Jump to content

Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?


lautrec
 Share

Recommended Posts

n-are rost sa ne mai certam pe tema asta. e foarte clar cum e si cu caii putere. ideea e ca regula care am postat-o eu mai sus merge pentru cineva carea vrea sa isi cumpere masina sau sa isi afle nr de cai. (nu la prezicizie elvetiana, zecimal :P )

Sarbatori Fericite !

Link to comment
Share on other sites

o regula simpla.

incepem cu 33 KW . daca marim cu 11 KW in CP inseamna + 15 CP. merge pana la 66 kw. mai sus de 66 kw nu se mai aplica corect regula. :)

Poi ti-am zis, "regula" inventata de tine nu este o regula, ci o afirmatie neadevarata.

O lungim inutil. 1 kW = 1,36 CP. Indiferent daca vorbim de 1 kW, de 100 sau de un milion.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
George George

Va salut dragi colegi de forum

Vreau sa devin posesorul unui G5 diesel automat si sunt in cautare de oferte. Pe forum nu prea am gasit mare lucru despre cutiile automate dsg,ceea ce ma face sa cred ca sunt fiabile.

Am gasit o oferta pe autovit din 2005 cu 93.000 km la care proprietarul sustine ca are toate actele de provenienta din Germania de acum 1 an si 4 luni cand masina avea in jur de 70.000. Mi se pare un numar f mic de km,avand in vedere ca in Germania,masinile diesel sunt exploatate puternic.

Intrebari:

-Se poate verifica la PoRo istoricum masinii in Germania,precum si nr de km?

-Exista aspecte ce pot da de gol o Carte Service falsa?

-Computest din Autovit ofera certitudinea sigura,ca masina a fost lovita sau nu in orice fel?

-Din ce se aude...cutia DSG este fiabila in general?

Astept raspunsurile dumneavoastra pentru ca vreau sa iau in calcul toate aspectele,mai ales ca masina valoreaza 9000 euro.

Va multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Nu-ti spun nici o noutate-cu putin noroc gasesti masini din 2005 cu km putini, dar de regula acest aspect se reflecta in bani(masina e mai scumpa).

Da, istoricul se poate verifica la reprezentanta dar asta nu-ti da si certitudinea ca are km reali(eu am avut un Passat la care cartea service corespundea cu istoricul obtinut de la reprezentanta, dar uzurile volan,etc indicau clar un nr mai mare de km, masina provenea din Franta).

In ceea ce priveste cutia DSG cred ca in general sunt fiabile, oricum mai expuse unei eventuale defectiuni decat o manuala, intretinere mai scumpa(schimb de ulei+filtru la 60000km=cost aprox 1200 ron), mecanici priceputi la o eventuala reparatie mai rar, costuri ff mari pentru o eventuala reparatie, dar iti ofera in compensatie alte satisfactii.

Masina mea are 185 tkm si se comporta ireprosabil, verifica in istoric daca schimbul de ulei din cutie s-a facut la timp.

Link to comment
Share on other sites

Gresesti tu. Nu exista 130cp, ci 131. Asa cum nu exista nici 116 ci 115. La orice marca din reteaua VAG.

Arata-mi mie un act unde apare 130 sau 116. Eu pot sa iti arat cu 131 si 116 :))

post-6163-1269951859_thumb.jpg

post-6163-1269956493_thumb.jpg

Edited by Ratonul
Link to comment
Share on other sites

Hai ca asta e tare cu 130cp in cartea masinii! de fapt numarul ala zecimal cu care se inmultesc KW ca sa-i transformi in CP e mai lung, adica are mai multe zecimale. 1,36 e aproximat. Probabil ca la cele unde s-au trecut 131Cp la kw e tot un numar zecimal, dar s-a trecut cu aproximatie si acela. Sau de-a lungul timpului, ca o strategie de marketing, cei de la VW s-au gandit ca suna mai bine 131CP.

@george_george: Stiu pe cineva care si-a luat un G5 cu vreo 90.000km la bord, tot din Germania adus si era ala Full, 4motion. Asa cum mai poti citi pe forum, planul de service poate si cumparat separat cu cateva sute de euro si completat de cel ce vrea sa vanda masina.

Eu nu prea m-as baza pe cei din Autovit pentru test, pentru ca e posibil ca samsarii din targ sa aiba vreo relatie de "prietenie" legata cu cei de-acolo.

Cand mi-am luat masina, m-am uitat daca da fum de vreo culoare, daca se vede lovita pe undeva, la interior era intretinuta, fiind si benzina si adusa la 90.000 din Germania, nu mi s-a parut foarte ciudat ca are doar atatia km in bord. Uita-te la pedalier, la manerele usilor si de-acolo poti sa-ti mai dai seama de unele lucruri...

Hai ca asta e tare cu 130cp in cartea masinii! de fapt numarul ala zecimal cu care se inmultesc KW ca sa-i transformi in CP e mai lung, adica are mai multe zecimale. 1,36 e aproximat. Probabil ca la cele unde s-au trecut 131Cp la kw e tot un numar zecimal, dar s-a trecut cu aproximatie si acela. Sau de-a lungul timpului, ca o strategie de marketing, cei de la VW s-au gandit ca suna mai bine 131CP.

@george_george: Stiu pe cineva care si-a luat un G5 cu vreo 90.000km la bord, tot din Germania adus si era ala Full, 4motion. Asa cum mai poti citi pe forum, planul de service poate si cumparat separat cu cateva sute de euro si completat de cel ce vrea sa vanda masina.

Eu nu prea m-as baza pe cei din Autovit pentru test, pentru ca e posibil ca samsarii din targ sa aiba vreo relatie de "prietenie" legata cu cei de-acolo.

Cand mi-am luat masina, m-am uitat daca da fum de vreo culoare, daca se vede lovita pe undeva, la interior era intretinuta, fiind si benzina si adusa la 90.000 din Germania, nu mi s-a parut foarte ciudat ca are doar atatia km in bord. Uita-te la pedalier, la manerele usilor si de-acolo poti sa-ti mai dai seama de unele lucruri...

Link to comment
Share on other sites

George George

Mersi mult Tilu pentru raspuns.

Astazi m-am intalnit cu proprietarul,intr-adevar masina arata bine,am vazut si cartea de service,Germania pana in 2008(38000 km),Romania 2008-2010(94000).

Am semnalat pragul dreapta vopsit,se vede si putin chit,dar proprietarul nu stie in fel si chip de cand si cum...

Nu vrea sa lase nici in ruptul capului mai jos de 8800,justificand starea tehnica foarte buna a masinii.

Masina a fost testata la Computest de catre o potentiala cumparatoare care nu a fost de acord cu pretul in final si astfel tranzactia nu s-a mai efectuat,voi incerca sa iau legatura cu ei,poate imi ofera vreo explicatie referitoare la prag...

Va tin la curent cu potentiala achizitie(sper sa fie cat de curand)

O zi buna tuturor!

Link to comment
Share on other sites

George George

Revin cu amanunte noi,tipul a fost sa regleze usa spate si momentan e "la linie",punand intrebari si despre urmele de chit care de fapt nu e chit...

Cei de la service au spus ca in Germania e normal ca utilizatorii sa faca o izolare a pragurilor cu un teroson special si apoi vopsea,pentru a evita contactul dur cu criblura,pietre sau solutii pt deszapezire,in zonele cele mai expuse dinspre roti.

Stie cineva de ritualul asta care s-ar face in Germania?

Link to comment
Share on other sites

bune sfaturile de aici. urmeaza sa iau o masina; caut si oscilez intre skoda octavia 1 si golf 4. ma cam feresc de break si de benzina. motorul de 1.9 90-110 cp mi se pare ideal.

am gasit cateva oferte,mai caut altele....

(din pacate am facut cont recent si nu pot deschide topic)

P.S. primesc cu bucurie orice sfaturi privind achizitia ce urmeaza!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Sunt si eu in cautare de un Passat break, nu stiu cum se spune exact la aceasta versiune, in prezent sunt posesor al unei Vectre C, 2008 pe care incerc sa o vand acum.

Nu stiu exact ce sa caut, din ce am citit pe forum vad ca sunt niste probleme cu acel motor BKP la care tot pica injectoarele si pompa. Unde vezi ce tip de motor are masina? Sau toate cele cu 140 CP au acest motor.

Ce motorizare ma sfatuiti sa caut, precizez ca vreau ceva 2007 + ....

la ce anume sa fiu atent si ce spuneti de anunturile care sunt acum pe autovit, mie unu mie se par foarte bune preturile, dat totusi suspecte....

Daca aveti vreun break in leasing si vreti sa il schimbati cu o Vectra berlina.... eu sunt interesat....

Multumesc anticipat penru raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ma gindesc sa intru si eu in rind cu lumea de pe aici (masina din semnatura e a unui vecin pe care il ajut) si sa achizitionez:

http://www.depozitauto.ro/vand-Skoda-Octav...si-id82389.html

Ce parere aveti merita?

Daca da ce sa verific in primul rind la ea ?

Masina nu-i adusa de afara si are 2 proprietari pina acum, asta de acum a luat-o de la o ruda.

Toate parerile avizate si argumentate sint binevenite...

Ajutati un amarit sa se hotarasca :) ...in primul rind, si sa nu ia teapa in al doilea ;)

Multumesc anticipat!

Edited by Moog
Link to comment
Share on other sites

niste poze ar ajuta. la suma asta gasesti si cu 1-2 ani mai noua.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

vad ca nu pot deschide conform regulamentului un nou thread--desi m=am inscris pe forum ca sa cer sfaturi....asa incat postez problema mea aici.

Doresc sa iau un golf 4 sau un passat . Imi doresc f mult un 4 motion. Prefer haldexul pt ratiuni de economie combustibil insa prefer portbagajul mai mare de la passat pt ca am copil.

max 5500 euro

am vazut ceva anunturi de golf 4 ( de prin 2000) 4 motion la 5000 euro si unul chiar passat 4motion de 2.3l v5 din 2000 la mai putin dar neinmatriculat.

Passatul ma tenteaza insa :

1) Am facut niste calcule pentru taxa de inmatriculare si iese o taxa de peste 1500 euro. E corect? asa mult? 2230 cilindree si euro 3 doua tevi cu filtru pt esapare.

2) in specificatiile gasite pe net se mentioneaza consum urban 14,7 !! si nu 9% asa cum sustine proprietarul...

pare prea puternica pentru mine aceasta masina si ma tem de consumuri mari si de intretinere scumpa.

O iau pt concedii, pt siguranta iarna si ocazional pt iesiri in oras..Prefer ca alura si consum golful dar parca nu ma incanta portbagajul.

ceva sfaturi privind modelul acesta de passat?? passat 4motion de 2.3 l v5 din 2000, 150 hp, cica varianta fara turbo ( si de aia ar fi consumul declarat de 9 in oras), benzina..km vazuti pe bord 240 000

O posibila valoare reala pe piata a unui model mediu intretinut care ar fi?

multumesc

Edited by diasomie
Link to comment
Share on other sites

daca vrei consum sa stii ca si golfu 4motion consuma mult in oras,raportat la 1.9 90 cp. daca vrei loc ia-ti un golf variant. la passatul ala consumul de 9 in oras ar fi intr-un oras ideal! e motor mare...mi-e greu sa cred. eu am consum 8 in oras cu masina din semnatura. la un golf 4motion vezi ca ai loc mai putin in spate din cauza diferentialului. ai rezervor mai mare dar si consum mai mare. cu taxa de inmatriculare poti fi sigur daca proprietarul are hartia de la rar cu emisiile. in germania aveau un sticker verde,T4 gen. care nu inseamna neaparat eu4 la noi,cativa si-au luat teapa mai demult si au ajuns sa plateasca taxa de eu3 care era mult mai mare. la passat platesti inmatricularea,impozit,rca...totul mai mult ca la golf. iar motorul ala (benzina!) nu stiu cat de fiabil este,cat bagi in consumabile. taxa poate fi corecta,dep ce ai luat in calcul atunci cand ai calculat-o.

ia in calcul golf break,ai portbagaj pt carut,jucarii. ai motor fiabil,intretinere decenta. daca tii neaparat gasesti si cateva 4motion (daca tii musai) iar motorizari de 1.9 pana la 131 cai, cu o vizita la dl Voinea ai un motor care te scoate din multe belele.

Bafta la cautari si atentie inainte de cumparare sa fii 100% sigur ce norma de poluare are masina

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca la 2.3l ai RCA si impozit cit China :)

Iar taxa e imensa, cel putin 2000euro.

Iar consumul la 2.3l hmmmm....9/100 chiar mai crezi in duhul apelor? Poate extraurban :P

Lasa-te de avioane si uita-te dupa un golf sau Bora break...sint destule pina in 5500.

daca vrei pt concediu numai ar mai merge si Touranul dar destul de scump... sau Skoda de prin 2001-2002...tot break.

Link to comment
Share on other sites

passatul ala din 2000 e euro2 pt ca nu exista euro 3 la benzina. iar taxa de inmatriculare e 6200E daca prima inmatriculare e pana in data de 1.05.2000 si 7900 dupa acea data.

Link to comment
Share on other sites

multumesc de raspunsuri, chiar ma foiam zilele astea si nu gaseam pe nimeni sa ma indrume intr-o directie sau alta...

Sunt mai multe variabile in ecuatie.

1) copilul = ceva spatiu suplimentar ( oare chiar asa de mic e portbagajul de app. 270 l de la Golf 4 4motion??)

2)Iarna in Iasi mi s-a parut totdeauna nasol sa merg fara o masina buna. Natura meseriei ( un mic bussiner cu livrari ( ocazionale) in Iasi dar si cu clienti in tara ma face sa ies des in oras

apoi sunt satul de concedii refuzate la munte iarna, pe motiv ca masina veche ( un opel astra) nu ducea iarna la munte pana la o cabana... De asta mi s-a pus pata pe 4 motion.. (e singurul moft poate din ecuatie)

Da, pare mai logica alegerea unui golf"break" insa e urat. Oi lua si asa ceva daca voi gasi ceva bun.

Porbagaj suspendat nu merge atasat la un Golf clasic? Inca mai sper la un Golf simplu 4x4..

Legat de consum..care ar fi cele mai putin insetate motoare ( pt 4motion) de 1.8 , de 2.o l ? sau conteaza mai mult caii putere in combinatie cu litrajul?

Ar fi o varianta si Octavia 4x4, nu imi displace. O sa caut niste preturi...Strict legat de octavia 1 4x4 . Motoarele lor consuma mai mult sau mai putin decat ceva similar la Golf? Sunt mai scumpe la intretinut? la achizitie?

Multumesc

Edited by diasomie
Link to comment
Share on other sites

octavia=golf la motoare. portbagajul la 4motion e mai mic decat la varianta normala pt ca sub el adaposteste inca 10l in rezervor si diferentialul. golful este jos,atingi cu scutul motor mai orice. sa nu crezi ca 4motion il face un off-roader. pt asta octavia e alegere mai buna,cu pachetul de drumuri grele!

si eu aveam parerea asta de break la golf ca e urat,cautam hatchback dar am ajuns sa iau variant ca mi-a placut la motor,dotari,etc si am zis ca pt 20 cm in plus in spate sa refuz dotarile si spatiul...

portbajag suspendat merge la aproape orice (de ex thule) dar ceva calitativ,aerodinamic (cele proaste iti pot creste consumul la viteza mare) costa cu zecile de milioane;mi se par practice pt schiuri,biciclete,pescuit...deja sa pui bagaj mult-greutate mare e si incomod si nici f practic.

dupa motoare sa inteleg ca vrei benzina? la golf este 1.8tbenzina/1.9 tdi 131cp 4motion.octavia era 1.8t benzina 150 cp 4x4. legat de consum poti citi pe forum dar daca te astepti la consum de criza ar trebui sa iei in calcul doar varianta diesel. sau daca 13-15l urban ti se pare ok,mergi pe benzina.

repet,golf e jos. nu stiu cat te ajuta 4motion daca masina e "plug" prin mormane sau dai cu botul intr-un bloc de gheata.

breakul o fi mai urat dar e mai practic in spate. in rest arata la fel. ia in calcul (cum am facut si eu) cat timp iti privesti masina si cat timp stai in ea si te folosesti de motor,dotari. eu am break si portbagajul e gol,nu am copil,nu car marfa.

bine ca ai renuntat la passat. (apropo,mai era si cutie automata? )

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Muale.

De cateva ore la sfatul vostru am inceput sa caut Octavia 1 4x4 pe net. Preturi relativ acceptabile, app 6000, putin cam mult pentru bugetul meu dar poate merge. Imi place mai mult o octavia decat un Golf "lungit fortat" Sa mai caut mai bine si varianta asta.Mai ales ca daca ar fi ceva mai inalta si cu pachet de drumuri grele chiar ar prinde bine la drumurile la care poftesc. ( nu off road , ci mai desfundate ..)

Insa din ce am citit nu am auzit de consumuri chiar de 13 % prin oras..

Legat de tipul combustibilului : Pana acum am condus doar pe benzina, opel astra, Cielo.. Si mai e un fenomen,..nevestei i se face rau in masinile cu motorina ( nu suporta mirosul - pe care altii nici macar nu il percep.)

Apoi cand aveam benzina la discretie si masina firmei acasa , mai mult de 600-1000 km pe luna nu faceam. Din ce mai stiu benzina ar fi mai recomandata aici, pentru km putini..

Daca as gasi ceva in EUR5000 , decent, as lua si maine..

Pachetul de drumuri grele este prezent la un anumit model sau la toate 4x4? Include si o masina mai inalta putin alaturi de elementele de protectie?

Multumesc

Edited by diasomie
Link to comment
Share on other sites

PDg este dotare la octavia si are garda inaltat la sol (le observi in trafic,sunt mai inalte la roti) si au scut metalic "pe burta". tot pe forum citesti pareri pro-contra. rezistenta la drumurile patriei vs stabilitatea scazuta in curbe din cauza inaltimii. octavia 4x4 majoritatea sunt tot break :lol:

Link to comment
Share on other sites

PDg este dotare la octavia si are garda inaltat la sol (le observi in trafic,sunt mai inalte la roti) si au scut metalic "pe burta". tot pe forum citesti pareri pro-contra. rezistenta la drumurile patriei vs stabilitatea scazuta in curbe din cauza inaltimii. octavia 4x4 majoritatea sunt tot break :beer:

E in dotare standard?Sau un optional? ca pe unele anunturi am vazut specificat si 4x4 , pe altele nu era specificat asa ceva..

Nu cred ca e ( mult mai) instabila, doar nu au inaltat-o cu mult ...oricum merita dupa mine avantajele vs dezavantaje-- eu nu sunt vitezoman si nu atac tare curbele..)

nu stiu daca am voie...

asa ceva ar fi ok la pret? ( sa nu credeti ca o vand EU si-i fac reclama...:D

http://cautare.mobile.ro/vehicule/details....amp;tabNumber=1

Edited by diasomie
Link to comment
Share on other sites

PDG nu e in dotare standard la octavia. PDG poate sa fie si pe o octavia cu tractiune fata.

instabila la viteze mai mari,se face un balans ca la vapoare :P (exagerez). la mers urban nu cred ca ti se va parea deranjant. in schimb pe drumuri naspa isi merita banii!

despre Pachetul de Drumuri Grele poti citi aici detalii/pareri

Edited by Muale
Link to comment
Share on other sites

mai am 2 intrebari:

afirmatia unui vanzator ca o masina Octavia 4x4 de 110 kW (150 CP) 1800 cc din 2001 benzinar consuma in bucuresti, mers mai relaxat 9 % e adevarata? am vb cu cineva cu un "set up" similar si a zis ca sub 12- 13 in Bucale nu o scoate...Eu pe net din specificatii vad ca doar cea pe motorina ar scoate ceva pe la 10-11 %

Toti vanzatorii intrebati pana acum in decursul unei saptamani au sustinut consumuri mult mai mici decat ce am vazut eu in specificatiile modelului gasite pe net...

Cum pot sa fiu atent sa nu ma frig la consum la achizitie? Ca doar nu am sansa sa o plimb sute de km in oras si sa fac medii si exceluri...

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

mereu vanzatorul va spune un consum mai mic sa isi puna produsul intr-o lumina buna. ia-te dupa spusele cuiva neinteresat de vanzare,vezi ce zic utilizatorii de pe forum cu acest tip de masina. poate in bucuresti noaptea pe drumuri libere si intinse (bd unirii) mergi relaxat si ai consum 9. in orasele mari nu prea ai mers relaxat din cauza traficului,semafoarelor....gropilor. daca 13% ti se pare mult atunci orienteaza-te spre alta motorizare. 1.8T benzina nu e f econimic (octavia/golf)

Link to comment
Share on other sites

  • lupo_bv changed the title to Ce trebuie verificat cand cumperi o masina SH?
  • lupo_bv unlocked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!