Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Am 16500 km cu un Golf cu motorul 1,5 de 150 cp facuti din octombrie anul trecut astfel: 30-40 km zilnic in oras si 200-250 km facuti aproape la fiecare sfarsit de saptamana extravilan. Si eu am simtit smucitura la plecare ce cateva ori. Am reusit sa ma obisnuiesc sa patinez ambreiajul putin mai mult si sa apas acceleratia mai incet decat o faceam cu masina de dinainte (Fabia 1,2 TSI 105 cp - CBZB) si problema nu se manifesta. Motorul pare mai lesinat decat vechiul 1,2 TSI pe care il aveam pe Fabia, cel putin pana pe la 80-90 km/h si am senzatia ca nu ii place asa de mult sa se tureze, parca nici zgomotul nu e unul asa placut cand trece de 4000 rpm. Chiar am fost dezamagit de el ca si senzatie si reprize pana pe la 100 km/h. Puterea se simte in sensul ca accelereaza decent in treapta 6 de viteza ..........fara sa am senzatia ca da semne de oboseala. Dar senzatiile nu le ai la asfel de viteze in lumea reala :). Consumul mi se pare bun, am media undeva la 7,3 in regimul descris la inceput fara a avea un stil de condus nici lejer nici agresiv...daca ma gandesc e agesiv in oras si mai linistit afara. La Fabia aveam consum similar. La 14600 Km s-a aprins matrorul de ulei. Am completat cam 350 ml. Per total sunt multumit. Astept sa apara cineva care sa ii poata face Chiptuning sa il dezmorteasca putin.

O zi buna!

Modificat de lupo_bv
eliminare viteze ilegale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecut am facut drive test cu Octavia 3 1.5TSI... la viteze mai mici este categoric mai molesita cumva fata de leonul ST din 2016(greutati aproape identice la cele doua masini)a lui tata cu motorizarea 1.4 TSI 150CP si ACT, desi motorizari aproape identice cu o singura diferenta: leonul are (probabil) alt soft si nu are GPF. Leonul este o mica bestie la plecarea de pe loc fata de masina testata de catre mine. In rest puterea este prezenta acolo, dar redata cumva altfel. Am observat si eu smucitura respectiva dar nu a fost ceva foarte puternic, dupa a treia folosire a ambreajului m-am adaptat si am folosit o turatie un pic mai mare al motorului la patinarea ambreajului. 

L. E: nu stiu ce benzina era in masina de teste, noi folosim doar Petrom 99+ sau OMW 100 la TSI . 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de aceeasi parare cu Hanekus, motorul asta e lesinat pe Golf si nu se compara cu 1.2Tsi de 105CP (eu am avut Polo dar e la fel de grea ca si Fabia). Consumul nu are mare relevanta ptr mine, as fi preferat sa consume ce 2-3l in plus dar sa aiba nerv. Cu un soft TCM sigur se rezolva dar na, masina e in garantie si cui ii convine sa riste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut alte tsi in posesie ca sa compar dar pe un suv de 1400-1500kg cu dsg si 4drive mi se pare ca se misca decent in drive. In sport e deajuns de fasneata...in econu comentez ca nu e cazul.

Ca termen de comparatie am 1.9tdi 105cp caddy si puturosul 1.4mpi 86 cp de pe leon.

Fata de caddy nu se simte acel cuplu agresiv dar acceleratia e liniara si destul de puternica.

Pe golf si octavia ar trebui sa fie mult mai ok motorul. Poate ajuta si cutia dsg care schimba la momentul potrivit si sunt tot timpul pe turatie de cuplu maxim.

Nici nu stiu daca am disponibil launch control dar oricum nu mi-ar folosi. In sport pleaca sageata.

 

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e deloc lesinat motorul de 150CP pe Golf si e clar mai rapid decat 1.2 TSI de pe Polo. Daca 1.5 secunde in minus pana la 100km/h si 30km/h in plus la viteza maxima nu arata asta... Masina fiind mai mare, mai grea si mai bine antifonata tinde sa anuleze anumite puncte de reper. Pe mine ma uimeste cat de silentios e motorul in ture inalte, abia se aude, nu pare sa se intample nimic dramatic sub capota, dar vizual totul se misca foarte rapid. Si consumul foarte bun, extraurban la mers normal scade usor sub 5%. Am sesizat ceva mers smucit in conditii de mers bara la bara, dar se poate anula din ambreiaj si acceleratie.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

personal daca as schimba Sportsvan-ul 1.4TSI CZDA 150cp (+stage1) cu altceva peste 2-3 ani cu siguranta o sa fie 1.5TSI 150cp. Este suficient pentru o masina compacta cu performante decente. Probabil o sa fie un Golf8 deoarece au anuntat ca renunta la Plus-Sportsvan ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150CP + stage 1 este suficient intr-adevar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu_titus

Posesor de skoda O3 1.5 TSI, cutie manuala confirm si eu ca la  plecarea de pe loc dupa eliberarea completa a ambreiajului si apasarea usoara a acceleratiei smuceste , este putin deranjanta dar speram sa rezolve cei de la Skoda cu un update de soft. Am incercat o varianata de a pleca de pe loc in sensul ca nu am apasat acceleratia concomitent cu lasarea   ambreiajului (pornirea s-a facut numai pe loc drept) si masina a plecat frumos fara smucitura dupa care am accelerat usor si progresiv. Chestia asta am incercat-o extraurban pe loc drept fara aglomeratie. In oras nu prea pot folosi metoda asta dar folosesc metoda patinarii putin a ambreiajului caci altfel daca ar tine pasagerul  o cana de cafea plina  fara capac s-ar stropii pe piept, din pacate. Inca o chestie deranjanta e parbrizul incalzit. Noaptea si pe ploaie la orice lumina ce o vezi ( vezi numai curcubee).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/5/2019 at 8:09 PM, Abu said:

Sunt de aceeasi parare cu Hanekus, motorul asta e lesinat pe Golf si nu se compara cu 1.2Tsi de 105CP (eu am avut Polo dar e la fel de grea ca si Fabia). Consumul nu are mare relevanta ptr mine, as fi preferat sa consume ce 2-3l in plus dar sa aiba nerv. Cu un soft TCM sigur se rezolva dar na, masina e in garantie si cui ii convine sa riste...

Am trait sa  o vad si pe asta: sa se spuna ca 1,5 TSI 150 CP e mai lesinat decat 1.2 TSI 105 CP.

oameni buni, de 7 ani si jumatate umblu cu Octavia 1.2 TSI si am mers ceva si cu Octavia 3 1.5 TSI 150 CP. Nu incape compartie intre ele, in sensul ca 1.5 TSI e muult mai puternic pe toate palierele de turatie...Nu mai spuneti ca 1.5 TSI e un motor lesinat ca citesc altii de pe alte forumuri si o iau de buna...da, 1.5 TSI nu are puterea lui 1.4 TSI la plecarea de pe loc, in rest e un supermotor. Pe autostrada se duce de nu iti vine sa crezi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa aibe cutia etajata mai lung, si de aici senzatia ca nu pleaca asa de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre Octavia si Polo/Fabia sunt vreo 200Kg. 1.2Tsi pe Polo in 6 trepte este foarte vioi mai ales in oras.

Nu contest ca unora li se pare motorul 1.5Tsi ca fiind sprinten, eu imi mentin parerea ca si posesor si nu l-as recomanda nimanui.  E adevarat ca pe autostrada e super - e silentios si consuma putin. Dar in oras in schimb se misca greoi si iti taie orice elan de a merge mai sprinten (asta nu e neaparat un lucru rau :))

Daca as fi avut ocazia sa facun test drive cu un Golf cu acest motor (am facut cu T-Roc) as fi facut tot posibilul sa comand 2.0 Tdi in locul lui.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva compari un 1,2 TSI tunat cu un 1.5 TSI netunat?  Daca da, atunci comparatia nu e corecta. Un 1.,2 TSI tunat ajunge la 130 CP si, avand in vedere ca Polo e cu 200 kg mai usor decat Octavia, intr-adevar ajunge la performantele dinamice ale unei Octavii 1,5 TSI 150 CP. 

Doar ca eu vorbesc de motoare netunate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil este vorba de feeling, nu de performante, asa cum a fost si la trecerea de la TDI-uri PD la TDI-uri CR. Toata lumea se plangea atunci ca motorul CR pare mai lent pentru ca nu mai brusca asa cum o faceau PD-urile, care te aruncau in scaun la acceleratie, desi CR-urile, atat pe hartie cat si pe strada, erau mai rapide.

Asta nu inseamna ca motorul este prost sau incet, doar e nevoie de putina deschidere pentru a vedea cum si unde livreaza motorul puterea/cuplul si a invata cum sa fie folosit pentru a scoate ce trebuie din el. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca in ultimul an am avut tuning pe 1.2Tsi si ca cel mai probabil am uitat cum era inainte iar comparatia nu e tocmai OK. Am insa un Polo al sotiei, 1.2Tsi dar de 90CP (fara tuning), si sincer va spun are reglata acceleratia a.i. la mersul prin oras este clar mai sprinten - adica la aceeasi apasare a pedalei se infige mai prompt decat Golf-ul care trebuie "muncit" mai mult, adica apasata mai mult pedala si turat motorul, iar in acel moment devine si zgomotos (mie nu-mi place sa turez motorul in oras peste 2500rpm tocmai ca imi lasa impresia ca se "chinuie" daorita zgomotului). Nu stiu cum sa exprim asta, la Golf simt ca trebuie sa insist pe cand la Polo (chiar si cel de 90CP) se simte ca face progres fara prea mare efort. Cam asta e senzatia si sper sa aud si pareri ale altor posesori ai acestui motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu-ti place TSI-ul, care e bazat mai mult pe mid range, si are cuplul foarte devreme

1501519d1461859378-vw-s-next-gen-1-5l-ts

sper sa nu conduci vreodata o masina ca GT-ul meu care, daca nu e dusa peste 3.000 RPM e cam degeaba...

dyno_graph_Renault_Megane_1_6_TCE_GT_205

Desi are 200cp o sa zici ca 1.2 TSI-ul de 90cp se simte mai rapid. Ceea ce asa o fi, poate tu chiar il simti mai rapid, dar pe strada acel 1,2 TSI ar ramane in urma rau... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Abu a scris:

(mie nu-mi place sa turez motorul in oras peste 2500rpm tocmai ca imi lasa impresia ca se "chinuie" daorita zgomotului).

2500 rpm la un benzinar e abia inceputul. Urca pana pe la 5-6000 rpm ca nu pateste nimic si clar nu se chinuie. Mersul tau e mai mult de diesel, desi si acolo trebuie sa ii mai dai blana pt sanatatea lui. 

Cum a zis si rave, feeling-ul si realitatea nu coincid de multe ori. Daca nu te baga brutal in scaun nu inseamna ca nu are vlaga, ci ca pur si simplu are alt mod de functionare. Un 1.9 tdi pd pare racheta pe langa 1.5 tsi ca feeling, dar in realitate ramane mult in urma. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Abu said:

Este adevarat ca in ultimul an am avut tuning pe 1.2Tsi si ca cel mai probabil am uitat cum era inainte iar comparatia nu e tocmai OK. Am insa un Polo al sotiei, 1.2Tsi dar de 90CP (fara tuning), si sincer va spun are reglata acceleratia a.i. la mersul prin oras este clar mai sprinten - adica la aceeasi apasare a pedalei se infige mai prompt decat Golf-ul care trebuie "muncit" mai mult, adica apasata mai mult pedala si turat motorul, i

Din pacate nu te cred. Personal am umblat cu  Polo 1,2 TSI 90CP si, sub 2500 turatii, abia se misca. Are ditamai lagul in viteza a II-a, apasam acceleratia si parca o apasam in gol. Prin comparatie,  chiar si Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP mi se pare racheta..

Daca compari un Polo 1.2 TSI tunat la 130/140 CP cu o Octavia 1.5 TSI 150 CP,  iti dau dreptate: sunt oarecum comparabile ca dinamica, ba chiar in oras e posibil ca Polo sa fie putin mai rapid. Insa atat!  Un Polo 1.2 TSI netunat (indiferent ca e de 90 sau 105 CP) nu se apropie de Octavia 150 CP ca dinamica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu imi sustin parerea ca se simte mai leșinat deși nu am cum sa cuantific cu cifre ca este sau nu asa. Am avut Fabia 1,2 Tsi 105 Cp netunata 7 ani...cred ca am putut sa îmi fac o părere destul de buna despre cum se comporta mașina. La fel și după 7 luni de mers cu Golful. La  retrogradare 4-3 și viteza in jur de 70 km/h urmata de pedala de accelerație la fund motorul 1,2 Tsi pe Fabia părea sa răspundă mult mai bine cu accelerație susținuta pana peste 5000 rpm. La Golf nu am aceeași senzație dacă fac același lucru....te aștepți sa te împingă bine dar nu se întâmpla. Putere este prezenta pentru ca face viteza mare bine................................... Am senzația ca 1,5 Tsi-ul asta se comporta mai mult ca un diesel...cuplu mai de jos dar pe o plaja mai mica...peste 4000 zici ca moare în trepte inferioare. Sunt de părere ca fiecare simte în felul lui mașina. Ma bucur ca ABU îmi confirma senzațiile. Ce va mai pot spune e ca nu am reușit nici o data sa ma apropii de timpul dat de producător ca accelerație 0-100. In nici o condiție nu am scos mai jos de 9.1 s...departe de 8,3 ul promis și am încercat de vreo 5 ori după ce am trecut de 10000 km. Cu Fabia scoteam în jur de 10s constant și era 10,1s dat de producător. Chiar ar fi interesant sa găsesc pe cineva cu Fabia 1,2 Tsi de 105 Cp sa facem niște teste de accelerație în mers.

O zi buna

Modificat de lupo_bv
eliminare viteze ilegale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil comportamentul motorului este din cauza noilor standarde de testare WLTP. In perioadele tranzitorii de acceleratie, ca sa se evite o crestere temporara a emisiilor peste un anume prag, faci acceleratia mai putin responsive, ca sa dai timp turbinei sa ajunga la turatia necesara si amestecul aer-carburant sa se pastreze in valorile optime. Deci mi-e greu sa cred ca e o greseala din partea inginerilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce pot sa zic este ca va recomand cu caldura un retrofit de Mode Selection si apoi sa incercati sa conduceti sportiv in modul Sport. 

Nu am mers destul de mult cu 1.5 TSI ca sa pot sa ma pronunt dar 1.4 TSI-ul de pe fostul Leon 5F(125cp) se misca mai bine decat 1.2 TSI-ul Stage 1(130cp) pe care-l aveam pe si mai fostul Golf 6 si Leon-ul se simtea semnificativ mai vioi si mai usor...

Personal, raman la parerea ca e o problema de feeling si nu de performante. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o comparatie intre dinamica Fabiei III 1,2 TSI si dinamica lui Volkswagen Golf 1,5 TSI 150CP.

http://www.zeperfs.com/en/duel5565-6658.htm

Datele se bazeaza pe masuratori reale, nu pe ce declara producatorul. Dupa cum se vede , Golful 1,5 TSI are o dinamica mai buna in toate situatiile. Acceleratia 0-100km/h este de 8.8 sec (date reale), mult mai buna decat 9.5sec cat are Fabia. Reprizele 80-120km/h sau 80-180km/h sunt clar in favoarea Golfului.

Insa, pe circuit, Fabia a scos timp mai bun....si la asta nu ma asteptam. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hanekus e clar ca la golf trebuie sa schimbi mai des. Tin sa cred ca problema care o resimti intre cele doua masini este de etajare a cutiei.

Daca tu schimbi la fel la golf in 6 ca la fabia in 5 de acolo apare diferenta de feeling.

O comparatie edificatoare a gasit colegul mai sus.

Cu surpriza de riguare pe circuit ?

 

Modificat de Sop
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic când ai 6 trepte treptele sunt mai scurte...reprizele mai bune...dar nu e cazul ... Am senzația că motorului nu ii place sa fie turat...o sa caut rapoartele compar cu fosta mașină....cel puțin primele 5 trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are rost sa transformam acest topic intr-un versus 1.2 Tsi contra 1.5 Tsi. Pe hartie o fi ca pe hartie, in viata reala insa e mai placut sa conduci (in oras, repet) un Polo 1.2 tsi manual in 6 trepte chiar si fara tuning decat un Golf 1.5Tsi tot manual si tot in 6 trepte. Pana si cutia la Golf nu are aceeasi usurinta in care "aluneca" schimbatorul la Polo.

Cred ca ce sustine yeeeeman are sens, fiindca exact asa se simte, acceleratia e mai putin responsive la Golf. Inteleg ca graficele si cifrele spun alt insa pe mine ma intereaza cum se simte o masina si ce senzatii iti transmite. Doar condusul este una din marile placeri ale noastre.

Mie imi pare rau ca nu am avut ocazia sa testez un Golf cu acest motor, la momentul cand m-am hotarat asupra achizitiei nu era nici o masina disponibila la test drive pe o raza de 100Km in jurul Bucurestiului. Asa ca am facut test drive cu T-Roc si nu mi-a placut deloc insa agentul de vanzari a sustinut ca e o alta cutie pe Golf si ca trage mai bine... iar eu ca prostul l-am crezut :)

Motivul ptr care pun astfel de afirmatii aici este ptr a deschide ochii altora care, imbatati de bucuria achizitei unei masini, poate nu sunt suficient de atenti la anumite detalii si le trec cu vederea. Eu le recomand sa testeze cat mai bine acest motor inainte de a da comanda sau a inmana banii unui vanzator. Iar celor carora le place motorul le urez sanatate si sa se bucure de masina - suntem destul de diferiti in gusturi si asta e foarte bine.

Viitorul suna a Gti :)

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-o anumita gama de pret nu ai ce alege, ori alegi 1.0 tsi sau mergi cu cca 1500-2000 E in sus la un motor mai lejer construit, 4 cilindri si capacitate mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!