Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Recommended Posts

Golf 1.5 TSI 130CP TSI DSG Bluemotion

Observati ca turometrul este pe 0 in mers.

Acest regim de functionare micro hibrid se activeaza in anumite conditii suplimentar fata de clasicul ACT.

Pe bord se afiseaza "Mers in gol" si turatia cade la 0. Cand acelerezei se reporneste fara sa simti nimic, doar vezi ca turometrul sare la turatia normala.

Masina are o a doua baterie compacta Lithium Ion care alimenteaza acesoriile (servo,  clima, faruri, etc) in timp ce motorul e oprit in timpul mersului.

47576316_380515692492265_608918631908114432_n.jpg

Link to post
Share on other sites
  • Replies 543
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BeciAcustic

    64

  • vizitator

    52

  • Abu

    50

  • dercos

    35

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu zic ca va "cocsati" prea tare....?  ca "m-a depasit Hiluxu' "   sau Honda sau Loganu sau mama naibii stie ce Astra F din '97....Mi se pare ca TSI-ul e orientat mai mult spre economie/emisii reduse.

Nu e nici o problema bro, ai incredere in producator. De la 14 la 30.000km cu uleiul asta mai completezi de 2 ori ?. Asa ca sa-ti iei cu tine 1-2 litri pt completat.   Pe scurt, ca nu e nici

Posted Images

Interesanta observatie...dupa poza zici ca esti in frana de motor.

In rest ce ne poti spune de dinamica motorului 1.5 TSI 130 CP? Cum ti se pare fata de vechiulk 1.4 TSI 125 CP?

Link to post
Share on other sites

   Dupa poza zici ca nu esti in frana de motor pentru ca turatia este 0 deci motorul oprit complet, dar nici nu ai scos masina din viteza pentru ca esti in D. Totusi, masina ruleaza ca scoasa din viteza si cu motorul oprit. Tot timpul face asa? Nu are deloc frana de motor? Cobori de pe munte doar cu frana de la roti?

Link to post
Share on other sites

   Precis asta este un Start-Stop mai evoluat, si precis asta nu se mai intampla daca opresti SS de la buton.

Link to post
Share on other sites

Citisem ceva despre un minihibrid. Un mic acumulator extra care preia pentru o scurta perioada functiile masinii in mers chiar si cu motorul oprit .

Nu stiu daca e cazul lui @hiro

Dar altfel nu inteleg pentru ca si coasting daca era trebuia sa aiba turatie.

Link to post
Share on other sites
9 hours ago, vizitator said:

Interesanta observatie...dupa poza zici ca esti in frana de motor.

In rest ce ne poti spune de dinamica motorului 1.5 TSI 130 CP? Cum ti se pare fata de vechiulk 1.4 TSI 125 CP?

Fata de 1.4 TSI 125 CP M6  la prima impresie mi se pare mai putin fasneata, ce-i drept e DSG vs cutie manuala si fiind in rodaj deocamdata o menajez.

9 hours ago, Ebi said:

   Dupa poza zici ca nu esti in frana de motor pentru ca turatia este 0 deci motorul oprit complet, dar nici nu ai scos masina din viteza pentru ca esti in D. Totusi, masina ruleaza ca scoasa din viteza si cu motorul oprit. Tot timpul face asa? Nu are deloc frana de motor? Cobori de pe munte doar cu frana de la roti?

Are frana de motor. Cand simte o anumita panta, da drumul la motor si franeaza cu el.

1 hour ago, Ebi said:

   Precis asta este un Start-Stop mai evoluat, si precis asta nu se mai intampla daca opresti SS de la buton.

Ai perfecta dreptate.

40 minutes ago, Sop said:

Citisem ceva despre un minihibrid. Un mic acumulator extra care preia pentru o scurta perioada functiile masinii in mers chiar si cu motorul oprit .

Nu stiu daca e cazul lui @hiro

Dar altfel nu inteleg pentru ca si coasting daca era trebuia sa aiba turatie.

VW il numeste microhibrid, e un acumulator Lithium Ion intr-o carcasa de metal sub scaunul soferului. E cam o treime  cat un acumulator normal de masina..Pe Golf 8 urmeaza sa file un sistem mai avansat numit mild hibrid care e pe 48V si ajuta un pic si la propulsie. Asta de pe golf 7.5 e pasiv, doar opreste motorul, propulsia e din inertie si gravitatie, plus vant de la pupa :).  Practic in loc sa acelerezi pana al capat si sa franezi in ultima clipa, anticipezi si iei piciorul de pe aceleratie, moment in care motorul se opreste. La o anumita forta de franare sau la acelerare reporneste instant.

Tot Volkswagen zice ca e Coasting 2.0. Fata de coastingul anterior diferenta este ca motorul e oprit complet.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hiro, cum te impaci cu coasting-ul? Am citit pe VW forum UK pareri mixte - unora le place altora nu. Cum e la tine?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@catalin339 tu parca ai varianta de turbina cu geometrie fixa. Cum stai cu media consumului pana acum?

Ai urmarit cumva diferentele de consum raportate la cele declarate de utilizatorii 1.4tsi cu aceeasi masina?

In mod normal cred ca 1.5 ar trebui sa consume mai putin decat 1.4 in conditii identice de exploatare.

Link to post
Share on other sites

Doar in afara am un consum ,deoarece in oras nu merg niciodata 100%,Cu ultimul plin facut, numai in extern am parcurs 1000 de km cu 48  litri benzina ,mers normal aproape de limitele de viteza,deoarece eram si in periaoda de rodaj.

Link to post
Share on other sites

Golf 1.5 tsi 150 cp dsg aprox 11000km

Am sa incep cu ceea ce ma deranjeaza. E adevarat ca “smuceste” la plecarea de pe loc insa mai mult atunci cand esti singur in masina,  desi smucit e cam mult spus , eu o simt ca o plecare mai agresiva si nu ma deranjeaza excesiv. Regimul in 2 cilindri eu il simt ca un usor tremurat si asta ma face sa stiu exact cand intra in acest regim. Ceea ce ma deranjeaza f tare e faptul ca atunci cand esti cu piciorul pe pedala de acceleratie intre accelerare si decelerare (atunci cand doar mangai pedala) masina nu are un rulaj liniar ci unul sacadat sau intrerupt. Am avut si golf5 1.4 tsi 140 cp dsg dar imi place mai mult 1.5 , eu unul il simt mult mai agresiv , te poti baza pe el cand ai nevoie. Cu exceptia celor 3 puncte de mai sus gasesc multe plusuri cu care nu as vrea sa va plictisesc. Sper sa existe o rezolvare ptr acel mers sacadat si atunci ma voi declara multumit.

Link to post
Share on other sites

Subscriu, Octavia 1.5 TSI DSG, smuceste la plecarea de pe loc, nu ruleaza lin si constant la turatii joase ca 1.0 TSI DSG, uneori cand o accelerezi nu reactioneaza la plecarea de pe loc, pe la 70 de grade uneori intrerupe ca atunci cand vechea Dacie fura curent intre fisele de la bujii. Nu exista momenta update de soft, trebuie sa asteptam.....

Link to post
Share on other sites

Totusi sa nu comparam 1.5 TSI cu 1.0 TSI....1.5 TSI e un motor puternic, poate cu unele sincope la plecarea de pe loc, pe cand 1.0 TSI este un motor mort sub 2000 turatii. 

1.5 TSI are putea fi comparat cu vechiul 1.4 TSI. 

Link to post
Share on other sites
Marcel Onofrei

Am de gand sa achizitionez un Passat B8 (DSG) cu acest motor. Cand vorbiti despre acele smucituri la plecare, va referiti strict doar la cutiile manuale? Sau si la DSG se intampla asta? Masina o voi lua in mare parte pentru oras (90%) si 10% prin tara. Eu cred ca fac o alegere buna cu acest motor. Pareri? Multumesc!

Link to post
Share on other sites

Eu am comparat 1.5 tsi cu vechiul 1.4 tsi in conditiile in care l am avut  pe golf5.

Pe masina am cutie dsg si aceea plecare mai brusca o poti controla din pedala de acceleratie insa nu e intotdeauna o optiune viabila in trafic. 

Link to post
Share on other sites
Marcel Onofrei

@arcas te rog sa ma "plictisesti" pe mine vis a vis de plusurile acestui motor cand ai timp. Eu l-am condus pe un Passat de TD si nu l-am simtit atat de puternic pe cat mi l-am inchipuit eu ca o sa fie, dar mna, era si masina de test si nu a fost folosita corect. Am avut si o depasire mai in forta si tot nu m-a impresionat. Poate ma insel si nu am stiut eu cum sa o folosesc. Cu siguranta acest motor il voi alege, dar as mai vrea pareri. Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Confirm smucitura la cutie manuala la TROC 1.5 TSI, am condus 3 zile si niciodata n-am reusit sa plec frumos de pe loc.

Link to post
Share on other sites

Ar fi interesant sa stim daca la dsg e la fel. Si daca este ce te faci la manevrele de finete? Parcare etc etc.

Link to post
Share on other sites

Am observat si eu ca smuceste la plecare de pe loc, in treapta 1, dar am pus-o pe seama nefamializarii mele cu masina/ambreiajul.

Efectul pare sa fie diminuat daca ma joc un pic cu acceleratia si ambreiajul (e.g.: o turez un pic mai mult si tin sa patineze putin mai mult).

Referitor la consum, motorul are doar 1700km,  probabil ca se mai lasa in timp (variantul are 1400kg):

 - mers in mod eco la drum lung pe drumuri nationale si europene am scos un 6.3l - 6.5l/100km (mers lejer, la consum, legal + 10km),

- pe autostrada, tot in mod eco, mi se pare mare consumul, media in jur de 8.5l/100km mers cu ACC la 130km/h

Desi pe site/configurator nu scrie, 1.5TSI 150CP a venit cu ACT

Edited by ibanezul
Link to post
Share on other sites

Momentan nu este recomandat sa va achizitionati combinatia 1.5 TSI DSG, nu are inca update de soft si nu veti intampina decat umeri ridicati prin service-uri.

Mergeti si faceti test drive, dar nu in regim de forta, recomandabil ar fi in oras cu opriri si plecari de pe loc. Sigur nu o veti cumpara....poate pe viitor.

Edited by B80DUC
Link to post
Share on other sites

Eu am karoq 1.5 tsi dsg. Are 7500km. O am de la 6000km si de 3 luni. Folosita doar in oras pe eco se misca destul de bine. Daca o calc pana la fund se infinge destul de repede. Intre eco si normal sa stiti ca nu am vazut mare diferenta la consum. Doar in eco se deactiveaza 2 cilindri dar in oras cum condusul nu e uniform nu prea conteaza treaba asta. Iarna asta pana acum a consumat ca 10.5 -11%. Cam multicel pentru un mers doar in oras (GL)

Link to post
Share on other sites

Deci motorul de 1.5 vad ca smunceste in treapta 1, cam la fiecare prima plecare din zi. Poate rezolva toate hibele.

Link to post
Share on other sites
Marcel Onofrei

Am mai vorbit cu colegi ce nu au aceasta smucitura la 1.5 TSI. Probabil nu toate au norocul de a fi ok din prima.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Totusi ma gandesc la aceasta smucitura, ca ar fi din cauza ambreajului, e prea aderent, fiind nou, poate dupa o oarecare uzura, dispare smucitura. Incercand sa fac o comparatie, la masina mea, daca am discurile oxidate in urma umezelii, prima frana, pe langa faptul ca e zgomotoasa, se simte ca franeaza mai dur, pe urma dupa ce se curata oxizii totul devine normal.

Inteleg de la colegii de mai sus, ca smuceste doar la prima pornire din zi, si dupa nu mai face, si doar la cutiile manuale.

A simtit cineva cu 1,5 TSI + DSG, aceasta smucitura la plecarea de pe loc?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





    • Bogdan_DD
      By Bogdan_DD
      Salut! Urmaresc forumul de ceva ani buni si a venit momentul sa imi prezint masina.
      Este un Golf 6 1.4 TSI 122 cp Highline din 2011, cod motor CAXA, M6.
      Are la momentul actual 54.400 km. A fost masina tatalui meu, achizitionata de noua, iar acum la reintoarcerea mea in tara am preluat-o eu.
       
      Din dotari mentionez:
      -Highline
      -privacy glass
      -footwell lights
      -volan multifunctional
      -RCD 510 cu camera pentru marche arrierre
      -tempomat
      -coming home leaving home
      -oglinda retrovizoare heliomata
      -climatronic
      -proiectoare cu functie cornering
      -jante aliaj Atlanta de 16” cu pneuri Micheline Primacy 4 205/55/16
      -faruri OSRAM XENARC chrome edition
       
      In afara de cauciucuri noi, farurile OSRAM si o baterie noua masina nu a primit decat reviziile anuale cu schimburile de rigoare; nicio problema pana acum. Parcata doar in garaj subteran, acum la curte. 
      Sunt foarte multumit de ea, probabil urmatorul pas vor fi stopuri LED tot de la OSRAM in momentul in care vor fi lansate.
       
       





  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri