Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Ok, atunci stie cineva pe altcineva care are ciuperci "spare" sau din alte surse? :D mai ieftine? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, atunci stie cineva pe altcineva care are ciuperci "spare" sau din alte surse? :D mai ieftine? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Eu credeam ca se va discuta pe partea tehnica mai mult pe acest topic :P Mai bine pui un anunt la "Anunturi online" , sper ca sa nu ajung si eu pe acolo dupa o "scula" ca asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai uite prietenul asta al meu acum a mai dat jos ciuperca a curatat-o cu spray degripant de s-a plictisit.. cica a curs destul de multa rugina si acum pare ca se misca ok.. a montat-o si zice ca se comporta mai bine.. dar va trebui sa iasa undeva sa prinda sarcina mai mare sau sa ma duc pe la el sa vedem ce valori scoate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt prietenul de care vb thheo.am rezolvat problema!ciuperca era de vina !era otravita cu rugina! :)

ne-a luat ceva timp sa o degripam dar s-a meritat(financiar vorbind).

testele au iesit ok

cauza acestei probleme:mersul de baba timp de 57000 de km(masina achizitionata de la midocar-km originali-problema uzurii excluzandu-se din start)

sint bucros ca am rezolvat aceasta problema-aveam reclamatii de la sofer(nevastamea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt prietenul de care vb thheo.am rezolvat problema!ciuperca era de vina !era otravita cu rugina!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebi, senzorul de presiune, la motorul AJM e situat aici...Daca dupa ce iei contactul si repornesti, problema dispare pt o perioada, asta e cel mai probabil cauza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare d-lor,

Tin sa va anunt ca astazi, dupa vreo 4 ore de munca, am reusit sa curatam turbina, admisia, EGR-ul si intercoolerul.

Ce pot sa va spun este ca, performante majore nu sunt. Se pot regasi inbunatatiri dar mi-e greu sa vi le explic, nu tin neaparat de span.

Era ceva funingine si in turbina, ideea e ca, dupa ce am dat-o jos, intr-adevar, agata un picut, putin, dar destul ca sa intre din cand in cand in limp mode.

Admisia si chiar turbina nu erau intr-o stare f avansata de mizerie dar ... acuam e mult mai bine, cel putin cum se misca actuatorul.

Deocamdata atata, mai multe, doar daca veniti cu intrebari concrete.

Numai bine!!!

P.S. Multumiri d-lor Lorraand (kisslorand) si Adi (imagecam) pentru ponturi.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Explicatia procedeului:

In frana de motor (sarcina mica a motorului si turatie crescuta urmata dupa o accelerare) duce valoarea prestabilita a presiunii jos. Atunci vanele se inchid brusc. In momentul in care se accelereaza presiunea prestabilita este crescuta iar presiunea masurata este mica, atunci ECU comanda deschiderea la maxim a vanelor.

Operatiunea se executa cel mai bine in viteza IV dar numai dupa ce s-a incalzit motorul.

Exista si posibilitatea Basic Settings-ului in grupul 011 dar acest procedeu are limitarea temperaturii scazute a gazelor de evacuare (autocuratire mica).

<{POST_SNAPBACK}>

Awesome!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai uitat : salutare !

numa bine !

:lol:

P.S. : jos palaria in fata cunostintelor si a modului de expunere a lor !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF-TOPIC: multumesc andREI pentru raspunsul detaliat si la obiect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi face si mie figura asta, cu intratul in "limp mode" :lol:

Intra in limp pe treapta a 4-a cand ajung pe la 4000 de ture... dupa ce repornesc motorul isi revine la normal.

Pe treptele 1,2,3 nu este nici o problema... pot sa o urc mult in ture si trage fara probleme, nu da semne de oboseala deloc.

Daca era sa fie drept cauza imbacsirea turbinei ( "agăţatul turbinei") nu ar fi intrat in limp mode si pe treptele inferioare la turatii ridicate??

[motorul e 1.9 tdi 110 cai, cu flashtuning - dar imi facuse figura si inainte de modificare... insa am observat-o repetat dupa facand un drum pana la mare]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citind topic-ul ai vazut ca si mie imi facea figura in viteza a 4-a si uneori a 5-a, iar explicatia e legata de deschiderea vanelor in functie de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cererile de limitare de boost apar in sarcina mare. Intr-a III-a cu pedala la fund apare sigur problema daca sunt probleme cu VNT-ul. Pentru ca sa apara LIMP-ul trebuie ca boost-ul sa devieze de la specificatii o perioada mare de timp, mult mai probabil intr-o treapta superioara de viteza, atunci cind turatia urca mai greu la WOT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citind topic-ul ai vazut ca si mie imi facea figura in viteza a 4-a si uneori a 5-a, iar explicatia e legata de deschiderea vanelor in functie de viteza.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai am citit... si am postat intrebarea, tocmai pentru ca mi s-au parut un pic diferite simptomele prezentate de tine.

Tu ziceai ca-ti face uneori... mie imi face mereu!

Ai mai zis ca in 2,3 iti dadea mici semne de oboseala si in mod normal (fara sa fie intrat limp mode).... la mine urca in turatii si trage fara probeleme pe 1,2,3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare suplimentara: poti sa urci peste 120km/h? Daca raspunsul e NU atunci e posibil sa fie debitmetrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, urca. Daca schimb pe la 3000-3500 a 5-a si apoi o accelerez fara sa calc pedala la fund urca destul de mult in viteza pana sa intre in limp mode :confused:

Oricum... pana la urma va trebui dusa la "doctor"... ca e greu de vindecat pacientul de la distanta... Mai nasol ar fi daca incepe sa fabuleze "doctorul" si sa urce costul operatiei mai mult decat face...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce ai scris tu e clar ca e necesara curatarea turbinei si verificarea actuatorului si a membranei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

urmaresc de ceva vreme forumul acesta (desi am Citroen) si in special sectiunea despre TDI (pt ca si motorul meu e turbodiesel); in primul rand vreau sa va spun ca apreciez in mod deosebit discutiile de aici si profesionalismul raspunsurilor si sper ca daca pun si eu o intrebare nu supar pe nimeni;

intrebarea: cand opresc motorul se aude turbina cum se opreste , dar are un zgomot care mi se pare ciudat; zgomotul seamana cu cel al ventilatoarelor de la locomotivele electrice atunci cand se opresc ( bineinteles pastrand proportiile); da impresia ca ar avea un zgomot in rulmentii/ lagarele axului, dar numai la oprirea motorului se aude

masina are aproape 160k km adusa recent din germania , motorul trage f bine, nu fortez pana nu se incalzeste , nu opresc imediat motorul , dar nu am de unde sa stiu cum a fost masina condusa inaintea mea; ma bazez doar ca a fost intretinuta in germania

credeti ca ar trebui sa fie un motiv de ingrijorare, sau asa face orice turbina cand se opreste?

nu stiu daca am fost suficient de explicit dar oricum va multumesc

ps. sincer mie imi place zgomotul respectiv :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde cum e sunetul. Vorba lui GoFaster de pe T....COM : "E greu sa diagnostichezi sunete pe un forum de pe internet". Trebuie vazut la fata locului daca e doar un suierat normal de turbina sau vreun lagar pe duca... Eu pariez pe prima varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare d-lor,

Incerc sa revin cu noi informatii si impresii legate de limp mode. Sa speram ca utile pt o sama de oameni de pe acest forum.

Dupa cum toata lumea stie, in acest topic am descris anumite faze prin care am trecut pana in momentul de fata.

Incerc sa recapitulez:

Erori primite:

- low pressure deviaiton -17964 - intermittend;

- high pressure deviation - 17965 - intermittend;

Verificari facute:

-masurare cu VAG-COM a presiunii cerute de ECU --- prea mare de ficare data when WOT;

- prea mica la mers constant in a 5-a --- dar nu prea se observase chestia aceasta deoarece problema mare era eroarea 17965 si cea mai frecevent intalnita;

- val. MAF - perfecta;

- comanda N75 data de ECU - perfecta;

- functionare EGR - indoielnica;

-verificare tija actuator - nu prea buna, la revenire, parca nu se facea liniar;

Actiuni facute pt rezolvarea problemei:

- curatarea turbinei (demontare turbina + curatare + montare);

Rezultate:

- masina a mers f bine deoarece am itnut-o mai mult in turatii mai ridicate sa verificam rezultatul operatiunii si nu am circulat, in regim normal, in afara;

- la primul drum in regim normal in afara, lung (Cluj-Napoca ---- Ploiesti), a reaparut limp-mode-ul;

Descrirea problemei:

- limp-mode-ul aparea doar la cerere de sarcina mai mare decat cea actuala, in treapta mare de viteza, adica numai in a 5-a deoarece motorul nu se poate tura f repde si cresterea se face intr-o perioada lunga de timp;

- mers constant, treapta a 5-a --- in momentul cresterii cererii de presiune in turbina presiunea citita ramanea constanta ---- pedala de acceleratie se apasa lent, comanda pe N75 data spre maxim, val MAF in crestere (dupa masuratori si interpretari facute cu d-ul kisslorand si d-ul AndiTDI).

- dupa analiza noastra (kisslorand, AndiTdi si eu :angry: ) s-a ajuns la concluzia ca problema apare din cauza lipsai de vaacum;

Verificari

- am inceput sa verificam vacaumul (cu degetelul :angry: ) de pe furtunul ce ducea la comanda actuatorului de la turbina --- parea a fi bun - suficient de mic;

- am mai scos niste furtunase de pe N75 si asa mai departe, nimic special la inceput;

- ideea a fost sa scoatem furtunas-ul ce controleaza tija clapetei racitorului de gaze de evacuare si astuparea furtunasului respectiv in prima faza, iar in a doua, veruficare din nou a vacumului de pe furtunasul ce duce la ciuperca de la turbina ---- "valoarea"/forta vaacumului a crescut considerabil;

- acuma ca urmare a acestui fapt, am astupat capatul furtunului de la clapeta de la recirculare gaze (a nu se confunda cu EGR-ul), cu un holsurub, atata am gasit atunci :angry: , suficient ca sa putem reface masuratorile;

- incredibil, alta masina parca --- raspunsul la calcarea pedalei de acceleratie este de cel putin doua ori mai bun, adica mai mic, pt ca controlul turbinei esti mai bun si mai rapid prin compensarea vaacumului pierdut pe la ciuperca ce controleaza gazele de evacuare in vederea racirii acestora;

Rezolvarea problemei

- inlocuirea sistemului (ciuperca+clapeta+orifiuciul prin care circula gazele deviate - o parte din ele- + lichidul de racire ce intra in acest sistem;

- nu se comercializeaza doar ciuperca (membrana era sparta + ceva funinfgine depusa pe clapeta si am impresia ca a ingreunat miscarea claptei in interior ducand la o forta mult prea mare pt membrana respectiva);

- pret informativ 6.500.000 (cu tot cu TVA) +manopera montare;

- dupa un drum de Oradea dus-intors, totul pare in regula, acelasi raspuns la pedala in orice treapta ca si inainte cand a fost astupat furtunasul ce ducea la ciuperca.

La inceput am banuit si eu un N75 ( in majoritatea cazurilor poate fi si asta), senzor presiune insa m-a mai calmat si kisslorand :angry:

Multumiri d-lor kisslorand si anditdi - putini oameni dar buni cand trebuie si e nevoie.

Sper ca va este de folos aceste informatii, poate am uitat sa mai descriu si alte chestii, daca imi aduc aminte o sa le adaug. Sunt deshis intrebarilor de orice fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Am si eu o problema cu turbina la un Passat 1.9 TDI 74kw An2001. Masina nu mai trage deloc, la inceput am crezut ca este debitmetrul dar schimbandu-l nu am simtit nici o schimbare la mers. Am fost la un mecanic la Midocar si mi-a spus ca s-a dus vaccumul de la turbina, stie cineva unde se poate repara sau niste inf legate de turbina ca astia doar schimba nu repara?! P.S Turbina este Garrett.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suna-ma si ne putem uita la ea sa vedem exact despre ce este vorba.

Vacumul este generat de motor si este folosit in mai multe locuri pe masina. TURBINA NU ESTE DEFECTA!!!! 0745128101

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul mi-a zis ca acea pompa de vaccum este, are inauntru a membrana de cauciuc care este pusa pe un inel metalic si din cauza apei inelul a ruginit si s-a desprins mebrana aia si nu mai functioneaza. El mi-a verificat toata instalatia de vacum, cu furtune cu tot si nu pierde pe nicaieri si turbina arata cam nasol, la mijloc intre compresor si cealalta parte pe unde se intorc gazele este destul de ruginita. Plus ca la inceput am banuit debitmetrul si am cumparat unul nou si ala vechi n-avea nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul mi-a zis ca acea pompa de vaccum este, are inauntru a membrana de cauciuc care este pusa pe un inel metalic si din cauza apei inelul a ruginit si s-a desprins mebrana aia si nu mai functioneaza. El mi-a verificat toata instalatia de vacum, cu furtune cu tot si nu pierde pe nicaieri si turbina arata cam nasol, la mijloc intre compresor si cealalta parte pe unde se intorc gazele este destul de ruginita. Plus ca la inceput am banuit debitmetrul si am cumparat unul nou si ala vechi n-avea nimic.

<{POST_SNAPBACK}>

Suna tu pe alinica2001 :) ca e acolo aproape, va puteti intalni si e in masura sa te ajute. Nu te speria ca se va rezolva totul. Si eu si multi altii au trecut prin asa ceva.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!