Jump to content
75NOR

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)

Recommended Posts

favana
On 9/22/2018 at 2:45 PM, Aerofan said:

Eu nu stiu ce sa mai cred. De paranoic ce sunt, m-am uitat sa vad cum e intinzatorul la mine. Arata super la 105 000 de km. Parca e nou, cred ca se vad 2 dinti din aia 10 sau citi are.
7E62CD1D-4375-426B-9D98-C5EE321A100F.thumb.jpeg.5e4efa1bb80d23bab2a456e42fce0c71.jpeg38F12789-892D-4D04-ABD3-CB39F3C888A0.thumb.jpeg.80924aadaf3fde149308f52dee46a59e.jpeg

La tubina am ulei si nu stiu de unde. Traseul intercooler-ului e curat in toate directiile. Pe la traseul de ungere e iar curat, in schimb e umeda turbina.
N-am idee de unde. Planetara e umeda, semn ca si picura putin Nu lasa urme sub in parcare, deci doar in mers pierde. Cosumul de ulei aprox 1L la 10000.
9725DDC5-ADB4-4C18-AAFB-D1E44918EFB0.thumb.jpeg.369eb3e4c4a4f011ed9898a200875da6.jpeg

@AerofanSalut. Legat de postul de mai sus. Se poate vedea codul de pe intinzator prin portul asta? Sau daca nu macar sa iti poti da seama daca e old version sau new version? As vrea sa fac si eu verifarea asta..si am zis sa intreb sa vad daca are sens. Ms.

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Judecând și după imagine se confirmă ca este versiunea îmbunătățită, cum am mai spus actualizată din 2010.

5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
marin_titus

Nu cred că asta este întinzătorul de care era vorba. Eu am schimbat întinzătorul de la lanțul axelor cu came, acela este cu "K" in coadă. Și arată diferit.

Edited by marin_titus

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Cum crezi că îți este mai bine, acesta este întinzătorul din motorul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

@favana e modelul vechi, se vede clar. Uite aici in poza diferenta.
Tensioner2.jpgoriginal.thumb.jpg.6d61a5491f7602e71fe7cf5eac473c58.jpgUntitled.jpg.e92d0b9def8c9e06b6c5410d215e08d7.jpg

Nu stiu daca cel din poza e ultimul model sau penultimul, dar se vede ceva diferenta. Eu sunt cu primul adica cel care cade. Si cum ziceam sunt in dubii pentru ca pare OK. De vazut se poate vedea si codul dar nu cred ca mai are sens. Daca arata ca al meu e modelul vechi.

@safari hunter poza ce ai pus-o tu e de la intinzatorul fix de la lantul pompei de ulei. Noi vorbim de intinzatorul de la distributie. Ala de la lant se schimba din cate vad de afara. Adica din blocul motor il scoti. La distributie trebuie sa dai jos capacul de tabla sa-l schimbi. Sa-l verifici ai o gaura de vizitare in dreptul furtunului de plastic de la intercooler. Intre aripa si motor.

LE: si o poza ca sa intelegeti de ce se duc
1.jpg.aef06569c67d620bd7e55e0dd627b6d6.jpg

Ideea este urmatoarea:
Intinzatorul cade pentru ca are o bucata de metal zimtata ce tine tija aia in pozitie, o blocheaza sa spun asa. Si se rup dintii la bucata de metal si cand nu are presiune la pornire sare lantul.
Ce ar putea sa-l faca sa cada ar fi, ca el e tensionat cu un arc cand nu merge motorul, ca sa nu sara lantul la pornire. Cand porneste motorul functioneaza cu presiune de ulei, arcul nu mai e "folosit", adica sta tensionat dar nu mai depune forta. Piesa asta tine blocat axul sa nu se duca inapoi, e ca si ratch-ul de la clicket sau cum ii zice la cheia aia.
Daca se infunda canalele intinzatorului cu sludge, ghiciti ce se intampla? sta tensionat doar in arc si piesa asta (ratch-ul) se rupe. Cum lantul tot impinge si impinge la un moment dat se rup dintii si tija ramane pe arc care cu timpul se inmoaie si ala si duce la sarit de lant. De aia am o teorie si schimb uleiul tot la 10 mii ca sa nu mi se faca mazga prin motor. Asta am gasit-o pe un site american pentru motoarele de Audi V6 3 litri dar de prin 2006 anul de fabricatie. Mi s-a parut cea mai logica varianta. Acum vedem daca am dreptate. Momentam am 108 mii de km and still rollin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter
2 hours ago, Aerofan said:

poza ce ai pus-o tu e de la intinzatorul fix de la lantul pompei de ulei.

Cu toată considerația, în poză este fix întinzătorul mecanic de la arborii de echilibrare. Mea culpa!!!

Cel mecanic de la pompa de ulei este ceva mai la vale pe un alt lanț. 

Și ca un făcut favana vorbește de cel hidraulic de pe lanțul de la distribuție.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
favana

Salutare. Ma refeream fix la piesa pusa de Aerofan. Ala e intinzatorul care actioneaza direct pe lant.

https://www.eeuroparts.com/blog/9623/vwaudi-20t-timing-chain-problems-a-must-know-guide/

O descriere sumara dar concisa a problemei.

https://www.shopdap.com/blog/2-0t-vw-and-audi-tsi-timing-chain-tensioner-problems.html/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolfin

@favana, asa cum spuneam, nu scrie nicaieri de codul de motor CCZD, ce ai tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marin_titus
On 11/28/2018 at 4:59 PM, Hoffmann said:

@safari hunter....cand pornesti masina dimineata, la rece, si incepe ciclul de preincalzire a catalizatorului ( sau cum s-o mai chema ), cum iti dai seama de acele usoare trepidatii ? La cum suna motorul cand o pornesti, nu stiu cum as putea deosebi trepidatiile date de intinzator si cele de preincalzire catalizator.

Salut! Se poate anula acest ciclu de preincalzire catalizator? Nu mi se pare ceva prea sanatos pentru motor. Adica la prima cheie il tine turat, are trepidatii, mici rateuri, etc... de dragul noxelor? Eu de obicei preincalzesc motorul cu incalzirea auxiliara, dar de azi cred ca am o problema la webasto si nu am mai putut incazi motorul inainte. A intrat panarama de ciclu de preincalzire si mi-a trepidat masina in draci, rateuri dupa rateuri, dupa care s-a stabilizat... sincer nici o reducere a noxelor nu are voie sa iti dea RATEURI in motor - lucru total nesanatos pentru orice motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoffmann

Nu vreau sa-ti dau un raspuns eronat dar am auzit ca un update de soft ar rezolva problema si ar face ca acel ciclu de preincalzire sa nu se mai manifeste asa "violent".

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter
6 hours ago, marin_titus said:

A intrat panarama de ciclu de preincalzire si mi-a trepidat masina in draci, rateuri dupa rateuri, dupa care s-a stabilizat... sincer nici o reducere a noxelor nu are voie sa iti dea RATEURI in motor - lucru total nesanatos pentru orice motor.

Sunt surprins să citesc despre acest fenomen, care se produce cu atâta violență la unele mașini, în mod particular la mașina ta. La mine trepidațiile sunt perceptibile, dar nicidecum la nivelul descris de tine. M-am temut după reparație, deoarece am schimbat setul de la 21 mm la 23 mm, ca greutatea pieselor să difere în așa măsură încât vibrațiile să fie mai ample, dar nu a fost așa. Nici măcar în perioada de tristă amintire, a consumului excesiv de ulei când o bujie a fost "afumată" la propriu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
marin_titus

Da, în rest nu am probleme cu ea, nu mi-a consumat ulei deloc (bine este totuși devreme) merge bine, silențios, dar treaba asta cu ciclul vieții mă scoate din sărite, nu mi se pare ceva "german engineering" mai degrabă zici că a fost pus acolo să scape repede și să treacă noxele că alt scop nu vad. Am sa întreb pe la băieți dacă se poate face ceva... Înainte de reparație, făcea grozav la rece, nici nu vă pot reproduce... Zici că era un om ce se îneacă: după 2-3 rateuri serioase (de smucea motorul) zici că rămânea fara aer și trăgea (la propriu) aer ca atunci cand îți ții respirația 3 minute (gândiți voi sunetul) după care mai dădea un rateu și tot așa... Nici nu vreau să mă gândesc cât de "bun" este acel ciclu de preîncălzire pentru un motor și așa delicat.

Maine dimineata am sa inregistrez pornirea sa o pun aici.

P.S. Bujia "decapitata" inainte de reparatie, ca tot veni vorba de bujii "afumate" @safari hunter

20171130_145631.jpg

Edited by marin_titus

Share this post


Link to post
Share on other sites
favana

Salutare. Am achizitionat masina din semnatura sh la 157000 km. Cand am luat.o i-am schimbat uleiul, ulei vw long life 5w-30. Dupa vreo 800km-mixt oras -exterior am primit warning ca nivelul uleiului e scazut. Surpriza :). Mecanicul a pus cam 4.5 l din recipientul de 5 l. Nu stiu sa estimez cat a mancat in astia 800 km, dar ideea e ca a ajuns la minim (in joja abia se vede unsura de ulei). Am inteles ca 2.0 tsi consuma ulei..cica in carte ar fi trecuti 1000 ml/1000km (si nu e greseala de zerouri). Intrebarea ar fi pe unde sa incep sa caut..sa investighez :).

Am facut o diagnoza si pe motor nu apare nimic. Masina functioneaza impecabil..trage bine nu trepideaza..etc. Cei 800km au fost condusi intre 2000-2500 ture (rar 3000 sau mai mult).

Orice indicatie si sfat va fi apreciat :). Ms mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Mergi la service, test de compresie + verificare joc turbo.

 

Baga degetul pe teava de esapament, daca scoti degetele pline cu ulei ai aflat raspunsul.

Edited by deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites
favana

Salut. Am sa fac un test de compresie. Verificare joc turbo e la fel un test standard? Am bagat si degetu :)..nu stiu ce sa zic ca e ulei sau sunt reziduri..pe un servetel alb se veda asa ca ceva negru..arsura. La relanti fum putin..normal..dar nu sa iasa in evidenta. La fel si cand am turat un pic la relanti..nu pare sa fie ceva iesit din comun. Deenman care era raspunsul daca era/este ulei? :)

Stie cineva cam cat inseamna in litri distanta dintre minim si maxim pe joja?

Ms fain.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

0.8-1 litru in min si max.

Share this post


Link to post
Share on other sites
favana

Ok. Ms. Testul asta de verificare joc turbo se face pe la majoritatea service-urilor? Sau e ceva mai special? Depunerile acelea negre inseamna neaparat ulei ars? Daca e ulei ars ce inseamna mai exact? Daca ma poate ajuta cineva cu nelamuririle astea :). Ms.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Uleiul il pierzi in general la tipul asta de motor pe la segmenti. Fa test de compresie la service si vezi, daca nu iese bine stii ceva.

 

Daca iese bine, verifica turbina, se da jos tubulatura si se verifica jocul in ax cu mana.  Chestiile astea se fac la service, nu pe forum. Nu te apuca tu sa verifici mai ales daca nu ai experienta, ca nu rezolvi nimic. Apeleaza la un service cand ai timp, cu toate ca cred ca sunt pline acum, au venit extraterestii cu masinile problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
favana

Ok. Ms fain de informatii. Clar nu fac de unu singur ca nu prea am pricepere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aantikk

Salut,

Octavia 2008, motor 1.8 cod BZB (prima generatie ).

Sunt 10 mii km de cand am schimbat intinzatorul, patinele si lantul preventiv. Masina are 127 mii km reali.
Consumul de ulei este undeva la 700 grame / 10.000 km. 
Uleiul folosit este Castrol magnatec, urmeaza alt tip la urmatorul schimb. Ceea ce ma ingrijoreaza insa, este zgomotul motorului.
La prima pornire, dimineata, am acele vibratii pana scad turatiile la 800 rpm, citind acest topic, am lamurit problema.
Revin la zgomot, la rece se aude foarte bine, silentios, imediat ce se incinge devine foarte zgomotos, nu as putea spune ca pot izola zgomotul sau ca ar bate ceva specific. Zgomotul este mult mai pronuntat in habitaclu decat de afara. Chiar as putea spune ca din afara masinii, zgomotul e cat se poate de normal.
A doua problema, una veche la care nu i-am gasit solutie pana azi. Intre 2.500-3.000 rpm si doar in sarcina, se aude un clinchet metalic din zona motorului. O bataie pronuntata in primele 2-3 trepte de viteza la accelerari mai puternice, daca merg liniar, nu aud mare lucru. Imediat ce trec de 3.000 rpm, oricat as accelera, bataia nu mai revine chiar daca ajung pe rosu. Cu masina in stationare, oricat as tura motorul,nu se aude nimic.

Am aici un mic filmulet cu zgomotul respectiv, este de peste un an si de atunci a vazut multe turatii.

Zgomotul este prezent in continuare.

 

 

 

Am editat postul pentru ca am gasit topicul meu original, cel legat de zgomotul la anumite turatii, acolo avusesem impresia ca se rezolvase problema dar ea este identica si azi :

 

 

Edited by aantikk
Completare post.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dolfin

Sunt mai multe zgomote acolo, dar o prima intrebare in legatura cu scartaitul metalic, surubul de la prinderea ambreiajului compresorului de AC pe fulie mai este prezent?

Se vede cu capota ridicata, nu trebuie sa demontezi nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aantikk

Doar ce am venit de la mecanic, a turat masina de am zis ca ii iese motorul afara. De afara nu se aude absolut nimic ciudat, din habitaclu, recunoaste si el, este un zgomot suparator dar nu stie de la ce.

Azi ma pun si iau totul sistematic, fiecare tevusca, surubel, filtru de aer etc. O sa verific si acel surub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aantikk

Dupa aproximativ 2 ore de teste in doua service-uri diferite, nimeni nu stie de unde vine respectiva bataie din filmuletul de mai sus. Nici macar o idee, s-a luat totul la control. Motorul a fost exclus din discutii de ambele service-uri. Unul din mecanici, banuieste ca ar fi de la cutie.Nu-mi ramane decat sa ma impac cu ideea ca intre 2.500-3.000 rpm ceva bate. Daca o accelerez usor, nu bate. Stationara, nu bate. Naiba sa o ia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Se împlinesc 180K km de utilizare și 12K km de la reparația motorului, ocazie cu care am efectuat schimbul de consumabile, ulei și filtre + o reparație la cablajul hayon-ului care genera oareșce probleme la deschidere. Nivelul uleiului a rămas neschimbat, la fel și marca uleiului nou introdus Castrol 5W30 FST LL 03. Voi reduce intervalul reviziilor la 10K km mai mult din considerente de utilizare preponderent urbană.

Edited by safari hunter
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
marin_titus

Salut! Întâmpin o mica problema mai mult enervantă decât funcțională (sper) la motorașul din profil: când se încălzește bine motorul, adică la vreo 15 minute după ce ajunge la 90 apa, apare o mica trepidație la ralanti, este o trepidație uniformă. Menționez că dacă dau drumul la AC sau o turez, această trepidație dispare, urmând să reapară daca opresc AC sau o las la ralanti din nou. Bujiile sunt schimbate și nu da nici un fel de eroare pe tester, ce ar putea fi?

Mulțumesc!

Edited by marin_titus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri