Jump to content

Probleme Turbina


energizer

Recommended Posts

Am citit tot topicul si ... pt motoare ALH (deci cu turbina cu geometrie fixa) cate din aceste lucruri de tinut cont sunt valabile...???

Daca citeai mai bine, aflai ca ALH-ul este dotat cu turbina GT1749 turbo GARRETT VNT.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cipos

    294

  • Swat Cat

    112

  • marius1982.11

    87

  • MIGUEL

    63

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mai jos puteti auzi cum face turbina mea la rece. Este un Garret GTB2060VKLR pe rulmenti, care vine pe Mercedes E350 CDI. Turbina este practic noua si zgomotul dispare cand se incalzeste uleiul. Nu am

Va salut, am un golf 4 care intra in limp mode. Am schimbat intercooler ( era spart de la plasticul acela de ghidare a aerului ), am schimbat actuator deoarece s-a mancat de la rugina si era spart. Ma

Vad ca nu a mai scris nimeni pe aici. Revin cu cateva impresii.  Dupa problema descrisa mai sus am zis sa apelez la Cipos, fiind mai cunoscut si recomandat pt turbinele VAG. Am ajuns la el c

Posted Images

Am citit tot topicul si nu stiu in ce masura se aplica "sfaturile" postate aici si pt mine (masina din semnatura). In sensul ca mi se pare ca majoritatea acestor tips-uri se aplica masinilor dotate cu turbina cu geometrie variabile (dupa felul cum suna explicatiile lor). E drept ca sunt termeni pe care de abia azi aud (wastegate, VNT etc) dar am cam inteles in mare parte.

Si totusi... pt motoare ALH (deci cu turbina cu geometrie fixa) cate din aceste lucruri de tinut cont sunt valabile...??? Pt ca mie mi se pare enorm de turat motorul sa schimb 1-2, 2-3 la 3000rpm. Huruie de zici ca isi ia zborul... Ori am probleme cu izolatia fonica, ori cu motorul... ori nu e cazul sa il duc pana la 3000 ??? Abia astept testarea aia cu VAG-COMul, poate ma mai lamuresc...

PS: la ALH-uri la ce turatie intra turbina...? variaza in functie de treapta in care te afli...?

1. Motoarele ALH de prin 2000 incoace (nu stiu exact luna) au turbina cu geometrie variabila.

2. Ti se pare ca e chinuit la 3000, el se simte chiar foarte bine :banghead: (e adevarat ca daca schimbi la 3000 o sa ai un consum cam crescut, eu schimb in general pe la 2400~2500 cand merg linistit... daca vrei forja, nu schimbi asa devreme pt ca ajungi in urmatoarea treapta intr-o turatie prea scazuta si fortezi turbina)

3. Turbina functioneaza mereu, nu intra la un moment dat... isi face simtite efectele mai puternic de la 2000rpm incolo

Edit: sorry, n-am vazut ca se raspunsese deja... tre' sa mai dau refresh din cand in cand :) (btw, un delete post nu exista?)

Edited by Ice_2k
Link to post
Share on other sites

1. Da, e primul diesel pe care-l conduc.

2. Eu stiam (de inainte de a-mi cumpara masina) ca 1.9TDI de 90HP e motor cu turbina cu geometrie fixa. Si eram sigur de asta. E prima oara cand aud asta. (Si chiar am citit tot topicul)

3. Mie chiar mi se pare prea zgomotos (nu in sensul ca m-ar deranja, dar mi-e teama sa nu aiba ceva probleme). Am mers putin cu Voinea cu GT-ul lui si schimband la 3000 nu facea asa zgomot. Sper sa fie doar o problema de izolare fonica la mine si nu altceva mai grav... :(

Edited by BogdanS
Link to post
Share on other sites

ar trebui sa mergi cu mine, ca avem acelasi motor...

Link to post
Share on other sites
ar trebui sa mergi cu mine, ca avem acelasi motor...

<{POST_SNAPBACK}>

Ice_2k : Agree! Cu proxima ocazie... (Btw: in caz ca ai uitat, ne-am intalnit miercuri... eu eram ala cu auria)

Link to post
Share on other sites

:( Stiu man cine esti, nu te-am intrebat acolo ce nick ai? :(

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
din ce ai scris tu e clar ca e necesara curatarea turbinei si verificarea actuatorului si a membranei.

