Jump to content

Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?


lautrec
 Share

Postare recomandată

Poate 360.000 km nu 36.000, banuiesc ca ai gresit, altfel e strigator la cer :)

Se poate monta instalatie de climatizare dar costa enorm de mult, din cate am auzit in jurul a 1500 euro, deci clar nu merita. Parerea mea e ca ar merita sa mai cauti, dar acuma depinde foarte mult de ce cauti tu.

Oricum ar fi, succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Scuzati daca am postat unde nu trebuie , dar se pare ca am intrat si eu in clubul "tepuitilor" sa zic asa.Azi am aflat cati km reali are masina mea(golf 5 ,1.9 TDI, an fabricatie 2006).A fost luata din Germania,cand avea 100.000 km.Pusa pe tester am aflat km reali si anume 244.750 km.Cam mult si sincer sunt cam dezamagit,vazand km astia, cu toate ca masina functioneaza ireprosabil din toate punctele de vedere.Asadar, atentie mare cand cumparati o masina SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va inteleg oameni buni, voi cand luati masina nu faceti o verificare? Eu unu as face o verificare la sange, la un dealer VW, chiar daca ma costa cateva milioane, asa evit neplacerile. Si inca ceva voi credeti ca o masina care are 100.000km (pe bord) si pretul e mai mic decat al unei masini de pe mobile cu aceeasi nr de kilometri si dotari credeti ati facut o afacere buna? Nemtii nu is prosti nu vand masini bune la pret de nimic, calitatea costa. Sigur o masina care are 250.000 km are un pret mult mai mic decat o masina care are 100.000km.

Oamenii le aduc ieftin din germania ieftin si le dau inapoi la 100.000km, si le vand la un pret mai mic decat in germania sau la acelasi pret. De aici diferenta de pret dintre masinile din germania si romania. Sau le aduc lovite si dumnezo stie cum le fac.

Am eu cateva exemple de masini, din doua golf 4 au facut una si au vanduto. Au cumparat 2 epave cu 2000 euro din germania si au facut o masina din ele si au vanduto cu 4000euro.

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati daca am postat unde nu trebuie , dar se pare ca am intrat si eu in clubul "tepuitilor" sa zic asa.Azi am aflat cati km reali are masina mea(golf 5 ,1.9 TDI, an fabricatie 2006).A fost luata din Germania,cand avea 100.000 km.Pusa pe tester am aflat km reali si anume 244.750 km.Cam mult si sincer sunt cam dezamagit,vazand km astia, cu toate ca masina functioneaza ireprosabil din toate punctele de vedere.Asadar, atentie mare cand cumparati o masina SH.

:) salut, cred ca ar trebui infiintat un club al tepuitilor. Eu am patit la fel am cumparat un golf 4 1.9 TDI an 2000 cu 145000km am aflat de curand ca are :angry: 300.000km reali,acum ce sa mai fac am luat-o merg mai departe ,omul cat traieste invata si invata cel mai bine din propriile greseli.Cel putin sunt multumit k merge bine si nu am prea investit multi bani in ea. Kit distributie filtre , motorina si 20000 intr-un an facuti de mine!!! asa k incearca sa vezi partea plina a paharului, nu iti strica placerea de a conduce un VW. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doresc si eu sa achizitionez un Passat modelul nou si am gasit pe autovit pe la 10000 euro masini din 2007-2008 cu km in jur de 40k km.merita sau banii pe o masina cu atatia km sau e prea buna oferta si trebuie sa ma astept la surprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nota: Acest ghid este deocamdata incomplet. Poti ajuta la completarea lui!

Va existat o aranjare pe sectiuni:

1. Evitati vanzatorul daca:

2. Evitati masina daca:

3. Verificarea masinii:

-optica:

CAROSERIA

O persoana cu ochiul format ar fi ideala. Sincer eu vad masinile vopsite (partial) de la distanta (nu toate), ca mine sunt si altii.

Verificati chederele, acolo se ascunde greseala vopsitoriilor (ce-i drept, nu toate gresesc aici).

Praful alb de la imbinari, sau plasticele care ar fi trebuit sa fie negre, dar aduc a gri, sunt semn ca masina a fost polish-ata.

FARURILE

Farurile de tuning sunt mai ieftine decat cele originale. De asemenea, cele cu aspect original dar after-market se pot distinge de cele originale. Acestea pot aparea dupa ce cele originale s-au spart (li s-au rupt "urechiusele") in urma unui accident. VerificatI "urechiusele" farurilor sa nu fi fost lipite.

(Farurile pot fi schimbate si daca prezinta semne de oboseala din cauza timpului, sau pentru placerea proprietarilor in cazul celor de tuning si nu numai. Deci nu este neaparat un semn ca masina a fost lovita).

Deobicei, pe bara transversala (cea de deasupra farurilor, care "uneste" farurile), exista niste etichete de fabrica. Absenta acestora poate insemna inlocuirea ei.Verificati alinierea capotei si inchidere usoara (aici e relativ, difera de la model la model) a portierelor.

ANVELOPELE

Roata de rezerva care trebuie sa aiba de regula dimensiuni identice cu rotile de pe masina (sau sa fie echivalenta). Roata de rezerva lipseste la unele modele, doar daca in locul acesteia se afla (din fabrica, in cofraj special) un "kit de pana", care ar trebui sa contina si un compresor electric.

Celelalte ANVELOPE, trebuie sa fie identice daca apartin aceleasi punti. Identice ca dimensiune si Marca+Model. Adica, este admis ca pe fata sa avem doua anvelope Bridgst*ne P*tza, iar pe spate doua C*ntinetal C*ntiEc*C*ntact, dar sa fie de aceleasi dimensiuni (spre exemplu 195/60R15). (De la aceasta regula pot face exceptie masinile super sport.)

De asemena, anvelopele trebuie sa prezinte o usura uniforma, daca corespund aceleiasi punti. Uzura mai pronuntata a unei anvelope poate insemna o defectiune la trenul de rulare.

Neconcordonata cu oricare din situatiile prezentate mai pentru anvelope, duce automat la o cheltuiala in plus, si la picarea ITP-ului, in cazul in care este necesara efectuarea acestuia.

Daca partea cu ITP-ul nu va intereseaza, poate va intereseaza faptul ca:

RULAREA CU ANVELOPE DIFERITE (pe punti), VECHI, UZATE, SAU NEADAPTATE SEZONULUI, POATE DUCE LA PIERDEREA VIETII dumneavoastra si/sau a ocupatilor autovehiculului !!

Anvelopele intermediare se comporta nesatisfacator si pe timp de iarna si pe timp de vara.

-tehnica: (aici voi insera o parte din punctul 2 de partea de sus si punctul 8 )

-din punct de vedere financiar

Verificati care este valoarea RCA si a impozitului inainte de achizitionarea masinii.

Acestea se calculeaza in functie de capacitate cilindrica a masinii. ATENTIE, vanzatorul va poate dezinforma in mod voit in legatura cu acestea si/sau cu capacitate cilindrica, de aceeasi este bine sa cititi dumneavoastra valoarea din certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a masinii.

RCA-ul se achita inainte de inmatricularea masinii, impozitul ulterior (acesta se plateste la primarie).

4. Contractul de vanzare-cumparare:

NU VA LASATI PACALITI DE CEI CARE INCHEIE CONTRACTE DE VANZARE CUMPARARE! Va vor spune ca nu aveti dreptul sa circulati cu RCA-ul fostului proprietar, pentru ca incheia polita la ei. ACESTE PERSOANE VA MINT! AVETI DREPTUL SA CIRCULATI CU RCA-UL FOSTULUI PROPRIETAR PANA LA INMATRICULAREA MASINII PE NUMELE DUMNEAVOASTRA. Acest lucru nu trebui sa dureze mai mult de 30 de zile.

De obicei, tariful pentru o polita incheiata la acestia este usor mai mare decat in mod real.

5. Acte necesare inmatricularii:

1. Intotdeauna vanzatorul sa aiba toate actele la el. (nu este neaparat relevant daca nu se face pe loc tranzactia.)

2. Inainte sa platiti o masina, mergeti la orice service care face itp. O verificare costa in jur de 80 lei si se verifica luminile, directia, franele, noxele si altele.

Daca masina nu a fost inmatriculata sau nu are ITP-ul valabil, platiti aceasta verificare cu titlu de ITP, oricum veti avea nevoie de el daca o achizitionati. Pentru ITP trebuie: RCA-ul in terment (pe numele proprietarului din carte), certificatul de inmatriculare si cartea de identitate. De asemenea, pentru a trece ITP-ul, pe langa o stare corespunzatoare a masinii va mai trebuie si trusa medicala si extintor.

Nu mergeti la un service recomandat de vanzator.

Nu mergeti neaparat la dealer-ul marcii, nu toti dealer-ii ofera servicii de calitate.

Nu anuntati in prealabil vanzatorul la ce service v-ati hotarat sa mergeti pentru verificare si nu va dati intalnire in apropierea service-ului. (Nimic imposibil ca vanzatorul sa nu se cunoasca cu mecanicii de oriunde veti merge. Daca ceva nu va miroase bine chiar daca masina iese OK la verificare, platiti dumneavoastra verificarea pentru a nu starni un conflict si amanti politicos vanzatorul. Puneti placa cu "este ok, ma mai gandesc cateva ore". Samsarul in general va incerca mai mult sa va convinga sa o cumparati decat va face un om vanzator cinstit.)

3. Nu orice este ieftin este si bun.

4. Nu orice straluceste este bun. Aviz masinile polish-ate si cu interiorul si motorul mai mult decat stralucitoare.

5. Nu cumparati o masina daca o vedeti pe timp de ploaie. Luminozitatea scazuta, picaturile de ploaie si praful fac greu de identificat "valurile" de pe caroserie (din auzite, atunci se dau tunuri).

6. Documentati-va dinainte ce trebuie verificat la o masina, nu va bazati pe altcineva.

7. Verificati daca merg toate butoanele.

8. Chiar daca luati masina iarna verificati aerul conditionat. Mergeti la un service de aer conditionat. Sunt destule in Bucuresti (si nu numai).

9. Evitati sa cumparati daca vanzatorul este grabit.

10. Daca e nevoie faceti o lista cu intrebari de pus vanzatorului si mecanicului de la service.

11. Daca puteti inregistrati ce discutati cu vanzatorul. Aproape orice telefon are aceasta optiune. E posibil ca vanzatorul sa spuna ca el nu a zis asta sau aia si ca ati inteles prost. Oricum nu va ajuta cu nimic, dar va puneti ordine in idei.

Voi mai adauga idei pe masura ce imi vin.

Orice sugestie este binevenita.

Daca credeti ca nu este binevenit acest post rog un moderator sa-l stearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, prima mea masina care am cumparat a fost un opel vectra b de 97, nu stiam nimic de masini, nu pot sa zic ca am luat o teapa, dar nici masina era in cele mai bune conditie, mecanic nu sa stricat nimic pana cand am vandut dupa 3 ani, zicem intrun fel ca am avut noroc, am dat 5000 euro pe ea, dar sa fie prima masina mea, mi a dat multe bucurie, dar sa invata cu greseli :vinemosul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti,sunt nou pe aici si am si eu o intrebare, am un passat din 2000,6 trepte,85 kw,1.9 TDI cu DI rosu si nush cum sa aflu daca are 115 cp sau 131cp,vechiul proprietar mi-a spus k are 131cp,cum as putea sa aflu sigur :D

Modificat de ccristi_x_p
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Postand aici codul motor scris in cartea de identitate a autoturismului. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toti,sunt nou pe aici si am si eu o intrebare, am un passat din 2000,6 trepte, 85 kW,1.9 TDI cu DI rosu si nush cum sa aflu daca are 115 cp sau 131cp,vechiul proprietar mi-a spus k are 131cp,cum as putea sa aflu sigur :icon_thumright:

Dupa parerea ta, ce semnifica acei 85 kW?

Cel mai sigur poti afla cati cai ai daca transformi kilowatzii in cai putere :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot veni vorba, cu siguranta are ATJ, deoarece AJM nu s-a "combinat" cu 6 viteze.

Dar am vrut sa-l las pe el sa descopere cati cai are, daca stia ca are 85 kW :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SHARANEL faci o gresala !

Pe motoarele AJM exista cutii cu 6 viteze,pentru info vedeti masina(Bora) lui Hbogdan de la noi de pe forum.

Salutari !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis de toate motoarele AJM indiferent de echipare, inclusiv passat.

Te salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai 115cp si cel mai probabil cod motor AJM (eventual ATJ)

mc mult,ma gandeam eu ca are 115-116 ,dar nu eram sigur pt ca am gasit undeva pe net unul care avea un passat break si tot asa avea 85Kw dar 131 cp,oricum nu sunt asa disperat dupa cai,masina trage f bine si asa :)

Modificat de Roger
renunta la limbaj de chat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca avea 85 kW, dar 131 CP, cu siguranta era vorba de masina lui David Copperfield. Sau de ce nu, masina lui Isus, doar El poate sa faca asemenea minuni.

Asta e ca si cum ai spune ca 1 km = 1024 m.

1kW = 1,34 CP. Aceasta relatie este permanenta si universal valabila, indiferent de masina cui e vorba.

Pune burta pe carte (pe asul de trefla).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SHARANAL....te-am prins in offside :blah_:

Suntem in Europa, deci folosim sistemul metric. Vezi ca ai calculat in sistemul international (imperial).

1kw=1.36 CP

Sursa aici

EmcZA.jpg

PS Intr-adevar 85 Kw = 115.6 CP :) si nu 131. Bafta.

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o regula simpla.

incepem cu 33 KW . daca marim cu 11 KW in CP inseamna + 15 CP. merge pana la 66 kw. mai sus de 66 kw nu se mai aplica corect regula . :)

33kw ~ 45 cp

44kw - 60 cp

55kw - 75 cp

66kw - 90 cp

74-101

86-115

etc.

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti. Se aplica intotdeauna. Cai putere se rotunjesc, ar fi ciudat si inutil sa spui ca ai 100.64 CP, sau 130.575 CP. Tocmai din aceasta cauza la motorul de 96kW apare puterea atat de 130 CP, cat si de 131 CP. Sau la cel de 85 kW, se vorbeste cand de 115, cand de 116 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti tu. Nu exista 130cp, ci 131. Asa cum nu exista nici 116 ci 115. La orice marca din reteaua VAG.

Arata-mi mie un act unde apare 130 sau 116. Eu pot sa iti arat cu 131 si 116 :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, atunci spune-mi tu care este relatia dintre kW si CP (in afara de relatia de prietenie).

Daca tot e sa despicam firul de par in patru, motoarele de care zici tu nu au nici 115, nici 116, respectiv nici 130 si nici 131 cai. De parca asta ar fi cea mai importanta problema.

85 kilowatt = 115.567 837 47 horsepower [metric]

96 kilowatt = 130.523 675 26 horsepower [metric]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ciudat, cand transform cu telefonul:

96 kilowatts = 128,738 horsepower

85 kilowatts = 113,986 horsepower

De ce? O fi stricat convertorul? Sau Horsepower nu e tot una cu CP?

Modificat de Eto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eto, convertorul tau din telefon ia ca valoare pentru kw - 1.34, deci este sistmeul imperial. In Europa folosim sistemul metric 1 kilowatt = 1.359 horsepower [metric].

Horsepower e tot una cu CP, doar ca este Horepower imperial (anglia, USA, etc) si Horsepower metric (Europa, etc).

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!