Jump to content
Wug

Sfaturi achizitie VW Golf V sau VI (second hand)

Recommended Posts

ionita bogdan

Buna ziua .

Pentru a nu deschide un nou topic am sa postez aici . :exclaim: In urma furtului auto de pe data de 20 sept am ramas fara masina ...asa ca trebuie alta.

Am gasit un Golf 5 FSI Pret fix pt mine 6500 euro.Pret achizitie de noua 23500 euro

an 2004 -octombrie

clima / jante aluminiu + anvelope noi pe 15 / senzori ploaie / lumina / pilot / computer bord/ si cel mai important lucru 70.000 km ABSOLUT reali . Masina este a unei prietene si am toata increderea.

La ce sa ma astept ? Consum exagerat ? Cade ceva ? ...Probleme? Mentionez ca masina va fi folosita majoritar in oras pe distante scurte ...scoala , gradinita si nevasta la servici....eu pe jos sau cu scuterul .Masina va parcurge maxim 15000km /an . As dori sa-i rog pe cei care poseda acest model sa-mi impartaseasca ceva din experienta lor cu acest model .

Edited by ionita bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites
br34k

Salut,

 

Asa cum spune si titlul topic-ului, sunt in cautari si ma aflu intr-o dilema  :unsure:

 

Dupa indelungi cautari pe Google, discutii cu prieteni, mecanici, etc. am ajuns la a alege intre urmatoarele modele:

 

 

1.4 GT (presupun ca este TSI) - 122 CP - 2008, ~ 115.000 km, pret ~ 6.800 euro, vanzator persoana privata. Imi pare sincer destul de alergata, in rest nu stiu mare lucru despre acest model.

 

1.4 TSI - 140 CP  - ca model am gasit unul din 2007, ~ 85.000 km, pret ~ 8.000 euro, vanzator persoana privata. Problema pe care am gasit-o acestui model din 2007 este legata de distributia pe lant ca poate cauza distrugerea motorului. In rest, motorul TSI vad ca este destul de laudat, insa mi s-a spus de catre mecanici sa ma feresc de motoarele 1.4 - sper si presupun ca se refereau la cele de 80 CP, o sa mai intreb.

 

1.6 - 102 CP - sincer nu am auzit nimic extraordinar de rau despre acest model si vad ca este practic a doua sau a treia alegere ca motorizare in recensamant, ceea ce presupun ca inseamna ca este o masina buna.

 

1.9 TDI - 105 CP - pe langa "problemele" aferente diesel-ului (eventuale defectiuni la turbina, injectoare, volant, revizii si consumabile mai scumpe ca la benzina, impozit mai mare, etc.) pare alegerea pe care multi o fac.

 

- ca masini, aici am gasit mai multe variante

  • 2006, ~ 112.000 km, pret ~ 6.600 euro, masina recuperata din leasing, vaduta de firma.
  • 2007, ~ 137.000 km, pret ~ 7.500 euro, vanzator persoana privata.
  • 2009, ~ 72.000 km, pret ~ 8.800 euro, vanduta de firma / parc auto / ce-or fi  :lol:
  • 2009, ~ 108.000 km, adusa din Germania, pret ~ 8200 euro + ~ 700 euro taxa, vanzator persoana privata. Are totusi 140 CP, iar avand in vedere ca nu ma pricep si am vazut ca nu sunt modele standard de 1.9 cu 140 CP, ma gandesc ori ca este un 2.0 ori ca probabil are aduse imbunatatiri.

 

Pana aici am vorbit de golf V, de aici incolo vorbim de golf VI.

 

2.0 TDI - am inteles ca ar avea o problema cu consumul de ulei.

 

- ca modele, am gasit:

  • 2010, ~ 94.000 km, pret ~ 8.600 euro, vanduta de firma, adusa din Germania. Ce am vazut rapid ca inconveniente, 5 viteze, geamuri electrice doar pe fata.
  • 2009, ~ 135.000 km, pret ~ 8.900 euro, vanzator persoana privata. Nu-mi dau seama de mai multe.
  • 2009, ~ 78.000 km, pret ~ 9.200 euro, vanzator persoana privata, neinmatriculata. La fel, nu pot spune mai multe din poze.

 

 

Despre mine.. masina o voi folosi zilnic, insa pe drumuri scurte, in oras. Imi doresc sa ies cu ea si in afara si sa fac drumuri lungi, insa nu stiu cat de mult imi va permite timpul. Sunt constient de riscuri, cheltuieli, noroc la achizitionare. As vrea sa merg cu ele (sper ca nu cu toate) la PBN, pentru testare, am inteles ca este in jur de 90 de lei o testare cap coada. Dar mi s-a spus sa nu imi pun baza in aceste teste, de aceea as vrea sa aud si ce aveti voi de spus.

 

Ca sa inchei, as dori sa aud pareri si din partea voastra legate de motorizari, eventuale probleme stiute la modele sau pe care le-ati avut/intalnit, comportamentul diverselor motorizari in general, cu pareri/argumente pro si contra, in speranta ca poate ajung la o concluzie, pentru ca pana acum a cam fost omul si parerea  :lol: .

 

 

In speranta ca ma veti putea ajuta sau ca va veti rapi din timp pentru a citi ce am scriu eu aici, va multumesc anticipat!  :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sNaKeyy

Ca prim pas, te sfătuiesc să te uiți aici, și poți posta tot în acest topic problema ta: 

http://vwforum.ro/topic/6041-ce-trebuie-verificat-cand-cumperi-o-masina-sh/

 

De asemenea te mai poate  ajuta și acest topic:

http://vwforum.ro/topic/5222-cumparare-masina-din-germania/

 

Dacă mergi predominant în oraș, distanțe scurte, atunci din prima te sfătuiesc să mergi pe benzină, motorul 1.4TSI 122CP fiind unul foarte bun, neavând probleme cum are cel 1.2TSI 105CP.

 

Pe lângă mersul la PBN, care nu știu cât de mult te va ajuta, ia-ți un mecanic bun când mergi să vezi mașina și să o verifice la prima vedere. Dacă e bună, du-o și la un service care să aibe timp să o verifice în amănunt, nu pe fugă să zică ”totul e ok”.

 

Te sfătuiesc sincer să cauți mașini aduse recent din Germania sau chiar să iei de acolo.

 

Baftă!

Edited by sNaKeyy

Share this post


Link to post
Share on other sites
piny

Sa-ti spun parerea mea despre 1.6 - 102 cp.

Am 83xxx km si probleme motor 0. Este o masina care tine cu casa - tehnic.

Foarte silentioasa.

Dar... consumul sub 9,5 % nu scade in oras,cu a/c si trafic se duce si pe la 11 %,extra urban daca depasesti 100 km/h urca peste 7 %.

Si la viteze mai mari devine puturoasa. Adica te cam rogi de ea sa faci anumite depasiri.

Acum depinde si cat/cum mergi, sau ce vrei tu de la o masina.

Am mers vreo saptamana si cu 1.9 tdi 105 cp care este mai galagioasa.

Si chiar daca pe hartie este asemanatoare la timpi de la 0-100 km/h cu 1.6 in realitate 1.9 mi sa parut mult mai sprintena si cand iesi din oras se simte bine de tot diferenta.

Dar golf VI 1.6 diesel nu?

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sNaKeyy

Dacă iarna, până la muncă de exemplu va avea <5km, atunci un diesel nu cred că este recomandat. Contează și câți km face anual, că dacă face în jur de 10k, iarăși nu știu cât de rentabil este un diesel. Zic și eu...

 

Paște Fericit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr VW

Salutare, sincer daca as fi pus in situatia de a-mi lua g5 sau g6 si banii nu ar fi nici o problema ,as lua 6 fara sa stau pe ganduri. E model mai nou , ai centrala noua pe ea din cate stiu , plus ca e mai stilizata . Dupa mine nu ar conta motorizarea , interiorul zic ca e in prim plan si cinci-ul parca e mai urat ca 4 , dar 6-le e mult mai elegant si stilizat. Sarbatori fericite ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Salut.

Din ce ai pus tu acolo vad ca singurul G6 ar fi de 2.0TDI. Cauta si o benzinara pt ca vei intalni preturi mai ok.

Poti sa mergi pe reteta care a dus greul si s-a descurcat foarte bine, G5 1.9TDi. Totusi daca bugetul permite parerea mea e sa te uiti fie dupa un G5 1.4 140/170 sau G6 1.4 122.

 

Eu merg tot zilnic in oras si anual fac aproape 10.000km. Un diesel plimbat mult prin oras si cu DPF (cum are 2.0) nu ii e foarte bine. In plus vorbim de cheltuieli mai mari, fie ca e vorba de taxe sau de service.

Apropo, sa nu te astepti ca TSI-ul sa se incalzeasca repede iarna. Cel putin in cazul celui de 122 care se incalzeste foarte greu.

Un Paste fericit!

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
br34k

@sNakeyy - as vrea sa merg initial cu un mecanic si apoi daca e nevoie sa merg si la PBN. Din pacate, varianta mers in Germania pentru mine e cam peste mana, neavand nici timpul necesar, nici cunostintele, asa ca o sa incerc sa casc mai mult ochii la cele aduse. Cat despre distante, zilnic as face cam trei drumuri, de cam 3 km fiecare, garantat. In rest, poate doar ca sa ma plimb, daca am timp.

 

@piny - sincer, golf VI 1.6 diesel nu am prea vazut, iar ce am vazut mi s-au parut cam scumpe. Buget as avea 9, poate 10 mii de euro, dar nu as vrea sa merg neaparat in sumele astea daca se poate sa nu o fac. Edit: Am aruncat un ochi acum, si golf VI 1.6 diesel trece de 10-11.000 euro si vad ca au cam toate cutie cu 5 viteze  :dry: .

 

@Mr VW - da, ar fi frumos daca banii n-ar fi o problema, insa din pacate sunt, intr-o oarecare masura  :D . Sincer sa fiu, la golf V imi place foarte mult pachetul exterior GTI si mi se pare mult mai accesibil fata de acelasi pachet de la golf 6, pe care, nu l-am vazut asa de des pe masini. In rest sunt de acord cu tine, golf 6 la interior este mai frumos ca 5. Dar cum nici 5-ul nu e chiar asa de urat, daca masina e buna, nu cred ca ar conta foarte mult.

 

@The_Ego - Sincer, la 2.0 nu m-as arunca nici eu, chiar mi s-a recomandat sa nu o fac. O sa arunc un ochi si la modelele pe care le-ai enumerat tu si revin cu informatii.

 

 

Multumesc celor care mi-au raspuns pana acum si va urez si eu la randul meu un Paste fericit!

 

 

Later edit: Are cineva idee cam cat ar costa o revopsire completa? Am auzit pana acum ca ar fi ceva in jur de 2000 euro.

Edited by br34k

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

De asemenea, daca te incanta mai tare ideea de Tsi, arunca un ochi si in topicul asta: http://vwforum.ro/topic/89751-cat-rezista-un-motor-tsi/ . Bineinteles, aici se prezinta mai mult problemele aparute asa ca s-ar putea sa-ti faci o idee gresita. 

 

Daca alegi o masina adusa din Germania, neaparat sa te uiti pe mobile.de si sa cauti aceeasi masina, aceleasi dotari si sa vezi la ce pret merge masina respectiva pe-acolo. S-ar putea sa ai supriza sa fie mai scumpa in Germania si astfel poti trage linistit concluzia ca are kilometrii dati inapoi. De asemenea poate ca poti cauta si dupa pret si scazand drumul si adaosul comerciantului gasesti si aproximativ kilometrajul real al masinii. 

 

Daca nu faci mai mult de 10-13.000 de km intr-un an, eu cred ca cea mai buna alegere e un motor pe benzina. Singurele Tsi care imi vin in minte ca fiind fiabile sunt 1,4 122 de cai cum are The_Ego si 1,4 170 de cai cum are vali_devill, dar asta din urma e G5 Gt :)

 

http://vwforum.ro/topic/59994-tornado-red-mkv-14-tsi-170-magarusi/   asta e topic-ul cu Gt-ul lui vali_devill, iar din cate stiu eu, are peste 100.000 de km cu el si inca nu i-a schimbat nici placutele de frana!!!(ca n-a fost nevoie, nu de alta) :))

 

Pentru un rulaj de 10-13.000 de km pe an sau chiar mai putin, din punctul meu de vedere nu merita investitia intr-un motor supra-alimentat. Iti poti lua un motor aspirat si cu mai multe dotari de banii aia si poate ca tot n-ajungi la pretul unui Tsi si iti mai raman bani de revopsire si de adus la stadiul de impecabil din punct de vedere tehnic. 

 

La benzinarele aspirate, am citit pe forum ca 1,6Sr sau 1,6FSI ar fi mai pretentios la benzina si in caz de benzina proasta mai face figuri cu bobine de inductie si alte dracovenii. 

Daca totusi, ocazional, iti place sa-ti intinzi coloana pe spatarul scaunului soferului prin impingerea pedalei de acceleratie cu talpa dreapta, mergi pe Tsi. Eu daca as avea bani de masina, as cauta G5 Gt 1,4 170 de cai. Are si compresor si turbina asa ca nu e mort pana intra turbina si pentru iarna are buton de Winter-Mode care face ceva pe la injectie si taie din zvacul masinii ca sa poti pleca de pe loc cu mai putine sanse de a incepe sa patinezi. 

 

Plus ca Gt-ul are si un kit exterior atragator, parerea mea!  Singura problema e ca ultima oara cand m-am uitat eu sareau destul de mult de 10.000 de euro. 

Edited by alexanderdj

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Este de vanzare un GT pe forum si chiar merita . Mai ales ca GT-ul are un design diferit fata de G5 simplu cum bine a zis alexanderdj.

La fel cum este si echiparea GT Sport unde insa paleta de motorizari este una mai mare.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebip

GT ala are un pret din alt film!

Sent from my GT-I9100

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Daca drumurile tale sunt atat de scurte evita motoarele supraalimentate, o sa le faci mai mult rau decat bine la regimul asta de mers si o sa-ti creezi tie probleme - aici ma refer si la benzina si la diesel.

Strict pentru ce ai nevoie ti-as recomanda un Golf VI 1.6 benzina. Consuma ceva mai mult in oras (asteapta-te la un 10 chiar prin Bucuresti) dar este foarte fiabil si rezista mai bine la drumuri atat de scurte.

Un diesel nu merita pentru ce vrei tu, deoarece se incalzeste greu si o sa mergi constant cu motorul rece, fara caldura in masina iarna etc.

Daca totusi vrei diesel nu te feri de 2.0, consumul de ulei la un motor bine intretinut nu ar trebui sa sara de 1L la 10.000 km ceea ce e absolut normal. Daca masina e ok, cu istoric complet si verificabil nu ar trebui sa ai mari probleme. Faza cu injectoarele la care se refera toti a fost rezolvata( ma refer aici la motoarele de pe Golf VI).

Nu te feri nici de cutiile in 5 viteze, mai ales daca mergi preponderent in oras. Oricum nu apuci sa o prea folosesti in oras si in afara orasului, desi ii simti lipsa la viteze foarte mari, nu e atat de deranjanta cat sa refuzi o masina buna.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
br34k

Multumesc pentru raspunsurile primite pana acum.

 

Sincer sa fiu, si eu as vrea sa ma orientez tot catre benzina.

 

Practic, ca variante recomandate de catre voi vad 1.4 TSI 122CP, 140CP si 170 CP (GT) si 1.6 MPI 102 CP.

 

Ce am gasit mai interesant (ma rezum doar la TSI-uri), prin Bucuresti sau relativ aproape sunt urmatoarele (as aprecia orice sfat legat de raportul calitate/pret/nr. km. pe care mi-l puteti da - masinile nu sunt prezentate ca fiind aduse din afara):

 

 

G5 - 2007 - 140 CP - 136.000 km - 7.000 eur

 

G5 - 2007 - 140 CP - 85.000 km - 8.000 eur

 

G5 - 2007 - 170 CP - 95.000 km - 10.000 eur - DSG si niste dotari frumusele

 

G5 GT - 2007 - 170CP - 95.000 km - 7.800 eur

 

G5 - 2008 - 122CP - 80.000 km  - 7.700 eur

 

G5 GT - 2008 - 122CP - 115.000 km - 6.800 eur

 

 

E mult 100 - 135.000 km, presupunand ca a fost intretinuta ca lumea? Si in cazul in care nu a fost schimbata distributia + alte probleme cunoscute la motoarele TSI, si fac eu lucrurile astea, cam ce numar de km pot sta, teoretic, linistit? (fiind responsabil in modul cum o conduc)

Edited by br34k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rave

Poti sa pui link-urile anunturilor, asa din cifre sunt mai multe care suna bine.

Si nu cred ca ar trebui sa-ti pui problema la genul de "cati kilometri te tine" pentru ca la cat ai de gand sa mergi cu ea - 10.000 Km / an - o sa o vinzi inainte de a te lasa ea. Mai nimeni nu tine o masina mai mult de 5 ani...

Share this post


Link to post
Share on other sites
br34k

Pai planul meu ar fi sa o tin minim 5 ani. Dar si cu ce mai are deja in spate, s-ar cam strange ceva  :lol:

 

Ok, o sa pun link-uri, sper sa nu deranjeze pe nimeni. In ordinea scrisa mai sus:

 

http://goo.gl/A5kpr

 

http://goo.gl/fLlsv

 

http://goo.gl/9wD46

 

http://www.autovit.ro/volkswagen-golf-C28402436.html

 

http://www.autovit.ro/volkswagen-golf-C28899085.html

 

http://goo.gl/QbQO8

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

Sau poate ca vrei sa te indragostesti de masina de fiecare data cand o vezi in parcare si vrei asa ceva: http://www.autovit.ro/show?id=C29008051

 

Masina e de pe forumul dedicat al Seat. Poti intra acolo, mi se pare ca are topic de prezentare de cand a luat-o. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
br34k

@Rave - Da, e frumoasa aia rosie, dar parca nu m-as arunca direct la banii aia  :unsure:

 

Cat despre G6, l-am vazut, si ma abtin pentru ca are 3 usi si faptul ca e adus din Germania si are carligul de remorcare si am inteles ca e posibil sa fi fost folosit la tractare, ceea ce mi s-a spus ca ar putea avea efecte negative asupra cutiei de viteze si/sau ambreiajului.

 

@alexanderdj - e frumoasa masina, fara dubii, dar eu sunt fan Golf din (ne)fericire  :D

Edited by br34k

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Putin cam prea ieftin acel G6 160cp, dar probabil este si din cauza faptului ca are 3 usi= cerere mai mica.

 

GT-ul negru de la weltauto pare interesant. Renuntand la pleoapele de pe faruri si stopuri :D

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chucky_Catalin

Acel goft GT de la weltauto il urmaresc si eu de ceva timp. Surprinzator este ca nu s-a dat de vreo 3 luni.

 

br34k - sunt intr-o situatie asemanatoare cu a ta. Ramane sa imi dau vw bora pt care momentan nu am gasit oameni interesati, apoi voi cauta si eu o jetta/golf cu acest motor laudat de multi 1.4 tsi

Asa ca, intre timp, am dat follow la acest topic sa vad ce vei face/gasi tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
br34k

Da, GT-ul de la Weltauto e frumos, fara pleoape, de acord  :)   O sa sun sa aflu care e treaba cu el, poate mai e vreo taxa de inmatriculare, ceva.

 

Chucky_Catalin, tot de vreo 3 luni, chiar poate mai mult, il urmaresc si eu :)  Iti urez succes in planurile tale si sper sa iti fie de folos topic-ul pana la urma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sNaKeyy

 carligul de remorcare si am inteles ca e posibil sa fi fost folosit la tractare, ceea ce mi s-a spus ca ar putea avea efecte negative asupra cutiei de viteze si/sau ambreiajului.

Cârligul de remorcare, se pune, de regulă așa am auzit pe la mulți șoferi din București, pentru cazul în care te pupă unul în fund, să nu-ți facă bara praf. Asta nu înseamnă că tu nu ai dreptate, dar poate din această cauză a mers cu el.

Sau l-a pus ca să vadă în anunț că e dotat și cu așa ceva.

Și a mea a venit cu el în portbagaj, nefolosit niciodată de neamț, era nou, nemontat. Deci, sunt multe variabile, cel mai bine testezi, nu dai cu presupusul că poate pierzi mașini bune pe această rețetă de presupunere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
br34k

Da, se poate sa ai dreptate :)

Dar principalul motiv pentru care nu m-am interesat de ea este faptul ca e in 3 usi. Iar relativ recent am citit ca motoarele astea de 160 CP pot deveni destul de problematice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego
Araym

GT-ul negru mi se pare si mie cam ieftin, mai ales pentru km pe care ii are. Stiu ca cogdao a cumparat un GT cu dotari asemanatoare (mai putin pleoapele, haha) la un pret mai ridicat (parca sa zic ~10000 E?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri