Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Recommended Posts

Detin un Passat B8 cu  motor 1.5 TSI cu 150cp si cutie manuala cu 6 trepte. Dupa primii 1000km am un consum mediu de 7,2l/100km. Am circulat si pe autostrada, pe DN si in oras relativ echilibrat cca numar de kilomeri. Am observat ca indiferent de treapta de viteza , daca ridic un pic piciorul de pe treapta de acceleratie trece la functionarea cu 2 pistoane. Daca iau de tot piciorul de pe acceleratie continua sa mearga destul de mult fara a pierde din viteza initiala. Cu DSG cred ca se comporta si mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca pe forumul ateca din germania s-a gasit o rezolvare pentru cei ce au smucituri dimineata cand este motorul rece.

A fost testata de mai multi posesori ateca si arona 1.5 tsi cu succes.

Se pare ca rezervorul nu mai are aerisire naturala si se creeaza presiune negativa.

Incercati inainte de pornire sa desfaceti busonul de la rezervor sa se echilibreze presiunea si apoi sa plecati.

Ar fi bun si un feedback de la cei ce incearca asta.

Link to comment
Share on other sites

Wow, interesant. O sa incerc eu saptamana viitoare si va spun ce si cum. Sincer, pe forumul Skoda Karoq in UK problema se rezolva cu update de soft. nimeni nu a mentionat ceva de aerisire.

Link to comment
Share on other sites

   Ce pot sa zic la asa zisa cauza descoperita? Hahaha. De la masinile Euro 3 incoace (anii '90) nu mai exista aerisire naturala la rezervor.  Vaporii de benzina sunt captati in canistra carbon si bagati in motor cand functioneaza, nu sunt lasati sa se degaje in atmosfera.

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca pentru unii a functionat. Si dat fiind ca nu e greu de verificat o poate incerca oricine are probleme.

Link to comment
Share on other sites

Am incercat eu azi dimineata si nu am simtit nici o diferenta din pacate. Se comporta exact la fel.

Link to comment
Share on other sites

On 19.04.2019 at 7:07, Sop a scris:

Se pare ca pe forumul ateca din germania s-a gasit o rezolvare pentru cei ce au smucituri dimineata cand este motorul rece.

A fost testata de mai multi posesori ateca si arona 1.5 tsi cu succes.

Se pare ca rezervorul nu mai are aerisire naturala si se creeaza presiune negativa.

Incercati inainte de pornire sa desfaceti busonul de la rezervor sa se echilibreze presiunea si apoi sa plecati.

Ar fi bun si un feedback de la cei ce incearca asta.

Salutare sunt nou posesor de golf variant 1.5 tsi 150 cp, am si eu aceeasi problema la fiecare plecare de pe loc(parca da in nas cand eliberez de tot pedala de ambreiaj)...

Nu se rezolva cu desfacerea busonui...imediat dupa ce am alimentat a facut la fel

Eu reusesc sa plec frumos de pe loc doar daca patinez putin ambreajul la o turatie putin mai mare(2000)

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Eu am 120km cu masina, 1.5 TSI si in primele plecari am simtit aceqsta smucire dar acum putin patinat si accelerati putin mai mult ciupita si fac plecari perfecte. E mult pana o inveti, in rest mi se pare genial motorul cu ACT.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

E cineva pe forum care lucreaza sau cunoaste pe cineva la un service autorizat? Sunt curios daca a aparut si in Romania un soft care sa rezolve problema cu smuciturile astea. Pe mine a inceput sa ma deranjeze din ce in ce mai tare, am ajuns sa patinez ambreiajul frecvent. La inceput facea doar cand era motorul rece, acu vad ca face tot timpul.

Pe forumul Skoda UK deja sunt posesori cu acest motor care au primit un nou soft si de care sunt foarte multumiti. Tare m-as bucura sa aud ca e disponibil si la noi.

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Ma inscriu si eu pe lista celor cu aceste probleme: octavia 3 FL 1.5 TSI 2000km. Nu face mereu, dar cand face nu e placut. Astept cu nerabdare o rezolvare, chiar si contra-cost.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, BeciAcustic said:

Ma inscriu si eu pe lista celor cu aceste probleme: octavia 3 FL 1.5 TSI 2000km. Nu face mereu, dar cand face nu e placut. Astept cu nerabdare o rezolvare, chiar si contra-cost.

Contra-cost ???? La o mașină nouă ?? Dealer-ul călărit bine și upgrade de soft. Ca viitor posesor de 1.5 , am urmărit forumul Karoq din UK și se pare că upgradeul rezolvă problema. 

PS. e prima dată cînd mă bucur de întârzierea livrarii mașinii , poate vine cu softul nou ☺.

Link to comment
Share on other sites

Am intrat si eu in posesia masinii. E prea devreme sa ma pronunt dar momentan nu am simtit nimic. 

Am inteles ca la dsg apar oricum mai rar situatiile.

Link to comment
Share on other sites

Se pare că manualele sînt mai afectate față de DSG ..

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic
10 hours ago, caddy.fan said:

Ca viitor posesor de 1.5 , am urmărit forumul Karoq din UK și se pare că upgradeul rezolvă problema. 

Acest nou soft nu vine si cu dezavantaje? Ma refer aici la cazul motorului 1.2 tsi care nu pornea iar dupa soft pornea dar nu mai avea vlaga.....

Link to comment
Share on other sites

Vom vedea !

Link to comment
Share on other sites

Bravo BeciAcustic, ai pus punctul pe i. Dupa resoftare, motorul 1,2 TSI a devenit asa de anemic ca toti plangeau inapoi dupa vechiul soft...s-a facut prea mult tam-tam pentru simplul fapt ca, pe vreme rece, motorul nu pornea decat dupa a treia cheie (si asta nu era mereu, ci cam la o pornire din trei). Daca va aparea un nou soft ptr 1.5 TSI eu nu m-as grabi sa il pun pe masina decat dupa ce aflu de la altii cat e de bun. 

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Am 4 ani garantie(3 ani si 11 luni ramase) deci cred ca este tot timpul sa ma decid asta daca o sa apara cat de curand acest soft si la noi.

P.s. A simtit cineva regenerarea GPF la 1.5? Eu am 2000km, am fost atent dar nu am sintit inca nimic. La ce interval isi face la TSI?

Link to comment
Share on other sites

La Golf 7 1.4 ACT, problema asta a fost rezolvata dupa aproape 1-1.5 ani de la lansare. Masina pornea de la a 2a sau a 3a cheie si/sau dadea in nas fix la temperaturi de 10 grade. Se rescria softul masinii.

Mie mi s-a intamplat o singura data si am apucat sa filmez dupa prima pornire ratata. Dupa ce am predat filmarea la dealer, m-au si chemat pentru TPI. Nu am mai multe detalii.

Link to comment
Share on other sites

Pe forumurile din UK, Skoda si VW, cei care au primit noul soft sunt foarte incantati. Nici vorba sa traga masina mai greu, dimpotriva.

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Acest soft se face la cutie sau la motor? Ce presupune mai exact?

Link to comment
Share on other sites

  Daca punea aceasta intrebare cineva cu cutie automata mai intelegeam, dar tu care ai 1,5 TSI manuala, chiar nu inteleg. Ce soft ai tu la cutie care nu are nimic electronic, doar rulmenti, roti dintate, sincroane, arbori, ulei? Cel putin la masinile cu cutie manuala, softul probabil modifica gradul in care masina se accelera singura la eliberarea ambreiajului. Ati vazut ca incepatorii au dificultati la pornirea de pe loc cand elibereaza ambreiajul ca trebuie sa compenseze scaderea turatiei cu o accelerare. Masina asta a venit cu un soft care la eliberarea ambreiajului ea se accelera putin. Mai o accelerezi si tu si te trezesti ca smuceste.

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Nu ai inteles, oricum incerci sa pleci tot smuceste. Din moment ce sunt sute cu aceste simptome clar este o problema. Smucitura nu apare imediat dupa debreiere ca sa zici ca o accelerezi prea tare, apare imediat dupa. Pana nu simti "pe viu" nu ai cum sa intelegi.

Intrebarea era pentru cei ce au citit despre acel soft, ce presupune mai exact?

Link to comment
Share on other sites

la 1.2 TSI softul era facut sa modifice parametrii motorului, ii sensul ca ii dadea mai putin combustibil la pornire (si in alte situatii). Urmarea a fost ca nu se mai ineca motorul la pornire, dar era si mai anemic la acceleratii. Ma rog, spun ce am inteles eu ca s-a facut atunci, in 2011, cand s-a facut resoftarea. Cei care sunt specialisti in tuning au inteles mult mai bine in ce a constat resoftarea. Ca fapt divers, nimeni nu a primit hartie/telefon acasa sa se prezinte cu masina la reprezentanta ptr resoftare. Totul s-a rezolvat pe sub masa, in sensul ca, imediat ce te prindeau cu masina in service, iti faceau resoftarea. Adica, se ducea omul la revizie, si pleca acasa cu un soft nou. 

Link to comment
Share on other sites

BeciAcustic

Am inteles, vom vedea pe viitor. Momentan pot sa traiesc cu aceasta smucire.

Link to comment
Share on other sites

Softul e clar ca functioneaza conform cu ce spun cei din afara. Se pare ca tine motorul mai turat in relanti - cand e rece cel putin - si intr-un fel sau altul mascheaza acele smucituri probabil bagand mai mult "gaz" :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!