Jump to content
energizer

Probleme Turbina

Recommended Posts

Thheo

Ai chip? ai power box? ai vreun hack facut la turbina? .. deci mi se par valori f. mari pt. presiunea de supra-alimentare si la fel si pt. MAF..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

In logul postat se vede cum presiunea furnizata efectiv de turbina este mult prea mare fata de ceea ce "urmareste" ECU sa obtina.

ECU are un mod de avarie care se declanseaza dupa 5 secunde de parametru iesit din specificatii. De la Time Stamp-ul 11.08 pana la TS-ul 16.68 ECU a crescut factorul de umplere al N75-ului (coloana K) fara ca presiunea de supraalimentare sa scada asa ca a declansat modul de avarie la TS-ul 16.68.

Valorie afisate de MAF sunt "normale" pentru o presiune asa de mare (presiunea actuala - coloana J este cu aproximativ 20% peste cea specificata - coloana I) deci si MAF-ul masurat urmareste aproximativ aceiasi crestere.

Concluzia este:

Sistemul de valve al turbinei este blocat in pozitia de boost mare. Cauzele pot fi multiple:

- mecanismul vanelor ancrasat de funingine

- membrana vacuumatica ruginita sau murdara

- sistemul vacuumatic sau valvele unisens infundate

- N75 defecta

Sfat: Elimina posibilitatile de comanda vacuumatica si N75 apoi masina pe rampa si eliminiata si posibilitatea membranei de comanda (examinare vizuala).

Ultima solutie demontarea turbinei si curatarea.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanWS

Multumesc pt sfaturi, Andi, saptmana asta sper sa aflu ce s-a intamplat de fapt.

Nu am nici chip nici power box, cu MAF-ul Pierburg masina merge altfel dacat cu cel Bosh, adica trage mai bine la turatii mari dar si consumul a crescut cu cca 0,5l/100km. Chestie de preferinte.

Iar cu presiunea la turbina ... asta se pare ca este problema mea si sper sa o rezolv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

De curiozitate....daca bag aditiv in motorina gen 2+2, STP, LiquiMolly ajuta cu ceva? deocamdata merge super bine mashinutza, dar habar n-am ce tip de picior a avut proprietarul dinainte si pe bune ca n-am chef sa ajung la desfaceri si alte alea....multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanWS

Update

Partea I :

Un prieten s-a ocupat de masina mea, dar eu nu am avut posibilitatea sa fiu prezent (mare greseala!)

A verificat comanda vacuumatica, apoi a verificat valva N75, totul OK pana aici. Se pare ca tija actuatorului era blocata, din pacate nu a reusit sa o dea jos de pe masina, a deblocat-o fara sa o curete direct pe masina.

Motorul este acum f nervos, iar dupa primul log, presiunea actuala in turbina este la fel de mare (2350 fata de 2091 ceruta).

Am mai facut inca un test, de data asta cu un MAF Bosh de pe un motor de 90 cp. Nu am simtit nici o diferenta, motorul este la fel de suprasolicitat.

Ce ma intriga este faptul ca motorul nu mai intra in protectie si nu apare nici un cod de eroare (asta inseamna ca inca este in "parametri"?)

Asa ca luni ma intorc la service, sa incerc sa dau jos tot mecanismul pt curatare si apoi sa reglez lungimea tijei sau orice alta solutie care sa rezolve problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Nu uita ca indiferent de ce grup loghezi sa apesi acceleratia pana la fund (preferat viteza III) cu plecare de la 2000 rpm pana la 3500 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanWS

Problema tijei acuatorului a fost rezolvata!

Fara sa dau jos jos de pe masina mecanismul de control, ale carui suruburi de prinere sunt "terminate", am reusit sa deblochez surubul de reglare a tijei, si dupa doua reglari succesive urmate de log-uri, cred ca motorul este aproape de setarile din fabrica (pacat ca nu mai este atat de nervos!).

Pozitia finala a tijei este aproape de punctul de oprire.

Nu inteleg totusi cum s-a dereglat tija, in conditiile in care surubul de reglare a fost si el intepenit, deci nu cred ca cineva a umblat la el. M-am uitat pe un log de anul trecut iar atunci turbina lucra in parametri normali.

Multumesc Andi pentru sfaturi si asistenta, probabil ca fara asta si fara interfatza toata distractia m-ar fi costat f mult (pot spune ca deja mi-am "recuperat banii" pe interfata).

Apropo, unde pot gasi descrierea completa a grupurilor din modulul Engine - altele dacat 003, 010, 011, 020? (ECU meu afiseaza doar valoarea si unitatile de masura, nu si ce inseamna fiecare, cum am inteles ca este acum la masinile mai noi)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Ceau. Iata ce am patzit:

- in drum spre serviciu, pe drum drept, lung, ma bag intr-o depasire (am motorul cald) si eram cu viteza a 3-a pe la 3200 turatii si dintr-o data ma trezesc ca imi scade turatia indiferent de cat acceleram

- schimb imediat a 2-a, o mai ia un pic din loc si cand schimb din a 3-a in a 4-a aceeasi faza

- rapid redresez si ma bag inapoi pe partea mea de drum....ca o autoironie ma gandesc ce mai radeau cei din masina pe care vroiam s-o depasesc, un Renault Megane, cum un ditamai Audi A4 nu poate sa-i ia :-(

- cu picioarele "tremurande" trag dreapta, pun avariile, ma dau jos din masina, urmeaza injuraturile, plus doua ture in jurul masinii

- opresc motorul, sun mecanicul, zice sa ma duc urgent la el.

- pornesc motorul , ii dau bice, totul pare normal

- ajung la mecanic, test Vag-Com, iese o chestie ciudata gen "Charge pressure....positive deviation", verifica omu' furtunuri turbo, debitmetru', totu' pare ok. face testul complet, iasa super OK toate valorile. Da un clear la eroare, mai face o data testu' din nou OK.

Concluzia pe care mi-a dat-o: "posibil filtru' de motorina imbacsit. vino luni sa-l schimbam (precizez ca faza asta s-a intamplat sambata seara, cand toate magazinele erau inchise)"

Precizez ca am mai facut duminica un drum lung si totul a fost super ok. Am fortzat motorul (turatii 3500-4000) sa vad daca se repeta figura si totul a fost Ok.

Va rog frumos, dati-va si voi cu parerea despre ce mi s-a intamplat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabin
ajung la mecanic, test Vag-Com, iese o chestie ciudata gen "Charge pressure....positive deviation",

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Furtunele de vacuum le-a verificat si erau toate OK, fara crapaturi, fara nimic. Imi pare rau, dar eroarea am vazut-o pest umarul celui care facea diagnoza, nu am putut sa vad tot ce scria pe acolo. pentru depuneri mi-a dat un aditiv de motorina de la Castrol ce se pune in dozaj 10ml la 10l motorina. testele de turbina au iesit ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabin

Daca furtunele sunt OK, atunci iti raman doar celelalte verificari.

Chestia cu aditivul o fi buna, dar in conditii de existenta a depunerilor, utilizarea e tardiva pentru ca nu cred ca le poate elimina.

Testele de turbina releva functionarea pe moment a acesteia, insa nu-ti garanteaza eliminarea problemei.

Repet : Daca poti merge cu ideea ca s-ar mai putea repeta fenomenul e OK, dar poate data viitoare vei avea nevoie de putere intr-o depasire mai strinsa si ... Oricum hotarirea e a ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
g-yeah

Testele de turbina si de maf ti le-a facut pe loc sau in mers ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander
Testele de turbina si de maf ti le-a facut pe loc sau in mers ?
Le-a facut pe loc.

@gabin

Nu-mi place ideea de a merge cu masina fara sa stiu ce are, dar am o sumbra impresie ca daca ma duc la alt service (iti dai seama ca primul va sustine acelasi lucru, indiferent de ce-i voi spune) aia se apuca si demonteaza o mie si una chestii, ma si taxeaza de nu ma vad bine, si tot degeaba. Asta e cel mai nasol la un random fail.....nu stii de unde sa-l apuci exact.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thheo

Control Charge pressure deviation este o eroare pe care au avut-o mai multi ( btw gabin asta e eroare stocata.. asa se numeste dar pacat ca nu are exact codul ei ).. are legatura cu turbina .. prea multa presiune, sau prea putina?

cauta pe forum dupa cuvintele pressure deviation .. vezi ce s-a mai discutat

Share this post


Link to post
Share on other sites
kisslorand

Testele la turbina si MAF se fac in viteza a 3-a si pedala la fund - evident, in mers - preferabil la turatii intre 2000-3500.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

La motoarele montate longitudinal testele de functionare corecta a turbinei (mecanismul vanelor) se fac incomparabil mai usor decat la motoarele montate transversal.

"Agata" pe cineva cu un VAG si ruleaza cateva minute un Basic Settings pe engine/grupul 11, urmarind in acelasi timp cu mana (invelita intr-o manusa tip sudor ca sa nu te friga evacuarea) coerenta miscarii tijei actuatoare (trebuie tot timpul sa aiba exact aceiasi cursa. Daca simti ca se mai "agata" atunci problema este de la mecanismul vanelor.

Furtunele de vacuum nu sunt cauza daca eroarea este "positive deviation" (adica presiunea masurata este peste presiunea specificata). Acest lucru nu se poate datora decat unei valve unisens infundate, unui N75 infundat sau mecanismului vanelor care agata.

Atentie, mecanismul vanelor inseamna inclusiv membrana de actuare pneumatica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

@Andi TDI

Daca o valva unisens e infundata nu e logic sa se manifeste tot timpul? de cand s-a intamplat chestia asta pot sa spun ca merg ca apucatu', numa-n blana, numa'n turatii peste 3000 (ca sa nu urle cineva la mine, toate astea le fac cu motorul cald la 90grade :salut: ), si nu s-a mai repetat experienta. Eu sunt stresat acum de ideea ca ceva incepe sa se defecteze sau a fost doar o chestie stupida care s-a intamplat intr-un moment stupid.

BTW, maine m-au reprogramat pt schimbare filtru. Explicatia pe larg ce am primit-o dupa ce i-am "fitilit" azi a fost ca e posibil ca datorita nevoii suplimentare de motorina, daca "a intrat" ceva pe acolo sa se fi infundat putin o valva si sa-mi fi dat lipsa de putere. Bineinteles ca eu ca un om "destept" le-am spus ca masina si-a revenit putzin inainte de a opri-porni motorul.....asa ca acum sunt intr-o ceata de-mi vine sa mor.

P.S. ca sa nu se mire nimeni: sunt foarte "chitibusar", daca ceva nu mi se pare in ordine atata pot sa stresez omu' pana cedeaza, pana ma injura, sau pana repara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alinica2001

Parerea mea este ca a "agatzat" tija valvei de control . Partea cu motorina nu are nici in clin nici in maneca cu "suprapresiunea" detectata la turbina . Daca ai mai putina motorina nu face suprapresiune si daca ai prea multa nu are legatura cu filtrul :salut:. Asa cum au spus toti, verifica daca merge usor tija si verifica sa nu "agatze" pe undeva. Clar este ca problema a aparut de la turbina de undeva ... . Daca vrei neaparat sa te pui pe desfacut , curata turbina . Parerea mea :drunk:

Share this post


Link to post
Share on other sites
CGeorgescu

asta am patit-o si eu de 2ori astept si eu rezolvarea. dar ce am observat e ca atunci cind ii dai talpa face, cind schimbi lejer si nu -i dai sarcina mare nu face

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Se pare, din ultimele informatii pe care le am (am avut convorbiri cu fabrica Valeo, producatoare de turbo charger-e pt Audi) si se pare ca e o problema cunoscuta de ei, dar au ramas surprinsi ca s-a intamplat pe un model din 2001, deoarece ei au remediat problema prin 1999-2000. Explicatia e ca raman deschise vanele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander
asta am patit-o si eu de 2ori astept si eu rezolvarea. dar ce am observat e ca atunci cind ii dai talpa face, cind schimbi lejer si nu -i dai sarcina mare nu face

Tocmai "talpa" e ce te tine in viata :salut: . Acum serios, e riscant sa ai nevoie de putere intr-o depasire si sa te trezesti ca n-o ai. Nu-mi place mersul "lejer", nu de aia mi-am luat masina. Anyway, am fost pe la service, au desfacut aia de zor tot felul de chestii pe acolo, au curatat, au scanat, m-au taxat de nu ma mai vad om cu persoana, iar pe final mi-au spus fericiti ca nu se va mai intampla.....si daca se repeta ??????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabin
si daca se repeta ??????????

Daca chestiile curatate au legatura cu turbina e putin probabil ca fenomenul sa se repete prea curind. Oricum, probabil exista o perioada de garantie pt. verificarile facute, asa ca, ori de cate ori ai ocazia, tine-o in priza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Crede-ma ca asa fac....cum se incalzeste motorul, cum sunt calare pe acceleratie gen talpa blana, turatii peste 3000. Acum aplic chestia aia americana: "ce nu te omoara te face mai puternic" :lol: Mi-e mila de biata masina.....cred ca se intreaba ce naiba am patzit de o tratez asa !!!???

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANSWERS

parerea mea este urmatoarea .... pe valva N75 exista 3 furtunele .... unul de vacum , unul de iesire spre overboost si unul in dreptul caruia scrie ATM si vine din filtrul de aer respectiv de la presiune atmosferica .... ei bine la vreo 3 cazuri care au avut aceasta eroare am gasit ceva praf Gramada in jurul solenoidului din valva N75 .... concluzia .... din filtrul de aer vine niste mizerie in valva care la un moment dat incepe sa agate ..... rezolvarea sau o incercare de prevenire este de a monta pe acel furtunel un mic filtru .... eventual de benzina ...... succes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Fratilor, dati-va cu parerea, caci asta mi-a iesit la scanare:

17965 - Charge Pressure Control Positive Deviation

P1557-35-00

Precizez ca este a doua oara in 6 luni cand face chestia asta, ce-i trist e ca masina in general merge super-bine, iar la testele VAG-COM nu reiese nimic.

Va rog sa-mi spuneti ce trebuie schimbat/curatat etc., ca nu am chef sa dau bani de pomana pe diverse incercari.

Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri