Jump to content

Sfaturi achizitie VW Golf V sau VI (second hand)


Wug

Recommended Posts

In scopul de a scoate la suprafata pro si contra in alegerea unui motor cu cilindree diferita dar putere similara am nevoie de parerile voastre. Mi se pare interesant dar in acelasi timp curios de ce VW ar produce aceeasi masina cu 2 motoare diferite dar putere egala, cel putin aparent. Discutam numai de modele dupa 2010 adica generatia de 1.8 noua care apare si pe A5, Passat ...

De ce ai alege 1.4 in loc de 1.8 sau invers?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bgd_b92

    80

  • The_Ego

    64

  • deenman

    55

  • Ionel_1983

    42

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dupa o luna jumate de Golf 6 (inainte am avut timp de 5 ani Golf 5), personal l-as da oricand pe un Golf 5. Nu e ca si cum nu stiam ce iau, ca nu de ieri-de azi am VW, insa sunt cateva aspecte care am

Golf 5 era 5000 euro in 2013-2014. Suntem in 2018 si a mai fost lansat inca un model de golf. Chiar daca este 2008, eu nu as da 5000euro+ pe o masina asa veche, 5000euro masina+ restul cheltuielilor s

bmm e cu probleme foarte mari, am fost sfatuit recent (ieri) ca motor pe o octavia scout sa nu cumpar ever motorul bmm, ci doar bkd (2009).        

Posted Images

As alege 1.8, din urmatoarele motive.

Cuplu mai mare.

Fiabilitate mai mare.

La taxe ar fi un minus, dar nu e o diferenta prea mare.

La consum iar nu cred ca e o diferenta prea mare, dar as da 1-2 litri in plus pe suta pentru o fiabilitate mai mare, tinand cont ca din 1.4 s-a cam stors ceva putere, pe cand 1.8 e cat de cat ok.

Nu as alege 1.8 pentru ca e o tehnologie relativ noua, nu prea sunt multi care au motorul asta, deci nu stii la ce sa te astepti.

Link to post
Share on other sites

Unde e disponibil 1.8 TSi pe Golf 6? Stiu ca a fost un lot pentru Olanda / Belgia si dupa au trecut la 1.4 TSi de 160.

Daca totusi e disponibil 1.8 eu as merge pe el in detrimentul lui 1.4. E mai simplu (turbina vs. turbina + compresor) implicit mai fiabil si mai pretabil la imbunatari ulterioare. Diferenta la taxe e infima. Eu cred ca la acelasi stil de mers va consuma mai mult 1.4 decat 1.8...

Dar eu stiu ca nu se pune 1.8 pe Golf...

:sly:

Edited by mike.
Link to post
Share on other sites

De la 1.8 a plecat GTI deci un motor pe care VW il stie f bine. Dupa mine 1.8 e un motor cu cai pe masura cilindreei. Este clar ca avem in fata o perioada a downgrade-ului si se observa clar cum toti marii producatori au inceput dezvolatarea de motoare pe benzina cu cilindree relativ mica dar cai multi pentru cilindreea lor.

Golf VI 1.8 TSI. E adevarat ca sunt rare. De ex. asta e in DE.

http://suchen.mobile...ml?id=150507769

Edited by Wug
Link to post
Share on other sites

A nu se condunda 1.8 T cu 1.8 TFSI.

Datorita cererii mari din Olanda, VW a produs un lot restrans de 1.8 TFSI ca sa onoreze cererile de Golf MK6 160 CP. Am incredere in motorul de 1.4 TSi dar daca pretul de achizitie este doar cu putin diferit de cel al lui 1.8 TSi, as merge pe cel din urma pentru ca avantajele sunt, dupa parerea mea, mai signifiante decat dezavantajele.

ECU remap cu rezultate incantatoare dar mai ales, facut safe.

vs.

Taxe putin mai mari.

Nu ma pot pronunta in privinta consumului pentru ca este un aspect care depinde de prea multi factori (sofer / trafic / conditia drumului / etc) dar tind destul de mult sa cred ca pe mana aceluiasi sofer, in aceleasi conditii 1.4 va consuma mai mult decat 1.8.

PS: Pe Seat Leon 1P FL era disponibil motorul 1.8 TSi mai ieftin decat cel de 1.4 TSi @ 125 CP.

Edited by mike.
Link to post
Share on other sites

Interesant subiect. La inceput s-a pus pe golf6 si motorul de 1.8TFSi, pentru ca cererea de 1.4TSi 118kw a depasit oferta.

Eu cred ca s-au spus destule pana acum. Cu + pt 1.4 la capitolul taxe si consum, iar fiabilitate are (vezi vali_devill care are peste 100.000km facuti cu 1.4TSi 170cp). In oras, diferenta de consum se mareste in favoarea celui de 1.4.

+ pt 1.8 ar fi mai fiabil la tuning.

@mike.: Nu va consuma mai mult. Daca se merge cu masina la turatii mari/ viteza mare s-ar putea acolo sa se echivaleze, dar in oras never un 1.4 nu va depasi 1.8 la consum. Ce afacere au mai facut astia de la VW atunci, motor mic si consum ca un motor mare :)) .

Edited by George Mihail
Link to post
Share on other sites

Pai daca se merge preponderent in oras cu masina pica ideea de 130CP+. Nu isi mai au rostul. Chiar si asa, nu stiu cat de mare ar fi diferenta de consum. La drum intins sunt de parere ca o sa fie destul de jos 1.8 ca si consum fata de 1.4. Da, e un motor grozav si acesta din urma dar strict intre cele doua as merge pe cel care, din pacate, nu mai echipeaza Golful.

In privinta taxelor e destul de mica diferenta.

Fiabila cu adevarat e o masina care merge 100k km fara sa o ingrijesti in felul in care a facut-o vali_devill (cum altfel ar si trebui); In alte cuvinte, sa nu te intereseze decat combustibilul intre revizii.

Banuiesc ca initiatorul topicului vorbeste despre achizitionarea unui Golf sh, nu?

Edited by mike.
Link to post
Share on other sites

Corect, vorbim de SH insa nu mai mult de 30k km. Totusi masina din linkul de mai sus sta pe net de mult timp cel putin 2 luni o stiu eu. Dupa parerea mea e o masina curata si care isi merita banii mai ales fiind de 1.8 si la un dealer imens VAG din DE. Sincer nu am mers cu nici una dintre cele 2 motorizari si stiu ca cel mai sfant e drive test, insa nu gasesc 1.8 TSI sa ma dau cu el.

Link to post
Share on other sites

M-am plimbat cu un seat leon 1.8 tsi dsg7,al unui prieten de la pba,tocmai pt a imi face o idee,asa la cald.

Nu se va apropia niciodata de consumul twinchargeului meu.spunea ca sta in aprox 12 la suta strict urban,ca la drum daca merge sub legal ia un 7,7,5.daca se da la ea,9.

Apoi l-am invitat sa se uite la cb2 la mine,si la apucat lesinu.

Nu imi laud motorizarea,dar daca ar fi,tot twincharger de 1.4 as alege,dar cu dsg6.

Sau as merge pt full banana,mkv r32.dreams...

Brgds

Link to post
Share on other sites

Strict legat de consumul 1.8 TSI-ului:

- urban (Bucuresti): 14-15-16% (motorul cald, distante de pana in 10km) - cateodata si peste aceste valori, in conditii deosebite (trafic de varf, foarte cald/foarte frig);

- extraurban: autostrazi (cica ar fi mai mult de una pe la noi), la 130+Km/h - de la 8% in sus; DN-uri - in limita legala de viteza, 6,5-7%, recordul personal a fost de 5,8% (DN1, la vale, Sinaia-Buc.)

