Jump to content
75NOR

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)

Recommended Posts

bartro

La masina a fost schimbat anual ulei, mai mult de 12k pe un schimb de ulei nu a mers. Abia acuma dupa 7 ani a ajuns spre 75.000km, e o masina cu rulaj relativ mic real garantat. Oricum nu e asa de usor sa infunzi treceri de ulei intr-un motor, poate doar cand ignori la maxim intervalele de schimb. Si chiar atunci, completezi cu ulei, caci consuma.

Motorul nu a bubuit in mers ci la pornire, cand nu exista presiune de ulei si intinzatorul depinde de mechanism cu dinti ca sa tine lantul intins.

Masina a fost comparata noua de la porsche in primavara 2010.

CAWB s-a pus pe CC? Sau e CCTA/CBFA. Mare confuzie. Am impresie ca la fiecare surub schimbat au schimbat coduriile.

Alte poze nu am din pacate, ce am e facut de un prieten, eu am fost plecat din oras cand s-a lucrat la masina.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aerofan

Depinde si ce ulei se foloseste, cat de mult forjezi masina, sunt multi factori. Stiu un caz unde uleiul a fost ca si crema Nutela, doar ca nu stiu cand l-a schimbat ultima ora si cati km a facut cu uleiul respectiv si nici ce marca dar sunt 100% ca era cremos pentru ca eu am facut schimbul. Masina dupa ce am spalat motorul cu alt ulei oricum nu a mai mers cum trebuie. Era un Passat B4 TDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartro

E mașina soției. Și nu e pilot de curse.

Ulei a fost Castrol de la reprezentanta / service autorizat.

Întinzătorul s-a stricat pentru că e o problemă cu felul în care e proiectat sau o problema cu materialele folosite sau procesul de fabricatie. Nu uleiul a fost cauza. Se vede in poza cum dinții sunt rupți. Motorul mergea silențios când am condus eu mașina cu o săptămână înainte (concediu in Grecia, Corfu, mare noroc am avut). Distribuție nu făcea probleme in mers din cauza că era înfundat ceva și nu avea presiune de ulei, cum sugerați.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
SB_20_WOB

Golf 7 GTI PP 2014, achizitionat la 30k km, avea scurgeri de ulei undeva la imbinarea baii de ulei cu blocul motor. Dupa diagnosticare, scurgerea era intre baia de ulei superioara (cea din aluminiu, de deasupra baii de ulei clasice, care e de plastic) si blocul motor. Aparent problema are un troubleshooter de fabrica, dupa care s-a si executat reparatia (schimbat ceva garnitura si aplicat silicon in unele portiuni in care nu exista garnitura si unde etansarea se baza pe contact direct metal -metal, suprafetele fiind rectificate. 

Dpdv consum ulei, apreciez undeva la 500ml cam la 5-7500 km, cu mers 50% oras si 50% extraurban. 

O alta chestiune observata, diferita de fostul Golf 5 GTI, este zgomotul pronuntat la pornire de la axele cu came/"tacheti", zgomot care insa se linisteste dupa ce turatia scade la cea de ralanti. Sunt curios daca la cei care au acelasi tip de motor face la fel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
C Z R
On 6/26/2017 at 1:42 PM, 75NOR said:

Topicul il gandisem pentru toata familia EA888, nu stiu daca are sens sa granularizam atat de mult, pentru fiecare versiune ? 

Tocmai ce ma pregateam sa propun si eu (vad ca s-a mai propus) schimbarea titlului. Totusi, daca tratam toate cele 3 generatii, as ruga colegii care scriu aici sa mentioneze (macar ocazional) generatia despre care vorbesc pentru a evita confuziile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR
1 hour ago, C Z R said:

 Totusi, daca tratam toate cele 3 generatii, as ruga colegii care scriu aici sa mentioneze (macar ocazional) generatia despre care vorbesc pentru a evita confuziile.

Secondez propunerea, e foarte buna. Daca va fi efervescenta foarte mare, vom putea face split ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roger

Revin un pic asupra motorizarii mele CJXC: de cand am luat-o, de fiecare data cand opresc motorul, incep sa mearga ventilatoarele intre 20 sec si 1 min, indiferent daca merg 2, 20 sau 200 KM

Am comparat cu o alta Cupra, acelasi cod motor doar ca e si 4x4, si la aia nu pornesc.

In afara de asta, motorul mai are o pompa de apa suplimentara, care incepe si ea sa mestece ceva, intre 2 si 5 min dupa ce scot cheia din contact.

Deocamdata nu ma panichez, insa mi se pare cam dubios sa porneasca ventilatoarele asa des. Lucrul asta se intampla si la fosta Cupra R 1M (AMK) dar care se incingea foarte mult si care avea ceva probleme pe la motor (gen senzor de detonatie, sonde si alte minuni).

Share this post


Link to post
Share on other sites
bbogdanmircea

Poate merg ventilatoarele suplimentar si pompa aia de apa ca sa raceasca turbina sa nu ramana prea incinsa si sa se coaca uleiul in ea ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roger

Da, merg ele cu un scop, dar de ce doar la mine?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR
On 01.09.2017 at 5:53 PM, Roger said:

Revin un pic asupra motorizarii mele CJXC: de cand am luat-o, de fiecare data cand opresc motorul, incep sa mearga ventilatoarele intre 20 sec si 1 min, indiferent daca merg 2, 20 sau 200 KM

Si la mine face la fel.

Oricata grija am grija sa racesc uleiul, niciodata dupa rulaj exclusiv in oras, nu reusesc sa il cobor sub 102-103 grade, iar in rest, chiar daca il las 3-4min la ralanti - uneori se incapataneaza sa nu scada uleiul sub 105-106 grade. In ambele situatii de temperatura - pornesc ventilatoarele exact cum zici si tu, pana la max 1min dupa ce opresc motorul. Pe langa asta sunt tot felul de releee si actuatoare care isi fac damblaua cu pocnetele specifice dupa ce opresc motorul :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roger

@75NOREh, asa mai merge. Bine ca nu sunt singurul ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iulian M

Ce avantaje mai are injectia multi-punct pe langa reducerea depunerilor de carbon pe supape?

Al meu 2.0 TSI EA888 din US are doar injectie directa. 

Am observat si eu ca pornesc ventiloatoarele dupa oprirea motorului (sau raman pornite). In schimb, daca folosesc A/C-ul mi se pare ca nu mai pornesc asa des.

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR

La mine nu am testat cu sau fara AC, folosesc climatronicul cu 21.5 Auto non stop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blordc
On 7/20/2017 at 7:57 PM, Aerofan said:

LE: Legat de codul motor depinde din ce an e masina, pana in 10.2010 s-a pus codul CAWB si din 2010 pana in 2015 CCZB

@Aerofan     Eu am motorul CCZB si e prima generatie insa masina e din 2009 luata de noua deci au fost produse si inainte de 10.2010.

 

Consumul de ulei la mine e insesizabil am folosit numai Motul Specific, schimbandu-l pana in 10.000 km. In unii ani am facut chiar si sub 5000 km si am schimbat uleiul la an.  Eu am deschis un topic cu problemele la intinzatorul de lant in linku de aici. (sectiunea golf 6)

Edited by blordc

Share this post


Link to post
Share on other sites
tudorsss

Tocmai ce azi am observat ca se mai oprește la relantiu, in loc să stea pe la 700 800 rpm, câteodată se oprește înecat, aproape ca și cum ar fi start stopul pornit, însă îl oprisem. Se întâmpla fix după ce pun frâna și opresc, gen la semafor sau intr-o coloana. Apoi ori se pornește iarăși singur ori apăs ambreiajul și se pornește singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Din odiseea motoarelor 1.8 TFSi, trebuie să meționez și reparația completă a motorului de pe mașina mea, CDAA 168K km, care începuse de 10K km să escaladeze consumul de ulei până la o cotă alarmantă de 800 ml/1000 km. În momentul deciziei de a repara motorul, acesta încă funcționa foarte bine, dar era la limita producerii unei defecțiuni majore. Săptămâna viitoare se va finaliza reparația, deja motorul este încheiat, urmând a se reinstala pe mașină.

Revin cu detalii din timpul reparației, fotografii, piese folosite și firește observații post reparație. Un motor identic cu al meu, reparat la același service funcționează foarte bine de peste 3000 km, revenind la uleiul inițial 5W30 fără să înregistreze consum de ulei.

12.jpg

35.jpg

19.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Se vede pe capul pistoanelor ca au frecat asta dupa ce s-au ovalizat.

Ce iti garanteaza ca pistoanele noi care le pui nu se ovalizeaza dupa 20-40.000km? in cazul meu 1 an jumate. 

Reparatia in mod sigur sare bine de 10.000ron depinde unde o faci, defapt cred ca te costa mult mai mult de 2200 euro....  Masina valoreaza prea putin ca sa merite investitia. 

Edited by deenman

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Ai dreptate că operația este una scumpă, excesiv de scumpă, dar am și eu o pereche de 2-ari în mâneca de la tricou. 😉

Reușita reparației depinde de setul motor folosit - pistoane 40 761 600 și biele 06J198401H și priceperea mecanicilor care lucrează la mașină.

În imagine este pistonul 1 , cel căria îi lipseste o parte din segmentul de ulei și unde depunerile au fost foarte accentuate, culminând cu topirea electrodului bujiei Iridium denso VK 20 schimbată cu numai 6000 km înainte. Setul anterior arăta destul de bine după 90K km.

SP1.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Inainte de a cumpara piesele masoara  blocul ,90% e ovalizat si in acest caz trebuie sa inlocuiesti tot motorul cu unul din 2013-2014

(am avut problema asta ,tot la cdaa)

Edited by EEXCALADE
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

 care e cauza consumului de ulei?pistoanele sau segmentii?in cazul in care nu e blocul ovalizat

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Se ovalizeaza pistoanele si blocul

Share this post


Link to post
Share on other sites
safari hunter

Din verificări nu a rezultat ovalizare, nici la mine nici la mașina reparată anterior.

Cauza consumului de ulei este datorată uzurii accentuate a segmentului de ungere care în timp permite ajungerea uleiului în camera de ardere cantități tot mai mari, iar șlamul rezultat se depune progresiv pe pistoane mărind raportul de compresie și implicit temperatura de regim cu consecințe nefaste. 

La pistonul 2 se vede segmentul de ulei cu o uzură mult mai redusă decăt la pistonul 1. La fel și la 3 și 4.

 

15.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

La reparatia asta nu trebuie sa lipseasca micrometrul si ceasul comparator  de masurat alezaje,ele decid.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut10a

exact,ca altfel nu vezi nimic cu ochiul liber

@safari hunter de ce ai schimbat si pistoanele daca erau uzati numai segmentii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

Nu se mai fabrica segmentii care sunt pe masina.

Sunt disponibili doar  segmenti noi care se potrivesc doar pe pistoanele noi care se potrivesc doar pe bielele noi .....

Numai setul de biele costa in jur de 1000 € 😀

Edited by EEXCALADE
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri