Jump to content

Probleme Turbina


energizer

Recommended Posts

furtunele de vacum sunt la locul lor conform cu manualul de service.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cipos

    294

  • Swat Cat

    112

  • marius1982.11

    87

  • MIGUEL

    63

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mai jos puteti auzi cum face turbina mea la rece. Este un Garret GTB2060VKLR pe rulmenti, care vine pe Mercedes E350 CDI. Turbina este practic noua si zgomotul dispare cand se incalzeste uleiul. Nu am

Va salut, am un golf 4 care intra in limp mode. Am schimbat intercooler ( era spart de la plasticul acela de ghidare a aerului ), am schimbat actuator deoarece s-a mancat de la rugina si era spart. Ma

Vad ca nu a mai scris nimeni pe aici. Revin cu cateva impresii.  Dupa problema descrisa mai sus am zis sa apelez la Cipos, fiind mai cunoscut si recomandat pt turbinele VAG. Am ajuns la el c

Posted Images

e se pare ca problema mea e chiar nasoala adica:

am pus ieri vag-comu pe masina impreuna cu alexrosiu si am facut un test in basicsettings pt n75 (engine group011) si se simte clickul in momentul in care intra in functiune.

sugestii pls

noi ne gandim sa mai ajustam tija actuatoului credeti ca are vre un rost sau sa dau jos actuatorul sa-l curat si sa vedem dupa ce se va intampla( tija se misca in momentul in care pornesti motorul nu stim ce se intampla cu ea in sarcina si turbina nu e blocata)

Link to post
Share on other sites

Completari la ceea ce a zis energizer:

Am mai testat, tot ieri:

* senzorul de temperatura a aerului admis

* senzorul de presiune a aerului admis

Ambele erau OK, deci nu se pune problema perceptiei incorecte a acestor date.

Valva N75 click-uia, intr-adevar, ceea ce ne spune doar ca ea nu este intrerupta; dar nu ne garanteaza ca functioneaza corect.

Referitor la actuator: mie mi s-a parut ca are o cursa prea scurta. Asta ar putea avea doua cauze, ambele de aceeasi natura dar localizate diferit:

* depuneri de rugina undeva in actuator, care sa nu ii permita sa realizeze cursa completa

* depuneri de funingine in zona mecanismului vanelor, care sa nu permita rotirea lor suficienta si deci o limitare prematura.

Repet, in momentul cand porneste motorul, tija este trasa in jos, dar NU ISI MODIFICA POZITIA odata cu variatia turatiei.

Link to post
Share on other sites

Data viitoare cand aveti timp sa va-ntalniti, v-am promis un manometru cu scara si de presiune si de vacuum ca sa masurati comanda efectiva a actuatorului turbinei sa nu mai existe dubii.

Numai sa m-anuntati din timp (24h inainte) sau un telefon.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

am pus manometrul imprumutat de la AndiTDI pe circuitul dintre turbina si n75, rezultatul: n75 funtioneaza perfect.

am pus grupul 011 in basic settings si am verificat daca tija actuatorului functioneaza fara sa agate, din pacate aceasta agata rau, chiar se bloca intr-o pozitie intermediara.

urmarea:

ieri am dat jos turbina cu mare grija, a trebuit sa o duc la un service sa o incalzesc ca sa pot sa o desfac (am incercat cu ciocanu si degripant vreo ora dar am pierdut timpul aiurea).

nu am putut sa scoatem mecanismul vanelor afara, acesta e prins in 3 suruburi care erau practic sudate, am incercat cu incalzirea zonei adiacente dar mai mult am facut rau decat bine asa ca am renuntat la aceasta etapa.

am curatat inelul de comanda, parghiile care comanda vanele si camera acestora(adica tot ce se vede in poza), eu nu am folosit carton abraziv ci doar pasla si un obiect ascutit cu care am indepartat partile mari de depuneri.

dupa ansamblarea tuturor pieselor exact ca in figura turbina functiona perfect, am montat rotorul si gata de pus pe masina.

astazi s-a executat montarea dupa ce in prealabil s-au cumparat toate garniturile necesare.

costuri:

1000000 - setul de garnituri

360000 - 2 spray-uri de curatat discuri de frana

150000 - 1 spray degripant (foarte important si util)

2 zile din viata pierdute(aici intra si un examen)

niste zgarieturi

o datorie morala imensa fata de un prieten care m-a ajutat (el a fost eminenta cenusie :bere:)

dar a meritat,

sunt profund multumit de persoana mea

sincer chiar nu e greu de facut, timp si spatiu sa ai

multumesc pe aceasta cale tuturor celor care m-au ajutat (cu sfaturi, cu ustensile, cu orice)

:bere: :bere: :bere: :bere: :bere:

Link to post
Share on other sites

ma bucur ca ai reusit sa o rezolvi!!!

si eu am avut ceva emotii saptamana asta..... ;-))

acum legat sau nu de kestia asta:

cum se poate curata turbina de depuneri fara sa o dam jos?

am auzit ca trebuie tras de masina putin... dar cat???

cineva mi-a sugerat sa merg cu ea la 4000 rpm vreo 5-10 min !?!??@$

astept alte sfaturi....;-))

Link to post
Share on other sites

poti sa mergi si un an cu masina turata la 5000, calamina care e depusa pe peretii turbinei si pe inel,ca acestea sunt cele mai afectate, nu se ia decat cu ceva ascutit( ca sa-ti faci o idee iti sugerez sa te gandesti la tartru, e cam acelasi lucru, :salut: nu se curata decat la dentist chiar daca se face reclama la pasta antitartru)

Link to post
Share on other sites
  • Administrator

cum zice energizer. Aia nu e o solutie.

si eu am trecut prin desfacere. Acum stiu de ce torx-uri zice energizer can nu le-a putut desface. Am avut aici avantajul uneiu scule extraordinare. Imbusuri desptepte (un briceag de 50euro care le tinea pe toate si le deschideai precum cutitul , si alte parti ale briceagului - avantajul era ca aveai in mana ceva mare de care sa tii, iar imbusul de 10cm lungine puteai sa-l fortezi foarte bine si nu ceda. Chiar a fost impresionant... fu forta si scula asta care se rasucise pur si simplu in mana dar NU a cedat pentru ca era facuta pentru asa fortze AM reusit sa desfacem cele 3. Cata funingine depusa acolo (mai precis sudata) e greu de descris. E o operatiune grea dar bine ca s-a facut.

Inca o data ce bine ca ai reusit sa o faci sa mearga.

Link to post
Share on other sites

1. Ma bucur fff mult ca ti-ai rezolvat problema!

2. Ai dreptate in leg cu modul de curatare a turbinei. Depunerile respective sunt bine intarite in jurul mecanismului de ajustare a pozitiei vanelor si nu se pot inlatura decat desfacand turbina in doua si convingandu-le cu sculele necesare.

:ok:

Link to post
Share on other sites

Eu zic ca este mai bine sa mergi in marea majoritate a timpului "on boost" decit sa ajungi in situatia de a desface turbina. Cum? simplu, schimbind la rece la 2500rpm si la cald la nu mai putin de 3000rmp, calcind rapid pedala de acceleratie.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Salut, am carnet cam de 2 ani si ceva.. de aprox un an conduc masina din semnatura.

Pana acum vreo luna cand am descoperit forumul si m-am mai "luminat" si eu in privinta motoarelor TDI am condus cu max 2100 rpm crezand ca astfel protejez motorul, etc. (asa scria in carte ca vezi Doamne, sa nu suprasoliciti motorul). In fine, am inceput sa observ ca nu prea mai trage ca la inceput, poate e din cauza galeriilor infundate sau a turbinei.

Cateodata intr-a 3-a cand trec de 3000 rpm se taie usor acceleratia. Cand am obs asta am franat sub 2500 si am accelerat din nou peste 3000, nu am mai observat scaderea elanului. In rest masina merge bine, dar nu mai e "ca la inceput". Stie cineva unde as putea sa-mi curat galeriile si eventual paletele turbinei? Probabil ca daca nu descopeream forumul continuam sa folosesc stilul tampit de condus si era pacat de masina. Vreau sa va multumesc pe aceasta cale. :lol:

Link to post
Share on other sites

Inainte de a incerca orice curatare, iesi pe autostrada si (intr-o zona lipsita de radare) repeta operatiunea descrisa mai inainte (accelerare in viteza IV cu piciorul la podea de la 2500 la 4000 rpm de cat mai multe ori), urmata de 10 Km de drum in aceiasi viteza cu turatia motorului la pragul zonei rosii de la turometru - 4500 rpm.

Dupa un drum dus intors pe autostrada in acest ritm abia atunci poti trage o concluzie corecta.

Atentie dupa acest test SA NU OPRESTI IMEDIAT MOTORUL. Parcurge cativa Km intr-un ritm normal (trafic urban) ca sa permiti racirea turbinei.

P.S. Desi eu imi "intretin" periodic motorul totusi dupa ce am parcurs in ultimul timp foarte multi Km in trafic urban, week-end-ul trecut am "tras" un drum lung pana in Banat si-napoi. Motorul acum "trage" mai bine.

Link to post
Share on other sites

Nu am TDI, dar am patit ceva asemanator. O scadere a performantelor motorului. Mergea gatuit, sufocat pana la 2000rpm, dupa care i-si dadea destul de violent drumul, si pe la 3000 era iarasi moale . Filtrul de aer schimbat, motorina MOL si OMV, aditivi..etc...

Am fost la repr. din Sibiu pentru un schimb de rulment si am testat si motorul pe tester. Mi s-a spus ca motorul nu are suficient aer, probabil depuneri la valva EGR. Au propus doua variante, sa o curete ei (nu am avut timp sa mai stau in service,plecam spre munte in concediu), sau sa aplic metoda descrisa mai sus de Andi TDI.

Ajuns acasa, intr-o seara am desfacut cu fratele meu valva EGR. La mine se desface relativ simplu (o mufa si trei suruburi, plus capacul de pe motor in 3 suruburi). Am gasit acolo o mizerie de nedescris. Practic funinginea aia a obturat cam 80% din galeria de admisie... prin valva mai trecea cam a-5a parte din aer. Plus de asta, un furtun care ducea la o valva care masura presiunea in galeria de admisie era complet ingundat cu mizerie de aia.

Am curatat valva, am pus-o la loc, si i-am dat pe loc ture pana pe la 4000-4300 rpm (nu am zona rosie, la 4k e puterea maxima si la 5k taie injectia) apoi pe drum national a-3-a si 4000 rpm... Pe loc si pe primii 3-4 km de drum scotea un fum mai rau ca un tractor... apoi a revenit la normal... si chiar se simte mai bine motorul...

La asa depunere puteam sa turez motorul oricat ca nu se curata...

Acuma ar urma curatarea intregii tubulaturi de admisie de la filtru pana la turbina, curatarea neaparat a intercoolerului, si eventual dupa asta eliminarea EGR-ului si a recircularii vaporilor de ulei prin admisie.

Turbina este cu waste-gate, nu este cu geometrie variabila... si banuiesc ca este mai putin pretentioasa la mizerii. Oricum functioneaza OK...

La partea cu vapori e simplu... un dop pe galeria de admisie de unde scot furtunul din epurator, iar acel furtun scos sub masina :lol: ca si la Dacia

La EGR trebuie sa incerc sa etansez galeria de evacuare, si sa aduc aer filtrat si surat in loc de gaze.

Sau sa scot mufa de la servomotorul valvei astfel incat valva sa inchida permanent partea de la galeria de evacuare. Dar nu stiu cum v-a reactiona ECU daca va sesiza "lipsa" EGR.

Link to post
Share on other sites

offtopic dar:

Pentru eliminarile "radicale" ale circuitului EGR, in cazul in care ECU nu citeste pozitia fizica a valvei (feedback direct ca la servomotoarele climatizarii), exista scheme care "altereaza" semnalul dat de MAF astfel ca ECU sa considere ca EGR-ul isi face treaba.

Link to post
Share on other sites

Poate cineva cu suflet mare un articol DIY despre desfacerea si curatarea galeriei cu poze si tot tacamul :lol: . O sa incerc cat de curand varianta lui Andi cu forjarea. Are vreo importanta daca merg turat in viteza a 3-a sau a 4-a? Intr-a 4-a la 4000 de ture cred ca am in jur de 140, give or take. Rosu incepe de la 5000, nu e nici o problema daca merg sa zicem cu 4700 de ture un timp mai lung, sa zicem 30-34 minute? Multumesc pentru promptitudine.

Link to post
Share on other sites

30-34? Vroim sa zic 30-45 de minute. :lol:

Link to post
Share on other sites

ce componente sunt intretinute prin procedeul descris mai sus ?

Link to post
Share on other sites

Functionarea in sarcini partiale (cu excess de EGR) cocseaza segmentii/cilindrii si cresc emisiile de particule care "imbacsesc" vanele turbinei.

La randul lor, functionarea la regimuri de sarcini partiale/turatii mici nu apeleaza la valorile mari ale presiunii de supraalimentare, vanele nu efectueaza intreg ciclul (pana la cap de cursa), zonele neexploatate acoperindu-se cu funingine si blocand vanele in anumite pozitii.

La fluxuri de aer mari (cerute de pedale la fund/turatii in plaja 2500-3000 rpm, "curata" uleiul din intercooler, antrenandu-l in motor.

Link to post
Share on other sites

Sethnakht, daca mergi o jumate de ora in a treia la 4700 o sa faci peste 50 km :lol:... ajunge daca mergi 4-5 minute :lol:

Chiciuc: in primul rand turbina se curata (in sesnul bun) de depunerile de funingine de pe palete. Apoi, la sarcina plina, debitul de aer de pe galeria de admisie este foarte mare, valva EGR este complet inchisa, eventualele depuneri de cenusa+ulei fiind dizlocate si eliminate, asta daca repeti destul de des "tuningu'" asta, in asa fel incat depunerile sa nu fie masive.

La motoarele pe benzina, asa se curata si bujiile de depuneri...

Binenteles, pentru asta ai nevoie si de un ulei bun, performant si schimbat regulat.

Ce se mai spune, inca nu am gasit o explicatie care sa ma convinga ca ar fi adevarat, ar fi ca, ECU "invata" stilul de condus, si daca il lasi moale... si el o lasa moale... daca il mai aspresti din cand in cand se mentine in parametrii... nu stiu cat de real sau de folclor este treaba cu ECU

Link to post
Share on other sites

Folk-lore... trebuie o logica f.scumpa pentru asa ceva, iar domnii producatori se orienteaza catre solutii necostisitoare (am evitat termenul "ieftine")

Link to post
Share on other sites

Folclor in ce priveste ECU insa am inteles ca transmisiile automate mai noi (tiptronic & stuff) "invata" stilul de condus

Link to post
Share on other sites

@s_c

Asa este, in cazul tiptronic (experimentat pe propria piele si profund surprins)

Link to post
Share on other sites

De cateva zile o turez ceva mai mult (3-4000 ture) azi am schimbat mai mereu in jur de 4500 si am ramas un pic surprins de raspuns.. nu a mai facut deloc figura cu elanul taiat si parca se si infige mai cu curaj.. 80 intr-a 2-a si 120 intr-a 3-a e ceva. De-abia astept sa incerc tratamentul prescris de Andi la drum intins.

Offtopic: Andi plz uita-te la private messages.

Link to post
Share on other sites

Inainte de a o tura mai mult, vezi ca motorul sa fie la temperatura de regim.Daca motorul nu este incalzit il omori cu zile la turatiile astea. SI sa nu-ti faci un stil de condus in a schimba la 4000... doar asa... din cand in cand

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

NEED HELP!!! Iata cu ce ma lupt eu cam de o luna de zile aproape in fiecare dimineatza :-(

Simptome:

- cand plec dimineatza cu masina, daca apas brusc pe pedala de acc, se accelereaza foarte greu (aproape deloc); isi revine dupa o perioada, cca 30 min;

- problema asta nu se intampla constant, motorul are si momente in care merge normal;

- am observat ca nu are legatura cu temperatura exterioara sau cu calitatea motorinei;

- mai nou, cateodata, la drum lung, daca accelerez mai tare, la turatii mai mari (peste 3500) motorul nu mai trage bine.

Am drenat filtrul de motorina (degeaba!), apoi dupa cateva zile am facut un log la motor (bineitzeles ca in acel moment motorul si-a revenit si mergea normal :-)).

In timpul testului, cand am atins 4500 rpm, s-a "taiat" turbina si motorul nu si-a revenit decat dupa ce l-am oprit si am taiat contactul. Dupa cateva ore, am refacut testul, aceeasi poveste. Am citit si urmatorul cod de eroare (care inainte de primul test nu aparuse):

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

Am si log-ul pt grupurile 10 si 11.

Saptamana viitoare o sa ma indrept catre un service, asa ca orice sugestie este binevenita :-)

Motorul este AJM, MAF-ul este Pierburg.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri