Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Recommended Posts

Golf 1.5 TSI 130CP TSI DSG Bluemotion

Observati ca turometrul este pe 0 in mers.

Acest regim de functionare micro hibrid se activeaza in anumite conditii suplimentar fata de clasicul ACT.

Pe bord se afiseaza "Mers in gol" si turatia cade la 0. Cand acelerezei se reporneste fara sa simti nimic, doar vezi ca turometrul sare la turatia normala.

Masina are o a doua baterie compacta Lithium Ion care alimenteaza acesoriile (servo,  clima, faruri, etc) in timp ce motorul e oprit in timpul mersului.

47576316_380515692492265_608918631908114432_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Interesanta observatie...dupa poza zici ca esti in frana de motor.

In rest ce ne poti spune de dinamica motorului 1.5 TSI 130 CP? Cum ti se pare fata de vechiulk 1.4 TSI 125 CP?

Link to comment
Share on other sites

   Dupa poza zici ca nu esti in frana de motor pentru ca turatia este 0 deci motorul oprit complet, dar nici nu ai scos masina din viteza pentru ca esti in D. Totusi, masina ruleaza ca scoasa din viteza si cu motorul oprit. Tot timpul face asa? Nu are deloc frana de motor? Cobori de pe munte doar cu frana de la roti?

Link to comment
Share on other sites

   Precis asta este un Start-Stop mai evoluat, si precis asta nu se mai intampla daca opresti SS de la buton.

Link to comment
Share on other sites

Citisem ceva despre un minihibrid. Un mic acumulator extra care preia pentru o scurta perioada functiile masinii in mers chiar si cu motorul oprit .

Nu stiu daca e cazul lui @hiro

Dar altfel nu inteleg pentru ca si coasting daca era trebuia sa aiba turatie.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, vizitator said:

Interesanta observatie...dupa poza zici ca esti in frana de motor.

In rest ce ne poti spune de dinamica motorului 1.5 TSI 130 CP? Cum ti se pare fata de vechiulk 1.4 TSI 125 CP?

Fata de 1.4 TSI 125 CP M6  la prima impresie mi se pare mai putin fasneata, ce-i drept e DSG vs cutie manuala si fiind in rodaj deocamdata o menajez.

9 hours ago, Ebi said:

   Dupa poza zici ca nu esti in frana de motor pentru ca turatia este 0 deci motorul oprit complet, dar nici nu ai scos masina din viteza pentru ca esti in D. Totusi, masina ruleaza ca scoasa din viteza si cu motorul oprit. Tot timpul face asa? Nu are deloc frana de motor? Cobori de pe munte doar cu frana de la roti?

Are frana de motor. Cand simte o anumita panta, da drumul la motor si franeaza cu el.

1 hour ago, Ebi said:

   Precis asta este un Start-Stop mai evoluat, si precis asta nu se mai intampla daca opresti SS de la buton.

Ai perfecta dreptate.

40 minutes ago, Sop said:

Citisem ceva despre un minihibrid. Un mic acumulator extra care preia pentru o scurta perioada functiile masinii in mers chiar si cu motorul oprit .

Nu stiu daca e cazul lui @hiro

Dar altfel nu inteleg pentru ca si coasting daca era trebuia sa aiba turatie.

VW il numeste microhibrid, e un acumulator Lithium Ion intr-o carcasa de metal sub scaunul soferului. E cam o treime  cat un acumulator normal de masina..Pe Golf 8 urmeaza sa file un sistem mai avansat numit mild hibrid care e pe 48V si ajuta un pic si la propulsie. Asta de pe golf 7.5 e pasiv, doar opreste motorul, propulsia e din inertie si gravitatie, plus vant de la pupa :).  Practic in loc sa acelerezi pana al capat si sa franezi in ultima clipa, anticipezi si iei piciorul de pe aceleratie, moment in care motorul se opreste. La o anumita forta de franare sau la acelerare reporneste instant.

Tot Volkswagen zice ca e Coasting 2.0. Fata de coastingul anterior diferenta este ca motorul e oprit complet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hiro, cum te impaci cu coasting-ul? Am citit pe VW forum UK pareri mixte - unora le place altora nu. Cum e la tine?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@catalin339 tu parca ai varianta de turbina cu geometrie fixa. Cum stai cu media consumului pana acum?

Ai urmarit cumva diferentele de consum raportate la cele declarate de utilizatorii 1.4tsi cu aceeasi masina?

In mod normal cred ca 1.5 ar trebui sa consume mai putin decat 1.4 in conditii identice de exploatare.

Link to comment
Share on other sites

Doar in afara am un consum ,deoarece in oras nu merg niciodata 100%,Cu ultimul plin facut, numai in extern am parcurs 1000 de km cu 48  litri benzina ,mers normal aproape de limitele de viteza,deoarece eram si in periaoda de rodaj.

Link to comment
Share on other sites

Golf 1.5 tsi 150 cp dsg aprox 11000km

Am sa incep cu ceea ce ma deranjeaza. E adevarat ca “smuceste” la plecarea de pe loc insa mai mult atunci cand esti singur in masina,  desi smucit e cam mult spus , eu o simt ca o plecare mai agresiva si nu ma deranjeaza excesiv. Regimul in 2 cilindri eu il simt ca un usor tremurat si asta ma face sa stiu exact cand intra in acest regim. Ceea ce ma deranjeaza f tare e faptul ca atunci cand esti cu piciorul pe pedala de acceleratie intre accelerare si decelerare (atunci cand doar mangai pedala) masina nu are un rulaj liniar ci unul sacadat sau intrerupt. Am avut si golf5 1.4 tsi 140 cp dsg dar imi place mai mult 1.5 , eu unul il simt mult mai agresiv , te poti baza pe el cand ai nevoie. Cu exceptia celor 3 puncte de mai sus gasesc multe plusuri cu care nu as vrea sa va plictisesc. Sper sa existe o rezolvare ptr acel mers sacadat si atunci ma voi declara multumit.

Link to comment
Share on other sites

Subscriu, Octavia 1.5 TSI DSG, smuceste la plecarea de pe loc, nu ruleaza lin si constant la turatii joase ca 1.0 TSI DSG, uneori cand o accelerezi nu reactioneaza la plecarea de pe loc, pe la 70 de grade uneori intrerupe ca atunci cand vechea Dacie fura curent intre fisele de la bujii. Nu exista momenta update de soft, trebuie sa asteptam.....

Link to comment
Share on other sites

Totusi sa nu comparam 1.5 TSI cu 1.0 TSI....1.5 TSI e un motor puternic, poate cu unele sincope la plecarea de pe loc, pe cand 1.0 TSI este un motor mort sub 2000 turatii. 

1.5 TSI are putea fi comparat cu vechiul 1.4 TSI. 

Link to comment
Share on other sites

Marcel Onofrei

Am de gand sa achizitionez un Passat B8 (DSG) cu acest motor. Cand vorbiti despre acele smucituri la plecare, va referiti strict doar la cutiile manuale? Sau si la DSG se intampla asta? Masina o voi lua in mare parte pentru oras (90%) si 10% prin tara. Eu cred ca fac o alegere buna cu acest motor. Pareri? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Eu am comparat 1.5 tsi cu vechiul 1.4 tsi in conditiile in care l am avut  pe golf5.

Pe masina am cutie dsg si aceea plecare mai brusca o poti controla din pedala de acceleratie insa nu e intotdeauna o optiune viabila in trafic. 

Link to comment
Share on other sites

Marcel Onofrei

@arcas te rog sa ma "plictisesti" pe mine vis a vis de plusurile acestui motor cand ai timp. Eu l-am condus pe un Passat de TD si nu l-am simtit atat de puternic pe cat mi l-am inchipuit eu ca o sa fie, dar mna, era si masina de test si nu a fost folosita corect. Am avut si o depasire mai in forta si tot nu m-a impresionat. Poate ma insel si nu am stiut eu cum sa o folosesc. Cu siguranta acest motor il voi alege, dar as mai vrea pareri. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Confirm smucitura la cutie manuala la TROC 1.5 TSI, am condus 3 zile si niciodata n-am reusit sa plec frumos de pe loc.

Link to comment
Share on other sites

Ar fi interesant sa stim daca la dsg e la fel. Si daca este ce te faci la manevrele de finete? Parcare etc etc.

Link to comment
Share on other sites

Am observat si eu ca smuceste la plecare de pe loc, in treapta 1, dar am pus-o pe seama nefamializarii mele cu masina/ambreiajul.

Efectul pare sa fie diminuat daca ma joc un pic cu acceleratia si ambreiajul (e.g.: o turez un pic mai mult si tin sa patineze putin mai mult).

Referitor la consum, motorul are doar 1700km,  probabil ca se mai lasa in timp (variantul are 1400kg):

 - mers in mod eco la drum lung pe drumuri nationale si europene am scos un 6.3l - 6.5l/100km (mers lejer, la consum, legal + 10km),

- pe autostrada, tot in mod eco, mi se pare mare consumul, media in jur de 8.5l/100km mers cu ACC la 130km/h

Desi pe site/configurator nu scrie, 1.5TSI 150CP a venit cu ACT

Edited by ibanezul
Link to comment
Share on other sites

Momentan nu este recomandat sa va achizitionati combinatia 1.5 TSI DSG, nu are inca update de soft si nu veti intampina decat umeri ridicati prin service-uri.

Mergeti si faceti test drive, dar nu in regim de forta, recomandabil ar fi in oras cu opriri si plecari de pe loc. Sigur nu o veti cumpara....poate pe viitor.

Edited by B80DUC
Link to comment
Share on other sites

Eu am karoq 1.5 tsi dsg. Are 7500km. O am de la 6000km si de 3 luni. Folosita doar in oras pe eco se misca destul de bine. Daca o calc pana la fund se infinge destul de repede. Intre eco si normal sa stiti ca nu am vazut mare diferenta la consum. Doar in eco se deactiveaza 2 cilindri dar in oras cum condusul nu e uniform nu prea conteaza treaba asta. Iarna asta pana acum a consumat ca 10.5 -11%. Cam multicel pentru un mers doar in oras (GL)

Link to comment
Share on other sites

Deci motorul de 1.5 vad ca smunceste in treapta 1, cam la fiecare prima plecare din zi. Poate rezolva toate hibele.

Link to comment
Share on other sites

Marcel Onofrei

Am mai vorbit cu colegi ce nu au aceasta smucitura la 1.5 TSI. Probabil nu toate au norocul de a fi ok din prima.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Totusi ma gandesc la aceasta smucitura, ca ar fi din cauza ambreajului, e prea aderent, fiind nou, poate dupa o oarecare uzura, dispare smucitura. Incercand sa fac o comparatie, la masina mea, daca am discurile oxidate in urma umezelii, prima frana, pe langa faptul ca e zgomotoasa, se simte ca franeaza mai dur, pe urma dupa ce se curata oxizii totul devine normal.

Inteleg de la colegii de mai sus, ca smuceste doar la prima pornire din zi, si dupa nu mai face, si doar la cutiile manuale.

A simtit cineva cu 1,5 TSI + DSG, aceasta smucitura la plecarea de pe loc?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!