<{POST_SNAPBACK}>

A trecut ceva timp si a ajuns si masinutza la doctor cu gandul de dat jos turbina si curatat.

Dar pana la urma a fost din ce-am inteles nu-stiu-ce capsula care are o tija pe la turbina (actuatorul??), si care strange umezeala si nu se mai misca in voie. (scuzati ca nu stiu exact despre ce piesa e vorba... daca intuiti careva despre ce e vorba luminati-ma)

N-am apucat insa sa o testez la drum deschis sa vad daca mai imi iese in cale limp modul :).

Partea proasta a fost ca mecanicul a zis ca problema va reveni in timp... si ca nu va merge de prea multe ori figura cu curatatul... ca se va deteriora.. Si cel mai nasol ca nu s-ar gasi separat respectiva componenta, ca se vinde doar cu turbina... dar ca are pe cineva care ii aduce la vreo 100$.... :blink:

O sa revin cu impresii dupa ce o "alerg" sa vad daca mai apare buba.

Edited by RoSonic
Link to post
Share on other sites

Daca te referi la actuator, aduce "Energizer"

Link to post
Share on other sites

unitate de presiune ii zice. Are forma unui filtru de combustibil si are o tija care trece prin el, nu ? La VW si Audi se livreaza si separat. La Skoda se pare ca nu. Probabil iti aduce asa ceva dar de la alt model de masina din concernul Audi-VW si oricum si asa noua o piesa din aia depaseste 200 euro. Cine stie ce jmekerie o fi chestia aia de 100 para (noua veche ..... de la ce model....). Daca iti merge si da o garantie cat de cat ar merita. Altfel bani pierduti

Numai bine.

Link to post
Share on other sites

Energizer e de ceva vreme pe forum si e om de incredere. Nu il vad dand o tzeapa si apoi fugind de pe forum.

Link to post
Share on other sites

Doamne fereste, eu nu am zis nimic de Energizer.

Eu doar am raspuns la mesajul lui RoSonic in care zicea ca(pe scurt): mecanicul lui stie pe careva ca ii rezolva la 100 $ piesa respectiva !!!

Imi cer scuze daca s-a intzeles altceva. Greseala e a mea ca nu am inceput cu numele persoanei pentru care am scris acel raspuns in principal.

Numai bine.

Link to post
Share on other sites

maf-ul clar. La mine nu urca neam mai mult de 160 km/h. Sa nu mai zic atunci cand eram pe ditamai autostrada si venea un delushor mai lung.....ajungeam sus cu 110 km/h ;)

Link to post
Share on other sites
maf-ul clar. La mine nu urca neam mai mult de 160 km/h. Sa nu mai zic atunci cand eram pe ditamai autostrada si venea un delushor mai lung.....ajungeam sus cu 110 km/h ;)

<{POST_SNAPBACK}>

La ce masina? Eu am patit ceva similar si nu a fost MAF-ul de asta intreb. Ce anume nu prea stiu nici azi insa cred ca a fost un cumul de lucruri. La mine se cam bloca in jurul lui 140 km/h

Link to post
Share on other sites

n-am scapat de buba :offtopic:

dar parca intra mai tarziu in limp.... am reusit sa o duc undeva la 190 kmh pe bord, si parca pe la 4100 turatii pana mi-a taiat... asta in a 5-a....

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Multumesc pt reply.

Luate rand pe rand:

- verificarea furtunelor a dus la concluzia: totu' e OK

- problema a aparut doar de 2 ori in 6 luni, chiar la distanta de 6 luni, iar dupa ce opresc-pornesc motorul totul revine la normal, si pot sa merg cu ea in blana, plus a 2-a , a 3-a pana la 4000-4500 turatii fara nici o problema.

Pe scurt, pana acum nu am avut posibilitatea de a replica problema, ci a aparut aleator, acum in timp ce eram in viteza a 5-a la 120km/h

- pt. depuneri in mecanismul vanelor, ajuta tratamentul cu aditiv Castrol si apoi mers cu masina la turatii de peste 4000 cel putin 3-4 minute?

- senzorul de presiune poate sa functioneze bine si doar din cand in cand sa dea erori?

<{POST_SNAPBACK}>

Am patit-o si eu.Sa-ti lege testerul la masina si iesiti in trafic!(Motor cald)Turati-o peste 3000 de ture.A se urmari presiunea in mbar a turbinei.Daca scade sub 2100mbar,inapoi la service si luati din nou furtunele la verificat.Daca nu a se verifica debitmetrul de aer(luftmassemesser).Se afla linga filtrul de aer.Multa bafta

Link to post
Share on other sites
Am patit-o si eu.Sa-ti lege testerul la masina si iesiti in trafic!(Motor cald)Turati-o peste 3000 de ture.A se urmari presiunea in mbar a turbinei.Daca scade sub 2100mbar,inapoi la service si luati din nou furtunele la verificat.Daca nu a se verifica cintarul de aer(luftmassemesser).Se afla linga filtrul de aer.Multa bafta

<{POST_SNAPBACK}>

valorile acceptate pentru presiunea in turbina la tdi: 1700-2200.. asa ca nu e nici o regula cu 2100

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

salut

stie cineva ce inseamna EXACT codul de eroare 17965 turbo charge presure.positive deviation.???

apare din cand in cand si din cate am observat eu cand il turez de la 1 pna in a 4-a

peste 3400rpm si numai in a patra intra in limp mode...dar nu tot timpul...in patru luni a facut de 2 ori... in rest daca merg cat de cat ok adica pana in 3000rpm si numai a 5-a si a-6a le lungesc ajung si la 200km/h si nu are nimic cu mine merge super....am impresia ca ceva nu revine la loc destul de repede cand ii dau turatii mari in a 1-2-3-4-a.furtune de vacuum unde gasesc? sunt bune cele de retur motorina? ca le schim pe toate si vad...apoi daca primesc un sfat ma bag si la turbina

aveti ceva explicatii???? pareri?? ce e de facut?

DACA cineva a desfacut o turbina si stie cum se face dar numai daca stie tot sa spun cum se face...ca ma bate gandul.

Link to post
Share on other sites

M-am gandit sa deschid acest topic unde sa ne explicam unii la altii cum se face aceasta operatiune...demontat si curatat turbina.

rog pe cei carea au numai pareri sa se abtina...as vrea sa spuna ce e de facut numai cei care au facut sau stiu cum se face...fara suparare

Link to post
Share on other sites
nadir@boosted.ro

cu adevarat un site interesant super !

Link to post
Share on other sites
cu adevarat un site interesant super !

<{POST_SNAPBACK}>

:salut:

Se pedepseste conform regulamentului cu warning pentru bagare in seama.

Link to post
Share on other sites

Ti-am raspuns deja pe "Curatare turbina.... AJM...". Daca continui sa postezi problema in mai multe locuri iti voi da un warning, pentru ca aceasta "contraventie" e clar specificata in regulament pe care ai "scris" ca il accepti cand ai devenit membru. Nu e nimic personal, stai linistit, e de principiu. Mentionez, nu ti-am dat warning, te-am avertizat doar verbal.

Edited by c o s m i n
Link to post
Share on other sites

Joi am inceput sa am probleme ca masina lui taica-meu.

Simptomele erau dupa cum urmeaza: pierderea puterii, masina avea uneori tendinta sa se balbaie, fum cat incape, si un suierat sa zicem nefiresc.

Cu ajutorul lui Alinica (mare domn Alinica :P), am facut un scan si am putut observa ca presiunea in turbo de abia ajungea la un 1800 fata de 2400.

Da era vorba de un furtun, mai precis cel de la turbo, care era crapat pe o lungime de 15 cm.

Am remediat problema, iar acum masina este din nou up and running. :P

Link to post
Share on other sites

Ne spui si care furtun de la turbo? Sunt vreo 2 principale (mai groase) si unul de comanda (subtirel). Presupun ca cel de alimentare, post-turbo s-a sfasiat un pic?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri