Jump to content

Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?


lautrec
 Share

Postare recomandată

Bara fata e lovita pe dr si lipseste ruloul care acopera portbagajul.Intreaba de rotile de vara.Altfel e o masina de 2 ani cu 18 000 km,inca in garantie desi daca citesti mai atent ei scriu ca se poate oferi 36 luni garantie daca platesti,altfel nu ar oferi garantie.,Pentru zgarietura ,rulou si daca nu iti da rotile de vara ar trebui sa o iei undeva la 20k.Succes!

 

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri am vorbit cu dealerul.La masina primesc rulou nou...cel vechi a fost rupt(distrus)...si 4 jante aluminiu cu anvelope pe 16" de vara.Daca o iau fara bara vopsita la pretul afisat primesc 12 luni+ inca 36 luni garantie (cei 900euro negociati) pana in limita a 100 000 km in reteaua VW WeltAuto.Am sa revin cu poze marti dimineata si impresii.O duminica frumoasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siegle sunt foarte seriosi,bara poti sa o vopsesti si in Ro,mai ieftin si la aceeasi calitate.Nu stiu cum e cu garantia Weltauto,banuiesc ca e un fel de garantie de dealer probabil extinsa in toata Europa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns azi noapte in Stuttgart.Astazi am fost la dealer dar masina o pot proba doar maine.Nici o problema ca am toata saptamana la dispozitie.Dar langa passat mai era expus un Golf Variant 1.6tdi 116 cai DSG Confortline din 2019/02 cu multe dotari...jante...LED...incalzire..kilometrii tot in jur de 18 mii la 17 300 euro (negociabil)...Oferta pare foarte interesanta...Am intrat in masina si pare mai mare si spatioasa fata de golful meu 5 kombi.Maine am sa testez amandoua masinile si ma decid...Sunt si eu curios sa vad cum se misca golfuletul de 116 cai si cutia automata.....cu una din doua tot vin la oradea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
sebasty2008

Salut. Am și eu o întrebare. Ce diferența este între un motor 1.9 tdi 6 trepte și 1.9 tdi 5 trepte. Dacă are careva sau a avut aspetp un răspuns.

Va mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 cutiile sunt diferite 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

cum verificati voi un motor la achizitia unei masini second in lipsa posibilitatii de a duce msina la un service ?eu procedez asa :

-pornesc la rece , trebuie sa porneasca usor fara fumde nici o culoare , iarna pe ger , poate iesi abur alb , e perfect normal 

-fara tremurat la ralanti sau acceleratie , fara intreruperi .

-lichidul racire sa fie curat , uleiul sa fie fara urme de spuma , la fel busonul ulei , totusi sunt motoare de generatie mai veche care fac putina spuma  la capac ca urmare a condensului , nu e o problema .

-scot joja si accelerez , nu trebuie sa iasa nimic din baie ,daca scuipa ulei sau vapori de orice fel inseamna ca scapa compresie in baie , segmentii uzati in cel mai fericit caz

-la esapament , vb strict de benzinare , teava trebuie sa fie curata , poate usoare urme de afumatura , e perfect normal daca e umeda , in anotimpul rece indeosebi , atentie sa nu fie antigel ,caz in care sunt probleme cu garnitura chiulasa

-important este de asemenea sa dati capacul motor jos sa verificati scurgerile de ulei/antigel, daca exista e clar ca proprietarul a neglijat motorul 

-odata motorul ajuns la temperatura de lucru reiau toate verificarile de mai sus plus cateva acceleratii sa vad daca iese fum , sunt cazuri in care semeringurile supapelor sunt uzate si scapa ulei doar la accelerari  bruste .

- daca vanzatorul accepta ideal este sa aveti si tester la voi si cel mai sanatos este sa mergeti la un test compresie , acesta poate spune foarte multe despre starea interna a motorului , este cel mai bun indicator , se desfac bujiile pe rand si se da la automat cu un manometru conectat in locul lor , trebuie sa apara valori in jur de  10-12  bar, fiecare motor are o valoare specificata in cartea tehnica , si , foarte important , nu trebuie sa fie diferente mari intre cilindri , de exemplu cilindru 1 - 10 bar , cilindru 2 -13  bar 

- la motoarele turbo verificati ideosebi conductele de ulei tur retur sa nu prezinte scurgeri , lipsa ungerii corecte distruge axul destul de repede , de asemenea turbina in acceleratie nu trebuie sa scoata sunete gen fluierat/suierat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu testarea, dar, no offence, nu stiu cine te-ar lasa sa scoti bujiile. Eu unul, in nici un caz nu as permite asa ceva din partea unui potential cumparator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul asta testul compresie nu se poate face ......mie unul mi pare un test absolut obligatoriu in locul ridicarii masinii pe elevator si verificarea jocului la pivoti cu ranga ......bineinteles ca , ca si vanzator nu dai bujiile jos in fata blocului pt oricine  , ideea este ca , un cumparator care este de acord sa plateasca o verificare tehnica este automat si interesat cu adevarat de masina , nu e genul care intreaba de ultimul pret la telefon.....ce as vrea sa mai adaug la verificarea masinii per ansamblu

- uzura scaunului soferului spune multe despre kilometrajul real , bineinteles sa fie scaunul original , o tapiterie rupta indica pe putin 250 k kilometri

- daca vanzatorul tine bidonul de ulei in portbagaj situatia e clara 

-spatiile dintre elemente , asa zisele luft uri sa fie egale indeosebi capota motor , aripi fata , sansele sa ai un accident cu fata masinii sunt mai mari decat cu spatele 

-seriile geamurilor sa fie identice , parbrizul nu este obligatoriu, se poate schimba din multe motive

-usa soferului in special sa se alinieze si sa se inchida perfect ,o usa cu balamaua slabita nu se va alinia cu caroseria niciodata ,nu mai vb de accidente majore  este cea mai folosita usa a masinii si la ea vor aparea prima data probleme la un kilometraj mare 

-atentie mare la praguri , caroseria este baza masinii , nu motorul sau alte chichite , este foarte greu si costisitor sa inlocuiti un prag , in mod profesional in comparatie cu o refacere de motor , de exemplu , plus ca odata intrata rugina , chiar daca nu se vede , in ani or sa iese prin vopsea indiferent de cum ar fi intretinuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

👍. Eu unul tin mereu, mai ales cand plec la drum lung (lung intelegand cel putin 1000km), un bidon de ulei si antigel. Just in case. Chiar daca masina nu imi consuma de la schimb la schimb. Cred ca e vorba de o optiune personala ce cari prin portbagaj (chiar si o trusa de scule destul de bine dotata), nu neaparat o problema tehnica. Cand o masina "mananca" ulei, sunt alte indicii / elemente care releva acest aspect, nu neaparat bidonul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, xez said:

pornesc la rece , trebuie sa porneasca usor fara fumde nici o culoare , iarna pe ger , poate iesi abur alb , e perfect normal 

si daca proprietarul porneste masina cu juma de ora inainte sa vii tu?

poti face toate verificarile spacificate de tine in cazul in care cumperi de la privat...cine e meserias doar merge cu masina si o simte daca e ok sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca gasesti motorul cald desi ai cerut sa il pornesti rece, e deja  un semn de intrebare ......perfect de acord cu tine despre testul in mers insa in cazul unei masini second aduse , nu poti face asta din simplul motiv ca nu ai numere sa iesi cu ea pe strada iar samsarii nu te lasa sa ii pui chiar pe banii tai decat daca o cumperi deja ......solutia ar fi numerele PROBE dar putini au asa ceva , trebuie sa fii pfa sau societate si sa ai un anumit nr de vanzari lunare pt asa ceva .

Modificat de xez
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina personala nu e cobai, sa faca oricine vine teste pe ea, unde s-a vazut asa ceva, o proba de drum , verificare dupa VIN, istoric revizii, inspectie vizuala. Sunt tot felul de dubiosi, ai curajul sa dai masina de peste 10k. pe mana oricui doar asa sa vada ce? In Vest la parc iti prezinta masina si cam atat, nu te lasa nimeni sa pui calculatorul pe ea, diagnoze, erori stocate sau alte verificari, pe rampa sau stiu eu ce, o tura mica prin parc unde nu schimbi decat 3 viteze si cam atat. Dupa toata grozavia abia iti lasa 150 eur. din pret, nici nu sta la discutie. Nu mai spun ca toate au revizia nefacuta de peste 25k. plus altele care trebuie facute imediat dupa achizitie, anvelope uzate, curatat interiorul, placute la limita.... stiu ei cand sa le vanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ramane sa o dai o sapatamana in drive test.

 

Masina se conduce de proprietar, daca se doreste un test, nu de catre orice necunoscut.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am spus niciodata sa dai masina pe mana cuiva sau sa o conduca altcineva decat proprietarul , toate testele se fac in prezenta si cu proprietarul la volan daca e nevoie , nu inteleg de unde ati tras concluzia ca trebuie sa dai masina cuiva , este discutabil daca e ok sa mearga cumparatorul cu masina , inainte de achizitie si oricum asta numai proprietarul decide

Modificat de xez
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/20/2021 at 7:36 PM, halamadrid said:

Masina se conduce de proprietar, daca se doreste un test, nu de catre orice necunoscut.

personal nu cumpar masina daca nu o conduc,chiar daca o cumpar de la vreun dealer autorizat si are garantie,masina se testeaza de catre cumparator

ce a spus colegul mai sus cam jumate e s.f....masina nu e cobai

blockquote widget

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la a o conduce la verificari cu ranga la pivoti, si alte nebunii e diferenta, personal am lasat pe toti sa o conduca, dar cu mine in dreapta. Mi se pare normal sa simta omul masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Pentru mine cel mai mult contează impresia lăsată de vânzător. 

Dacă-mi displace, poate să vândă el și avioane ... fug.

Dar cred că totuși este mai ușor să te pricepi la mașini, decât la oameni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Salutare!

O întrebare!

Unde găsesc scris în manual când se schimbă distribuția la Ovtavia 3 1.4 tsi?

Am tot căutat, dar nu am găsit nimic.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gasesti in manual nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manualul masinii nu cred ca este specificat asa ceva din cate stiu.Dar informatia o gasesti in manualul de reparatii, sau in ETKA, ELSA...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fac precizarea că mașina e a mea de nouă, e din 2016 și are 62.000 km, iar reviziile i le fac anual, însă la ultima, făcută la începutul lunii, am uitat să întreb reprezentanța de distribuție și când se schimbă, dar nici ei nu mi-au făcut vreo mențiune în acest sens. Bănuiesc că nu e nevoie momentan. 

Am auzit diferite variante, unele cum că e specificat în manual, și voiam să știu sigur.

Voi pune totuși o întrebare reprezentanței. 

Mulțumesc pentru sfaturi! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!