"Sta in" 12% doar noaptea, cu exceptia noptilor de vineri si de sambata, cand sta acasica si, prin urmare nu consuma nimic. In compensatie insa, consuma stapanul :)

Edited by OII
Link to post
Share on other sites

Wow, asa mare consum? Am un prieten cu A8 3.2 quattro si consuma 17-18% in oras. E adevarat ca toata masina e de aluminiu dar si motor v6 de 3 litri. Bine, Passat CC cred ca are cu vreo 200kg peste golf. In fine, e clar ca nu scoti in oras sub 10 nici cu golf de 1.8 dar sunt curios de 1.4 atunci ce consum are in oras. Am citit ca intre 1.4 de 122 si 1.4 de 160 e diferenta cam de un litru urban.

Link to post
Share on other sites

Mie nu mi se pare mare consumul urban declarat de colegul Oll. Nu am tocmai un stil ecologic de condus dar nici nu schimb pe rosu iar sub 11% in oras obtin doar cu trafic ok. Si prin "oras" vreau sa spun Craiova. Asta cu 1.4 de 122cp.

Pana la probe (acelasi model condus de acelasi sofer in aproximativ aceleasi conditii si pe aceleasi trasee, dar cu 1.4 / 160cp si 1.8 / 160 cp) care sa dovedeasca contrariul, eu imi mentin afirmatia cum ca diferenta de consum va fi infima (<0.5 L/100KM) sau in favoarea motorului 1.8.

Se foarte poate sa ma-nsel. :icon_redface:

Acum am vazut ca Wug vine de pe 2.0 TDi :lol:

Edited by mike.
Link to post
Share on other sites

inseamna ca mergi ori tare ori smucit cu ea....

Acum am ajuns la birou,afara ploua,e trafic destul de aglomerat .... 10,8%

si nu cred ca batranu 1.8T e mai putin halitor decat nout si mai eficientul 1.8TFSI

Link to post
Share on other sites

Am 5600 km, poate e inca in rodaj. Nu imi place sa se stea dupa mine in trafic -> cand prind loc, ma bag; asta implica uneori smucire.

In plus, de putine ori merg mai mult de 10km fara stationare.

OnTopic: Un alt argument pentru 1.8 este plaja de putere si cuplu maxime. Aici

Edited by mike.
Link to post
Share on other sites

Acum am ajuns la birou,afara ploua,e trafic destul de aglomerat .... 10,8%

si nu cred ca batranu 1.8T e mai putin halitor decat nout si mai eficientul 1.8TFSI

...este un pic mai ''halitor'' 1.8 tfsi comparativ cu a ta, 1.8T aprox. 1-1,5 l plus asa spun o parte din posesorii de tfsi cu A4.

Am fost interesat de consum dealungul timpului pe A4 1.8i 125cp>1.8T 150 cp> 1.8Tfsi 160 cp

Edited by iulian_1976
Link to post
Share on other sites

1.8i 125cp>1.8T 150 cp> 1.8Tfsi 160 cp

Asta nu inseamna ca TFSi consuma cel mai putin...sau poate trebuiau puse semnelee invers....

Oricum, e alta masina A4 fata de Golf, iar comparatia 1.8i - 1.8 TFSi mi se pare cel putin bizar aleasa, din moment ce 1.8i nu s-a pus de la B5 iar 1.8 TFSi s-a pus de la B7 incolo.

Edited by mike.
Link to post
Share on other sites

pai TFSI ul ce norma de poluare are? euro 4 sau 5

a mea e euro2....

un motor euro 4 nu are cum sa consume mai mult decat unul euro2....ca doar arde benzina ce iese in CO2 pe teava

Link to post
Share on other sites

Cat e diferenta de greutate intre Octavia 1 1.8 T si Passat CC 1.8 TFSI ??

Link to post
Share on other sites

Asta nu inseamna ca TFSi consuma cel mai putin...sau poate trebuiau puse semnelee invers....

...au fost puse in sens cronologic,consumul este crescator; bine si performantele sunt in crescatoare.

Oricum, e alta masina A4 fata de Golf, iar comparatia 1.8i - 1.8 TFSi mi se pare cel putin bizar aleasa, din moment ce 1.8i nu s-a pus de la B5 iar 1.8 TFSi s-a pus de la B7 incolo.

1.8i s-a pus doar pe B5 ...dar si pe Skoda,Vw,Seat pana in 2006.

1.8T ...cred ca si pe B7 nu cred ca gresesc

1.8Tfsi ....el il stiu incepand cu B8 o fi si pe B7 nu caut acum.

Au aceasi cilindree asta au in comun ,eram interesat de consum ma interesa unul de 122 cp ca viitoare achizitie.

Oricum, e alta masina A4 fata de Golf

Poate da,poate nu.

Pe Golf este motor transversal ,pe Audi este longitudinal asa stiu,motoarele posibil sa nu fie asa diferite.

Link to post
Share on other sites

Ok, 1.8 e mult mai "reliable" decat 1.4 in concluzie. Insa consumul nu e justificat după părerea mea. 12-16% urban e oribil pentru performantele oferite. In cazul asta poți merge pe 2.0 tfsi unde rezultatele sunt pe masura daca consumul nu e prioritate.

Sau 1.4 de 122 cu putin tuning ajungi la 150cp si consum urban sub 11%. Rog posesorii sa confirme.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Eu, ca posesor de 1.4 TSi de 122 cp sunt oarecum intrigat:

ori nu stiu eu sa merg cu masina

ori nu s-a terminat rodajul

ori am nimerit o unitate cu bube

ori ceilalti posesori declara niste date putin rotunjite.

Sub 11% urban nu cred ca o sa realizezi in Bucuresti, poate daca nu te grabesti... deloc si tii cu adevarat la consum - pleci usor, motor usor subturat, fara accelerari bruste, frana de motor etc.

:sly:

Sunt subiectiv.

Insa sunt obiectiv cand spun ca ,de regula, un motor mai mare nu consuma mai mult decat unul mai mic pe aceeasi caroserie, de obicei chiar dimpotriva. Vorbim de circulat pe drumuri publice, cat-de-cat legal.

Edited by mike.
Link to post
Share on other sites

Am o intrebare,poate offtopic...cu orice cunoscut cu care vorbesc de consum urban in bucuresti,si el are 122 cai,am cifre mai mici de consum cu twinchargerul?vorbim de maxim 10 l % vara cu clima on.

Scuze de offtopic...brgds

10 maxim,in general sta in 8.5-9

Link to post
Share on other sites

daca in general ai 8.5-9, inseamna ca daca mergi la economie scoti mai putin, logic...problema e ca asta deja e consum de diesel in bucuresti. Deci eu nu prea cred ca iti ia numai 8.5-9, in general, no offence

Link to post
Share on other sites

Nu-i bai...am suficiente poze cu trip2 si consumuri pe topic...iar per total muncesc in otopeni,adica la 16km distanta si asta ajuta poate la consum,se incalzeste masina corespunzator,etc.e pacat ca orice discutie ce include si consum,sa tinda spre alte contradictii.

Aceleasi consumuri le pot raporta si dudu,ionut acim,si ceilalti GT-isti.

Brgds

Si da,e un consum de mers normal,economic,regulamentar.

Apropos,ca vazusi ca esti din cluj,la voi in cluj am stat 2 saptamani,detasat cu munca.dimineata plecam din cartierul borhanci,ma rog,colonia borhanciului pana la aeroport si ajungeam cu 5.5 consum,iar seara veneam cu 7.totul mers regulamentar,din cauza gropilor si a nelipsitului radar lipit de gardul casei...gata cu offtopicul,te salut.

Brgds

Link to post
Share on other sites
  • Ioana locked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri