Jump to content

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)


Recommended Posts

Salut,

am citit aprox. tot topicul fiind interesat de 1.8 tfsi, este exact ce mi-ar indeplini cerintele la performante,sportivitate,cmc,dar atat aici cat si pe alte forumuri le "lauda" posesorii cat de pacatoase sunt la consumul de ulei si in special ruperea lantului care trage dupa el 3 sferturi din motor dauna. Inclusiv pe mobile.de daca dai cautare masini accidentate sau cu probleme, apar 90% de 1.4 tfsi 1.8 tfsi cu "Motorschaden/Steuerkette ubersprungen/Motor lauft unrund/Hoher Olverbrauch/Motor Raucht" etc. traducere (Motor defect/Lant sarit sau rupt/Motorul merge sacadat/Consum mare ulei/Motorul fumega) practic marea majoritate a benzinarelor VAG tfsi pana in 2014 din cele care apar la vanzare in Germania sunt cu probleme la motor si toate legate de lant si ulei,indiferent ca vorbim de Passat/CC/Audi A3/A4/A5/Golf6/Skoda si pe ce a mai fost montat.

Scria cineva mai sus ca este un motor performant si sportiv atata timp cat merge (si sunt de acord) ca dupa ce incepe buba lantului sau a bautului de ulei de pana la 1 litru la mia de km,deja da gaura serioasa la buzunar. Pana in 2009-2010 lumea isi facea probleme doar la diesel cu DPF-uri,volante proaste,injectoare,turbine,nimeni n-avea probleme la benzina,apoi a fost invers.

Un mecanic foarte bun zicea ca VW nu a mai facut masini dupa 2010,cu care sa ai curaj sa pleci la drum cu incredere. Oricat de pasionati am fi,e totusi aberant sa stai mereu cu urechile ciulite la motor,cu nasul prin ele,sau cautand diverse probleme pe forumuri pana ne cad ochii in gura de somn.

Eu am avut pana de curand un 1.6 FSI pe G5, practic primul motor VAG cu injectie directa si pe lant,dar era aspirat,fara turbina. Dupa el au venit cu tfsi-urile de 1.4 de 140cp si 170cp la care se rupea lantul intr-o veselie la 90-100 mii km,iar apoi dupa 2008 astea de 1.8tfsi. 

Personal nu am avut niciodata vreo problema cu motorul, a fost 10 ani la mine si vreo 130 mii km timp in care a vazut doar consumabile,un set de bujii si un set de bobine. Ulei anual doar Liqui Moly 5w30 TopTec 4600,singurul de care am fost mereu multumit.

Dar,cum am citit mai sus,e nasol sa stai mereu cu incertitudinea ca nu stii cat tine distributia,mai ales cand vrei sa faci drumuri mai lungi. Oriunde intrebam,mi se raspundea ca la motorul ala,distributia e pe viata masinii,nu se umbla la ea,desi vedeam pe net motoare desfacute cu lanturi alungite,pinioane tocite,intinzatoare rupte etc.

intinzatorul si variatorul care au fost folosite la primul 1.6 fsi, sunt aceleasi montate ulterior pe toate 1.8 tfsi. In ultimele 20-30 mii km pot spune ca aparuse zgomotul ala metalic de 3-4 secunde la prima pornire dimineata sau la 2-3 zile cu toate ca schimbam uleiul la fiecare 10 mii km. 

 Atasez niste poze de la alte masini cu motor desfcaut cu uzura pe pinioane/lant alungit care sta atarnat si incercuit cu rosu sunt zgarieturi in capac de la lant care bate in el la prima pornire pana intinzatorul isi ia ulei. Deci da, distributia pe lant in grupul vag a fost un experiment prost, de-aia au si revenit la curea dupa 2014. N-au fost nici pe departe de unele motoare Mercedes benzinare pe lant care vedeau 600-800 mii km cu un lant,cadea tabla dupa ele,dar distributia mergea ceas neumblat la ele.

Un alt aspect este service-ul LongLife implementat de multi,interval care este cu dus si intors. LongLife e extraordinar pt diesel-uri folosite de firme in flote care fac km fara numar si trebuie sa fie productive,nu sta nimeni sa se gandeasca la schimburi de ulei la 10-15 mii km. Doar ca diesel-urile alea de 2.0 2.5 etc tdi n-au lant,asadar n-au nevoie de ungere la distributie,nu fac uzura. Acelasi LongLife nu mai e asa extraordinar cand ai motoare de 1.2 1.4 1.8 tfsi pe lant care au mereu nevoie de ungere corespunzatoare si pelicula permanenta de ulei,iar posesorul il tine cu un schimb de ulei 30-40 de mii km cat zice producatorul,ca deh,e LongLife.

80% din tfsi-urile moderne care ajung la noi SH din DE. au de la 100 de mii km in sus si cel mult 2-3 schimburi de ulei facute pe longlife. 

Cand motorul ala si distributia lui pe lant au vazut doar 2-3 uleiuri proaspete in 8-10 ani si 100-120 mii km rulati,el deja are uzuri metalice interne semnificative,dar neamtul nu sta cu grijile astea,ca el scapa de ele cand au facut suta de mii si apoi le luam noi si ne plangem ca sunt motoare proaste si bagam bani in reparatii inca o data pe cat am dat pe masina in sine.

 

bild-4-5496259853838118691 (1).jpg

c21b09as-960.jpg

c57f278s-960.jpg

Edited by roby vw
Link to post
Share on other sites
  • Replies 330
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • safari hunter

    32

  • marin_titus

    27

  • deenman

    18

  • Ursu82_kiki

    17

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Să încheiem anul într-o notă optimistă, există satisfacție și după o reparație corectă la mai bine de 34K km de la reparație și  aproape 200 K  km de utilizare. Tocmai am revenit după un drum de capit

Nu esti strain nu esti strain, dar..te pricepi cu adevarat, esti mecanic?  Ca daca doar "nu esti strain", eu as zice sa duci masina la un mecanic care a mai facut astfel de investigatii si se pricepe

Efect? doar placebo. Mai sanatos pentru motor ar fi sa pierzi pe jos 150 ron decat sa ii dai la decarbonizare. Pune un ulei bun, benzina de 100 si mergi cu ea in diferite moduri, economic, sporti

Posted Images

Problemele majore (distributie, consum ulei) de la EA888 gen 2 (si partial gen 1) au fost rezolvate pe generatia a3a (incepand cu 2013). Deci daca vrei 1.8TSI, te poti uita la Golf 7, Leon mk3, etc.

Link to post
Share on other sites
Ursu82_kiki

După ce am citit și eu acest topic(mai în urma cu ceva timp) știu ca s-a discutat ceva dar nu am reținut bine, și anume, se pot schimba doar segmenții uzați și sa se pună alte coduri de segmenți, cu ungere mai buna și eventual un pic mai groși , sau e musai sa fie schimbat și pistonul, care de altfel am citit ca sunt unii cu bolț mai mare și trebuie schimbate și bilele parcă și unii cu aceleași bolț ?!?

Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Noii segmeti se potrivesc doar pe noile pistoane care se potrivesc doar pe noile bilele .

Link to post
Share on other sites
marin_titus

Sunt 3 designuri la segmenti: cu gaurele, cu fante si cu expander (cu arc de colo pana colo). Ultimele sunt cele mai bune, si asa cum zice si EEXCALADE, se potrivesc doar pe bielele noi. Insa cele cu fante sunt disponibile si pe bolt de 21 si de 23. Nu sunt ideale cu fante, dar ca si solutie de buget, fara schimbarea bielelor, isi fac treaba.

Link to post
Share on other sites
Ursu82_kiki

Își fac treaba doar sa le schimbi pe ele sau e musai sa schimbi și pistonul? Și ce înseamnă că își fac treaba? Mai consuma ulei? 

Link to post
Share on other sites
marin_titus

Eu am schimbat piston cu totul. Isi fac treaba adica nu mai consuma. Cat timp nu o sa mai consume... aici e faza cu "isi fac treaba"; eu am peste 30000 km de la reparatie si nu a mai consumat, cat va tine... nu am de unde sa stiu. Ideea este sa faci schimbul de ulei mai des, sa nu apuce sa se depuna carbon pe fantele alea. si neaparat ulei de calitate. Oricum, trebuie verificat si blocul, am inteles ca au si probleme cu ovalizarea... etc.

Link to post
Share on other sites
Ursu82_kiki

Cam cât a ajuns piesele și manopera? Și ce înseamnă la tine ulei de calitate, ca dacă spui Castro ma oftic :)

Link to post
Share on other sites
marin_titus

Am detaliat tot pe la pagina 5, 6 sau 7 parca. Ulei de calitate consider Ravenol USVO VMP 5w30, Liqui Moly sau Motul de fabricatie Franta (ca sunt si de Italia).

Link to post
Share on other sites

Salutare!

Un Passat 2015 cu 2.0 TSI 220 cai, cam ce consum are?

Cica 2015 ar fi generatia a 2-a de motor.

Mai au vechile probleme (consum ulei, distributie, injectoare)?

Link to post
Share on other sites

@zidanneMultumesc! Super tare saitul asta.

Sigur e gen 3? Cineva destul de priceput mi-a zis ca 2015 ar fi a 2-a.

Daca e a 3-a am inteles ca s-au rezolvat multe probleme.

Link to post
Share on other sites
adrian001

E Gen 3, toate 2.0-urile EU6 sunt Gen 3. 

Link to post
Share on other sites

@vladut50 la 2.0 TSI păcătoasă e gen 2 (200 si 211CP in general). 

Bănuiesc (adica sigur) ca e CHHB ;)

Link to post
Share on other sites

@adrian001 @zidanne

Am 2 variante 2015 2.0 TSI 220 cai, una cu 70.000 km si alta cu 140.000 km. Daca sunt gen 3 atunci ar fi ok ambele, presupun...dupa o verificare amanuntita, bineinteles. Adica doar cel cu 140.000 km pot sa il verific, e in tara. Celalalt e in Germania.

Edited by Rave
Renunta la quote, este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri cum am facut eu
Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Urmeaza sa merg in Germania dupa o Octavia 1.8tsi 4x4 2015, ~175mii km.

Dupa ce am facut toate intelegerile cu dealerul si am stabilit intalnirea, acesta m-a anuntat spre dezamagirea mea ca masina sta in parcare nemiscata din februarie-martie anul curent.

Pe langa schimbul de ulei/filtru pe care inevitabil is obligat sa-l fac acum, ce imi recomandati sa verific inainte de exploatare a acestui motor dupa o perioada atat de indelungata in care a stat nefolosit?

 

P.S. pana acum am avut doar 1.6tdi/2.0tdi si ca ulei foloseam castrol LL sau motul. Ma gandesc si in acest caz tot Motul sa folosesc. E ok?

 

Multumesc,

R

Link to post
Share on other sites
Andrei1980

Test de frane, placutele sa nu fie sudate pe discuri, pistonasele din etriere sa nu fie gripate, neaparat, eventual si un schimb de lichid de frana. Sa speram ca nu s-au deformat si cauciucurile daca masina chiar nu a fost miscata deloc. In rest doar cele uzuale la care se uita oricine cand isi cumpara o masina second hand. 

Link to post
Share on other sites
Cosmin858

Salutari! Detin un Passat CC 1.8 TSI CDAA cu 240.xxxkm reali, din anul 2010, iar povestea acestei masini incepe in felul urmator:

Masina a fost achitizonata chiar 1 an in urma, de la HaverKamp, Olanda... Totul a mers super la ea, pana cand chiar cu o zi inainte de craciun (24 decembrie 2019), a ales sa trepiteze foarte rau, Check Engine aprins + Spirala + Limp Mode + 2 erori constante pe Maxidot,  Engine Workshop Fault +  Check Engine: Service Now!

Simptome: Lipsa totala totala de putere, abia abia se mai misca, trepida din toate incheieturile, si dadea rateuri grave... Daca stateai in dreptul la lantul de distributie, se auzea cum batea efectiv si era slabit, se auzea practic jocul lantului...

Sperietura a fost una mare, tinand cont ca, cu o seara inainte, masina a mers impecabil, iar a-2a zi, sa te trezesti cu problemele mentionate mai sus...

Locuiesc in Giurgiu, oras in care efectiv abia abia gasesti un baiat cu o diagonza, in cea mai mare disperare, am inceput sa caut pe olx diagonza, iar intr-un final am gasit un baiat care mi-a pus o diagonza pe masina, masina dadea P0341  "Camshaft sensor position" + missfire-uri.

Screenshot_3.png.f1658c28c590ffea231277f08e423a57.png

Am incercat in disperarea care era, in speranta ca daca as schimba senzorul de la axele cu came, voi rezolva problema... Degeaba, aceeleasi simptome.

In acest timp, stiam de baietii de la Coasta De Est. Am fost cu masina pe platforma pana la Bucuresti, eu fiind din Giurgiu, cu ideea de a nu risca sa rup lantul de distributie pe drum, insemnand cel mai negru cosmar, ruperea lantului.

A-2a zi dupa ce am lasat masina la ei, Nea Vali, un om de nota 1000, s-a apucat de masina.

S-a ajuns la distributie, lantul era ok, mi s-a spus ca cel mai probabil a fost schimbat in Olanda, dar pentru siguranta mea, am ales sa inlocuiesc si lantul de distributie original VW. 

Dupa aceea, axele cu came care aveau o uzura foarte mare, Nea Vali` spunandu-mi ca axele cu came nu sunt originale ale masinii, si nu isi poate explica cum a mers cu ele...

A inceput nebunia cautarii de axe cu came, noi fiind 10.000 de lei...

Am gasit intr-un final la un amic, care din pacate facuse un accident cu o Skoda Octavia 2, tot 1.8 TSI CDAA cu aproximativ 180.000km, de la care am luat axele cu came + chiulasa la 2000 de lei. 

A inceput lucrarea, axele cu came fiind inlocuite, distributia noua originala VW pusa pe masina, niste garnituri pe care sincer nu le mai tin minte exact, + o bobina de inductie care a fost sparta.

Intr-un final, a venit momentul pornirii, din momentul acela, masina a mers perfect perfect, tragea mai bine ca niciodata, se simtea ca avea viata in ea, toate erorile disparusera de pe bord, trepidatiile resimtite nu mai existau absolut deloc, iar motorul suna mai rotund ca niciodata, parca nici nu se simtea ca avea 240.xxxkm.

Bineinteles, in caz ca o sa intrebati, consumul de ulei tot exista, aproximativ 2l / 4000km... Eram constient de la bun inceput de cand s-a facut lucrarea ca acest fenomen o sa tot existe, deoarece nu s-a umblat in zona unde exista problema cu uleiul.

Masina in prezent merge, suna si trage impecabil, avand 247.xxx km, in crestere! :) 

Daca cineva este interesat de performanta acestor motoare, este una super! Ai putere inclusiv de la turatii mici, deoarece este un motor cu compresor, compresor care se ocupa de turatii mici, iar cand vrei cu adevarat sa te distrezi cu masina, redline-ul este cea mai buna solutie ?

Recomand cu cea mai mare caldura Coasta de Est, persoane foarte foarte profesionale si de treaba, jos palaria pentru echipa lor.

O invatatura? Nu va mai faceti sperante ca o sa cumparati o masina buna, chiar daca este din Olanda sau din Germania, deoarece Olandezii sau Nemtii nu le vand chiar degeaba...

Costul total al repartiei a fost undeva la 6000 de lei pe factura, + 2000 de lei axele cu came  care nu s-au trecut pe factura deoarece au fost SH.

O poza cu masinuta: 

Screenshot_1.png

Edited by Cosmin858
Link to post
Share on other sites
adrian001

Generatia asta de motoare are performante bune, problema e ca din puct de vedere al fiabilitatii concureza la cel mai post motor facut de VW vreodata. Motorul nu are compresor mecanic, are doar un turbocompresor. Faptul ca, consuma atat de mult ulei ma duce cu gandul ca pistoanele nu au fost inlocuite cu modelul revizuit. Oricum ai da-o, un motor sanatos nu consuma 1l la 2000 km si din pacate nu e exclus sa ai din nou probleme mari pe viitor.

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites
Cosmin858
7 hours ago, adrian001 said:

 

 

 

nu are compresor mecanic, are doar un turbocompresor.

 

Salutari! Mereu am confundat sistemul... unii spun ca este turbina + compresor, altii spun ca este doar turbocompresor! 
Da, sunt constient ca pe viitor sunt sanse destul de mari sa am probleme cu ea pe viitor... 

Daca ar ramane consumul acesta de ulei in permanenta, nu m-ar deranja chiar atat de tare, doar daca s-ar inrăutății situatia si mai rau, atunci ar fi deranjant...

Deja am bagat niste bani pe care niciodata nu o sa-i mai scot, chiar daca as vrea la un moment dat sa vand masina, deoarece este plin olx-ul de cazane “full bos” “carte servis”, inclusiv la 6000-7000 de euro, iar bineinteles lumea le cumpara pe cele mai ieftine... Eu cand am cumparat-o de la HaverKamp, am cumparat-o 8000 + transportul + inmatriculatul, m-a dus aproape aproape de 9000 de euro... Daca as mai lua in prezent 8000 de euro pe ea, ar fi bine... 

Dupa parerea voastra, as mai scoate 8000 de euro pe ea, tinand cont de cati bani au fost investiti in ea?

Link to post
Share on other sites
adrian001

Deci nu ai umblat deloc la pistoane ? Din pacate nu va ramane asa mult timp, consumul de ulei o sa creasca usor dar sigur pana te vei trezi ca nu va mai porni. Daca schimbi si pistoanele nu ar mai trebui sa mai ai probleme cu ea, dar asta inseamna sa mai bagi niste mii de euro in ea. Legat de vanzare, nu mai e nici un secret faptul ca motorul 1.8 EA888 Gen 2 este cu probleme.  Tu cand ai luat masina nu te-ai informat in legatura cu asta ?    

Link to post
Share on other sites

@Cosmin858 nu degeaba au vandut-o cu doar 8000 euro (care este un pret mic), deci nu inteleg de ce ti-e asa mare mirarea ca si strainii vand masini stricate. Cand gasesti o masina in DE sau in alta parte si are un pret prea bun, e cu motiv. Nu face nimeni pomeni. Iti dau un exemplu cu o cunostinta de-a mea care a cumparat un VW Tiguan 2.0 TDI 140 cai din 2015 cu 100000km la bord cu ... 15000euro. Da, 15000 euro, dar masina este ceas, este ca noua.

Iar despre EA888 gen 2 exista maculatura scrisa pe internet la greu, doar sa dai un search pe google. Eu nu as cumpara o masina cu motorul asta nici daca merge perfect atunci cand o cumpar, deoarece stiu ca la un moment dat o sa crape.

Daca pui masina ta la punct si ii schimbi pistoane, segmenti, biele si ce mai trebuie, o poti vinde fara prea mari probleme chiar si cu un pret avantajos pentru tine.

Edited by yeeeeman
Link to post
Share on other sites
marin_titus
8 hours ago, Cosmin858 said:

 

Salutari! Mereu am confundat sistemul... unii spun ca este turbina + compresor, altii spun ca este doar turbocompresor! 
Da, sunt constient ca pe viitor sunt sanse destul de mari sa am probleme cu ea pe viitor... 

