Jump to content
Wug

Sfaturi achizitie VW Golf V sau VI (second hand)

Recommended Posts

Wug

@Mike

Daca s-au raportat pe 1.8 tsi consum de 14-16% urban, care dupa parerea mea este enorm, teoretic Golfu nu ar trebui sa sara de 12% urban. Eu sunt de acord cu consum sub 10% urban pe 122 cai si mers economic. Oricum in Bucuresti dimineata si seara nu poti merge sportiv, doar daca esti kamikaze si risti totul.

Off-topic: Momentan merg pe A4 B7 2.0 tdi 170cp si consumul nu sare de 10% cu clima non-stop pornita si crede-ma sub 3000rpm nu schimb vitezele tocmai pentru a tine EGR si filtrul de particule "clean". Idea e ca sotia care merge pe Golful din semnatura cutie DSG, motor 2.0 tdi 140cp care nici ea nu tine la consum scoate un 8,5% urban.

On-topic: Noua generatie de motoare tsi este dupa parerea mea o alternativa mai buna pe sa zicem long term 2-3 ani contra diesel. Pret mai mic de achizitie, impozite si asigurari mai mici, costuri mai scazute la service. E adevarat ca si costul benzinei este mai mare decat diesel dar daca cumperi masina cu 1000-2000 euro sub pretul aceleasi masini pe motorina, haleluiah ... pana se echilibreaza balanta la consum trebuie sa treca 2-3 ani.

La un search rapid pe spritmonitor.de motorul 1.4 tsi de 160cp nu are voie sa sara de 8.5% combinat. E adevarat ca multe masini de acolo merg in Germania dar tot acolo se poate vedea si consumul maxim raportat de peste 260 utilizatori, care este de 11.8%.

As vrea sa ajung la Porsche pentru un drive test si sa simt care e diferenta intre 1.4 si 1.8. Partea naspa e ca pe golf nu exista 1.8, decat la Seat din ce am citit. Dupa cum spuneam si mai sus Golf de 1.8 nu sunt decat cateva prin Germania.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=44.421561,26.039201

Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
PTDA

cum adica long term, 2-3 ani?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

Adica masina va fi folosita aprox 2-3-4 ani max. Ma rog pentru mine inseamna long term.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

In cazul in care 1.4 devine prioritar, este cineva care a facut tuning la versiunea de 160cp ? Totusi nu vad rostul avand deja multi cai pentru cilindreea sa. Dupa cunostintele mele cand faci tunnning consumul nu ar trebui sa difere.

Si sa explice cineva posesor care e diferenta intre 1.8 T si 1.8 TFSI va rog.

Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali_devill

Paleta de puteri dupa resoftare difera,de la un simplu soft care duce de la 170 la 200-205-210 cai,la alte stage-uri,schimbari de turbine,injectoare,intercoolere,etc,si poate ajunge pana la 280-300 cai safe.

Tunerul german B&B a facut unul de 260 de cai,fara prea mare greutate.

Brgds

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Stage 3 la motorul de 1.4TSi 160 facut de B&B duce la 240, iar costul, wait for it...descoperiti aici toate datele :P

Diferenta intre 1.8T si 1.8TFSI este exact acel FSI, adica Fuel Stratified Injection. Pulverizarea benzinei in cilindru este imbunatatita astfel obtinandu-se consum mai mic si putere mai mare. Asta este ceea ce stiam eu ca neposesor de 1.8T, dar ca si sofer de TFSI.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hudrea

si cea mai evidenta diferenta dintre toate....1.8T are 20valve ,1.8Tfsi are 16 valve

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Mie imi place mai mult prima. Desi are dublu de km si are un an in plus, este HL, a doua fiind CL.

Dotarile zic ca fac diferenta (jante de 18, Dynaudio, RCD510, park assist cu Rear view, privacy glass, senzor de presiune in pneuri).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

jante pe 18? scuze, dar n-am vazut unde e specificat. poate ochiometric dar mi se par mari pentru un golf 18". La 18" ar trebui anvelope pe 40. Adica pentru Romania este riscant., doar daca mergi asa ca un bibelou sau faci tot timpul acelasi drum si cunosti toate gropile. Ai dreptate, ca si dotari e imcomparabil insa motorul asta de 1.4 mi se pare asa firav si am senzatia ca la 2-3 kickdown-uri incepe si bate pe la axe, culbutori, etc ... Tare curios sunt cum suna motorul asta la 150k km.

Edited by Wug

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Par putin cam mari 18" pe Golf si puncteaza doar la capitolul estetic. Eu am pe 17, cu talon de 45, iar gropile le simt bine de tot, pana si limitatoarele de viteza trebuie luate incet altfel zdruncina rau, asta si din cauza suspensiei sport OEM. Apropo alta dotare pe care o are, suspensie sport, iar cealalta masina normala. Lucru de luat in calcul sunt si km putini, 33k la tsi, deci inca tanar, care eu cred ca tine si >200k exploatat cum trebuie, ca poti sa ai ghinion sa dai peste o lamaie de motor este si asta posibil din pacate:(

Ai apucat sa faci un test-drive cu un 1.4TSI? 1.8Tfsi pe golf este ca si inexistent in Romania, dar poti sa incerci pe un Seat Leon (aceeasi platforma, aceeasi cutie).

Nu ma pronunt la kick-down, pentru ca nu am condus 1.4 cu dsg.

L.E. si ca fapt divers: Eu dupa 8600km, dintre care 80% facuti in Bucuresti am consum de 9.9%, dar obisnuiesc sa merg la consum, schimb ca un dsg in modul D, pe la 2500rpm. Am mai mers si cu 3000-4000rpm, dar rar.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
PTDA

L.E. si ca fapt divers: Eu dupa 8600km, dintre care 80% facuti in Bucuresti am consum de 9.9%, dar obisnuiesc sa merg la consum, schimb ca un dsg in modul D, pe la 2500rpm. Am mai mers si cu 3000-4000rpm, dar rar.

Off-topic: Nu schimbi cam jos? Eu la 2500 rpm schimb la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Nu este subturata. Uneori o schimb si pe la 2100 fara probleme. Atat timp cat nu ii dau talpa la 60kmh intr-a 6a spre exemplu este in regula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

Si eu la diesel numai la 3000 schimb. Nu neaparat ca imi place turatia dar la stilul de mers din Bucale, as merge numai cu EGR-ul infundat, filtrul de particule on pe bord si fumegai negru la spate la greu in caz contrar. Si eu care la benzina sub 4-5000 nu schimb, inseamna ca ingenunchez biziitoarea asta de 1.4 :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

:)) nici chiar asa, doar am zis cum schimb eu ca sa am un consum bun. In Bucuresti in aglomeratie turatiilor de 4000-5000 nu le vad rostul. Oricum stai linistit ca le face fata cu brio, insa si consumul va fi cel putin dublu fata de diesel in aceleasi conditii de trafic daca o schimbi dupa 4000. Ajungi cu 1.4, merg agresiv la un consum de 2.0, mers normal, dar la performante nu se compara.

Daca iti iei cu DSG si o lasi pe modul drive, iti schimba intre 2000-3000 constant.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
mike.

Nu cred ca o ingenunchezi, nici eu nu schimb sub 3000 in oras (decat cand e motorul rece). Citeam undeva ca ii sunt oarecum benefice turatiile ceva mai inalte, in special ambreiajului de pe 1.4.

Eu tot pe cel de 1.8 l-as lua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

@mike.: Asta explica de ce ai zis ca ai un consum ceva mai maricel. Poti sa detaliezi mai mult ce ai zis despre ambreiaj si turatii mari? Banuiesc ca de manuala e vorba si suna interesant, important de stiut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mike.

Chiar aici pe forum spunea cineva ca are cunostinte cu 1.4 TSi care au avut probleme cu ambreiajul, surprinzator pentru ca au menajat masinile. Tot surprinzator, cei care mergeau mai turat nu avusesera probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

Pana la urma pentru a scoate un consum bun nu inseamna sa schimbi sub 2000rpm. Si a fost demonstrat de nenumarate ori, motoarele care merg mai turat au viata lunga atata timp cat i se da ulei bun mototrului si schimbul este facut corect si in limite. De ce masinile merse pe autobanda arata si merg totdeauna mai bine decat cele conduse urban?

L.E. Daca tobele sunt curate masina e condusa corect ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
SHABAZZ

pt benzinare 1.2 16v care ar fi schimbul de viteze indicat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

La 1.2 orice ii faci tot mult consuma. E motorul prea mic si consuma in draci, adica nici putere dar nici consum decent. In vara am mers in DE cu un Golf VI cu acelasi motor parca 105cp. Dupa 300km de autostrada rezervorul era jumate din plin. Nu zic ca nu i-am dat ca ma grabeam dar pe bord arata consum 10%. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Pai asa si un 1.4 122, daca se merge cu 200kmh (vit maxima) consuma 19%. Din punctul asta de vedere, iesi mai castigat cu un 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wug

Da, aici doream sa ajung. Un motor mai mic se chinuie mai mult sau mai putin sa traga masina, pe cand unul mai mare trage mult mai lejer chiar daca la un prim aspect toti se gandesc la consum fiind cilindree mai mare. Stiu asta de la o comparatie intre bmw 320d vs 330d diesel model e46. 320 consum urban 9% iar 330 consum 11%. 1000cm in plus si 2 pistoane. Eu unul zic ca nu-i de colo avand in vedere 3000cm pe seria 3 este bestie la ce cuplu are. Daca se mai adauga si un XD mi se pare masina ideala pentru cuplu si tractiiune. La benzina e adevarat ca nu putem vorbi de cuplu prea mare el fiind limitat comparativ cu diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ondin

trebuie sa te gandesti numai la taxe in astfel de cazuri, daca nu sunt probleme cu banii atunci motorul cel mai mare, consumul oricum se face dupa cum mergi cu masina si cat mergi.vrei putere instant atunci platesti in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stefanpaul

Am si eu o intrebare , cum poate un 1.8 T sa consume 15-16 in oras in conditiile in care eu cu 3,2 6v , 4x4 consum 16 cand merg sport iar in mers lejer nu sar de 14?? Ce motoare sunt astea?

(null)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri