Jump to content

Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?


lautrec
 Share

Recommended Posts

1,8T niciodata nu o sa aiba consum de 9% in oras. Eu stiu ca consuma 12-13% cam pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Aveti idee daca merita

1.9 tdi 131cp 4motion passat de prin 2004-2005 la app 8500 euro? declarat cu full option iar in poze arata curat tare, ca nou...mai multe pot sti doar la teste..

In oras auzisem ca scoate app 8-9%l motorina stil blajin de condus. e corect?

De intretinere nu stiu nimic despre passaturi. atat stiu ca sunt mai scumpe decat skodele.

multumesc

Link to comment
Share on other sites

sunt mai scumpe passaturile. motorul e ok,gasesti aceeasi configuratie si pe golf. pretul e cam mare,intr-o masura se justifica prin vechime dar....

pune link sa vedem pozele.

(parca bugetul il aveai mai mic)

Link to comment
Share on other sites

sunt mai scumpe passaturile. motorul e ok,gasesti aceeasi configuratie si pe golf. pretul e cam mare,intr-o masura se justifica prin vechime dar....

pune link sa vedem pozele.

(parca bugetul il aveai mai mic)

Scuze de intarziere..

Da am bugetul de 5500 ( de care dispun efectiv) Ma gandesc ca poate suplinesc prin imprumut de la rude pana la vreo 8 mii. insa era doar o idee cand a aparut acest passat.

http://www.anunturi-auto.ro/vand/vand_pass...ull/212505.html

problema e ca toti din jur , care au passaturi se plang de revizii foarte scumpe si ma sfatuiesc sa iau tot o Octavia 1.

Eu stau la gandul ca passatul ala are consum mult mnai mic si poate nu e asa calarit ca una de prin 2002

sanse minime sa cumpar asa ceva. E criza si parca nu risc sa ma indatorez pentru o masina. prefer sa fac tranzactii cu bani pe care ii am deja in mana..

Link to comment
Share on other sites

nu stiu,eu nu as da atatia bani pe masina asta. mai degraba un audi a4.

orienteaza-te la octavia sau golf. ca sa nu te coste mult piese,revizii,consumabile. acum depinde cat de batut in ciue este optiunea 4x4.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu,eu nu as da atatia bani pe masina asta. mai degraba un audi a4.

orienteaza-te la octavia sau golf. ca sa nu te coste mult piese,revizii,consumabile. acum depinde cat de batut in ciue este optiunea 4x4.

Is multi bani acum in criza..chiar si 8000..nu stim cum evolueaza viitorul, aspectele financiare asa incat decid sa nu ma indatorez, chiar si de la rude.

e batuta bine optiunea..si ma orientez catre un octavia 1 4x4 1.8l 150 hp parca tubo..( cam mult pentru mine) pe la 5500 euro.( sper sa mai fie valabila oferta si masina sa fie OK)

..Am facut exceluri cu calcule costuri motorina/benzina ( la diferite motorizari) si la cat am estimat ca o sa o conduc, ceva intre 10000 si max 17000 km /an a iesit ca merita chiar si motorizarea aceasta mai puternica si mai insetata pe benzina..Mi-a iesit ca e rentabila masina respectiva cu benzina pentru 2-3 ani de acum si la max 15 000 /an..mai mult de atat, ar renta varianta diesell( evident mai scumpa la achizitie --pe la 6000- 7000 euro cat e pe la oferte)

maine programez o deplasare sa vad masina( daca mai e disponibila)

Habar n-am ce sa ii testez ( o duc la un tester Skoda...Si mai am o problema mare ...nu am mai condus deloc de fix 2 ani. si niciodata in Bucuresti.doar in provincie..( raman insa >10 ani de condus inainte de pauza asta)

Edited by diasomie
Link to comment
Share on other sites

chiar sunt curios cum arata un excel cu calculul tau :D

motorul 1.8 este turbo la octavia. cred ca o sa fi multumit de el cum trage,daca vrei mai multa putere poti scoate din el. eu gasisem una destul de ok dar era break(acelasi motor,aceeasi masina,octavia 4x4).

de testat,pe langa testarea motorului,unde nu iti bagi nasul pt ca nu te pricepi,poti sa o inspectezi bine vizual;incepand de la vopsea,linia usilor, pana la sudurile de sub chedere.seria de pe geamuri,parbriz,centuri. instrumente de bord,clima...tot ce e electric inauntru sa mearga.

pt motor iti recomand sa mergi la cipos. e destul de priceput si iti spune in ce stare e masina. decat sa ajungi dupa aia sa dai bani pe probleme,mai bine platesti o diagnoza.

la skoda la tester,daca te referi la reprezentanta poti eventual sa aflii (daca se poate) pe baza VIN cati km are masina la ultima revizie. si testarea articulatii (amortizoae,bucse...) sa o ridice pe rampa si vezi pe dedesupt cum arata (scurgeri de ulei,lovituri,suduri)

cu condusul,iti revii dupa ce te urci iar la volan,nu se uita-e ca mersul pe bicicleta. despre partea cu traficul de bucuresti,intr-adevar o sa ii puna probleme mai ales la orele de varf.

Link to comment
Share on other sites

Pai iti pot furniza un astfel de model de calcul..numai ca e personalizat pentru nevoile si deplasarile individuale..

adica am pus cate drumuri ( pe an) fac la mare , cate la munte, cate in la parinti , cate in weekenduri si cate zile merg prin oras etc ...(am facut 2 variante) una pentru benzina si una pt motorina. Asi la fiecare m-am jucat cu maxime si minime. de deplasari anticipate..adica mi-a iesit intre 12 si 20.000 km , exact ca in anii trecuti cand aveam masina de la firma.km am inmultit cu consumul pe oras respectiv pe afara ( separate pt benzina si motorina) si cu preturile aferente motorinii si benzinii.

Problema se pune altfel - e pur personala insa- la firma imi permiteam ( ca nu erau $$$ mei ) sa dau app 4-500 sau cat o fi lei pe benzina/luna .Acum mi se pare mult asa incat s-ar putea sa imi ajustez si aici km in functie de buget. rezulta km si mai putini

la 18000 km mi-a iesit 630 lei /luna cu benzina si 500 cu motorina. ( interesant ca doar 10-14% fac prin oras....)Credeam ca mai mult. diferenta de 130lei/lunax12 luni

In calcul am luat doar 1000 euro diferenta de achizitie ( mai scumpa motorizarea pe motorina la oferte ) bani care se amortizeaza in...2-3 ani..

=>castiga BEZINA E si un site romanesc cu o estimare asemanatoare insa calculeaza altfel.

NU am luat in calcul reparatii specifice sau taxe specifice aplicate pe motoare diferite...ma depaseste.

CIPOS e o persoana sau o firma? sau detine un service?Am vazut un user cu numele acesta ( da are DOAR 24 de ani??) Unde il pot gasi?

Legat de service, vanzatorul spunea ca e scump si cu programare la koda ( app 4-500 lei) o diagnoza..si ca orice service in jumate de pret poate face aceasta diagnoza, chiar computerizata, pe langa rampa. Adica nu merita sa merg chiar la reprezentanta... Asa o fi?

500 e mult asa doar de teste, in caz ca nu e buna. stiu riscul , insa 300 mai merge ca sa nu am surprize apoi.

multumesc de sfaturi..

Edited by diasomie
Link to comment
Share on other sites

cipos e un baiat. ciprian il cheama,e tanar dar se descurca bine pe la motoare (multi apeleaza la el pt turbine) - il gasesti pe forum aici,ar trebui sa aiba datele de contact. zona fundeni. daca nu gasesti iti dau pm

500 e enorm pt o verificare dar avand in vedere ca e service autorizat...e normal.

asa "la negru" ti-o verifici chiar cu jumate din minimul tau. 100-150 si afli in ce stare e motorul,cum sunt kilometrii,cum sunt bucsele,"burta" masinii,etc.

o diagnoza VAG e 50 ron si sunt destui pe forum care stiu sa citeasca datele obtinute pe laptop.

eu am testat la cipos o masina,testare in mers cu laptopul legat. nici la unele service-uri nu iti face asa ceva (decat pe dyno poate) cost 50 ron. de restul de 100 mai dai 50 sa o sui pe rampa si cu 50 mai faci ce vrei tu...inca o diagnoza pt siguranta :icon_thumright: sau 10l de benzina sa dai o tura mai lunga de test drive.

eu pe testare am cheltuit 100-150 lei cand imi cautam masina.

Edited by Muale
Link to comment
Share on other sites

O sa il mai caut pe Cipos , cu datele lui..

la avia mi-au cerut 220 lei pentru testare electrica , computer si mecanica..cu programare pe miercuri, joi..

Nu e mult , dar pare mult daca nu iau masina...cu toate ca te fereste de alte probleme viitoare.

Edited by diasomie
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu am avut noroc si nu am avut nimic la masina.Nu am schimbat distributia, nu i-am facut nici un test, doar o inspectie vizuala, si ma tine de 3 ani numai cu consumabile.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare!

Vreau sa imi iau si eu in sfarsit prima masina... Situatia e urmatoarea:

- certificatul de inmatriculare este expirat din decembrie 2009

- ITP-ul expirat din 31.03.2010

- este in leasing (sau a fost), cu numere rosii de genul B-00000 (trecute si pe certificatul de inmatriculare, unde este ca titular firma de leasing)

Nelamurirea mea este: masina asta, in leasing fiind, nu a fost o data inmatriculata? Mai trebuie sa platesc eu taxa aia de poluare/prima inmatriculare/mediu/sau cum i-o mai fi zicand?

Masina este din 2005.

Ma ajutati cu ceva sfaturi?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

inca o chestie : cand cumperi masina SH din romania cautati pe google masina,numarul de inmatriculare.

uneori se pot afla chestii interesante despre ea (tocmai de pe forumuri) :(

chestii de genul ca a fost lovita,ca a avut probleme la X,Y....

Link to comment
Share on other sites

m-ai facut curios si dat vreo cateva cautari, dupa masina si nr, dar nu a aparut nimic..

edit: mi-a scapat o litera :(

Edited by RadrianO
Link to comment
Share on other sites

eu ziceam in general,nu in cazul tau.

la fel puteti verifica si nr de telefon al vanzatorului,poate e samsar si apare cu mai multe anunturi.

la tine nu cunosc asa bine procedura cu leasing & shit asa ca tac.

Edited by Muale
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu te incurci cu masini predate/recuperate de la leasing...

Mai degraba una mai veche de la nemti deci asa.

De f multe ori au probleme, daca fostul prop. a fost suparat la predare , a schimbat multe pe ea...

A fost si pe la stiri cazul cu Mertz model nou cu suspensie fata de Logan :lol:

Am sapat si eu prin zona asta...numai daca ai cunostinte ce lucreaza in bransa sa-ti gaseasca ceva convenabil, eventual sa-l stie pe fostul prop.

Link to comment
Share on other sites

Msina este intr-un service al unui prieten si urmeaza sa o punem si noi pe un tester, sa o urcam pe elvator..

Sunt convins ca nu e masina ca noua, nici nu am pretentia asta, pt ca pretul este unul... hai sa zicem "promotional". Le-a ramas lor in service, pt ca proprietarul nu a mai platit nici reparatia.. ma rog, long story..

nici eu nu sunt hotarat, de aia tot intreb pe aici ce si cum :lol:

Edited by RadrianO
Link to comment
Share on other sites

am renutat pana la urma la varianta aia...

acum insa am alta nelamurire...

cam la cat am putea valora un Golf 3, 1993, 1.9D, 64CP, 2/3 portiere, fara A/C? Nu conteaza ca e rosu, nu? :)))) Serios acum... imi cere 2200 Euro pe el si e inmatriculat... Asa, la o prima vedere, pare bine intretinut, urmeaza testul mecanicului :))

Asadar, ajutati-ma va rog cu o parere... :) Maine ar trebui sa ma intalnesc cu omul..

Link to comment
Share on other sites

chiar nu are nimeni nici o parere? nu ma poate ajuta nimeni cu un sfat? :coffee_lol:

Link to comment
Share on other sites

Pe praful asta prima conditie e AC :)

Nu lua in 2 portiere o sa o revinzi mai greu...

Jucarele gata tunate...multi o fac la coltul strazii cu 2 vecini...

Rosie e o culoare normala...eu am luat visiniu si e chiar misto...oricum e ultima chestie la care te uiti...

Link to comment
Share on other sites

Problema mea e ca nu gasesc cu A/C in banii astia.. am tot cautat.. :) Asa ca am zis ca eventual, pe parcurs, poate imi pun eu A/C, la un service (stiu ca mai e vb de niste bani, dar.. macar nu sunt tot acum, ca nu ii am...) Nu stiu ce sa zic..

dar ca pret? 2200? mie mi se pare cam mult..

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca sint discutii apropo de pus AC dupa...

Dupa cite stiu costurile se duc la 1000e.

Mai degraba iei un Matiz dupa 2003-2004 cu banii astia si are si AC :banghead:

Mai gasesti si Cielo in banii astia tot cu AC...

Mai degraba astepti mai stringi ...

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa renunti la ideea de a monta AC daca nu e pe masina din fabrica. Ai putina rabdare si cauta bine ca o sa gasesti la banii astia un Golf 3 cu AC si daca ai noroc sa nimeresti o masina buna o sa te bucuri de alegerea facuta.

Link to comment
Share on other sites

Rabdare nu am mai avut, ca banii scadeau vazand cu ochii... asa ca am luat Golful din semnatura.. fara A/C..

Acum.. iar vin cu o intrebare (cred ca o sa va saturati de mine :Driver:)) ): Cum aflu ce editie este Golful meu? De ex: New Orleans, Europe, etc

Link to comment
Share on other sites

aflii ce dotari are,poate mai ai stickerul cu coduri lipit langa roata de rezerva. sau gasesti pe cineva,cauta dupa VIN si compari cu ce dotari exista pe fiecare editie. mi se pare mult efort pt a afla asta. eu la masina mea habar nu am ce editie este(dar stiu ce dotari a avut la iesirea din fabrica)

Link to comment
Share on other sites

  • lupo_bv changed the title to Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?
  • lupo_bv unlocked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!