Jump to content
energizer

Probleme Turbina

Recommended Posts

energizer

Hello All

Am si io o mica problema(sincer cred ca e destul de mare):

- in treptele superioare de viteza la 2500 rpm masina intra in regim de avarie si imi taie turbina. Daca repornesc motorul masina fuctioneaza normal pana ajunge din nou la 2500.

- am avut valva egr blocata am curatat-o nu mai imi da acest defect

- am fost la porsche romania (bad ideea) pt un test si dupa vreo 2 ore a venit unu cu un raspuns sec turbina trebuie schimbata. io ma indoiesc de acest lucru.

asta a fost acum vreo 2 luni io merg cu masina asa de atunci si in oras nu mi se intampla decat f rar sa intre in regim de avarie in afara in schimb e cam nasol:(

stau in bucuresti asa ca daca stie cineva pe cineva care mai poate sa-mi faca o diagnoza si sa-si dea cu parerea spuneti-mi si mie

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

In primul rand bine ai venit, energizer.

Am avut si eu EXACT ACEEASI PROBLEMA; din fericire, cu ajutorul celor de pe vwforum, totul este ok acum. Mai jos ai un link catre topic-ul pornit de mine la vremea respectiva, unde vei putea urmari toate discutiile incepand de la sesizarea problemei si pana la rezolvarea ei.

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=894.

Pe scurt, pana la urma s-a dovedit a fi de vina actuatorul vacuumatic al mecanismului de variere a geometriei turbinei, care era blocat. L-am schimbat, dar problema nu era rezolvata inca total. A mai trebuit sa reglez si lungimea tijei actuatorului.

O alta problema posibila ar fi valva N75 care comanda acest actuator (in cazul in care actuatorul nu este blocat/dereglat). In acest sens te pot ajuta eu cu o astfel de valva; uita-te AICI. In orice caz, nu trebuie sa iti faci griji, problema ta are rezolvare.

Odata ce reusesti sa faci o diagnosticare, vom putea discuta mai in cunostinta de cauza. Oricum, eu prevad una din urmatoarele erori stocate:

Charge Pressure: Control Deviation sau

Intake Manifold Pressure: Control Difference.

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
energizer

ma gandeam si io ca nu pot fi chiar atat de ghinionist sa-mi schimb turbina care e 1100euro fara montaj la reperezentanta, sigur tre sa o gasesc si mai ieftin.

mom sunt cam legat de maine momenta ca nu am cu ce sa-mi fac o diagnosticare si dupa cate vad io pe parametri care ii afiseaza climatronicu nu apare nimic care ar putea sa ma ajute.

astept sugestii pt diagnosticare

citesc acu unul din posturi si problema ca la mine nu e o problema aleatoare ca la tine ci mi se inampla mereu cum trec de 2500 cum intra protectia am incercat sa merg cu e subturata si sa nu trec de 2500 cu treapta 6 dar dupa un timp tot se limiteaza. si inca ceva din cate mai tin io minte defectul care mi-l afisa era ceva de genu "presiunea furnizata depaseste presiunea admisa"

si imi pare rau ca kkti aia de la porsche nu au vrut sa-mi dea rezultatele la diagnoza am mai cheltuit si bani aiurea pe la ei pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Nici la mine nu era intermitenta problema. Daca asa am scris atunci (nu mai stiu exact), asta a fost pt ca nu facusem destule teste. Si la mine se manifesta intotdeauna cand treceam de 2500 rpm, daca o tineam asa timp de 4-5 secunde.

Inca o cauza posibila (in cazul in care eroarea este de genul Intake Manifold Pressure) este posibila infundare a admisiei, prin depunerea pe peretii galeriei a unui strat de cenusa (este o poza "infricosatoare" undeva pe forum), care poate ajunge sa aiba grosimea de ~1 cm.

Un test pe care il poti face si fara VAG-COM:

Incearca sa misti tija actuatorului. Bagi mana pe langa galeria de admisie, in partea stanga-spate a motorului (privit din fata masinii), si cauti turbina. In partea ei inferioara se vede o ciuperca, la care vine un furtun subtire (jos); in partea opusa acestui furtunas (deci in sus) "pleaca" o tija subtire, lunga de aprox 10cm. Ar trebui ca, apasand pe capatul ei superior, aceasta sa se deplaseze in jos cam 1.5-2cm, dupa care sa revina odata ce nu mai apesi.

Inca un test.

Motorul oprit. Rogi pe cineva sa stea in masina, in timp ce tu stai cu mana pe capatul tijei. In momentul in care cel dinauntru porneste motorul, trebuie sa simti o deplasare a tijei in jos.

Daca in cazurile anterioare tija nu se misca, sau se misca foarte putin, problema ta este aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu
si inca ceva din cate mai tin io minte defectul care mi-l afisa era ceva de genu "presiunea furnizata depaseste presiunea admisa"

Unde ti-a fost afisata aceasta eroare??

[Offtopic]

Te rog completeaza-ti datele personale la profil.

De asemenea, incearca sa-ti creezi o semnatura care sa precizeze anul de fabricatie si tipul masinii. Cam toata lumea de pe forum a adoptat aceasta regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mirceagolf

Intrebari:

- face mereu sau aleator ?

- ce motor e, ALH ?

- ce MAF ai ? BOSCH ?

Sfaturi, (parerea mea) :

- pe loc, apasa acceleratia lent sa ridici turatia pana la 3 500 - 4 000 rpm

- daca peste 2 500 simti ca se ridica mai greu, ca si cum s-ar agata de ceva, scoate mufa la MAF si reia testul :

- daca acum turatia creste nestanjenit, comanda la Augsburg un MAF Pierburg, intreba-ma codul si ti-l zic.

Cred ca 80% asta e, mai ales daca masina e mai vechiuta. Succes.

mirceagolf

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

Eu inclin sa cred ca e ceea ce spune alex. Maf-ul nu se manifesta asa.

Oricum o diagnosticare ar face multa lumina, asa ca.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
energizer

masina e golf4 variant din 2000

motorul e cel de 115cp PD

nu stiu tipul

defectul apare mereu la peste 2500rpm

Daca MAFul e debitmetru de aer atunci pot sa spun ca am incercat sa-i scot fisa de alimentrare si tot la fel face iar masina nu e lipsita de putere pana la 2500, trage foarte bine si nu scoate fum de nici o culoare. Maful e mai mult ca sigur Bosh imi ramane sa repet cele 2 teste sugerate de Alexrosiu, am incercat aseara dar nu am gasit cipuerca respectiva si tija acu astept sa se raceasca putin motorul si o sa o caut din nou.

Furtunele de vacum de la cele 2 electrovalve erau cam praf asa ca le-am schimbat, mai am de schimbat doar furtunul lung care ajunge la turbina ca nu a avut respectivul magazin o bucata asa lunga de furtun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Daca furtunul lung de care spui tu ar fi crapat, electrovalva (N75) nu ar putea trage tija si deci turbina ar functiona pe presiune minima (tras=Pmax, relaxat=Pmin). Din cate inteleg eu la tine presiunea este prea mare, deci furtunul respectiv iese din discutie.

Daca ai drum intr-o zi prin centru (Calea Victoriei / Piata Romana) te pot ajuta eu sa gasesti ciuperca si ne putem uita impreuna. De asemenea, daca te mai pot ajuta cu alte informatii o fac cu placere. Imi pare rau ca nu am un laptop+interfata ca sa facem o diagnosticare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
energizer

am gasit ciuperca si tija zici ca e sudata, nici gand sa o pot misca m-am chinuit io ceva timp sa o misc dar nu am reusit.

deci probabil tre sa gasesc pe cineva care sa-mi curete si mie turbina pt ca pe vremea asta nici gand sa ma bag io sub masina

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

EXACT asta a fos si problema mea. -> se rezolva :ok:

Ok, exista doua posibile cauze ale intepenirii tijei.

1. Actuatorul in sine sa fie blocat, din cauza coroziunii care a sudat partea mobila (tija) de cea fixa (corpul "ciupercii")

2. Mecanismul intern al vanelor blocat, din cauza cumularii de funingine in urma mersului "babesc". Vezi AICI instructiuni insotite de poze pentru demontarea/curatarea turbinei.

Ce trebuie sa faci pentru a verifica actuatorul:

1. Dai scutul jos

2. Scoti furtunasul

3. Scoti siguranta ce tine tija actuatorului pe parghia mecanismului VNT

4. Desurubezi cele 2 suruburi ce fixeaza actuatorul de corpul turbinei

Acum, cu actuatorul in mana, poti verifica daca este blocat si il poti debloca; recomand sa pulverizezi niste spray WD-40. Mai bine ar fi sa il inlocuiesti (iti fac eu rost de unul daca este nevoie).

Se monteaza in ordine inversa.

Daca ai ghinion si nu este de vina actutorul, ci turbina, operatiunea este mai complicata (am facut-o si pe asta). Trebuie desfacuta conducta ce aduce ulei la turbina, precum si turbina in sine impreuna (probabil) cu galeria de evacuare. De asemenea, trebuie sa scoti planetara din cutie pentru ca altfel nu ai loc sa scoti turbina.

Revin cu detalii/poze daca va fi necesar. Eu zic sa te duci la un service care dispune de elevator si sa verifici actuatorul. Dureaza 2-3 ore. Poate ai noroc.

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
energizer

mersi pt informatii sper ca saptamana asta sa stabilesc o intalnire cu un mecanic bun pt weekend.

o sa revin cu detalii dupa ce demontez actuatorul

Share this post


Link to post
Share on other sites
energizer

revin cu niste completari la teste:

am gasit un prieten care sa ma ajute sa-mi porneasca motorul si am obervat ca tija actuatorului se pune in miscare incet in mom in care motorul porneste si se inchide in mom in care il opreste dar nu am reusit sa misc tija cu motorul oprit.

sa fie doar actuatorul de vina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

deconecteaza furtunul de vacuum din valva de comanda N75 inainte de a incerca sa misti cu mana tija si refa testul cu motorul oprit.

Pastreaza contactul cu tija si roaga-ti prietenul sa accelereze puternic si brusc masina. Daca simti ca tija nu se misca deloc atunci este cazul sa suspectezi mai degraba un N75 defect decat turbina, mai ales ca ai observat tija miscandu-se la pornire si oprire.

Sau poate reusesti cumva sa te vezi cu vre-unul dintre cei cu tester si scanaza si codurile exact si fa si testele de actuare a vanelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Daca se deplaseaza incet eu tind sa cred ca ceva il impiedica sa se miste normal. Deci nu este total blocat, dar este obstructionat, freaca ceva acolo. Ori actuatorul e "tare" ori e o problema la mecanismul vanelor.

Ar mai putea fi si N75-ul care nu reactioneaza corect. Sau poate furtunul, totusi, sa aiba pori care sa nu permita existenta unei presiuni (negative) suficiente.

In orice caz, fa ceea ce a spus Andi. Tine mana pe capatul tijei in timp ce prietenul accelereaza brusc, pana la aprox 3500 rpm. Ar trebui ca tija sa se deplaseze repede in jos, dupa care sa revina odata cu caderea turatiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

M-am intalnit cu mr. energizer si am verificat actuatorul. Tija se poate apasa cu mana si este trasa de N75 odata cu pornirea motorului. NU se deplaseaza insa odata cu cresterea (brusca sau lenta) a turatiei, ci doar la oprirea motorului.

Ce am observat: locul dintre parghia actionata de tija si corpul turbinei este mai mic decat stiu eu ca trebuie sa fie. Obs: nu m-am mai uitat la motoare PD 115cp, deci nu pot sa ma pronunt 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andi TDI

Dupa ce spune alex, lucru care probabil ti l-a spus si el, problema poate fi un N75 defect, sau o tija a turbinei la care s-a umblat si nu mai este corect reglata. Oricum diagnoza corecta se face numai dupa ce conectezi un "tester" VAG/VAS si faci cateva masuratori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

Sapatamana asta intr-o seara sunt eu disponibil sa ma intalnesc cu voi sa punem un vag-com.

Share this post


Link to post
Share on other sites
energizer

oare d c io vad mesajul de la eugend doar acum :lol:(

oricum multumesc ca te-ai oferit sa-mi faci si mie o diagnosticare

mi-am luat si io interfata (10x to kisslorand :ok: ) asa ca sper ca spre sfarsitul saptamanii sa fac rost de niste timp liber si de un laptop ca sa o falosesc (ca sa o si probez :D) si mai sper sa nu-mi prin urechile cu ea si cu vag-com.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

bafta.. daca totusi iti prinzi urechile poti sa suni....

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Iata graficul care a rezultat in urma diagnosticarii (Engine, grupurile 10 si 11):

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Concluzii desprinse din grafic:

1. MAF-ul este foarte bun, ajungand pana la valori de 994,7 mg/R.

2. Comanda data de catre ECU valvei N75 este in regula, deci nu sunt probleme cu ECU

3. Presiunea aerului admis (MAP) este insa foarte mare incepand cu turatii peste 2000 rpm.

Ce stim:

Mecanismul vanelor turbinei nu este blocat in nici un fel, actuatorul la fel (tija respectiv parghia se misca).

Avand toate acestea in vedere, eu presupun ca de vina este valva N75 (va rog nu ma suspectati; :scratch: cea pe care o am eu de vanzare nu se potriveste la Energizer datorita anului de fabricatie diferit care presupune o alta mufa).

Din pacate nu am putut sa punem valva in Basic Settings pentru ca nu am avut o versiune inregistrata de VAG-COM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eugend

sau parghia actuatorului nu este bine reglata. daca nu s-a unbat la ea atunci ori N75 ari o problema de furtune...

poti sa faci depresiune pe furtunul catre actuator cu o pompa devacum si sa vezi daca se misca tija???

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Intr-adevar am plecat de la ideea ca tija este reglata corect, de catre producator. Nu putem sti insa daca a umblat cineva acolo.

Referitor la furtune.

Turbina este gandita "fail-safe", adica in momentul in care un furtun crapa si actuatorul nu mai poate fi actionat vacuumatic de catre N75, turbina furnizeaza presiune minima, tija actuatorului fiind readusa la pozitia de repaus de catre arc.

Principiul varierii geometriei este:

actuator "tras" -> presiune mare

actuator liber -> presiune mica.

La turatii mici actuatorul este tras (de altfel, imediat dupa pornirea motorului), deoarece turatia turbinei este la randul ei redusa si deci furnizeaza o presiune mica.

Proportional cu cresterea turatiei, N75 aplica un vacuum mai "mic" asupra actuatorului pentru a-l lasa mai liber, tras fiind de catre arc in directia opusa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Singura problema posibila in zona furtunelor poate fi acea valva non-return bicolora. Daca aceasta este strapunsa, clar nu mai functioneaza.

Nu stiu insa cat de vitala este aceasta valva. La mine era strapunsa (cand aveam aceeasi problema ca si Energizer) dar, odata inlocuita cu una noua, problema nu s-a rezolvat. Oricum merita inlocuita, ea costand 2-3 Euro sau chiar mai putin, daca imi aduc bine aminte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri