Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Recommended Posts

Detin un Passat B8 cu  motor 1.5 TSI cu 150cp si cutie manuala cu 6 trepte. Dupa primii 1000km am un consum mediu de 7,2l/100km. Am circulat si pe autostrada, pe DN si in oras relativ echilibrat cca numar de kilomeri. Am observat ca indiferent de treapta de viteza , daca ridic un pic piciorul de pe treapta de acceleratie trece la functionarea cu 2 pistoane. Daca iau de tot piciorul de pe acceleratie continua sa mearga destul de mult fara a pierde din viteza initiala. Cu DSG cred ca se comporta si mai bine.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 522
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BeciAcustic

    63

  • vizitator

    50

  • Abu

    50

  • dercos

    30

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu zic ca va "cocsati" prea tare....?  ca "m-a depasit Hiluxu' "   sau Honda sau Loganu sau mama naibii stie ce Astra F din '97....Mi se pare ca TSI-ul e orientat mai mult spre economie/emisii reduse.

Nu e nici o problema bro, ai incredere in producator. De la 14 la 30.000km cu uleiul asta mai completezi de 2 ori ?. Asa ca sa-ti iei cu tine 1-2 litri pt completat.   Pe scurt, ca nu e nici

Posted Images

Se pare ca pe forumul ateca din germania s-a gasit o rezolvare pentru cei ce au smucituri dimineata cand este motorul rece.

A fost testata de mai multi posesori ateca si arona 1.5 tsi cu succes.

Se pare ca rezervorul nu mai are aerisire naturala si se creeaza presiune negativa.

Incercati inainte de pornire sa desfaceti busonul de la rezervor sa se echilibreze presiunea si apoi sa plecati.

Ar fi bun si un feedback de la cei ce incearca asta.

Link to post
Share on other sites

Wow, interesant. O sa incerc eu saptamana viitoare si va spun ce si cum. Sincer, pe forumul Skoda Karoq in UK problema se rezolva cu update de soft. nimeni nu a mentionat ceva de aerisire.

Link to post
Share on other sites

   Ce pot sa zic la asa zisa cauza descoperita? Hahaha. De la masinile Euro 3 incoace (anii '90) nu mai exista aerisire naturala la rezervor.  Vaporii de benzina sunt captati in canistra carbon si bagati in motor cand functioneaza, nu sunt lasati sa se degaje in atmosfera.

Link to post
Share on other sites

Se pare ca pentru unii a functionat. Si dat fiind ca nu e greu de verificat o poate incerca oricine are probleme.

Link to post
Share on other sites

Am incercat eu azi dimineata si nu am simtit nici o diferenta din pacate. Se comporta exact la fel.

Link to post
Share on other sites
On 19.04.2019 at 7:07, Sop a scris:

Se pare ca pe forumul ateca din germania s-a gasit o rezolvare pentru cei ce au smucituri dimineata cand este motorul rece.

A fost testata de mai multi posesori ateca si arona 1.5 tsi cu succes.

Se pare ca rezervorul nu mai are aerisire naturala si se creeaza presiune negativa.

Incercati inainte de pornire sa desfaceti busonul de la rezervor sa se echilibreze presiunea si apoi sa plecati.

Ar fi bun si un feedback de la cei ce incearca asta.

Salutare sunt nou posesor de golf variant 1.5 tsi 150 cp, am si eu aceeasi problema la fiecare plecare de pe loc(parca da in nas cand eliberez de tot pedala de ambreiaj)...

Nu se rezolva cu desfacerea busonui...imediat dupa ce am alimentat a facut la fel

Eu reusesc sa plec frumos de pe loc doar daca patinez putin ambreajul la o turatie putin mai mare(2000)

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Eu am 120km cu masina, 1.5 TSI si in primele plecari am simtit aceqsta smucire dar acum putin patinat si accelerati putin mai mult ciupita si fac plecari perfecte. E mult pana o inveti, in rest mi se pare genial motorul cu ACT.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

E cineva pe forum care lucreaza sau cunoaste pe cineva la un service autorizat? Sunt curios daca a aparut si in Romania un soft care sa rezolve problema cu smuciturile astea. Pe mine a inceput sa ma deranjeze din ce in ce mai tare, am ajuns sa patinez ambreiajul frecvent. La inceput facea doar cand era motorul rece, acu vad ca face tot timpul.

Pe forumul Skoda UK deja sunt posesori cu acest motor care au primit un nou soft si de care sunt foarte multumiti. Tare m-as bucura sa aud ca e disponibil si la noi.

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Ma inscriu si eu pe lista celor cu aceste probleme: octavia 3 FL 1.5 TSI 2000km. Nu face mereu, dar cand face nu e placut. Astept cu nerabdare o rezolvare, chiar si contra-cost.

Link to post
Share on other sites
7 hours ago, BeciAcustic said:

Ma inscriu si eu pe lista celor cu aceste probleme: octavia 3 FL 1.5 TSI 2000km. Nu face mereu, dar cand face nu e placut. Astept cu nerabdare o rezolvare, chiar si contra-cost.

Contra-cost ???? La o mașină nouă ?? Dealer-ul călărit bine și upgrade de soft. Ca viitor posesor de 1.5 , am urmărit forumul Karoq din UK și se pare că upgradeul rezolvă problema. 

PS. e prima dată cînd mă bucur de întârzierea livrarii mașinii , poate vine cu softul nou ☺.

Link to post
Share on other sites

Am intrat si eu in posesia masinii. E prea devreme sa ma pronunt dar momentan nu am simtit nimic. 

Am inteles ca la dsg apar oricum mai rar situatiile.

Link to post
Share on other sites

Se pare că manualele sînt mai afectate față de DSG ..

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic
10 hours ago, caddy.fan said:

Ca viitor posesor de 1.5 , am urmărit forumul Karoq din UK și se pare că upgradeul rezolvă problema. 

Acest nou soft nu vine si cu dezavantaje? Ma refer aici la cazul motorului 1.2 tsi care nu pornea iar dupa soft pornea dar nu mai avea vlaga.....

Link to post
Share on other sites

Bravo BeciAcustic, ai pus punctul pe i. Dupa resoftare, motorul 1,2 TSI a devenit asa de anemic ca toti plangeau inapoi dupa vechiul soft...s-a facut prea mult tam-tam pentru simplul fapt ca, pe vreme rece, motorul nu pornea decat dupa a treia cheie (si asta nu era mereu, ci cam la o pornire din trei). Daca va aparea un nou soft ptr 1.5 TSI eu nu m-as grabi sa il pun pe masina decat dupa ce aflu de la altii cat e de bun. 

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Am 4 ani garantie(3 ani si 11 luni ramase) deci cred ca este tot timpul sa ma decid asta daca o sa apara cat de curand acest soft si la noi.

P.s. A simtit cineva regenerarea GPF la 1.5? Eu am 2000km, am fost atent dar nu am sintit inca nimic. La ce interval isi face la TSI?

Link to post
Share on other sites

La Golf 7 1.4 ACT, problema asta a fost rezolvata dupa aproape 1-1.5 ani de la lansare. Masina pornea de la a 2a sau a 3a cheie si/sau dadea in nas fix la temperaturi de 10 grade. Se rescria softul masinii.

Mie mi s-a intamplat o singura data si am apucat sa filmez dupa prima pornire ratata. Dupa ce am predat filmarea la dealer, m-au si chemat pentru TPI. Nu am mai multe detalii.

Link to post
Share on other sites

Pe forumurile din UK, Skoda si VW, cei care au primit noul soft sunt foarte incantati. Nici vorba sa traga masina mai greu, dimpotriva.

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Acest soft se face la cutie sau la motor? Ce presupune mai exact?

Link to post
Share on other sites

  Daca punea aceasta intrebare cineva cu cutie automata mai intelegeam, dar tu care ai 1,5 TSI manuala, chiar nu inteleg. Ce soft ai tu la cutie care nu are nimic electronic, doar rulmenti, roti dintate, sincroane, arbori, ulei? Cel putin la masinile cu cutie manuala, softul probabil modifica gradul in care masina se accelera singura la eliberarea ambreiajului. Ati vazut ca incepatorii au dificultati la pornirea de pe loc cand elibereaza ambreiajul ca trebuie sa compenseze scaderea turatiei cu o accelerare. Masina asta a venit cu un soft care la eliberarea ambreiajului ea se accelera putin. Mai o accelerezi si tu si te trezesti ca smuceste.

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Nu ai inteles, oricum incerci sa pleci tot smuceste. Din moment ce sunt sute cu aceste simptome clar este o problema. Smucitura nu apare imediat dupa debreiere ca sa zici ca o accelerezi prea tare, apare imediat dupa. Pana nu simti "pe viu" nu ai cum sa intelegi.

Intrebarea era pentru cei ce au citit despre acel soft, ce presupune mai exact?

Link to post
Share on other sites

la 1.2 TSI softul era facut sa modifice parametrii motorului, ii sensul ca ii dadea mai putin combustibil la pornire (si in alte situatii). Urmarea a fost ca nu se mai ineca motorul la pornire, dar era si mai anemic la acceleratii. Ma rog, spun ce am inteles eu ca s-a facut atunci, in 2011, cand s-a facut resoftarea. Cei care sunt specialisti in tuning au inteles mult mai bine in ce a constat resoftarea. Ca fapt divers, nimeni nu a primit hartie/telefon acasa sa se prezinte cu masina la reprezentanta ptr resoftare. Totul s-a rezolvat pe sub masa, in sensul ca, imediat ce te prindeau cu masina in service, iti faceau resoftarea. Adica, se ducea omul la revizie, si pleca acasa cu un soft nou. 

Link to post
Share on other sites
BeciAcustic

Am inteles, vom vedea pe viitor. Momentan pot sa traiesc cu aceasta smucire.

Link to post
Share on other sites

Softul e clar ca functioneaza conform cu ce spun cei din afara. Se pare ca tine motorul mai turat in relanti - cand e rece cel putin - si intr-un fel sau altul mascheaza acele smucituri probabil bagand mai mult "gaz" :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





    • Bogdan_DD
      By Bogdan_DD
      Salut! Urmaresc forumul de ceva ani buni si a venit momentul sa imi prezint masina.
      Este un Golf 6 1.4 TSI 122 cp Highline din 2011, cod motor CAXA, M6.
      Are la momentul actual 54.400 km. A fost masina tatalui meu, achizitionata de noua, iar acum la reintoarcerea mea in tara am preluat-o eu.
       
      Din dotari mentionez:
      -Highline
      -privacy glass
      -footwell lights
      -volan multifunctional
      -RCD 510 cu camera pentru marche arrierre
      -tempomat
      -coming home leaving home
      -oglinda retrovizoare heliomata
      -climatronic
      -proiectoare cu functie cornering
      -jante aliaj Atlanta de 16” cu pneuri Micheline Primacy 4 205/55/16
      -faruri OSRAM XENARC chrome edition
       
      In afara de cauciucuri noi, farurile OSRAM si o baterie noua masina nu a primit decat reviziile anuale cu schimburile de rigoare; nicio problema pana acum. Parcata doar in garaj subteran, acum la curte. 
      Sunt foarte multumit de ea, probabil urmatorul pas vor fi stopuri LED tot de la OSRAM in momentul in care vor fi lansate.
       
       





  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri