Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Recommended Posts

La sfarsitul lunii aprilie, VW a facut public cateva detalii despre noul motorul 1.5 TSI aici.

Pe hartie pare foarte interesant si foarte avansat. Din ce am vazut pe aici, noile motoare 1.2 TSI, 1.4 TSI (cele cu distributie pe curea) si 1.8 TSI 180CP nu au mai avut asa probleme mari dar acest 1.5 TSI pare sa fie un motor nou cu destule inovatii ce probabil va fi cuplat cu DSG7.

Ati cumpara 1.5 TSI stiind ce probleme au pus primele 1.2 TSI si 1.4 TSI? Dar 1.5 TSI in combinatie cu DSG7? 

  • Miller combustion cycle with a high compression ratio of 12.5:1
  • Turbocharger with variable turbine geometry (VTG).
  • Common-rail injection system with up to 350 bar pressure
  • Innovative thermal management
  • Cylinder deactivation (ACT)
  • APS-coated cylinder walls (atmospheric plasma spray)

 

Edited by Iulian M
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BeciAcustic

    77

  • vizitator

    55

  • Abu

    50

  • dercos

    46

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu zic ca va "cocsati" prea tare....?  ca "m-a depasit Hiluxu' "   sau Honda sau Loganu sau mama naibii stie ce Astra F din '97....Mi se pare ca TSI-ul e orientat mai mult spre economie/emisii reduse.

Nu e nici o problema bro, ai incredere in producator. De la 14 la 30.000km cu uleiul asta mai completezi de 2 ori ?. Asa ca sa-ti iei cu tine 1-2 litri pt completat.   Pe scurt, ca nu e nici

Posted Images

Poate dupa vreo 3 ani de la aparitie. Cam atunci ar fi gata testele cu motorul , la cum merge industria auto in ziua de azi,

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Reinvii acest topic intrucat poate sunt posesori de 1.5 care ne pot impartasi date despre el. Consum, probleme etc.

Deja este prezent pe multe masini din gama vag.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Si eu sunt curios. Nu am prea vazut discutii despre 1.5 tsi desi e  aparut de ceva vreme. Poate asteapta lumea sa treaca cei 3 ani de teste.... :D

Link to post
Share on other sites

Am făcut un test drive cu noul 1.5 tsi 150cp, cutie automata, pe O3, pot spune că este ceva mai leneș ca și 2.0 tdi 150, la consum am văzut media după 2400 km in regim de test drive 7,8L/100km, atunci când se merge liniștit îți apare in bord că merge in 2 cilindrii chiar și în oras, se trece foarte repede la dezactivarea celor 2 cilindrii, sa zic chiar instant daca nu accelerezi și mergi constant după atingerea oricărei viteze, dar până în 120km/h parcă se dezactivează cei 2 cilindrii. Motorizare buna pot sa spun de la prima impresie dar tot nu mi-aș da 2.0 tdi 150 cp pe 1.5 tsi 150cp, există și se simte chiar bine diferența de cuplu intre ele, sa zic că ar fi un downgrade pentru mine personal daca as trece pe 1.5 tsi cu toate că este un benzinar și are tot 150 cp.

Am ieșit și un pic si pe autostrada sa vad reprizele de accelerare și am văzut diferența între ele, inclusiv de zgomot al motorului, este la fel de zgomotos ca și al meu, doar în staționare și până în 2000 rtm este un pic de tot mai silențios, oricum ar fi, toată treaba este sa fie fiabil și sa nu fie un motor cu probleme! 

Link to post
Share on other sites
Andrei1980

Interesanta observatie. Pe fosta motorizare 1.4TSI 150CP si tot cu tehnologia ACT , nu am observat diferente asa notabile pe aceasi caroserie( Leon ST), chiar benzinarul mi s-a parut categoric mai silentios, si la reprize doar cu masina foarte incarcata am vazut diferente notabile pentru 2.0TDI 150. Insa observatiile colegului arata o diferenta la noua motorizare, la care probabil au pus mai mare importanta pe calitatea gazelor plus avand si filtru de particule, are acelasi efect ca si la diesele, le ia din elasticitate.... dar cum a precizat colegul, fiabile sa fie cat de cat. 

Edited by Andrei1980
Link to post
Share on other sites

Turbina cu geometria variabila nu e doar la varianta de 130cp? Eu asa tin minte ca am citit.

Link to post
Share on other sites

Conform acelui versus sunt diferente mici intre ele. Cel putin pe hartie.

Mai ramane de luat in calcul diferenta de consum si diferenta de pret la achizitie.

Fiecare in functie de preferinte si de kilometri parcursi va putea alege.

Pana la urma se pare ca este un motor fara boli ale copilariei avand in vedere ca inca nu s-a plans nimeni de el.

Link to post
Share on other sites

Cum sa se planga? Abia ca se pun pe anumite modele! Da, 1.4 TSI gen. 2, 125 si 150 CP cu si fara ACT(decuplare cilindri) sunt motoare reusite intr-adevar. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Am si eu motorul pe O3 si pare destul de ok. Suna cam ciudat cand trece in 2 cyl. Nici daca trec cutia DSG in Sport, nu scap de dezactivarea cilindrilor, si m-as fi asteptat ca in sport sa il forteze sa stea in 4 cyl.

Hai cu impresii!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Nu a mai cumparat nimeni intre timp un 1.5 tsi ?

A mers cineva cu 1.4 150 cp  si apoi cu 1.5 150 cp ? care e diferenta ?

Edited by mihai_tmn
Link to post
Share on other sites

E foarte ciudat ca este problema doar la cutiile manuale. Deci in mod normal nu ar trebui sa fie din cauza motorului.

Posibil sa fie o problema din treapta 1 a cutiei.

Toate motoarele 1.5 vin cu filtru de particule sau doar cele de generatie noua?

Edited by Sop
Link to post
Share on other sites

Se pare ca si Skoda Karoq 1.5 TSI manual smuceste treapta 1 de viteza:

 

https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?page=6

 

Skoda Octavia 1.5 TSI se tureaza singura cand ridici piciorul de pe ambreiaj la plecaread e pe loc. Au mai redus turatiile cu un update de soft dar nu pleaca oricum lin de pe loc.

https://www.briskoda.net/forums/topic/444742-engine-revs-without-foot-on-accelarator/

 

In mod ironic se pare ca motorul 1.0 TSI in 3 clindri deocamdata e mai lipsit de probleme fata de 1.5 TSI.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
anyidyoulike

Si motorul 1.0 de pe T-Roc smuceste la plecarea de pe loc...inca nu exista update de soft sau vreo remediere de la VW. Saptamana trecuta am fost cu masina in garantie la PBV1 si pentru ei este normala functionarea masinii, nu s-au constatat defecte!

 

Link to post
Share on other sites

Eu am condus Octavia 3 facelift 1,5 TSI 150 CP cutie manuala si nu am observat vreo smucire la plecarea de pe loc, insa se aude puternic zgomotul motorului in habitaclu la vit I; e o turatie asa de puternica a motorului incat am crezut ca este diesel. Nu da deloc senzatia de silentiozitate la viteze mici, asa cum se intampla la alte motoare pe benzina.  Spre ex. 1,2 TSI e mult mai sielntios in vit I si II. In schimb la drum lung 1.5 TSI e mai rapid decat 1,4 TSI, este surprinzator de rapid.

Link to post
Share on other sites

Nu este mai rapid, din contra...1.4 consuma mai mult, are emisii mai mari dar este mai rapid si mai silentios ca 1.5-ul.

Link to post
Share on other sites

la viteze mici da, asa este.

Insa pe autostrada se duce mai repede 1.5 TSI in comparatie cu 1.4 TSI  (aici vorbesc de Octavia 3 face-lift).

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salut. Posesor de Golf 1.5 tsi de 110kw.Masina are in  prezent 3500 de km,consumul este unul care si pe mine ma uimit, 910 km cu un plin de benzina mers numai extern.O ajuta si ACT funcționând si la viteze de autostrada ireproșabil.Motorul nu te face de rusine indiferent de situatie. La plecarea de pe loc si eu am observat ca smuceste un pic dar depinde de sincronizarea cu pedala de accelerație,in rest mulțumit până în prezent.

Link to post
Share on other sites

Am si eu acest motor (1.5 150CP) pe Golf cu cutie manuala si va pot da detalii. La plecarea de pe loc, in treapta 1, smuceste clar dar numai la prima pornire de dimineata. Daca spre exemplu pleci de pe loc dimineata, mergi 20m (metri) si opresti iar apoi iar pleci de pe loc - nu mai face. Poti sa-l opresti, sa-l pornesti - nu conteaza, nu mai face a doua oara pana a doua zi.

Sincer si pe mine ma surprinde acest comportament insa nu e atat de deranjant stiind la ce sa te astepti.

Legat de performante, mie mi se pare slab acest motor - comparat cu 1.2Tsi 110CP de pe vechiul Polo care este mai sprinten. Acu si faptul ca motorul nu are nici 1000Km e posibil sa conteze, nefiind complet rodat - insa impresia mea clara este ca nu ma pot baza pe el cum o faceam inainte cu 1.2. Adevarat, si 200Kg in plus ale Golfului isi spun cuvantul. Iar comparatia nu e chiar corecta fiindca la Polo aveam soft TCM - 120CP si 230Nm. Ma rog, pentru cine vine de pe o masina cu o motorizare mai slaba, e posibil sa fie OK acest 1.5 Tsi, insa mie clar mi se pare slabut - mai ales la turatii mici (sub 2000RPM).

de asemenea cutia in 6 trepte de la Golf e la ani lumina de fluenta si usurinta cu care se manevreaza cutia tot in 6 trepte de pe Polo - asta chiar nu o inteleg. Are cursa mai lunga si se misca mult mai greu - in nici un caz nu favorizeaza schimbarile rapide.

Golful e mai silentios in interior, fiindca masina e mult mai bine izolata, insa din exterior e mai zgomotos decat 1.2 - go figure :)

Legat de ACT, la mine nu se simte absolut nimic cand trece in 2 cilindri sau invers - si am incercat din rasputeri sa fiu foarte atent. Efectiv doar vezi indicatorul in bord in rest zero senzatii.

Edited by Abu
Link to post
Share on other sites

Asa cum ai spus, comparatia nu este corecta: compari o masina tunata la 120 CP si cu o greutate de 1088 kg cu una de 148 CP stock si 1183 CP. 

Totusi, daca facem raportul putere - greutate, Polo are 0.111CP /kg iar Golf are 0.126 CP/kg. Teoretic, Golful ar trebui sa aiba o dinamica mai buna, dar tu spui ca e chiar pe dos....mmm, foarte ciudat.

 

Link to post
Share on other sites

Cred ca tine mai mult de feeling, nu de cune e in fata pe strada, pentru ca eu garantez ca pe strada Golf-ul e in fata. :) 

Sunt masini cu 400 de cai in care te simti la acceleratii ca intr-un Lambo si masini de 600 de cai care zboara pe langa cea de 400 si in care nu simti cat de rapida este...

Link to post
Share on other sites

E diferenta mare si pana e motorul in rodaj. 

De pe la 5 - 8 0000 km mi se pare ca se mai lasa motorul (am avut senzatia asta la mai multe motoare noi)

In plus , e posibil sa aiba si de a face cu fantasticele norme euro 6, 6b,...xyz. Am observat o "lenevire"  pe aceleasi motorizari de la euro 4 la euro 5 sau de la euro 5 la euro 6.

Cred ca daca nu ar fi normele astea, absurde de la un punct,  majoritatea masinilor ar fi mult mai placut de condus, mai ieftine, mai usoare si poate ar consuma o idee mai putin !

( nu imi zicieti de electrice !!! :D )

Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa transformam acest topic in versus insa e posibil sa fie adevarat ce zice Rave. Nu am cronometrat nici una din ele dar senzatia de acceleratie este destul de evidenta in Polo si lipseste in Golf :)

Conform testului Dyno, la Polo curba de cuplu avea o "cocoasa" destul de pronuntata dupa remapare. Ma gandesc ca asta ar fi motivul senzatiei de demaraj mult mai brutal. Oricum, am zis sa fac cunoscut acest lucru si celor care-si doresc acest motor 1.5 Tsi - poate mai strang ceva banuti si isi comanda direct GTI ?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • stefandm1
      By stefandm1
      Observând foarte multe mașini frumoase pe forum cred ca a venit vremea sa imi prezint și eu mașina 😁 
      Este o jetta mk6 1.4 Tsi 125 Hp 6MT pachet style din anul 2016. 
      Mașina a fost cumpărată de noua de la Midocar Vitan, singura dilema majora a fost alegerea motorului, 1.2 Tsi sau 1.4 Tsi, intr-un final cred ca am facut alegerea corecta.
      Fiind prima mea mașina ca începător nu stiam la ce sa ma astept, dar m-am îndrăgostit iremediabil de ea. 
      Pe parcurs au urmat modificări pe care le voi enumera in cele ce urmează. 

      Cam așa arată mașina in prima zi

       
      In Martie 2018 mașina a primit folie LLumar CTX Premium transparentă 5% peste Privacy Glass-ul din fabrica. Folia a fost montata la cei de la FxAuto.
       
       
      In Martie 2019 am decis sa modific după părerea mea cel mai mare minus al masinii, farurile cu halogen. Am apelat la băieții de la Xenon Tuning Garage care nu m-au dezamagit și au facut o treaba perfecta. 
       
       
       



       
      Intr-un final mașina a primit un soft Stage 1 la băieții de la TCM Tuning. Am primit o surpriza foarte placuta când mașina a scos stock 137 Hp iar după Stage 1 165 Hp, un plus de 40 Hp care se simt foarte bine.
       

       
      Ultima și cea mai importantă modificare a însemnat o colantare integrala in culoarea Cristal White Pearl făcută cu ajutorul celor de la ColorTuning, niște oameni de nota 10 pe care îi recomand cu toată inima.
      Din păcate pozele nu reflecta atât de bine detaliile colantului, in realitate fiind spectaculos.
       

    • Qu477R0
      By Qu477R0
      Pentru versus se tine cont ca Arteonul este tot SH, ca si A6-le. Ambele ar urma sa primeasca soft stage 1. 
      Sunt destule oferte pe piata SH din DE, asemanatoare ca pret vs nr de km. Arteon in medie ar fi masina mai noua ca si an de fabricatie, fiind lansat in 2017, dar si C7 s-a fabricat pana in 2018 inclusiv.
      La Arteon plusurile ar fi: motor de cc mai mica --> impozit mai mic, asigurare mai ieftina, design exterior mai fresh & aspectul de coupe care mie imi place, probabil va avea ceva dotari in plus la aceeasi bani fata de un A6. 
      La A6 plusurile ar fi: design interior mai rafinat si calitate mai buna a materialelor, probabil mai confortabila, sistemul 4x4 mai avansat si mai competent dupa parerea mea. 
       
      La capitolul sportivitate cred ca sunt destul de similare, Arteon desi are mai putini CP este mai usor decat A6 si ca acceleratie mi se par comparabile. La asta poate ajuta si cutia DSG de pe Arteon care poate pune mai bine puterea la roata, cu toate astea nu stiu cat de fiabila este DSG-ul asta (tinand cont ca i se va face si stage 1) comparat cu ZF-ul de pe A6 despre care auzim numai lucruri bune. La suspensii castiga A6-le care are multilink vs Arteon care am inteles ca ar avea McPherson. 
       
      La capitolul practicalitate, portbagajul de la Arteon cred ar fi mai ok pentru incarcare fiind liftback, la spatiul interior e posibil sa fie mai mult loc in A6, desi nu m-ar mira ca Arteon sa ofere cam aceeasi spatiu (motor transversal --> capota mai scurta, habitaclu mai spatios). 
       
      La fiabilitate si costuri de intretinere nu prea pot sa ma pronunt, nu stiu cat de fiabil este Arteon dar stiu ca nu intotdeauna un 2.0 este mai fiabil si mai ieftin de intretinut decat un 3.0. Totusi la Arteon fiind benzina nu vor fi probleme cu DPF sau nevoie de a pune AdBlue sau problemele de la sistemul de Adblue care nu te mai lasa sa pornesti masina. 
      La A6 stiu ca motoarele bitdi sunt printre cele mai reusite dpdv fiabilitate (lucru recunoscut si de tuneri cu renume) si ca aceasta cutie de la ZF in 8 trepte este una destul de robusta si care tine cuplul aferent resoftarii.  
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...