Jump to content

Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?


lautrec
 Share

Recommended Posts

azi am cumparat o masina pt maica-mea din bruxelles. din pacate nu face parte din grupul VAG dar intrebarea mea este la modul general. pt ca am dat doar un avans de si luni voi plati restul si iau masina odata cu toate actele facute de ei, inca mai pot sa verific una alta si eventual sa ma razgandesc si sa iau alta.

masina este Opel Astra Elegance 2,0 DTI 16V, 74 kw, 2001, 54.000 km, argintie, 6.700 EUR

ce parere aveti? sigur ca am cautat golf intai dar nici o sansa dotarile astea la banii astia.

intrebarea mea este: luni cand ma duc sa iau masina la ce sa ma mai uit? ce trebuie verificat cand cumperi o masina second? lasam la o parte cartea de service sau kilometrajul, care stiu ca veti zice ca e dubios de mic...

dintre dotarile clare: ABS, Airbag, Airbag passager, Airbags latéraux, Alarme, CD, Climatisation, Jantes alliage, Ordinateur de bord, Radio/cassette, Senseur de distance, Verrouillage centralisé, Vitres électriques

in plus cica are dar nu inteleg ce sunt: Anti-démarrage, Direction assistée, Feux anti-brouillards

antidemarajul doar sa banuiesc pot ca e ceva antifurt iar directie asistata e un fel de ESP la noi? si aialalta nici pe ghicite nu merge :o ma lumineaza cineva?

Link to comment
Share on other sites

in plus cica are dar nu inteleg ce sunt: Anti-démarrage, Direction assistée, Feux anti-brouillards

<{POST_SNAPBACK}>

Pe rand: imobilizator, servodirectie, proiectoare ceata.

Link to comment
Share on other sites

tudor_daniel2003

depinde ce masini mai au,ai vama peste 1500 la motor de 2000,la ce parc esti?

Link to comment
Share on other sites

Foarte putini kilometrii pt o masina DTI din 2001. Verifica in primul rand cartea service sa fie vero - suna la opel in acest sens, banuiesc ca numai la ei o facut service la kilometrii astia.

Link to comment
Share on other sites

tudor_daniel2003

cu cine te-ai dus in belgia,sunt multi tepari acolo a fost si fratele meu,sa luat dupa cineva si tot la intoarcere si-a luat masina din austria,si sotto km sunt manariti,au preturi bune la frantuzesti si marci necunoscute gen rover ,a cumparat cineva la 6800

Link to comment
Share on other sites

tudor_daniel2003

cred ca am gasit masina pe net este 09-2001 pretul de 6700 este cu actele incluse ca pe net o are la 6500 stiu ca actele la belgieni sunt intre 200-300 euro,eu zic sa o iei pe aia negra cu motor de 1,7dti tot elegance ai vama cu 300 de euro mai putin vreo 1275.

asta este firma.s.p.r.l. DENUTTE

Rue Du Duc 50

B-1150 Bruxelles - Brussel -Brussels-Woluwé Saint Pi

si masina:

Link to comment
Share on other sites

O masina de 4 ani cu asa putini km ,nu prea cred

Uitate la uzura pedalelor manetei si a volanului,la km astia ar trebui sa fie ca noi.

Link to comment
Share on other sites

In germania sunt taxe mult mai mari pt diesel fata de benzinare... asa ca nu se renteaza sa ai un diesel decat daca faci multi km... si 54000 in 4 ani e mult prea putin.....

Link to comment
Share on other sites

DTI din 2001 si numai 54.000 km????? noooo way! Nu ca ar fi imposibil dar 99.99% sunt sigur ca nu sunt km reali... Cartea de service "la zi", eventual verificata undeva ar spune multe. Faza cu verificatul pedalelor, manerului schimbatorului de viteze si chiar al volanului nu mai tine de mult. Se pot inlocui f usor, volanul se poate inlocui (desi e mai complicat) sau e posibil sa fi fost protejat cu tot soiul de huse asa cum isi pun romanii...

Link to comment
Share on other sites

Mai e si scaunul. daca este deformat, uzat, etc, sigur are multi km.

Link to comment
Share on other sites

Cam suspect kilometrajul ala!Din 2001 trebuie sa aiba cel putin vreo 60.000km dupa mine.Asa pe exterior fara o inspectare detaliata masina arata bine!!!

Link to comment
Share on other sites

Guys, s-au tot deschis topic-uri pe tema asta, raspunsurile au fost invariabil asemanatoare; poate ar fi o idee ca moderatorii sa faca un topic pt. benzinare si unul pentru diesel (inchise) in care sa fie trecute toate informatiile necesare celor care doresc sa-si cumpere o masina SH. Ar fi mai simplu, omul citeste topicul gata preparat, stie ce si unde sa caute la masina respectiva, nu mai umplem forumul cu lucruri spuse de n ori doar ca sa ne aflam in treaba. Sunt generalitati pe care un potential cumparator trebuie sa le stie si sa verifice....ce spuneti?

Edited by blueyed
Link to comment
Share on other sites

cred ca am gasit masina pe net este 09-2001 pretul de 6700 este cu actele incluse ca pe net o are la 6500 stiu ca actele la belgieni sunt intre 200-300 euro,eu zic sa o iei pe aia negra cu motor de 1,7dti tot elegance ai vama cu 300 de euro mai putin vreo 1275.

asta este firma.s.p.r.l. DENUTTE

Rue Du Duc 50

B-1150 Bruxelles - Brussel -Brussels-Woluwé Saint Pi

si masina:

<{POST_SNAPBACK}>

ai nimerit firma dar nu si masina. intr-adevar de acolo am luat-o, actele sunt 300 EUR. masina era la 6.800 si pretul total ce-l platesc este 7000 + 1000 garantie pt BTW (TVA) - 100 au lasat din pret.

unul Dimitri, si mama lui, sunt cei ce se ocupa de garaj. Am toata increderea, cunosc persoane care iau de la el de 15 ani masini si cu nici una nu au fost probleme. luni era o echipa din galati acolo, ieri unul din suceava etc.... a spus ca a vandut 400 de masini doar la romani anul asta. sigur ca are si masini cu 150 mii km. am informatii atat de sigure in ceea ce priveste seriozitatea lui Dimitri incat nici seria de caroserie nu simt nevoia sa o verific, cartea de service e completata de Opel pana laz ultima revizie ce a fost la 50.000 etc.

uite aici lista cu masini de la el, cu precizarea ca vinde mai repede decat actualizeaza situl. in fiecare luni, lmarti si miercuri primeste masini, vineri, sambata si duminica e inchis. deci acum nu mai sunt masinile din lista ci altele similare. evident ca cei care cumpara ca sa le vanda in targ le iau pe cele ieftine, caravan cu multi km si dau km inapoi. dar de la bruxelles sunt sigu ca pleaca cu km real.

http://www.autoscout24.be/fr-be/garagedeta...03&log=47765127

eu ce va rog: sa-mi spuneti ce eventuale defecte ascunse pot exista la un SH, de care sa nu stie nici Dimitri.... sau la ce sa ma uit, ce e important sa aiba sau sa nu aiba masina, dar nu in incercarea de a-i depista mai multi km etc. chestii generale ce nu tin de kilometraj.

Link to comment
Share on other sites

cu cine te-ai dus in belgia,sunt multi tepari acolo a fost si fratele meu,sa luat dupa cineva si tot la intoarcere si-a luat masina din austria,si sotto km sunt manariti,au preturi bune la frantuzesti si marci necunoscute gen rover ,a cumparat cineva la 6800

<{POST_SNAPBACK}>

nu am venit cu nimeni. momentan lucrez in Gent si am batut toata Flandra, buna parte din restul Belgiei, nordul Frantei, sudul Olandei si vestul Germaniei :blink: si e cel mai bun garaj pe care l-am gasit. De doua luni cum am cateva ore libere ma urc in masina si merg prin sate sa vad masini.... deci daca e teapa macar am consolarea ca mi-am dat-o singur.

:blink:

iar in ceea ce priveste km, trebuie sa va ganditi ca in Belgia, in orice directie o iei dupa 50 km esti in alta tara. belgianul normal face drumuri lungi doar cand merge in concediu. apoi si motoarele, nu sunt asa prabusite ca cele din Germania (aici iar o sa sariti la mine dar argumentez, oricum si golful meu e luat din Berlin) pt ca e limita de viteza 120 care o respecta toti. in Germania masinile fac 30 mii pe an cu pedala blana....

Edited by lautrec
Link to comment
Share on other sites

Zorro Classic

Fratilor, de ce asa de siguri cu "54.000 km din 2001? No way!"? A mea e din noiembrie 2000 si avea 15.300 km PE BUNE. Am vazut masina asta destul de des si e real: persoana nu a circulat cu ea. Dupa un an nu avea nici macar 3000 KM (eu aveam atatia dupa nici 3 luni...)

Alt exemplu: masina de firma, Passat din 2001 cu 8700 KM reali. Omu efectiv o ia numai in concediu, ca sta la 300 m de firma...

Oare de ce trebuie sa mearga toata lumea mult cu masina?

Link to comment
Share on other sites

Cam suspect kilometrajul ala!Din 2001 trebuie sa aiba cel putin vreo 60.000km dupa mine.Asa pe exterior fara o inspectare detaliata masina arata bine!!!

<{POST_SNAPBACK}>

:blink: interesant. 60 mii ar fi OK dar 54 mii e suspect?

inca ceva. "se spune" ca la opel motoarele de 1,7 DTI sunt mai fiabile. eu am ales de 2,0 pt putere, distributia pe lant si frana spate pe disc, chestii ce lipsesc la cel de 1,7. ce parere aveti? ce ati alege in conditiile acestea si la acelasi pret? 1,7 sau 2,0?

Link to comment
Share on other sites

Zorro Classic
:blink:  interesant. 60 mii ar fi OK dar 54 mii e suspect?

<{POST_SNAPBACK}>

Da, e tare! Probabil ca e chestie de numerologie...

Back to topic:

Chestia cu real-imaginar la chilometraj e destul de usor de constatat: uzura scaune (doar daca nu le-a schimbat), volan si cartea tehnica. Daca o "pierdea" era suspect, daca e falsificata grosolan se vede (te uiti si tu la detalii, ca scrie ce a facut in service, ce bife sunt puse...). Daca persoana mai are si alte masini sau sta si lucreaza intr-un oras mic, 1000 km pe luna nu e chiar asa de anormal.

Link to comment
Share on other sites

@Zorro Clasic: tu de unde ai luat masina? Din tara sau din afara? Masinile rulate in afara au de obicei mai multi km, acolo un diesel este cumparat pentru a reduce costurile datorate de consum, omul umbla cu masina, nu o ia ca "se poata diesel" si face minin 30k km pe an.

Link to comment
Share on other sites

Zorro Classic

Din tara si nu prea (era in regim de import temporar, apoi stapana a plecat...). Ma rog, era a unei nemtzoaice de 65 de ani care nu prea se plimba.

Cealalta este un Passat TDI, asa ca....

Dar sa sperii omu' cu chestii de genu "nu se poate".... mai degraba sa i se spuna (si i sa spus, pe ici pe colo) la ce sa fie atent, ce sa verifice, cum, chestii concrete.

E de ajutor sa primesti sfaturi, nu sa te sperii. Pe mine unu' ma ajutat enorm cand am facut importul sa fac niste search-uri pe forum...

Sorry pt. off!

Link to comment
Share on other sites

mai este o situatie. firma cumpara celor 10 angajati 10 masini diesel pt economie. dar unul vine pe jos pt ca locuieste in vecini iar colegul lui de birou cu masina pt ca locuieste in afara orasului, la 30 km. in plus poate au pasiuni diferite pt weekend. cel ce sta in vecini duminica joaca table pe balcon, cel ce sta in afara orasului merge la mare. la expirarea perioadei de leasing, cand toate masinile se inlocuiesc, unul a facut 50 mii, celalalt 150 mii.

la acest garaj toate masinile sunt la fel (2001), difera doar pretul si km. rar una din 2002 daca respectivul a facut mai repede km prevazuti in contractul de leasing.

mai mult. exista firme si firme. unele iau masini pt uzul personal al angajatilor de baza, altele pt curierat (transporturi urgente de acte, aparatura etc in toata europa) de ex. am vazut golf V din ianuarie cu peste 100 mii la fel cum am vazut masina de colectie ce avea 15 mii dupa 40 de ani. sigur acestea sunt exceptii dar incerc sa explic de ce mi se pare ca masina luata de mine se incadreaza perfect in limitele normalui (pt belgia mai ales, luata in lesind de fima si utilizata de un paltonar).

Link to comment
Share on other sites

Zorro Classic

Clar! Mai ales ca la firme nu se uita astia, ca noi, la toate taxele si la diferenta Diesel/Benzina.

Link to comment
Share on other sites

depinde ce masini mai au,ai vama peste 1500 la motor de 2000,la ce parc esti?

<{POST_SNAPBACK}>

vama e zero pt ca masina e fabricata uin europa si arer certificat EUR 1. in romania am de platit accize 313 euro si TVA 1381. pt recuperarea BTW-ului (TVA-ul belgian) las garantie 1000 de euro ca voi trimite tranzitul vamal iar numerele provizorii, asigurarea si toate actele astea ma costa 300.

deci pretul final al masinii, cu toate taxele, este 8694 euro, daca nu am gresit eu nimic. motorina si cheltuieli de drum nu se pun pt ca masina o va duce sotia mea care oricum trebuia sa mearga cu ceva acasa...

Poze ceva cu masina???Ca sunt curios cum arata masina!!!

<{POST_SNAPBACK}>

nu am inca poze dar e identica cu cea gsita pe net si postata de tudor daniel2003

Mai e si scaunul. daca este deformat, uzat, etc, sigur are multi km.

<{POST_SNAPBACK}>

acuma de unde stiu daca pe scaunul ala a stat un malac de 120 de kile sau o donisoruca de 40? oricum m-am uita, nu e uzat.

Edited by lautrec
Link to comment
Share on other sites

Ok mersi,oricum felicitari inca o data pentru masina,tu stii cel mai bine ce ai cumparat si ce poate masina de fapt!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Ok mersi,oricum felicitari inca o data pentru masina,tu stii cel mai bine ce ai cumparat si ce poate masina de fapt!!! :D

<{POST_SNAPBACK}>

pai asta e problema ca nu stiu. am facut cateva manevre fata-spate prin garajul respectiv dar nu am putut iesi sa-i dau in bot pe autostrada fara numere. desi daca insist cred ca au ei numere de probe, sunt verzi parca aici in belgia.

deci chiar asta era intebarea mea initiala? cum as putea sa-mi dau seama ce am cumparat inainte de a o lua si pleca cu ea? :D

Link to comment
Share on other sites

Oops my mistake!!! :D Pai iti poti forma o parere la o studiere mai atenta a caroseriei sa vezi daca are urme de lovituri,lufturi,vopsire ulterioara unui accident!!!La interior uzura volanului si schimbatorului de viteze,zgomote la suspensie,vibratii la franare etc!!! :D

Link to comment
Share on other sites

  • lupo_bv changed the title to Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?
  • lupo_bv unlocked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!