Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Recommended Posts

Asa a fost si la 1,2 TSI, doar ca problema manifestata era faptul ca la prima pornire se ineca motorul (practic masina nu pornea la prima cheie, ci la a doua sau a treia cheie). Nu se intampla mereu, dar se intampla cand afara era rece sau frig. Dupa ce masina pornea, nu mai erau probleme.

Au sarit utilizatorii ca arsi ca uite ce motoare proaste face Volkswagen si ca solicita sa se remedieze problema...asa ca producatorul a recunoscut problema si a umblat la soft sa o remedieze. In urma recall-ului masinile au fost resoftate si care a fost urmarea?? Motorul pornea la prima cheie indiferent de temperatura de afara, in schimb a devenit foarte lesinat in vit I si II...lucru care l-a facut foarte enervant la condusul in oras. Degeaba au regretat toti prima varianta de soft, cu pornirile ei defectuoase la rece, nu s-a revenit niciodata la primul soft. Motorul e lesinat in primele viteze chiar si azi.

Asa ca mai bine lasati problema asa cum este  la 1,5 TSI, nu mi se pare deloc grav. Ca daca se apuca  VAG sa umble la soft, tare imi e teama ca se va intampla ca la 1,2 TSI ....si o sa regrete toti varianta originala. 

 

Link to comment
Share on other sites

De acord, eu ma gandesc la soft-ul Dieselgate care mai mult rau a facut decat a reparat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Passat 1.5 DSG  Confirm si eu smucitura la plecarea in viteza 1 chiar si cu DSG. Nu se simte nimic atunci cand intra in modul 2 cilindri sau in modul normal. Marea problema pe care am intalnit-o este ca in decursul a 3 luni de aproximativ 4,5 ori, atunci cand am accelerat de pe loc, masina nu a reactionat decat dupa un lag de vreo 3 secunde.

Link to comment
Share on other sites

Acest lag l-am observat si eu la motorizarea 2.0 tdi 150 CP....asa lag la acceleratie nu am vazut la nicio masina pana acum...durau cateva secunde pana cand masina chiar pleca.

Cred ca tine de cutia DSG si nu de motor. 

Link to comment
Share on other sites

Eu am Karoq 1.5 DSG si nu am observat nici un lag la pornirea de pe loc. Daca am nevoie sa trec rapid printr-o intersectie dificila, o pun in S.

Iar la schimbarea treptelor 1 - 2, nu am observat nici o trepidatie; singura "problema" ar fi intre 2 si 3, cand motorul se tureaza mai mult (>2000 rpms).

Mentionez ca masina are ~11k km.

Link to comment
Share on other sites

Lucky you. Sunt foarte multi posesori de Karoq 1.5 Tsi 110Kw care se plang pe forumuri din UK, DE si IT. Smuceste si la masinile cu DSG dar mai putin evident decat la cele cu cutie manuala. In tarile astea cu apa mai calda cei mai multi posesori dau masinile inapoi la dealer si primesc contravaloarea lor initiala. Sunt protejati de legile consumatorului :)

Link to comment
Share on other sites

Citat:

 

Absolut frustrant sa citesti despre aceste probleme la masini de 20mii euro+ ,pe un motor nou

 

Urmaream si eu tot acest motor de 1.5 150 cp pe Octavia 3 sau Scala dar m a cam pus pe ganduri...pacat ca mi se pare un compromis bun intre putere/consum,adica in acest mom dc vrei un benzinar(pt ca tot sunt atat de mult hulite dieselurile cu respectivele interziceri in viitor) nu prea ai mare lucru  de ales:1  1,5  sau 2

Motorul de 1 e micut pt 1300kg plus, iar 2.0tsi te cam rupe la consum pe oras

Link to comment
Share on other sites

Golf 7.5 1.5 TSI 130CP DSG Bluemotion

Nu smuceste la plecarea de pe loc, nici la cuplareaa ACT intre 2/4 cilindri, nici la pornire/oprire motor din mers (microhibrid Coasting 2.0)

La manevere de parcare in locuri foarte stranse totusi e mai bine cu Autohold-ul scos si actionand doar frana, avansul facandu-se fara apasarea pedalei de acceleratie (creeping).

DSG7-le de pe aceasta masina e o placere. Nu e 100% perfect, dar nici nu are cum pentru ca nu e  cuplat direct la creierul soferului.

Impreuna cu ACC sa vezi cum schimba vitezele, accelereaza si franeaza singura, opreste/potneste cilindrii sau tot motorul dupa caz fara sa deranjeze de niciun fel.

Am prins o discutie intre doi samsari si spuneau ca automatele se vand cel mai usor. Si ca citez: "DSG este mama si tatal cutiilor de viteze automate".

 

Link to comment
Share on other sites

Hiro, problema cu 1.5 nu afecteaza motorul de 130 CP, nimeni pe nici un forum pe care l-am citit nu s-a plans de asa ceva. Doar motoarele de 150CP au probleme, montate pt Skoda, VW, Seat si chiar Audi Q2. Din cate am inteles, motorul de 130 CP are turbina cu geometrie variabila pe cand cel de 150 nu, datorita temperaturilor mult mai mari care previn montarea unei astfel de turbine. Ideea e ca DSG mascheaza cumva ezitarea la plecarea de pe loc, probabil datorita altor rapoarte de transmisie care dau un cuplu mai mare la roti. Nu se stie nimic sigur, toata lumea speculeaza.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

O testare dyno realizata pe un motor 1.5TSI 150cp avand 2500km pe bord. 

Untitled.png

Link to comment
Share on other sites

Multumim frumos Dragos, personal de cateva luni caut asa ceva!

Interesanta caderea de cuplu in jur de 3000rpm.

Link to comment
Share on other sites

Dar faptul ca motorul nu livreaza aia 250 nm promisi nu sesizeaza nimeni? In viata reala nm > cp ca importanta.

Plus ca banda de utilizare a celor 238nm este de doar 1500 rpm..zici ca e un Cr de generatie noua.

Daca nu ma insel, 1.4-ul de 150 cai tinea cam 2000 rpm aia 250 nm. :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa fie inca prea strans motorul, la doar 2500 Km, sincer nu ma ingrijoreaza ca nu ies cei 250Nm. La Polo-ul meu 1.2 Tsi 105CP si 175Nm, cand am facut Dyno la 60.000Km imi arata 108 CP si 180Nm, deci cred ca e posibil sa-si mai dea drumul in timp.

Insa caderea aceea cu siguranta nu va disparea fara un alt soft :)

Link to comment
Share on other sites

Motorul tau 1.2 tsi nu era supus unor norme de poluare atat de stricte. 

Utilizatorul normal circula cu masina intre aceleasi rotatii mereu, rareori depaseste 3000rpm. Au sacrificat din plaja mai mare ca sa obtina emisii mai eficiente. Cu cat arzi mai multa benzina cu atat ies emisii mai mari, deci oarecum nu ma surprinde.

Totusi nu sunt de acord cu aceasta castrare, asta inseamna ca se micsoreaza senzatia de accelerare puternica dintre VAG si concurenti. Sa fie oare un sut in fund catre motoarele pe benzina? ar fi urmatoarele pe lista dupa diesel la strictetea normelor de poluare/eco friendly si umbrirea motoarelor termice ca sa scoata in fata piata de electrice.

E o perioada de tranzitie, nu stim cat va dura. Ma intreb daca au luat in vedere aceste prevederi cand au projectat masina (motorul) sau le-au adaptat din mers, caz in care s-ar putea sa nu fie totul optimizat si sa mai apara gherle de fiabilitate.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Un motor tinut in frau din fabrica, desi veste proasta pentru unii cumparatori, este o veste foarte buna pentru cine vrea Stage 1. 

Cel putin teoretic... :)) 

Link to comment
Share on other sites

Nu-mi aminti te rog, numar lunile pana cand pot sa ma duc la Dragos cu ea. Asa dezamagit sunt de cum trage...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
11 hours ago, Abu said:

Interesanta caderea de cuplu in jur de 3000rpm.

Acea cadere la 3000rpm se repeta in toate cele 3 run-uri facute. Masina a scos 99% 3 curbe suprapuse la 3 trageri.  Daca mai vrea careca cu 1.5TSI sa facem un dyno ma anuntati prin privat si-l postam aici apoi. 
Din pacate electronica de pe 1.5TSI este inca netunata de nimeni. O sa fie 100% si direct pe OBD. Dar nu pot spune daca intr-o luna sau un an. 

Link to comment
Share on other sites

On 2/14/2019 at 6:38 PM, cristi511 said:

Dar faptul ca motorul nu livreaza aia 250 nm promisi nu sesizeaza nimeni? In viata reala nm > cp ca importanta.

Plus ca banda de utilizare a celor 238nm este de doar 1500 rpm..zici ca e un Cr de generatie noua.

Daca nu ma insel, 1.4-ul de 150 cai tinea cam 2000 rpm aia 250 nm. :)

Aia 250nm sunt promisi intre 1400 si 4000rpm. Testarea incepe de la 2000. Posibil acolo sa mai fie ascunsi niste nm :)

Link to comment
Share on other sites

Apropo, uite ca nu l-am intrebat niciodata pe Dragos de ce inregistrarea datelor incep cu 200 de rotatii si nu mai de jos??

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

@laur_vd inregistrarile se fac in treapta cu raport cat mai aproale de 1.0 . De cele mai multe ori este treapta 4 sau 5 di 6, respectiv 5-6 din 7-8-9.  La acea treapta vorbim de ~50-60kmh pana la 140->250kmh (depinde de masina). 
Ca sa ajungi la acea viteza si apoi sa calci 100% acceleratia este in primul rand deja ~1500-1900rpm turatia si apoi de la 2000+ masina raspunde 100% corespunzator. De aici si fisele sunt taiate de obicei de la 2000,2100 chiar 2500rpm in cazuri foarte rare. 
Exemplu (scuze de offtopic) de motor aproape nou ce raspunde perfect. Cat de ok este motorul tot se vede la sub 1800rpm cum parea cuplul ca vine de jos.   Sa revenim la 1.5TSI deoarece despre ele este vorba aici  

image.png

Link to comment
Share on other sites

Dubios cum la 1.5 turbo se scot doar 150 de cai. Ca idee Honda scoate 182  iar Opel avea 1.6 Turbo de 180 de acum 10-15 ani sau 200 , mai in zilele noastre.

Cred ca totul e doar pentru consum/emisii si norme euro suspecte.

Pe de alta parte , cel putin din auzite, motorul de Honda pare mai economic  decat 1.5 TSI..

Edited by mihai_tmn
Link to comment
Share on other sites

Si vw avea 1.4 tsi de 160 cai acum 10 ani. Am facut o statistitca cu consumuri de pe spritmonitor cu compacte intre 120 si 150 cai si cele mai economice au fost 1.4 tsi de pe golf, leon si octavia (leonul primul) si cel mai gurmand Focusul de 1.5 eb. 

 

Edit. M-am uitat acum si golful este la egalitate cu citroen (putere mai mica, 130 hp) si hiunday i30 1.4 tgdi 140 hp.

Edited by Planetara
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
micuzzu_marius

Bună seara. Doresc sa cumpăr motorizarea 1.5 tsi de 130 cp( Eco tsi la Seat) probabil e același Bluemotion de la VW. Am câteva nelămuriri: e același 1.5 tsi cu dezactivare cilindri ca și cel de 150 cp? Și are doar 200 Nm ca 1.0 tsi (asa am găsit peste tot)? Dacă cel de 150 cp are 250 Nm ma așteptăm ca asta de 130 cp sa aibă minim 220 - 230 Nm.... Oare e același motor și diferențele de putere sunt din soft? Adică cel de 130 ar fi gatuit special pt normele de poluare? Mulțumesc. 

Edited by micuzzu_marius
Link to comment
Share on other sites

Conform datelor de pe auto data net, motorul 1.5 TSI bluemotion de pe Golf VII face-lift  este ACT, are 200Nm si 131 CP. 

Banuiesc ca si cel de pe Seat Leon este la fel, teoretic ar trebui sa fie acelasi motor.

auto-data.net/en/volkswagen-golf-vii-facelift-2016-1.5-tsi-act-131hp-bluemotion-35974

Link to comment
Share on other sites

Are el 200Nm dar sunt disponibili la o turatie mai mica decat cel de 150CP sau decat 1.0 Tsi, si, cel putin teoretic, ar trebui sa se simta mai sprintar in oras la viteze mici.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!