Daca ar ramane consumul acesta de ulei in permanenta, nu m-ar deranja chiar atat de tare, doar daca s-ar inrăutății situatia si mai rau, atunci ar fi deranjant...

Deja am bagat niste bani pe care niciodata nu o sa-i mai scot, chiar daca as vrea la un moment dat sa vand masina, deoarece este plin olx-ul de cazane “full bos” “carte servis”, inclusiv la 6000-7000 de euro, iar bineinteles lumea le cumpara pe cele mai ieftine... Eu cand am cumparat-o de la HaverKamp, am cumparat-o 8000 + transportul + inmatriculatul, m-a dus aproape aproape de 9000 de euro... Daca as mai lua in prezent 8000 de euro pe ea, ar fi bine... 

Dupa parerea voastra, as mai scoate 8000 de euro pe ea, tinand cont de cati bani au fost investiti in ea?

E simplu, doar 1.4 cu 160 de cai are compresor mecanic + turbina, atat. Restul masinilor din grupul VAG au doar turbina.

Parerea mea este ca ai dat foarte mult pe manopera, daca te duci pe la pagina 5-6-7 din threadul asta vei vedea ca eu am inlocuit si axul cu came pe admisie (nou 2300 lei) si am refacut si motorul cu pistoane noi, distributie, etc si manopera (cea finala) nu a sarit de 3000 de lei cu absolut tot (alezat motor, montat camasi, recontructie generala, distributie, schimbat ax, etc). Poate doar 2% din cumparatori o sa aprecieze ca ai reparat masina, si nici aia nu iti vor da banii pe care i-ai bagat in ea. Sunt constient de asta pentru ca si eu sunt in aceeasi situatie. Nu contest competenta celor de la Coasta de est, insa preturile practicate sunt exagerate din punctul meu de vedere. Reclama = sufletul comertului. Poti fi sigur ca sunt altii mai buni sau cel putin la fel de buni pe bani mai putini, numai ca nu stim de ei. Am auzit, spre exemplu, de un baiat extraordinar la Ramnicul Valcea, din pacate, am auzit de el dupa ce am reparat masina...

Edited by marin_titus
Link to post
Share on other sites
Cosmin858

@adrian001

Nu am mai umblat deloc la pistoane, deoarece nu as mai fi avut bani de craciun!  ???

Sunt constient ca cel mai probabil consumul de ulei o sa creasca, dar sunt in 2 dilmele... 

As intentiona sa vand masina, pentru un upgrade la un CLS... Daca as investii in ea 3-4000 de euro, cel mai probabil, nu as mai scoate nici macar 10% din investitia pe care am am facut-o in ea... Nici nu stiu cum sa procedez, daca sa vand masina asa cum este, sau in viitor sa ma ocup de motor, ca sa ii rezolv problema cu consumul de ulei. 

Mentionez ca in momentul de fata, masina merge impecabil, deocamdata, si sper sa ramana asa ceva. 

@yeeeeman

Nu consider ca este chiar un pret de nimic, deoarece masina are totusi 240k km, si este vorba de un numar destul de mare de km, + ca nu se prezinta chiar cea mai impecabila pe caroserie, consider ca a fost un pret ok...

@marin_titus

Am ales sa ma duc intr-un loc sigur, unde stiu ca sunt profesionisti in ceea ce fac, si nu am vrut sa ma duc dupa auzite, dupa aceea sa dau in alte probleme.

Consider ca pretul a fost unul corect, tinand cont de ce service este si de ce mecanici sunt acolo.

Edited by Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament. Multumesc!
Link to post
Share on other sites
CristiALF

Daca vroiai sa o faci cu totul (in ideea de a o tine), era mai bine sa faci toate operatiunile necesare din prima, scuteai niste bani din manopera. Acum, daca vrei sa o vinzi, eu nu as mai baga bani in ea pentru ca financiar vei iesi in pierdere. Daca si la cat se vinde o masina cu renumitul motor Gen2, asta nu mai stiu..succes! :)

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri