Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Recommended Posts

La sfarsitul lunii aprilie, VW a facut public cateva detalii despre noul motorul 1.5 TSI aici.

Pe hartie pare foarte interesant si foarte avansat. Din ce am vazut pe aici, noile motoare 1.2 TSI, 1.4 TSI (cele cu distributie pe curea) si 1.8 TSI 180CP nu au mai avut asa probleme mari dar acest 1.5 TSI pare sa fie un motor nou cu destule inovatii ce probabil va fi cuplat cu DSG7.

Ati cumpara 1.5 TSI stiind ce probleme au pus primele 1.2 TSI si 1.4 TSI? Dar 1.5 TSI in combinatie cu DSG7? 

  • Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1
  • Turbocharger with variable turbine geometry (VTG).
  • Common-rail injection system with up to 350 bar pressure
  • Innovative thermal management
  • Cylinder deactivation (ACT)
  • APS-coated cylinder walls (atmospheric plasma spray)

 

Edited by Iulian M
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Poate dupa vreo 3 ani de la aparitie. Cam atunci ar fi gata testele cu motorul , la cum merge industria auto in ziua de azi,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Reinvii acest topic intrucat poate sunt posesori de 1.5 care ne pot impartasi date despre el. Consum, probleme etc.

Deja este prezent pe multe masini din gama vag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si eu sunt curios. Nu am prea vazut discutii despre 1.5 tsi desi e  aparut de ceva vreme. Poate asteapta lumea sa treaca cei 3 ani de teste.... :D

Link to comment
Share on other sites

Am făcut un test drive cu noul 1.5 tsi 150cp, cutie automata, pe O3, pot spune că este ceva mai leneș ca și 2.0 tdi 150, la consum am văzut media după 2400 km in regim de test drive 7,8L/100km, atunci când se merge liniștit îți apare in bord că merge in 2 cilindrii chiar și în oras, se trece foarte repede la dezactivarea celor 2 cilindrii, sa zic chiar instant daca nu accelerezi și mergi constant după atingerea oricărei viteze, dar până în 120km/h parcă se dezactivează cei 2 cilindrii. Motorizare buna pot sa spun de la prima impresie dar tot nu mi-aș da 2.0 tdi 150 cp pe 1.5 tsi 150cp, există și se simte chiar bine diferența de cuplu intre ele, sa zic că ar fi un downgrade pentru mine personal daca as trece pe 1.5 tsi cu toate că este un benzinar și are tot 150 cp.

Am ieșit și un pic si pe autostrada sa vad reprizele de accelerare și am văzut diferența între ele, inclusiv de zgomot al motorului, este la fel de zgomotos ca și al meu, doar în staționare și până în 2000 rtm este un pic de tot mai silențios, oricum ar fi, toată treaba este sa fie fiabil și sa nu fie un motor cu probleme! 

Link to comment
Share on other sites

Andrei1980

Interesanta observatie. Pe fosta motorizare 1.4TSI 150CP si tot cu tehnologia ACT , nu am observat diferente asa notabile pe aceasi caroserie( Leon ST), chiar benzinarul mi s-a parut categoric mai silentios, si la reprize doar cu masina foarte incarcata am vazut diferente notabile pentru 2.0TDI 150. Insa observatiile colegului arata o diferenta la noua motorizare, la care probabil au pus mai mare importanta pe calitatea gazelor plus avand si filtru de particule, are acelasi efect ca si la diesele, le ia din elasticitate.... dar cum a precizat colegul, fiabile sa fie cat de cat. 

Edited by Andrei1980
Link to comment
Share on other sites

Turbina cu geometria variabila nu e doar la varianta de 130cp? Eu asa tin minte ca am citit.

Link to comment
Share on other sites

Conform acelui versus sunt diferente mici intre ele. Cel putin pe hartie.

Mai ramane de luat in calcul diferenta de consum si diferenta de pret la achizitie.

Fiecare in functie de preferinte si de kilometri parcursi va putea alege.

Pana la urma se pare ca este un motor fara boli ale copilariei avand in vedere ca inca nu s-a plans nimeni de el.

Link to comment
Share on other sites

Cum sa se planga? Abia ca se pun pe anumite modele! Da, 1.4 TSI gen. 2, 125 si 150 CP cu si fara ACT(decuplare cilindri) sunt motoare reusite intr-adevar. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am si eu motorul pe O3 si pare destul de ok. Suna cam ciudat cand trece in 2 cyl. Nici daca trec cutia DSG in Sport, nu scap de dezactivarea cilindrilor, si m-as fi asteptat ca in sport sa il forteze sa stea in 4 cyl.

Hai cu impresii!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu a mai cumparat nimeni intre timp un 1.5 tsi ?

A mers cineva cu 1.4 150 cp  si apoi cu 1.5 150 cp ? care e diferenta ?

Edited by mihai_tmn
Link to comment
Share on other sites

E foarte ciudat ca este problema doar la cutiile manuale. Deci in mod normal nu ar trebui sa fie din cauza motorului.

Posibil sa fie o problema din treapta 1 a cutiei.

Toate motoarele 1.5 vin cu filtru de particule sau doar cele de generatie noua?

Edited by Sop
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca si Skoda Karoq 1.5 TSI manual smuceste treapta 1 de viteza:

 

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?page=6

 

Skoda Octavia 1.5 TSI se tureaza singura cand ridici piciorul de pe ambreiaj la plecaread e pe loc. Au mai redus turatiile cu un update de soft dar nu pleaca oricum lin de pe loc.

https://www.briskoda.net/forums/topic/444742-engine-revs-without-foot-on-accelarator/

 

In mod ironic se pare ca motorul 1.0 TSI in 3 clindri deocamdata e mai lipsit de probleme fata de 1.5 TSI.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
anyidyoulike

Si motorul 1.0 de pe T-Roc smuceste la plecarea de pe loc...inca nu exista update de soft sau vreo remediere de la VW. Saptamana trecuta am fost cu masina in garantie la PBV1 si pentru ei este normala functionarea masinii, nu s-au constatat defecte!

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am condus Octavia 3 facelift 1,5 TSI 150 CP cutie manuala si nu am observat vreo smucire la plecarea de pe loc, insa se aude puternic zgomotul motorului in habitaclu la vit I; e o turatie asa de puternica a motorului incat am crezut ca este diesel. Nu da deloc senzatia de silentiozitate la viteze mici, asa cum se intampla la alte motoare pe benzina.  Spre ex. 1,2 TSI e mult mai sielntios in vit I si II. In schimb la drum lung 1.5 TSI e mai rapid decat 1,4 TSI, este surprinzator de rapid.

Link to comment
Share on other sites

Nu este mai rapid, din contra...1.4 consuma mai mult, are emisii mai mari dar este mai rapid si mai silentios ca 1.5-ul.

Link to comment
Share on other sites

la viteze mici da, asa este.

Insa pe autostrada se duce mai repede 1.5 TSI in comparatie cu 1.4 TSI  (aici vorbesc de Octavia 3 face-lift).

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut. Posesor de Golf 1.5 tsi de 110kw.Masina are in  prezent 3500 de km,consumul este unul care si pe mine ma uimit, 910 km cu un plin de benzina mers numai extern.O ajuta si ACT funcționând si la viteze de autostrada ireproșabil.Motorul nu te face de rusine indiferent de situatie. La plecarea de pe loc si eu am observat ca smuceste un pic dar depinde de sincronizarea cu pedala de accelerație,in rest mulțumit până în prezent.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu acest motor (1.5 150CP) pe Golf cu cutie manuala si va pot da detalii. La plecarea de pe loc, in treapta 1, smuceste clar dar numai la prima pornire de dimineata. Daca spre exemplu pleci de pe loc dimineata, mergi 20m (metri) si opresti iar apoi iar pleci de pe loc - nu mai face. Poti sa-l opresti, sa-l pornesti - nu conteaza, nu mai face a doua oara pana a doua zi.

Sincer si pe mine ma surprinde acest comportament insa nu e atat de deranjant stiind la ce sa te astepti.

Legat de performante, mie mi se pare slab acest motor - comparat cu 1.2Tsi 110CP de pe vechiul Polo care este mai sprinten. Acu si faptul ca motorul nu are nici 1000Km e posibil sa conteze, nefiind complet rodat - insa impresia mea clara este ca nu ma pot baza pe el cum o faceam inainte cu 1.2. Adevarat, si 200Kg in plus ale Golfului isi spun cuvantul. Iar comparatia nu e chiar corecta fiindca la Polo aveam soft TCM - 120CP si 230Nm. Ma rog, pentru cine vine de pe o masina cu o motorizare mai slaba, e posibil sa fie OK acest 1.5 Tsi, insa mie clar mi se pare slabut - mai ales la turatii mici (sub 2000RPM).

de asemenea cutia in 6 trepte de la Golf e la ani lumina de fluenta si usurinta cu care se manevreaza cutia tot in 6 trepte de pe Polo - asta chiar nu o inteleg. Are cursa mai lunga si se misca mult mai greu - in nici un caz nu favorizeaza schimbarile rapide.

Golful e mai silentios in interior, fiindca masina e mult mai bine izolata, insa din exterior e mai zgomotos decat 1.2 - go figure :)

Legat de ACT, la mine nu se simte absolut nimic cand trece in 2 cilindri sau invers - si am incercat din rasputeri sa fiu foarte atent. Efectiv doar vezi indicatorul in bord in rest zero senzatii.

Edited by Abu
Link to comment
Share on other sites

Asa cum ai spus, comparatia nu este corecta: compari o masina tunata la 120 CP si cu o greutate de 1088 kg cu una de 148 CP stock si 1183 CP. 

Totusi, daca facem raportul putere - greutate, Polo are 0.111CP /kg iar Golf are 0.126 CP/kg. Teoretic, Golful ar trebui sa aiba o dinamica mai buna, dar tu spui ca e chiar pe dos....mmm, foarte ciudat.

 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca tine mai mult de feeling, nu de cune e in fata pe strada, pentru ca eu garantez ca pe strada Golf-ul e in fata. :) 

Sunt masini cu 400 de cai in care te simti la acceleratii ca intr-un Lambo si masini de 600 de cai care zboara pe langa cea de 400 si in care nu simti cat de rapida este...

Link to comment
Share on other sites

E diferenta mare si pana e motorul in rodaj. 

De pe la 5 - 8 0000 km mi se pare ca se mai lasa motorul (am avut senzatia asta la mai multe motoare noi)

In plus , e posibil sa aiba si de a face cu fantasticele norme euro 6, 6b,...xyz. Am observat o "lenevire"  pe aceleasi motorizari de la euro 4 la euro 5 sau de la euro 5 la euro 6.

Cred ca daca nu ar fi normele astea, absurde de la un punct,  majoritatea masinilor ar fi mult mai placut de condus, mai ieftine, mai usoare si poate ar consuma o idee mai putin !

( nu imi zicieti de electrice !!! :D )

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa transformam acest topic in versus insa e posibil sa fie adevarat ce zice Rave. Nu am cronometrat nici una din ele dar senzatia de acceleratie este destul de evidenta in Polo si lipseste in Golf :)

Conform testului Dyno, la Polo curba de cuplu avea o "cocoasa" destul de pronuntata dupa remapare. Ma gandesc ca asta ar fi motivul senzatiei de demaraj mult mai brutal. Oricum, am zis sa fac cunoscut acest lucru si celor care-si doresc acest motor 1.5 Tsi - poate mai strang ceva banuti si isi comanda direct GTI ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!