Jump to content

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)


75NOR
 Share

Postare recomandată

12 hours ago, marin_titus said:

Mi s-a aprins aproape imediat check engine si la o scanare a dat o problema la axul cu came pe admisie si anume variatorul de profil.

P.S. voi reveni cu coduri de piese pentru toate modificarile plus codul de eroare.

După reparație am avut câteva (2-3) semnalizări check engine, destul de sporadice, pe care cei care mi-au reparat motorul mi-au spus că apar datorită uleiului în exces aruncat pe evacuare. Din păcate peste aceste avertizări, s-a suprapus o supraalimentare cu carburant (deh, băieții harnici de la OMV) și avertizările au venit de la canistra cu carbon. Una peste alta, după 2500 km până în prezent, 8600 km de la reparație nu am mai avut nicio avertizare, iar motorul trage bine de la 1500 rpm exact ca in prima zi.  Consumul este ceva mai bun față de perioada de dinainte de reparație.

Este interesant că au decis sa alezeze blocul și să monteze cămăși, chiar trebuie ceva știință și mai mult curaj.

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alezeaza blocuri motor si pun camasi la ordinea zilei, e plin la ei de blocuri motor, pistoane, supape, etc. Sunt numai meseriasi trecuti de 45-50  de ani, de scoala veche, patronul e un baiat tanar insa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, mergi la Bacau, esti destul de norocos sa ai doar 176km pana la el, altii traverseaza tara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marin_titus In locul tau nu as vinde masina, acelasi motor il am si eu, nu am avut nici  problema cu ea din cele discutate pe topic cu exceptia unui schimb de bujii ce trebuia facut pe la 90.000 km conform manualului si a fost facut la 98.000.

Cum spunea si altcineva, eu cred ca masina pe care ai cumparat-o nu avea km din bord la data achizitiei. Variatorul este o piesa cu problema la a prima generatie de 1.8 tsi, la a doua s-a remediat ( din ce m-am interesat ) dar persista problema cu intinzatorul ( la 1.8 si 2.0 tsi ) impreuna cu consumul de ulei.

 

Modificat de Hoffmann
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întinzătorul l-am schimbat cu piesa de ultimă revizie, acela cu K in coadă, dacă nu mă înșel. Din ce știi ce anume se strică la variator? Rotița de pe axul cu came sau piesa aia mică ce comanda angrenajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut

Imi da si mie cineva un sfat care tip de ulei ar fi mai indicat (ma refer si la consumul uleiului si la protectia motorului)pt un golf 6 gti my2012

Multumiri anticipate pt raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/9/2018 at 8:56 PM, marin_titus said:

 

Mi s-a aprins aproape imediat check engine si la o scanare a dat o problema la axul cu came pe admisie si anume variatorul de profil. Masina e putin mai lenesa la turatii joase (pana in 2000 -2500), merge pe amestec prea bogat (dedus din mirosul puternic de benzina si bujiile innegrite la baza - dar nu zoite cu ulei cum se intampla inainte) plus ocazionale rateuri atunci cand motorul este cald. Iar ca bonus, invarte prea mult la pornire, circa 1.5 - 2 secunde.
Cei de la garaj mi-au zis ca toate se datoreaza acelui variator si ca trebuie schimbat. Problema este ca variatorul de pe ax vine impreuna cu axul si costa 2200+ RON. Mai este un fel de comanda in capatul acestui variator, ca un dop cu santuri si canale mici in santuri si care, din ce am inteles, da comanda la variatorul de pe ax. Nu am retinut exact ce cod da pe tester, dar voi reveni.

Dc o sa i faci o compresie vei vedea ca e semificativ mai mica, dupa ce simptome descrii aici. 

Sunt 2 cauze 1. Axele sunt puse defazat, la montaj trebuie cale speciale pt calibrare axe.

                        2. Variatorul defect 

Daca sunt axele puse corect si distributia e la punct, exista o posibilitate sa i maresti compresia, implicit sa reduci lag-ul si pornirea sa fie ok, prin defazajul f usor si treptat al axelor, urmat de teste de compresie pt a reduce efectul variatorului, VARIANTA PE CARE NU O RECOMAND decat ca si ultima masura daca nu vrei sa schimbi variatorul care intr adevar e obscen de scump nou (mai exista si varianta sh). Procedura nu e simpla si trebuie cineva priceput, insa se poate face.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum as putea sa verific defazarea axelor? Se poate vedea din VAG COM? M-am saturat sa tot umblu ca o cartita, ba e aia, ba e aia... Iar desfac motorul, iar stau cu masina pe bara (din ce ai citit, am stat mai mult cu ea pe bara) daca dau banii degeaba pe variator... etc.

Merci frumos @saibot

Modificat de marin_titus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, o sa o fac si pe asta... trebuie sa iau legatura cu el, nu? Fac o programare. In fine ii dau PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marin_titus rezolva problemele si dupa bucura-te de masina! Daca o vinzi si cumperi alta exista o sanse mare sa o iei de la capat la ce masini sunt pe la noi de vanzare, si atunci nu ai rezolvat nimic. 

Totusi au trecut cativa ani de cand generatia asta de motoare a aparut pe piata si i se cunosc problemele si cu putin timp petrecut pe forumuri vei stii la ce sa te astepti. Problema cea mai mare ai rezolvat-o, de acum ulei de calitate schimbat la timp si talpa. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

41 minutes ago, marin_titus said:

Cum as putea sa verific defazarea axelor? Se poate vedea din VAG COM? M-am saturat sa tot umblu ca o cartita, ba e aia, ba e aia... Iar desfac motorul, iar stau cu masina pe bara (din ce ai citit, am stat mai mult cu ea pe bara) daca dau banii degeaba pe variator... etc.

Merci frumos @saibot

Trebuie cale pt fixarea/calibrarea/montarea corecta a axelor cu came, deci service specializat si mai ales mecanic care sa stie ce inseamna TFSI

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, marin_titus said:

Întinzătorul l-am schimbat cu piesa de ultimă revizie, acela cu K in coadă, dacă nu mă înșel. Din ce știi ce anume se strică la variator? Rotița de pe axul cu came sau piesa aia mică ce comanda angrenajul?

Rotita de pe ax daca nu ma inseala memoria. Ma interesasem inainte sa-mi schimb masina si am aflat de la mecanic si un prieten de problema asta cand le-am zis de o O2 din 2008 cu motor 1.8 tsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am tot cautat si eu sa vabd daca exista ceva legat de ce coduri motor au anumite versiuni de intinzator (mare) de lant. Gen sa zica undeva ca, spre exemplu codul CCZD are intinztorul seria/nr/codul x. Am gasit ceva destul de interesant pe un site:

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/

Se poate ajunge pe p pagina de genul (https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/tiguan/tig/2012-719/1/109-109070/)

image.thumb.png.5b54241ff2d17c259ad0bca04327217e.pngimage.thumb.png.16955ed8bad18a92ae0803d376554e34.png

In cazul meu vad ca, codul motor CCZD de pe un tiguan din 2012 are versiunea revizuita, desi parerea generala e ca abia din 2013 s-a introdus.

Da-ti un search si pt voi :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este concludent , trebuie sa verifici specific dupa seria ta de sasiu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CCZD a echipat Tiguan odata cu modelul My 2012 si are un singur cod la intinzatorul respectiv, 06K109467K, cod care n-a fost schimbat vreodata.

Alte coduri de motoare 2.0TSI au avut codul schimbat si ca rezultat final s-a ajuns la codul de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTD- Stii cum as putea face asta? Adica exista tot asa vreo verificare mai soft(aplicatie ceva) fara a recurge la verificarea clasica de demontat?

Dolfin- Masina pe care am achizitionat'o are acest cod motor CCZD dar este produsa 2011-07-05. Sunt un pic in dubii aici de ce e considerat ca fiind anul 2012. Asa este considerat si un aplicatia postata mai sus.

Producator VOLKSWAGEN Model TIGUAN
Felul caroseriei HATCHBACK Tipul combustibilului BENZINA
Capacitate cilindrica [ccm] 1984 Tara fabricatiei GERMANIA
Anul modelului 2012 Cod de culoare al lacului 2T / C9X
Culoarea caroseriei DEEP BLACK PERLESCENT
EFFECT Mostra culoare a caroseriei
Cod culoare interior DM Culoarea interiorului textil TITANIUM BLACK
Data productiei 2011-07-05 /Codul motorului CCZD
Motor 2.0 TSI Tipul motorului DIRECT INJECTION

Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce se produce din luna Iunie (au fost niste exceptii) a unui an in limbajul VAG se denumeste My Year anul urmator, deci tu ai model 2012.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Inseamna ca spre norocul meu am intinzatorul bun. Ms mult de info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Dolfin said:

CCZD a echipat Tiguan odata cu modelul My 2012 si are un singur cod la intinzatorul respectiv, 06K109467K, cod care n-a fost schimbat vreodata.

Alte coduri de motoare 2.0TSI au avut codul schimbat si ca rezultat final s-a ajuns la codul de mai sus.

Am cautat pe mai multe site-uri de genul celor inc are poti vedea codul de piesa per cod motor si an fabricatie si aparent pentru CCZD ar fi existat mai multe categorii de intinzator dupa cum urmeaza:

image.png.b18ddc1676d34199dd95c980325ebed7.png

Masina pe pe care am achizitionat'o fiind fabricata in iulie 2011 prob se incadreaza la categoria  06H 109 467 T care din ce stiu nu a fost f reusit  :).

Dolfin ai alte surse din care as putea fi mai sigur de vers intinzatorului? Ms anticipat pt raspuns.

 

 

 

image.png

Modificat de favana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele mele referitoare la codul pieselor sunt din ETKA, iar cele referitoare la faptul ca CCZD a echipat Tiguan doar cu My Year 2012 (ceea ce este si masina ta) din ELSA. 

Pentru verificare mergi la un dealer.

 

Pana la urma, care este problema la masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu am cumparat masina asta din Germania. Masina nu a ajuns inca, e pe drum. Tot rasfoind forumuri si site-uri (ce-i drept dupa ce am luat'o pe baza unei recomandari sa zicem de incredere si a unui pret decent) am vazut chestia asta cu intinzatorul. Problema e ca voiam sa vad ce tip de intinzator are ca sa nu stau cu "bomba" sub capota :). Am sunat la VW si mi-a spus ca singura posibilitate de-a vedea ce cod are intinzatorul e sa desfaca partea cu transmisia de la motor, lucru care estimeaza ei costa ~2400 RON. Idee era ca daca aflam cumva ca intinzatorul e ala cu fixul, nu mai ma grabeam cu distributia..ea fiind pe lant (decat daca motorul prezenta zgmote si etc). Masina are 150 000 km.

Eu am 7 zile la dispozitie sa testez si sa fac pe dracu'n patru sa gasesc orice defect (exclus consumabile) la masina asta, pt ca in cazul in care apare unul, dealer-ul asta imi da bani pe reparatii.  Acum sincer nu stiu daca cazul unei fatalitati de genul cedarii de intinzator e prins aici :). Ideea e ca as fi cautat o medoda mai usoara de-a aflat cu ce intinzator e echipata masina asta. Cand am sugerat eu la VW o verificare de genul cautare intr-o baza de date, au spus ca nu exista asa ceva si ca musai trebuie demontat :).

Daca mai aveti vreun sfat pt mine il astept cu nerabdare.

Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎22‎.‎09‎.‎2018 at 13:45, Aerofan a scris:

Eu nu stiu ce sa mai cred. De paranoic ce sunt, m-am uitat sa vad cum e intinzatorul la mine. Arata super la 105 000 de km. Parca e nou, cred ca se vad 2 dinti din aia 10 sau citi are.
7E62CD1D-4375-426B-9D98-C5EE321A100F.thumb.jpeg.5e4efa1bb80d23bab2a456e42fce0c71.jpeg38F12789-892D-4D04-ABD3-CB39F3C888A0.thumb.jpeg.80924aadaf3fde149308f52dee46a59e.jpeg
 

@favana eu zic sa te bucuri de masina. Cauta pe net 1.8 TSI CDAA probleme, adica motorul ce-l am eu si vezi si ce am scris mai sus. Daca cade, poate sa cada si cu intinzatorul nou. Din pacate nimic nu garanteaza ca nu o sa cada, la fel poate sa se intample si cu cureaua.

Curea schimbata dupa 20 de mii poate sa se rupa din cauza unui defect de fabricatie. Eu zic sa ciulesti doar urechile la pornire si in rest bucura-te de masina. De 4 ani ma agit si eu cu lantul si singurul lucru ce-l fac e sa schimb uleiul foarte des, max 10 mii sau un an si in rest ma bucur de masina. Daca cade, cade si asta e :D 

Saptamana trecuta am invatat pe pielea mea ca: don't fix a thing that works!!! . Am incercat sa "repar" preventiv un Dualogic si l-am dereglat doar pentru ca m-am panicat ca un alt Dualogic s-a stricat. Si s-a stricat pentru ca un Dorel a facut ceva de care numai el a stiut si cand s-a schimbat ambreajul, prelungirea facuta de Dorel a stricat robotul Dualogic. Pe cand am aflat care a fost cauza eu deja dereglasem tot. E vb de alta firma de masini. Concluzia: daca nu ma panicam nu ma chinuiam sa repar acum pentru ca masina mergea perfect si nici semne ca se da de ceasul mortii nu dadea.

Asa si tu, daca merge si nu are probleme, las-o asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@favana  intinzatorul, daca e unul cu probleme, nu o sa-ti dea semne in cele 7 zile cat ai tu posibilitatea sa testezi masina. La fel cum spune si @Aerofan, nu te apuca de schimbat ceea ce functioneaza. Acelasi motor il am si eu pe Octavia, am primit sfatul / indrumarea de la doi mecanici buni care stiu cu ce se mananca un tsi ( inclusiv generatiile noastre ) si ambii mi-au spus asa : daca dimineata se aude huruiala de lant ( la rece ) sau orice alta huruiala in timpul mersului ( la cald ) atunci se va desface toata distributia si se va inlocui totul ( lant, intinzator, patine, suruburi, etc ). 

Intinzatorul in cauza nu pica din senin, da semne inainte de moarte subita. Eu unul refuz sa cred ca un intinzator sau un lant se poate strica brusc si deodata. Acelasi sfat ti-l dau si eu : ulei de calitate ( norma 504.00/507.00 ) schimbat la 10 mii  de km.

Sa te bucuri de masina si sa iti fie de folos fara cheltuieli inutile, din motive personale eu trebuie sa-mi schimb Octavia si ma gandeam la Tiguan, sper sa gasesc si eu una la fel de buna si cinstita ca masina pe care o am acum.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Hoffmann said:

@favana  intinzatorul, daca e unul cu probleme, nu o sa-ti dea semne in cele 7 zile cat ai tu posibilitatea sa testezi masina. La fel cum spune si @Aerofan, nu te apuca de schimbat ceea ce functioneaza. Acelasi motor il am si eu pe Octavia, am primit sfatul / indrumarea de la doi mecanici buni care stiu cu ce se mananca un tsi ( inclusiv generatiile noastre ) si ambii mi-au spus asa : daca dimineata se aude huruiala de lant ( la rece ) sau orice alta huruiala in timpul mersului ( la cald ) atunci se va desface toata distributia si se va inlocui totul ( lant, intinzator, patine, suruburi, etc ).

Nu prea sunt de aceiași părere cu enunțul tău și al celor 2 mecanici, specialiști în TSi.

Singurul simptom care poate anunța o cedare a întinzătorului este modul în care  motorul se stabilizează după pornire. În această perioadă de 20-40 sec. pot apărea ușoare trepidații, care se estompează complet odată cu reducerea turației la nivelul 800 rpm. La pornirile dese, cu interval mai mic de 3-4 ore, motorul nu are nevoie de stabilizare, turația acestuia coborând fără trepidații la 800 rpm.

"Huruiala" lanțului la motorul TSI care trece prin ghidaje de plastic este practic imposibilă. 

https://www.youtube.com/watch?v=f6VmyXNJATI

14.jpg

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!