Jump to content
75NOR

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)

Recommended Posts

75NOR

Deschid topicul asta in ideea de a discuta pe particularitatile / problemele (hope not) ale TSI-urilor de generatie EA888 (1.8 si 2.0)

Pentru ca sunt destule MK7 GTI, MK7 R, O3 RS, Cupra si cateva ciudatenii gen Superb 2.0TSI sau Kodiak 2.0TSI :lol: pe forum, ar fi o baza de discutie pe topicul asta.

Putem incepe cu clasicul: Cat ulei consuma acest motor intre schimburi ? 

Intr-un test Autobild retinusem ca "a la long" consumul de ulei era stabilizat la 0.4-0.5L la 10,000km.

La masina din semnatura, dupa 7,500km rulati, uleiul pe joja este la 75% intre min si max.

Alte pareri pe tema asta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zorro00

La 1.8 TSI eu nu am observat consum de ulei. L-am schimbat la 14000 din proprie initiativa, fara sa fi completat.

Dupa schimb am facut pana acum cam 8000 km, uleiul este in partea superioara a jojei.

Mers cam 75% in afara localitatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roger

Leon Cupra ST , cod motor CJXC, dupa 2000 km rulati, dintre care 50% pe autostrazi, imi apare in meniul de service ca trebuie sa schimb uleiul dupa 509 zile si/sau 22300 km.

Am observat ca valoarea scade dramatic daca merg in oras de ex 10 km, imi afiseaza 480 zile si/sau 21000.

Daca ies iar pe autostrada, e ok, creste intervalul, dar mult mai lent.

Recunosc, nu am respectat ca la carte rodajul primilor 1500 km. Au fost destule reprize pe autostrada in Germania cand...am simtit chemarea :)

Edited by Roger
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

La 1.8 TSI-ul din semnatura, dupa aprox 11.000 Km uleiul era la vreo 3mm peste minim si am mai completat eu 400ml pana la jumatatea jojei. Nu stiu cat a fost nivelul cand am luat masina, am uitat sa verific la acel moment :) . Eu am respectat cei 1500 Km de rodaj, si chiar si acum masina are o exploatare normala, reprizele mai puternice sunt mai rare. De mentionat de asemenea ca masina merge preponderent urban.

Acum, cu rodajul dus si noul ulei Mobil 1 (de aprox 1000 Km) voi urmari mai atent - pana acum e tot la jumate pe joja.

De asemenea - nici o problema cu motorul pana in prezent.

 

Edited by CristiALF

Share this post


Link to post
Share on other sites
volvol

Familia EA888 cuprinde de fapt 3 generatii:
- generatia 1 (ex. 2.0 TSI de pe Golf 6 GTI etc)

- generatia 2 (acelasi motor cu generatia 1, dar varianta cu valve-lift)

- generatia 3 (ex. 2.0 TSI de pe Golf 7 GTI etc)

Despre care dintre generatii este intentia sa se discute aici?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Evident aici se vrea o referire pentru EA888 Gen3 - @75NOR editeaza titlul sa fie clar pentru toata lumea :)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR

@volvol: multumesc frumos de completari. 

Topicul il gandisem pentru toata familia EA888, nu stiu daca are sens sa granularizam atat de mult, pentru fiecare versiune ? 

1 hour ago, zorro00 said:

La 1.8 TSI eu nu am observat consum de ulei. L-am schimbat la 14000 din proprie initiativa, fara sa fi completat.

De curiozitate, l-ai verificat pe joja in cei 14,000 facuti inainte sa-l schimbi ? 

 

@Roger: dupa 7,500km imi arata ca mai am 18,800km pana la service schimb ulei. Asta ar insemna - presupunand scadere liniara- 26,300km rulaj la care masina sa "ceara" schimb ulei.

@CristiALF la fel ca tine si eu am omis sa verific nivel ulei cand am ridicat masina. Am facut rodajul, ceea ce in cazul meu a fost 5,000km si abia apoi l-am verificat - era la vreo 80% ochiometric pe joja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdiF

Felicitari pt. deschiderea acestui topic; este foarte raspandita conceptia ca motoarele 1.8/2.0 TSI consuma ulei. Unii se feresc sa le cumpere din cauza asta.

Cu aceasta ocazie vom avea date reale de la posesorii lor.

Motorul meu (cod CJSC) are numai 700Km. asa ca nu am informatii relevante de spus in privinta uleiului; dar voi urmari topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zorro00

@75NOR L-am verificat (nu foarte des) si a fost mereu in partea de sus a jojei. Totusi nu am verificat nivelul cand am ridicat masina asa ca ramane loc de o mica eroare.

Acum, cu noul ulei, dupa 8000 de la schimb pare sa fi scazut putin sub maxim. Dar e atat de putin incat poate fi eroare de citire.

Oricum ar fi, nu am de ce sa nu fiu multumit. Aveam emotii cand am ales motorul asta pentru ca nu am gasit date despre consumul de ulei iar reputatia precedentului 1.8 nu este prea grazava din punctul asta de vedere.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR

@zorro00: Ce ulei ai ales cand ai schimbat ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zorro00

Mobil 1 ESP Formula (5w30, LongLife). Nu am observat diferente fata de primul ulei cu o singura mentiune: uleiul a devenit mai negru fata de cum arata precedentul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Daca o sa lasi topicul atat de general o sa fie o varza mai tarziu: problemele de la vechile generatii se vor mixa cu noile generatii, lumea nu va mai intelege nimic. Si sunt totusi generatii diferite, cred ca ar fi mai indicat sa aiba topic separat.

Parerea mea..

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tetea

As vrea sa stiu ce consum aveți cu 1.8 si 2.0 in aglomeratia din Bucuresti si in afara?

Cei care ati condus 1.4 si 1.8, ce diferențe sunt intr ele, de putere, probleme, etc?

Sunt in dubii si nu stiu ce sa aleg intre1.4 si 1.8 (skoda). Nu fac mai mult de 12, 13k pe an si 80% mers in Bucuresti.

Multumesc.

Edited by tetea

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Consumuri mai vezi si pe topicurile dedicate acestui subiect. Dar ca sa iti faci o idee, la mine, care merg cam cat tine si cam in aceleasi proportii, masina consuma in super aglomeratie 14.5-15% (dar cu medii de nici nu are rost sa le precizez). De cand s-a normalizat traficul pe traseul meu (adica dand drumul la pasajul de la P-ta Sudului si normalizandu-se traficul pe Vitan-Barzesti), am medii de 12.5% aprox (mers pe Normal, S/S dezactivat, AC automat mereu pornit). Long term-urile, ca si idee, imi variaza mai mereu intre 11.3-11.5% (adica combinat oras/afara). In afara, daca merg legal si linistit pot scoate consumuri de 7.5%, dar cum eu pe afara de obicei merg min 2+1 in masina, chiar si 3+1 + bagaje si o mai calc si eu pe mici portiuni virajate/etc, consumul variaza undeva la 9-9.5%. Daca te incalzeste cu ceva, am reusit sa am scot si 5.7% consum pe vreo 30 Km cand am mers constant in coloana cu 60-65 Km/h :D 

Astea toate la o masina cu tractiune integrala. Daca to iti iei FWD, vei avea consumuri cu cel putin 1L mai mici, Octavia 3 e si mai usurica, poate berlina, etc.. 

Probleme dupa cum vezi - pana acum nimeni de pe aici nu a avut probleme cu 1.8/2.0.

Despre alegeri cred ca ar trebui sa deschizi un topic si sa nu discutam aici. Eu unul am luat exact ce mi-am dorit (ma rog...visul era R Variant sh :) , dar ce am luat e alegerea mult mai buna pentru ce imi trebuie mie). Daca factorul consum e important - 1.4 e suficient. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AdiF

@tetea:

Am condus 1.4TSI (125HP) si 1.8TSI (180HP).

1.4 TSI (fara ACT) este mai economic cu ~1.5l/100, mai simplu constructiv si cu o istorie serioasa in spate (i.e cu bug-urile cam rezolvate). Este o placere sa-l conduci daca masina nu este grea/incarcata. L-am condus aproape 70.000 km. fara nici o problema, la vanzare era silentios ca si unul nou. Consum mediu in 5 ani=7.1/100 – cam 70% extraurban.

 

1.8TSI – daca il iei cu cutie manuala primesti varianta cu 32 daNm, adica imbina avantaje Diesel (cuplu) cu benzina (turatie/accelerari). Dar in oras e setos bine si nu prea se justifica – nu faci nimic in plus ce nu poti face cu 1.4TSI. In plus, cutia de viteze este etajata mai lung – semn ca e gandita pentru confort/drumuri lungi.

Mentionez un avantaj mai putin discutat la 1.8tsi: daca faci drumuri dese in oras iarna – se incalzeste la ½ din timp fata de 1.4tsi, care si el se incalzeste mult mai repede decat un Diesel; asta pentru ca are galeriile de evacuare integrate in blocul motor.

 

Concluzia mea: 1.8tsi isi arata atu-urile in extraurban (echilibrare superioara, cuplu, senzatia ca ‘te scoate’, ca ‘are de unde’). In agitatia din oras, astea nu le vezi.

Pentru profilul specificat de tine (12k pe an/urban) cred ca o Skoda 1.4TSI ACT este ideala – fasneata si cu consum mic.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Eu sunt cu 1.8 TSI cod motor CDAA, generatia 2 cutie manuala. Am 91000 cu el, masina luata la 16000 si pana acum (bat in lemn) nu ma pot plange de motor. Merge bine, trage super, consuma putin ulei dar eu zic ca e in grafic, adica in jur de 5-800 de grame la 10000 asta in functie de cat de tare o turez sau daca e vara sau iarna afara.
In schimb inca sunt stresat de intinzatorul de lant, ma simt ca si in povestea lui Creanga cu drobul de sare pentru ca nu as desface motorul daca merge bine, insa peste tot unde citesc se spune ca e bine sa-l schimbi.
Citind pe alte forumuri am descoperit o lista care inca se mai updateaza cu motoarele 1.8 si 2.0 generatia a 2-a EA888 si vad o multime de 2.0 si foarte putine 1.8 la care li s-a stricat intinzatorul si "s-a sinucis" motorul.

Parerile mele pana acum in 70 000 de km:

Pro: motor super, trage excelent inca de la turatii joase, fiind in germania am si testat viteza maxima si pot sa spun ca in a 6-a are vana si trage pana inspre maxim, e silentios. Pentru depasiri e excelent, cand retrogradezi si calci acceleratia parca e racheta.

Contra: intinzatorul de lant ar fi un risc, consum in oras de 9-12%, fiind TSI cica se murdaresc cu carbon de la vaporii de ulei tijele de la supape si supapele si afecteaza debitul de aer si pierde din putere (eu inca nu am simtit asta), ar afecta cica toate TSI-urile indiferent de generatie. Ca metoda am inteles ca ar vrea sa puna inca un injector sa sufle benzina in admisie sa se curete supapele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihai.onu94
48 minute în urmă, Aerofan a scris:

Ca metoda am inteles ca ar vrea sa puna inca un injector sa sufle benzina in admisie sa se curete supapele.

Daca nu ma insel, deja e implementat acest lucru pe 2.0 tsi folosit pe golf 7 gti si restul.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex_passat
2 hours ago, Aerofan said:

Eu sunt cu 1.8 TSI cod motor CDAA, generatia 2 cutie manuala. Am 91000 cu el, masina luata la 16000 si pana acum (bat in lemn) nu ma pot plange de motor. Merge bine, trage super, consuma putin ulei dar eu zic ca e in grafic, adica in jur de 5-800 de grame la 10000 asta in functie de cat de tare o turez sau daca e vara sau iarna afara.
In schimb inca sunt stresat de intinzatorul de lant, ma simt ca si in povestea lui Creanga cu drobul de sare pentru ca nu as desface motorul daca merge bine, insa peste tot unde citesc se spune ca e bine sa-l schimbi.
Citind pe alte forumuri am descoperit o lista care inca se mai updateaza cu motoarele 1.8 si 2.0 generatia a 2-a EA888 si vad o multime de 2.0 si foarte putine 1.8 la care li s-a stricat intinzatorul si "s-a sinucis" motorul.

Parerile mele pana acum in 70 000 de km:

Pro: motor super, trage excelent inca de la turatii joase, fiind in germania am si testat viteza maxima si pot sa spun ca in a 6-a are vana si trage pana inspre maxim, e silentios. Pentru depasiri e excelent, cand retrogradezi si calci acceleratia parca e racheta.

Contra: intinzatorul de lant ar fi un risc, consum in oras de 9-12%, fiind TSI cica se murdaresc cu carbon de la vaporii de ulei tijele de la supape si supapele si afecteaza debitul de aer si pierde din putere (eu inca nu am simtit asta), ar afecta cica toate TSI-urile indiferent de generatie. Ca metoda am inteles ca ar vrea sa puna inca un injector sa sufle benzina in admisie sa se curete supapele.

Desi are distributie pe lant, cand am avut lucrarea la motor, mi-au sugerat ca este bine sa schimb distributia, Am intrebat de ce, pentru ca e pe lant.

Se mai lasa intinzatorul mi-au raspuns. Dar, daca se ajunge la problema si trebuie schimbat, o sasemnalizezei martorul pe bord aprins....

Eu am luat ca si Upsell propunerea lor de a schimba si distributia.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartro

Cine sunt ei?

La VW mi au anuntat ca a bubuit distributie pentru ca nu am intretinut masina corespunzator.

Daca zicea cineva la revizie anuala ca existe potentiale probleme as fi actionat preventiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex_passat

Dealer VW, Midocar.

Eu am luat masina de la ei si tot la ei am facut toate reviziile. Din punctul meu de vedere au fost OK. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR
13 hours ago, mihai.onu94 said:

Daca nu ma insel, deja e implementat acest lucru pe 2.0 tsi folosit pe golf 7 gti si restul.

Da, la Gen3 au rezolvat problema asta

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartro
9 hours ago, alex_passat said:

Dealer VW, Midocar.

Eu am luat masina de la ei si tot la ei am facut toate reviziile. Din punctul meu de vedere au fost OK. 

Ai avut noroc.

Noi am dus masina mereu la Porsche, exceptat ultimii 2 ani cand a fost la brady. Nu am fost informat nici oficial nici neoficial ca ar fi posibile probleme cu intinzator. Sunt dezamagit. Si cand s-a intamplat intamplarea a inceput la cineva de Porsche sa spune ca e din cauza ca nu am servisat masina.

Edited by bartro

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartro

În legătură cu ulei in admisie, există o solutie testată cum ar fi un catch can? Dacă tot repar motor in afara rețeaua vw as incerca sa fac niste modificări.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartro

Pun ceva poza cu ce s-a defectat la motorul in urma evenimentul nefericit (lant sarit). In vorbe, intinzator stricat, a sarit lantul, pistoane au lovit valvele, 8 valve indoite, tacheti rupti, si cam atat din fericire. Observati depuneri de ulei pe valvele. Masina a rulat aproape 75.000 km.

Intinzator a fost inloucit cu noul tip, impreuna cu lant si patinele.

Sper sa fiu on-topic, nici acuma nu stiu sigur ce cod motor are masina asta.

 

 

19244347_10155570094397430_1065237627_n.jpg

20068043_10155570094937430_757719689_n.jpg

20068157_10155570095592430_1732907457_n.jpg

20050443_10155570179147430_1288900143_o.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

@bartro da-ne detalii te rog legate de schimburile de ulei. Citeam pe un alt forum ca cica din cauza ca se infunda canalele din intinzator se ajunge aici. Adica ulei schimbat la 30 de mii si nu mai des. Se arde de la turbina, face depuneri care infunda canalele intinzatorului. Ala cica functioneaza pe principiul: arc pana are presiune la ulei si apoi doar pe ulei. Daca nu are presiune destula ca e infundat sau aproape infundat "bate lantul" pe intinzator si de aia se rup dintii.
De aia intreb despre detalii ca sunt importante :)
Alte poze de la intinzator nu ai? Sau detalii cum arata? Avea mazga in el? Eu de paranoic ce sunt ca se face depunere in motor de la ulei, schimb uleiul tot la 8000 de km... ajung sa-l schimb de 2 ori pe an :)) tocmai pentru ca ce am citit mi se pare logic.

LE: Legat de codul motor depinde din ce an e masina, pana in 10.2010 s-a pus codul CAWB si din 2010 pana in 2015 CCZB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri