatoriu,dar pe masura ce trece timpul va deveni tot mai des,dupa care apare la fiecare solicitare de putere maxima.

Nu trebuie sa-ti faci probleme,deocamdata!Aditivii si mai ales schimbarea deasa a regimurilor motorului ('blana',schimbat viteza la rpm max.,frana de motor,etc.),elimina depunerile din turbina si previne astfel de situatii (foarte neplacute,dealfel :33: ).Daca totusi fenomenul devine suparator,NU SCHIMBA TURBINA!!Problema se rezolva cu numai o zi de munca:se da jos turbina,se demonteaza cu atentie,se curata mecanismul,aripiorele si parghiile de reglaj,dupa care se pune totul la loc!Moment in care se curata temeinic si galeria de admisie si valva EGR.Daca fenomenul se manifesta rar solutia este: ulei bun si schimbat la timp + renuntat la mersul de 'baba' cu un TDI! :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Va multumesc tuturor pentru sfaturi. Intr-adevar, se pare ca turbo e de vina si urmeaza sa-mi fac o programare pt curatare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a6vip96

alexander si eu exact asa am patzit acu 2 luni se punea in cap ii luam contactul ,porneam din nou si nu mai facea o vreme si de fapt era debitmetru de aer lam schimbat si acu mere brici,

Share this post


Link to post
Share on other sites
alinica2001
alexander si eu exact asa am patzit acu 2 luni se punea in cap ii luam contactul ,porneam din nou si nu mai facea o vreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
a6vip96

asta asa e, eu nu am pus nici un tester pe ea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cato

De-a lungul timpului (ultimele 5/6 saptamani) am observat mai multe simptome la masina mea.

1.In vitezele superioare (4 si 5) masina nu tragea si cu greu trecea (si mai trece inca) de 3000 de turatii. Am scos mufa de la MAF si am constatat o f. usoara crestere de performanta. Am citit una si alta prin forum si m-am gandit ca MAF-ul e de vina si drept urmare mi-am comandat unul, PIERBURG nu Bosch, care-mi soseste saptamana viitoare.

2.Afland ca pierderea de putere ar putea avea si alte cauze m-am apucat de cercetat. Am desfacut furtunul de admisie de la EGR dar n-am vazut mare lucru, doar funingine pe langa o clapeta (n-am avut curajul/timp/scule sa desfac cele 3 sau 4 suruburi ca sa ma "luminez"). Totusi pe furtun erau urme de ulei. E normal?

3.Am verificat tija de la turbina si am crezut ca totul e OK, dar citind acest topic am ajuns in ceata. Tija se misca in jos daca o apas cu mana, dar cand pornesc motorul tija e trasa in jos si acolo ramane chiar daca ridic turatia ( asta daca am dedus bine nu e OK.)

4. Suieratul turbinei (daca al ei o fi.....)

La ralanti eu aud un suierat inca de la 1200/1300 de turatii pana pe la 1900, dar dupa nu mai aud acelasi suierat evident (oricum nici nu am urechea formata, iar zgomotul e destul de mare peste 2000 de turatii).

Acel suierat/fluierat la turatii joase e al turbinei sau al vreunui furtun spart???

5. Eu sunt convins ca masina nu merge cum ar trebui, dar neconducand alta de acest tip nu-mi dau seama cam la ce capacitate functioneaza fata de una "normala".

6. In Arad inca nu am reusit sa gasesc pe nimeni cu un VAG-COM, fapt ce ar simplifica mult lucrurile. Acum sunt curios sa vad ce se va intampla dupa ce voi monta noul MAF Pierburg.

P.S. Sper ca acest tip de MAF e bun si pt. Golf IV din "99!!! Sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Masina trage bine in primele 3 viteze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cato

Eu zic ca da. Ajung usor la 3000 de turatii (cu motorul cald) in vitezele 2/3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
imagecam

Aceeasi problema am avut-o si eu, insa pina nu s-a rezolvat am preferat sa nu postez. Astazi am fost la mecanic si in 10 min s-a rezolvat :)

Era senzorul de presiune (de pe intercooler). Inainte sa vada despre ce e vb, mecanicul mi-a spus ca e senzorul si nu MAF-ul asa cum ma gindeam eu. Daca era acesta din urma caderile de putere nu dispareau dupa repornirea motorului, spunea el. L-a curatat, iar eroarea nu mai apare.

Edited by imagecam

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Happy end!

Dupa ce fenomenul a luat amploare, iar rezerva bugetara a crescut, am purces la curatarea turbinei.

Constatare:

- "calamina" sau nu stiu cum se numeste substanta aceea neagra depusa, iar daca e sa citez pe domnul care a realizat operatiunea: "E taciune ca in mina de carbuni ;))) "

- membrana de la actuator (EGR cred ca-i zice) fisurat/crapata

Urmarea:

- masina urca acum in turatie "cursiv" (sa nu uitam ca inainte chiar daca nu pierdea putere, simteam cum in jurul turatiei de 3000rpm, in vit. 3 sau 4, avea tendinta de a se "poticni", abia dupa 3000 urcand normal)

- poate mi se pare mie dar zgomotul motorului o data cu urcarea in turatie nu se mai aude de parca ar fi masina de curse

- sper sa nu ma insel, dar si consumul de carburant a scazut

Concluzie:

- voi aplica, asa cum am facut dintotdeauna, regulile schimbarilor de viteza ( a se vedea Condus corect - Turatii )

- voi baga motorina Euro5 (OMV) in speranta ca e de o calitate superioara.

Vina celor intamplate apartine bineinteles mortului, adica fostului proprietar ;) , care probabil nu a exploatat masina in conditiile cunoscute.

Edited by alexander

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdiF

Felicitari pentru Happy End.

