Jump to content

Motorina: de care, de unde, de ce


ender
 Share

Motorina: de care, de unde, de ce  

226 voturi

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      23
    • OMV
      126
    • MOL
      43
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Postare recomandată

Nu stiu ce sa mai zic de motorina...cred ca se alege dupa "gustul" masinii :D.

Am tot alimentat de la MOL si de curand am pus si de la Luk Oil si tin sa va spun ca motorul meu e mult mai "linistit" in trepidatii cu motorina lor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shkoda

    39

  • sebica79

    28

  • godaro

    26

  • alexander

    26

Top Posters In This Topic

Back to good old Euro3!

Am REvenit la motorina Euro3 iar masinutza mea, chiar daca nu e mai sprintena dar e mai silentioasa. Citind mai multe (chiar si pe site-ul OMV) se pare ca se pierde destul de mult din lubricitate la motorina Euro5, iar recomandarile lor (a se citi OMV) se fac numai pt motoarele Euro4 in sus.

<{POST_SNAPBACK}>

Am citit si eu astazi despre recomandarile lor de pe site, insa, intreb si eu, care este diferenta dintre Euro 4 si D4 ?! Cel putin in Germania, ca la noi este improriu sa discutam despre aceste norme.

P.S. Ce masini circula la noiu in tara cu normele de poluare Euro 5?!

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
P.S. Ce masini circula la noiu in tara cu normele de poluare Euro 5?!

<{POST_SNAPBACK}>

Intrebarea ar fi "cate masini"... Ca EURO5 sunt multe, inclusiv camioane!

Rectific: vor fi si camioane! Parca se aplica din toamana sau iarna standardul EURO5...

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti... lamuriti-ma si pe mine, va rog!

Pe siteul skoda scrie ca motorul 1.9TDI este EURO3. Pe siteul volkswagen scrie ca motorul 1.9TDI este EURO4. Cum e pana la urma? :banghead: Ca daca e EURO3 o sa incep sa-i bag si eu Euro Diesel si sa renunt la Premium Diesel... si acum alta intrebare: Fac bine? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti... lamuriti-ma si pe mine, va rog!

Pe siteul skoda scrie ca motorul 1.9TDI este EURO3. Pe siteul volkswagen scrie ca motorul 1.9TDI este EURO4.  Cum e pana la urma? :banghead: Ca daca e EURO3 o sa incep sa-i bag si eu Euro Diesel si sa renunt la Premium Diesel... si acum alta intrebare: Fac bine?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Motoare (remarca pluralul !) 1.9 TDI sunt multe

Nu stiu cate sunt dar imi imaginez ca sunt vreo 15...

Plus ca se produc din 1993 (eu am din 1994) si au intre Euro II (cum am eu) pana la Euro 4.

CONCLUZIE: Depinde care motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de pe skoda a fost omologat EUR3 cu 5 viteze, iar cel de pe golf exista in 2 variante cu 5 si 6 viteze, dar este EUR4.. difera pur si simplu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general se face un motor mai "nepoluant" prin smecherii pe la EGR, pe la catalizator... nu modificari radicale in motor, in control (bine aici putin) sau alimentare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoare (remarca pluralul !) 1.9 TDI sunt multe

Nu stiu cate sunt dar imi imaginez ca sunt vreo 15...

Plus ca se produc din 1993 (eu am din 1994) si au intre Euro II (cum am eu) pana la Euro 4.

CONCLUZIE: Depinde care motor.

<{POST_SNAPBACK}>

Motorul 1.9TDI/105cp de pe Octavia 2 si motorul 1.9TDI/105cp de pe Golf 5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alimentind exclusiv de la MOL, am constatat in ultima vreme zgomot marit si o lenevire a masinii, mai ales dupa incalzirea motorului.

Ca atare, la ultimul plin, l-am intrebat pe un baiat de la benzinarie cum mai sta treaba cu motorina.

Din ce mi-a spus am retinut :

1. MOL nu mai importa din Ungaria, tot ce comercializeaza sub marca TEMPO PLUS este luat acum de la Petrom / Petromidia.

2. SHELL urmeaza sa se retraga din Romania, iar statiile sale vor fi preluate de MOL.

3. Fiecare firma foloseste propriile retete pentru aditivare - proprii aditivi pentru "innobilare".

Poate cineva confirma ?

Daca-i asa inseamna ca singura importata a ramas Premium Diesel de la OMV....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Alimentind exclusiv de la MOL, am constatat in ultima vreme zgomot marit si o lenevire a masinii, mai ales dupa incalzirea motorului.

Ca atare, la ultimul plin, l-am intrebat pe un baiat de la benzinarie cum mai sta treaba cu motorina.

Din ce mi-a spus am retinut :

1. MOL nu mai importa din Ungaria, tot ce comercializeaza sub marca TEMPO PLUS este  luat acum de la Petrom / Petromidia.

2. SHELL urmeaza sa se retraga din Romania, iar statiile sale vor fi preluate de MOL.

3. Fiecare firma foloseste propriile retete pentru aditivare - proprii aditivi pentru "innobilare".

Poate cineva confirma ?

Daca-i asa inseamna ca singura importata a ramas Premium Diesel de la OMV....

<{POST_SNAPBACK}>

1. Nu stiu

2. E foarte adevarat. Deja statiile sunt preluate de MOL

3. E foarte adevarat. In asta consta diferenta de la o firma la alta (bineinteles, care au acelasi furnizor): in aditivi. OMV are numai aditivi austrieci, de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca-i asa inseamna ca singura importata a ramas Premium Diesel de la OMV....

<{POST_SNAPBACK}>

Da, dar chestie e ca EURO 5 nu prea lubrifiaza ea cum trebuie, nu stiu ce lubirifaza ea pe acolo dar asta este .... In concluzie, nici aia nu prea s-ar recomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Din cate am auzit (si citit pe aici), motorinele din noua generatie (4 si 5) sunt mai "uscate", mai deparafinate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat azi 10l de EURO3 de la OMV. In comparatie cu Premium Diesel: zgomotul motorului e la fel si la relanti si in mers, trage putin mai greu, iar consumul e si el mai mare. Am facut aproape acelasi traseu ca si in urma cu 2 zile(cand aveam Premium Diesel), stilul de condus a fost acelasi, traficul infernal, AC pornit... consum cu Euro Diesel: 8.2% | consum cu Premium Diesel: 7.4%

Ce concluzii sa trag nici eu nu prea stiu.. am bagat doar 10l sa vad diferenta. E clar ca pentru mine, mai bun ar fi Premium Diesel (consum mai mic si putere mai mare) insa nu stiu pt. motor... cand ma duc sa-mi repar oglinda intreb pe seful de service sa vedem el ce explicatie imi da si el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat azi 10l de EURO3 de la OMV. In comparatie cu Premium Diesel: zgomotul motorului e la fel si la relanti si in mers, trage putin mai greu, iar consumul e si el mai mare. Am facut aproape acelasi traseu ca si in urma cu 2 zile(cand aveam Premium Diesel), stilul de condus a fost acelasi, traficul infernal, AC pornit... consum cu Euro Diesel: 8.2% | consum cu Premium Diesel: 7.4%

Ce concluzii sa trag nici eu nu prea stiu.. am bagat doar 10l sa vad diferenta. E clar ca pentru mine, mai bun ar fi Premium Diesel (consum mai mic si putere mai mare) insa nu stiu pt. motor... cand ma duc sa-mi repar oglinda intreb pe seful de service sa vedem el ce explicatie imi da si el...

<{POST_SNAPBACK}>

Cam putina motorina ca sa poti trage o concluzie. Eu zic sa faci (daca vrei) testul de motorine pe cantitati si rulaje mai mari .. cam cu un zerou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intreb si pe topicul acesta: care sunt efectele negative/pozitive ale daca se combina motorina Euro 3 cu Euro5 in proportie de 50%-50%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si pe topicul acesta: care sunt efectele negative/pozitive ale daca se combina motorina Euro 3 cu Euro5 in proportie de 50%-50%?

<{POST_SNAPBACK}>

nu stiu daca e f benific sa f negativ efectul ... un mers ceva mai bun al masini probabil cu o ingere intre bine si rau :banghead:

Acuma serios ... sunt minus-ri si plusuri --- dupa cum ziceam, plus al sprint si minus la lubrifiere ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Fratilor o sa radeti de mine. Eu am alimentat numai de la Petrom si nu am avut probleme. Am pus si de la RomPetrol, EUro3 parca, dar nu imi place cum trage, probabil o sa incerc OMV ca tot il lauda toata lumea, numai sa termin odata moto de la Rompetrol.:rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baietzi , daca se trezeste vreun fraier de la firmele care sunt de kko cu distributia de carburanti si cer daune pentru antireclama?

S-a gindit cineva la asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor n-o sa radem de tine. Ideea generala este ca o motorina proasta iti strica PD-urile sau pompa de injectie si injectoarele in timp si nu imediat si foarte gradual. Doar daca are mult jeg in ea se va bloca filtrul repede altfel nu. Intr-un cuvant nu poti sa determini experimental repede cat de proasta e o motorina.

Ar fi excelent daca s-ar face un laborator de analiza pentru motorina si nu numai cum sunt afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost ieri pana la Pitesti si inainte de metro militari pe dreapta (inainte si de benzinaria petrom mare din militari) am vazut o benzinarie in constructie : scria Petrom pe ea , sigla era un V si avea magazina Viva (ca OMV) ,culorile desi tot galben-albastru erau usor diferite decat la statiile petrom actuale . Sa fie vorba de noua imagine petrom dupa ce au fost preluati de omv ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura, de 2-3 saptamani am inceput sa-i bag motorina premium diesel euro 5 de la OMV. Inainte ii bagam euro diesel simplu.

E bine sa-i bag de asta euro 5? Mi se pare ca motorul merge putin mai bine si nu mai e asa zgomotos. Sa fie doar o impresie? Ce ziceti? Am facut bine? Daca am facut o tampenie, spuneti-mi urgent ca sa nu-i mai fac inca un plin!

La drum , de la 100 km/h in sus parca se aude un zgomot ciudat...Stiti ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura, de 2-3 saptamani am inceput sa-i bag motorina premium diesel euro 5 de la OMV. Inainte ii bagam euro diesel simplu.

E bine sa-i bag de asta euro 5? Mi se pare ca motorul merge putin mai bine si nu mai e asa zgomotos. Sa fie doar o impresie? Ce ziceti? Am facut bine? Daca am facut o tampenie, spuneti-mi urgent ca sa nu-i mai fac inca un plin!

La drum , de la 100 km/h in sus parca se aude un zgomot ciudat...Stiti ceva?

<{POST_SNAPBACK}>

Dilema asta o am si eu !

Am bagat motorina Euro 5 de la OMV si Euro4 de la Rompetrol si masina merge mult mai bine decat cu benzina Euro 3 (OMV sau Rompetrol) Zgomot mai mic la relanti si imi reactioneaza mai bine motorul.

Zgomot ciudat la peste 100km/h nu am remarcat (sa nu fie altceva cu probleme...).

Zgomotul vine chiar din motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot ciudat la peste 100km/h nu am remarcat (sa nu fie altceva cu probleme...).

Zgomotul vine chiar din motor ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu stiu de unde vine.Parca e un vuiet asa, sau poate mi se pare din cauza ca stau cu frica? :blink: :) Altceva nu e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ca motorina E5 ofera o ungere mai proasta... eu am tot un TDI 90CP 2001 si bag doar E3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de unde vine.Parca e un vuiet asa, sau poate mi se pare din cauza ca stau cu frica?  :)  :D Altceva nu e.

<{POST_SNAPBACK}>

Sigur nu e vuietul turbinei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!