Fii amabil si spune-mi si mie cine ti-a facut operatiunea de curatire, caci

eu am fost atat la Quark-Motors cat si la Wagen srl (amandoua abilitate

VW) si mi-au spus clar ca NU curata turbine ci numai schimba complet.

A fost chiar asa de complexa lucrarea?

Tks.

PS.: Esti sigur ca nu a inceput sa-ti consume ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
LaurLOS
Felicitari pentru Happy End.

Fii amabil si spune-mi si mie cine ti-a facut operatiunea de curatire, caci

eu am fost atat la Quark-Motors cat si la Wagen srl (amandoua abilitate

VW) si mi-au spus clar ca NU curata turbine ci numai schimba complet.

A fost chiar asa de complexa lucrarea?

Tks.

PS.: Esti sigur ca nu a inceput sa-ti consume ulei?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu din cauza complexitatii ci din cauza politicii firmelor respective nu fac curatare.Cred ca e mai important castigul la turbina noua decat surplusul de manopera la curatarea celei vechi (este cel putin 1000E piesa noua!).

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

@AdiF: telul meu este 0722969891. Suna-ma si-ti spun toate detaliile! Firma care face aceasta operatie este autorizata pt distributie si service Garret, BorgWarner etc.

Nu stiu daca virgula consuma ulei, dar nici nu-mi pasa, sincer! De diferenta de bani pana la o turbina noua pot sa platesc 20 de schimburi de ulei, cel putin :banghead:

Sunt super fericit, ca merge masinutza tzuc'o tata, de jar mananca, si pe deasupra am scapat de "frica" depasirilor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
picolo

spune-ti-mi si mie unde este senzorul de presiune si cum se curata. spray-ul de contacte este bun?

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Am gasit ceva destul de interesant: turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites
imagecam

Asa cum va spuneam, l-am curatat si merge, insa astazi am vb cu un mecanic de la reprezentanta si mi-a zis ca la ei e 1,5 mil. In conditiile acestea, nu mai stau pe ginduri si-l scimb, cu atit mai mult cu cit de astazi am MAF Pierburg iar masina e RAKETA:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

@alexander ce ai facut cu membrana fisurata? ce piesa ai cumparat ca sa rezolvi problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander
@alexander ce ai facut cu membrana fisurata? ce piesa ai cumparat ca sa rezolvi problema?

<{POST_SNAPBACK}>

Firma la care am facut curatarea avea asa ceva de la alte turbine ce nu mai puteau fi refacute. Din cate am inteles, nu se comercializeaza asa ceva ca piesa de schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebica79

Salutare d-lor,

Daca credeti ca acest topic nu este util atunci puteti sa-l inchideti dar eu consider ca este necesar.

Vreau sa dicutam aici etapele care trebuie urmate in cazul in care valoarile de minim si maxim presiunii din turbina - limp mode - sunt atinse. Normal, asta inseamna turbina.

Ar trebui sa specificam clar care sunt etapele care trebuie urmate in cazul in care avem de a a face cu cele doua erori legata de aceasta presiune.

Erorile in cauza sunt:

-Charge Pressure Control Positive Deviation;

-Charge Pressure Control Negative Deviation;

In al doilea caz, este mai simpla treaba, adica, s-ar putea sa fie mai ieftina, in sensul ca, actuatorul nu este sufficient de mult deplasat – implica o presiune in vaacum mult prea mica, care poate fi datorata unsei fisuri in furtunele ce merg sau vin dinspre valva N75 sau MAP (Mainfold Air Pressure – senzorul de presiune) – cu alte cuvinte toate furtunele.

In primul caz este o prblema mai delicate. In primul rand cred ca ar trebui verificata valva N75 si senzorul de presiune.

Daca valva da comanda care trebuie si cand trebuie, actuatorului, atunci urmatatoare etapa ar fi verificarea actuatorului - insa mai trebuie si valva de presiune verificata.

Acuma, acesta se poate verifica manual (bagandu-te sub masina – alta varianta nu vad- si incercat sa actionezi tija din interiorul ciuperci. Daca nu se misca deloc, atunci poate fi sau nu sudata (datorita coroziunii) de ciuperca. Solutia ar parea sa fie doar un simplu spray. Daca se misca, iar in timpul deplasarii (maxim 2 cm, cred eu), se sesizeaza o agatare sau ceva de genul acesta, atunci problema este in interiorul turbinei, la vanele care trebuie deplasate. Acuma, sincer nu stiu daca se poate, dar eu cred, ca se poate remedia situatia doar din exterior, adica sa se tot miste actuatorul (tija) pana cand nu se mai simte nici o agatare. Daca nici dupa aceasta etapa nu mai reapare eraorea de “Charge Pressure Control Positive Deviation

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

Legat de problema cu positive deviation am un prieten cu o Bora care tot a verificat si curatat tot sistemul .. inclusiv turbina insa fara succes, aparent este actuatorul dus. Stiti locuri unde s-ar putea gasi "ciuperci" de asta de cumparat? am mare nevoie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Din ce stiu eu ciuperci separat nu se gasesc.... Nici in padure :D Serios acum, fabricantul de turbine (Garrett la multi din noi) are interesul sa ne vanda toata chestia ca iese mai bine. Daca cineva crede ca exista vreun motiv decent pentru care nu se gasesc separat as vrea sa il "aud"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANSWERS

ciuperci separate se gasesc dom'le ... poate nu exact pt. codul de motor respectiv .... dar alt cod de motor are aceeasi ciuperca la turbina si este livrabila ... :D incercati la augsburg ... sigur veti gasi ... partea proasta este ca le cam costa ... vreo 400euro ciuperca ... asa ca mai bine mergem in padure :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

    • kimura 23
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri